אושר בשלמות, האושר הכי גדול בעולם, הסבל הכי גדול בעולם, סבל אין סופי, אושר אין סופי, סבל מוחלט, אושר מוחלט, הכי רע בעולם, הכי טוב בעולם, להיות אלוהים, שלמות מוחלטת... - לחוויה האלוהית. באופן פרדוקסלי, דווקא הסבל הקיצוני יכול לדחוף את האדם לחופש מוחלט ולהפוך אותו לאלוהים. למה אושר אינסופי וסבל אינסופי יכולים להיות אותה החוויה? אליעד מציין את הדמיון שבין האושר אינסופי לסבל אינסופי: בשני המצבים, האדם מתנתק מהרצון המוגדר. באושר אינסופי, האדם מוכן לסבול כל סבל כדי לשמר את תחושת האושר. בסבל אינסופי, הוא מוכן לוותר על כל טוב בתמורה להסרת הסבל. בשני המצבים, האדם מאבד אחיזה בדברים יחסיים, ובכך מגיע לשלמות ... אליעד מציע גם אפשרות של פרספקטיבה שלישית, שבה האדם לא נמצא רק מעבר לטוב ולרע, אלא גם מעבר לאושר אינסופי ולסבל אינסופי. בפרספקטיבה זו, האדם חווה בו זמנית את הטוב ואת הרע בצורה מושלמת, ולכן לא יכול להגדיר אם הוא במצב ... חדשות, קיצוניות ומיוחדות, שעשויות להוביל אותו לאושר מוחלט או לסבל מוחלט, ולבסוף לשלמות מוחלטת. מהו אושר מוחלט? מהו סבל אינסופי? להיות אלוהים האם יש שלמות מוחלטת? איך להפוך סבל לאושר? האם כדאי למלא את כל הרצונות? מהו האושר הכי ... מתקרב לשלמות מוחלטת, לחוויה האלוהית. באופן פרדוקסלי, דווקא סבל קיצוני יכול לדחוף אדם לחופש מוחלט ולהיות אלוהים. למה אושר אינסופי וסבל אינסופי יכולים להיות אותה החוויה? הסיבה ששני המצבים נראים קיצוניים אך זהים במהותם היא שבשניהם האדם מתנתק מהרצון המוגדר. באושר אינסופי האדם אומר שכל סבל שווה את התחושה הזו, ואילו בסבל אינסופי הוא אומר שכל הטוב לא שווה את המחיר. בשני המצבים האדם מאבד אחיזה בדברים יחסיים ומוגבלים, ובכך הוא יכול ... ולרע? אליעד מציין גם אפשרות שלישית, שבה האדם לא רק נמצא מעבר לרצון או לסבל אלא מעבר אפילו לאושר אינסופי ולסבל אינסופי. בפרספקטיבה זו האדם חווה בו זמנית טוב ורע בצורה מושלמת, ולכן הוא לא יכול להגדיר כלל אם הוא במצב ... חדשות, קיצוניות ומיוחדות, שעשויות להוביל אותו לאושר מוחלט או לסבל מוחלט, ולבסוף לשלמות מוחלטת. מהו אושר מוחלט? מהו סבל אינסופי? להיות אלוהים האם יש שלמות מוחלטת? איך להפוך סבל לאושר? האם כדאי למלא את כל הרצונות?