אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיה ✔אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
מי אחראי כשיש עובד שלא עובד טוב, המנהל או העובד?

אחד המצבים הנפוצים בעולם העבודה הוא כאשר מנהל מתלונן על העובדים שלו. לדוגמה, המנהל מתלונן שהעובדים שלו לא יעילים, לא מבצעים משימות, או פשוט לא מתפקדים כראוי. לפי אליעד כהן, כאשר מנהל מתלונן על העובדים, הוא בעצם מתלונן על עצמו ועל יכולות הניהול שלו. אמנם קיימים עובדים שהם באמת דפוקים, כאלה שלא אוהבים לעבוד ושונאים את התפקיד שלהם, עובדים עצלנים או בלתי כשירים, אך חשוב להבין שההתנהגות של העובדים היא במידה רבה תוצר של האופן שבו המנהל מנהל אותם.

האם המנהל אשם בהתנהגות העובדים שלו?

אליעד מסביר שאם אתה כמנהל מתמודד עם עובד שלא עובד טוב, יכול להיות מאוד שאתה אכן מנהל מעולה שעושה את תפקידו מצוין, ושאין מישהו בעולם שהיה מצליח לנהל את העובדים שלך טוב יותר ממך, ולכן הבעיה היא נטו בעובד. אך מצד שני, קיימת אפשרות אחרת, לפיה העובד לא עובד טוב דווקא בגלל משהו בדרך שבה אתה מתנהל מולו. אולי צורת הניהול שלך גורמת לעובד לא לרצות לבצע את העבודה. יכול להיות שמשהו בתקשורת שלך איתו, בציפיות שלך, או באופן בו אתה מגדיר לו את המשימות, הוא הגורם לבעיות.

מה קורה כשכל העובדים לא מתפקדים כמו שצריך?

אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת: אם יש מנהל שמתלונן שרק עובד אחד לא טוב, יש סבירות שהבעיה היא ספציפית בעובד הזה. אולי צריך לפטר את העובד ולהביא מישהו אחר במקומו. אך אם אותו מנהל מתלונן שכל העובדים שלו לא עובדים טוב, כל העובדים לא יעילים, כולם לא מתפקדים, אז ככל שמספר העובדים שהמנהל מתלונן עליהם גדול יותר, כך הסבירות שהבעיה היא במנהל עצמו עולה.

לדוגמה, אם יש לך צוות של עשרה עובדים ואחד או שניים לא מתפקדים כמו שצריך, אולי הבעיה באמת נמצאת באותם עובדים. אך אם כל העשרה לא מתפקדים טוב, המסקנה הברורה תהיה שהבעיה אינה בעובדים אלא בשיטות הניהול שלך כמנהל. במצב כזה יש צורך לבדוק לעומק מה אתה כמנהל עושה לא נכון, אולי אתה לא נותן להם הנחיות ברורות מספיק, אולי אתה לא יודע לתגמל אותם נכון, אולי אתה מעמיס עליהם עבודה באופן לא מאוזן, או שהגישה שלך אליהם גורמת להם להרגיש לא מוערכים ולחוסר מוטיבציה לעבוד.

מה לעשות אם המנהל טוען שכולם אשמים חוץ ממנו?

מצב נפוץ שאליעד מדבר עליו הוא מנהל שמאשים את כל מי שמתחתיו: העובדים לא טובים, הם עצלנים, לא מבינים עניין, לא ממושמעים, כולם אשמים חוץ ממנו. אליעד מסביר שזו נקודת אזהרה גדולה. כאשר מנהל בטוח שהוא עצמו בסדר גמור, שהבעיה לעולם לא בו אלא תמיד בעובדים, ושכל העובדים שתחתיו לא מתפקדים, בדרך כלל המצב יהיה בדיוק הפוך. ככל שהמנהל מתעקש שהבעיה היא אצל העובדים בלבד, בלי לבדוק ולבקר את עצמו, כך עולה הסבירות שהניהול שלו הוא זה שגורם לעובדים לא לתפקד.

לדברי אליעד, אחת הבעיות הגדולות של מנהלים היא חוסר היכולת לקחת אחריות על מצב הצוות. מנהל טוב לא יתנער מאחריות ויגיד שכל העובדים תחתיו לא טובים, אלא ייקח אחריות ויבדוק האם יש משהו שהוא עושה, אפילו באופן לא מודע, שפוגע בתפקוד העובדים שלו.

מתי צריך לפטר את העובד, ומתי לפטר את המנהל?

כאשר מנהל מתלונן על עובד בודד שאינו עובד טוב, הגיוני לפטר את העובד, כי קיימת אפשרות סבירה שהבעיה היא ספציפית בו. אך במצב שבו רוב הצוות מתפקד באופן לא יעיל, החלפת העובדים לא תפתור את הבעיה לאורך זמן. במקרה כזה, יש לשקול את האפשרות להחליף דווקא את המנהל. אליעד מסביר את זה באמצעות דוגמה מפורטת: אם יש לך עסק, ומגיע אליך מנהל שטוען שעובד מסוים גרוע, אתה יכול להחליף את העובד. אבל אם הוא חוזר וטוען שוב ושוב על עוד ועוד עובדים שהם גרועים, בסופו של דבר הבעיה אינה העובדים, אלא בו. העובדה שמספר רב של עובדים שונים לא מתפקדים תחת ניהולו מעידה על כך שהבעיה היא בסגנון הניהול של המנהל עצמו.

לסיכום, איך לזהות מי אחראי לכישלון - העובד או המנהל?

אליעד מבהיר כי הדרך לדעת מי באמת אחראי לכישלון תלויה בהיקף הבעיה:
  • אם הבעיה היא נקודתית, וקשורה בעובד בודד או בשניים, ייתכן שהבעיה נמצאת אצל העובדים עצמם, וניתן לנסות להחליף אותם.
  • אם הבעיה היא רחבה יותר ומרבית הצוות אינו מתפקד כראוי, יש לבדוק באופן יסודי ועמוק יותר דווקא את שיטת הניהול ואת התפקוד של המנהל.
  • מנהל שמסרב להכיר באחריות שלו לבעיה, וטוען שהאשמה תמיד בעובדים, הוא בדרך כלל מנהל לא טוב שיגרום לתפקוד לקוי של הצוות כולו.
בכל מקרה, מנהל טוב צריך לקחת אחריות אישית ולבדוק קודם כל את עצמו, לפני שהוא מאשים אחרים.
מנהל שמתלונן על העובדים שלו

שלום חברים, הפעם נדבר על מנהל שמתלונן על העובדים שלו - בין אם בפני עצמו או בפני מישהו אחר - על האנשים שכפופים לו.

מה שצריך לדעת זה שיש עובדים שהם באמת בעייתיים - אנשים שלא אוהבים לעבוד, שונאים את העבודה, חסרי אחריות, מניפולטיביים, נצלנים או שקרנים. ייתכן בהחלט שחלק מהעובדים שתחתיך שייכים לאותה קטגוריה של עובדים שלא מבצעים את תפקידם כראוי. אבל חשוב להבין שאם אתה כמנהל מתלונן על העובדים שלך, ייתכן מאוד שאתה בעצם מתלונן גם על עצמך.

ההתנהגות של העובדים שלך קשורה ישירות אליך וליכולות שלך כמנהל. כלומר, ברגע שאתה אומר: "העובד שלי לא עושה את העבודה", עליך להבין שבעצם אתה לא מתלונן רק עליו - אתה גם מתלונן על התפקוד שלך כמנהל. זה שהוא לא מבצע את המשימות שלו כמו שצריך, זו אחריות שלך.

האחריות של המנהל

כמובן, ייתכן שהעובד פשוט לא טוב בתפקידו, וזו באמת הבעיה שלו. אך מצד שני, ייתכן גם שהוא לא עושה את העבודה כראוי בגללך - אולי משהו בגישה הניהולית שלך גורם לו להיות פחות יעיל או פחות מחויב.

כשמנהל מאשים את הכפופים לו, קיימת אפשרות שהוא צודק ושהוא עושה את עבודתו בצורה מושלמת - כלומר, שאין שום אדם בעולם שיכול לנהל את העובדים האלה טוב יותר ממנו. ולמרות זאת, העובדים עדיין לא מתפקדים כראוי. אך יש גם אפשרות אחרת - ייתכן שהניהול שלך הוא זה שגורם לעובדים שלך להיות לא יעילים.

איך יודעים איפה הבעיה?

כדי להבין אם הבעיה באמת נעוצה בעובד או דווקא במנהל, אפשר להסתכל על התמונה הרחבה:
  • אם יש לך עובד אחד שלא עובד טוב - ייתכן שהבעיה היא בעובד עצמו.
  • אם כל העובדים שלך לא עובדים טוב - ייתכן שהבעיה בך.
אם אתה מנהל צוות ומרגיש שרוב האנשים תחתיך אינם יעילים, חשוב לשאול את עצמך - האם מדובר במקרה או שאולי הדרך שבה אתה מנהל אותם היא שגורמת לכך? ככל שיש לך בעיות עם יותר עובדים, כך עולה הסבירות שהבעיה אינה דווקא בהם, אלא בך.

אם מנהל טוען שכל עובד שהוא מקבל אינו טוב, שהעובדים לא מבצעים את המשימות כמו שצריך ושכולם "לא מתאימים", ייתכן מאוד שהבעיה היא בגישה הניהולית שלו. כמובן, זה לא בהכרח נכון תמיד - אבל ברוב המקרים, כאשר מנהל חווה בעיות חוזרות ונשנות עם עובדיו, עליו לבדוק את הדרך שבה הוא מוביל את הצוות.

לסיכום

אם אתה רוצה לשפר את תפקוד העובדים שלך, ייתכן שהפתרון הוא לשפר קודם כל את הגישה שלך כמנהל.

לקריאה נוספת על אחריות המנהל, ניהול עובדים, התמודדות עם עובדים בעייתיים ותהליכי פיטורין, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולמצוא מידע נוסף בנושא. בהצלחה!
בעיות עם עובדים, עובד שלא עובד, להתלונן על העובדים, אחריות המנהל על העובדים, אחריות של ראש הממשלה
אמת לזהות לנסות יעוץ ארגוני הוא לא עושה אתר האינטרנט eip שלום תלונה לנהל עובדים בעיות עם העובד אפשרות אחריות אחריות אישית אחריות המנהל אחריות ניהולית ארגון אשם אשמה בעיה בעיות בעיות עם העובד בעיות עם העובדים בעיות עם עובדים בעיות של מנהלים עם עובדים האם המנהל אחראי האם העובד אחראי האם לפטר האם לפטר את המנהל האם לפטר את העובד המנהל או העובד המנהל אחראי הסרת אחריות העובד או המנהל העובד אחראי יועץ יעוץ יעוץ ארגוני יעוץ למנהלים להאשים להסיר אחריות להתלונן למה העובד לא עובד למנהלים לנהל לפטר לפטר את המנהל לפטר את העובד לקחת אחריות לקיחת אחריות מי אשם מי אשם המנהל או העובד מנהל מנהל או עובד מנהל אחראי מנהלים ניהול עובד עובדים פיטורים רגשות אשם תלונה תלונות תלונות על עובד תלונות על עובדים
חוקי האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט
... מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה ... את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט וכאן נדבר על אחת הבעיות הגדולות ביותר של בני האדם, והיא הבעיה שהם מנסים למצוא תשובה לשאלות שאין להן תשובה. דהיינו, בן אדם שמנסה למצוא תשובה לשאלה שאין לה תשובה, מנסה למצוא פתרון לבעיה שאין לה פתרון וכיוב, עד שהוא מתחרפן משתגע וכולי. ואסביר למה יש שאלות שאין להן תשובה? ואיך לזהות שאלה שאין לה תשובה? ומה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? ... כי האדם במשך כל יום כל היום, מנסה למצוא תשובות לשאלות ופתרון לבעיות. והאדם כל הזמן מחפש לפתור בעיות ולמלא רצונות. וזה המשחק של החיים. לפתור בעיה אחרי בעיה, עד אין סוף. המרוץ אחרי פתרון בעיות, המרוץ אחרי מילוי רצונות וכולי. ועד כאן הכל טוב וזה משחק החיים וכולי. אבל בחיים יש בעיות שאין להן פתרון ויש שאלות שאין להן תשובה. דהיינו, שאפשרי לחלק את כל הבעיות שיש בעולם, ל 2 סוגים של בעיות. הסוג הראשון של הבעיות, הוא בעיות שאפשרי למצוא להן פתרון. בעיות עם פתרון שעונה לבעיה. שאלות שאפשרי למצוא להן תשובה. אבל יש סוג נוסף של בעיות, שאין שום אפשרות בעולם כולו למצוא להן תשובה. ואין שום שכל אנושי או על אנושי, ואין שום יצור קיים או לא קיים, ואין שום ישות גשמית או ישות רוחנית, שיכולה ... ואין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם תהיה תשובה לכל השאלות. ויש בעיות שבהכרח שלא יהיה להן פתרון. כי אם יהיה להן פתרון, המציאות לא תהיה קיימת. וכאשר האדם נתקל בבעיה שמצד האמת אין לה פתרון, אז אם האדם ינסה למצוא לה פתרון, הוא יקבל סחרחורת, ילך לאיבוד, ישתגע, יאבד את השפיות שלו וכולי. הכל כמובן באופן יחסי, תלוי כמה ... את משחק החיים. נושאים: איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? איך לזהות בעיה שאין לה פתרון? איך לדעת אם יש תשובה לשאלה? איך לדעת אם יש פתרון לבעיה? למה רצון למוחלט יוצר סבל? האם אפשר לקבל מוחלט? למה אני רוצה מוחלט? איך לא להיתקע בלופ מחשבתי? איך לצאת מלופ מחשבתי? למה יש שאלות בלי תשובה? למה יש בעיות בלי פתרון? ...
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
... רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית מה יותר חמור: פגיעה נפשית או פגיעה פיזית? כאשר אנו בוחנים את השאלה מה יותר ... לאושר ולתחושת ערך, הפחד מהנכות פוחת. כלומר, הבעיה האמיתית איננה הנכות הפיזית אלא הקשר שלה לנזק נפשי שיכול להיווצר בעקבותיה. מהי בחירה חופשית ביחס לפגיעות? אדם ... לגמרי - הפחד מהנכות קטן משמעותית. כלומר, הבעיה האמיתית היא לא הנכות הפיזית אלא ההשלכות הנפשיות שלה. מהי בחירה חופשית ביחס לפגיעות? קיימת תפיסה שלפיה לאדם יש ...
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
... בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות , האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד איך פותרים בעיות מהשורש? כדי לפתור בעיה בשורשה, אומר אליעד כהן, צריך קודם כל לבדוק לעומק את הנחות היסוד של השאלה עצמה. כשאדם אומר שיש לו בעיה והוא לא מצליח לפתור אותה ... לבדוק קודם כל את ההנחות הבסיסיות שעליהן נשענת השאלה שלו. כלומר, לפני שאדם מחפש פתרונות, הוא צריך לשאול את עצמו האם בכלל קיימת בעיה, ואם כן, האם באמת יש לה פתרון בשורש. אליעד מדגיש שבלי לבדוק את הנחות היסוד של השאלה, לא ניתן להגיע לפתרון אמיתי ושלם. לדוגמה, כשאדם מתלונן שיש לו בעיה שהוא פותר אותה שוב ושוב והיא כל הזמן חוזרת, הוא מניח מראש מספר דברים: שבאמת קיימת בעיה. שקיים שורש לבעיה הזו. שקיים פתרון לשורש. שהוא עצמו לא מצליח ליישם את הפתרון הזה בשורש. כל ההנחות האלה חייבות להיבדק לעומק, ולא להילקח כמובן מאליו. האם יש בכלל בעיה אמיתית? אליעד כהן מביא דוגמה לכך שאם אדם מרגיש שיש לו בעיה, זה עדיין לא אומר שיש לו בעיה באמת. התחושה שיש לאדם בעיה, לא מוכיחה שהיא קיימת ... שבאמת יש פילים. כשאדם אומר שהוא מרגיש מצוקה או קושי, הוא למעשה רק מתאר תחושה. אבל תחושה אינה מהווה הוכחה אובייקטיבית לכך שקיימת בעיה אמיתית. אליעד מסביר שהדרך לבדוק זאת לעומק היא לשאול, מי אמר בכלל שיש בעיה? או איך אני יודע בוודאות שיש בעיה? אולי אין שום בעיה?. כל עוד האדם לא בירר זאת לעומק, הוא יישאר תקוע בתחושה של בעיה שלא נפתרת. מה עושים עם בעיות שחוזרות על עצמן? כשאדם טוען שיש לו בעיות שחוזרות שוב ושוב, אליעד מציע לבדוק לעומק מדוע הוא לא מצליח לפתור אותן בשורשן. הסיבה לכך היא, לדבריו, שהאדם לא באמת פתר את הבעיה בשורש. בעיה אמיתית שנפתרה בשורשה לא יכולה לחזור. אם הבעיה חוזרת שוב ושוב, כנראה שהפתרון שהאדם מצא הוא רק פתרון שטחי, או שהבעיה בכלל אינה קיימת מלכתחילה. אליעד מציע אפשרות נוספת: יכול להיות שהאדם לא באמת מעוניין לפתור את הבעיה, אלא רק נדמה לו שהוא רוצה. ייתכן שהוא נהנה מהמצב, או שיש לו רווח סמוי מכך שהבעיה חוזרת שוב ושוב. במצב כזה, האדם למעשה לא מתמודד עם הבעיה באמת, אלא רק מייצר אשליה ...
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
... לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית איך לפתור כל בעיה באמצעות ארבע שאלות בלבד? אליעד כהן מסביר שיש נוסחה פשוטה ומדויקת שבעזרתה ניתן לנתח ולפתור כל בעיה או מצב בחיים. השיטה מבוססת על ניתוח סיבתיות, ומתמקדת בארבע שאלות בסיסיות, שבעזרתן אפשר לפרק כל בעיה לגורמים ולמצוא לה פתרונות שונים ומגוונים. מהן ארבע השאלות של הנוסחה לפתירת בעיות? אליעד כהן מציג ארבע שאלות מרכזיות שנועדו לחקור כל בעיה או אירוע בחיים בצורה מעמיקה ויסודית: האם ... חייבת להיות הסיבה הזאת דווקא, או שאפשר לבטל או לשנות אותה? בעזרת השאלות הללו, ניתן לפענח ולבדוק את מידת נכונותן של סיבות ותוצאות, וכך למצוא מגוון פתרונות לכל בעיה קיימת. איך עובד ניתוח סיבתיות לפי אליעד ... השכן חייב לעשות מנגל או שאולי אפשר למנוע זאת? כך ניתן למצוא פתרונות כמו סגירת החלון, שיחה עם השכן, או שינוי גישה והפחתת חשיבות האירוע. איך להשתמש בשיטה לפתרון בעיות אישיות ורגשיות? אליעד מדגים את השיטה עם ... לגבי הרגשות, המחשבות והתגובות שלך למצבים שונים, וכך לשנות את נקודת המבט ולמצוא פתרונות מועילים. איך לבדוק אם אירוע הוא אמיתי או מדומיין? אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות חשוב קודם לוודא שהתוצאה באמת קיימת. ... אך ורק מהציון? האם יש אפשרות שלא תהיה תחושת כישלון, למרות הציון הנמוך? איך ניתן לפרק מחשבות ורגשות באמצעות השיטה? אליעד מסביר שהשיטה מאפשרת לפרק מחשבות ורגשות בעייתיים. למשל, אם נשפך עליך קפה ואתה מתעצבן, ... באמת מתעצבן? האם חייבים להתעצבן כי נשפך קפה? האם אתה מתעצבן רק בגלל הקפה או שיש סיבות נוספות? האם באמת נשפך עליך קפה, או שזו פרשנות שגויה? כך אפשר להחליט האם הבעיה היא אמיתית, ואיך אפשר להתייחס אליה אחרת. איך להשתמש בשיטה כדי לייעץ ולסייע לאחרים? אליעד מדגיש שכשמאמנים, מטפלים, או אנשים שרוצים לעזור לאחרים משתמשים בשיטה, הם יכולים לקחת כל בעיה שמביא המטופל ולנתח אותה בארבעה כיוונים ... נגזרת של שאלה אחת גדולה - מה האמת?. כל אחת מארבע השאלות מוודאת את האמיתות של הסיבה, התוצאה והקשר ביניהן. מי שמתרגל לשאול את עצמו את השאלות האלו יוכל לפתור כל בעיה ולהתמודד עם מצבים שונים בצורה מעמיקה ... זה מאפשר להגיע להבנה ברורה של המציאות, למצוא פתרונות חדשים ולהפחית רגשות שליליים הנגרמים כתוצאה מפרשנות לא נכונה או לא מדויקת. איך לנתח סיבתיות? איך לפתור כל בעיה? אימון למטפלים ולמאמנים הדרכת מטפלים בשיטת ...
איך לשכנע מישהו ללכת לטיפול? איך לשכנע מישהו ללכת לטפל בעצמו? איך לשכנע מישהו ללכת לפסיכולוג? איך לשכנע מישהו לקבל עזרה? איך לשכנע חולה נפש לקבל טיפול? איך לשכנע מישהו לקבל טיפול? איך להביא אדם לטיפול? כיצד מביאים אדם לטיפול? איך לשכנע מישהו לטפל בעצמו? לא מוכן ללכת לטיפול, מתנגד ללכת לטיפול, נגד טיפול, לא רוצה טיפול, מתנגד לקבל עזרה, מסרב לקבל עזרה
... כי יש הרבה מאוד מקרים, שבהם אתה מכיר מישהו שנראה לך שהוא סובל מבעיה כלשהי שמצריכה טיפול, דהיינו, שלדעתך כדאי ... ובדכ התשובה תהיה, משום שאותו אדם לא מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה. כי ללכת לטיפול, זה אומר בעצם להכיר בכך שיש בעיה. והאדם לא רוצה להכיר בכך, שיש לו בעיה שמצריכה טיפול, ולכן הוא מסרב ומתנגד ... למישהו ללכת לטיפול. 1 - על ידי זה שנעזור לו להכיר בכך שיש לו בעיה. 2 - על ידי זה שנגרום לכך שהוא לא יחשוב שהוא הולך לטיפול בגלל שיש לו בעיה, אלא שהוא הולך לטיפול לא בגלל שיש לו איזה בעיה. דהיינו, שנשנה אצלו את ההתניה בראש שאומרת, שהליכה לטיפול, הרי היא כהודאה בבעיה. אז איך לגרום למישהו להיות מוכן להכיר בכך שיש לו בעיה? תשובה: ראשית כל נשאל, למה בן אדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה? תשובה: 1 - משום שהוא באמת חושב שאין לו בעיה. 2 - משום שהוא חושב שזה יעשה לו רע להכיר בכך שיש לו בעיה. אז איך לגרום למישהו לחשוב שבאמת יש לו בעיה, מהצד שהוא באמת חושב שאין לו בעיה? וכאן אתן תשובה כללית שהיא בדכ עובדת. והיא, שעליך לשדר לבן אדם השני, שיש לו בעיה יחסית ולא בעיה מוחלטת. ובעיה מוחלטת פירושה, שמצבו של האדם השני הוא רק רע. ובעיה יחסית פירושה, שמצבו של האדם השני הוא גם רע. דהיינו, אם לדוגמה הבן אדם עצבני והוא לא מכיר בכך שיש לו בעיה. אז אם תשדר לו שיש לו בעיה, שעצבנות זה רע וכולי... אז ככל שתקצין יותר את הדעה שלך שיש לו בעיה, ככה הוא יותר עלול להתחפר בדעה של עצמו, שאין לו בעיה. אבל אם תגיד לו שיש לו בעיה יחסית, דהיינו, שזה נכון שזה גם לגיטימי להיות עצבני, אבל זה גם בעיה, יהיה לו הרבה יותר קל להתחבר לזה. ... איתך. וכמובן שגם בהיבט הזה של איך לגרום למישהו לחשוב שיש לו בעיה, גם כאן יש כל מיני דרכים ושיטות, איך ... להציג כאן, את הפתרון הכללי, שאומר, שיותר קל להסכים, ש - גם יש בעיה, מאשר, ש - רק יש בעיה. ויש גם את הצד השני, והוא, שהאדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה, משום שהוא חושב שזה יעשה לו רע, להכיר בכך שיש לו בעיה. אז מה עושים במקרה כזה? אז במקרה כזה צריך להבין, למה אותו אדם לא רוצה להכיר בכך שיש לו בעיה. וזה יכול להיות משום לדוגמה שהוא מפחד ...
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון?
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון?
בעיות בלי פתרון, איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? למה רע כשאין פתרון לבעיה? מה לעשות עם בעיה בלי פתרון? האם יש פתרון? לרצות לפתור בעיה בלי פתרון, אולי יש פתרון? וודאות שאין פתרון, האם בטוח שאין פתרון? איך לא לסבול כשאין פתרון? מהי הדרך להתמודד עם בעיות שאין להן פתרון? בן אדם שמתמודד עם בעיה שאינו מצליח לפתור אותה, יכול להרגיש רע. למעשה, עיקר הסבל נובע מהתחושה שהוא לא מצליח לפתור את הבעיה. השאלה הגדולה היא - האם באמת יש פתרון לבעיה או שמא הבעיה היא כזו שאין לה פתרון כלל? אליעד כהן מסביר שלעיתים סבל האדם לא נובע מהבעיה עצמה, אלא מהתחושה שהוא לא יודע אם יש פתרון. כאשר אדם מתמודד עם בעיה ומרגיש שהוא לא מוצא פתרון, הוא נמצא במצב של ספק. אם הוא היה בטוח באופן מוחלט שיש פתרון והוא יודע מה הוא, הוא היה מוצא את הדרך לממש אותו. אלא אם כן ... הוא לא באמת מצא פתרון. האם יש פתרון לבעיה אם אתה בטוח שאתה יכול לפתור אותה? כשהאדם יודע שיש פתרון והוא גם בטוח שהוא יכול לממש אותו, הוא לא ירגיש רע. הסבל נגרם כשהאדם לא יודע אם יש פתרון או ... של חוסר וודאות. אליעד מציין שאם יש לך בעיה ואתה בטוח שאתה יכול לפתור אותה, ושהפתרון יפתור את הבעיה, אז הסבל נעלם כי אתה יודע שאתה יכול לשנות את המצב. מה קורה אם אתה בטוח שאין פתרון לבעיה? כשאדם מבין באופן מוחלט שאין פתרון לבעיה, הוא לא ירגיש מוטרד ממנה. הסיבה לכך היא שבסופו של דבר, ברגע שאתה בטוח שאין פתרון, אתה משלים עם המצב, ולא מנסה לשנות אותו. אליעד משתמש בדוגמה של אדם ... מה קורה אם אתה לא בטוח אם יש פתרון? הבעיה מתחילה כאשר אדם לא בטוח אם יש פתרון או לא. כשיש ספק בנוגע לפתרון, האדם נמצא במצב של חוסר שקט פנימי. הוא לא יודע אם יש פתרון או אין, ואם הוא יכול ... המוח שלו לא משחרר את הרצון לפתור את הבעיה, כי תמיד קיים ספק אם יש פתרון שיכול לפתור את הבעיה. איך אפשר להתמודד עם בעיה כזו? הפתרון הוא להגיע לוודאות. אם אתה בטוח שהבעיה שלך ניתנת לפתרון, תוכל למצוא את הדרך להוציא את הפתרון לפועל. אם אתה בטוח שאין פתרון, גם תוכל לשחרר את הרצון לשנות את המצב. אך אם אתה לא בטוח, אתה ... לך להתלונן ולהרגיש רע. לסיכום אם יש לך בעיה ואתה לא מוצא לה פתרון, וזו גורמת לך לסבל, זה לא בהכרח בגלל שאין פתרון, אלא בגלל שאתה לא בטוח אם יש או אין פתרון. לפיכך, הדרך להפסיק לסבול היא להגיע ... לגבי הפתרון או היעדרו. איך להתמודד עם בעיה בלי פתרון? מהו תהליך הוודאות לגבי פתרון בעיה? כיצד להגיע לוודאות כשיש ספק בפתרון? מה קורה כשאדם בטוח שאין פתרון לבעיה? כיצד הספק משפיע על הרגשות שלנו? ...
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
... להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות איך להחליט מאיזו בעיה להתחיל לטפל? כאשר יש לאדם כמה בעיות שונות, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, אימון אישי או אפילו בעיה רפואית, עולה השאלה: באיזו בעיה להתחיל לטפל קודם? אליעד כהן מדגיש שיש לגשת לנושא דרך הסתכלות רחבה יותר, להבחין בקשרים הקיימים בין הבעיות ולהגדיר את סדר הטיפול על פי כך. הרעיון המרכזי הוא לא לגשת לכל בעיה בנפרד באופן שטחי, אלא לחפש מכנה משותף בין הבעיות ולהגיע לבעיה שורשית שתוכל להשפיע על כל היתר. מהם השיקולים בבחירת הבעיה הראשונה לטיפול? אליעד כהן מתאר כמה שיקולים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים מאיפה להתחיל לפתור בעיות: הבעיה הכי מציקה למטופל - ניתן לשאול את האדם ישירות מה הדבר שהכי מציק לו, ובהתאם לכך להתחיל לטפל. יעילות הטיפול - לבדוק איזו בעיה ניתן לפתור בקלות או במהירות, והאם פתרונה יסייע לפתרון בעיות נוספות. התועלת הכוללת - לשקול איזו בעיה תביא הכי הרבה תועלת אם היא תיפתר קודם, ואיך זה ישפיע על איכות החיים הכוללת של המטופל. יכולת ... כרגע עם הטיפול, כמה הוא פתוח, וכמה הוא מוכן לקבל את ההכוונה. הסיכוי לטפל בבעיה באופן מלא ומוחלט - לעיתים יש בעיות שניתן לפתור חלקית בלבד, אך הפתרון החלקי עשוי להיות משמעותי בפני עצמו. מדוע חשוב למצוא את המכנה המשותף בין בעיות? לפי אליעד כהן, חשוב במיוחד למצוא את המכנה המשותף או את הבעיה השורשית בין הבעיות, כי אז ניתן לפתור כמה בעיות במקביל. לדוגמה, אם למטופל יש בעיה של דיכאון ובעיה של ביטחון עצמי נמוך, ייתכן שהדיכאון הוא תוצאה של הביטחון העצמי הנמוך. במקרה כזה, טיפול בביטחון ... יותר ובעל השפעה עמוקה לטווח ארוך, במקום כיבוי שריפות נקודתי. איך לדעת מהי הבעיה השורשית? הדרך לדעת מהי הבעיה השורשית היא על ידי חקירה לעומק של הבעיות שהאדם מציג. אליעד כהן מסביר שיש להסתכל על מכלול
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות
בעיות חוזרות, האם הבעיה תחזור? איך לפתור בעיה שהיא לא תחזור? איך לגרום לבעיה לא לחזור? איך לפתור בעיה בצורה נכונה? להבין את הפתרון של הבעיה, מה הסיכוי שהבעיה תחזור שוב? מה הסיכוי שהמחלה תחזור? מה הסיכוי שתהיה שוב בעיה? ניתוח בעיות מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור שוב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה החשובה - מה הסיכוי שבעיה שפתרת תחזור בעתיד? שאלה זו רלוונטית בין אם כבר פתרת את הבעיה ובין אם אתה עדיין מתכוון לפתור אותה. חשוב להבין את הסיכוי לחזרת הבעיה, כדי להבטיח שהפתרון שלך אכן יעיל. כדי לדעת מה הסיכוי שהבעיה תחזור, אליעד מציג שלושה צעדים מרכזיים: להגדיר במדויק מהי הבעיה. להבין לעומק כיצד וממה הבעיה נוצרה. לחקור ולהבין מה בדיוק הפתרון שנתת לבעיה, ומה הוא פותר בדיוק. אם לא תבין לעומק מהי בדיוק הבעיה, מאיפה היא נובעת, ובמה היא תלויה, הסיכוי גבוה שהבעיה תחזור שוב. למשל, אם יש לך כאב ראש ולא ברור לך ממה הוא נובע, אתה עשוי לקחת כדור שיעביר את הכאב, אך אם לא תבין איך הכדור פתר את הכאב בדיוק ומה הוא עשה, כנראה שהבעיה תחזור בעתיד. למה חשוב להבין את הגורמים לבעיה? לפי אליעד כהן, לא מספיק לדעת שהייתה בעיה ולמצוא לה פתרון. חשוב מאוד לדעת את השורשים של הבעיה ואת התנאים שבהם היא נוצרת. לדוגמה, כשיש לאדם חרדה, עליו להבין: מה בדיוק הבעיה - האם זו חרדה, דיכאון, או טראומה? ממה נובעת החרדה, איך היא נוצרה, מה הגורמים הסביבתיים או הפנימיים שגרמו לה? אילו תנאים או אירועים יכולים לגרום שוב לחרדה בעתיד? רק אחרי שתבין את כל זה, תוכל לדעת עד כמה הבעיה צפויה לחזור. אחרת, פתרון כמו כדור או טיפול סימפטומטי הוא רק פלסטר זמני ולא פתרון קבוע. מה בדיוק הפתרון שנתת לבעיה? אליעד מדגיש שהשלב השלישי אחרי ההגדרה והבנת שורשי הבעיה הוא להבין את הפתרון עצמו. עליך לברר האם הפתרון שנתת מטפל רק בסימפטומים או בשורש הבעיה. למשל, אם יש נזילה בבית, חשוב להבין לא רק כיצד תיקנת את הנזילה הנוכחית, אלא מה המקור שלה והאם פתרת גם את הגורמים האפשריים לנזילות ... נגד כאב ראש, האם טיפלת בגורם לכאב או רק בסימפטום? אם לא טיפלת בשורש הבעיה, היא כנראה תחזור. איך ניתן לחשב מה הסיכוי שהבעיה תחזור? לפי אליעד, אחרי שהבנת מה ה
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון
בעיה בלי פתרון, בעיות ללא פתרון, מה לעשות כשיש בעיה בלי פתרון? איך לפתור בעיות בלי פתרון? כשאין פתרון אין רצון, הרצון תלוי בפתרון הבעיה, להיות בטוח שאין פתרון, עוצמת הרצון, כשאין פתרון הרצון מתבטל, ביטול הרצון כשאין פתרון איך להתמודד עם בעיה שאין לה פתרון? אליעד כהן מציג בהרצאתו נושא מורכב שכולנו מתמודדים איתו לפעמים: בעיות שאין להן פתרון. ישנם שלושה סוגים של בעיות: בעיות שיש להן פתרון ואנו יודעים מהו, בעיות שאנו לא בטוחים שיש להן פתרון, ובעיות שאנו בטוחים לגמרי שאין להן פתרון. באופן ראשוני נדמה שבעיה שאין לה פתרון היא הקשה ביותר להתמודד איתה, אך אליעד מציע דווקא הסתכלות הפוכה ועמוקה יותר, שמצביעה על כך שבעיה שאין לה פתרון כלל איננה בעיה אמיתית, אלא דווקא נקודת שחרור. למה בעיה ללא פתרון מפסיקה להיות בעיה? כדי להבין מדוע בעיה ללא פתרון איננה באמת בעיה, צריך להבין קודם מהי בכלל בעיה. אליעד מסביר שבעיה נוצרת כאשר המציאות שונה ממה שאדם רוצה שיקרה. לדוגמה, אם אדם רוצה משהו ואין לו, נוצרת בעיה. אך האם הרצון הזה תמיד נשאר קיים? כאן נכנס הרעיון המרכזי: ככל שאדם משוכנע פחות שיש פתרון לבעיה , כך הוא רוצה פחות את הדבר, וכשהוא מגיע למצב של ביטחון מוחלט שאין שום פתרון, הוא מפסיק לרצות אותו לחלוטין, וכך הבעיה מתבטלת. אילו דוגמאות ממחישות את ביטול הרצון כשאין פתרון? כדי להמחיש את הרעיון, אליעד נותן כמה דוגמאות: ילד רוצה להיות סופרמן או לעבור דרך קיר, אך מבוגר אינו מתמודד עם בעיות כאלה, מכיוון שהוא בטוח שזה בלתי אפשרי, ולכן אין לו רצון כזה ואין בעיה. אדם שנפרד מבת זוג ורוצה אותה חזרה חווה בעיה, אך אם הבת זוג נפטרה, אין שום אפשרות להחזיר אותה, והאדם באופן טבעי מתקדם הלאה, כי הוא מבין שהרצון לא מציאותי ואין פתרון, ולכן הרצון מתפוגג. אדם שנמצא ... בטוח לחלוטין שאין פתרון, אין טעם לרצות, ולכן הרצון ייעלם. אך לעיתים, גם כשהוא בטוח לכאורה שאין מים, עדיין הוא יסבול כי הבעיה עמוקה יותר: הוא לא באמת רוצה מים, אלא הוא רוצה להרגיש טוב, ובכך הוא לא בטוח שאין פתרון, ולכן הוא עדיין סובל. מהי המהות האמיתית של הבעיה כאשר הפתרון אינו אפשרי? אליעד מדגיש נקודה חשובה נוספת: לפעמים אדם משוכנע שאין פתרון לבעיה עצמה, אך עדיין מרגיש רע כי הוא לא באמת בטוח שאין פתרון למהות האמיתית של הבעיה. לדוגמה, אם אדם שורפים אותו באש והוא סובל מכך, הבעיה האמיתית שלו היא לא האש אלא התחושה של חוסר אונים או שנאת החיים. אם האדם היה בטוח שאין פתרון לתחושות הפנימיות הללו, הוא היה מפסיק לרצות לשנות את המצב ...
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן איך לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף ולמה זה עדיף? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לפתור בעיות רגשיות, נפשיות ומחשבתיות קשות במיוחד בעזרת גישה עקיפה. לפי אליעד, כאשר אדם מתמודד עם בעיה רגשית קשה שהוא לא מצליח לפתור באופן ישיר, עליו לשקול פתרון עקיף של הבעיה. אליעד מדגיש ומסביר נקודה זו בעזרת אנלוגיה של הורדת שומן בבטן. מדוע אי אפשר להוריד שומן רק באזור מסוים? אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת לבעיה שרבים מכירים: אדם הסובל משומן בבטן. אותו אדם יכול לנסות לבצע מאות כפיפות בטן במטרה להוריד את השומן, אך למרות כל המאמצים, השומן לא ייעלם. הסיבה לכך ... לירידה בשומן באזור הבטן. כיצד האנלוגיה של הורדת שומן מתקשרת לפתרון בעיות רגשיות? אליעד כהן לוקח את הרעיון הזה ומחבר אותו לבעיות רגשיות. אם אדם מתמודד עם בעיה רגשית או נפשית, כמו מחשבה טורדנית או חרדה, הוא עלול לנסות להתמודד איתה בצורה ישירה על ידי התמקדות בלתי פוסקת במחשבה הזאת בלבד. לפי אליעד, גישה ישירה זו אינה תמיד מצליחה, כיוון שהבעיה עצמה היא רק סימפטום של קושי רחב ועמוק יותר. לדוגמה, אם אדם סובל ממחשבות טורדניות שמקורן בחרדה או בחוסר היגיון, הוא לא יוכל לפתור את הבעיה רק באמצעות התמקדות במחשבה הטורדנית. אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם הבעיה, יש צורך לשפר את החשיבה, ההיגיון והשליטה העצמית באופן כללי. כלומר, לפתח ולחזק את יכולות החשיבה והשכל באופן עקיף ורחב יותר. רק כך, המחשבה הטורדנית הספציפית תיעלם באופן טבעי כחלק משיפור כללי ומקיף. מה זה אומר לפתור בעיה באופן עקיף? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את הרעיון של פתרון בעיות באופן עקיף על ידי מתן דוגמאות נוספות. הוא טוען שאם אדם לא חושב בהיגיון באופן כללי, הוא לא יכול פתאום להחליט לחשוב בהיגיון רק לגבי בעיה ספציפית אחת. החשיבה הלא - הגיונית היא הסיבה הרחבה לבעיות שונות, ולכן הדרך הנכונה היא לשפר את ההיגיון בכל תחומי החיים. כלומר, אדם כזה צריך לחזק את שריר השכל שלו, לתרגל חשיבה הגיונית וסדורה באופן יומיומי, ובכך יוכל לפתור בעיות באופן עקיף. אליעד מדגיש שהבעיה הרגשית הספציפית היא ביטוי של בעיה רחבה יותר. לפיכך, אם מנסים להתמודד רק עם הסימפטום (המחשבה הטורדנית או החרדה הספציפית), זה לא תמיד יעבוד. במקום זאת, צריך לטפל באופן מקיף ושיטתי ... היא הגישה המומלצת? לפי אליעד כהן, לא תמיד כדאי או אפשר לפתור בעיה בדרך ישירה. הוא מסביר כי לפעמים הבעיה הספציפית היא רק ביטוי לבעיה עמוקה יותר, כמו שהשומן בבטן הוא רק סימפטום לאחוזי שומן גבוהים בכל הגוף. לכן, הגישה המומלצת והיעילה ביותר לפתרון בעיות מורכבות היא גישה עקיפה, הכוללת טיפול רחב היקף בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום. לסיכום, אליעד מציע כי מי שרוצה לפתור בעיות רגשיות ונפשיות קשות במיוחד, ינסה לפעול באופן עקיף, על ידי שיפור החשיבה, פיתוח ההיגיון, הגברת השליטה העצמית ויצירת רוגע באופן כללי. בדיוק כמו שאי אפשר להוריד רק את השומן בבטן, כך גם לא ניתן לפתור בעיה רגשית אחת בלבד בלי לטפל באופן כללי ורחב יותר בשורש ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיה, איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, אימון אישי לירידה במשקל, מאמן פרטי בנושא בעיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3008 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 09:10:24 - wesi1