אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בבת אחת ✔שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:32שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
מה המשמעות של משל הצפרדע והמים הרותחים?

אליעד כהן מתייחס בניתוח מפורט למשל מפורסם - הניסוי עם הצפרדע והמים הרותחים. הניסוי הוא כזה שאם לוקחים צפרדע וזורקים אותה לתוך מים רותחים, היא מיד תקפוץ החוצה ותחמוק מהסכנה. לעומת זאת, אם מניחים את הצפרדע במים קרים ומחממים את המים באיטיות ובהדרגה, הצפרדע לא מבחינה בסכנה ולא קופצת, ובסופו של דבר מתה. אליעד מסביר את הנמשל הפשוט של הסיפור: בני אדם, בדומה לצפרדע, מתרגלים בהדרגה לשינויים סביבם, גם אם מדובר בשינויים שליליים. אם היו נזרקים למציאות בעייתית בבת אחת, היו דוחים אותה מיידית. אך כאשר המצב מחמיר בהדרגה, הם מתרגלים אליו מבלי להתנגד.

כיצד הדוגמה על מחירי הדלק ממחישה את הנמשל?

אליעד כהן מציג דוגמה מחיי היום - יום של העלייה ההדרגתית במחירי הדלק. הוא מסביר שאם המחיר היה קופץ בבת אחת במאה אחוז, כולם היו מתנגדים לכך. אך כאשר המחיר עולה באיטיות של עשר אגורות בכל פעם, ובכל פעם יש גם ירידה קטנה ומייד שוב עליה נוספת, אנשים מתרגלים וחושבים שהמצב הגיוני ורגיל, למרות שהמחיר כבר הפך להיות גבוה משמעותית ממה שהיה בהתחלה. הדוגמה הזו ממחישה כיצד אנשים מסתגלים לשינויים קטנים מבלי להרגיש באיום או בסכנה, למרות שהמצב עלול להזיק להם בטווח הארוך.

איך משל הזבל מראה את הסכנה שבהרגלים הדרגתיים?

אליעד מביא דוגמה נוספת מהעולם המודרני: הזבל המצטבר. בהתחלה לא היה הרבה זבל, אבל עם הזמן כמות הזבל גדלה והפכה להיות בעיה עולמית. אם מלכתחילה היו מטילים על האנושות את כמות הזבל העצומה שנוצרת כיום, אנשים היו מתנגדים בתוקף. אך בגלל שהזבל הצטבר לאט - לאט, המצב התקבל בהדרגה. אליעד מדגיש את החשיבות של ראיית התהליך כולו מראש, כדי להבין לאן מובילים השינויים הקטנים האלה.

כיצד ניתן להשתמש בעיקרון ההדרגתיות באופן חיובי?

למרות שהעיקרון של הסתגלות הדרגתית מציג בדרך כלל את ההשפעות השליליות של קבלת הרגלים רעים, אליעד כהן מסביר שאפשר לנצל אותו גם לטובה. לדוגמה, אדם המעוניין לבצע שינוי חיובי בחייו, כמו להכניס הרגל חדש או לשפר את יכולת ההתמדה שלו, יכול לעשות זאת בהדרגה. הוא נותן דוגמה למישהו שקשה לו לשאול את עצמו שאלות עמוקות. במקום לדרוש מעצמו לעשות זאת כל היום, הוא יכול להתחיל מצעד קטן, כמו לשים תזכורת בטלפון שתעלה פעם בשעה, ואז להגביר את התדירות. כך, משהו שנראה קשה מאוד בהתחלה, יהפוך עם הזמן להרגל טבעי וקל יותר.

אילו דוגמאות מעשיות נוספות מדגישות את חשיבות ההדרגתיות?

אליעד נותן גם דוגמה מעולם הכושר הגופני: אדם שרוצה לעשות שפגאט לא יכול לבצע את התרגיל בבת אחת כי הוא עלול להיפצע. לכן, הוא נדרש לשפר את הגמישות שלו בצורה הדרגתית, צעד קטן בכל פעם. בכל פעם הוא מותח את גופו מעט יותר, עד שמגיע למצב שבו התרגיל מרגיש טבעי ופחות כואב.

הוא גם מדגים את העיקרון בהקשר של יחסים בינאישיים. לדוגמה, ילד שרוצה לקבל כסף מאמו יכול בהתחלה להציע לה עזרה בבית ללא תמורה, ובהדרגה לבקש משהו בתמורה קטנה, וכך עם הזמן, האם מתרגלת למצב שבו היא נותנת לו יותר ויותר דברים, עד שהיא כבר רגילה לתת, אפילו בלי תמורה מצדו. כך, משהו שנתפס בתחילה כנדיבות חד - פעמית, הופך להרגל קבוע.

מתי עדיף דווקא לבצע שינויים בבת אחת?

למרות היתרונות של הגישה ההדרגתית, אליעד מדגיש שיש מקרים בהם דווקא כניסה ישירה עדיפה. למשל, הוא מתייחס לדוגמה של כניסה לבריכה קרה. כשמישהו נכנס בהדרגה לבריכה קרה, הגוף שלו חווה קונפליקט, כי חלקו חם וחלקו קר, דבר הגורם לאי נוחות גדולה יותר מאשר כניסה חד - פעמית ומהירה למים. במקרה הזה, כניסה ישירה מאפשרת הסתגלות מהירה יותר.

הוא נותן דוגמה נוספת בהקשר של חרדות או פחדים: לפעמים, עדיף להתמודד עם פחד באופן ישיר (חשיפה ישירה), כי התהליך ההדרגתי עשוי להיות דווקא ארוך ומתיש מדי, וכך אנשים עלולים להימנע מההתמודדות עצמה. למשל, גבר שרוצה להתחיל עם אישה - לפעמים עדיף שיפנה אליה ישירות ויסתכן בדחייה, במקום לנסות בהדרגה, דבר שעלול להעצים את הפחד או המתח.

כיצד משל הצפרדע עוזר לנו להטיל ספק בהרגלים שלנו?

אליעד מדגיש שהעיקרון המרכזי של המשל הוא העלאת המודעות למצבים בחיינו, בהם ייתכן שאנו נמצאים שלא מתוך רצון אמיתי, אלא פשוט כי התרגלנו לכך. הוא ממליץ לשאול באופן מודע שאלות כמו: "האם אני באמת רוצה את זה, או שאני כאן כי אני רגיל?" ו - "האם הדבר הזה באמת טוב לי או שהוא רק מוכר?" ההבנה הזו יכולה לסייע לאדם להשתחרר מדברים שעושים לו רע לאורך זמן, או להכניס לחייו שינויים חיוביים בצורה קלה יותר.

אליעד מסכם שהמודעות לכך שאנחנו מסתגלים בהדרגה למצבים לא רצויים, מאפשרת לנו לבחור טוב יותר, לזהות דפוסים מסוכנים מראש וליצור שינויים משמעותיים וחיוביים בחיינו.
משל הצפרדע והחום ההדרגתי

הסיפור מתחיל בתיאור ניסוי ידוע עם צפרדעים: אם צפרדע תושלך לתוך מים רותחים, היא תקפוץ החוצה באופן מיידי, אך אם תניח אותה במים קרים ותחמם אותם בהדרגה, היא תישאר בהם עד שתמות. הרעיון מאחורי הניסוי הזה משמש כמשל למצבים שבהם אנשים מסתגלים למציאות לא רצויה מכיוון שהשינויים בה נעשים בצורה הדרגתית.

המשמעות הפסיכולוגית של הניסוי

ישנם דברים שלימדו אותנו, אך איננו בוחנים האם הם נכונים או לא. לעיתים, אנו מסתגלים למשהו בצורה כל כך הדרגתית, עד שהוא הופך למובן מאליו ואיננו מטילים בו ספק. זה מתקשר לתהליך שבו אנשים מתרגלים למציאות מסוימת ונמנעים מהטלת ספק רק כי הם "כבר רגילים לכך".

המהות של הסיפור היא שבמצבים מסוימים, אילו היינו נזרקים בבת אחת למציאות מסוימת, היינו דוחים אותה מיד. אך אם השינוי קורה בצורה הדרגתית, אנו מקבלים אותו. זה נכון לא רק ביחס לתפיסות, אלא גם ביחס למצבים יומיומיים - כמו עליית מחירי הדלק או הצטברות של פסולת - אם היו קופצים למצב הסופי בבת אחת, היינו מתנגדים לו, אך מאחר שזה קרה לאט לאט, התרגלנו.

מה אפשר ללמוד מזה?

אם אנחנו מזהים שהתהליך הזה מתרחש בחיים שלנו, עלינו לפתח מודעות ולנסות לראות את הסוף של התהליך כבר בשלבים הראשונים שלו. במקום להתרגל לשינויים קטנים שמובילים אותנו בהדרגה למצב לא רצוי, עדיף לזהות את הדפוס ולהגיב בהתאם.

השלכות נוספות של התהליך

התהליך הזה לא רק שלילי, אלא יש לו גם צדדים חיוביים. באותו אופן שבו אפשר לגרום לאדם להסתגל לרע, ניתן להשתמש בשיטה ההדרגתית כדי לגרום לאדם להסתגל לטוב. אם קשה לאדם לעשות שינוי חיובי בבת אחת, ניתן לבצע אותו בהדרגה, צעד אחר צעד, עד שהוא הופך להיות טבעי עבורו.

שימושים מעשיים של השיטה

הסיפור הזה יכול לשמש גם ככלי לשינוי עצמי או להשפעה על אחרים. לדוגמה, אם מישהו רוצה להרגיל את עצמו לחשוב בצורה מסוימת או לאמץ הרגל חדש, עדיף שיתחיל בצעדים קטנים ויגביר את הקצב בהדרגה. כך, משהו שהיה נראה בלתי אפשרי הופך להיות קל יותר עם הזמן.

דוגמה נוספת היא בתרגול גופני - מי שרוצה להגביר את הגמישות שלו לא יכול לעשות זאת בקפיצה אחת, אלא באמצעות שיפור הדרגתי. באופן דומה, אם מישהו רוצה לשפר את יכולתו להתמיד במשימות קשות, אפשר להתחיל ממשימות קלות יותר ולהעלות את הקושי בהדרגה.

השוואה בין שיטות שונות

למרות שהשיטה ההדרגתית עובדת במקרים רבים, יש מקרים שבהם דווקא גישה ישירה עדיפה. למשל, אם אדם צריך להיכנס לבריכה קרה, לעיתים עדיף לקפוץ ישר פנימה במקום להיכנס לאט, כי הכניסה ההדרגתית עלולה לגרום לו לחוות יותר אי - נוחות.

דוגמה נוספת היא בתחום החרדות - לעיתים, התמודדות ישירה עם פחד (מה שנקרא "חשיפה ישירה") יכולה להיות יעילה יותר מאשר התמודדות הדרגתית. לכן, בכל מצב יש לבדוק איזו גישה עדיפה - האם להיכנס בהדרגה, או פשוט לקפוץ פנימה ולסיים עם זה.

מסקנה

המשל על הצפרדע מאפשר לנו להבין כיצד אנו מסתגלים בהדרגה למצבים שאולי היינו דוחים אם הם היו נכפים עלינו בבת אחת. מצד שני, אותו עיקרון יכול לשמש גם לטובתנו - כשאנחנו רוצים להסתגל לשינויים חיוביים. המודעות לתהליך הזה מאפשרת לנו לשאול: האם אני עושה את מה שאני עושה כי אני באמת רוצה, או רק כי התרגלתי? האם אני במקום הזה כי הוא טוב עבורי, או כי פשוט לא שמתי לב לשינויים הקטנים שהביאו אותי אליו? ההבנה הזו יכולה לעזור לנו לקחת שליטה על חיינו, לבחור את השינויים שאנו רוצים ולעמוד על המשמר מול אלה שאינם מועילים לנו.
ש: הוא כאילו.

אליעד: מי?

ש: המורה שלי אז הוא מספר לנו על.

אליעד: רק דבר יותר בקול קצת תנסה.

ש: הוא סיפר לנו על ניסוי כזה שעשו עם צפרדעים.

אליעד: ניסוי שעשו עם צפרדעים אוקי.

ש: שכאילו אם אתה מניח צפרדע בתוך מים ואז אתה שופך עליה מים רותחים אז ישר היא קופצת ישר עפה משמה אבל אם אתה מניח אותה במים וכאילו.

אליעד: מכיר את הסיפור אוקי.

ש: לאט לאט מרתיח את זה אז היא נשארת כאילו בחום עד שהיא מתה.

אליעד: אם עכשיו תיקחי צפרדע תזרקי אותה לתוך סיר רותח היא תקפוץ החוצה לעומת זאת אם תכניסי צפרדע למים קרים ותתחילי להרתיח לאט לאט היא לא תקפוץ החוצה עד שהיא תמות, כמו שנגיד גרגמל היה עושה לדרדסים הוא היה שופך אותם ואז לאט לאט היה מרתיח את המים פתאום אומר רגע חם לי פה כאילו פתאום הם היו קולטים שהם הולכים למות.

ש: ואז הוא כאילו דיבר איתנו על זה, אז אני לא יודע למה כי השלכתי את זה לדברים שאתה אומר הוא דיבר על זה שכאילו שיש דברים שלימדו אותנו ואנחנו צריכים לברר עם עצמנו האם זה משהו שזרקו אותנו לתוך ואז אנחנו לא נקבל את זה אבל זה יותר מתקשר באופן שבו.

אליעד: מה זה אומר לך איפה אתה הצפרדע ואיפה המים החמים?

ש: זהו זה הכיוון של לקחת את זה לצד השני שכאילו אנחנו צריכים לבדוק עם עצמנו הרבה פעמים אולי בעצם הרגילו אותנו שזה בסדר.

אליעד: בצורה מדורגת נכון.

ש: כן אז זה כאילו מתקשר לכל מה שאתה אומר להטיל ספק כי בגלל שאנחנו הרבה פעמים נמצאים במקום הזה שהורגלנו כבר שזה ככה וזה לא צריך להיות וכאילו זהו להטיל על זה ספק.

אליעד: זה לא רק על הקטע של הורגלנו זה הורגלנו לדבר שאם מלכתחילה, מה זה אומר מה המהות של הסיפור? שאם היו עושים לך רע מלכתחילה היית אומר "לא רוצה" אז התחילו לאט לאט כל פעם, בהתחלה זה בכלל היה מים קרים נעימים ואז פתאום היה בהם טיפה חם ואפילו יותר נעימים בכלל ואחר כך זה פתאום התחיל להיות טיפה לא נעים אחר כך זה עוד טיפה לא נעים ואחר כך זה עוד טיפה לא נעים ואתה כבר רגיל להיות בזה עד שאתה מת.

ש: כן זה בדיוק מה שהוא אמר.

אליעד: עכשיו השאלה היא אז מה זה אומר לגבי הבן אדם? שיש דברים שכאילו שהורגים אותו לאט לאט והוא לא נלחם בהם.

ש: כן הוא מקבל את זה כאילו שזה בסדר.

אליעד: נגיד המחיר של הדלק אם היו מעלים אותו בבת אחת במאה אחוז ועל כל פעם מעלים אותו בעשר אגורות עוד עשר אחר כך מורידים בשתי אגורות אחר כך מעלים בעוד עשר אגורות, אחר כך מורידים בחמש אגורות כל פעם מעלים ומעלים מורידים קצת מעלים ומעלים מורידים קצת.

ש: וזה כאילו בסדר.

אליעד: כן אתה אומר זה הגיוני.

ש: הוא נגיד נתן דוגמה עם זבל כאילו שבהתחלה לא היה הרבה זבל אז היום יש לנו כמויות זבל למרות ששתי שליש מהאוכל בעולם נזרק שנוצר כאילו.

אליעד: אוקי.

ש: אבל אם נגיד היו באים בבום מההתחלה ומגיעים למצב הקיים אז האנשים היו מתלהמים הם לא מקבלים את זה.

אליעד: יפה אז מה זה בעצם אומר? זה אומר בעצם שמראש לראות את הסוף של התהליך, זאת אומר כשאתה נכנס לתהליך תנסה לראות את הסוף שלו ואז אתה יכול למנוע מעצמך מצבים כאלה.

ש: אני פשוט קישרתי את זה למה שאתה מדבר על להטיל ספק כי כאילו הרבה פעמים אנחנו כבר בתוך המים רותחים כבר כאילו ואנחנו לא יודעים את זה אז כאילו להטיל ספק על המצב האם מחויב שזה יהיה ככה.

אליעד: האם אני באמת רוצה אותו או שאני נמצא פה כי אני כבר רגיל להיות פה.

ש: כן.

אליעד: זה כמו להגיד שיש איזו התנהגות שאתה עושה אותה ואתה שואל את עצמך "האם אני באמת רוצה לעשות אותה או שאני פשוט בגלל שאני כבר כל כך הרבה זמן עושה אותה לכן אני עושה אותה למרות שהיא עושה לי רע בכלל?". עכשיו בא ננסה לראות אם זה מחויב, זה מחויב אולי יש משהו טוב בזה בכלל?

ש: אם לא היה בזה משהו טוב לא היינו עושים את זה.

אליעד: באמת את בטוחה בזה. הלאה עכשיו השאלה בא ננסה לראות התהליך הזה הוא רק רע? קודם כל יש בו גם משהו טוב, שנייה קודם כל מה שאמרת זאת שיטה זאת אומרת יש פה את המובן השלילי, מה אומר המובן השלילי? המובן השלילי אומר שמישהו יכול לרמות אותך ויכול בעצם לקחת משהו שעושה לך מאוד רע, נגיד שמישהו רוצה לעשות לך מאוד רע אז הוא לא ישר יעשה לך רע הוא יתחיל בכלל לעשות לך טוב ואז יעשה לך טיפה רע ועוד טיפה רע עד שאתה כבר רגיל וכבר נראה לך שהרע הזה זה כבר כאילו, הרע הזה עד שהרע הזה הורג אותך ואתה אפילו לא חשבת להילחם בו כי אתה כבר רגיל להיות פה.

אבל יש לזה גם היבטים חיוביים מה ההיבטים החיוביים? קודם כל אם אתה רוצה לעשות את זה למישהו אחר ולאו דווקא רע. שים לב המהות של העניין היא שבעצם בן אדם מתרגל למשהו מרוב שהוא מתרגל הוא כבר לא רואה שזה רע, אם כל פעם תעשה לו עוד טיפה רע ועוד טיפה רע הוא יתרגל אבל מה האמת שזה לאו דווקא רע זה גם דבר שהוא טוב ושאתה חושב שהוא רע. אפשר לקחת את הסיפור הזה כדוגמה חיובית איך לבשל צפרדעים, מה זאת אומרת? יש בתוכו של הבן אדם דברים טובים שהוא רוצה לעשות אבל קשה לו לעשות אותם.

נגיד לדוגמה בן אדם רוצה נגיד לשאול את עצמו למה ונגיד שקשה לו לשאול את עצמו למה, אוקי אז הוא יכול כמו בצפרדע אם לדוגמה נגיד הוא יגיד לעצמו "טוב מעכשיו אני כל היום שואל את עצמי למה נצמד לאמת זה וזה, קשה לא אני לא יכול קופץ משם, מים רותחים לי קופץ", יפה אז אומרים לו "אדוני תשאל פעם בשעה שים לך שלט תזכורת בפלאפון פעם בשעה, למה אתה עושה את מה שאתה עושה" סתם תזכורת כזאת כל שעה, אוקי נחמד קופץ popup לראש אחר כך תעשה לך משהו יותר ויותר ואז בעצם הדבר שנראה לך הכי רע עד כדי כך שאם היו זורקים אותך למים החמים והיית בורח ממנו יכול בכלל להיראות לך כטוב עד כדי כך שאפילו אם הוא יהרוג אותך לא תברח ממנו.

אוקי זאת אומרת יש פה שכל הפוך, מה הרעיון? שהסיפור הזה שסופר במקור סופר כתיאור של דבר רע ואני הסתכלתי על המהות של התהליך שאלתי את עצמי האם שהתהליך הזה משקף משהו רע לא בהכרח. נגיד בן אדם נגיד שלומד יוגה ונגיד שהוא עושה תרגילי גמישות נניח אז הוא לא יכול בבת אחת אם ייקחו אותו בבת אחת יגידו לו תעשה שפגאט הוא לא יכול הוא ישר יפצע ימות, יברח לא יודע מה אז אומרים לו תגיע לאיזה מצב תישאר שם עכשיו עוד טיפה ועוד טיפה עד שהוא מגיע למצב שהוא מתרגל לזה וזה כבר נראה לו טבעי.

זאת אומרת אפשר גם לראות את זה בקטע טוב דווקא גם אם אתה רוצה לעשות את זה על מישהו אחר, אוקי דוגמה נגיד אתה נגיד רוצה כסף מאמא שלך נגיד סתם, לא שנייה אתה בהתחלה אומר לה "אולי אני אעזור לך בבית?" סתם אתה בכלל בא מתנדב עוזר, אחר כך אתה אומר לה "אולי את יודעת תכיני לי צהריים תוך כדי כזה" כן אתה עוזר היא תכין לך צהריים, "תני לי איזה משהו" כן אתה ילד טוב עוזר ואז אתה מרגיל אותה לתת ואז אתה כל פעם עובד קצת פחות, אתה מבין ואז בסוף היא כבר התרגלה לתת ואתה בכלל עזבת את הבית, אתה מבין ואז אתה צועק עליה "למה לא נתת לי היום כסף" אתה מבין כאילו וזה בכלל התחיל מזה שאתה בכלל רצית להתנדב לעזור, יפה זה 1. עכשיו 2. במובן שאתה מול עצמך אם יש משהו שקשה לך ואתה אומר, ברמה כל קשה לך שזה נראה לך כמו מים רותחים שהיית בורח מהם אז אתה יכול לאט לאט להיכנס.

ש: לנסות באופן הדרגתי.

אליעד: כן אבל מה ההפך של זה בוא נמצא את ההפך, האם בהכרח מחויב שכשבן אדם מיישם משהו הדרגתי יהיה לו יותר קל? לא בהכרח למה לא בהכרח בא ננסה לחשוב את ההיגיון למה לא בהכרח, איפה יש דוגמה.

ש: הדרגתי יכול להביא תירוץ לא להתמודד עם משהו שהוא קשה מדי.

אליעד: איפה יש מקרים שבהם תהליך הדרגתי שאתה לא יכול לעשות אותו אתה יכול לעשות אותו או בבת אחת או לא לעשות אותו בכלל?

ש: חרדה מסוימת.

אליעד: לא שנייה בא ננסה לחשוב נגיד שיש בריכה קרה, אוקי בריכה קרה בן אדם נגיד רוצה להיכנס אליה עכשיו יש את הגישה שאומרת תיכנס כל פעם טיפה, אבל מה הרעיון? הרעיון הוא שכשבן אדם נכנס רק טיפה בכל פעם אז יש לו יותר קונפליקט בגוף כי חלק מהגוף חם חלק מהגוף קר ואז הגוף לא יודע מה לעשות והגוף משתגע.

ש: לגמור עם זה כבר.

אליעד: בדיוק ואז הוא לא יכול להיכנס כי הוא נכנס לאט לאט אומר אני אתרגל לקור אבל זה סבל מאוד קשה שיש חצי גוף חם וחצי גוף קר נגיד אז לפעמים דווקא אם אתה לא רוצה שיהיה לך קר תיכנס כל כולך ואז כאילו יהיה לך אומנם יותר קשה בהתחלה אבל אז כאילו כבר התרגלת. נגיד שאתה מתחיל נגיד עם מישהי אז אתה יכול להגיד "אוקי אני אתחיל איתה לאט לאט" אבל יכול להיות שאתה תהיה בחרדה ואז אתה לא תצליח לדבר איתה בכלל, לפעמים אתה אומר "יאללה אני אתחיל איתה באופן חופשי מקסימום היא תגיד לי לא" אבל יכול להיות שזה גם כן יצליח כי אתה כאילו הימרת על כל הקופה.

ולכן מה אנחנו מבינים שלפעמים יש שיטה לקפוץ בבת אחת ולפעמים דווקא אם הבן אדם יהיה מוכן לקפוץ למים הרותחים רק אז הוא יוכל להיכנס אליהם אם לא, אם אתה תגיד "טוב לאט לאט" אתה ברחת כבר אין אפשרות לאט או שאתה עושה את זה או שלא. ולפעמים יש גם את הגישה ההפוכה ובן אדם שרוצה לעשות משהו צריך לחשוב שיש לו שתי שיטות אפשרות אחת לקפוץ לזה במכה אחת ואפשרות לעשות את זה מדורג, עכשיו אותו דבר כשבן אדם שהוא כבר עושה משהו ושזה מהצד המקורי של הסיפור לברר האם "אני עושה את זה כי אני רוצה, אני עושה את זה כי אמרו לי, אני עושה את זה כי אני רגיל, אני עושה את זה למרות שאני לא רוצה?" כל הדברים האלה. טוב הבנו את הסיפור?

ש: כן.

אליעד: אוקי.
לזכור איומים איך להתמודד עם שינויים לשכנע צריך לחשוב רוצה אותו ילד בני אדם איך להתמודד איך להתחיל איתה רמאות איך לשכנע איך לשכנע אחרים איך לשנות הרגל איך לשנות הרגלים איך לשנות התנהגות בבת אחת בישול בישול צפרדעים בכל פעם קצת הטמעת תהליכים הכל או כלום הרגל הרגלים כלום כלום או הכל לגרום לאחרים לשכנע לשכנע אחרים לשנות הרגל לשנות הרגלים לשנות התנהגות צעד אחרי צעד צעד קטן בכל פעם צפרדע שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שינוי שינוי הרגל שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינויים שכנוע שכנוע עצמי תהליך תהליכים
לראות את התמונה המלאה כולה בבת אחת, להבין את הכל בבת אחת
לראות את התמונה המלאה כולה בבת אחת, להבין את הכל בבת אחת
לראות את התמונה המלאה כולה בבת אחת, להבין את הכל בבת אחת איך אפשר לראות את התמונה המלאה כולה בבת אחת? כדי להבין את המציאות בשלמותה, מסביר אליעד כהן, נדרש לראות את התמונה המלאה של כל מה שקיים, וזאת לא בצורה הדרגתית או חלקית, אלא בבת אחת. כאשר אדם מנסה להבין רעיון או לפתור בעיה, הוא לרוב עושה זאת דרך התבוננות בחלקים קטנים ונפרדים של אותה ... חלקים מתחברים זה לזה, מתחילה להצטייר תמונה כללית. עם זאת, כל עוד האדם לא רואה את כל חלקי הפאזל בבת אחת - עדיין לא מתקבלת התמונה השלמה. היכולת להבין באמת מגיעה רק כשהאדם רואה את כל החלקים בצורה מלאה, ללא ... כל אחד מהם משתייך, או מה מקומו המדויק בתמונה. אך דווקא ברגע שהאדם מצליח לראות את כל החלקים מולו בבת אחת, הוא מסוגל לראות כיצד הם מתחברים, וכך פתאום הכל מתבהר וההבנה השלמה מתאפשרת. איך אפשר ליישם את ההבנה הזאת ... בצורה ליניארית, שלב אחרי שלב, וכך מתקשים לדמיין או להבין מצב שבו כל המידע או כל התובנות מגיעות אליהם בבת אחת. החשיבה המקובעת של האדם גורמת לכך שהוא לא מאמין שהוא בכלל יכול לראות או להבין הכל בבת אחת. הוא בטוח שעליו להבין חלקים קטנים ולחבר אותם לאט לאט. אליעד כהן מסביר שגישה זו דווקא מעכבת את ההבנה, ... הדברים קשורים ומחוברים ביניהם באופן בלתי נפרד, ולכן יש לראותם ביחד. כיצד אדם יכול לאמן את עצמו לראות הכל בבת אחת? אליעד מציע מספר דרכים להתאמן בראיית התמונה השלמה: להתחיל משאלות כלליות וגדולות ולא להסתפק בשאלות צרות ומוגבלות. במקום לשאול ... לחשוב באופן זה, הוא מתחיל לפתח יכולת לראות את הכל בצורה ברורה ושלמה יותר. איך להבין את כל המציאות בבת אחת? בסופו של דבר, ההבנה של כל המציאות בבת אחת היא אפשרית, למרות שהאדם מאמין שזו משימה בלתי אפשרית. אליעד כהן מבהיר שמדובר במצב תודעתי שבו האדם מצליח לתפוס ...
2 סוגים של לעשות כסף, לעשות הרבה כסף בבת אחת, לעשות קצת כסף לאורך זמן, מרגיש עני, מרגיש עשיר, למה אני מרוויח הרבה כסף אבל אני מרגיש שאין לי כסף? הרצון לכסף, מפחד שלא יהיה לי כסף, עשיר שמח בחלקו, יכולת להרוויח כסף, שכיר או עצמאי
2 סוגים של לעשות כסף, לעשות הרבה כסף בבת אחת, לעשות קצת כסף לאורך זמן, מרגיש עני, מרגיש עשיר, למה אני מרוויח הרבה כסף אבל אני מרגיש שאין לי כסף? הרצון לכסף, מפחד שלא יהיה לי כסף, עשיר שמח בחלקו, יכולת להרוויח כסף, שכיר או עצמאי
2 סוגים של לעשות כסף, לעשות הרבה כסף בבת אחת, לעשות קצת כסף לאורך זמן, מרגיש עני, מרגיש עשיר, למה אני מרוויח הרבה כסף אבל אני מרגיש שאין לי ... על תחושת העושר והביטחון הכלכלי של האדם. מה ההבדל בין להרוויח קצת כסף כל יום לבין להרוויח סכום גדול בבת אחת? כדי להמחיש זאת, אליעד מביא דוגמה ברורה של שני אנשים: האחד מרוויח שקל אחד מדי יום, במשך 365 ימים, ... של פרדוקס כלכלי שבו אנשים עשירים מרגישים עניים? בעקבות זאת, נוצר פרדוקס מעניין שבו אנשים שלכאורה מרוויחים הרבה כסף בבת אחת עשויים להרגיש חוסר ביטחון כלכלי ואף מחסור, לעומת אנשים המרוויחים סכומים נמוכים אך באופן קבוע. הפרדוקס הזה מסביר למה ... בעתיד. הם רוצים להרגיש שתמיד תהיה להם הכנסה ושלא יגיעו למצב של חוסר. כאשר אדם מקבל סכום כסף גדול בבת אחת, אך לאחר מכן אינו מרוויח דבר במשך זמן ממושך, הוא עלול להרגיש חוסר ודאות לגבי עתידו הכלכלי. לעומת זאת, ... שנרצה. לפיכך, ייתכן שאדם שמרוויח מעט אך בצורה קבועה ירגיש בטוח יותר מבחינה כלכלית ממי שמרוויח סכום גדול אך בבת אחת, ואינו יודע מתי ירוויח שוב. איך להרוויח כסף ניהול פיננסי אישי הבדלים בין הכנסה פסיבית לאקטיבית השפעת הפסיכולוגיה על ...
להיות הצופה, חוויית המתבונן, חוויית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום
להיות הצופה, חוויית המתבונן, חוויית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום
להיות הצופה, חוויית המתבונן, חוויית הצופה, להיות המציאות, לדעת את הכל בבת אחת, הידיעה של אלוהים, לדעת כלום האם אפשר רק להתבונן בלי להגדיר את המציאות? כאשר מישהו אומר שהוא רק צופה ... עצמו, עדיין קיימת ברקע התודעה שמגדירה את המצב, ולכן תמיד קיימת תחושת אני. איך זה מרגיש להיות כל העולם בבת אחת? אליעד כהן מסביר על החוויה של להיות המציאות עצמה. אם אדם באמת היה הופך להיות כל המציאות בבת אחת, הוא היה יודע באותו רגע את כל מה שקרה בעבר, את כל מה שקורה בהווה ואת כל מה שיקרה ... או עם חלק ספציפי ממנה. מהי חוויית המתבונן? איך להפסיק להגדיר דברים? מה זה להיות המציאות? איך לדעת הכל בבת אחת? האם אפשר לדעת כלום? מהי הידיעה של אלוהים? מה ההבדל בין צפייה להזדהות?
האם כדאי להעלות מחיר ללקוחות? בכמה להעלות את המחיר ללקוחות? מתי להעלות מחיר ללקוחות? איך להעלות את המחיר ללקוחות? בבת אחת? בהודעה מראש? איך למכור את העלאת המחיר ללקוחות קיימים? איך למכור את העלאת המחיר ללקוחות חדשים? איך לא לאבד לקוחות בגלל העלאת המחיר ללקוחות? איך להרוויח יותר כסף בגלל העלאת המחיר ללקוחות? איך להסביר ללקוח למה המחיר עלה? האם להעלות מחיר ללקוחות קיימים? איך להעלות מחיר בלי לאבד לקוחות? איך להסביר ללקוח שהמחיר עלה?
האם כדאי להעלות מחיר ללקוחות? בכמה להעלות את המחיר ללקוחות? מתי להעלות מחיר ללקוחות? איך להעלות את המחיר ללקוחות? בבת אחת? בהודעה מראש? איך למכור את העלאת המחיר ללקוחות קיימים? איך למכור את העלאת המחיר ללקוחות חדשים? איך לא לאבד ... - בכמה להעלות את המחיר ללקוחות? 3 - מתי להעלות מחיר ללקוחות? 4 - איך להעלות את המחיר ללקוחות? בבת אחת? בהודעה מראש? 5 - איך למכור את העלאת המחיר ללקוחות קיימים? 6 - איך למכור את העלאת המחיר ללקוחות ... מאתמול, באופן רטרואקטיבי, כאן ועכשיו תכף ומייד. כמה שיותר מהר יותר טוב. 4 - איך להעלות את המחיר ללקוחות? בבת אחת? בהודעה מראש? תשובה: להעלות את המחיר בבת אחת, בלי שום הודעה מוקדמת. תבטל את כל ההסכמים הקיימים שלך, אבל תעלה את המחיר בהסכמים חדשים. 5 - איך ...
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים?
איזה שיטת שכנוע עדיפה? שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, שכנוע מהיר, שכנוע איטי, שכנוע בבת אחת, שכנוע בשלבים, איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? מה עדיף: שכנוע מהיר או שכנוע איטי? אליעד כהן מסביר ... של האדם. אם הטענה הראשונה לא עובדת, עוברים לטענה הבאה. לעומת זאת, בשכנוע מהיר וחד נותנים את כל הטענות בבת אחת, וזה יכול לגרום להתנגדות מיידית או לחוסר שיתוף פעולה מצד האדם המשוכנע. האם אנשים תמיד מחפשים את האמת או ... הטיעונים הנכונים לכל מצב. הוא מסביר שלפעמים האדם יעדיף להשתכנע לאט ובשלבים, ולפעמים הוא יעדיף לקבל את כל הטיעונים בבת אחת. בסיכום, אליעד ממליץ שהבחירה בין שכנוע מהיר לשכנוע איטי תיעשה בהתאם להיכרות עם האדם אותו רוצים לשכנע, ובדיקת התגובות ...
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו
איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? אין הבדל בין יש הבדל לאין הבדל, אין הבדל בין להבדיל לבין לא להבדיל, אחדות ההפכים, להיות שני הפכים בו זמנית, איך לצאת מהשכל? להרגיש דבר והיפוכו איך להיות דבר והיפוכו בבת אחת? איך להבדיל ולא להבדיל בו זמנית? ההרצאה עוסקת בשאלות עמוקות ונבנות כמו איך אפשר להיות שני הפכים בו זמנית, ... בין האובייקטים, לא מבדילים בין הזמן והמקום, והמוח הופך לגורם המבדיל את כל הדברים. האם אפשר להיות דבר והיפוכו בבת אחת? מהו המצב של אחדות ההפכים? מה קורה כשלא מבדילים בין דברים? איך לצאת מהשכל? האם ניתן לא להבדיל בין ...
בעיות. איך לטפל בהמון בעיות בבת אחת? מהו שורש הבעיות?
בעיות. איך לטפל בהמון בעיות בבת אחת? מהו שורש הבעיות? בעיות. טיפול בבעיות. איך אפשר לטפל בהמון בעיות בבת אחת? לכל דבר בעולם יש שורש. וגם לשורש עצמו יש שורש נוסף פנימי יותר וכולי. כל דבר מבוסס על דבר ...
הסוד של התמונה המלאה - מה *החיסרון* שיש גם בתמונה המלאה בעצמה?
... כי כאשר האדם מסתכל אך ורק על אחד מהחלקים של הפאזל, וכאשר האדם מסתכל על כל החלקים של הפאזל בבת אחת דהיינו, על התמונה המלאה, הרי שבכל אחד מהמקרים, רמת העמקות שבה האדם מסתכל על כל אחד מהחלקים של הפאזל, ... שבו האדם רואה את כל התמונה המלאה כדבר אחד. וזה אומר, שגם מי שרואה את כל התמונה המלאה כולה בבת אחת, גם הוא לא רואה באמת את כל העומק האפשרי של התמונה המלאה. כי כדי לראות את כל העומק של התמונה המלאה בבת אחת, האדם צריך להיות מסוגל להכיל בתוכו בבת אחת וברגע אחד, גם את כל התמונה המלאה כולו, דהיינו, גם לראות את כל הפאזל כולו בבת אחת, אבל בו זמנית גם לראות את כל אחד ואחד מהחלקים של הפאזל, כישות נפרדת. כי כאשר האדם מתבונן רק ... שיש בעולם. ובאותו הרגע בעצם אומרים שהוא לא מספיק אמיתי. מאחר שהוא לא מכיל בתוכו את סך כל הדעות בבת אחת. ונניח לדוגמה שהייתה לאדם הדרך להפוך להיות התמונה המלאה בעצמו, ולראות מבחוץ בדרך כלשהי, את התודעה האנושית + את ... מלאה גדולה עוד יותר, שהיא גם מצד אחד ישות אחת שהיא כל אחד מהחלקים של הפאזל כישויות נפרדות, וגם בבת אחת היא ישות נוספת שהיא סך כל החלקים של הפאזל כישות אחת, והיא גם בבת אחת שתי הישויות הנל שזאת בעצם ישות שלישית. דהיינו, שיש תמונה מלאה עוד יותר גדולה, שהיא החיבור של סך כל ... + להיות גם החיבור של שלושת הדברים האלו כישות אחת + להיות גם החיבור של כל 4 הישויות האלו בבת אחת וכך הלאה... וזהו סוד התמונה המלאה שאין לה סוף עד אין סוף. ושבכל פעם שהאדם מדמיין במחשבתו תמונה מלאה ... הבנו, שכדי שהאדם יבין את המציאות בשלמות, לשם כך לא מספיק שתהיה לאדם את היכולת לראות את התמונה כולה בבת אחת, שזה כבר הסברנו שזה לא אפשרי, אלא שעל האדם גם להיות מסוגל להיות בו זמנית גם התמונה המלאה עצמה, ... ויש חכם מאוד גדול, שהוא החכם האמיתי, שהוא יודע ומבין את הפתרון לאיך יכול האדם להיות כמה ישויות שונות בבת אחת, וגם להמיר את הישות העצמית שלו לישות של התמונה המלאה, ועדיין להישאר הוא עצמו כישות שנפרדת ממנה. והחכם האמיתי ... לעומק על השכל של החכם האמיתי, כך הוא מגלה את הדרך איך לראות את התמונה המלאה כפי מה שהיא בבת אחת, ועדיין להישאר הוא עצמו כישות שנפרדת ממנה.
מימד זמן / מרחב מקום - האם וכיצד מימד הזמן ומרחב המקום תלויים אחד בשני?
... כי התהליך של הפרדת והגדרת כל ישות, הוא תהליך שמתבצע בתוך הזמן והמקום. נסביר: אי אפשר לחשוב 2 מחשבות בבת אחת. אם חושבים על 2 דברים שונים בבת אחת, הרי שבעצם חושבים על דבר 1 שהוא מורכב מ 2 דברים שונים, אך זו ישות אחת בלבד. לדוגמה: אי אפשר להסתכל על 2 תמונות בבת אחת. אך כן ניתן להרכיב תמונה אחת אחרת שתהיה מורכבת מ 2 התמונות האלו יחד. אך בכל מקרה, אין אפשרות לחשוב על 2 דברים שונים בבת אחת. ומדוע אי אפשר לחשוב על 2 דברים שונים בבת אחת? משום שאם חושבים על 2 דברים בבת אחת, הרי שבעצם חושבים על דבר אחד ואי אפשר לבצע הפרדה בין שתי הישויות השונות אלא באמצעות זמן ומקום נפרדים. ... בתוך המרחב האין סופי. ואיך זה קשור לציר הזמן ולכך שאי אפשר לחשוב על 2 דברים שונים כישויות נפרדות בבת אחת? תשובה: כי כדי להגדיר 2 דברים שונים לשם כך צריך גם כן זמן. פירוש: אם אין זמן, הרי שאת כל המחשבות היה חושב האדם בבת אחת. ואם האדם חושב את הכל בבת אחת, הרי שאין אפשרות להגדיר שום דבר, כי כל המחשבות כולן הן בעצם מחשבה אחת ויחידה. מה שגורם לכך שהמחשבות ... מחשבה. לדוגמה: האדם חושב על שולחן ואחכ האדם חושב על כסא. אם היה האדם חושב את 2 המחשבות האלו בבת אחת, הרי שהוא לא באמת היה חושב לא על השולחן ולא על הכסא אלא על ישות אחרת אחת שהיא שולחן ... מקום עבור הדבר. יצירת מקום = הפרדה תודעתית שלו מכל שאר הדברים. וההפרדה עצמה היא מתרחשת בזמן מסוים ולא בבת אחת. כי כדי להפריד 2 דברים / כדי להגדיר משהו, לשם כך צריך זמן שבו יהיה קיום ל 2 הדברים ...
לדעת את הכל, מה טוב בלא לדעת, ידיעה שלמה, ידיעה חסרה, לדעת את הכל בבת אחת, לקרוא מחשבות, נפרדות או אחדות
לדעת את הכל, מה טוב בלא לדעת, ידיעה שלמה, ידיעה חסרה, לדעת את הכל בבת אחת, לקרוא מחשבות, נפרדות או אחדות
לדעת את הכל, מה טוב בלא לדעת, ידיעה שלמה, ידיעה חסרה, לדעת את הכל בבת אחת, לקרוא מחשבות, נפרדות או אחדות למה בני אדם לא נולדים עם כל הידע מראש? אליעד דן בשאלה מדוע האדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בבת אחת, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בבת אחת, איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, אימון אישי לנוער, מאמן אישי ועסקי בתחום בבת אחת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7500 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 14:54:14 - wesi1