אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדתה בישראל ✔הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:40הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
מהי הדתה והאם באמת קיימת הדתה בישראל?

אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המושג "הדתה" ומה המשמעות המדויקת שלו. הוא פותח בכך שההגדרה הנפוצה של הדתה במערכת החינוך היא הכנסת אלמנטים הנתפסים כדתיים לתוך תכני הלימוד החילוניים, ובכך לעורר תחושת איום מצד הציבור החילוני. הוא מפרט שהפחד העיקרי הוא מהאפשרות שישלטו בתודעה של הילדים דרך תכנים דתיים.

עם זאת, אליעד מבהיר כי יש הבדל משמעותי בין לימודי יהדות לבין "הדתה" כפי שהיא נתפסת בציבור. לימוד יהדות, לדבריו, הוא דבר לגיטימי ואף הכרחי, שכן הוא חלק מהידע הכללי בעולם. הוא נותן כדוגמה את הרעיון שגם בסין כדאי ללמוד יהדות, וגם בישראל הגיוני ללמוד סינית. לפי אליעד, דווקא לימודי יהדות יכולים להגן מפני מניפולציות של רבנים דתיים, שכן אם תלמידים היו יודעים לעומק מה באמת כתוב ביהדות, הם לא היו ניתנים להשפעה בקלות כשאומרים להם משפטים כמו "כך כתוב בתורה".

אליעד מדגיש כי "הדתה" האמיתית, לשיטתו, היא הכנסת פירושים דתיים סמויים לתכנים שלא קשורים כלל ללימודי יהדות. הוא נותן דוגמה מפורטת לכך, ומסביר שאם בשיעור מתמטיקה מופיע תרגיל שבו נשאל התלמיד "כמה תפילות עולות לשמיים?", זוהי הדתה, כי מושגים דתיים הוכנסו לתרגיל בדרך סמויה וללא קשר לתוכן המקצוע הנלמד.

מהי הדרך הנכונה ללמד יהדות בבתי ספר?

אליעד מסביר שלימוד יהדות בבתי הספר הוא דבר רצוי ואף חיוני, אך עליו להיעשות באופן ברור ומפורש. אם, לדוגמה, בית הספר מחליט ללמד גמרא או תנ"ך, עליו להכריז במפורש על כך שמדובר בשיעור שעוסק ביהדות, ולא להכניס את התוכן הזה בדרך אגב. הוא מבהיר באמצעות דוגמה נוספת, שאם בשיעור גאוגרפיה נאמר לתלמידים "התנ"ך הבטיח את הארץ לעם ישראל", הדבר מהווה הדתה, משום שהמסר הדתי מוחדר בדרך עקיפה ומוסווה.

כדוגמה נוספת להבדל בין לימודי יהדות תקינים לבין הדתה הוא מתייחס לתיאור בריאת העולם. להגיד לתלמידים שביום השביעי אלוהים נח זו טענה דתית, שהיא פירוש ואמונה. לדבריו, הדרך הנכונה ללמד זאת היא לומר מפורשות שביהדות מאמינים שבשבת אלוהים נח, ולא להציג זאת כעובדה. הוא מסביר שההבדל הזה חשוב כדי שהתלמיד יוכל להבחין בין ידע כללי לבין אמונה דתית ספציפית.

מהו הפרדוקס הקשור בהדתה לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מציג פרדוקס מעניין בנושא ההדתה: בעוד שבמערכות החינוך החילוניות מחדירים תכנים דתיים במסווה, הרי שבמערכות חינוך דתיות לעולם לא יאפשרו כניסה של תכנים חילוניים. הוא נותן דוגמה לכך שבמוסדות דתיים יש פיקוח הדוק על התכנים, ואפילו ספרים שנקנים בחנויות עוברים בדיקות ואישורים על ידי רבנים, כדי לוודא שלא יסתננו לתוכם רעיונות הסותרים את ההשקפה הדתית.

הוא מציין בהרחבה איסורים שונים שנוהגים במערכת החינוך הדתית, כגון איסור להציג תמונות של נשים או ילדות בספרי לימוד. לדבריו, אם המערכת הדתית דוחה כל אפשרות לכניסת תוכן חילוני לספריה, זה יוצר מצב אבסורדי, כי באותו זמן המערכת החילונית מקבלת, לעיתים בלי התנגדות מספקת, תכנים דתיים במסווה של ידע כללי או "עובדות".

הוא מדגיש את הצורך להפריד באופן ברור בין "אמונות" לבין "עובדות", ואת החשיבות בלומר לתלמידים מראש מתי מדובר בשיעור יהדות ובאמונה דתית, ומתי מדובר בשיעור המתבסס על עובדות מדעיות וידע אובייקטיבי.

לסיכום, האם צריך להיות בעד או נגד הדתה?

אליעד כהן מבהיר כי הוא אינו מתנגד כלל ללימודי יהדות, וכי לימודים אלו חיוניים להבנת התרבות היהודית וההיסטוריה שלה. עם זאת, הוא מתנגד באופן נחרץ להחדרת רעיונות דתיים בצורה מוסווית לתוך שיעורים שאינם קשורים לכך כלל. הדוגמה המרכזית שהוא חוזר עליה שוב ושוב היא שבמקום להכניס רעיון דתי בשיעור מתמטיקה או גאוגרפיה, עדיף ללמד את התלמידים בשיעור מוגדר של יהדות שבו הם יודעים מראש שמדובר ברעיונות דתיים.

אליעד מסיים את ההרצאה בכך שהוא קורא לכבוד הדדי בין המערכות, ומבקש מהממסד הדתי שלא לדחוף פירושים דתיים למקומות שבהם אינם רלוונטיים, בדיוק כפי שהממסד החילוני אינו דוחף רעיונות חילוניים לספרי לימוד דתיים.
תרבויות פחדים ללמוד החלטיות תרבות יהודית איום העם היהודי אפשרות תפילות הרגשה תורה בעד הדתה דת דתות דתיים האם יש הדתה הדתה הדתה בחינוך הדתה בישראל הדתה במערכת החינוך הדתה בספרי הלימוד הדתה פירוש הדתה של מערכת החינוך הדתיים החרדים חינוך חרדים יהדות יהדות בבתי ספר יהדות תורה מצוות אלוהים ישראל לחנך לימוד לימודי יהדות לימודי יהדות בבתי ספר למידה מחנך מחנכים מערכת מערכת החינוך נגד הדתה פירוש תהליך תהליך הדתה תהליך הדתה פירוש תהליכים
למה מחזירים בתשובה? כפיה דתית, כפיה חילונית, הדתה שמדתה, סטטוס קוו דתיים חילוניים בישראל, שנאת דתיים, הדתה בישראל, הוכח תוכיח את עמיתך, רצח על רקע דתי, אלימות דתית, סיפורי התורה כמטאפורה, מחלליה מות יומת, מוסריות דתית
... מחזירים בתשובה? כפיה דתית, כפיה חילונית, הדתה שמדתה, סטטוס קוו דתיים חילוניים בישראל, שנאת דתיים, הדתה בישראל , הוכח תוכיח את עמיתך, רצח על רקע דתי, אלימות דתית, סיפורי התורה ... לדבריו, אדם שמאמין בדת בצורה מלאה ומוחלטת ללא פשרות אכן הופך לאדם רע, מכיוון שהוא יהיה מחויב גם להיבטים השליליים והאלימים של הדת. למה מחזירים בתשובה? מה זו הדתה בישראל? האם התורה אלימה? האם דתיים רוצים לפגוע בחילונים? מה רע בדת ...
גירושין / פרידות זוגיות - איך להפוך פרידה זוגית ותהליך גירושים למשהו חיובי?
... ביארתי, אין טוב יותר מאשר רגש של אהבה. והאהבה שהאדם חווה, גם במערכת יחסים זוגית, מאפשרת לו להגיע לרגשות מאוד חיוביים, ביחס לעצמו וביחס למציאות. ועל ידי זה שהאדם מתבונן על הרגשות החיוביים שיש לו בתוך קשר זוגי, על ידי זה, הוא יכול לנסות להרגיש את הרגשות האלו, גם באופן כללי בחייו, בלי קשר למערכת זוגיות כלשהי. ולפעמים מתגרשים, ולפעמים נפרדים מסיבות כאלו ואחרות. והשאלה היא, כיצד אפשר להוציא משהו חיובי, מתהליך של גירושים ופרידה זוגית? ובאופן כללי יותר, איך להתמודד עם ... שאותם הוא יכול ללמוד, על עצמו ועל החיים, מתוך הסתכלות אחורה על מערכת היחסים שהסתיימה. אך הדבר החשוב ביותר הוא, לנסות להרגיש טוב, גם מחוץ למערכת היחסים הזוגית. ועד כמה שאפשר, לפחות באותה הרמה שהייתה לאדם בתוך הזוגיות. הזוגיות, מאפשרת לאדם לגלות, כמה טוב הוא יכול להרגיש. והחוכמה היא, לנסות להגיע לאותה תחושה של טוב, גם ... בחיים שלו, גם בלי קשר לזוגיות. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי מערכת היחסים הזוגית שבה היה האדם, העלתה אצל האדם את הרף הרגשי שלו. כי אם האדם לא היה במערכת הזוגית הזאת שהסתיימה, הרי שהוא אולי לא היה יודע, עד כמה טוב אפשר להרגיש. וכל מערכת יחסים זוגית וכל קשר אהבה שיש לאדם עם כל דבר ודבר, המטרה העיקרית שלו היא, להעלות את רמת המודעות האישית שלו, לעד כמה אהבה הוא מסוגל להכיל, ועד כמה טוב אפשר להרגיש. וכאשר מערכת זוגית מסתיימת, על האדם לנסות להבין את המצב, ולנסות להשיג את אותה רמה של תחושת טוב, גם באופן עצמאי. ונכון שזה לא קל, אבל זה משתלם בגדול, וכדאי לנסות. כדאי לאדם לתת לעצמו את ...
קבלת החלטות - מה הכי חשוב בתהליך קבלת החלטות? איך לקבל החלטות בצורה נכונה?
...החלטות - מה הכי חשוב בתהליך קבלת החלטות? איך לקבל החלטות בצורה נכונה? החלטות. קבלת החלטות. מהו הדבר החשוב ביותר כאשר אדם מקבל החלטה? תשובה: הדבר החשוב ביותר כאשר מקבלים החלטה, הוא הגדרת התכלית הסופית והמטרה הסופית. אם המטרה הסופית של האדם אינה ברורה לו, הרי שהוא מתקשה לקבל החלטה טובה. החלטה נצרכת כאשר יש אפשרויות בחירה. על האדם לדעת בצורה ברורה וחדה מהי התכלית הסופית שאליה הוא רוצה להגיע. על האדם לנסות להבין מהי התכלית של התכלית עצמה = מה בדיוק יקרה...
אחדות מהקטן לגדול - על תהליך הבנת האחדות של האדם
...מבין שאין הבדל בין גבר לאישה, כי שניהם רק צורה שונה. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין עם אחד לבין עם אחר. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין האדם לבין הבהמה. ואחכ האדם מבין, שאין הבדל בין האדם והבהמה לבין הצומח והדומם. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בינו לבין שום דבר אחר שישנו. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין המקום לבין הזמן, כי שניהם כלום. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין האין לבין היש, כי הם ישות אחת ממש. ואז האדם מגיע לשלמות השכל, שגם בשכל שלו, הוא מבין שהכל אחד ממש...
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
...שיש יותר נפרדות, יש יותר התלבטות וקושי להחליט. איך אפשר לחזור לתחושת האחדות בתהליך קבלת החלטות? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לחזור לתחושה של אחדות על ידי התבוננות מעמיקה במהות של הדברים. הוא מדגים איך אפשר לעשות זאת באמצעות שאלות פשוטות אך עמוקות. אדם שמתלבט בין חולצות יכול לשאול את עצמו: האם באמת יש הבדל בין החולצות? האם ההבדל הזה באמת חשוב?. לדוגמה, אם האדם מתלבט בגלל מה שאחרים יחשבו עליו, הוא יכול להמשיך לשאול את עצמו מדוע חשוב לו מה שאחרים חושבים...
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
... הגדרה שניתן היא רק אמצעי זמני לתאר משהו שאי אפשר באמת לתאר במילים. האם הבורא רוצה הכל? מהי נפרדות ומהי אחדות? מה פירוש הביטוי אין עוד מלבדו? מדוע אי אפשר ...
להתעורר ולישון כהקבלה לתהליך של להיות אלוהים ולהיות בן אדם, נפרדות ואחדות שינה וערנות
להתעורר ולישון כהקבלה לתהליך של להיות אלוהים ולהיות בן אדם, נפרדות ואחדות שינה וערנות
... אדם ישן הוא תיאר כמצב שבו הוא חווה את האחדות עם הכל, בזמן שערנות נתפסת כחוויית ההבדל, חוויית האני המנותק. לפי אליעד, כל מה שנכון לגבי מערכת היחסים בין השינה לחלומות, נכון גם לגבי מערכת היחסים שבין החלומות לבין הערנות שלנו. הוא מציין כי אלוהים נתפס כמצב של ערנות גבוהה יותר, בעוד שמצב של שינה נתפס כחוויית האחדות הפנימית, ... אך זו אינה נפרדות אמיתית, אלא תוצאה של מצב תודעתי המוגדר יותר. בתוך כל זאת, ההסבר שמספק אליעד כהן מצביע על השפעות של תודעה גבוהה ושפירוש החיים יכול לשתף חוויות רוחניות של חיבור ואחדות, תוך כדי תהליך של נפרדות. השינה, כפי שמציין אליעד, הופכת למטאפורה למצב רוחני שכולל חיבור ...
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
...האם הייתי מוכן לקבל אותה? אם התשובה היא לא, זה סימן שהחיפוש לא נקי. גם אם יש נושאים שהאדם נמנע מלעסוק בהם או שהוא מגיב בצורה אמוציונלית להבעת דעות שונות משלו, זהו אינדיקטור לכך שהחיפוש לא אובייקטיבי. מהו הקשר בין חיפוש האמת והחיסרון? כאשר אדם מחפש אמת מתוך תחושת חיסרון, כלומר, כאשר יש לו תחושת חוסר שמניעה אותו לחפש תשובות שימלאו את הריק הזה, הוא עשוי לחפש תשובות שמניחות את הדעת ולא בהכרח את האמת. לדוגמה, אדם שעובר תקופה קשה בחייו יכול לחפש אמת שתנחם...
רצון להרגיש טוב, להיכלל בשורש, שורש הנפרדות, כל הנחלים זורמים לים, שורש התהליכים, הנמשל הראשון
רצון להרגיש טוב, להיכלל בשורש, שורש הנפרדות, כל הנחלים זורמים לים, שורש התהליכים, הנמשל הראשון
... ברגע שרואים את הכל כישות אחת, אין יותר שום הבדל בין הנחל לים - זה הכל מים. כך גם טוב ורע הופכים לדבר אחד, וכך גם הנפרדות והאחדות. אליעד מבהיר שזו בדיוק מטרת הלימוד שלו: לגרום לך להבין שאין באמת הבדל בין הדברים. מה קורה כאשר הכל מתאחד? אליעד נותן דוגמה של שריפה גדולה שבה כל החומרים מתאחדים לחומר אחד אחיד וחוזרים לשורשם ...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
... יותר, מופשטת יותר, שיכולה לשרת אותו במגוון מצבים אחרים. מה המשמעות של להפשיט תהליך למידה? להפשיט תהליך למידה פירושו לקחת את התהליך המוכר, לצמצם אותו למרכיבים הבסיסיים ביותר שלו, וליישם את העקרונות המופשטים האלה בתהליך אחר. למשל, ללמוד ללכת ברכב או במטוס מבוסס על אותם עקרונות ... להשיג משהו מסוים, לא מספיק לקחת רק את הכלל, צריך להבין את המשמעות המדויקת של היראה, של שורשה, ושל האור הגנוז. מה פירוש להעלות את היראה לשורשה לפי רבי נחמן? להעלות את היראה לשורשה פירושו לחבר את הפחד או היראה למקום הבסיסי ביותר, שבו אין הבדל בין טוב לרע. אם אדם מחבר את הפחד שלו לשורש זה, הוא מגלה שאין באמת הבדל בין מצב של פחד למצב שאין פחד. רק אם אדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הדתה בישראל, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הדתה בישראל, איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, מאמן אישי לימודים, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום הדתה בישראל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 10:26:14 - wesi1