אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מי באמת מבין הכי טוב כל תחום? איך להבין כל תחום? ✔מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכל תחום ותחום בעולם יש מומחים שונים. וכל תחום, ... - אליעד כהן 🥇 ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
קבל ייעוץ אישי
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
צור קשר:
050-3331-331
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מי באמת מבין הכי טוב כל תחום? איך להבין כל תחום?

מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכל תחום ותחום בעולם יש מומחים שונים. וכל תחום, יש ידע שייחודי לו, וככל שהאדם יודע ומבין אותו טוב יותר, כך הוא יותר מקצועי באותו התחום.

ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי המקצועיות של האדם בכל תחום, מושפעת משני גורמים. הגורם הראשון, הוא מה שהאדם יודע על אותו התחום. דהיינו, סך כל הידיעות של האדם על הנושא. והגורם השני, הוא ההבנה של האדם את המידע שאותו הוא יודע. וככל שיש לאדם יותר מידע והוא מבין אותו טוב יותר, כך הוא נחשב ליותר מקצועי באותו התחום.

ואם נתבונן עוד נראה, כי בד"כ קיים קשר כלשהו בין כמות הדברים שהאדם יודע, לבין רמת ההבנה שלו לעומק את הדברים שאותם הוא יודע. ובד"כ, ככל שהאדם מקצועי יותר, כך הוא גם יודע יותר וגם מבין טוב יותר את התחום שבו הוא עוסק.

ויחד עם זאת, קיימת האפשרות שיהיה אדם, שאין לו שום ידע כלל בנושא כלשהו, ואף על פי כן הוא יבין את הנושא הזה שאין לו שום ידע לגביו, הרבה יותר טוב מכל החכמים שעוסקים ושחוקרים את הנושא הזה כל חייהם. ואיך?

אז מי שיתבונן בעניין יראה, כי כל הדברים שיש בעולם, הם כולם חלק מאותו העולם. ובסופו של דבר, יש שכל אחד ונוסחא אחת ודבר אחד שלפי פועל כל העולם כולו וכל האירועים שבו. ומי שיודע ומבין את השכל הזה, הרי שאין שום דבר בעולם שהוא לא מבין אותו. יתכן אומנם שאין לו את הידע לגבי הצורה החיצונית של האירוע, אך הוא בהכרח מבין את השכל שלפיו התרחש האירוע, גם בלי לדעת מה בדיוק התרחש.

כי כל התופעות שבעולם, וכל הדברים שבעולם, הכל פועל לפי היגיון אחד. ומי שיודע את ההיגיון הזה, הרי שהוא מבין ומסוגל להסביר את השכל שלפיו הדברים קורים, גם בלי לדעת מה קרה בפועל. כי כל הדברים שבעולם, הם צורות ביטוי שונות של דבר אחד. ומי שיודע את הדבר האחד, הרי שהוא מבין את כל הדברים שבעולם, יותר טוב מכל החכמים שיש בעולם בתחומם.

כי מצד האמת, חכם אמיתי הוא זה שמבין את הדבר בשלמות. ואי אפשר להבין דבר בשלמות, בלי להבין את כל המציאות בשלמות. כי כל דבר הוא חלק מהמציאות והוא מושפע מהמציאות. ורק מי שמבין את כל המציאות, רק הוא מבין כל דבר באמת...

אמיתי הוא זה מומחיות הבנה של האדם אירועים הדברים בשלמות האדם נוסחה צורות החכם אמיתי הוא איך איך ל איך להבין אמת באמת באמת מבין הכי טוב טוב להבין
שורש המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות?
... המחשבות - איך להבין את כל המחשבות שבעולם? מהו שורש כל המחשבות? שורש המחשבות. אמת. תפיסת חיים. את מי לא ניתן להטעות בתפיסת חיים שגויה? איך מגיעים לשורש של כל המחשבות? היחיד שלא ניתן להטעות ... החשיבה. כאשר האדם מכיר את השורש של כל צורות החשיבה השונות, במקרה כזה הוא יודע לזהות מיד את נקודת האמת שיש בכל תפיסת חיים, ויודע לעשות הפרדה בין נקודת האמת לבין השקר. השקר מסתיר את האמת. כל שקר בנוי על אמת כלשהי. אין שקר שאין בו אמת כלשהי. השקר לוקח נקודה של אמת ומסתיר אותה במעטפת חיצונית מיותרת. מי שיודע את השורש של כל צורות המחשבה, יודע לזהות מיד את מקור הכוח של השקר ולא ללכת אחריו שולל. השורש של כל צורות המחשבה הנכונות = החלקים של האמת שמפוזרים בכל הדעות השונות שיש בעולם. כל זמן שהאדם אינו מסוגל להבין מהי נקודת האמת שיש בכל טעות, הרי שאינו יודע את השורש של המחשבות. השורש של המחשבות = הסיבה שבגללה כל המחשבות קיימות. לכל מחשבה יש שורש טוב שממנו היא נובעת. לכל רגש יש שורש טוב שממנו הוא נובע. כל שקר מייצג חלק מסוים של אמת. בכל רע יש הסתרה של טוב אמיתי. לדעת את השורש של המחשבות = להיות מסוגל להבין מדוע האדם חושב את מה שהוא חושב = להבין את נקודת האמת שיש בדברים של האדם שטועה. על האדם להיות מסוגל להבין מהו החלק הכן נכון שמסתתר בכל הטעויות שבעולם. אפילו בשיגעון יש חוכמה. גם למשוגע יש היגיון. לכל משוגע יש את ... כי גם למשוגע יש היגיון משלו. יש נקודת היגיון בכל שיגעון. כל שיגעון מייצג נקודה כלשהי וחלק כלשהו של אמת. גם למשוגע יש גבולות כלשהם. מדוע? כי גם לשיגעון יש היגיון משלו. בכל מקרה, לדעת את שורש כל המחשבות = להבין את ההיגיון שיש בכל השיגעונות שיש בעולם. כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, ממילא הוא מסוגל לראות כיצד ... כולן מגיעות מאותו המקום. לוקחים מחשבה כלשהי וחוקרים את השורש שלה. לחקור את השורש של המחשבה = לנסות להבין מה הופך אותה לאמיתית. איך בודקים ואך מאתרים את השורש? תשובה: על ידי ששואלים שאלות. לוקחים מחשבה כלשהי, רעיון כלשהו, ותוקפים אותו חזיתית. איך? שואלים עליו, אולי ההפך הוא הנכון. פשוט מנסים להבין מי אמר ש X, אולי ההפך הגמור הוא הנכון?! כאשר מנסים לעקור את המחשבה מהשורש, השורש שלה חייב להתגלות. כך ... דהיינו, גם על השורש עצמו שואלים אולי ההפך הוא הנכון. וכן הלאה. עד שבסופו של דבר, האדם מגיע לשורש האמיתי של המחשבה. כל זמן שעדיין אפשר לשאול, אולי ההפך הוא הנכון, הרי שזה לא השורש הסופי. כי הרעיון עדיין תלוי ... כאשר האדם יודע את השורש של המחשבות כולן, באותו הרגע לא ניתן להטעות אותו יותר, משום שהוא יודע את האמת ואת השורש של כל המחשבות כולן. חפש את האמת, עד שתבין את כל המחשבות כולן. תבין את שורש המחשבות כולן, ותדע את האמת. תדע את האמת ותחייה טוב באמת. ...
הכל דיבורים - על מה כולם מדברים? איך להבין ומי מבין את כל הדיבורים?
... דיבורים - על מה כולם מדברים? איך להבין ומי מבין את כל הדיבורים? אם נתבונן על עניין הדיבורים של העולם, נראה שכל ... שדרכה הוא מדבר. ואפילו המחשבות של האדם לעצמו, גם הן סוג של דיבור אישי של האדם עם עצמו. והעולם כולו מלא בדיבורים שונים כל הזמן. ומי שיסתכל בעין אמיתית על פנימיות הדיבורים שיש בעולם, הוא יגלה שכל הדיבורים של העולם, כולם עוסקים באותו ... הדבר בצורות שונות. וגם כאשר שני בני אדם מתווכחים אחד עם השני, וכל אחד אומר אחרת מחברו, הרי ששניהם אומרים את אותו הדבר, רק שהם לא מבינים מספיק טוב את עצמם, ולכן נדמה להם שהם לא מסכימים זה עם זה. והדבר דומה לילד קטן, שעדיין הוא לא ... וכאשר האדם אומר איזה דיבור, בפועל הוא מבטא את הנקודה הפנימית שלו, שהיא לעולם לא משתנה. וכלפי חוץ נדמה לאדם שבכל פעם הוא אומר משהו אחר, למרות שבאמת כל הדיבורים של האדם, הם ביטוי של אותו הרעיון הפנימי שלפיו פועל האדם. והדבר דומה לאדם ... שבעולם, הם ביטוי לצורת התפישה של בני האדם את המציאות. ולכל צורת מחשבה בעולם יש שורש. וגם התפישה של בני האדם את המציאות, גם לה יש שורש. כי יש אמת אחת. שחלק ממנה בא לידי ביטוי בצורת התפישה של בני האדם את המציאות. וכל הדיבורים שיש בעולם, וכל המחשבות והרעיונות שיש בעולם, הם כולם ביטויים שונים, של אותה האמת האחת של המציאות. ומי שיודע את האמת הפנימית ביותר של המציאות, הוא שומע ומבין היטב את הדיבורים שיש בעולם. כי הוא רואה את השורש של הדברים, ואת הצורה החיצונית והסופית שלהם, שנראית כנפרדת זו מזו. וכלפי חוץ הדברים נראים שונים. אבל מי שהוא חכם אמיתי שמבין את פנימיות הדיבורים שבעולם, הוא מבין שכל הדיבורים בעולם, כולם מדברים על אותו הדבר. וכאשר האדם רואה את פנימיות הדיבורים שיש בעולם, על ידי זה הוא חווה תחושה של שלום אמיתי. כי כאשר האדם מבין את פנימיות הדיבורים שיש בעולם, על ידי זה הוא חי בעולם שבו כולם מסכימים עם כולם, עולם של טוב אמיתי, שבו יש רק אמת ורק הסכמה על הכל. ומי שלא מבין את פנימיות הדיבורים, דהיינו, מי שלא יודע את השכל ...
הסוד של רצון אין סופי - איך *לראות* את התמונה המלאה? איך להבין את *כל* המציאות?
... של רצון אין סופי - איך לראות את התמונה המלאה? איך להבין את כל המציאות? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו בראש ובראשונה להבין את עצמו ואת המציאות שבה הוא חי בשלמות . וכפי שעוד ביארתי, מבחינה לוגית ושכלית האדם לא יכול להבין את כל המציאות בשלמות. משום שתמיד יכולות התפישה של האדם מוגבלות, ותמיד האדם מוגבל להבין אך ורק אמת סובייקטיבית בלבד. ועוד ביארתי מספר פרדוקסים, שמונעים מהאדם לראות את כל התמונה המלאה. כגון לדוגמא שהאדם לא יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, משום שהיא נמצאת ... ביארתי מגבלות שונות שמגבילות את האדם להבין את כל המציאות. אבל כפי שכבר ביארתי, לכל בעיה בעולם יש פתרון ולכל שאלה יש תשובה. ויש גם דרך איך לראות את התמונה המלאה, ואיך האדם יכול להגיע אל האמת האובייקטיבית של המציאות, ואיך האדם יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה ואת המהות ואת השכל של המציאות וכולי. וכאן נגלה את הסוד, מהו הדבר היחיד שבו תלוי האם האדם יוכל או לא יוכל ... את התמונה המלאה של המציאות, דהיינו, להבין את הכל וכולי, ולפצח את משמעות החיים וממילא להיות מאושר. והסוד הוא כי כדי שהאדם יהיה מסוגל להכיל את התמונה המלאה, לשם כך על האדם ליצור כלי קיבול שיהיה מסוגל להכיל את האין סוף. ... הרצון של האדם לראות את התמונה המלאה ולהבין את המציאות בשלמות. וכפי שאמרנו, כדי להיות מאושר באמת, מוכרח האדם להבין את המציאות בשלמות. אבל אין שום אפשרות בעולם שהאדם יבין את המציאות בשלמות. דהיינו, אמרנו בעצם שרמת הקושי להבין את המציאות בשלמות, היא אין סופית. דהיינו, אין לה סוף ואין שום פתרון איך יכול האדם להבין את המציאות בשלמות. ולכן רמת הקושי היא אין סופית. אבל, ההבנה שהקושי להבין את המציאות הוא אין סופי ללא פתרון, היא בעצם גם רמז לאדם איך הוא כן יכול להבין את המציאות בשלמות. כי מי שרוצה להשיג נחשק ומטרה שהקושי להשיג אותה הוא אין סופי, עליו גם לרצות להשיג אותה ברצון אין סופי. פירוש: כי מי שרוצה לראות את כל התמונה המלאה, ולהבין את המציאות בשלמות, ולגלות את הסוד מהי הסיבה הראשונה ומהי התכלית של החיים, ומי שרוצה להיות מאושר באמת, עליו לשם כך להשתמש ברצון אין סופי להבין את המציאות בשלמות. כי לאדם יש רצונות שונים. ומי שרוצה להבין את המציאות בשלמות, מאחר שמדובר כאן על משימה עם קושי אין סופי, לכן מי שרוצה לפצח את רמת הקושי הזו ולנצח את המשחק של החיים ואח"כ להתחיל ליהנות מהחיים באמת כפי מה שראוי ליהנות מהם, עליו לרצות להשיג את האושר הזה ברצון אין סופי. כי כל זמן שהאדם רוצה להיות מאושר, אבל הוא רוצה ג"כ עוד איזה דבר אחר, הרי שהרצון של האדם הוא לא אין סופי. ... הרי שעדיין אין לאדם את כלי הקיבול איך לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות ואיך לראות את התמונה המלאה. ולראות את התמונה המלאה, פירושו לראות את האמת האובייקטיבית של המציאות. והתנאי היחיד לגלות את האמת המוחלטת והמושלמת של המציאות, היא על ידי זה שיש לאדם רצון אמיתי להבין את האמת של המציאות. כי האמת לא סובלת את השקר. ומי שרוצה להבין את המציאות, ועדיין תוך כדי זה יש לו גם עוד רצונות נוספים, על ידי זה הרצון שלו
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
... של השכל ה על אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 1 כאן במאמר נסביר איך למצוא את התשובה לשאלה הגדולה ביותר בעולם. ונסביר גם את עניין השכל האנושי ואת שורש השכל שלו שהוא השכל העל אנושי. ואיך יכול כל אחד להשיג שכל על אנושי ... להכיל בתוכו את המידע הזה, ואז נראה לו שהתשובה היא שאלה. אך באמת השאלה היא לא שאלה, אלא היא רק תשובה. והעניין הוא, כי מי שרוצה למצוא את התשובה לשאלת כל השאלות, עליו להעמיק את מחשבתו בשאלת כל השאלות. כי כל מהותה של שאלת כל השאלות, היא חוסר היכולת של האדם להבין את המידע שאותו הוא גילה. כי כאשר האדם חוקר בשכלו ומנסה להבין את כל מה שהוא יכול בכל תחום ותחום, בסופו של דבר האדם מגיע לרמת עומק מאוד גדולה של הבנת המציאות. ושם האדם מגלה את הסוד האמיתי של המציאות. כי שם האדם מגלה את המהות האמיתית של המציאות, שהיא לא מה שהאדם רגיל לחשוב שהיא. כי השכל של המהות של המציאות הוא מאוד גדול. והשכל הזה הוא כ"כ גדול, עד שהוא לא מאפשר לעולם להתקיים כלל. ... אחר. כי יש יכולת תפישה אין סופית, שבה ורק בה ניתן לתפוס את האמת האובייקטיבית של המציאות, ולראות את התמונה המלאה וכולי. והשכל של האדם ויכולת התפישה של האדם וכל חוקי הלוגיקה של האדם, הם כולם חלק וצמצום קטן מהשכל ... השכל של האדם שאיתו האדם משתמש בחיי היום יום, הוא לא השכל האמיתי, אלא הוא רק חלק קטן וצמצום קטן של השכל הגדול יותר והאין סופי. וכל הקיום של האדם ושל העולם, הכל תלוי בצמצום השכל של האדם. כי בשכל האין סופי שהוא שורש ... הוא יכול להכיל בתוכו את התשובה לשאלת כל השאלות. דהיינו, להבין את המציאות בשלמות. וכאשר האדם מעמיק את מחשבתו ושואל את עצמו "מי אני" ו"מה אני" ו"מהי התכלית" ו"מהי הסיבה של כל האירועים" וכיו"ב, על ידי זה האדם מקרב ... המרה וטרנספורמציה. כי ככל שהאדם מעמיק יותר את מחשבתו ומנסה להבין טוב יותר את העולם וכולי, כך האדם מתקרב לשורש השכל שלו. שהוא בעצם תת המודע של האדם. כי יש אצל האדם רמות מודעות שונות. והתודעה של רוב בני האדם ... נתפשת באותו שכל גדול יותר שהוא שורש השכל של האדם. והחכם האמיתי הוא מחובר לשורש השכל שלו, בדיוק כפי שהוא מחובר לשכל האנושי שלו. כי החכם האמיתי הוא זה שהוא מכיל בתוכו בבת אחת את שני השכלים האלו. דהיינו, שהוא גם מבין ומחובר בשלמות לשורש השכל של עצמו, וגם הוא חי עם השכל האנושי של בני האדם. והשכל של החכם האמיתי, הוא החיבור של שורש השכל ושל השכל האנושי, שזאת שלמות השכל. כי השורש של השכל הוא גדול כ"כ, עד שהוא שכל הפוך ומנוגד לשכל האנושי של האדם. ומצד אחד אין ... הבדל בין השכל האנושי הרגיל, לבין שורש השכל האין סופי. ולכן באמת החכם האמיתי מחבר את שני השכלים האלו כשכל אחד. אבל כאשר האדם מעמיק את מחשבתו ורואה בעיני שכלו את המהות של המציאות, אז מאחר שהאדם כל חייו רגיל להשתמש אך ורק בשכל ... הראשונה, וכאשר האדם רואה את התכלית הסופית, אז האדם מנסה להבין את הדברים האלו, באמצעות יכולת התפישה הרגילה שלו, שאיתה הוא רגיל לחיות את חיי היום יום. אך מאחר שהאדם מנסה להבין את השורש של כל הדברים שיש בעולם, כי הסיבה הראשונה, היא השורש של כל הדברים שיש בעולם. כי גם בהבנת הסיבה הראשונה, גם בה יש עומק גדול. כי מי שרוצה לגלות ולהבין את הסיבה הראשונה, עליו לנסות להבין מהי המהות של סיבה? ומהי סיבה? ומהו זמן? כי הסיבה התוצאה קשורים למהותו של הזמן. וכדי להבין את הסיבה של כל הסיבות, לשם כך יש להבין את מהותו של הזמן, שבו מתרחשים כל האירועים שיש בעולם. כי כל הסיבות והתוצאות, כולם הם חלקים של הזמן. כי כל הסיבות וכל התוצאות, נמצאים בתוך הזמן. והם חלק ... שכל האירועים וכל הדברים קיימים בתוך מרחב מקום, לכן כדי להבין את הסיבה ואת התוצאה של כל האירועים, לשם כך יש להבין גם את מהותו של מרחב המקום. כי אם לא היה מרחב מקום ולא היה מרחב זמן, הרי שלא היו אירועים ולא היו סיבות ולא היו תוצאות. וא"כ קיומה של הסיבה הראשונה, ... ושל המקום. וכדי לגלות את מהותה של הסיבה הראשונה, לשם כך יש להבין את מהותם של הזמן ושל המקום. ויש כאן עוד רמת עומק נוספת, והיא כי גם למקום וגם לזמן, גם להם יש סיבה. כי יש סיבה מדוע המקום והזמן הם כפי מה שהם. כי מרחב ... שתמיד היא עצמה תהיה חלק ממשהו אחר גדול עוד יותר. ומי שרוצה להבין את כל המציאות בשלמות כדי להיות מאושר, עליו להבין מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות ושל כל הזמנים ושל כל המקומות ושל כל האירועים ושל כל השכל ושל כל מה שקיים. וכאשר האדם מעמיק את מחשבתו בדברים האלו, אז ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 2
... של השכל ה על אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 2 וכאשר האדם מגיע לסוף ולקצה רמת העומק האפשרית של השכל שלו, אז הוא מגלה מידע חדש. והאדם מתוך הרגל מנסה להבין את המידע הזה בשכל הרגיל שלו. אך המידע הזה שהוא אמיתי ונכון, כדי להבין אותו לשם כך על האדם להשתמש בעומק השכל שלו, דהיינו, בשורש השכל שלו, דהיינו, בשכל עם יכולת תפישה על אנושית ואיך סופית. ... האדם מגלה בסוף עומק ההתבוננות שלו, הוא נתפש בעיני האדם כשאלה מאוד גדולה, שהיא שאלת כל השאלות. כי את המידע הזה אפשר להבין רק בשכל על אנושי, דהיינו, רק עם שורש השכל. ומאחר שהאדם מנסה בשכל רגיל להבין את המידע שאותו אפשר להבין רק עם שורש השכל, לכן המידע הזה לא נכנס בתוך השכל של האדם, ואז הוא נדמה לאדם כשאלה מאוד גדולה. שאלה כ"כ גדולה, עד שאי ... לרמת העומק של שורש השכל של האדם. כי כל השכל של האדם, הוא רק חלק קטן מיכולת תפישה גדולה עוד יותר. שאיתה ורק איתה אפשר להבין את עומק המציאות. והאדם שאין לו מושג מהו השכל העל אנושי, וכיצד שם באותו שכל תופשים את המציאות, הוא חושב שהמידע שאליו הוא הגיע, שהוא שאלה מאוד גדולה. השאלה הכי גדולה שבה הוא נתקל בחייו. למרות שבאמת זו בכלל תשובה ולא שאלה כלל. וכאשר האדם מגיע לנקודה הזאת, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש השכל של האדם. כי לכל אדם ... שלו? והתשובה היא, שעל האדם לנסות לעשות 2 פעולות הפוכות בו זמנית, שהשילוב שלהן יגרום לאדם להתחבר לשורש השכל שלו, ולהבין את המציאות בשלמות. והפעולה הראשונה שעל האדם לעשות, היא לנסות להמשיך להבין את מה שהוא לא מבין. דהיינו, על האדם לנסות להבין את מה שהוא לא מבין, עם השכל האנושי הרגיל שלו. אבל הדגש הוא לא לנסות להבין איך זה יכול להיות שהמידע נכון, אלא רק פשוט לנסות להבין עם השכל הרגיל, מהו המידע הזה שאותו קשה להבין. כי בשכל האנושי הרגיל כן אפשר להבין את סיבת כל הסיבות וכולי. אבל אי אפשר להבין את הסיבה שמאפשרת את הקיום של סיבה כזאת. כי בשכל אנושי האדם לא יכול לתפוש במחשבתו את האפשרות שתהיה קיימת סיבה כזאת. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא סיבה שניתן לומר ולהגדיר אותה בשכל אנושי רגיל. אך בשכל אנושי רגיל, לא ניתן להבין את קיומה ואת מהותה של הסיבה הזאת. כי קיומה נוגד את יכולת התפישה האנושית. ולכן, כאשר האדם מגיע לנקודת ההתחלה של כל ... הסיבה הראשונה, הרי שהוא לא סיבת עצמו, כי הוא נפרד מכל הדברים. וא"כ הוא לא סיבת כל הדברים. או בפשיטות, לעולם לא ניתן להבין את הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. כי תמיד אפשר לשאול, מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. כך שהסיבה הראשונה האמיתית, היא נמצאת גם מחוץ לעצמה . כי כדי שהיא תהיה סיבת כל הדברים וגם סיבת עצמה, הרי שהיא חייבת להיות גם מחוץ לעצמה. וזה ... קיים בלי להיות קיים, ושהוא הסיבה של עצמו. בכל מקרה, כאשר האדם מגיע לנקודת ההתחלה של סיבת כל הסיבות, עליו כן לנסות להבין את מה שהוא מבין ואת המידע שאליו הוא הגיע. אבל על האדם לא לנסות להבין עם השכל האנושי שלו, את אפשרות הקיום של המידע הזה. כי בסוף הדרך האדם רואה את הסיבה הראשונה, והוא רואה שהיא נמצאת מחוץ לעצמה. כי היא גם סיבת כל הדברים והיא גם הסיבה של עצמה. ועל האדם כן לנסות להבין את המידע הזה, אבל לא לנסות להבין עם השכל האנושי איך זה יכול להיות שהמידע הזה נכון. ועל ידי זה שהאדם מתבונן היטב על המידע שאליו הוא הגיע, ועל ידי זה שהאדם לא מנסה להבין עם השכל האנושי את אפשרות קיומו של המידע הזה, על ידי זה האדם מתחבר לשכל העל אנושי שלו. וליכולת התפישה העל שכלית, שורש השכל, השכל העל אנושי של האדם. והחיבור של האדם לשורש השכל שלו, הוא אך ורק על ידי נקודת החיבור הזו. שהיא הניסיון להבין וההתעמקות להבין את סיבת כל הדברים, ואת נקודת ההתחלה ואת המהות של כל הדברים שיש במציאות. כי על ידי ההתעמקות של האדם, ההתעמקות עצמה מחברת את האדם לשורש השכל שלו. ועל ידי זה שהאדם מתעמק ומנסה להבין את הסיבה הראשונה ואת נקודת ההתחלה הפנימית ביותר של כל הדברים, על ידי זה נפתחות לאדם עיני השכל שלו, והאדם מקבל שכל ... נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהם מבינים את סיבת כל הסיבות. וכל אחד מפרש פירוש אחר מהי סיבת כל הסיבות. אך על האדם להבין, כי כל זמן שסיבת כל הסיבות יכולה להיות אחרת ממה שהיא, הרי שהיא עצמה צריכה סיבה. וא"כ היא לא סיבת כל הסיבות. לדוגמא: ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
... של השכל ה על אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 3 ועוד נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהסיבה הראשונה ... של כל השאלות. כי גם אם נאמר שהעולם הוא חלום, עדיין יש להבין מה הסיבה שלו עצמו. וגם אם נאמר שאין חלום כלל, עדיין יש לשאול מה מכריח את האין חלום הזה ... האדם מחפש את הדבר שהוא מחוייב המציאות. אבל בשכל ניתן להבין, שגם מחוייב המציאות, גם הוא לא מחוייב המציאות. משום שגם מחויב המציאות הוא רק אפשרי ... עצמה. ויש כאן עוד רמת עומק, והיא שבשכל האנושי ניתן להבין גם, כי כל זמן שיש תוצאה, לא יכולה להיות סיבה ראשונה. בדיוק כפי שאמרנו, שקיומו של אפשרי ... סופי. אבל כל הדברים האלו עמוקים, רק בשכל אנושי. כי החכם האמיתי שהוא כבר קיבל והשיג את השכל העל אנושי, שהוא שורש השכל של כל בני האדם, שהוא נקודת האמת של כל מחשבות בני האדם ושל כל הרעיונות שיש בעולם וכולי, אחרי שהאדם השיג את שורש השכל הזה, ... האלו נראים כמסובכים, הרי שהם מאוד פשוטים עבור החכם האמיתי שיש לו את השכל הגדול יותר. וכל הדיבורים של החכם האמיתי, שורשם בשורש השכל האין סופי של כל בני האדם. כי החכם האמיתי ברמת המודעות הרגילה שלו, הוא משתמש גם בשכל העל אנושי שלו. כי אצלו אין הבדל בין השכל הרגיל ... ובעיניו שניהם רק ביטויים שונים של אותו הדבר. וכאשר החכם האמיתי נותן לאדם עצה כלשהי בכל נושא שהוא, שורש העצה של החכם האמיתי, הוא בשורש השכל העל אנושי של כל בני האדם. כי יש חכמים רבים. ויש מנהיגים רבים. וכל אחד ... את שורש השכל ולהתחיל ליהנות מהחיים, עליו לחפש מנהיג אמיתי, חכם אמיתי, גדול מאוד במעלה, שהוא כן הבין את סיבת כל הסיבות ושהוא כן מודע ברמת המודעות האישית שלו, ... האנושי של כל בני האדם. ועל ידי זה שהאדם מחפש ומוצא חכם אמיתי שכזה, על ידי זה תת המודע של האדם נחשף לשורש של השכל האנושי, בצורה עוצמתית יותר. כי החכם האמיתי, בכל העצות שלו הוא מביא לידי ביטוי את שורש השכל האנושי, בצורה עוצמתית וחזקה, וגם בצורה פשוטה שאותה יוכל האדם להבין. ועל ידי זה שהאדם מעמיק את מחשבתו בעצות ובשכל של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מקרב את עצמו לשורש השכל האנושי, שהוא יכולת התפישה האין סופית, עד שבסופו של דבר על ידי העצות של החכם האמיתי, גם האדם עצמו הופך להיות חכם אמיתי בעצמו, ואז הוא מתחיל את החיים הטובים באמת... ...
סיבה של שקר, יוצרת סבל של שקר - איך להבין את סיבת הסבל?
... של שקר, יוצרת סבל של שקר - איך להבין את סיבת הסבל? כי הסבל, הוא כולו שקר. שתת המודע של האדם משקר שיש נפרדות, ועל ידי זה נוצר החיסרון של הטוב והרע, שעל ידי זה האדם סובל. והסיבה שהאדם סובל בשקר, היא רק משום שהאדם נאחז בסיבות של שקר. כי בחיי היום יום, האדם רואה ... הוא סובל בסיבה של שקר. דהיינו, סובל, בלי סיבה מוצדקת. ומי שמרגיש שרע לו בלי שום סיבה מוצדקת ושהוא חף מפשע, זה נכון. והוא עצמו, זה שמשקר בלי שום סיבה מוצדקת. כי באמת הוא חף מפשע ולא צריך לשקר כלל. אבל האדם שתת המודע שלו משקר בלי סיבה, הוא בעצם גורם לעצמו להיראות כאילו הוא פושע, ואז הוא גם סובל בלי סיבה. ובפועל, כאשר האדם סובל, אם הוא לא יברר למה באמת הוא סובל, אז הוא ימשיך לסבול. ומי שיבין למה באמת הוא סובל, מיד הוא יפסיק לסבול. כי אין שום סיבה של אמת למה לסבול, למה לרצות לשנות את המציאות, ולמה לחיות בעולם של נפרדות. והאדם משקר שיש רק נפרדות, שהשלמות נפרדת מהחיסרון, ועל ידי זה הוא סובל, בלי סיבה. ומי שרוצה להפסיק לסבול בלי סיבה, הוא מוכרח להבין את הסיבה האמיתית שהוא סובל. ועל האדם לקחת את הסיבה שבגללה הוא סובל, ולשאול את עצמו, האם הסיבה הזאת היא מחויבת. כגון, האם זה שאני רוצה לשנות את המציאות ולא רוצה אותה כפי מה שהיא, שזאת סיבת הסבל, האם זו אכן סיבה של אמת? האם היא מחויבת? ומאחר שהאדם מבין, שזה שהוא לא רוצה את המציאות כפי מה שהיא, זה אינו מחוייב אלא רק אפשרי, לכן על האדם להמשיך ולשאול, מאחר שזה לא מחוייב שאני לא ארצה את המציאות כפי מה שהיא, אז למה באמת אני לא רוצה אותה כפי מה שהיא? ועד שהאדם לא יבין, למה באמת הוא לא רוצה את המציאות כפי מה שהיא, שזאת בעצם סיבת הסבל של האדם, עד שהאדם לא יבין למה באמת הוא סובל, עד אז הוא ימשיך לסבול לנצח. ועל האדם להתעקש להבין, למה המציאות היא בצורה כזאת שבה אני לא רוצה אותה? למה היא כך ולא אחרת? ואז האדם מגלה, שהסיבה שהוא רוצה לשנות את המציאות, ... העצמי שלו. שהאדם חושב שהוא קיים כישות נפרדת, שאז הוא מרגיש חיסרון תמידי, שמתלבש בכל מיני צורות, לשנות את המציאות. ואז על האדם להמשיך לשאול ולחקור בכל כוחו, למה באמת אני סובל, דהיינו, למה אני קיים? כי הסבל הוא בגלל הקיום. ובלי קיום אין סבל, וכשיש קיום נפרד, תמיד יש סבל של תחושת חיסרון. והאדם מוכרח להבין ולשאול את עצמו, מאחר שהקיום של ה"אני" שלי עצמי, הוא לא מוכרח אלא רק אפשרי, א"כ, מה גורם לי להיות קיים? כי ה"אני" של האדם, יכול להיעלם בכל רגע. כי ברגע אחד, האדם יכול פתאום לחדול מלדעת שהוא עצמו קיים. והדבר, הוא לא בשליטת האדם, כפי מה שהוא מגדיר את עצמו (כי באמת, קיום התודעה של האדם, הוא בשליטתו המלאה, כי הוא הראשון וכולי). ומאחר שקיום ה"אני" הוא לא מחוייב אלא הוא רק אפשרי, א"כ, למה הוא קיים? ועל האדם לשנוא את המובן מאליו, ולא לקבל שום דבר כמובן מאליו. ולברר ולחקור ולדרוש, מה הסיבה האמיתית, לכך שהוא באמת קיים, שהיא בעצם סיבת הסבל. ועד שהאדם לא יבין למה הוא קיים, למרות שקיומו אינו מוכרח, כי הוא יכול גם לא להיות קיים, וא"כ יש להבין למה הוא קיים, ועד שהאדם לא יבין למה הוא קיים, הוא ימשיך לסבול, מכך שהוא קיים. (עד שהאדם לא יבין למה יש לו רצון, הוא יסבול ממנו). ועל האדם להתעקש ולמסור את נפשו להבין למה הוא קיים. כי בלי זה, האדם לא מבין למה הוא סובל. והאדם מוכרח להבין למה הוא סובל. וכאשר האדם מרגיש שחייו אינם חיים, בלי להבין למה הוא קיים, דהיינו, כאשר האדם באמת רוצה להבין את המציאות, אז האדם מבין, שעד שהוא שואל למה הוא קיים, עליו לשאול, למה בכלל משהו קיים. כי שום דבר לא מוכרח שהוא יהיה קיים. כי כמו שהיש ישנו, כך גם הוא היה יכול שלא להיות ישנו כלל. וממילא השאלה היא, למה בכלל משהו קיים. כי בלי שמשהו יהיה קיים, לא יהיה קיים סבל. ובלי להבין את סיבת הקיום הראשונה, לא ניתן להבין את סיבת קיום הסבל. כי הסבל הוא רק צורת קיום. ובלי להבין את סיבת הקיום, אי אפשר להבין את סיבת הקיום בצורה של סבל. והאדם מוכרח להבין, למה בכלל משהו קיים? ומה מחייב את המציאות שלנו להיות קיימת? כי כל קיומה של המציאות הוא רק אפשרי. וכל קיומן של הצורות הוא רק אפשרי וכולי. והאדם מוכרח להבין, למה משהו בכלל קיים, ולמה היש ישנו? ואז האדם מבין, שאין שום אפשרות
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מי באמת מבין הכי טוב כל תחום? איך להבין כל תחום?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מאמן אישי להרזייה, מאמן אישי לפרישה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 31_10_2020 השעה 11:29:33 - wesi1