אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צעד קטן בכל פעם ✔שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:32שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
מה המשמעות של משל הצפרדע והמים הרותחים?

אליעד כהן מתייחס בניתוח מפורט למשל מפורסם - הניסוי עם הצפרדע והמים הרותחים. הניסוי הוא כזה שאם לוקחים צפרדע וזורקים אותה לתוך מים רותחים, היא מיד תקפוץ החוצה ותחמוק מהסכנה. לעומת זאת, אם מניחים את הצפרדע במים קרים ומחממים את המים באיטיות ובהדרגה, הצפרדע לא מבחינה בסכנה ולא קופצת, ובסופו של דבר מתה. אליעד מסביר את הנמשל הפשוט של הסיפור: בני אדם, בדומה לצפרדע, מתרגלים בהדרגה לשינויים סביבם, גם אם מדובר בשינויים שליליים. אם היו נזרקים למציאות בעייתית בבת אחת, היו דוחים אותה מיידית. אך כאשר המצב מחמיר בהדרגה, הם מתרגלים אליו מבלי להתנגד.

כיצד הדוגמה על מחירי הדלק ממחישה את הנמשל?

אליעד כהן מציג דוגמה מחיי היום - יום של העלייה ההדרגתית במחירי הדלק. הוא מסביר שאם המחיר היה קופץ בבת אחת במאה אחוז, כולם היו מתנגדים לכך. אך כאשר המחיר עולה באיטיות של עשר אגורות בכל פעם, ובכל פעם יש גם ירידה קטנה ומייד שוב עליה נוספת, אנשים מתרגלים וחושבים שהמצב הגיוני ורגיל, למרות שהמחיר כבר הפך להיות גבוה משמעותית ממה שהיה בהתחלה. הדוגמה הזו ממחישה כיצד אנשים מסתגלים לשינויים קטנים מבלי להרגיש באיום או בסכנה, למרות שהמצב עלול להזיק להם בטווח הארוך.

איך משל הזבל מראה את הסכנה שבהרגלים הדרגתיים?

אליעד מביא דוגמה נוספת מהעולם המודרני: הזבל המצטבר. בהתחלה לא היה הרבה זבל, אבל עם הזמן כמות הזבל גדלה והפכה להיות בעיה עולמית. אם מלכתחילה היו מטילים על האנושות את כמות הזבל העצומה שנוצרת כיום, אנשים היו מתנגדים בתוקף. אך בגלל שהזבל הצטבר לאט - לאט, המצב התקבל בהדרגה. אליעד מדגיש את החשיבות של ראיית התהליך כולו מראש, כדי להבין לאן מובילים השינויים הקטנים האלה.

כיצד ניתן להשתמש בעיקרון ההדרגתיות באופן חיובי?

למרות שהעיקרון של הסתגלות הדרגתית מציג בדרך כלל את ההשפעות השליליות של קבלת הרגלים רעים, אליעד כהן מסביר שאפשר לנצל אותו גם לטובה. לדוגמה, אדם המעוניין לבצע שינוי חיובי בחייו, כמו להכניס הרגל חדש או לשפר את יכולת ההתמדה שלו, יכול לעשות זאת בהדרגה. הוא נותן דוגמה למישהו שקשה לו לשאול את עצמו שאלות עמוקות. במקום לדרוש מעצמו לעשות זאת כל היום, הוא יכול להתחיל מצעד קטן, כמו לשים תזכורת בטלפון שתעלה פעם בשעה, ואז להגביר את התדירות. כך, משהו שנראה קשה מאוד בהתחלה, יהפוך עם הזמן להרגל טבעי וקל יותר.

אילו דוגמאות מעשיות נוספות מדגישות את חשיבות ההדרגתיות?

אליעד נותן גם דוגמה מעולם הכושר הגופני: אדם שרוצה לעשות שפגאט לא יכול לבצע את התרגיל בבת אחת כי הוא עלול להיפצע. לכן, הוא נדרש לשפר את הגמישות שלו בצורה הדרגתית, צעד קטן בכל פעם. בכל פעם הוא מותח את גופו מעט יותר, עד שמגיע למצב שבו התרגיל מרגיש טבעי ופחות כואב.

הוא גם מדגים את העיקרון בהקשר של יחסים בינאישיים. לדוגמה, ילד שרוצה לקבל כסף מאמו יכול בהתחלה להציע לה עזרה בבית ללא תמורה, ובהדרגה לבקש משהו בתמורה קטנה, וכך עם הזמן, האם מתרגלת למצב שבו היא נותנת לו יותר ויותר דברים, עד שהיא כבר רגילה לתת, אפילו בלי תמורה מצדו. כך, משהו שנתפס בתחילה כנדיבות חד - פעמית, הופך להרגל קבוע.

מתי עדיף דווקא לבצע שינויים בבת אחת?

למרות היתרונות של הגישה ההדרגתית, אליעד מדגיש שיש מקרים בהם דווקא כניסה ישירה עדיפה. למשל, הוא מתייחס לדוגמה של כניסה לבריכה קרה. כשמישהו נכנס בהדרגה לבריכה קרה, הגוף שלו חווה קונפליקט, כי חלקו חם וחלקו קר, דבר הגורם לאי נוחות גדולה יותר מאשר כניסה חד - פעמית ומהירה למים. במקרה הזה, כניסה ישירה מאפשרת הסתגלות מהירה יותר.

הוא נותן דוגמה נוספת בהקשר של חרדות או פחדים: לפעמים, עדיף להתמודד עם פחד באופן ישיר (חשיפה ישירה), כי התהליך ההדרגתי עשוי להיות דווקא ארוך ומתיש מדי, וכך אנשים עלולים להימנע מההתמודדות עצמה. למשל, גבר שרוצה להתחיל עם אישה - לפעמים עדיף שיפנה אליה ישירות ויסתכן בדחייה, במקום לנסות בהדרגה, דבר שעלול להעצים את הפחד או המתח.

כיצד משל הצפרדע עוזר לנו להטיל ספק בהרגלים שלנו?

אליעד מדגיש שהעיקרון המרכזי של המשל הוא העלאת המודעות למצבים בחיינו, בהם ייתכן שאנו נמצאים שלא מתוך רצון אמיתי, אלא פשוט כי התרגלנו לכך. הוא ממליץ לשאול באופן מודע שאלות כמו: "האם אני באמת רוצה את זה, או שאני כאן כי אני רגיל?" ו - "האם הדבר הזה באמת טוב לי או שהוא רק מוכר?" ההבנה הזו יכולה לסייע לאדם להשתחרר מדברים שעושים לו רע לאורך זמן, או להכניס לחייו שינויים חיוביים בצורה קלה יותר.

אליעד מסכם שהמודעות לכך שאנחנו מסתגלים בהדרגה למצבים לא רצויים, מאפשרת לנו לבחור טוב יותר, לזהות דפוסים מסוכנים מראש וליצור שינויים משמעותיים וחיוביים בחיינו.
משל הצפרדע והחום ההדרגתי

הסיפור מתחיל בתיאור ניסוי ידוע עם צפרדעים: אם צפרדע תושלך לתוך מים רותחים, היא תקפוץ החוצה באופן מיידי, אך אם תניח אותה במים קרים ותחמם אותם בהדרגה, היא תישאר בהם עד שתמות. הרעיון מאחורי הניסוי הזה משמש כמשל למצבים שבהם אנשים מסתגלים למציאות לא רצויה מכיוון שהשינויים בה נעשים בצורה הדרגתית.

המשמעות הפסיכולוגית של הניסוי

ישנם דברים שלימדו אותנו, אך איננו בוחנים האם הם נכונים או לא. לעיתים, אנו מסתגלים למשהו בצורה כל כך הדרגתית, עד שהוא הופך למובן מאליו ואיננו מטילים בו ספק. זה מתקשר לתהליך שבו אנשים מתרגלים למציאות מסוימת ונמנעים מהטלת ספק רק כי הם "כבר רגילים לכך".

המהות של הסיפור היא שבמצבים מסוימים, אילו היינו נזרקים בבת אחת למציאות מסוימת, היינו דוחים אותה מיד. אך אם השינוי קורה בצורה הדרגתית, אנו מקבלים אותו. זה נכון לא רק ביחס לתפיסות, אלא גם ביחס למצבים יומיומיים - כמו עליית מחירי הדלק או הצטברות של פסולת - אם היו קופצים למצב הסופי בבת אחת, היינו מתנגדים לו, אך מאחר שזה קרה לאט לאט, התרגלנו.

מה אפשר ללמוד מזה?

אם אנחנו מזהים שהתהליך הזה מתרחש בחיים שלנו, עלינו לפתח מודעות ולנסות לראות את הסוף של התהליך כבר בשלבים הראשונים שלו. במקום להתרגל לשינויים קטנים שמובילים אותנו בהדרגה למצב לא רצוי, עדיף לזהות את הדפוס ולהגיב בהתאם.

השלכות נוספות של התהליך

התהליך הזה לא רק שלילי, אלא יש לו גם צדדים חיוביים. באותו אופן שבו אפשר לגרום לאדם להסתגל לרע, ניתן להשתמש בשיטה ההדרגתית כדי לגרום לאדם להסתגל לטוב. אם קשה לאדם לעשות שינוי חיובי בבת אחת, ניתן לבצע אותו בהדרגה, צעד אחר צעד, עד שהוא הופך להיות טבעי עבורו.

שימושים מעשיים של השיטה

הסיפור הזה יכול לשמש גם ככלי לשינוי עצמי או להשפעה על אחרים. לדוגמה, אם מישהו רוצה להרגיל את עצמו לחשוב בצורה מסוימת או לאמץ הרגל חדש, עדיף שיתחיל בצעדים קטנים ויגביר את הקצב בהדרגה. כך, משהו שהיה נראה בלתי אפשרי הופך להיות קל יותר עם הזמן.

דוגמה נוספת היא בתרגול גופני - מי שרוצה להגביר את הגמישות שלו לא יכול לעשות זאת בקפיצה אחת, אלא באמצעות שיפור הדרגתי. באופן דומה, אם מישהו רוצה לשפר את יכולתו להתמיד במשימות קשות, אפשר להתחיל ממשימות קלות יותר ולהעלות את הקושי בהדרגה.

השוואה בין שיטות שונות

למרות שהשיטה ההדרגתית עובדת במקרים רבים, יש מקרים שבהם דווקא גישה ישירה עדיפה. למשל, אם אדם צריך להיכנס לבריכה קרה, לעיתים עדיף לקפוץ ישר פנימה במקום להיכנס לאט, כי הכניסה ההדרגתית עלולה לגרום לו לחוות יותר אי - נוחות.

דוגמה נוספת היא בתחום החרדות - לעיתים, התמודדות ישירה עם פחד (מה שנקרא "חשיפה ישירה") יכולה להיות יעילה יותר מאשר התמודדות הדרגתית. לכן, בכל מצב יש לבדוק איזו גישה עדיפה - האם להיכנס בהדרגה, או פשוט לקפוץ פנימה ולסיים עם זה.

מסקנה

המשל על הצפרדע מאפשר לנו להבין כיצד אנו מסתגלים בהדרגה למצבים שאולי היינו דוחים אם הם היו נכפים עלינו בבת אחת. מצד שני, אותו עיקרון יכול לשמש גם לטובתנו - כשאנחנו רוצים להסתגל לשינויים חיוביים. המודעות לתהליך הזה מאפשרת לנו לשאול: האם אני עושה את מה שאני עושה כי אני באמת רוצה, או רק כי התרגלתי? האם אני במקום הזה כי הוא טוב עבורי, או כי פשוט לא שמתי לב לשינויים הקטנים שהביאו אותי אליו? ההבנה הזו יכולה לעזור לנו לקחת שליטה על חיינו, לבחור את השינויים שאנו רוצים ולעמוד על המשמר מול אלה שאינם מועילים לנו.
ש: הוא כאילו.

אליעד: מי?

ש: המורה שלי אז הוא מספר לנו על.

אליעד: רק דבר יותר בקול קצת תנסה.

ש: הוא סיפר לנו על ניסוי כזה שעשו עם צפרדעים.

אליעד: ניסוי שעשו עם צפרדעים אוקי.

ש: שכאילו אם אתה מניח צפרדע בתוך מים ואז אתה שופך עליה מים רותחים אז ישר היא קופצת ישר עפה משמה אבל אם אתה מניח אותה במים וכאילו.

אליעד: מכיר את הסיפור אוקי.

ש: לאט לאט מרתיח את זה אז היא נשארת כאילו בחום עד שהיא מתה.

אליעד: אם עכשיו תיקחי צפרדע תזרקי אותה לתוך סיר רותח היא תקפוץ החוצה לעומת זאת אם תכניסי צפרדע למים קרים ותתחילי להרתיח לאט לאט היא לא תקפוץ החוצה עד שהיא תמות, כמו שנגיד גרגמל היה עושה לדרדסים הוא היה שופך אותם ואז לאט לאט היה מרתיח את המים פתאום אומר רגע חם לי פה כאילו פתאום הם היו קולטים שהם הולכים למות.

ש: ואז הוא כאילו דיבר איתנו על זה, אז אני לא יודע למה כי השלכתי את זה לדברים שאתה אומר הוא דיבר על זה שכאילו שיש דברים שלימדו אותנו ואנחנו צריכים לברר עם עצמנו האם זה משהו שזרקו אותנו לתוך ואז אנחנו לא נקבל את זה אבל זה יותר מתקשר באופן שבו.

אליעד: מה זה אומר לך איפה אתה הצפרדע ואיפה המים החמים?

ש: זהו זה הכיוון של לקחת את זה לצד השני שכאילו אנחנו צריכים לבדוק עם עצמנו הרבה פעמים אולי בעצם הרגילו אותנו שזה בסדר.

אליעד: בצורה מדורגת נכון.

ש: כן אז זה כאילו מתקשר לכל מה שאתה אומר להטיל ספק כי בגלל שאנחנו הרבה פעמים נמצאים במקום הזה שהורגלנו כבר שזה ככה וזה לא צריך להיות וכאילו זהו להטיל על זה ספק.

אליעד: זה לא רק על הקטע של הורגלנו זה הורגלנו לדבר שאם מלכתחילה, מה זה אומר מה המהות של הסיפור? שאם היו עושים לך רע מלכתחילה היית אומר "לא רוצה" אז התחילו לאט לאט כל פעם, בהתחלה זה בכלל היה מים קרים נעימים ואז פתאום היה בהם טיפה חם ואפילו יותר נעימים בכלל ואחר כך זה פתאום התחיל להיות טיפה לא נעים אחר כך זה עוד טיפה לא נעים ואחר כך זה עוד טיפה לא נעים ואתה כבר רגיל להיות בזה עד שאתה מת.

ש: כן זה בדיוק מה שהוא אמר.

אליעד: עכשיו השאלה היא אז מה זה אומר לגבי הבן אדם? שיש דברים שכאילו שהורגים אותו לאט לאט והוא לא נלחם בהם.

ש: כן הוא מקבל את זה כאילו שזה בסדר.

אליעד: נגיד המחיר של הדלק אם היו מעלים אותו בבת אחת במאה אחוז ועל כל פעם מעלים אותו בעשר אגורות עוד עשר אחר כך מורידים בשתי אגורות אחר כך מעלים בעוד עשר אגורות, אחר כך מורידים בחמש אגורות כל פעם מעלים ומעלים מורידים קצת מעלים ומעלים מורידים קצת.

ש: וזה כאילו בסדר.

אליעד: כן אתה אומר זה הגיוני.

ש: הוא נגיד נתן דוגמה עם זבל כאילו שבהתחלה לא היה הרבה זבל אז היום יש לנו כמויות זבל למרות ששתי שליש מהאוכל בעולם נזרק שנוצר כאילו.

אליעד: אוקי.

ש: אבל אם נגיד היו באים בבום מההתחלה ומגיעים למצב הקיים אז האנשים היו מתלהמים הם לא מקבלים את זה.

אליעד: יפה אז מה זה בעצם אומר? זה אומר בעצם שמראש לראות את הסוף של התהליך, זאת אומר כשאתה נכנס לתהליך תנסה לראות את הסוף שלו ואז אתה יכול למנוע מעצמך מצבים כאלה.

ש: אני פשוט קישרתי את זה למה שאתה מדבר על להטיל ספק כי כאילו הרבה פעמים אנחנו כבר בתוך המים רותחים כבר כאילו ואנחנו לא יודעים את זה אז כאילו להטיל ספק על המצב האם מחויב שזה יהיה ככה.

אליעד: האם אני באמת רוצה אותו או שאני נמצא פה כי אני כבר רגיל להיות פה.

ש: כן.

אליעד: זה כמו להגיד שיש איזו התנהגות שאתה עושה אותה ואתה שואל את עצמך "האם אני באמת רוצה לעשות אותה או שאני פשוט בגלל שאני כבר כל כך הרבה זמן עושה אותה לכן אני עושה אותה למרות שהיא עושה לי רע בכלל?". עכשיו בא ננסה לראות אם זה מחויב, זה מחויב אולי יש משהו טוב בזה בכלל?

ש: אם לא היה בזה משהו טוב לא היינו עושים את זה.

אליעד: באמת את בטוחה בזה. הלאה עכשיו השאלה בא ננסה לראות התהליך הזה הוא רק רע? קודם כל יש בו גם משהו טוב, שנייה קודם כל מה שאמרת זאת שיטה זאת אומרת יש פה את המובן השלילי, מה אומר המובן השלילי? המובן השלילי אומר שמישהו יכול לרמות אותך ויכול בעצם לקחת משהו שעושה לך מאוד רע, נגיד שמישהו רוצה לעשות לך מאוד רע אז הוא לא ישר יעשה לך רע הוא יתחיל בכלל לעשות לך טוב ואז יעשה לך טיפה רע ועוד טיפה רע עד שאתה כבר רגיל וכבר נראה לך שהרע הזה זה כבר כאילו, הרע הזה עד שהרע הזה הורג אותך ואתה אפילו לא חשבת להילחם בו כי אתה כבר רגיל להיות פה.

אבל יש לזה גם היבטים חיוביים מה ההיבטים החיוביים? קודם כל אם אתה רוצה לעשות את זה למישהו אחר ולאו דווקא רע. שים לב המהות של העניין היא שבעצם בן אדם מתרגל למשהו מרוב שהוא מתרגל הוא כבר לא רואה שזה רע, אם כל פעם תעשה לו עוד טיפה רע ועוד טיפה רע הוא יתרגל אבל מה האמת שזה לאו דווקא רע זה גם דבר שהוא טוב ושאתה חושב שהוא רע. אפשר לקחת את הסיפור הזה כדוגמה חיובית איך לבשל צפרדעים, מה זאת אומרת? יש בתוכו של הבן אדם דברים טובים שהוא רוצה לעשות אבל קשה לו לעשות אותם.

נגיד לדוגמה בן אדם רוצה נגיד לשאול את עצמו למה ונגיד שקשה לו לשאול את עצמו למה, אוקי אז הוא יכול כמו בצפרדע אם לדוגמה נגיד הוא יגיד לעצמו "טוב מעכשיו אני כל היום שואל את עצמי למה נצמד לאמת זה וזה, קשה לא אני לא יכול קופץ משם, מים רותחים לי קופץ", יפה אז אומרים לו "אדוני תשאל פעם בשעה שים לך שלט תזכורת בפלאפון פעם בשעה, למה אתה עושה את מה שאתה עושה" סתם תזכורת כזאת כל שעה, אוקי נחמד קופץ popup לראש אחר כך תעשה לך משהו יותר ויותר ואז בעצם הדבר שנראה לך הכי רע עד כדי כך שאם היו זורקים אותך למים החמים והיית בורח ממנו יכול בכלל להיראות לך כטוב עד כדי כך שאפילו אם הוא יהרוג אותך לא תברח ממנו.

אוקי זאת אומרת יש פה שכל הפוך, מה הרעיון? שהסיפור הזה שסופר במקור סופר כתיאור של דבר רע ואני הסתכלתי על המהות של התהליך שאלתי את עצמי האם שהתהליך הזה משקף משהו רע לא בהכרח. נגיד בן אדם נגיד שלומד יוגה ונגיד שהוא עושה תרגילי גמישות נניח אז הוא לא יכול בבת אחת אם ייקחו אותו בבת אחת יגידו לו תעשה שפגאט הוא לא יכול הוא ישר יפצע ימות, יברח לא יודע מה אז אומרים לו תגיע לאיזה מצב תישאר שם עכשיו עוד טיפה ועוד טיפה עד שהוא מגיע למצב שהוא מתרגל לזה וזה כבר נראה לו טבעי.

זאת אומרת אפשר גם לראות את זה בקטע טוב דווקא גם אם אתה רוצה לעשות את זה על מישהו אחר, אוקי דוגמה נגיד אתה נגיד רוצה כסף מאמא שלך נגיד סתם, לא שנייה אתה בהתחלה אומר לה "אולי אני אעזור לך בבית?" סתם אתה בכלל בא מתנדב עוזר, אחר כך אתה אומר לה "אולי את יודעת תכיני לי צהריים תוך כדי כזה" כן אתה עוזר היא תכין לך צהריים, "תני לי איזה משהו" כן אתה ילד טוב עוזר ואז אתה מרגיל אותה לתת ואז אתה כל פעם עובד קצת פחות, אתה מבין ואז בסוף היא כבר התרגלה לתת ואתה בכלל עזבת את הבית, אתה מבין ואז אתה צועק עליה "למה לא נתת לי היום כסף" אתה מבין כאילו וזה בכלל התחיל מזה שאתה בכלל רצית להתנדב לעזור, יפה זה 1. עכשיו 2. במובן שאתה מול עצמך אם יש משהו שקשה לך ואתה אומר, ברמה כל קשה לך שזה נראה לך כמו מים רותחים שהיית בורח מהם אז אתה יכול לאט לאט להיכנס.

ש: לנסות באופן הדרגתי.

אליעד: כן אבל מה ההפך של זה בוא נמצא את ההפך, האם בהכרח מחויב שכשבן אדם מיישם משהו הדרגתי יהיה לו יותר קל? לא בהכרח למה לא בהכרח בא ננסה לחשוב את ההיגיון למה לא בהכרח, איפה יש דוגמה.

ש: הדרגתי יכול להביא תירוץ לא להתמודד עם משהו שהוא קשה מדי.

אליעד: איפה יש מקרים שבהם תהליך הדרגתי שאתה לא יכול לעשות אותו אתה יכול לעשות אותו או בבת אחת או לא לעשות אותו בכלל?

ש: חרדה מסוימת.

אליעד: לא שנייה בא ננסה לחשוב נגיד שיש בריכה קרה, אוקי בריכה קרה בן אדם נגיד רוצה להיכנס אליה עכשיו יש את הגישה שאומרת תיכנס כל פעם טיפה, אבל מה הרעיון? הרעיון הוא שכשבן אדם נכנס רק טיפה בכל פעם אז יש לו יותר קונפליקט בגוף כי חלק מהגוף חם חלק מהגוף קר ואז הגוף לא יודע מה לעשות והגוף משתגע.

ש: לגמור עם זה כבר.

אליעד: בדיוק ואז הוא לא יכול להיכנס כי הוא נכנס לאט לאט אומר אני אתרגל לקור אבל זה סבל מאוד קשה שיש חצי גוף חם וחצי גוף קר נגיד אז לפעמים דווקא אם אתה לא רוצה שיהיה לך קר תיכנס כל כולך ואז כאילו יהיה לך אומנם יותר קשה בהתחלה אבל אז כאילו כבר התרגלת. נגיד שאתה מתחיל נגיד עם מישהי אז אתה יכול להגיד "אוקי אני אתחיל איתה לאט לאט" אבל יכול להיות שאתה תהיה בחרדה ואז אתה לא תצליח לדבר איתה בכלל, לפעמים אתה אומר "יאללה אני אתחיל איתה באופן חופשי מקסימום היא תגיד לי לא" אבל יכול להיות שזה גם כן יצליח כי אתה כאילו הימרת על כל הקופה.

ולכן מה אנחנו מבינים שלפעמים יש שיטה לקפוץ בבת אחת ולפעמים דווקא אם הבן אדם יהיה מוכן לקפוץ למים הרותחים רק אז הוא יוכל להיכנס אליהם אם לא, אם אתה תגיד "טוב לאט לאט" אתה ברחת כבר אין אפשרות לאט או שאתה עושה את זה או שלא. ולפעמים יש גם את הגישה ההפוכה ובן אדם שרוצה לעשות משהו צריך לחשוב שיש לו שתי שיטות אפשרות אחת לקפוץ לזה במכה אחת ואפשרות לעשות את זה מדורג, עכשיו אותו דבר כשבן אדם שהוא כבר עושה משהו ושזה מהצד המקורי של הסיפור לברר האם "אני עושה את זה כי אני רוצה, אני עושה את זה כי אמרו לי, אני עושה את זה כי אני רגיל, אני עושה את זה למרות שאני לא רוצה?" כל הדברים האלה. טוב הבנו את הסיפור?

ש: כן.

אליעד: אוקי.
לדבר איתה רוצה לעשות אתה יכול רוצה לקבל להשתחרר איומים בן אדם משתגע התנגדות איך להתמודד עם שינויים לראות איך לשכנע בבת אחת בישול בישול צפרדעים בכל פעם קצת הטמעת תהליכים הכל או כלום הרגל הרגלים כלום כלום או הכל לגרום לאחרים לשכנע לשכנע אחרים לשנות לשנות הרגל לשנות הרגלים לשנות התנהגות צעד אחרי צעד צעד קטן בכל פעם צפרדע שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות שכנוע שיטת שכנוע שינוי שינוי הרגל שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינויים שכנוע שכנוע עצמי תהליך תהליכים
להצליח בקלות, הצלחה לעצלנים, להיות עצלן ולהצליח בגדול, איך להצליח בלי להתאמץ? איך להשיג מטרות בקלות? פעולות קטנות, לעשות כפי יכולתך, מה אני כן יכול לעשות? לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, מוטיבציה להתמדה, עשה כפי יכולתך
להצליח בקלות, הצלחה לעצלנים, להיות עצלן ולהצליח בגדול, איך להצליח בלי להתאמץ? איך להשיג מטרות בקלות? פעולות קטנות, לעשות כפי יכולתך, מה אני כן יכול לעשות? לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, מוטיבציה להתמדה, עשה כפי יכולתך
... מהעוגה, או לאכול חתיכת שוקולד פחות מהרגיל. מהן הפעולות הקטנות שיכולות להוביל להצלחה גדולה? הדגש המרכזי בהרצאה הוא על פעולות קטנות שנעשות באופן עקבי. אם אדם יתמקד בלעשות את כל מה שהוא יכול בקלות, גם אם זה רק צעד קטן בכל פעם, הוא יראה שעם הזמן, הוא יכול להשיג מטרות גדולות. חשוב להבין, שהבעיה של אנשים רבים היא שהם מזלזלים בפעולות הקטנות שהם יכולים לעשות, ומרגישים כי השגת המטרה דורשת ...
אושר מוחלט, הסיפור של אליעד כהן, לתרגל מדיטציה, מי זה אליעד כהן? הדרך של אליעד כהן, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, דרך רוחנית, מודעות עצמית, הארה רוחנית, ארמדיל, מצא את ההבדלים, חלק 2
אושר מוחלט, הסיפור של אליעד כהן, לתרגל מדיטציה, מי זה אליעד כהן? הדרך של אליעד כהן, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, דרך רוחנית, מודעות עצמית, הארה רוחנית, ארמדיל, מצא את ההבדלים, חלק 2
... מוחלט, הסיפור של אליעד כהן, לתרגל מדיטציה, מי זה אליעד כהן? הדרך של אליעד כהן, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, דרך רוחנית, ... במדיטציה, שבה הוא הגיע למצב של פרדוקס - הוא לא הצליח להבחין אם הוא חווה את המדיטציה או לא, ובמקום זאת התחיל להרגיש כאילו הוא עצמו לא עושה כלום. התעוררה בו השאלה אם בעצם כל מה שהוא תופס כאני הוא רק תוצאה של משהו אחר, שמייצר את כל ... לסיום, אליעד מציין כי כל הדרך הרוחנית, על כל הפרדוקסים וההרהורים שבה, היא הדרך להביא את האדם לנקודת הבנה שבה הוא מוצא את עצמו - לא כתפיסת אני רגילה, אלא כישות רוחנית שמפנה את כל השאלות והחיפושים לתוך עצמה, בלי לנסות למצוא חוץ מהאני ...
אושר מוחלט, הסיפור של אליעד כהן, לתרגל מדיטציה, מי זה אליעד כהן? הדרך של אליעד כהן, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, דרך רוחנית, מודעות עצמית, הארה רוחנית, ארמדיל, מצא את ההבדלים, חלק 1
אושר מוחלט, הסיפור של אליעד כהן, לתרגל מדיטציה, מי זה אליעד כהן? הדרך של אליעד כהן, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, דרך רוחנית, מודעות עצמית, הארה רוחנית, ארמדיל, מצא את ההבדלים, חלק 1
... מוחלט, הסיפור של אליעד כהן, לתרגל מדיטציה, מי זה אליעד כהן? הדרך של אליעד כהן, חיפוש רוחני, מורים רוחניים, דרך רוחנית, מודעות עצמית, הארה רוחנית, ארמדיל, ... תחושת זהות. הוא מתאר את המדיטציה ככלי שיכול לשחרר את האדם מהפרשנויות הללו, אך הוא מציין שברוב המקרים המדיטציה אינה מתבצעת בצורה נכונה. במילים אחרות, כאשר אדם מתרגל מדיטציה מתוך רצון להימנע או להרגיש טוב יותר, הוא למעשה נשאר כלוא באותו מחזור של רצונות ותחושות, ולא מצליח להגיע למצב של ... בשאלות רוחניות, אולם הוא טוען שלא כל אחד יכול להצליח בתהליך הזה, כי לרוב האנשים אין את הכנות הנדרשת כדי להבין את מהות המדיטציה באמת. הוא מציע כי ככל שהאדם מתרגל בצורה כנה יותר את המדיטציה, הוא מגיע למצב של הרפיה מוחלטת, מה שמוביל אותו ליכולת להפסיק את תחושת האני. כחלק מההסבר, אליעד ...
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
... מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות מה ... כי ביוגה יש כאלה שמבינים את התרגילים כהזדמנות להתבונן פנימה, אך ברוב המקרים זה פשוט שיפור פיזי של הגוף. הוא גם מציין שמה שמבדיל את היוגה המקורית זה היכולת לתרגל גם את ההתבוננות הפנימית תוך כדי תנועה. בהמשך השיחה, אליעד מציין שיש סוגים שונים של מדיטציה, ושאין כלליות אחת שמתאימה לכולם. מדיטציה עשויה ... רוצה לדעת? ש: בדיוק על יוגה אני לא מבין למה אנשים עושים את זה, למה אתה עשית יוגה מה רצית להשיג בזה? אליעד: תקשיב קודם כל יוגה זאת מילה, מה אתה יודע על יוגה כלום? ש: אנשים יושבים ולא עושים כלום. אליעד: אתה מתכוון לומר מדיטציה אולי. ש: מה אתה עשית ולמה עשית את זה? אליעד: תקשיב אני היה לי טוב עם עצמי ורציתי שיהיה לי יותר טוב, אוקי עוד ... לי רע רציתי שיהיה פחות רע. זה שני הדברים שדחפו אותי 1. זה הגזר של אני רוצה שיהיה יותר טוב של להשתדרג 2. זה המקל של רע לי אני רוצה שיהיה פחות רע ואז אתה מחפש שיטות כל מיני שיטות ואז אומרים לך יש דבר שהוא בריא לגוף ולנפש יש דבר שהוא בריא לנפש כל מיני שיטות ותיאוריות. ש: אוקי מה ההבדל בין יוגה למדיטציה? אליעד: זה פחות פיזי וזה יותר פיזי. ש: יוגה היא יותר פיזי אז מה זה מדיטציה? אליעד: למה אתה שואל ... שם ותחשוב רק עליה זאת המדיטציה שלו. ש: אבל אתה לא באמת יכול לחשוב רק עליה. אליעד: ברור אז מה אבל מנסים, מנסים הכל אנשים מנסים הכל. ש: המחשבה רצה לא יעזור כלום. אליעד: זה תגיד לאלה שעושים מדיטציה. ש: אני לא צריך להגיד להם אני יודע את זה בלי שעשיתי אני מבין את זה. אליעד: יפה חסכת, חסכת את הזמן יותר ... הכוונה היא שגם אם אתה מצליח לרוקן את המחשבות אתה אף פעם לא יכול לרוקן אותן לגמרי אתה פשוט חושב על משהו אחר, עכשיו יש כאלה שיגידו לך לא נכון לא חשבתי על כלום בסדר. ש: רק מת לא יכול לחשוב על כלום גם זה לא בטוח. אליעד: אתה לא בטוח בזה. ש: הם מתארים שקט דממה יש לפעמים פעולות כאלה של אנשים שאמרו שהוא מתאר ממש את המקום הזה של הילדות כאלו. ...
תורת ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? את לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות
תורת ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? את לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות
... עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? איך לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות איך אפשר לראות ... הוא יראה שיש כפתור שמאפשר לו לעבור לצד השני. כיצד אפשר לתרגל את ראיית ההפכים ביום - יום? אליעד מציע תרגול מעשי כדי לפתח את היכולת לראות הפכים. לדוגמה, הוא מציע לקרוא ... ראיית ההפכים יכולה ליצור בלבול? אליעד מבהיר שכאשר אדם מתרגל לראות את ההפכים, הוא עשוי להגיע למצב של בלבול, שבו הוא לא יודע מה נכון ומה לא נכון. אבל הוא מציין שמצב כזה ... עם קשיים בדרך לאמת מה לעשות כשמרגישים תקועים? כיצד לתרגל הטלת ספק? איך להגיע לוודאות מוחלטת? ראיית ההפכים ביום - יום ...
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה של אליעד כהן?
תרגול רוחני, תרגול חשיבה, האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה של אליעד כהן?
... האם מספיק להבין? איך לתרגל את הדרך של אליעד כהן? איך לתרגל את השיטה של אליעד כהן? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? איך ללמוד את השיטה של אליעד כהן? האם מספיק להבין את התיאוריה של אליעד כהן מבלי לתרגל? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתמודד איתן היא, האם אפשר להסתפק רק בהבנת התיאוריה של הדרך והשיטה שלו או שחייבים גם לתרגל באופן מעשי. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הבנה תיאורטית לבדה אינה מספיקה כדי להשיג שינוי אמיתי בחשיבה או בחיים. לדעתו, אדם יכול להבין בצורה מושלמת ובצורה מדויקת איך דברים עובדים, אך ללא תרגול אמיתי של ... בין להבין תיאוריה לבין לתרגל אותה בפועל? אליעד מסביר בעזרת דוגמה פשוטה: אם אדם צמא ואומרים לו תיאורטית מה עליו לעשות כדי להרוות את הצמא, זה לא ... לא ילך בפועל להתאמן, שום שינוי לא יתרחש בגופו. הוא מוסיף ואומר, שאם אדם יבין באמת ובמאה אחוז מדוע דבר מסוים יעזור לו, הוא לא יוכל שלא לתרגל זאת בפועל, כיוון שהבנה מלאה תדחף אותו באופן טבעי לעשייה. כך, אם אדם טוען שהבין היטב את השיטה אך אינו מתרגל, סימן שההבנה שלו אינה שלמה ואינה אמיתית, אלא תאורטית בלבד. האם ניתן להשיג תוצאות ללא תרגול מעשי? אליעד מציין שיש ... לא יחווה את אותה עוצמת השינוי שתגיע אם יתרגל את החשיבה בצורה מכוונת ומודעת. לפי אליעד, רק תרגול ממשי הופך את ההבנה לחוויה אמיתית. האם הבנת המנגנון מספיקה כדי ... שהסיבה לכך שהאדם לא מתרגל היא שהוא לא באמת מבין עד הסוף איך התרגול הספציפי יעזור לו להתמודד עם הבעיה האישית. למשל, אדם יכול לחשוב שתרגול ... אם במהלך הצפייה האדם מתרגל בעצמו את החשיבה, שואל למה ומבצע את התהליך תוך כדי ההקשבה, אז הוא יפיק תועלת רבה יותר מאשר צפייה ארוכה ללא מעורבות ... אותו בשום צורה. כיצד לתרגל את הדרך של אליעד כהן בצורה היעילה ביותר? אליעד מסביר שהתרגול הנכון הוא לחשוב באופן פעיל, עצמאי ויזום. התרגול האמיתי ... מדגיש שאם אדם יצליח לתרגל ברצינות ולו פעם אחת את השיטה, עד כדי כך שהוא יראה באופן ברור שאין הבדל בין שני קטבים מנוגדים כמו יש ואין או בין רע ... להבין תיאוריה? איך לתרגל את שיטת אליעד כהן? מה ההבדל בין הבנה לתרגול? האם חייבים לתרגל חשיבה בפועל? איך ללמוד את הדרך של אליעד כהן? ...
מתרגלים להכל, להכל מתרגלים, המוח מתרגל להכל, הכל הופך למחויב, לא מתרגלים, המוח לא מתרגל, טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון
מתרגלים להכל, להכל מתרגלים, המוח מתרגל להכל, הכל הופך למחויב, לא מתרגלים, המוח לא מתרגל, טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון
מתרגלים להכל, להכל מתרגלים, המוח מתרגל להכל, הכל הופך למחויב, לא מתרגלים, המוח לא מתרגל, טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון האם באמת מתרגלים לכל דבר? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה האם אפשר להתרגל לכל דבר או לא, והאם ישנם דברים שהמוח לא באמת מתרגל אליהם לעולם. אליעד מדגיש כי לכאורה קיימת תפיסה נפוצה שהאדם מתרגל לכל דבר, גם לחוויות הטובות וגם לחוויות הרעות, אבל הוא מסביר שהעניין מורכב יותר מכך. מדוע אנחנו לא באמת מתרגלים לשום דבר באופן מוחלט? אליעד מסביר שכאשר אנשים אומרים מתרגלים לכל דבר, הכוונה שלהם היא שהדבר הופך למחויב, כאילו אין לאדם ברירה אלא לקבל אותו. לדוגמה, אדם מתרגל לכך שהוא חייב לאכול כל שלוש שעות או שהוא חייב לנשום כל הזמן. אליעד מתאר מצב שבו האדם לא חש שהוא במאבק תמידי נגד הצורך לנשום, מפני שהוא תופס זאת כמציאות ... כמו שאין טעם להיאבק בחוסר היכולת לעבור דרך קיר. זה הופך למחויב המציאות. עם זאת, אליעד מוסיף נקודה משמעותית: למרות שהאדם לא נאבק במצב מסוים, תמיד המוח ממשיך לחפש דרכים לשנות או לשפר את המצב. הוא מביא דוגמה שאנשים לא נאבקים בעובדה שהם לא יכולים לעבור דרך קירות, אבל בכל זאת המוח מחפש טכנולוגיות שיאפשרו זאת או דרכים לעקוף את ... מעין כלא, אך המוח עדיין מנסה למצוא דרכים לצאת מכדור הארץ לחלל החיצון. אנשים חיים במגבלות בריאותיות, למשל כאשר הם צריכים לקחת תרופה מסוימת באופן קבוע, וגם כאן למרות ההתרגלות, המוח תמיד מחפש פתרונות רפואיים חדשים כדי להקל או לשפר את איכות החיים. הנקודה העיקרית שאליעד מחדד היא שהמוח לעולם אינו באמת משלים באופן מוחלט עם שום דבר, תמיד ישנה שאיפה פנימית ליציאה מן המחויב ולהשגת חופש או שינוי. אין באמת הרגל מוחלט שאין בו ניסיון לשינוי. מה קורה אם הכל טוב בלי רע? אליעד מציין רעיון נוסף: אנשים מנסים לדמיין מצב שבו הכל טוב, מצב שבו אין בכלל רע. אך הוא מסביר כי המצב הזה לא אפשרי באמת. הוא ... אין משמעות לטוב. המסקנה שאליעד מגיע אליה היא כי לעולם לא תהיה מציאות שבה אין כלל חיסרון, כי כל מציאות שהיא תמיד כוללת סוג מסוים של רע, או לפחות את תחושת החיסרון. האם מתרגלים לרעיון שטוב ורע חייבים להיות יחד? אליעד מציין נקודה נוספת לגבי ההרגל: יש רעיונות שהמוח מתרגל אליהם לא בגלל תחושה פיזית או הרגל גופני, אלא בגלל שהשכל קובע שכך חייב להיות. לדוגמה, הרעיון שבלי טוב אין רע ובלי רע אין טוב הוא רעיון שהאדם מתרגל אליו לא בגלל תחושה אלא מפני שהשכל משכנע אותו שזהו חוק טבע שאין אפשרות אחרת. למרות זאת, אליעד אומר שגם לרעיון הזה אין השלמה מוחלטת, כי האדם ממשיך לתהות אם אולי בכל זאת אפשרי מצב של טוב ללא רע. אליעד מתאר כיצד גם הרעיון הזה איננו הופך למחויב באופן מוחלט, כי אילו היה האדם משוכנע לחלוטין שאין טוב בלי רע, הוא היה מפסיק לחפש מצב טוב יותר. עצם העובדה שהאדם ממשיך לחפש מצב אידיאלי ללא רע, מעידה שגם לרעיון הזה האדם לא באמת מתרגל לגמרי. האם המוח אי פעם מפסיק לחפש פתרונות? אליעד מסכם כי בסופו של דבר המוח אף פעם לא באמת מתרגל, כי תמיד קיימת בתוכו השאיפה לשנות את המציאות, לשפר אותה או למצוא אלטרנטיבה טובה יותר. הוא מציין שאין מצב של השלמה מוחלטת עם המציאות, והמוח תמיד ישאף לפרוץ כל גבול או מחסום שהפך למחויב לכאורה. הוא ממחיש זאת בדוגמה הפשוטה והברורה של אכילה או של המגבלות הפיזיות: גם כשאדם נראה כאילו התרגל באופן מוחלט לצורך לאכול, עדיין המוח שלו ינסה להמציא דרכים לעקוף את הצורך הזה או לצמצם אותו. האם מתרגלים לכל דבר? האם אפשר טוב בלי רע? המוח מתרגל להכל? למה אי אפשר טוב מוחלט? האם חייב להיות רע כדי להעריך טוב? האם
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה
... בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, התמודדות עם קשיים, המרדף אחרי הרצון, תענית דיבור, תענית שתיקה, ללמוד לשתוק, מדיטציית ויפאסנה, לתרגל שתיקה מהו הקושי בדרך אל האושר ואיך להתמודד איתו? בהרצאה ...
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת ... למשל, אם אדם מתקשה לזכור מילים בשפה חדשה, והוא פשוט לא תרגל מספיק, אז ככל שהוא יתרגל ויחזור על המילים, הוא אכן יזכור אותן טוב יותר. באופן דומה, מי שלא מצליח להרים משקולות ... חוסר חלבון, או אפילו מפציעה פיזית. במקרה כזה, גם אם יתרגל שוב ושוב, הוא לא יצליח לשפר את התוצאה באופן משמעותי בלי לפתור קודם את הבעיה העיקרית, ... כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את הסיטואציה לא יפתור את הבעיה, ויש צורך בהתמודדות עם הפחד או הרגש היסודי. הוא נותן ... שמתלונן שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין, ואומרים לו תתרגל, אבל בעצם הכפית נשארת בכוס ופוגעת לו בעין. במקרה זה ברור שהפתרון הוא להוציא את הכפית ולא לתרגל הרגל שגוי. כיצד אפשר לזהות אם תרגול הוא הפתרון לבעיה? אליעד מציע שיטה ברורה ... תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות. אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, בעיה ... סיבתית. ככל שחוזרים על פעולה או מידע מסוים, המוח והגוף מתרגלים לפעולה, ומכאן מגיע השיפור בביצועים. זה יכול להתבטא בשיפור בזיכרון, בחוזק השרירים או ... על פעולה חוזרת. למה לא נכון תמיד להסתמך על המשפט פשוט תתרגל עוד? אליעד מדגיש שבכל בעיה אסור להסתפק רק בפתרון של תתרגל עוד. הוא נותן דוגמה פשוטה אך מוחשית: אם הידיים של מישהו נכווות כשהוא מוריד סיר מהאש, הפתרון אינו לתרגל את זה שוב ושוב, אלא להשתמש בכפפות מגן. כלומר, חייבים להבין קודם את ההקשר של הבעיה, כי ... בצורה שיטתית שיפור יכולת התמודדות מול פחדים דרכי חשיבה לשינוי הרגלים פיתוח ביטחון עצמי באמצעות הבנה מעמיקה למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר ... להתחיל עם מישהי או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם ... מילה חדשה ולהפוך אותה לחלק מהזיכרון הפעיל במוח, או להתרגל להרים משקל מסוים בחדר כושר. בכל פעם שחוזרים על הפעולה, שרירי הזיכרון או השרירים הפיזיים ... כדי לפתור בעיה? לא. אם המקור לבעיה אינו חוסר תרגול, אז לתרגל שוב ושוב לא יעזור. לדוגמה: אדם שלא מצליח להרים משקל כבד. אפשר להניח שאם תתרגל הרבה, בסוף תצליח. אבל ייתכן שהקושי נובע מחיסרון חלבון בתזונה, מפציעה או מבעיה טכנית ... או להתמיד בעבודה חדשה. ייתכן שהבעיה אינה רק שהוא לא מתרגל מספיק את הסיטואציה, אלא שיש לו פחדים מסוימים, חוסר ביטחון או קושי רגשי עמוק יותר. במקרים כאלה, רק לומר לו תתרגל יותר לא בהכרח יפתור את הבעיה. דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שהעין שלו כואבת בכל פעם שהוא שותה תה. לפעמים אומרים לו תתרגל, אך ייתכן פשוט שהכפית נשארת בכוס והיא דוקרת לו את העין. במקרה הזה הפתרון הוא להוציא את הכפית, לא לתרגל הרגל שגוי. איך לנתח בעיה ולהחליט אם הפתרון הוא תרגול? כדי להחליט אם תרגול ... הוא שבכל פעם שתרגול מיומנות הוא אכן הדבר החסר - כדאי לתרגל, אבל תמיד חשוב לוודא שההנחה נכונה. מה ההיגיון מאחורי שינון ותרגול? בחלק מהשיחה הועלתה ... שבאופן סיבתי, ככל שחוזרים על פעולה או על ידע, כך נוצרת התרגלות ושיפור זיכרון או שיפור ביכולות הגופניות והמנטליות. יחד עם זאת, אין זה מחויב שזה לבדו ... ממקור אחר שאינו קשור בלמידה חוזרת. למה לא להסתפק רק בתרגל עוד בכל בעיה? בהמשך ההסברים, הודגש שלא נכון בכל מקרה לומר תתרגל עוד ותתגבר. לדוגמה, אדם שמתלונן על יד שנכווית כשהוא מוריד סיר מהאש - אם הוא לא לובש ... חסר לי פתרון אחר לשורש הבעיה?. לעיתים קרובות נוח לומר תתרגל יותר ותצליח, אבל לפני כן צריך לבדוק לעומק מדוע אנו נכשלים. אם מתברר שמדובר בנקודה שאינה ... בצורה שיטתית שיפור יכולת התמודדות מול פחדים דרכי חשיבה לשינוי הרגלים פיתוח ביטחון עצמי באמצעות הבנה מעמיקה מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז ... זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה ... אדם מנסה להרים משקל מסוים והוא לא מצליח אז אומרים לו תתרגל ותתרגל עד שתצליח, זה בהכרח יצליח אם הוא י
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה ... לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו נדונה השאלה האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות, ועד כמה יש לתרגל כדי לראות שיפור. נבחנו מצבים שונים שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות והתפתחות ... אך אם הבעיה נובעת מכך שהוא לא מזהה את הספרות, פתרון התרגול לבדו לא יספיק. במקרה כזה, יש להבין את מקור הבעיה לפני שמתחילים לתרגל פתרון. מהו הפתרון האידיאלי לפיתוח מיומנויות? המשתתפים הדגישו את הצורך להבחין בין בעיה שדורשת תרגול לפיתוח מיומנות לבין בעיה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צעד קטן בכל פעם, מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צעד קטן בכל פעם, איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, הכוונה אישית, ייעוץ טיפולי בנושא צעד קטן בכל פעם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 18:06:06 - wesi1