... שבה האדם נהנה מהאור של השמש, ויש הארה שבה האדם הופך להיות השמש עצמה. ונסביר: כל ההארות
שבעולם, יש להן שורש, שהוא השכל הכללי שממנו נוצרים כל השכלים
שבעולם. כי כל שכל ושכל שיש
בעולם וכל מחשבה ומחשבה שיש
בעולם, יש להם איזה שורש כלשהו וסיבה כלשהי שבזכותה הם קיימים. כי כל מחשבה שאותה חושב האדם, יש איזו סיבה מדוע הוא חושב את המחשבה הזאת. וכל צורת מחשבה
בעולם, יש איזה שכל כלשהו שעליו היא מבוססת. וכל שכל
בעולם, וכל צורת הסתכלות שיש
בעולם, הכל מבוסס בסופו של דבר על שכל אחד, שממנו כולם מקבלים את החוזק שלהם. וככל שהשכל של האדם קרוב יותר אל השכל הראשון, כך האדם צודק יותר וקרוב יותר אל האמת. והשכל ... שלפיו המציאות מתנהגת. והשכל שלפיו המציאות מתנהגת, הוא השכל והסיבה שבגללו כל הדברים
שבעולם הם כפי מה שהם ולא אחרת. כי כל דבר
בעולם יש לו צורה כלשהי ומצב כלשהו שבו הוא נמצא. ובוודאי שיש סיבה כלשהי, מדוע הדבר הוא כך ולא אחרת. והשכל הראשון של כל השכלים
שבעולם, הוא הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וככל שהאדם מתקרב יותר אל השכל שיש בכל דבר, דהיינו, ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות שבה הוא חי, כך הוא מתקרב יותר אל השכל הראשון ... את העצות שלו על סמך אמונה, אלא על סמך ידיעה. כי מי שלא הגיע אל השכל הראשון של כל השכלים
שבעולם, הוא נותן עצות על סמך אמונה בלבד. דהיינו, הוא מאמין שהעצה שלו טובה. אך הוא לא יודע זאת בוודאות, מאחר שהוא עצמו עוד לא הגיע לסוף הדרך ואל השלמות, וממילא הוא לא יכול ... רק למקרה מסוים. אך השכל שהחכם האמיתי נותן לאדם בעצות שלו, השכל הזה טוב עבור כל הדברים
שבעולם, והוא יעזור לאדם להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה, נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר הוא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שזה השכל הראשון של כל השכלים
שבעולם, ואז האדם עצמו מתחיל להאיר בעצמו כמו השמש. וההארה הזאת באה בבת אחת, אך לא מגיעים אליה בבת אחת. כי במציאות יש שני מצבים, או שהאדם הוא השמש עצמה או שלא. אך כדי להיות ...