אובייקטיביות / סובייקטיביות - ממה הן נובעות? איך להיות אובייקטיבי באמת?... של האדם בהכרח שהיא לא נכונה. כי יכול להיות שהראיה הסובייקטיבית של האדם, כן תואמת את הראיה האובייקטיבית של המציאות. אבל זה כן אומר, שיכול להיות שהאדם מפספס פרט אחד חשוב שיש בפאזל, שיכול לשנות את כל צורת ההסתכלות שלו על הפאזל. ונחדד: כל זמן שיש דבר אחד כלשהו ... המלאה כולה, מתחילתה ועד סופה, רק הוא באמת רואה את הדברים כפי מה שהם באמת, ורק הראיה שלו היא אכן אובייקטיבית באמת. הדבר דומה גם, לאדם שרואה רק את אחד מהצדדים של המטבע. גם אם האדם רואה בשלמות את כל המטבע שיש מולו, הרי שהוא עדיין רואה רק צד אחד של המטבע, ולא את כל ... של הצד השני שמנוגד לדעתו. ורק מי שמבין בשלמות גם את הצד השני שמנוגד לדעתו, רק הראיה שלו יכולה להיות אובייקטיבית באמת, משום, שהוא רואה גם את הצד השני של המטבע. ומהי ראיה אובייקטיבית באמת? תשובה: ראיה אובייקטיבית באמת, היא ראיית כל התמונה המלאה של כל המציאות. דהיינו, ראיית 2 הצדדים של המטבע, בלי לפספס צד כלשהו והיבט כלשהו. רק כאשר האדם רואה את כל התמונה המלאה של המציאות, רק אז הראיה שלו היא אובייקטיבית באמת. ואיך יכול האדם לגרום לראיה שלו, להיות כמה שיותר אובייקטיבית וקרובה למציאות? תשובה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי המהות של ראייה סובייקטיבית, היא התלות שלה באדם. והמהות של אובייקטיביות, היא חוסר התלות שלה באדם, מאחר ... של אובייקטיביות, היא שהיא אמיתית ולא תלויה בנקודת המבט של האדם. והרעיון הוא, שמי שרוצה להגיע לראיה אובייקטיבית של המציאות בכלל ושל משהו ספציפי בפרט, עליו לחפש את האמת לגבי כל דבר. ועל ידי זה שהאדם מחפש את האמת לגבי כל דבר, על ידי זה המחשבה של האדם מתחדדת, והאדם מתחיל לראות את המציאות בצורה אובייקטיבית יותר. וככל שהאדם מתקרב יותר אל תכונת האמת, כך הוא מתחיל להיות יותר ויותר אובייקטיבי. עד שבסופו של דבר, אם יצליח האדם להתחבר בשלמות עם מידת האמת, על ידי זה הוא יוכל לראות את התמונה המלאה של המציאות, בצורה אובייקטיבית באמת. ובפועל זה אומר, כי על האדם לחפש תמיד את האמת וללכת לפי נקודת האמת שלו. על האדם להתבונן על עצמו, ולנסות להיצמד אל הערך של האמת, במקומות שבהם הוא יודע ... ויותר אל האמת. עד שבסופו של דבר, האדם מגיע להבנת המציאות כפי מה שהיא באמת. ונסכם: הדרך להגיע לראיה אובייקטיבית באמת, היא על ידי מידת האמת, שהיא תמיד אובייקטיבית.