אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חולה נפש ✔אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:24אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה?

אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה ולא גורם המשמר אותה, בעוד אחרים סבורים שהקטלוג עצמו מייצר יחס שגוי ומונע את פתרון הבעיה.

האם האבחון או ההתייחסות בעקבות האבחון גורמת לחוסר שיפור?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי.

איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי?

כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל "רק ילדים" ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה ש"זה ילד" ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר.

לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד.

האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית?

אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם עצמו, והוא משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות מעמיקים לבעיות האמיתיות שלו.

האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל?

לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית.

האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית?

נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה.

כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית?

אליעד מסביר שהתפיסה של "לוותר" לעצמך ("אני עייף, קשה לי") דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא "רק ילד". בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל לשיפור ולהתמודדות נכונה.

סיכום והמלצה לגישה הנכונה

לסיכום, הטענה המרכזית של אליעד כהן היא שהקטלוג עצמו אינו הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי.
הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו') הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו שהקטלוג הוא רק תוצאה של הבעיה, ושעצם העובדה שאדם מאובחן בסכיזופרניה לא משנה את העובדה שהוא חולה - אלא שטרם נמצא לו טיפול מתאים. מנגד, קיימת הטענה שהקטלוג עצמו יוצר גישה טיפולית לא נכונה, שמובילה לכך שהבעיה ממשיכה ואינה נפתרת.

המשמעות האמיתית של הקטלוג

הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא באבחנה אלא באופן שבו מתנהגים כלפי המאובחן.

ההשפעה של הקטלוג על תפיסת המציאות

כאשר אדם מקבל תווית של הפרעה מסוימת, הוא וגם סביבתו נוטים לראות את המציאות דרך פריזמה מצמצמת: "זו בעיה שאין לה פתרון, צריך רק להקל עליה". לעיתים קרובות, הקטלוג מביא מסר תבוסתני - זו מחלה שאין לה מרפא, וניתן רק לשמור על רמה מסוימת של תפקוד. כך, אדם שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו.

השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות

ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר "ילד" משום שהוריו מתייחסים אליו ככזה. לדוגמה, אם ילד משתולל, לעיתים הורים מצדיקים זאת בכך שהוא "רק ילד", במקום ללמד אותו משמעת והתנהגות בוגרת. כך הם מחנכים אותו להיות חסר אחריות, ולאחר מכן מתפלאים מדוע הוא לא מתבגר. אם ההורים היו מתייחסים אליו כאדם בוגר מלכתחילה (במגבלות הפיזיות שלו), הוא היה גדל עם אחריות אישית ומנטליות של מבוגר.

השפעת היחס על התנהגות

הקטלוג לא בהכרח משמר את הבעיה, אבל ההתייחסות שמתלווה אליו כן. לדוגמה, אם ילד מסוים מתקשה בלימודים ומקבל תווית של "בעל הפרעת קשב וריכוז", הוא עלול לקבל הקלות שונות - ואז במקום להתאמץ ולשפר את יכולותיו, הוא ילמד להסתמך על ההקלות האלו. כלומר, עצם האבחון לא מונע ממנו להתקדם, אך היחס אליו בעקבות האבחון עלול לגרום לכך שהוא לא ינסה להתגבר על הקשיים.

האם הקטלוג נחוץ?

השאלה היא האם יש צורך אמיתי לקטלג מישהו כסכיזופרן, אוטיסט או בעל הפרעה אחרת. במקרים רבים, האבחנה משמשת יותר את המערכת הרפואית מאשר את האדם עצמו. במקום לומר "יש לך בעיה ואנחנו נטפל בה", אומרים "אתה סכיזופרן ולכן אין מה לעשות". כלומר, הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית.

אותן נוסחאות חלות על כולם

בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן עשוי לפחד ממחבלים בצורה קיצונית - אך למעשה, כל בני האדם מפחדים ממחבלים במידה מסוימת. ההבדל הוא בעוצמה. לכן, גם במקרה של סכיזופרניה, הפתרון אינו צריך להיות שונה בתכלית מהטיפול בפחדים רגילים, אלא רק בעוצמה ובמינון של השיטה.

הקושי באכיפת הטיפול

ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת משקולת של שלושה טון דורשות את אותה טכניקה - ההבדל הוא רק בקושי. אנשים עשויים לומר שיותר קשה לחנך ילד אוטיסט מאשר ילד רגיל, אך האמת היא שלעיתים הם מתקשים גם עם ילדים רגילים פשוט משום שהם לא יודעים ליישם את השיטה הנכונה.

התוצאה הסופית

המסקנה היא שלא הקטלוג הוא הבעיה, אלא הדרך שבה מתייחסים למי שזכה לקטלוג הזה. הקטלוג אמור להיות כלי עזר בלבד, אך בפועל הוא משמש לעיתים קרובות כתירוץ לאי - טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם.
עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר שהבעיה המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת קשב וריכוז עושים לו אבחון שיש לו הפרעת קשב וריכוז בן אדם סכיזופרן מאובחן כסכיזופרן, עכשיו רוב המקרים האנשים האלה שמאובחנים גם נשארים ככה אף אחד לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי בחלק גדול מהמקרים הבן אדם לא הפך להיות נורמטיבי לגמרי. עכשיו השאלה היא האם זה יהיה נכון לומר שהסיבה לכך שהוא לא חזר להיות נורמטיבי לגמרי היא משום שקטלגו אותו כבעל בעיה עכשיו יש אנשים שכמובן יגידו שאין בכלל שום קשר כי מה הקשר קטלגנו אותו שהוא סכיזופרן כי הוא סכיזופרן וזה שלא מצאנו לו פתרון זה שהוא נשאר סכיזופרן זה כי לא מצאנו לו פתרון מה זה קשור בכלל לאיך שקטלגו אותו.

אוקי אבל מה האמת בא נתקדם לאמת האמת היא כזאת האמת היא שזה לא משנה איך אתה מקטלג אותו מה שמשנה זה איך אתה מטפל בו זאת אומרת אם נגיד יש ילד אוטיסט ואתה תקטלג תאבחן אותו כאוטיסט ואתה תטפל בו בצורה נכונה אז הוא לא יהיה אוטיסט לצורך העניין או אתה תטפל בו במקסימום שאפשר לשפר אותו אוקי אבל זה לא משנה בכלל איך אתה מקטלג אותו, עכשיו אלא מה שבמאה אחוז או ב - 99.99% אחוז מהמקרים כשאתה מקטלג אותו אתה כנראה גם מטפל בו לא נכון זה הכל זאת אומרת האמת היא שמה שמשנה זה איך בסוף תטפל בו לא איך תקטלג אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה.

ש: יש גם כאילו בקטלוג איזה מסר מבפנים כזה שאין מה לעשות זאת מחלה שאין לה מרפא אולי כדורים יעזרו לך אולי לשמור על איזו רמה סבירה.

אליעד: כאילו ככה זה.

ש: המסר הזה זה.

אליעד: נכון עכשיו בא ניקח את זה למשהו שכולם יקחו לחיי היומיום הסיבה המרכזית לכך שילדים לא מתבגרים הסיבה המרכזית לכך שילדים לא יוצאים ילדים מחונכים מתנהגים בצורה אלימה מתפרעים או לא יודע כל מיני כל הבעיות האלה הסיבה המרכזית היא משום שההורים של הילד מתייחסים אליו כאל ילד זאת הסיבה המרכזית לדוגמא, עכשיו נגיד אתה נגיד שאתה גר אצל אמא שלך נניח ונניח נגיד שאתה תהיה חולה במיטה אתה לא יכול נכה עשית תאונת דרכים אתה עכשיו לא יכול לסדר את החדר שלך אמא שלך תבקש ממך לסדר את החדר או לא לא, עכשיו למה היא לא תבקש ממך לסדר את החדר כי אתה לא יכול נכון היא תגיד לך תרים משהו מהארון לא כי אתה לא יכול עכשיו כשהיית ילד היא ביקשה ממך להרים משהו מהארון לא למה לא כי אתה לא יכול או כי אתה ילד כי זה לא הגיל שלך כי אתה עדיין ילד כי תראה הוא ילד תבין אותו הוא רק ילד זה רק ילד בגלל שאתה ילד ואז שתלו לך במוח מחשבה שאתה ילד וחינכו אותך כילד.

מה ה - subtext של הוא ילד מותר לו לעשות מה שהוא רוצה שיעשה מה שהוא רוצה יכול לעשות מה שהוא רוצה בסדר אז הוא חינכת אותו שיעשה מה שהוא רוצה הוא ילד מגיע לו יותר הוא ילד תוותר לו הוא ילד זה אז אתה מחנך אותו להיות משוגע ואז אחר כך אתה אומר למה עכשיו הוא משוגע אתה חינכת אותו מגיל קטן להיות משוגע, עכשיו מה זה אומר זה אומר שאתה אמור להתייחס לילד בהנחה שאתה רוצה שהילד שלך בבוא היום יהיה אדם בוגר בצורה נכונה בלי לריב איתו כשהוא הולך להתבגר אתה צריך מגיל אפס להתייחס אליו כמו לבן אדם בוגר במאה אחוז מאה אחוז לא לוותר לו על שום דבר אבל מה זה אומר נגיד שעכשיו יבוא בן אדם עולה חדש מסין הוא לא דובר עברית אז יש דברים הוא בוגר אתה תתייחס אליו כאל בוגר שלא דובר עברית יבוא בן אדם דובר עברית אבל הוא נמוך תתייחס אליו כאל בוגר נמוך אתה צריך להתייחס לילד שלך כאל אדם בוגר שלא למד לקרוא לא למד לכתוב לא מבין דברים לא יודע דברים אבל הוא בוגר הוא בן אדם בוגר הוא בן אדם לכל דבר ועניין כאילו למה מותר לו כאילו אין לו שום הטבות לזה שהוא ילד אבל אם אתה אומר לא הוא ילד אז לכן מותר לו ולוותר לו וזה לא על זה וזה לא שם הוא רק ילד וילד אז הוא נשאר ילד.

עכשיו באיזה מקרה זה נכון להגיד הוא רק ילד באיזה מקרה במקרה שאתה מנסה להעמיס עליו משהו שלא תואם נגיד את היכולות האובייקטיביות שלו נגיד כאדם בוגר זאת אומרת אם נגיד בן אדם בוגר שנגיד הוא בגובה של חצי מטר לא תבקש ממנו לעשות פעולה שצריך בן אדם עם שני מטרים אז במקרה כזה יהיה הגיוני שאם הוא ילד והוא חצי מטר אל תבקש פעולה שצריך שני מטרים בן אדם שצריך שיהיה בגובה שני מטרים ואז זה יהיה הגיוני להגיד תראה הוא רק ילד אבל הפירוש זה לא בגלל שהוא ילד זה בגלל שהוא פיזית לא יכול לבצע את זה גם אם הוא היה בוגר הוא לא מסוגל לבצע את זה נגיד במקרה כזה זה הגיוני להגיד הוא רק ילד אבל הקונספט שאומר הוא ילד ולכן יש לו הטבות יש לו זכויות בלי חובות מותר לו תוותר לו זאת טעות, הבנתם את זה אז בא נחזור שוב פעם אז מה התחלנו עכשיו שימו לב גם פה הבעיה של הילד היא לא בגלל שקטלגו אותו כילד אלא בגלל שהתייחסו אליו כילד זאת אומרת אין שום בעיה באיך שאתה מקטלג את הבן אדם השאלה היא איך אתה מתייחס אליו אחרי שקטלגת אותו עכשיו רוב ככל המקרים כשאתה מקטלג מישהו אתה גם מתייחס אליו לא נכון.

ולמה זה בדרך כלל ככה כי אם היית מתייחס אליו רגיל גם לא היית מקטלג אותו מראש אם באמת היית מתייחס אליו כמו בן אדם רגיל למה לך לקטלג אותו אני לדוגמא נגיד כשבא מישהו לטיפול והוא בא לספר לי שיש לו תעודת משוגע הוא אומר הנפיקו לי תעודת משוגע זה לא משנה איזו תעודה אני אומר לו זה תרמה אותם אותי אל תרמה אתה רוצה לשחק אותה משוגע פרנואיד סכיזופרן זה תספר להם אני לא קונה את הסיפור שלך מבחינתי אתה נורמלי, עכשיו אם כולם מפחדים ממחבל ברמה מסוימת הוא מפחד ממחבל פי מיליון זה הכל כמו שמטפלים במישהו שאומר שלום אני מפחד ממשהו נגיד שמישהו מדמיין שההורים שלו רוצים להרעיל אותו אז יגידו יש לו סכיזופרניה פרנואידית קלינית נגיד אוקי אבל מה האמת שמבחינתי כמו כל בן אדם שמפחד מהרעלה אז הוא מפחד מהרעלה פי מיליון אם בן אדם חושב שההורים שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה זה אומר מה המשמעות הפרקטית של זה מה המשמעות של זה מה זה נותן שקטלגת אותו כסכיזופרן.

ש: כי הרופאים החליטו בינם לבין עצמם לקרוא לזה בשם זה הכל.

אליעד: כי הרופאים לא יודעים לטפל אז הם אומרים מה אנחנו באמת לא יודעים לטפל לא הוא סכיזופרן זה לא שאנחנו לא יודעים לטפל זה שהוא סכיזופרן. עכשיו בא נגיד נדבר נגיד ילד אוטיסט מה זה ילד אוטיסט נגיד לדוגמא הוא מה הוא עושה צועק באמצע הרחוב משתגע נניח סתם דוגמא, עכשיו מה האמת שלצורך העניין אם עכשיו בן אדם רגיל הוא היה הולך ברחוב מתחיל לצעוק עכשיו מה אתה עושה אז זה בן אדם שלא עומד בסטנדרטים החברתיים רק אם נגיד כולם נגיד סוטים מהסטנדרט בשלושה אחוז הוא סוטה בשלוש מאות אחוז לא משנה סוטה יותר אבל החוקים הם אותם חוקים זה לא שונה בדיוק הוא אמור לקבל את אותם חוקים כמו שהחברה בנתה בתי כלא לפושעים והחברה בנתה זה וזה והחברה בנתה זה אותו דבר לא שונה אין שום משמעות לזה שמקטלגים אותו כאוטיסט ברגע שאתה אומר הוא אוטיסט בעצם אתה שותל מחשבה לעצמך כל שכן לו שיש בו משהו שונה כאילו טוב זה לא אותו המשחק זה חוקים אחרים אבל זה לא חוקים אחרים זה אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים.

אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ילד אז אומרים תראה הוא מאוד שונה מהממוצע אז בוא ניתן לזה שם בוא נקרא לזה ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה.

ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה.

אליעד: לך.

ש: לאנשים נכון.

אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים מבוגרים גם לא יודעת ליישם את זה סבבה זה לא באמת לומר שיותר קשה עם אוטיסטים את יכולה להגיד שאת לא מספיק מיומנת בלבצע את זה באופן כללי, הדרך להרים קילו בלי לשבור את הגב והדרך להרים שלוש טון זאת אותה דרך את יכולה להגיד שזה יותר קשה לך אבל זאת הדרך.

ש: אני אומרת בצד שזה יותר קשה באופן אובייקטיבי שבן אדם צורח ומשתולל מאשר שבן אדם מדבר איתך ויגיד אני לא רוצה זה יותר קשה לאכוף.

אליעד: סבבה את יכולה שיותר קשה לך זה הכל.

ש: השאלה איך לאכוף גם.

אליעד: זה שיותר קשה לך זאת אמת השאלה איך לאכוף זאת גם שאלה איך לאכוף מה נעשה זאת שאלה לא מדבר עליה עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם לסיפור הילדים אותו דבר לגבי ילד אתה לא יכול לבקש.

ש: אז כן משנה שמקטלגים אותו לא כי מקודם אמרת שזה איך מתייחסים אליו.

אליעד: באמת האמיתית זה לא יהיה אמת לומר שהסיבה שהוא נשאר אוטיסט זה בגלל שקטלגו אותו כאוטיסט זאת לא האמת אבל בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה להתייחס אליו אחרת אתה מנסה להתייחס אליו אחרת יש חוקים אחרים או משהו כזה וזה לא, עכשיו זה נכון שעכשיו מישהו יבוא ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא השיטה האידיאלית וזה לא באמת עובד על כולם וזה לא באמת פותר את זה מספיק טוב זאת לא באמת האמת האמת האמיתית היא שזה בן אדם זה כמו שיש לך משקולת שמלמדים אותך להרים משקולת של קילו ושל עשרים קילו זה בדיוק אותה טכניקה זה לא טכניקה שונה אין הבדל שום הבדל לקפוץ מטר ומאה מטר זאת אותה טכניקה אתה יכול להגיד זה קשה לי פי אלף בסדר מקובל תגיד אין לי מושג מקובל אבל זה אותו דבר ואותו דבר שרלוונטי לכולם זה לגבי ילדים לכן רבי נחמן אמר סגולה לילדים לא להשתעשע איתם אם אתה רוצה שהילדים שלך יגדלו ויהיו נורמליים אל תשחק איתם.

עכשיו שימו לב לגיטימי שבן אדם יגיד יש לי ילד אני רוצה לאהוב אותו בלי תנאים לגיטימי הכל לגיטימי אבל זה בדיוק כמו אם הוא מבוגר ואם הוא מבוגר אתה רוצה לאהוב אותו בלי תנאים זכותך אתה יכול להגיד אני אוהב את אשתי בלי תנאים אני אוהב אותו בלי תנאים סבבה הכל בסדר אבל תהיה מודע לזה שאתה אוהב אדם אחר בלי תנאים מבחינתך זה בן אדם בוגר אבל אם אתה אומר בגלל שהוא ילד בגלל זה תוותר לו אתה דופק את עצמך כי הרי הוא לא הולך לנצח לחיות ככה אתה כאילו אומר לו תגדל עקום ואז אתה אומר לו טוב עכשיו בוא נתיישר למה שהוא יתיישר גידלת אותו עקום למה שהוא יתיישר בכלל הבנו את הסיפור, עכשיו בא נדבר איך זה כל בן אדם ביחס לעצמו אם אתה אומר לעצמך תראה אני עייף עכשיו קשה לי בוא נוותר לעצמי כל מיני כאלה אז גם אתה גדל עקום ואחר כך אתה אומר טוב עכשיו אני רוצה להתיישר עכשיו אתה מנסה ליישר את עצמך.
מחלת נפש סטנדרטים חברתיים לתרץ לטפל במחלות נפשיות לגרום לילדים החלטות הפרעה נפשית קשה הורים לילדים טיפול טיפול ב רוצה לאהוב dsm אבחון אבחון dsm אבחון הפרעה אבחון הפרעה נפשית אבחון הפרעות נפשיות אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות אבחון מחלות אבחון מחלות נפש אבחון מחלות נפש קשות אבחון פסיכיאטרי אוטיזם בחינוך בחינוך ילדים בעיה נפשית בעיות נפשיות הדרכה להורים הדרכת הורים הוא רק ילד הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות נפשיות והתנהגותיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התנהגות וותרנות ויתור חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טעויות טעויות ב טעויות בחינוך טעויות בחינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להתייחס להתייחס ל להתייחס לילד להתייחס לילד כמו לאדם בוגר לוותר לוותר לילד לוותר לילדים לחנך לחנך ילדים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לקטלג מישהו מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפש קשות מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים נפש נפשיות והתנהגותיות נפשית סכיזופרן סכיזופרניה סכיזופרניה פרנואידית פסיכיאטר פסיכיאטריה פסיכיאטרים פרנואיד פרנואידיות פרנויה פרנויות
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות
מחלות נפש וחולי נפש, חרדה חברתית בגלל מחלת נפש, מפחד שצוחקים עלי שאני חולה נפש, מרגיש רע מכך שחושבים עלי שאני חולה נפש, מהי מחלת נפש? האם אפשר להתרפא מכל מחלת נפש? טיפול במחלות נפש קשות, מניעת התאבדות איך להתמודד עם הפחד שצוחקים עליי בגלל מחלת נפש? אחת הסוגיות המורכבות שאליעד כהן הציג עוסקת בפחד ובחרדה חברתית שנובעים ממחלת נפש, ובמיוחד מהחשש שאחרים צוחקים על האדם או לועגים לו בגלל שהוא מאובחן כחולה נפש, נוטל כדורים פסיכיאטריים או אושפז בעבר בבית חולים פסיכיאטרי. אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם פחדים מסוג זה מתבססת על שתי גישות מרכזיות, אותן הוא מפרט בצורה יסודית: ... שאתה חייב להרגיש רע מכך. כלומר, הפתרון כאן הוא לעבוד על היחס העצמי והדימוי העצמי - להבין שמה שאחרים חושבים עליך לא חייב להשפיע על ההרגשה שלך. מה ההיגיון שעומד מאחורי מחלות נפש? אליעד כהן מסביר שמחלת נפש אינה רק בעיה או הפרעה פסיכיאטרית סתמית, אלא שיש בה היגיון ושכל אמיתי. כל מחלה נפשית משקפת פרספקטיבה אחרת על המציאות, פרספקטיבה שלא מובנת לרוב האנשים ולכן נתפסת כמשוגעת או לא נורמלית. ... שאם אתה באמת חכם, אתה חייב לשאול את עצמך בשלב כלשהו את השאלה הזאת - אולי באמת מדברים עליך? אולי אתה מפספס משהו? אולי המציאות מורכבת יותר ממה שאתה מאמין? לדבריו, כל הפרעה נפשית מבטאת פרספקטיבה של אמת מסוימת, גם אם היא חריגה ולא מקובלת חברתית. אליעד מסביר כי החכמים ביותר הם אלו שיכולים להבין לעומק את ההיגיון שמאחורי כל שיגעון ולהכיל אותו כחלק מתפיסת המציאות השלמה. האם אפשר להירפא מכל מחלת נפש? אליעד כהן מציין שכל מחלת נפש יכולה להיות מובנת וניתנת לטיפול, בתנאי שמבינים את השורש האמיתי שלה. הטיפול הנכון הוא לא בהכרח לשנות את ההבנה שהאדם חולה נפש, אלא לעזור לו לראות את המצב מפרספקטיבות נוספות. המטרה היא להביא את האדם למצב שבו הוא מחזיק בשתי ... הוא מביא את הדוגמה מסיפורי רבי נחמן מברסלב על הקבצנים, שהם לכאורה משוגעים או חריגים, אבל למעשה הם האנשים החכמים ביותר. איך להתמודד עם חרדה חברתית? האם אפשר להירפא ממחלת נפש? איך לעזור לאדם שרוצה להתאבד? איך לעזור לילד שלא רוצה לעשות שיעורים? מי נחשב חולה נפש? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליי? האם משוגע הוא חכם יותר? מה לעשות אם אני חושב שאנשים צוחקים עלי ושאנשים לועגים לי מכך שאני מאובחן כחולה נפש או מכך שאובחנתי כחולה נפש בעבר ואף אושפזתי מכך? מה לעשות אם אנשים לועגים לי על זה שאושפזתי בגלל מחלת נפש בעבר? מה לעשות אם אני מפחד שיגלו שאני חולה נפש או שיגלו שיש לי הפרעה נפשית או הפרעה פסיכיאטרית? מה לעשות אם אני מפחד שיגלו שאני לוקח כדורים פסיכיאטרים או שיגלו שבעבר לקחתי כדורים פסיכיאטרים ל
פחד ממחלות נפש, פחד להשתגע, פחד להיות חולה נפש, פחד מהפרעת אישיות, אולי אני סכיזופרן? אולי אני פרנואיד? אולי אני חולה נפש? אולי יש לי הפרעת אישיות? אולי יש לי מחלת נפש? אולי אני משוגע? פחד לאבד שליטה, נטייה גנטית למחלות נפש
פחד ממחלות נפש, פחד להשתגע, פחד להיות חולה נפש, פחד מהפרעת אישיות, אולי אני סכיזופרן? אולי אני פרנואיד? אולי אני חולה נפש? אולי יש לי הפרעת אישיות? אולי יש לי מחלת נפש? אולי אני משוגע? פחד לאבד שליטה, נטייה גנטית למחלות נפש
... ממחלות נפש, פחד להשתגע, פחד להיות חולה נפש, פחד מהפרעת אישיות, אולי אני סכיזופרן? אולי אני פרנואיד? אולי אני חולה נפש? אולי יש לי הפרעת אישיות? אולי יש לי מחלת נפש? אולי אני משוגע? פחד לאבד שליטה, נטייה גנטית למחלות נפש מהו פחד ממחלות נפש וכיצד הוא מתבטא? פחד ממחלות נפש הוא פחד נפוץ המאופיין במחשבות טורדניות על כך שאדם אולי כבר סובל ממחלת נפש או שהוא עתיד לפתח הפרעה נפשית בעתיד. פחדים מסוג זה יכולים לכלול חששות כמו אולי אני סכיזופרן?, אולי אני פרנואיד?, אולי יש לי הפרעת אישיות?, אולי אני הולך להשתגע ולאבד שליטה על עצמי?. פחד זה מתעורר בעיקר בשל חוסר ידע והבנה לגבי הגורמים והתהליכים שמובילים להפרעות נפשיות. האם הפחד ממחלות נפש מתייחס להווה או לעתיד? קיימים שני סוגים עיקריים של פחד הקשורים למחלות נפש: הסוג הראשון הוא פחד מכך שאתה כבר חולה נפש, למשל החשש אולי אני כבר סכיזופרן או סובל מהפרעת אישיות?. הסוג השני הוא פחד מהעתיד, המתבטא בחששות שאולי בעתיד האדם יתחרפן, יאבד שליטה, יפתח מחלה נפשית כמו סכיזופרניה או הפרעה נפשית קשה אחרת. שני סוגי הפחד האלו נובעים בעיקר מחוסר הבנה של האדם לגבי האופן שבו מתפתחות מחלות נפש ומה הגורמים להיווצרותן. מהם הגורמים למחלת נפש ואיך חוסר הבנה שלהם יוצר פחד? כשאדם רואה מישהו שמתנהג בצורה חריגה, כגון אדם סכיזופרן, הוא עשוי לתהות מה הסיבות לכך. האדם יכול לחשוב שמדובר במשהו אקראי, כמו תאונת ... לדוגמה, אם במשפחתו של האדם קיים מישהו שסובל ממחלת נפש, האדם עשוי לחשוב שיש לו נטייה גנטית למחלות נפש, והפחד שלו יתגבר. אליעד כהן מסביר כי למרות שיש נטייה גנטית למחלות נפש, אין משמעות הדבר שהמצב בלתי הפיך או בלתי ניתן לשליטה. האם מחלת נפש היא גזירת גורל או שניתן להתמודד עמה? חשוב להבין שמחלות נפש אינן משהו שקורה ללא סיבה, באופן אקראי, או כתוצאה של גורל בלתי נמנע. מחלות נפש הן תוצאה של תהליכים נפשיים מסוימים שיש בהם היגיון וחוקיות ברורה. אליעד כהן מדגיש כי לכל מחלות הנפש יש מנגנון ברור שגורם להן להיווצר, ואם מבינים אותו, ניתן להתמודד איתן בצורה יעילה ואף לרפא אותן. לדוגמה, אם לאדם יש פחד שהוא סכיזופרן, אליעד כהן מבהיר כי זה לא סוף ... של פתרונות נוספים. איך אפשר להתמודד עם הפחד להיות חולה נפש? אם אדם חושש שהוא כבר חולה נפש, מומלץ לו לבדוק מה בדיוק גורם לפחד זה. לדוגמה, אם הוא חש דיכאון או חרדות, אין זה אומר שהוא בהכרח סובל מ
טיפול בסכיזופרניה, איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך להתנהג עם חולה סכיזופרניה? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לדבר עם חולה נפש? איך להתנהג עם חולה נפש? איך לדבר עם חולה הפרעה נפשית? איך להתנהג עם חולה הפרעת אישיות? אישיות גבולית
טיפול בסכיזופרניה, איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך להתנהג עם חולה סכיזופרניה? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לדבר עם חולה נפש? איך להתנהג עם חולה נפש? איך לדבר עם חולה הפרעה נפשית? איך להתנהג עם חולה הפרעת אישיות? אישיות גבולית
... בסכיזופרניה, איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך להתנהג עם חולה סכיזופרניה? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לדבר עם חולה נפש? איך להתנהג עם חולה נפש? איך לדבר עם חולה הפרעה נפשית? איך להתנהג עם חולה הפרעת אישיות? אישיות גבולית איך מדברים עם חולה סכיזופרניה? איך להתנהג עם חולה נפש? כאשר אנו פוגשים אדם הסובל מסכיזופרניה או הפרעה נפשית אחרת, פעמים רבות אנו חשים שהאדם הזה חושב בצורה לא הגיונית או משונה. השאלה המרכזית שמטרידה את רבים היא כיצד עלינו להתנהג ולהגיב כאשר אנחנו ... ברגע שנבין את ההיגיון הפנימי שלו, נוכל לדבר איתו בצורה שתהיה לו ברורה ותומכת, ולא בכפייתה של ההיגיון שלנו. ההיגיון של חולי נפש יכול להיות שונה משלנו, אך אם נבין אותו ונכבד אותו, נוכל לתקשר בצורה אפקטיבית. כל מחלה נפשית, גם אם נדמית לנו כלא הגיונית, נובעת מהיגיון פנימי ומסיבה. מה שאנחנו צריכים להבין הוא מהו ההיגיון הזה, ולפיו לבנות את השיחה. כך, כל פעם שנשוחח עם אדם הסובל מהפרעה נפשית, נוכל לדבר איתו בצורה הגיונית שתהיה מותאמת לו, ולא לשלול אותו או להציג את מחשבותיו כשטות. מה ההיגיון שמאחורי מחלות נפשיות? כשאנחנו פוגשים אדם החולה בהפרעה נפשית, זה יכול להרגיש לנו כאילו מדובר במישהו שלא חושב בצורה הגיונית כלל. אבל כאשר נבין מה באמת קורה עם אותו אדם, נוכל להבין את ההיגיון שמאחורי המחשבות הללו. כל מחלה נפשית יש לה את ההיגיון שלה. בעיה נפשית יכולה להתבטא בצורה כזו או אחרת, אך תמיד יש סיבה פנימית לכך. במקום לדחות את אותם אנשים ולהתנגד לדברים שהם אומרים, עלינו להקשיב ולהבין את מה שהם ... ניתן יהיה לגשת אליהם בצורה יותר מחוברת ומבוססת על ההיגיון שלהם, ולא להילחם בעיוותי המחשבה שלהם. איך לחשוב כמו חולה נפש? מהם סוגי ההיגיון של חולי נפש? איך להתמודד עם סכיזופרניה? כיצד לסייע לאדם עם הפרעה נפשית? הבנת היגיון חולי נפש
חולה נפש, האם יש לי מחלת נפש? האם אני חולה נפש? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעת אישיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם לטפל בהפרעה נפשית? האם לטפל במחלת נפש? איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחלת נפש?
חולה נפש, האם יש לי מחלת נפש? האם אני חולה נפש? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעת אישיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם לטפל בהפרעה נפשית? האם לטפל במחלת נפש? איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחלת נפש?
חולה נפש, האם יש לי מחלת נפש? האם אני חולה נפש? האם יש לי הפרעה נפשית? האם יש לי הפרעת אישיות? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם לטפל בהפרעה נפשית? האם לטפל במחלת נפש? איך נוצרת הפרעה נפשית? איך נוצרת מחלת נפש? מהי מחלת נפש ואיך מאבחנים אותה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושא של מחלות נפש והאם יש לנו מחלת נפש. הוא פותח את דבריו בכך שחשוב להבין שמחלת נפש היא לא משהו אובייקטיבי שניתן להגדיר אותו בצורה מוחלטת. מדובר בהגדרה שמבוססת על ... כהן היא שחשיבה לא הגיונית יכולה להוות סימן למחלת נפש. לדוגמה, אם אדם חושב בצורה שונה ממה שחשוב או מקובל בחברה, ואם זה מפריע לו לתפקוד האישי או לסביבה, אז ניתן להחשיב את זה כמחלת נפש. אם אדם רואה את העולם בצורה שונה, מפחד יותר מאחרים או יש לו תחושות חריגות ... אז החשיבה הלא הגיונית שלו יכולה להיות סימן למחלת נפש. אליעד כהן נותן דוגמה לאדם שיש לו חבר דמיוני, והוא מדבר איתו ומפחד ממנו. אם הדבר הזה מפריע לו, ייתכן שזה יכול להיחשב כהפרעה נפשית. אם יש יותר אנשים שמאמינים באותו הדבר, אז לא מדובר בהפרעה נפשית, אלא בדבר מקובל בחברה, כמו האמונה באלוהים. כלומר, אם הרבה אנשים מאמינים במשהו, גם אם זה מפריע לתפקוד, זה לא ייחשב כמחלת נפש, אלא כחלק מהנורמה החברתית. לסיכום, אליעד כהן טוען שמה שחשוב להבין הוא שמחלת נפש היא עניין של הגדרה. כלומר, לא מדובר במשהו אובייקטיבי אלא במשהו שמבוסס על הקשר ... לך בתפקוד, כדאי לטפל בזה, אך לא בהכרח מדובר במחלת נפש במובן של אובייקטיביות רפואית. איך מאבחנים את עצמך כשיש לך מחשבות מטרידות? אם אתה שואל את עצמך אם יש לך מחלת נפש, זה יכול להעיד על כך שמשהו מפריע לך. כל מחשבה לא הגיונית יכולה להפוך למחלת נפש אם היא משפיעה על התפקוד שלך. אליעד כהן מסביר שכל מחלת נפש יכולה להיעלם מעצמה, ואם יש לך מחשבה שמציקה לך, כדאי לטפל בה לפני שהיא הופכת לבעיה חמורה יותר. לדבריו, מחלת נפש היא לא בהכרח מצב קבוע או אובייקטיבי. כל מחשבה שמפריעה לך יכולה להיות מטופלת, גם ... בזה, כי כל מחשבה לא הגיונית יכולה להתפתח למחלת נפש, ואם לא מטפלים בה, זה יכול להחמיר. האם כדאי לטפל בהפרעה נפשית? האם זה חשוב לדעת אם יש לך מחלת נפש? אליעד כהן טוען כי זה לא משנה אם נקרא לזה
פאראפיליות, שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה
פאראפיליות, שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? איך לא להאשים את עצמי? למה אני פסיכופט? פדופיליה, הפרעות מיניות, פאראפיליה
... שנאה עצמית, סטיות מיניות, סטיות מוזרות, האשמה עצמית, למה אני חולה נפש? למה אני חולה מין? למה אני סוטה מין? למה אני אובססיבי? למה אני מכור? ... שאליעד כהן מדבר עליו הוא כיצד אפשר לא להאשים את עצמך ולא לשנוא את עצמך כאשר יש לך סטיות מיניות, הפרעות נפשיות , התמכרויות לא הגיוניות, או אובססיות מוזרות. אנשים רבים מרגישים רע ... או לא מקובלות בחברה. הסיבה להאשמה עצמית היא בדרך כלל שהאדם חושב לעצמו שהוא דפוק, פסיכופט, חולה נפש, סוטה, ושואל את עצמו מדוע הוא מתנהג כך. אליעד כהן מסביר שהדרך לא ... בהתמכרויות? מהו רעב רגשי? איך להתמודד עם התנהגות אובססיבית? איך להפסיק לשנוא את עצמי? מה גורם להפרעות נפשיות מוזרות? איך לטפל בפאראפיליות? איך לאהוב את עצמי בלי תנאים? איך לא ... את עצמך? טיפול בסטיות מיניות, הפרעות פאראפיליה, איך לקבל את עצמי? משיכות מיניות לא אופייניות, הפרעות נפשיות, התערטלות, אקסהיביציוניזם, מציצנות, הפקת הנאה מינית מכאב, סאדיזם, ...
איך לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות
איך לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות
... לרפא הפרעות נפשיות? איך אפשרי לעזור למי שלא עוזר לעצמו? איך אפשר לרפא חולה נפש שלא רוצה לעזור לעצמו? איך אפשר לרפא מחלת נפש? טעויות בטיפול בהפרעות נפשיות, השפעת הסביבה על פגוע נפש, עזרה למשפחה של בעל הפרעת אישיות איך אפשר לרפא הפרעות נפשיות, גם כשאנשים לא רוצים עזרה? האם אפשר לרפא אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות, גם אם הם לא רוצים עזרה? אליעד כהן טוען שכן, ואפילו טוען שזה אפשרי לרפא אנשים שלעיתים לא רק לא רוצים עזרה, אלא חושבים כי הם חסרי תקנה. בהרצאה הוא מציין כי יש אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, אישיות גבולית, ומפני שלא מבינים את ההיגיון שמאחורי ההפרעה שלהם, קשה להם לקבל עזרה. האליעד כהן מתחיל בשאלה האם אפשר לרפא חולי נפש שאין להם רצון לרפא את עצמם. התשובה המוחלטת היא כן, זה אפשרי, וההסבר טמון בהבנה העמוקה שההפרעה הנפשית איננה משמיים או גנטית באופן מוחלט, אלא תוצאה של מסרים, חוויות ודפוסי מחשבה שהשתבשו לאורך הזמן. לדוגמה, אדם הסובל מהפרעות פרנויה עלול לחשוב ... הלב הנכונה למפחדי הקיום שלו, כך שכל תשובה שהוא מקבל, כמו אנחנו לא מרעילים אותך, לא עוזרת לו כלל. מהו ההיגיון שמאחורי הפרעות נפשיות? כאשר אדם מתחיל לפתח הפרעות נפשיות, יתכן שזה נובע מהתנהלות של הסביבה כלפיו. לדוגמה, ילד שהיה חשדן כלפי הסובלים ממחלות נפשיות או שהתנהג בצורה אובססיבית, אם לא קיבלו את התשובות הנכונות בתור ילד, יתכן שיגדל ויתפתח לאדם עם סכיזופרניה או פרנויה. הצמיחה של ההפרעה אינה ... שלא הוסברו לו בצורה נכונה, או פנייה לסביבה שאינה נותנת מענה למצוקותיו הפנימיות. כיצד הסביבה משפיעה על מצבו של אדם עם הפרעה נפשית? הסביבה החברתית שבה חי אדם עם הפרעה נפשית יכולה להשפיע על מצבו רבות. כאשר אדם מבקש עזרה או מביע פחדים, כמו למשל לומר אתם מרעילים אותי, יש להבין את המשמעות האמיתית של דבריו. הוא לא ... יכולה לעזור לו להתפתח לכיוון בריא יותר. האם אפשר לרפא את האדם גם אם הוא לא שיתף פעולה? כפי שנאמר, על מנת לרפא אדם עם הפרעה נפשית, אין צורך בהכרח שהוא ייתן הסכמתו לכך. אליעד כהן מסביר כי על אף שהטיפול יהיה קשה יותר כשלא שיתוף פעולה מצד האדם, תמיד ישנה אפשרות לשפר את מצבו. הוא מאמין שהשפעת הסביבה חיונית למי שסובל מהפרעה נפשית. לדוגמה, אם הסביבה מבינה את מה שמתחולל במחשבות האדם ומגיבה בהתאם לפחדים שמביע, יש סיכוי שיתחולל שינוי חיובי. אם כל הסביבה תסייע ותעזור, זה יכול להקל על התהליך. מה צריך לעשות כדי להחזיר אדם עם הפרעה נפשית למסלול בריא? לפי אליעד כהן, האידיאל הוא שיותר מדי לא רק לעבוד עם האדם עצמו, אלא גם עם הסביבה הקרובה לו. אם ישנו רצון לרפא את ההפרעה הנפשית ולהחזיר את האדם למסלול בריא, יהיה על האנשים הקרובים לו להבין את טבע ההתנהגות של האדם, לתמוך בו ולהגיב בצורה חכמה ומבינה. במקרים רבים, משפחה ... כהן מציע כי באמצעות שינוי התגובה וההבנה של הסביבה, ניתן לרפא אדם גם אם הוא לא מעוניין לעזור לעצמו. ההבנה שמאחורי כל הפרעה נפשית עומד היגיון מסוים ויכולת לתקשר עם האדם באופן נכון יכולה לשנות את כיוון ההתפתחות של ההפרעה ולהביא לריפויו. הפרעות נפשיות טיפול בהפרעות נפשיות ריפוי חולי נפש הבנת הפרעות נפשיות הפרעות אישיות איך לא לחזק את הפרנויה? איך נוצרת הפרעת אישיות? איך נוצרת הפרעה נפשית? מרעילים אותי, חושב שמרעילים אותו, שמים לי רעל באוכל, עוקבים אחרי, מנסים להרוג אותי, אני המשיח, מאניה דיפרסיה, הפרעת אישיות דו קוטבית, פיצול אישיות, אישיות גבולית, טיפול בהפרעות אישיות, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה, בן משפחה סובל מ
מחלות נפש, הפרעות נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש?
מחלות נפש, הפרעות נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש?
מחלות נפש, הפרעות נפשיות, האם ניתן לרפא מחלות נפש? איך ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? איך ניתן לטפל בכל ההפרעות הנפשיות? אבחון הפרעה נפשית, טיפול באישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה, טיפול בפיצול אישיות, מהן מחלות נפש? האם ניתן לרפא את כל מחלות הנפש? אליעד מתחיל את ההרצאה בשאלה עקרונית: האם אפשר לרפא כל מחלת נפש באופן מוחלט, ללא שימוש בכדורים ותרופות ובלי טיפולים פסיכיאטריים? הוא טוען שהתשובה היא כן, וההיגיון שמאחורי תשובה זו יוסבר במהלך ההרצאה. אליעד מציין כי לא מדובר בקסם, אך יש תהליך אפשרי שבו כל אדם עם הפרעה נפשית, אפילו בעיות חמורות כמו סכיזופרניה או פיצול אישיות, יכול להשתפר ולחזור לתפקוד רגיל אם ... במקרה של ילד קטן, לא היינו מגדירים את פחדו כהפרעה נפשית, אך אם אדם מבוגר היה מצהיר על אותו פחד, הוא היה נחשב לחולה נפש. אליעד טוען כי ההבדל בין ילד קטן לבין מבוגר נובע מהמבחן של התפיסה המפותחת: אנו מצפים שמבוגר ... של ילד? ואז, הוא מסביר, היינו מגדירים אותו כחולה נפש. בהמשך, אליעד מבהיר כי כל ההגדרה של חולי נפש מבוססת על השוואה לתפיסה הנורמלית. אם אדם לא חושב כמו רוב האנשים, אם הוא לא מתפקד כמוהם, אנו מגדירים אותו כחולה נפש. כל הסיווגים שנעשים במערכת הרפואית, כמו אבחנה של סכיזופרניה או אוטיזם, מבוססים על העובדה ... רגיל, ולכן קל לנו להדביק לו את התווית של חולה נפש. אך, הוא טוען, כל אדם, גם אם הוא סובל מהפרעה נפשית, יכול להתפתח ולהפוך לאדם חכם עם תפיסה בריאה. הוא מזכיר כי גם תינוקות מתחילים ללא שום ידע, ... הבנה עמוקה של המוח, איך לתקשר עם אדם שסובל מהפרעה נפשית, ואיך לעזור לו להתפתח באופן טבעי כפי שתינוק מתפתח. אחת השאלות החשובות שעולות במהלך ההרצאה ... הוא גם שואל אם השימוש בכדורים ותרופות פסיכיאטריות הוא חובה. אליעד טוען כי לעיתים הכדורים יכולים לעזור לאנשים, אך הם אינם הפתרון המוחלט. הוא ... השכלית של אותו אדם. לסיום, אליעד מסכם כי כל מחלת נפש נובעת מכך שהאדם חושב בצורה שונה מהנורמל, אך אין זה אומר שאין פתרון. אם נלמד להכיר את המנגנונים של המחשבה וההיגיון הפנימי של אדם חולה נפש, ניתן לעזור לו לפתח את השכל ולהפוך אותו לאדם מתפקד ומחונך. ריפוי הפרעות נפשיות באופן מלא כיצד לפתח יכולת חשיבה והיגיון התמודדות עם ספקות ומחשבות טורדניות שאלת השימוש ... השאלה שמטרידה את כולם היא: האם אפשר לרפא כל מחלת נפש באופן מוחלט, ללא שימוש בכדורים ותרופות וללא טיפולים פסיכיאטריים? האם באמת קיים פתרון שלם לכל סוגי ההפרעות הנפשיות, בכל מצב ובכל גיל, ואיך יכול להיות שזה הגיוני? כיצד דוגמת הילד הקטן מגלה לנו את הבעיה? ... מפלצת דמיונית? תשובה: אין נטייה לקרוא לו חולה נפש, כי הוא עדיין ילד קטן. אם אותו פחד היה מופיע אצל מבוגר, היו אומרים עליו שהוא חולה נפש. שאלה: מדוע ההבדל הזה חשוב? תשובה: כי הוא ממחיש שאצל ילד אנחנו מסבירים לעצמנו שהתפיסה שלו עדיין לא מפותחת, ולכן אין סיבה להגדיר אותו כחולה נפש. לעומת זאת, אצל מבוגר, אותה התנהגות ממש תוביל לאבחנה של הפרעה נפשית, מפני שיש ציפייה שהשכל שלו יתפקד ברמה מסוימת. מהו הקשר בין שכל של ילד לבין הגדרת חולי נפש? שאלה: מה היה קורה אם היה לאדם מבוגר גוף בוגר אבל שכל של ילד? תשובה: היינו מגדירים אותו ...
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
... מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר למה כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות? ההרצאה מתחילה בשאלה מדוע כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות, במיוחד עבור אנשים שאינם סובלים מהן באופן אישי. ... כהן מציין כי זהו נושא שמעורר עניין במיוחד, משום שהוא עוסק בהבנת אופן החשיבה של אנשים עם בעיות נפשיות שונות, ומסביר כיצד כל אדם יכול להפיק תועלת ... נשאלת בצורה כזו: למה שאדם בריא נפשית ימצא עניין בהבנת המשוגע, בהבנת מה עובר על אדם שסובל ממחלת נפש? אליעד כהן משיב כי יש סיבות רבות לכך, והן מתמקדות ... אופן החשיבה של אנשים באופן כללי, אשר יכול לשפר את היכולת להבין גם את עצמנו ואת הסובלים מהפרעות נפשיות. מה הקשר בין חשיבה של חולה נפש לחשיבה של אדם נורמלי? אליעד כהן מסביר כי חשיבתו של חולה נפש, כמו סכיזופרן או אדם עם הפרעת אישיות גבולית, שונה מהותית מהחשיבה הרגילה של רוב ... למרות זאת, הוא טוען כי יש קשר בין אופן החשיבה של אדם בריא לבין אופן החשיבה של אדם עם הפרעה נפשית, ומלמד כיצד להבין את היגיון המחשבה של המשוגע, שמאופיין בהזיות והרהורים לא שגרתיים. אם אדם מבין איך עובד המוח של חולה נפש, הוא יוכל להבין גם את אופן החשיבה של אנשים אחרים, כולל בני משפחה, חברים ולקוחות. מהו היגיון של משוגע? כחלק מההסבר על אופן החשיבה של חולה נפש, אליעד כהן מציין כי ההיגיון של חולה נפש לא בהכרח שונה מהותית מההיגיון של אדם נורמלי. ... הוא טוען כי כל אדם פועל לפי מערכת חוקים זהה, ושההבדל טמון בתוצאה שאלו מובילים אליה. למשל, חולה נפש עשוי לחשוב שהוא חיית טרף או שהוא דמות בדיונית, אך ... זה, אומר אליעד, מאפשרת להבין טוב יותר את המניעים של אחרים, ואף להשפיע עליהם. כיצד ללמוד מהפרעות נפשיות? לסיום, אליעד כהן מציע כי על מנת להבין את תהליכי החשיבה של המשוגע, על האדם ללמוד את כל סוגי ההפרעות הנפשיות השונות, ללמוד על דרכי טיפול וניתוח של הפרעות ... לא רק להבין את המשוגע, אלא גם את עצמו ואת הסובלים מהפרעות אחרות. ההמלצה היא להתמקד בהבנת הבעיות הנפשיות כתרגול לחשיבה בהירה, דבר שיעזור גם בפתרון בעיות יומיומיות, הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. הבנת הפרעות נפשיות היגיון של חולה נפש סכיזופרניה ואיך לחשוב כמו סכיזופרן כיצד ללמוד ממחלות נפש? טיפול בהפרעות נפשיות הבנת היגיון של אנשים שונים ללמוד ממשוגעים, ללמוד ממחלות נפש , ללמוד מהפרעות נפשיות, ללמוד מכל אחד, ללמוד מכל דבר, ההיגיון של המשוגע, ההיגיון של חולה נפש, איך חושב סכיזופרן? איך חושב
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2
פסיכיאטריה, סכיזופרניה, מחלות נפשיות, הפרעות נפשיות, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, טיפול תרופתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול התנהגותי, טיפול נפשי, טיפול בהפרעה נפשית, שסעת, בריאות הנפש, חלק 2 למה אנשים מפחדים ללמוד על מחלות נפש? אליעד כהן מסביר שהסיבה שאנשים מפחדים ללמוד על מחלות נפש היא שהם חוששים להידבק במחלה בעצמם, או לחשוף בתוכם משהו שכבר קיים אך מודחק. לדוגמה, כאשר אדם לומד על סכיזופרניה או הפרעה נפשית אחרת, הוא עלול לחשוב שאולי גם הוא סובל מההפרעה הזו, או שהיא עשויה להתפרץ אצלו אם רק יחשוב עליה. אליעד מתאר שזו למעשה תגובה של הכחשה. אדם שלא רוצה להכיר במחלה נפשית או בחולשה נפשית שלו, יחוש פחד גדול ללמוד על הנושא מחשש שהמחלה תתגלה בו. לדבריו, אם האדם באמת היה בריא נפשית לחלוטין, לא הייתה לו שום בעיה ללמוד על כל מחלת נפש או אפילו להיכנס למוסד פסיכיאטרי. אולם, מאחר ובאופן כלשהו כל אדם נושא בתוכו היבטים של מחלת נפש מודחקת, הוא מפחד שהלימוד על המחלה יחשוף את אותה המחלה שכבר קיימת בו בפוטנציאל. כיצד סיפורו של רבי נחמן מדגים את הפחד ממחלת נפש? אליעד מביא כדוגמה את סיפורו של רבי נחמן, המספר על מדינה שבה התושבים היו בטוחים שהם חיים חיים טובים ומאושרים. רבי נחמן אמר להם שאם באמת טוב ... דומה, אדם שלומד על מחלות נפש עלול לחשוף בתוכו מחלה נפשית שהייתה קיימת בו בהדחקה. מה הקשר בין שלמות נפשית למחלת נפש? אליעד מסביר שהמושג מושלם משמעותו הכל. כדי להיות באמת מושלם, אדם צריך להכיל בתוכו את כל הצדדים, כולל הצדדים החולים. אדם שמחשיב את עצמו כמושלם ... בריאות נפשית וגם מחלה נפשית, גם פתרונות וגם חסרונות. מי שחושב שהוא רק בריא או רק מושלם ללא מחלה, נמצא בהכחשה עצמית ואינו מושלם באמת. דווקא היכולת להודות שיש בתוכך גם ... חושש שידביקו אותו במחלת נפש? הפחד להידבק ממחלת נפש נובע למעשה מחוסר ההכרה שהמחלה כבר קיימת באופן מסוים בתוך האדם. כאשר אדם מאמין שהוא נורמלי לחלוטין, הוא מפחד שיחשפו אצלו את ההפרעה הנפשית שקיימת בו בצורה מוסתרת. אם הוא היה מודע לכך שההפרעה כבר נמצאת אצלו, לא היה לו ממה לפחד. הפחד הגדול ביותר הוא לא לגלות מחלה חדשה, אלא לגלות ... להתמודד עם הפחד ממחלות נפש? ההתמודדות שאליעד מציע לפחד הזה היא להכיר באמת: שאין אדם שהוא לחלוטין נורמלי או לחלוטין חולה נפש. לכל אדם יש את כל ההיבטים בתוכו. ברגע שהאדם מבין זאת לעומק, הוא מאבד את הפחד שיגלו אצלו משהו נסתר, כי הוא כבר יודע שהכל נמצא בתוכו מלכתחילה. ... לא מאוים מלימוד על מחלות נפש, ולא מפחד להידבק מהן. האם אפשר להידבק ממחלות נפש? האם לימוד על סכיזופרניה גורם להשתגע? איך להתמודד עם פחד ממחלות נפש? האם אני חולת נפש? מה הקשר בין שלמות למחלת נפש? איך לא להידבק בהפרעה נפשית? את אומרת שכשאת למדת על מחלות נפש אז יש אחד הדברים שאנשים מפחדים שאם הם ילמדו את זה הם ידבקו בזה נכון? ש: זה אני פחדתי שאני אדבק. אליעד: אבל מה האמת אז למה לא נדבקת בזה או ... אתה מתכחש לכך שאתה חולה נפש אז אתה מת מפחד לגלות שאתה גם חולה נפש ואז אתה אומר עזוב לא רוצה ללמוד לא רוצה שהמחלה תתפרץ אבל אם אתה באמת בריא מה אכפת לך ללמוד על
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חולה נפש, איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חולה נפש, דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי מומלץ בתחום חולה נפש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 10:03:14 - wesi1