מחויב שנכלל באפשרי - עבודת אלילים, שנכללת בעבודת אלוהים האמיתי ובו יתבאר העניין, שאפשרי המציאות, נכלל בבחינת
מחוייב המציאות. והעניין הוא, כי עבודת אלילים היא, שהאדם נותן כוח, לישות שאין לה כוח. והנה, הכוח שייך למסובב הראשון, שהוא
המחוייב והוא המהות של המציאות. וכל הלבושים של המציאות, הם רק ... כוח כלשהו, גם הוא עובד אלילים. כי גם ה"אני" של האדם, גם הוא עצמו רק לבוש של המציאות. ואלוהים האמיתי, הכוח האמיתי, הוא: האחדות של המציאות,
מחוייב המציאות, הישות שממלאת את כל הלבושים של המציאות, הלא היא ... שבו הכל אחד ממש, אז ההבנה הראשונה שהוא מבין, היא ההבנה של אחדות המציאות. שהאדם מבין את מהותה של מהות המציאות. והאדם מבין מהו אלוהים, ומהו
מחוייב המציאות, הלא היא האמת המוחלטת וכולי. והשלב השני והאחרון בשכל של האחדות, הוא השלב, שבו בחינת
המחוייב ובחינת האפשרי, נכללות אחת בשניה. כי באחדות השקרית (שגם ... הסופיות, היא אלוהים אין סופי של ממש. שרק בעיני האדם היא מצטיירת לו כישות סופית, למרות שהיא ממלאת כל עלמין וסובבת כל עלמין, בדיוק כמו
המחוייב הראשון. וכאשר האדם רואה איזו ישות סופית, כגון לדוגמא ... וכאשר האדם רואה איזו צורה של המציאות, הוא בעצם רואה רק היבט מסוים, של הישות שהיא ממש כרגע, אין סופית וכולי. וכאשר אפשרי המציאות נכלל
במחויב המציאות, אז התכונות של
המחוייב, מתרחבות, גם אל כל מה שהוא אפשרי המציאות, ולהפך. כי זו ... כי זה דבר שאינו אפשרי, שתהיה לעולם יותר מאשר נקודת מרכז אחת, אעפ"כ כל ישות, היא בכלל המהות של המציאות ונקודת המרכז וכולי. וכך גם לגבי
המחוייב, שהוא גם אפשרי המציאות. ולו רק משום שיש לו הפך, והוא אפשרי המציאות עצמו. וכאשר גם
המחויב הוא אפשרי, אז אין
מחוייב, ואז גם האפשרי, הוא
מחוייב באותה המידה. ובסופו של דבר, הכל אחד ממש, והאין סוף נכלל ...