... בלי סיבה, הוא מוכרח להבין את הסיבה האמיתית שהוא סובל. ועל האדם לקחת את הסיבה שבגללה הוא סובל, ולשאול את עצמו, האם הסיבה הזאת היא
מחויבת. כגון, האם זה שאני רוצה לשנות את המציאות ולא רוצה אותה כפי מה שהיא, שזאת סיבת הסבל, האם זו אכן סיבה של אמת? האם היא
מחויבת? ומאחר שהאדם מבין, שזה שהוא לא רוצה את המציאות כפי מה שהיא, זה אינו
מחוייב אלא רק אפשרי, לכן על האדם להמשיך ולשאול, מאחר שזה לא
מחוייב שאני לא ארצה את המציאות כפי מה שהיא, אז למה באמת אני לא ... האדם, כפי מה שהוא מגדיר את עצמו (כי באמת, קיום התודעה של האדם, הוא בשליטתו המלאה, כי הוא הראשון וכולי). ומאחר שקיום ה"אני" הוא לא
מחוייב אלא הוא רק אפשרי, א"כ, למה הוא קיים? ועל האדם לשנוא את ... כלל, רק הכל אחד וממילא טוב אמיתי באמת. ובסיכומו של דבר, מי שלא יבין למה באמת הוא סובל, הוא ימשיך לסבול. וכל זמן שקיומו של דבר אינו
מחוייב, הרי שהוא לא סיבה של אמת. והאדם מוכרח להבין את סיבת קיומו. עד שהאדם מגיע אל
מחוייב המציאות, שהיא אחדות המציאות, ששם הכל אחד ממש, ואז האפשרי נכלל
במחויב, והכל מתאחד, ואין שום שאלה כלל. ...