אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעשי ניסים שקרו באמת, סיפורי ניסים שקרו לאנשים, ברכות של צדיקים, סיפורי ניסים רפואיים, סיפורים אמיתיים על ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, סיפורי ניסים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
15:02מעשי ניסים שקרו באמת, סיפורי ניסים שקרו לאנשים, ברכות של צדיקים, סיפורי ניסים רפואיים, סיפורים אמיתיים על ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, סיפורי ניסים רבי נחמן, סיפורים על הפרשת חלה, אמונת חכמים, קברי צדיקים
האם ניסים של צדיקים באמת עובדים?

בהרצאה אליעד כהן מסביר לעומק את התופעה של מעשי ניסים, ברכות של צדיקים וסיפורי ניסים שקרו לאנשים. דרך דוגמה הומוריסטית ומפורטת על אדם שתפס קוף בג'ונגל והציג אותו בתור צדיק שמברך אנשים, אליעד ממחיש את ההיגיון השגוי של אנשים המאמינים בניסים מסוג זה.

הסיפור שהציג אליעד הוא על אדם שהלך לג'ונגל, תפס קוף, והביא אותו לביתו, מתוך אמונה שזהו יצור טהור שלא חטא מעולם. אותו אדם חשב שהקוף הוא צדיק קדוש והחליט לגדל אותו בחצר ביתו בתוך כלוב, כדי שלא יתקלקל. בהמשך הוא הציע לכל מי שרוצה, להגיע אל הקוף, לתת לו בננה ולקבל ברכה. אנשים אכן הגיעו, שילמו לקוף בננות או כסף, ובתמורה קיבלו מהקוף ברכות דרך קולות משונים שלא היה ניתן להבין. למרות האבסורד שבסיטואציה, הגיעו אלפי אנשים לקבל ברכות, ואף פורסמו סיפורים של אנשים שנרפאו לאחר שהקוף בירך אותם. ככל שהגיעו יותר אנשים, התפרסם יותר ויותר שהקוף הוא "צדיק" וברכותיו עובדות.

אליעד מסביר שהרבה אנשים מתרפאים ממחלות שונות באופן טבעי, אך כשהם מייחסים זאת לברכת הקוף, נוצר אפקט של פרסום ויחסי ציבור שהופך את הקוף ל"קדוש". האדם שניהל את ה"קוף הצדיק" גם קבע כלל הוגן לכאורה, שבו מי שלא מקבל את הברכה - כספו מוחזר אליו. כך נוצרת תחושה של אמינות אצל הציבור.

הדוגמה הבאה שאליעד נתן היא של אדם שהיה ביער ופגש אריה. מרוב פחד הוא הרים מקל והניף אותו לכיוון האריה, בדיוק באותו הרגע אריה נהרג מכדור רובה של צייד שנמצא רחוק יותר. האדם, שחשב שהוא עצמו הרג את האריה עם המקל, התחיל להאמין שיש לו כוח עליון מיוחד. אליעד מסביר דרך הדוגמה הזו שאנשים ממהרים להסיק מסקנות שגויות ולהאמין בניסים, מבלי לבחון היטב את העובדות.

האם יש הבדל בין ברכה של רב לברכה של קוף?

אליעד כהן טוען שבאופן סטטיסטי, אם יבדקו זאת באופן אובייקטיבי, ברכה של רב או ברכה של קוף יניבו את אותן תוצאות. הוא מתאר ניסוי שבו אדם שמברך הוא רב ואדם נוסף שמברך הוא קוף או כל יצור אחר. כמות הישועות (ניסים רפואיים או אחרים) שיתרחשו כתוצאה מהברכות תהיה זהה לחלוטין באופן סטטיסטי.

הוא מדגיש שבדרך כלל אנשים בוחרים להאמין בצדיק או רב, וכאשר מתרחש מקרה טוב בעקבות הברכה - הם מייחסים זאת ישירות לאותה ברכה. במקרים אחרים שבהם הברכה לא מתממשת, הם לא יפרסמו את הכישלון, וכך נשאר רושם מוטעה של הצלחה גדולה. לדוגמה, אדם שמרותק לכיסא גלגלים שקם והולך לאחר ברכה, הוא מקרה אפשרי רפואית, אך לעולם לא נשמע על נס של אדם בלי רגליים שפתאום צמחו לו רגליים בעקבות ברכת הרב, או אדם שמת שבוע שלם וחזר לחיים. הסיבה לכך היא שהניסים תמיד מוגבלים למה שאפשרי במסגרת ההיגיון הטבעי, ואף פעם לא חורגים ממנו באופן מוחלט.

כיצד ניתן להסביר את הצלחות הניסים כביכול?

אליעד נותן דוגמה נוספת של ניסוי פיננסי, שבו נתנו לקוף לבחור מניות להשקעה בבורסה. בניסוי התגלה שהקוף השיג תשואות טובות יותר ממומחים אנושיים. המסקנה איננה שהקוף גאון פיננסי, אלא שהצלחות מסוימות הן מקריות לחלוטין, ואין להן קשר לכוח או יכולת מיוחדת.

אליעד כהן מסביר שבני אדם פועלים לפי היגיון שגוי בכך שהם מסיקים מסקנות לא נכונות בעקבות אירועים מקריים. עצם העובדה שאנשים הולכים לקבל ברכות מרבנים או מצדיקים ומדי פעם באמת נרפאים, לא מוכיחה כלל שיש קשר ישיר בין הברכה לבין התוצאה. למעשה, המקרים שבהם ברכות לא עבדו הם רבים בדיוק כמו המקרים שבהם הם כן עבדו, אך אנשים בוחרים להתמקד ולהפיץ רק את המקרים החיוביים.

הוא מוסיף שהוכחה אמיתית לקיומו של נס תהיה אם רב או צדיק יוכל באופן קבוע וחד - משמעי לבצע ניסים מבלי להיכשל אף פעם. אך כיוון שלא קיים אף אדם בעולם שיכול לעשות זאת באופן עקבי וללא יוצא מן הכלל, אין באמת בסיס להנחה שלכוחות על - טבעיים או ניסיים יש תוקף אמיתי.

לסיכום, אליעד מדגיש כי עצם ההתרחשות של אירועים חיוביים לאחר ברכות של רבנים או צדיקים אינה מוכיחה דבר לגבי אמיתות הכוחות או הקדושה של אותם אנשים. ההיגיון שמוביל אנשים להאמין בברכות ובניסים הוא שגוי, מבוסס על תפיסה חלקית של המציאות, ומתעלם מעובדות רבות שאינן תואמות את התמונה הרצויה. אנשים פשוט בוחרים להאמין במה שנוח להם, ולהתעלם מהמקרים בהם התוצאה לא התקיימה, ובכך משמרים אשליה של נס או כוח על - טבעי.
החלטה סיפור עובדה הצלחה גדולה הרגשה עומק אבסורדים ניסים שקרו הומור התמקדות הבדלה אמונה אמונות אמונת חכמים אמת בזכות תהילים ברכות ברכות של צדיקים ברסלב הפרשת חלה חכם מעשי ניסים נחמן ניסים ניסים בזכות תהילים ניסים רבי נחמן ניסים שקרו ניסים שקרו לאנשים סיפור סיפורי ניסים סיפורי ניסים בזכות תהילים סיפורי ניסים רבי נחמן סיפורי ניסים רפואיים סיפורי ניסים שקרו לאנשים סיפורים סיפורים אמיתיים על ניסים סיפורים על הפרשת חלה צדיק צדיקים קברי צדיקים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב תהילים
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן. הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה ועד הסוף בלי לעצור. לפי השיטה הזו, חשוב לא להיתקע על משפטים קשים או מושגים ... בשיטה הזאת היא להשיג קודם כל היכרות כללית וראשונית עם כל התוכן, על אף שלפעמים הקורא לא יבין את הכל במהלך הקריאה הראשונה. לדבריו, כשניגשים לספר כמו ליקוטי מוהרן, שיש בו כמות גדולה של אינפורמציה והוא מורכב מאוד מבחינה רעיונית, חשוב מאוד קודם כל לבצע קריאה כללית, משום שזה יוצר תמונה ראשונית שמאפשרת להבין בהמשך ביתר קלות את הרעיונות העמוקים יותר. מדוע חשוב לקרוא את הספר ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים ברציפות, ללא עצירה? אליעד מדגיש שקריאה רציפה מבלי לעצור, על אף הקושי להבין הכל מיד, מאפשרת יצירת קשר ראשוני עם החומר. כאשר אדם מנסה להבין לעומק כל ... רציפה וראשונית מאפשרת לקורא להתרגל לסגנון ולמורכבות, ומכינה אותו לשלב הבא, שבו יחזור ויעמיק בכל פרט. מהי השיטה השנייה והעמוקה יותר ללימוד ספרי ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים? הדרך השנייה, שאליעד כהן מפרט עליה בהרחבה, מתרחשת לאחר שהקורא כבר השלים את הקריאה הראשונה. בשלב הזה, יש לחזור ולקרוא מחדש את הספר, והפעם לעצור על כל ... להתמודד עם כל המשפטים הקשים, הרעיונות המורכבים והמושגים הייחודיים, ולנסות לפענח אותם עד תום. לפי אליעד, התהליך הזה יכול להיות מאתגר במיוחד בספר כמו ליקוטי מוהרן, שהוא ספר ששובר שיניים, כדבריו, משום שהוא כתוב בשפה מורכבת ויש בו שכבות רבות של משמעות. בשלב השני, הלימוד נעשה איטי הרבה יותר, תוך כדי התבוננות מדויקת בכל פרט. ... בניסוח כזה? ואיך הרעיון הזה מתחבר לנושאים אחרים בספר?. באמצעות שאלות אלו, אפשר להגיע להבנה מעמיקה ויסודית של הטקסט. לדוגמה, כאשר אליעד עצמו למד את ליקוטי מוהרן, הוא חזר שוב ושוב לקרוא את הספר, עצר בכל פעם שנתקל במשפט או רעיון לא ברור, וחיפש את הדרך לפצח ולהבין את הדברים עד הסוף. מה ההבדל המהותי בין שתי שיטות הלימוד? ההבדל ... ללמוד ספרים מורכבים היא לשלב את שתיהן - ראשית קריאה רצופה וראשונית, ואחריה לימוד חוזר ועמוק הרבה יותר. איך להתמודד עם הקושי בהבנת ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן? אליעד מציע להכיר בכך שזה טבעי לחלוטין להרגיש קושי ותסכול בקריאה ראשונית של ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או הספר להיות אלוהים. הקושי הוא חלק מהתהליך הטבעי של הבנת חומר עמוק ומורכב. במקום להילחץ או להתייאש, יש לקבל את הקושי הזה כחלק מהתהליך ולסמוך על כך שעם הזמן ועם ... ככל שאדם יקרא את הספר יותר פעמים, כך הוא יבין אותו לעומק, והקושי הראשוני ייעלם ויתחלף בהבנה אמיתית ויסודית של הרעיונות העמוקים שיש בספר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? שיטות לימוד של ליקוטי מוהרן מהי הדרך הנכונה לקרוא את הספר להיות אלוהים? כיצד להתמודד עם קושי בהבנת טקסטים מורכבים? מדוע חשוב לקרוא את כל ליקוטי מוהרן?
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן חא נג איך להיות יותר חכם? איך לקבל את השכל של אלוהים ולחשוב כמו אלוהים? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בדרכים שונות כיצד אפשר להגיע לחכמה רבה יותר ולפיתוח החשיבה בדרכים רוחניות ומעשיות. הוא מציין את רעיונותיו של רבי נחמן מברסלב בהקשר של איך לחשוב בצורה חכמה יותר ולקבל את השכל של אלוהים, תוך שמירה על יראת שמים ותפיסה רוחנית גבוהה. אליעד מתאר את הדרך בה אדם יכול להגיע לתודעה גבוהה יותר על ידי שיפור ההתנהלות ... שלו. מהם חמישה הדברים שצריך לפתח כדי לחשוב כמו אלוהים? אליעד מתאר חמישה עקרונות שניתן ללמוד מתוך ספריו של רבי נחמן, שבאמצעותם אפשר לגשת לשכל אלוהים. רבי נחמן מציין את הצורך לפתח את הכלים האישיים שמאפשרים לאדם להרגיש חיבור רוחני עמוק. אליעד מסביר כל אחד מהם בצורה מדויקת: אישה יפה: הכוונה לאישה שנכנסת לעולם ... שמסייעים למורה להתפתח, הם המראה שבאמצעותם ניתן להרגיש את הפערים וללמוד מחדש את מה שלא ברור. מהו הקשר בין השגת חכמה ובין לימוד של אחרים? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לימוד רוחני עם אחרים. כדי להשיג חכמה אמיתית, יש להעניק מהידע שלך לאחרים ולראות את החסרים שלהם כדי ללמוד מהם. ככל שאתה מלמד יותר, כך אתה גם מקבל יותר. אליעד מסביר שמהלך זה עשוי לעזור לאדם ... מלהתנגד לידע שהוא לא מצליח להבין ולהפוך את הלימוד לניסיון של עזרה הדדית. איך ניתן להימנע מתקיעות רוחנית ולפתח חכמה כל הזמן? הרצאה זו מציינת את הדרך שבה ניתן להימנע ממצב של תקיעות רוחנית. אליעד מסביר כי לפעמים אנחנו לא מתקדמים רוחנית מכיוון שאנחנו לא מספיק פותחים את ... על אדם לקבל את החיסרון כאופציה ללמוד ולהתפתח. כאשר אדם פוגש את מה שהוא לא יודע, הוא פותח פתח להבנה חדשה ולחכמה שמפנים אותו להתנסות וללמוד. מה המשמעות של לא להיות בתחרות עם אחרים בהשגת חכמה? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שאדם לא צריך להיות בתחרות עם אחרים כדי להרגיש חכם. אליעד מציין כי לדעת לשתף אחרים בחכמה שלך וללמד אותם היא הדרך האמיתית להרגיש חכם. ברגע שאין תחרות פנימית, האדם יכול ללמוד ולהשפיע בצורה חופשית ולא לחשוש מהמקום שהוא נמצא בו. חכמה רוחנית לימוד רוחני שכל אלוהים חמשת העקרונות של רבי נחמן יראת שמים תלמידים טובים ...
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
... ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר איך לשלוט על המלאכים לפי לימוד ליקוטי מוהרן? בחלק השני בתורה א בספר ליקוטי מוהרן, אליעד כהן מציג את הרעיון שישראל נברא כדי לשלוט על המלאכים. על פי דבריו, כל יהודי צריך לשאול ... את השמיים והקדושה יותר. ליקוטי מוהרן שליטה במלאכים שורשי נשמות כיסא הכבוד מפורסמים של שקר תיקון הלב בניית ירושלים ...
לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה?
לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה?
... בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן חא טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה? מהם עקרונות הטיפול בפחד וחרדה לפי ליקוטי מוהרן? לפי התמלול שניתן, אליעד מסביר את הדרך לטפל בפחד וחרדה על פי עקרונות מתוך ליקוטי מוהרן, כשהמטרה היא להעלות את היראה לשורשה. הפחד, כך הוא מסביר, נובע מכך שהאדם לא מבין ... שאין הבדל בין יש לאין. רעיון זה מרחיב את תפיסת הפחד בכך שהוא מתאר את הפחד כמצב שנבנה מתוך האמונה בנפרדות של דברים. לדוגמה, אם אדם רואה את עצמו כמבודד וגורם לפחדים, הוא לא מבין ... יפחד לאכול את הממתק, אך ברגע שהוא מבין שזה לא מסוכן, הפחד נעלם. כלומר, פחד נובע לעיתים מתוך אמונה או תפיסת מציאות לא נכונה. הדרך להתמודדות היא לשנות את התפיסה, ולהבין שאין הבדל ...
חוסר ערך עצמי, להרגיש שאתה כלום, אגו, ענווה אמיתית, גאווה אמיתית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לוותר על האגו, כלום בצורת משהו, ליקוטי מוהרן ח"א ו, ליקוטי מוהרן ח"ב פב, ליקוטי מוהרן ח"ב עב
חוסר ערך עצמי, להרגיש שאתה כלום, אגו, ענווה אמיתית, גאווה אמיתית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לוותר על האגו, כלום בצורת משהו, ליקוטי מוהרן ח"א ו, ליקוטי מוהרן ח"ב פב, ליקוטי מוהרן ח"ב עב
... ערך עצמי, להרגיש שאתה כלום, אגו, ענווה אמיתית, גאווה אמיתית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לוותר על האגו, כלום בצורת משהו, ליקוטי מוהרן חא ו, ליקוטי מוהרן חב פב, ליקוטי מוהרן חב עב איך אפשר להרגיש שאתה כלום ועדיין להישאר מאושר? הנושא המרכזי שאליעד כהן מתמקד בו בהרצאה זו הוא חוסר ערך עצמי, אגו, ענווה ... הוא שבן אדם צריך לחוש שהוא כלום בצורה עמוקה ואמיתית, אך עדיין לא לחוש אומלל או חסר אושר בגלל כך. אליעד מסביר את הנושא לעומק תוך שהוא מתבסס על ליקוטי מוהרן, בעיקר חלק א תורה ו, חלק ב תורה פב וחלק ב תורה עב. מהי ענווה אמיתית ואיך היא משפיעה על הערך העצמי? אליעד מתייחס לכתוב בליקוטי מוהרן שמסביר שצריך כל אדם למעט בכבוד עצמו ולרבות בכבוד המקום, ומסביר את משמעותו המעשית של הרעיון. הרעיון הוא שככל שאתה פחות מתעסק בכבוד ... המעשית היא לראות שהכל מושלם על ידי הבנת אחדות המציאות, כלומר, שהכל הוא בעצם ביטוי של שלמות אלוהית אחת. מה הקשר בין ענווה לתחיית המתים לפי רבי נחמן? אליעד מביא את דברי רבי נחמן מתורה עב בחלק ב, שאומר שתחיית המתים בעתיד לבוא תלויה בשפלות של האדם. לפי הסבר זה, השפלות והענווה הם שיביאו את האדם לתחייה ... כלום, הוא מתקרב יותר לשמחה אמיתית, לשלמות ולאושר. מהי ענווה אמיתית? איך לוותר על האגו? למה אני מרגיש חסר ערך? איך לקבל את המציאות כפי שהיא? ליקוטי מוהרן תורה ו מהי תחיית המתים לפי רבי נחמן? ...
מימוש עצמי, מימוש הפוטנציאל העצמי, לממש את הפוטנציאל, מנגנון הרצון, איך נוצר רצון? איך עובד הרצון? בפועל ובכוח, לפני הפוטנציאל של המציאות, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
מימוש עצמי, מימוש הפוטנציאל העצמי, לממש את הפוטנציאל, מנגנון הרצון, איך נוצר רצון? איך עובד הרצון? בפועל ובכוח, לפני הפוטנציאל של המציאות, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... איך עובד הרצון? בפועל ובכוח, לפני הפוטנציאל של המציאות, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן חא נג מה הקשר בין מימוש עצמי ומימוש הפוטנציאל לבין מנגנון הרצון? כדי להבין לעומק את הקשר בין ... ובכך שהאדם חווה רק חלק אחד מתוך הפוטנציאל האינסופי. מהו הסוד של מימוש הפוטנציאל לפי רבי נחמן (ליקוטי מוהרן חא נג)? אליעד מתייחס לליקוטי מוהרן, שם רבי נחמן מברסלב מציג חמישה דברים חשובים לגבי מימוש הפוטנציאל והוצאתו מן הכוח אל הפועל. אחד הדברים המרכזיים הוא עניין הדעת - השימוש בשכל כדי להוציא דברים מהפוטנציאל למימוש מלא. רבי נחמן מדגיש שדעת היא המפתח למימוש עצמי אמיתי. כאשר האדם משתמש בשכלו בצורה שלמה, הוא מסוגל לממש את ... בשכלו, הוציא מן הכוח אל הפועל את הפוטנציאל של דעתו והגיע להבנה גבוהה יותר. לדעתו של רבי נחמן , ככל שהאדם מתאמץ יותר להבין את המציאות, דעתו משתלמת והוא מתקרב למימוש עצמי גבוה יותר. מדוע אליעד ממליץ לעסוק בלשכנע אנשים אחרים כחלק ממימוש עצמי? בהקשר זה, אליעד מציין המלצה של רבי נחמן: כדי לממש את הפוטנציאל שלך בשלמות, עליך לעסוק בפעילות שכוללת שכנוע אנשים אחרים, כלומר, לעזור ... אחרים מחייבות אותו להתמודד, לחשוב לעומק, ולחדד את דעתו. כך האדם משלים את הבנתו שלו. רבי נחמן מביא כדוגמה את אברהם ושרה, שעסקו בגיור אנשים, ובכך השלימו את דעתם. כשאדם עוסק בשכנוע, הוא מחדד ... מה ההבדל בין בכוח לבפועל? איך לממש את הפוטנציאל שלי? מדוע קיים רצון? מהי דעת לפי ליקוטי מוהרן? למה קשה לי לממש את עצמי? האם יש הבדל בין פוטנציאל למציאות? ...
תורת הצמצום, לימוד קבלה, תורת הקבלה, שיעורים בקבלה, החלל הפנוי, בריאת העולם, איך נוצר העולם? איך נברא העולם? סוד הצמצום, ליקוטי מוהרן ח"א סד, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים
תורת הצמצום, לימוד קבלה, תורת הקבלה, שיעורים בקבלה, החלל הפנוי, בריאת העולם, איך נוצר העולם? איך נברא העולם? סוד הצמצום, ליקוטי מוהרן ח"א סד, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים
... העולם, איך נוצר העולם? איך נברא העולם? סוד הצמצום, ליקוטי מוהרן חא סד, הוכחה שיש אלוהים, הוכחה שאין אלוהים מהי תורת הצמצום בקבלה לפי רבי נחמן? תורת הצמצום היא רעיון יסודי בקבלה המנסה להסביר כיצד נברא העולם מתוך האלוהים האינסופי. רבי נחמן מברסלב דן בנושא זה לעומק, במיוחד בתורה סד בליקוטי מוהרן חלק א, ומציג את הקשיים הלוגיים והפילוסופיים ... לזוז אליו. מדוע נאמר שאלוהים ברא את העולם מחמת רחמנותו? רבי נחמן מצטט את הרעיון שאלוהים ברא את העולם מחמת ... ולכן אי אפשר להגיד שהבריאה נוצרה מתוך הרחמנות בלבד. רבי נחמן מצביע כאן על סתירה יסודית: אלוהים, שהמציא ... לא היה קיים לפני הבריאה. האם אפשר להבין את סוד הצמצום? רבי נחמן מבהיר שהצמצום, או החלל הפנוי, הוא דבר שאי ... ולכן הוא מדגיש כי רק לעתיד לבוא ניתן יהיה להבין זאת. אך רבי נחמן אינו מתכוון לעתיד פיזי או זמן ממשי, אלא ... מעבר לשכל, ולכן כל ניסיון להבינו יוביל לפרדוקס. כיצד רבי נחמן משתמש בפרדוקסים להסברת הבריאה? רבי נחמן משתמש בדימויים רבים כדי להסביר את הפרדוקסים ... לצמצם את אורו. מדוע יש שאלות בקבלה שאין להן תשובה? רבי נחמן טוען שיש שני סוגים של שאלות הגורמות לאנשים לפקפק באמונה או באלוהים: שאלות שיש להן תשובה, אך האדם לא ... שאלות אלו גורמות לכפירה, כי הן מראות סתירה פנימית באמונה עצמה. במקרה כזה, לדעת רבי נחמן, אסור להסתכל ישירות על השאלות הללו, כי אין ... מה הקשר בין תורת הצמצום לחיי היומיום של האדם? לפי רבי נחמן, כל תורת הצמצום אינה רק רעיון פילוסופי, אלא ... תלוי בכך שהוא לא מבין באופן מוחלט את הפרדוקס הזה. מדוע רבי נחמן מזהיר מלהעמיק בפרדוקסים מסוימים מדי? רבי נחמן מדגיש כי למרות החשיבות של לימוד ועיון ... נפרדות, כדי שהמציאות תוכל להמשיך להתקיים. מהו הניגון של הצדיק לפי רבי נחמן? רבי נחמן מוסיף רעיון נוסף שנקרא הניגון של הצדיק. הניגון הזה הוא סוג של תודעה או פרספקטיבה עמוקה מאוד שדרכה הצדיק מדבר. כל לימוד או שיחה שהצדיק מנהל מגיעים מתוך ניגון עמוק זה, שהוא מעל השכל הרגיל. כאשר אדם לומד מצדיק אמיתי, הוא בעצם מתחבר לאותה נקודת תודעה ... על הסתירות שבקבלה ובחיים. לסיכום, תורת הצמצום על פי רבי נחמן מציגה את המתח בין האינסוף לסופיות, בין ...
אהבה ללא תנאים, מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? ליקוטי מוהרן ח"א יח, הדרך אל המטרה, השגת מטרות ויעדים, העולם הבא, מהי משמעות החיים? להגיע אל המטרה, ליהנות מהדרך
אהבה ללא תנאים, מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? ליקוטי מוהרן ח"א יח, הדרך אל המטרה, השגת מטרות ויעדים, העולם הבא, מהי משמעות החיים? להגיע אל המטרה, ליהנות מהדרך
... ללא תנאים, מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? ליקוטי מוהרן חא יח, הדרך אל המטרה, השגת מטרות ויעדים, העולם הבא, מהי משמעות ... לא חווים זאת כל הזמן? למה אנחנו תמיד מרגישים שהמטרה הבאה חשובה יותר מהמצב הנוכחי שלנו? מהי התכלית האמיתית לפי רבי נחמן בליקוטי מוהרן? אליעד משתמש בטקסט ליקוטי מוהרן חלק א, תורה יח של רבי נחמן מברסלב, שמסביר כי לכל דבר בעולם יש תכלית ומטרה, ולתכלית ... במחשבה, וכל הפעולות נעשות מתוך ידיעה של התכלית הסופית. אך מהי התכלית הסופית של המציאות כולה? אליעד מצטט את רבי נחמן שטוען שהמטרה של כל הבריאה היא להשיג את העולם הבא, אולם מסביר שזה ... עצמו באמת יודע מה המשמעות העמוקה והאמיתית של העולם הבא, כי ההבנה של האדם מוגבלת. אף על פי כן, יש אנשים, הצדיקים, שמסוגלים לתפוס את התכלית הזו. איך אפשר ליהנות מהדרך אל ... כבר שלם ומלא, ואינו זקוק עוד לשום דבר נוסף. מהי אהבה ללא תנאים? מהי תכלית החיים? איך ליהנות מהדרך אל המטרה? ליקוטי מוהרן חלק א תורה יח איך להמתיק כעס ברחמים? מה המשמעות של החיים? ...
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
... וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן , הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא איך אפשר להתקדם רוחנית בזמן השינה? אליעד כהן מסביר לעומק האם ... אליעד מדגיש שאם בחלום האדם אינו מצליח לבצע את הבדיקה הפנימית וההתבוננות שהוא מנסה לתרגל במהלך היום, סימן שההבנה הרוחנית שלו אינה מספיק עמוקה ואמיתית. למה צדיקים חוששים משינה ומהחלומות? אליעד מציג את התפיסה הדתית, לפיה צדיקים חוששים משינה, מכיוון שבזמן שהם ערים הם מצליחים לשלוט במחשבות שלהם ולהימנע מדברים שליליים, אך בזמן השינה הם מאבדים את השליטה הזו. לדוגמה, רב יכול להימנע מלהביט על אישה כשהוא ער, אך בשינה ייתכן שהמחשבות שהוא דחק הצידה יעלו ויצופו בחלומותיו. לכן, צדיקים חוששים שדווקא בשינה יתגלו מחשבותיהם האמיתיות והפנימיות ביותר, שאולי הם מצליחים להדחיק במהלך היום. אליעד מסביר שהסיבה העמוקה יותר מדוע צדיקים חוששים משינה היא, כי בשינה אי אפשר ללמוד תורה, והרי לימוד תורה עבור הצדיק הוא הדרך להתקרב לאלוהים. לכן, כשהצדיק ישן הוא מרגיש שהוא מבזבז את הזמן בכך שהוא לא יכול לעסוק בתורה ולהתקרב לאלוהים. אבל אליעד טוען שאם הצדיק באמת שקוע כל כולו במחשבות רוחניות במהלך היום, גם בלילה הוא ימשיך לחלום על אותן מחשבות של תורה ואלוהים. מה ההבדל בין חלום למציאות ... והיא אינה מוטמעת מספיק עמוק בתוכו. האם יש גבול בין התבוננות רוחנית לעיסוק בחיי היומיום? אליעד מתייחס להבחנה בין חיי היומיום לעבודה רוחנית. הוא מדגים באמצעות סיפורו של רבי נחמן מברסלב, שמספר על דג שיצא מהמים, שראשו האיר כמו שני ירחים. לפי אליעד, משמעות הסיפור היא שהצדיק צריך לפעמים להוציא את מחשבתו מעיסוקים רוחניים גבוהים ולרדת לעולם הגשמי, כדי להתעסק בדברים גשמיים כמו אכילה, עבודה וכדומה. אבל, רבי נחמן מוסיף ומבהיר שאפשר להגיע למצב שבו אין הבדל בין עבודה גשמית לעבודה רוחנית: במצב אידיאלי, האדם יראה בכל פעולה יומיומית אפשרות להתחבר לרוחניות ולאלוהים. לדוגמה, רבי נחמן מציג שלושה סוגי אנשים: אלה שאוכלים כדי שיהיה להם כוח ללמוד תורה. אלה שלומדים תורה כדי שיוכלו לאכול בצורה רוחנית. אלה שמסוגלים לראות באכילה עצמה את החיבור לאלוהים. הסוג השלישי, הגבוה ביותר, הוא זה שמצליח להתקרב לאלוהים בכל פעולה, ללא הבדל בין פעולה גשמית לפעולה רוחנית. מה תפקיד הצדיק בעולם לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שהצדיק האמיתי הוא מי שכל הזמן חוקר את העולם ואת רצון הבורא. הצדיק מתבונן בכל פרט במציאות ושואל שאלות כמו מדוע לדבורה יש צורה כזו?, למה החיות מתנהגות באופן מסוים? וכו. על ידי התבוננות כזו בכל רגע ורגע, הצדיק מגלה את רצון השם ומתחבר לאלוהים דרך ההתבוננות בפרטים הקטנים והפשוטים ביותר של החיים. סיכום המסר העיקרי המסר המרכזי שאליעד כהן ... לו ביום. כך, לפי אליעד, אדם יכול להפוך את חייו, כולל השינה והחלומות, לכלי של התקרבות אמיתית לאלוהים. איך להתקדם רוחנית בחלום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה צדיקים חוששים מחלומות? מהי התבוננות רוחנית? איך לדעת שההתקדמות הרוחנית שלי אמיתית? מה תפקיד הצדיק לפי רבי נחמן?
מלחמה בטרור, הזדהות עם האויב, לעקור את הרע משורשו, הפסקת אש הומניטרית, להרוג חפים מפשע, ליקוטי מוהרן ח"א ח, אמפתיה כלפי הרע, רע בפועל, רע בכוח, פוטנציאל של רע
מלחמה בטרור, הזדהות עם האויב, לעקור את הרע משורשו, הפסקת אש הומניטרית, להרוג חפים מפשע, ליקוטי מוהרן ח"א ח, אמפתיה כלפי הרע, רע בפועל, רע בכוח, פוטנציאל של רע
... בטרור, הזדהות עם האויב, לעקור את הרע משורשו, הפסקת אש הומניטרית, להרוג חפים מפשע, ליקוטי מוהרן חא ח, אמפתיה כלפי הרע, רע בפועל, רע בכוח, פוטנציאל של רע איך להתמודד עם טרור ולמה חשוב לעקור את הרע משורשו? אליעד כהן מדבר על התפיסה הרוחנית בנוגע למלחמה בטרור ובהתמודדות עם הרע מתוך תורתו של רבי נחמן בליקוטי מוהרן (חלק א, תורה ח). הוא פותח באמירה של רבי נחמן על משמעות האנחה (הנחה), ומסביר שכאשר לאדם יש חסרונות והוא נאנח בגללם, הוא למעשה מושך אל עצמו רוח חיים חדשה. הנשימה ... כשהאדם מרגיש חסר ונאנח, הוא למעשה מבקש להמשיך רוח חיים כדי להשלים את אותו חיסרון. כאן נכנס התפקיד המרכזי של הצדיק: לפי אליעד, הצדיק הוא זה שבכוחו להעניק רוח חיים, מאחר והוא מחובר לתורה שמהווה את מקור החיים. אדם שמחובר לצדיק , כשהוא נאנח על החיסרון שלו, למעשה מושך רוח חיים ישירות מהצדיק, ובכך הוא מתקרב לשלמות. לעומת זאת, אדם שאינו מחובר לצדיק ונאנח על חסרונותיו, אינו מושך את אותה רוח חיים, ולכן הוא נשאר במקום, לא מתקדם באמת לשלמות. מה ההבדל בין רע בפועל לבין ... האיום. לדוגמה, אם קיים מחבל שעדיין לא ירה אך מסוגל לעשות זאת בעתיד, הרי שיש כאן רע בכוח. אליעד מדגים זאת בסיפור עמלק: התנך מצווה להשמיד את עמלק לחלוטין ולא להשאיר אפילו אחד חי, מחשש שבעתיד הם יקומו ויתקפו שוב. כאשר לא פוגעים ברע בכוח, ... את הרע היא להשמיד אותו גם בכוח, ולא רק בפועל. מדוע הזדהות עם האויב מחלישה את המאבק ברע? אליעד מדגיש, על פי רבי נחמן, שכל עוד יש לך הזדהות, אפילו הקטנה ביותר, עם האויב, לא תוכל להכניע אותו באמת. זה נכון גם בהקשר הפנימי של האדם, ... שורשיו ועם הפוטנציאל שלו. מה הקשר בין היכולת להתאכזר לבין גילוי סודות התורה? נקודה נוספת שאליעד מציג מתוך רבי נחמן היא ההקשר שבין היכולת להתאכזר, אפילו כלפי עצמך או הקרובים לך, לבין היכולת לקבל גילויים עמוקים של התורה. הוא מצטט את רבי נחמן שאומר שרק מי שיכול להשחיר פניו כבני עורב ולהתאכזר אפילו כלפי ילדיו, יכול לקבל את סתרי התורה. משמעות הדבר היא שלפעמים ... הזדהות רגשית, כולל עם הקרובים ביותר אליו, ולהתמקד אך ורק באמת הרוחנית המוחלטת. מהן שתי הנקודות המרכזיות בליקוטי מוהרן חא, תורה ח? לסיכום, אליעד מחדד את שתי הנקודות המרכזיות בתורה זו של רבי נחמן: ההבדל בין רע בפועל לבין רע בכוח, וההכרח לטפל לא רק ברע הקיים, אלא גם ברע הפוטנציאלי כדי למנוע לחלוטין את הישנותו ... קיום הרע. איך להתמודד עם טרור? מהו רע בכוח? למה אסור להזדהות עם האויב? האם מותר להרוג חפים מפשע במלחמה? מה רבי נחמן אומר על רע פוטנציאלי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשי ניסים שקרו באמת, סיפורי ניסים שקרו לאנשים, ברכות של צדיקים, סיפורי ניסים רפואיים, סיפורים אמיתיים על ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, סיפורי ניסים רבי נחמן, סיפורים על הפרשת חלה, אמונת חכמים, קברי צדיקים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן לזוגיות, אימון אישי לחיים ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 04:26:01 - wesi1