אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה facebook ✔ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית?

הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, תציב לעצמך אתגר לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון, ולהפוך את מחשבותיהם. כל אחד מהאנשים שתפגוש יחשוב על נושא מסוים, והמשימה שלך היא לשכנע אותו בהפך. לדוגמה, אם מישהו בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה.

אליעד מסביר שברגע שאתה עושה זאת, אתה נכנס לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. אין זה משנה אם מה שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים.

מהו תרגול ההיפוכים?

ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה.

עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק בשכנוע של אחרים, אלא לתרגל את המחשבות שלנו ולנסות לשנות את עמדותינו האישיות, כלומר, ללמוד לא רק לשנות דעות של אחרים אלא גם את דעתנו האישית על נושאים שונים.

מהם הרמות השונות של קושי בשכנוע?

בזמן שאנחנו מבצעים את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל היא - מה יותר קל לשכנע? האם קל יותר לשכנע אדם שמה שהוא ראה אינו קיים, או שמה שהוא זכר הוא לא נכון? לדוגמה, אם אדם ראה מישהו במצב מסוים, אנחנו יכולים לשכנע אותו שלא כך היה, אך אם הוא זוכר סיטואציה, זה הרבה יותר קשה לשנות את זיכרונו.

אליעד מציין עוד כי קשה יותר לשכנע אדם במציאות שהוא חווה - לדוגמה, מישהו שמרגיש כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו אדם חושב על משהו במנותק מהמציאות המיידית.

האם צריך לשנות את דעתנו באופן מוחלט?

מהלך השיחה עם אליעד מבהיר שבסופו של דבר, המשימה לא תמיד היא לשנות את הדעה של מישהו במאה אחוז, אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך "למה אני חושב ככה?", עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא באמת מחויב או אם יש מקום לראות את הדברים אחרת. לדוגמה, אם אתה מביא טענה כלשהי - אל תתייחס אליה כאל דבר מוחלט, אלא בדוק את ההגדרות שמאחוריה, ואת השפעתן על המצב. האם זה בהכרח נכון? אם לא, אז יש מקום לשינוי.

במהלך השיחה, אליעד מציע לנו לבדוק כל טענה שמובאת לנו, ולשאול האם זה באמת מחויב או שזו סתם דעה. כל טענה שאנחנו שומעים צריכה להיבדק בעין ביקורתית, ואם היא לא מחויבת, אפשר להציג את ההפך שלה, מה שעוזר...
איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע?

הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של "היפוכים", שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים.

הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון. לא משנה על איזו נושא מדובר, המטרה היא לקחת עמדות שכולן נכונות לדעתם של אחרים ולהתעקש על העמדה ההפוכה. אליעד נותן דוגמה לפוסטים בפייסבוק, שבהם קיימת קונצנזוס דעות. במקום להסכים עם הדעות הרווחות, הוא מציע דווקא להיכנס לשיחה ולהביע את הדעה ההפוכה, לא משנה איך זה יתקבל. התוצאה תהיה תמיד עימות מעניין שיכול לפתח את יכולת השכנוע והיצירתיות של האדם.

באמצעות אותו תרגיל, אפשר לתרגל את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך?

איך מגדילים את הרף של השכנוע?

אליעד מציין שניתן להעלות את הרף במאמץ ולבחון את רמת הקושי של השכנוע. יש דרגות שונות של קושי בשכנוע - מה קל יותר לשנות? האם קל יותר לשכנע אדם במה שהוא זוכר לעומת מה שהוא רואה או מרגיש? האם קל לשכנע אדם בתיאוריה או במציאות?

מה שמוביל לרעיון המרכזי: תרגול השכנוע לא רק כלפי אחרים אלא גם כלפי עצמנו. אם אנו מצליחים לשכנע אנשים, מה מונע מאיתנו לשכנע את עצמנו?

האם תמיד יש תשובה נכונה לשכנוע?

אליעד מדבר על שאלת האמת בשכנוע. האם באמת כל דעה או מחשבה חייבת להיות נכונה או שהיא פשוט סובייקטיבית? הוא מסביר שלפעמים כל מה שאנחנו עושים זה לשחק עם דעות, ורק התעקשות על דעה אחת גורמת לנו להרגיש שאנחנו צודקים. לכן, אם אנחנו רוצים לשפר...
הנושא הוא איך לפתח את השכל. אם יהיה לך יותר שכל מה תקבל בתמורה? מה שתרצה.

ש: למה?

אליעד: למה אתה לא יודע את התשובה? כי אין לך מספיק שכל. יפה, הנה כבר ראינו תשובה. אתה שואל אותי למה, אם היה לך יותר שכל תקבל תשובה למה שאתה רוצה ואז יהיה לך פחות שאלה, נכון?

ש: כן.

אליעד: הנה הוא חכם מיידי. עכשיו אוקי, עכשיו השאלה היא זה איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל, איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל אז אני רוצה לתת לכם טיפ איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל. הטיפ אומר כזה דבר, כל יום אתה וגם אתה, וגם אתה, עכשיו אם אמרתי פעמיים "וגם אתה" המסקנה שצריך לעשות את זה פעמיים כי אתה כאילו שני אנשים, בכל מקרה ללכת, אתה צריך להציב לעצמך מטרה "אני היום צריך לשכנע שלושה אנשים שמשהו שהם חושבים זה לא נכון" לשכנע בההפך, לא משנה סתם אקראי תקח שלושה אנשים, אקראי סתם לא משנה, נכנס לפייסבוק ואתה רואה נגיד פוסט שכולם מגיבים נגיד משהו מסוים, אתה אומר "מה הם אמרו? יפה, אני עכשיו אומר את העמדה ההפוכה, לא משנה מה הם אמרו אני אומר את ההפך".

יש הרי את הפוסטים האלו שיש כולם בעדר הזה איזה תמונה או מישהו וכולם כותבים גם נכנסים, אתה צריך לעשות "אני אומר ההפך" ואז כולם יקפצו עליך, ואתה אומר "או עכשיו יש פה קרב מעניין" ואז אתה מביא להם את ההפך, וכל מה שהם אומרים אתה אומר להם את ההפך "לא נכון, מי אמר", יגידו "אתה משוגע" תגיד "נכון אולי אני משוגע ואני צודק, ואתם משוגעים". לא משנה כלום אין, אומרים לך "מה אתה מטורף, צריך לאשפז אותך" אתה אומר "לא נכון, צריך לאשפז אתכם", זהו ככה עד הסוף לא משנה מה אומרים לך אתה אומר ההפך. זהו אומרים לך "אתה השתגעת" תגיד "לא נכון אתה השתגעת, "אתה לא רואה אבל שככה וזה" תגיד "לא נכון, זה יותר טוב", עד הסוף.

עכשיו, מה אני אומר, אני אומר ככה, כל יום לקחת שלושה אנשים סתם אנשים, תבדוק מה הוא חושב, איך אני גורם לו לחשוב הפוך. זה בעצם לתרגל את השכל של ההיפוכים, לתרגל את ההיפוכים, סתם אנשים, סתם מחשבות, לקחת בן אדם תשכנע אותו לחשוב הפוך. עכשיו, פה יש, ודרך אגב אתה יכול לעשות גם הרבה דברים, לדוגמא נגיד בן אדם עצוב, אתה אומר "אני אשכנע אותו" נגיד הוא אומר "עצוב, כי קרה לי משהו רע", אתה אומר "איך אני עכשיו משכנע אותו להיות שמח שזה קרה", זה גם דוגמא של היפוך נגיד הוא עצוב כי הוא עשה תאונה, איך אני אומר לו "וואלה, אבל זה שעשית תאונה זה בכלל טוב, צריך להיות שמח" ותשכנע אותו בזה. בא נגיד מישהו חושב איזה דעה פוליטית איך אני משכנע אותו בהפך.

עכשיו תראו, פה יש רף, אפשר לעלות את הרף לכמה דרגות. קודם כל, במקום שלושה אנשים שישה אנשים וכבר העלנו את הרף. דבר שני גם ברמת קושי לשכנע, מה זאת אומרת, אתה יכול לבדוק, מה יותר קל לשכנע בן אדם שמה שהוא רואה זה לא קיים, או שדבר שהוא זוכר זה לא קיים? דבר שהוא זוכר. מה יותר קל דבר שהוא מרגיש או דבר שהוא זוכר שהוא הרגיש, או שהוא כרגע מרגיש? שכרגע מרגיש זה יותר קשה נגיד. אני אומר שגם כשאתה משכנע בן אדם אתה יכול להגיד "רגע, בא ניקח, ננסה להפוך לו אמונה, ננסה להפוך לו מחשבה, ננסה להפוך לו דעה. כאילו כמה זה מחויב אצלו ולפי זה נעלה את רמת הקושי כי אתה יכול לשכנע אנשים להחליף את הדעות שלהם, השאלה באיזה רמת קושי, כמה הוא בטוח שזה ככה.

עכשיו מה תקבל בתמורה את זה שאתה, עכשיו, מה השכל שעומד מאחורי התרגיל הזה, השכל שאומר שאתה בעצם צריך להיות יותר יצירתי, צריך להיות יצירתי, צריך להיות מתוחכם, צריך לראות כל דבר את ההפך שלו, להביא היפוכים, לראות עוד צדדים וכו'. והדבר הזה מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, מה אתה אומר? מה אתה חושב? אתה, אתה.

ש: מה זאת אומרת אני חושב.

אליעד: מה אתה חושב על הרעיון הזה, על התרגיל הזה, מה אתה אומר עליו?

ש: רעיון טוב, מה אני יכול להגיד על זה.

אליעד: יפה, עכשיו אתה תשכנע אותו, עכשיו תשכנע את עצמך למה זה רעיון רע מאוד.

ש: אני, אני יכול, סתם.

אליעד: אוקי, תשכנע בוא תמצא למה זה רע נו.

ש: אני יכול, למה זה לשכנע אחרים לא בהכרח יעזור לך לשכנע את עצמך. כאילו זה שאתה מצליח לעשות היפוכים לא אומר בהכרח שתצליח לעשות היפוכים על עצמך.

אליעד: אבל למה זה רעיון רע בכלל, הרעיון הזה?

ש: כי למה בכלל לשנות לאנשים את הדעה שלהם, אולי זה טוב שישארו בדעה שלהם.

אליעד: בשביל לפתח את החשיבה שלך.

ש: אבל אולי עדיף לא לפתח את החשיבה שלי.

אליעד: איך יכול להיות שעדיף לא לפתח את החשיבה שלך?

ש: כי יש יתרונות גם בחשיבה שהיא לא מפותחת.

אליעד: איזה לדוגמא יש יתרונות בחשיבה לא מפותחת?

ש: שאתה, יש יותר דברים שאתה בטוח בהם ואז אתה יותר...

אליעד: סובל.

ש: לא, אבל במציאות שלך, איך שהמציאות שלך יותר...

אליעד: תראה, הבן אדם סובל רק בגלל שהחשיבה שלו לא מפותחת מספיק.

ש: אוקי, אבל יכול להיות שהוא גם יסבול ברבדים אחרים שהוא יחשוב שהיא תהיה יותר מפותחת.

אליעד: תראה, תקשיב זה לא באמת משנה, בא נדבר על משהו אחר. תקשיב לעיקרון, מה הרעיון שעומד מאחורה? הרעיון שעומד מאחורה שכל פעם שאתה שומע רעיון אתה צריך לשאול את עצמך "האם זה מחויב או לא, האם מה שהוא אמר זה מחויב או לא?". נגיד שעכשיו אני מביא פה טענה שאומרת "אם תעשה ככה וככה זה יפתח לך את השכל, וזה יותר טוב" ואתה אומר "רגע יש לזה הפך או אין לזה היפך?" תשובה, תבדוק את ההגדרות, מה ההגדרה של לפתח את השכל, מה ההגדרה של טוב, מה ההגדרה של התרגיל והאם זה בהכרח אותו דבר.

אם זה בהכרח אותו דבר אז אין לזה היפך אם זה לא אותו דבר יש לזה הפך אבל המטרה היא כשמישהו אומר טענה, שאתה ישר שומע נגיד "הוא אמר ככה כי ככה, רגע רגע, למה הוא חושב ככה? כי ככה. האם זה שמשהו מסוים, אם זה מחייב את זה לחשוב ככה וככה? אם לא אני אביא לו את ההפך". המטרה היא שבן אדם תהיה לו כמה שיותר גמישות מחשבתית.

עכשיו אני אתן לכם עוד רעיון לא רק לשכנע בן אדם לשנות את את דעתו להפך של מה שהוא חושב גם לשכנע בן אדם, תרגיל יותר קל, לשכנע בן אדם להסכים שמה שהוא חושב זה לא רק נכון, זה גם נכון. שימו לב יש את רמת הקושי היותר גדולה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו את ההפך" ויש רמת קושי יותר נמוכה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו שמה שהוא חושב זה נכון, אבל שאפשר להסתכל על זה בעוד דרך", נגיד סוג של זווית. ואפשר או נגיד לפחות לגרום לו לחשוב שאולי אפשר לחשוב על זה בעוד זווית, או נגיד כשמישהו אומר נגיד משהו אתה צריך לשכנע אותו שמה שהוא אומר זה רק לדעתו ושזה לא מחויב שזה יהיה ככה לדוגמא.

עכשיו, הדברים האלה זה בעצם לתרגל על מישהו אחר את מה שאתה בעצם רוצה לתרגל על עצמך כי בסופו של דבר המטרה היא שתהיה לך יכולת לשחק עם הכל, אם אתה יכול לשכנע מישהו אתה גם יכול לשכנע את עצמך, אותו דבר אין הבדל. ואם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך, תבדוק מה הכי קשה לי לחשוב, איך אני חושב הפוך אבל זה קשה מאוד, אז מה אמרו, אמרו לך תשכנע מישהו אחר זה יותר קל.

ש: אבל אין הבדל משמעותי, מבחינת לשכנע אחרים, לשכנע את עצמי, כשמישהו אחר לא מזוהה עם האמונות שלו והמחשבות שלו. מחשבות שלי אני מאוד מזוהה איתן.

אליעד: מסקנה שזה הרבה יותר קשה אז אם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך. זאת אומרת שכל יותר תמצא במקום שלושה אנשים בחוץ, תמצא שלושה מחשבות בתוכך, "איך אני הופך אותן, איך אני רואה את ההפך שלהן".

ש: מה זאת אומרת הופך אותן?

אליעד: לדוגמא יש לי שלושה אמונות אמונה אחת אומרת "אני רוצה שיאהבו אותי", אמונה שניה אחת אומרת "אני רוצה ש...", "אני חושבת שמי שמתייחס אלי ככה וככה הוא לא אוהב אותי, אמונה שלישית אומרת "אם לא אוהבים אותי זה אסון", שזה כמו האמונה הראשונה זה אותו דבר. ועכשיו איך הופכים את זה, "למה אני לא רוצה שיאהבו אותי", "למה אם לא אוהבים אותי זה לא אסון ולמה גם אם מתנהגים אלי ככה זה לא סימן שלא אוהבים אותי". את אומרת "איך אני יכולה להפוך כזה דבר זה קשה עכשיו" נכון? יפה, אז לכן אמרתי במקום להתחיל בלהפוך את המחשבות שלך תתחילי להפוך מחשבות של אחרים. קחי סתם אנשים שחושבים משהו "איך אני יכולה לשכנע אותו לחשוב אחרת".

נגיד לדוגמא שאת נמצאת נגיב באיזה מקום ומישהו רוצה לסדר את החדר בצורה מסוימת ואת אומרת "בוא ננסה לשכנע אותו אחרת". מישהו נגיד אומר לך "אני רוצה לקנות חולצה בצבע מסוים", "איך אני יכולה", והוא אומר "אני חייב לקנות את הצבע הזה", "איך אני משכנעת אותו לקנות בדיוק צבע אחר" ושלא שיאשים אותך שאת שכנעת אותו אלא שהוא באמת יחשוב שזה נכון עוד, נגיד הוא אומר "תודה רבה שאמרת לי, איך לא שמתי לב".

ש: איך זה שאני עושה את זה עם אחרים בסוף...

אליעד: כי זה מפתח "פה" את היכולת לראות היפוכים. אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך.

ש: איזה היפוכים מקלים?

אליעד: אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך, ותחפשי שזה לא מחויב שזה יהיה רק, זה רק אפשרי, זה יהיה לך קשה. אז אני אומר לך תקחי את הדברים שאת רואה שהם רעים לאחרים ותגידי "אני צריכה לשכנע שלושה אנשים ביום, שמה שרע להם שזה בכלל טוב או שמה שרע להם זה לא רק רע, זה גם טוב", זה יותר קל. או שמה שרע להם זה לא משנה, שזה כמו לשכנע שזה גם טוב וגם רע. כמו לדוגמא כשמישהו אומר לך משהו ואת אומרת "לא, לדעתך כרגע", נגיד "ה - לדעתך כרגע" הזה זה בעצם, ואז הוא אומר לך "לא נכון", את אומרת לו "לא לא, זה לדעתך כרגע". בעצם את מנסה לשכנע אותו שמה שהוא חושב זה רק סובייקטיבי ולא אובייקטיבי ואז בעצם את דוחפת לעצמך במוח שזה.

ש: ואז אני דוחפת לעצמי במוח שהמחשבות לא מחויבות.

אליעד: שגם מה שאת חושבת. נכון, ואז הוא אומר לך "לדעתך כרגע", נראה לך שזה לדעתי כרגע אבל באמת זה באמת ככה. טוב הבנו? מה את הבנת?

ש: אני לא הבנתי הרבה.

אליעד: תגידי מה שכן הבנת.

ש: שמהאמת היא מה שאני הבנתי בכלל.

אליעד: רק את האמת.

ש: כאילו בשביל לשכנע מישהו אחר אני בעצם צריכה לחשוב איך אני הייתי משכנעת את עצמי שבכל מקרה אני באה לשכנע את עצמי.

אליעד: נכון, הנה הביא עוד היבט. כדי לשכנע אותו אתה אומר "אם אני הייתי חושב ככה איך אני הייתי גורם לעצמי לחשוב ההפך" אלא מה שבאופן יחסי זה יותר קל כי זה כאילו חיצוני לך.

ש: כן, אבל אם אני הייתי רוצה לחשוב על משהו באמת משכנע אז הייתי חייבת לחשוב מה היה משכנע אותי.

אליעד: אוקי הלאה, מה אתה רצית לשאול?

ש: רציתי לשאול שבתרגילים האלו לפעמים יש תופעה, זאת גם תופעה שאני ראיתי שיש הטעיה, אני עושה היפוך אבל זה אני מותה לצד אחד הצדדים.

אליעד: נכון.

ש: השאלה אם מהצד האופטימלי זה שלא תהיה הטעיה. או שאיך אני יכול, מתי, מה גורם לכך שיש הטעיה.

אליעד: המצב האופטימלי זה שלא תבדיל בין אופטימלי ללא אופטימלי, הבנת?

ש: שניה, לא כי אם משהו שיש ההפך צריך להיות בלי הטעיה.

אליעד: אין אופטימלי, עזוב אותי מאופטימלי, מה שאלת, מה האופטימלי? אופטימלי שלא תשאל מה אופטימלי. שאלת מה אופטימלי, מה אתה שואל בסוף, מה בסוף של "ה..." ולכן השאלה שלי היא מה יותר טוב, נכון?

ש: לא, אני מדבר עכשיו על העניין הזה.

אליעד: אוקי, ומה השאלה? אז מה השאלה שלך?

ש: השאלה מה פשר התופעה או איך לנטרל את התופעה הזאת, בכל אופן ההנחה שלי שצריך הפך בלי הטעיה, אני אומר אם זה הפך אז הוא צריך להיות בלי הטעיה. נגיד אני רוצה לשכנע מישהו שזה טוב נגיד, אני צריך להשתכנע בזה באמת.

אליעד: תראה מה האמת, תראה, לשכנע מישהו שמה שהוא חושב זה הפוך מהיבט מסוים זה לשקר אותו. למה זה לשקר אותו, כי אם אתה לוקח מישהו שחושב רק משהו ואתה אומר לו "לא נכון, רק ההפך" מהיבט מסוים שיקרת אותו וזה גם לא רק ההפך זה שניהם, זה גם לא שניהם זה אף אחד מהם, אוקי? אבל, אתה איתי?

ש: בערך.

אליעד: אם מישהו חושב משהו, אתה משכנע אותו שזה רק לא נכון, שרק ההפך של זה נכון מהיבט מסוים שיקרת אותו, למה שיקרת אותו? כי מצד האמת שני ההפכים נכונים ואין הבדל ביניהם בכלל, וזה לא משנה מה הוא בכלל חושב אז מה הטעם לומר לו שזה לא זה, זה ההפך, אוקי? אבל מצד שני גם מה שאני אומר, ואז לכאורה למה לשכנע אנשים שרק ההפך בוא נשכנע אותם שגם וגם, נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה, אבל המחשבה הזאת גם היא מבוססת על שקר כי היא בעצם מניחה שבסופו של דבר זה "גם וגם" ולא "רק". כשאין שכל אולי "זה רק זה" גם להגיד "לא נכון ובסוף זה גם וגם" מי החליט שזה גם וגם, השכל שלך אבל מי אמר שהשכל שלך צודק אולי בסוף זה שניהם ביחד, אולי בסוף זה לא אף אחד מהם, אולי בסוף זה רק צד אחד.

עוד פעם, מהצד שאתה מפעיל את השכל אז אתה אומר "האמת היא שבסופו של דבר אין הבדל בין הדברים" אז למה שאני אשכנע אותו שרק צד אחד צודק אם שני הצדדים צודקים. אבל אם אתה מפעיל את השכל עוד יותר, אתה מבין שזה רק משחק ואתה יכול להגיד ששני הצדדים צודקים, ואתה יכול להגיד רק צד אחד צודק. אם אתה רוצה להיות יותר מתוחכם האמת היא "שגם רק זה צודק וגם רק זה צודק".

ש: אם אפשר לאט לאט קצת, קודם כל לגבי הצעד הראשון, אותו צעד ראשון אני צריך לשאוף שההיפוכים יהיו מאוזנים או לא?

אליעד: אתה צריך לשאוף להגיד למצב, שלא תשאף אם ההיפוכים יהיו מאוזנים או לא. אני אומר לך את האמת. אתה רוצה את האמת? מה אכפת לך אם הם מאוזנים או לא.

ש: לא כי אני מרגיש שזה סתם רמייה כאילו מה יש.

אליעד: אתה רוצה לדעת את האמת? אתה בסוף צריך להגיע למצב שלא אכפת לך אם זה רמייה או לא רמייה.

ש: כאילו מה כי אין לזה שום משמעות בעצם.

אליעד: כי אתה לא תבדיל כבר בין רמייה ללא רמייה, בין מאוזן ללא מאוזן, בין ככה לככה, מה זה משנה לך, מה אכפת לך אם זה מאוזן או לא מאוזן.

ש - 1: אלא אם כן הוא רוצה לזוז.

ש - 2: לא, כי אני רוצה להרגיש שאני, שיש בזה משהו.

אליעד: תקשיב, בכל דבר יש תכלית. אני מסביר עוד פעם, בא נניח שיש לך מטרה בחיים לצאת מהמחויבים שלך, שמה שנתפס בעיניך כמחויב יהפוך לאפשרי. אוקי יפה, עכשיו איך עושים את זה, איך גורמים לקח שהדברים שאתה בטוח בהם שתצליח לראות עוד זוויות שלהם. איך עושים את זה, אז אני נתתי לך דוגמא לתרגיל, תקח אנשים שהם בטוחים בדברים ותשכנע אותם ההפך. למה, כי ככה זה מאלץ אותך להתמודד עם קונפליקטים, "מה הוא אמר, איך אני משכנע אותו הפוך".

אני אומר לכם יש מקום שקוראים לו "Facebook". "Facebook" יש את הפוסטים שהם מתווכחים עליהם, יש את הפוסטים שלא מתווכחים עליהם. יש פוסטים שכאלה כותבים ככה, כאלה כותבים ככה, יש פוסטים ש 99.999% מסכימים על אותה דעה. עכשיו, מי שאמיץ אומר "אין בעיה אני נוקט את העמדה ההפוכה", ככה, ככה דעה הפוכה, מה כולם חושבים אני חושב הפוך, זהו זה מה יש. מי שלא אמיץ אומר "יחשבו שהשתגעתי, יחשבו".

עכשיו, מקסימום אפשר לפתוח פרופיל נוסף ועל הפרופיל הנוסף הזה להתפרע לעשות מה שאתם רוצים. פותחים עוד פרופיל, לעשות לו סיומת היפוך משהו, בסדר? כאילו שיהיה ברור שזה כאילו שייך לאותו גור, סתם אני צוחק, והרעיון שלא משנה מה אנשים כותבים אתה כותב להם את ההפך, לא משנה מה הם אומרים אתה אומר להם את ההפך, לא משנה מה. ואם יש פוסט שכולם מסכימים על דעה מסוימת אתה עובר אחד אחד, אתה כותב את השמות שלהם כדי שהם יגיבו לך, לא בשביל לברוח מעימות, תחפש את העימות.

ש:...
קיבעון טיפים החלטה מהיבט מסוים איך אני חושב האמת אתגרים אז מה לגרום לאנשים לחשוב האם אתה לשנות את facebook אומנות אומנות ה אומנות השכנוע אומנות שכנוע איך לגרום ל איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אמנות השכנוע אנשים בפייסבוק דיבייט דיבייטינג החשיבה השכנוע התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה יצירתית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יכולת שכנוע יצירתי יצירתיות כושר כושר שכנוע כיצד לשכנע אנשים כישורי חשיבה כישורי שכנוע כישורים כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגרום לאנשים להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון ללמוד ללמוד דיבייט ללמוד דיבייטינג ללמוד לשכנע ללמוד לשכנע אנשים ללמוד רטוריקה למידה לפתח לפתח את לפתח את ה לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכנע לשכנע אנשים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנויות שכנוע מיומנות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פייסבוק פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח חשיבה יצירתית פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רטוריקה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכנוע תגובות תגובות בפייסבוק תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
הרגע הזה של ההווה, כוחו של הרגע הזה, משמעותו של הרגע הזה, עבר הווה עתיד, חווית הזמן, רגע אחד
הרגע הזה של ההווה, כוחו של הרגע הזה, משמעותו של הרגע הזה, עבר הווה עתיד, חווית הזמן, רגע אחד
... הרגע הזה הכי חשוב כי הוא הכי קיומי כן. אליעד: אז מה השאלה רוץ לשאלה ומצד שני לא תכף תגיע לשאלה. ש: ומצד שני לא כי ההווה מחיה את העבר. אליעד: אז מה השאלה אדוני המלומד, עכשיו רגע תעצור כי במאמר מוסגר נגיד היה מישהו בפייסבוק שאמר איזה כייף שאפשר לכתוב פה מה שרוצים בלי שאליעד קוטע אותך ואומר מה השאלה אבל מה הוא לא מבין שזה שאני אומר ...
הסיבה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה, האם יש סיבה ראשונה, האם יש סיבה, אין סיבה, שורש הסיבה הראשונה
הסיבה הראשונה, מהי הסיבה הראשונה, האם יש סיבה ראשונה, האם יש סיבה, אין סיבה, שורש הסיבה הראשונה
... הסברים מיותרים. אליעד גם מדגים כיצד אנשים מבלבלים את עצמם בגלל מה ששמעו מאחרים. למשל, אדם ששמע באינטרנט או בפייסבוק שאומרים צריך לדעת מהי הסיבה הראשונה, יכול להרגיש שהוא חייב למצוא את הסיבה הזו. הוא ישאל שוב ושוב, מה הסיבה הראשונה?, מתוך מחשבה ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... באופן הכי מלא ושלם שאפשר. הוא מדגיש שהמטרה היא לא להסתפק בידיעה חלקית או שטחית, אלא להגיע למצב שבו אין יותר שאלות על הנושא. כלומר, ההבנה צריכה להיות כזו שאפילו תיאורטית אין אפשרות למצוא עוד שאלות. לדוגמה, אדם שאל בפייסבוק מה הכוונה בלהבין את האמת. אליעד מסביר שלהבין את האמת זה לנסות להבין את הדבר עד כמה שאפשר להבין אותו, באופן הכי מוחלט שאפשר. כדי לעשות זאת, הוא ממליץ לא ...
העולם הערבי, מהפכות בעולם הערבי, התמרדות נגד דיקטטורה, הפיכת השלטון, דמוקרטיה, הסכם שלום, לעשות שלום
העולם הערבי, מהפכות בעולם הערבי, התמרדות נגד דיקטטורה, הפיכת השלטון, דמוקרטיה, הסכם שלום, לעשות שלום
... האדם או הציבור מגיעים לתובנה שהמצב הקיים בלתי נסבל יותר מהסיכון לשינוי. מה התפקיד של הטכנולוגיה בהתפתחות מהפכות בעולם הערבי? אליעד מזכיר גם את התפקיד של הטכנולוגיה, כגון פייסבוק והאינטרנט, שהיו גורמים מרכזיים במהפכות הערביות. טכנולוגיה זו, שמגיעה מהמערב, אפשרה לאנשים לתקשר, להתאגד ולארגן התמרדויות בצורה מהירה ויעילה. הוא מדגיש ...
זוגיות רעה, זוגיות טובה, לצמצם את עצמך, זוגיות מושלמת, זוגיות מתוך אחדות, זוגיות מתוך נפרדות, לבחור בנפרדות, פחד להיפגע
זוגיות רעה, זוגיות טובה, לצמצם את עצמך, זוגיות מושלמת, זוגיות מתוך אחדות, זוגיות מתוך נפרדות, לבחור בנפרדות, פחד להיפגע
... זאת משום שבזוגיות האדם אומר באופן ברור שהוא רוצה דבר אחד יותר מדבר אחר. לעומת פעולות פשוטות כמו העברת ערוצים בטלוויזיה או גלישה בפייסבוק, בזוגיות האדם נקשר באופן רגשי ואינטנסיבי ...
להתחיל עם בחורה בפייסבוק, הכרויות בפייסבוק, להכיר בחורות בפייסבוק, איך להתחיל עם בחורה, איך להכיר בחורה, להכיר בנות
... עם בחורה בפייסבוק, הכרויות בפייסבוק, להכיר בחורות בפייסבוק, איך להתחיל עם בחורה, איך להכיר בחורה, להכיר בנות האם קל להכיר בחורות בפייסבוק, ומה מפריע להצלחה שלך? הרבה אנשים רוצים להכיר בחורות בפייסבוק, אבל לא כולם מצליחים בקלות. אליעד מסביר שלפני שמתחילים בכלל לנסות להכיר בחורה בפייסבוק, חייבים להבין מה בדיוק רוצים. אדם שרוצה להכיר בחורות בקלות, צריך להבהיר לעצמו ... דוגמה קונקרטית: נניח שראית מישהי מעניינת בפייסבוק, שלחת לה בקשת חברות והודעה, אבל אחרי חודשיים אין תגובה. אליעד מסביר שכבר מכאן ... למה לא מספיק רק לשלוח הודעה או בקשת חברות בפייסבוק? הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש היא ששליחת בקשת חברות בלבד היא מאמץ מאוד נמוך, ולכן ... הודעה ומחכה חודשיים. לכן, שליחת הודעה בפייסבוק והמתנה לתגובה זו לא השקעה מספיק גדולה כדי לזכות בתשומת הלב שלה. מה כן צריך לעשות ... אפקטיבית? הסוד של אליעד להצלחה בהיכרויות בפייסבוק הוא להבין באמת מה הבחורה רוצה. במקום להיות עסוק רק במה שאתה רוצה, צריך לחשוב מה ... שלם איתן. לסיכום, כדי להצליח להכיר בחורות בפייסבוק, חייבים להבין את המשחק: להבין מה באמת אתה רוצה: משהו מיוחד או משהו זמין מאוד? ... להיות שלם עם התוצאות. איך להתחיל עם בחורה בפייסבוק? למה היא לא עונה להודעה בפייסבוק? איך להכיר בחורות איכותיות? מה זה תיאום ציפיות עם המציאות? איך לדעת מה הבחורה רוצה באמת? האם קל להכיר בנות בפייסבוק? ש: בא לך לדבר קצת על הסרט. אליעד: לא בא לי אבל בא נדבר לא אבל משהו מחיי היומיום ... בקלות תן דוגמא. ש: אוקי דוגמא מאוד פשוטה הפייסבוק. אליעד: כן ראית מישהי בפייסבוק. ש: ראיתי ושלחתי לה בקשת חברות והודעה. אליעד: איזה מרגש רצה להיות חבר שלה שלח לה ... אני רוצה להיות חבר שלך הוא אמר בוא ניתן לפייסבוק להגיד לה אז הוא אומר לפייסבוק פייסבוק תקשיב תגיד לה בבקשה שאני רוצה להיות חבר שלה אבל לא חבר חבר רק שתופיע אצלי בנתיים בפייסבוק זה חבר וירטואלי עד כאן הסיפור מוכר הלאה. ש: ומה שקרה ששלחתי לה בקשה ועובר שבוע ... אמרה לי תשמע יש לי שלוש מאות בקשות חברות בפייסבוק ואתה ביניהם. אליעד: נכון אוקי. ש: אז אני נורא עצלנית ואין לי כוח להוסיף אותך ... אבל למה רצית את הבחורה הזאת שפנית אליה בפייסבוק למה רצית כי היא נראית ככה והיא ככה וככה. ש: אתה צודק רציתי אותה מסיבה. אליעד: ... מוכן לעשות כדי להשיג את הבחורה לשלוח לה בפייסבוק חברות ולחכות חודשיים עד שאני אפנה לשם למה לחכות חודשיים. ש: מצד מסוים זאת השקעה ... מאמץ. אליעד: לא זה גם לא שהוא ישב ליד הפייסבוק ואמר טוב מתי היא תאשר ומתי היא תאשר הוא ועכשיו הלך לעיסוקיו בדק אישרה לא אישרה. ... הקושי לא הבנתי. אליעד: נכון כי אתה חשבת שבפייסבוק יש רק בן אדם אחד שהיא מחכה מי יפנה אלי הנה מישהו פנה אלי ישר היא זה. ש: אז זהו ... לא יכול ככה אי אפשר אין אפשרות די סוגר את הפייסבוק יוצא מהפייסבוק. ש: לא מאשר עשר ואת כל השאר עשרה מספיק. אליעד: נכון את העשרה הראשונים. ש: אלה ...
חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות
חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות
... נהיה פרקטיים מה רע בלהיות לבד. ש: אני לא יודעת. אליעד: את לא יודעת מה רע בלהיות לבד? ש: לא יהיה מישהו שיעזור לי, לא יהיה לי עם מי לדבר. אליעד: ואם תהיה לך פיליפינית נגיד ויש לך פייסבוק את יכולה לצוטט עם אנשים אז את לא לבד יש לך עם מי לדבר. ש: לא יהיה לי אינטימיות. אליעד: ואז מה? ש: זה כמו שלא יהיה לי אוכל זה סוג של צורך. אליעד: נכון ...
טאוטולוגיה, סתירה עצמית, לוגיקה, פילוסופיה, הכללה, להכליל, מותר להכליל, אסור להכליל, כתות, הכת של אליעד כהן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, תורת הקבוצות, דבר שנכון מצד עצמו
טאוטולוגיה, סתירה עצמית, לוגיקה, פילוסופיה, הכללה, להכליל, מותר להכליל, אסור להכליל, כתות, הכת של אליעד כהן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, תורת הקבוצות, דבר שנכון מצד עצמו
... של אליעד? אליעד כהן משתמש במונח הכת של אליעד באופן מטאפורי. הוא מסביר שהוא לא התכוון לקבוצת אנשים ספציפית בקבוצה שלו בפייסבוק או אנשים מסוימים שמזדהים איתו. הכוונה שלו היתה למערכת חשיבה, או לסיסטמה רעיונית מסוימת. אדם שחושב על פי ... זה אפשר לעבור לשלב של מציאת המהות של המשפט. לדוגמה, כאשר אליעד אומר הקבוצה שלי, אנשים מיד מניחים שהוא מתכוון לקבוצה בפייסבוק או לקבוצה של אנשים. אבל אליעד כהן מסביר שהוא כלל לא התכוון לכך, אלא התכוון לגישה או לסיסטמה של חשיבה. ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... קיימים באופן זהה בדיוק כפי שהכלום קיים. מדוע יש תחושת חיסרון גם כשהכל נראה שלם? אליעד נותן דוגמה של אדם שקם בבוקר ללא שאלות או חוסרים, ופתאום הוא נכנס לפייסבוק או למקום אחר וחווה ניכור או חוסר הבנה של אנשים אחרים. תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא ... מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר הבנה? אליעד מתאר בפירוט רב את תחושת החיסרון שאנשים חווים כשהם לא מצליחים להבין דברים. הוא מביא דוגמה של אדם שנכנס לפייסבוק , רואה פוסטים ולא מבין מה אנשים כותבים או אומרים. תחושת החיסרון במצב זה נוצרת מכיוון שהאדם חווה ...
התנהגות לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני
התנהגות לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני
... לא ראויה של מורה רוחני, ראוי או לא ראוי, קושיות על אלוהים, מהי התנהגות ראויה? מוסכמות חברתיות, מחיקת תגובות בפייסבוק, להשלים עם המציאות, קושיות על מורה רוחני מהי התנהגות ראויה ומיהו מורה רוחני ראוי? בקטע הזה אליעד עוסק ... הוא מציין כי ההבדל בין מה שאנחנו מחשיבים לנכון לבין מה שבאמת נכון יכול לעיתים להיות מטושטש, כי כל אחד רואה את הדברים באופן שונה. האם מחיקת תגובות בפייסבוק היא פעולה ראויה? בתוך כל השיח על מוסכמות חברתיות, אליעד מתייחס גם למחיקת תגובות בפייסבוק - פעולה שנעשית לעיתים מתוך רצון להימנע מקונפליקט או כדי לשמור על תדמית. הוא מציין שלפעמים אנשים מוחקים ... כל אחד. מהי התנהגות ראויה? מהו מורה רוחני ראוי? מהם קושיות על אלוהים? מהן המוסכמות החברתיות? האם ניתן להטיל ספק בהתנהגות אלוהים? האם מחיקת תגובות בפייסבוק היא פעולה ראויה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: facebook, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: facebook, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, מאמן מכירות, אימון אישי טלפוני בתחום facebook - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 1.0469 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 16:02:22 - wesi1