... שהקוף הוא צדיק קדוש והחליט לגדל אותו בחצר ביתו בתוך כלוב, כדי שלא יתקלקל. בהמשך הוא הציע לכל מי שרוצה, להגיע אל הקוף, לתת לו בננה ולקבל
ברכה. אנשים אכן הגיעו, שילמו לקוף בננות או כסף, ובתמורה קיבלו מהקוף ברכות דרך קולות משונים שלא היה ניתן להבין. למרות האבסורד שבסיטואציה, הגיעו אלפי אנשים לקבל ברכות, ואף פורסמו ... לברכת הקוף, נוצר אפקט של פרסום ויחסי ציבור שהופך את הקוף לקדוש. האדם שניהל את הקוף הצדיק גם קבע כלל הוגן לכאורה, שבו מי שלא מקבל את
הברכה - כספו מוחזר אליו. כך נוצרת תחושה של אמינות אצל הציבור. הדוגמה הבאה שאליעד נתן היא של אדם שהיה ביער ופגש אריה. מרוב פחד הוא הרים מקל והניף אותו לכיוון האריה, בדיוק באותו הרגע ... עליון מיוחד. אליעד מסביר דרך הדוגמה הזו שאנשים ממהרים להסיק מסקנות שגויות ולהאמין בניסים, מבלי לבחון היטב את העובדות. האם יש הבדל בין
ברכה של רב
לברכה של קוף? אליעד כהן טוען שבאופן סטטיסטי, אם יבדקו זאת באופן אובייקטיבי,
ברכה של רב או
ברכה של קוף יניבו את אותן תוצאות. הוא מתאר ניסוי שבו אדם שמברך הוא רב ואדם נוסף שמברך הוא קוף או כל יצור אחר. כמות הישועות (ניסים רפואיים או אחרים) שיתרחשו כתוצאה מהברכות תהיה זהה לחלוטין באופן סטטיסטי. הוא מדגיש שבדרך כלל אנשים בוחרים להאמין בצדיק או רב, וכאשר מתרחש מקרה טוב בעקבות
הברכה - הם מייחסים זאת ישירות לאותה
ברכה. במקרים אחרים שבהם
הברכה לא מתממשת, הם לא יפרסמו את הכישלון, וכך נשאר רושם מוטעה של הצלחה גדולה. לדוגמה, אדם שמרותק לכיסא גלגלים שקם והולך לאחר
ברכה, הוא מקרה אפשרי רפואית, אך לעולם לא נשמע על נס של אדם בלי רגליים שפתאום צמחו לו רגליים בעקבות ברכת הרב, או אדם שמת שבוע שלם וחזר לחיים. הסיבה לכך היא שהניסים תמיד מוגבלים למה ... בעקבות אירועים מקריים. עצם העובדה שאנשים הולכים לקבל ברכות מרבנים או מצדיקים ומדי פעם באמת נרפאים, לא מוכיחה כלל שיש קשר ישיר בין
הברכה לבין התוצאה. למעשה, המקרים שבהם ברכות לא עבדו הם רבים בדיוק כמו המקרים שבהם הם כן עבדו, אך אנשים בוחרים להתמקד ולהפיץ רק את המקרים החיוביים. הוא מוסיף שהוכחה אמיתית לקיומו של ...