... לזה. אבל כאשר מעמיקים אל נקודת
השורש שלהם, דהיינו, כאשר מחפשים את הסיבה ואת נקודת החוזק של כל אחד מההפכים האלו, רואים שמנקודת המבט של
השורש של ההפכים, אין אפשרות קיום לשני הפכים בו זמנית. כי נקודת
השורש של כל דבר, היא נקודת החוזק שלו. וכאשר מתקרבים לנקודת
השורש של דבר כלשהו, על ידי זה נשלל הקיום של הצד הנגדי. כי בשורש של הדבר, לא יכול להיות שתהיה ... לאפשר את קיומו של השני. כי אם
השורשים של הדברים היו מאפשרים זה את קיומו של זה, הרי שלא היה בעולם שום מאבק ושום הבדל בין שום דבר לשום דבר. כי אם
השורש עצמו מסוגל להכיל את ההפך של עצמו בצורה כלשהי, הרי שממילא כל הכוחות היו מכילים זה את ... דבר לשום דבר. (ואם ננסה לומר
שהשורש מסוגל להכיל רק קצת מההפך שלו, הרי שיש לחקור את הסיבה של זה עצמו ואת
השורש של זה עצמו). וזה בעצם אומר, שמאחר שאנחנו רואים בחוש שיש במציאות שלנו דברים ששונים זה ... וכאשר האדם חוקר ומחפש את
השורש ואת נקודת החוזק של הכוחות השונים שמנוגדים זה לזה, לבסוף הוא מגיע לשני שורשים שאחד שולל ... אז האדם בעצם מנסה לגלות את
השורש של ההפכים האלו. כי האדם שואל את עצמו, מאחר שבעצם יש כאן שני כוחות שווים שכל אחד מהם הוא הפוך מחברו, אכ השאלה היא, מה
השורש שלהם עצמם? והם עצמם חלק ממה הם? וככל שהאדם מנסה להעמיק ולנסות לגלות את
השורש של ההפכים ושל הכוחות המנוגדים, כך בכל פעם הוא מגיע לשאלות חזקות יותר. כי בכל פעם הוא ... חזק, ומצד שני האדם רואה גם את
השורש של ההפך שלו, שגם הוא חזק. והאדם נמצא בתוך מלחמת עולם. כי הוא מבין בשכלו את שני
השורשים האלו, ואף על פי כן הם הפוכים ומנוגדים זה לזה. כי כדי להבין את
השורש של כוח כלשהו, לשם כך על האדם להכיל בתוכו את נקודת החוזק של הדעה האחת. ואז האדם מנסה ... מעמיק את מחשבתו לנסות להבין מה
השורש של ההפכים האלו? וזה עצמו דבר שהוא בלתי אפשרי לתפישה שכלית. כי להפכים לא יכול להיות שורש. כי
השורש של הדבר, לא יכול להכיל את ההפך שלו. והאדם מחפש את
השורש של כוח אחד, וממילא הוא מתרחק מהכוח השני. ואז האדם מחפש את
השורש של הכוח השני, ואז הוא מתרחק מהכוח הנגדי. וזה אומר, שבכל פעם כאשר האדם מנסה למצוא את
השורש של שני כוחות מנוגדים, אז בכל פעם הוא מגיע לרמת חוזק גדולה עוד יותר, והשאלה הופכת להיות ...