אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח החשיבה ✔ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית?

הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, תציב לעצמך אתגר לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון, ולהפוך את מחשבותיהם. כל אחד מהאנשים שתפגוש יחשוב על נושא מסוים, והמשימה שלך היא לשכנע אותו בהפך. לדוגמה, אם מישהו בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה.

אליעד מסביר שברגע שאתה עושה זאת, אתה נכנס לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. אין זה משנה אם מה שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים.

מהו תרגול ההיפוכים?

ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה.

עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק בשכנוע של אחרים, אלא לתרגל את המחשבות שלנו ולנסות לשנות את עמדותינו האישיות, כלומר, ללמוד לא רק לשנות דעות של אחרים אלא גם את דעתנו האישית על נושאים שונים.

מהם הרמות השונות של קושי בשכנוע?

בזמן שאנחנו מבצעים את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל היא - מה יותר קל לשכנע? האם קל יותר לשכנע אדם שמה שהוא ראה אינו קיים, או שמה שהוא זכר הוא לא נכון? לדוגמה, אם אדם ראה מישהו במצב מסוים, אנחנו יכולים לשכנע אותו שלא כך היה, אך אם הוא זוכר סיטואציה, זה הרבה יותר קשה לשנות את זיכרונו.

אליעד מציין עוד כי קשה יותר לשכנע אדם במציאות שהוא חווה - לדוגמה, מישהו שמרגיש כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו אדם חושב על משהו במנותק מהמציאות המיידית.

האם צריך לשנות את דעתנו באופן מוחלט?

מהלך השיחה עם אליעד מבהיר שבסופו של דבר, המשימה לא תמיד היא לשנות את הדעה של מישהו במאה אחוז, אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך "למה אני חושב ככה?", עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא באמת מחויב או אם יש מקום לראות את הדברים אחרת. לדוגמה, אם אתה מביא טענה כלשהי - אל תתייחס אליה כאל דבר מוחלט, אלא בדוק את ההגדרות שמאחוריה, ואת השפעתן על המצב. האם זה בהכרח נכון? אם לא, אז יש מקום לשינוי.

במהלך השיחה, אליעד מציע לנו לבדוק כל טענה שמובאת לנו, ולשאול האם זה באמת מחויב או שזו סתם דעה. כל טענה שאנחנו שומעים צריכה להיבדק בעין ביקורתית, ואם היא לא מחויבת, אפשר להציג את ההפך שלה, מה שעוזר...
איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע?

הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של "היפוכים", שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים.

הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון. לא משנה על איזו נושא מדובר, המטרה היא לקחת עמדות שכולן נכונות לדעתם של אחרים ולהתעקש על העמדה ההפוכה. אליעד נותן דוגמה לפוסטים בפייסבוק, שבהם קיימת קונצנזוס דעות. במקום להסכים עם הדעות הרווחות, הוא מציע דווקא להיכנס לשיחה ולהביע את הדעה ההפוכה, לא משנה איך זה יתקבל. התוצאה תהיה תמיד עימות מעניין שיכול לפתח את יכולת השכנוע והיצירתיות של האדם.

באמצעות אותו תרגיל, אפשר לתרגל את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך?

איך מגדילים את הרף של השכנוע?

אליעד מציין שניתן להעלות את הרף במאמץ ולבחון את רמת הקושי של השכנוע. יש דרגות שונות של קושי בשכנוע - מה קל יותר לשנות? האם קל יותר לשכנע אדם במה שהוא זוכר לעומת מה שהוא רואה או מרגיש? האם קל לשכנע אדם בתיאוריה או במציאות?

מה שמוביל לרעיון המרכזי: תרגול השכנוע לא רק כלפי אחרים אלא גם כלפי עצמנו. אם אנו מצליחים לשכנע אנשים, מה מונע מאיתנו לשכנע את עצמנו?

האם תמיד יש תשובה נכונה לשכנוע?

אליעד מדבר על שאלת האמת בשכנוע. האם באמת כל דעה או מחשבה חייבת להיות נכונה או שהיא פשוט סובייקטיבית? הוא מסביר שלפעמים כל מה שאנחנו עושים זה לשחק עם דעות, ורק התעקשות על דעה אחת גורמת לנו להרגיש שאנחנו צודקים. לכן, אם אנחנו רוצים לשפר...
הנושא הוא איך לפתח את השכל. אם יהיה לך יותר שכל מה תקבל בתמורה? מה שתרצה.

ש: למה?

אליעד: למה אתה לא יודע את התשובה? כי אין לך מספיק שכל. יפה, הנה כבר ראינו תשובה. אתה שואל אותי למה, אם היה לך יותר שכל תקבל תשובה למה שאתה רוצה ואז יהיה לך פחות שאלה, נכון?

ש: כן.

אליעד: הנה הוא חכם מיידי. עכשיו אוקי, עכשיו השאלה היא זה איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל, איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל אז אני רוצה לתת לכם טיפ איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל. הטיפ אומר כזה דבר, כל יום אתה וגם אתה, וגם אתה, עכשיו אם אמרתי פעמיים "וגם אתה" המסקנה שצריך לעשות את זה פעמיים כי אתה כאילו שני אנשים, בכל מקרה ללכת, אתה צריך להציב לעצמך מטרה "אני היום צריך לשכנע שלושה אנשים שמשהו שהם חושבים זה לא נכון" לשכנע בההפך, לא משנה סתם אקראי תקח שלושה אנשים, אקראי סתם לא משנה, נכנס לפייסבוק ואתה רואה נגיד פוסט שכולם מגיבים נגיד משהו מסוים, אתה אומר "מה הם אמרו? יפה, אני עכשיו אומר את העמדה ההפוכה, לא משנה מה הם אמרו אני אומר את ההפך".

יש הרי את הפוסטים האלו שיש כולם בעדר הזה איזה תמונה או מישהו וכולם כותבים גם נכנסים, אתה צריך לעשות "אני אומר ההפך" ואז כולם יקפצו עליך, ואתה אומר "או עכשיו יש פה קרב מעניין" ואז אתה מביא להם את ההפך, וכל מה שהם אומרים אתה אומר להם את ההפך "לא נכון, מי אמר", יגידו "אתה משוגע" תגיד "נכון אולי אני משוגע ואני צודק, ואתם משוגעים". לא משנה כלום אין, אומרים לך "מה אתה מטורף, צריך לאשפז אותך" אתה אומר "לא נכון, צריך לאשפז אתכם", זהו ככה עד הסוף לא משנה מה אומרים לך אתה אומר ההפך. זהו אומרים לך "אתה השתגעת" תגיד "לא נכון אתה השתגעת, "אתה לא רואה אבל שככה וזה" תגיד "לא נכון, זה יותר טוב", עד הסוף.

עכשיו, מה אני אומר, אני אומר ככה, כל יום לקחת שלושה אנשים סתם אנשים, תבדוק מה הוא חושב, איך אני גורם לו לחשוב הפוך. זה בעצם לתרגל את השכל של ההיפוכים, לתרגל את ההיפוכים, סתם אנשים, סתם מחשבות, לקחת בן אדם תשכנע אותו לחשוב הפוך. עכשיו, פה יש, ודרך אגב אתה יכול לעשות גם הרבה דברים, לדוגמה נגיד בן אדם עצוב, אתה אומר "אני אשכנע אותו" נגיד הוא אומר "עצוב, כי קרה לי משהו רע", אתה אומר "איך אני עכשיו משכנע אותו להיות שמח שזה קרה", זה גם דוגמה של היפוך נגיד הוא עצוב כי הוא עשה תאונה, איך אני אומר לו "וואלה, אבל זה שעשית תאונה זה בכלל טוב, צריך להיות שמח" ותשכנע אותו בזה. בא נגיד מישהו חושב איזה דעה פוליטית איך אני משכנע אותו בהפך.

עכשיו תראו, פה יש רף, אפשר לעלות את הרף לכמה דרגות. קודם כל, במקום שלושה אנשים שישה אנשים וכבר העלנו את הרף. דבר שני גם ברמת קושי לשכנע, מה זאת אומרת, אתה יכול לבדוק, מה יותר קל לשכנע בן אדם שמה שהוא רואה זה לא קיים, או שדבר שהוא זוכר זה לא קיים? דבר שהוא זוכר. מה יותר קל דבר שהוא מרגיש או דבר שהוא זוכר שהוא הרגיש, או שהוא כרגע מרגיש? שכרגע מרגיש זה יותר קשה נגיד. אני אומר שגם כשאתה משכנע בן אדם אתה יכול להגיד "רגע, בא ניקח, ננסה להפוך לו אמונה, ננסה להפוך לו מחשבה, ננסה להפוך לו דעה. כאילו כמה זה מחויב אצלו ולפי זה נעלה את רמת הקושי כי אתה יכול לשכנע אנשים להחליף את הדעות שלהם, השאלה באיזה רמת קושי, כמה הוא בטוח שזה ככה.

עכשיו מה תקבל בתמורה את זה שאתה, עכשיו, מה השכל שעומד מאחורי התרגיל הזה, השכל שאומר שאתה בעצם צריך להיות יותר יצירתי, צריך להיות יצירתי, צריך להיות מתוחכם, צריך לראות כל דבר את ההפך שלו, להביא היפוכים, לראות עוד צדדים וכו'. והדבר הזה מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, מה אתה אומר? מה אתה חושב? אתה, אתה.

ש: מה זאת אומרת אני חושב.

אליעד: מה אתה חושב על הרעיון הזה, על התרגיל הזה, מה אתה אומר עליו?

ש: רעיון טוב, מה אני יכול להגיד על זה.

אליעד: יפה, עכשיו אתה תשכנע אותו, עכשיו תשכנע את עצמך למה זה רעיון רע מאוד.

ש: אני, אני יכול, סתם.

אליעד: אוקי, תשכנע בוא תמצא למה זה רע נו.

ש: אני יכול, למה זה לשכנע אחרים לא בהכרח יעזור לך לשכנע את עצמך. כאילו זה שאתה מצליח לעשות היפוכים לא אומר בהכרח שתצליח לעשות היפוכים על עצמך.

אליעד: אבל למה זה רעיון רע בכלל, הרעיון הזה?

ש: כי למה בכלל לשנות לאנשים את הדעה שלהם, אולי זה טוב שישארו בדעה שלהם.

אליעד: בשביל לפתח את החשיבה שלך.

ש: אבל אולי עדיף לא לפתח את החשיבה שלי.

אליעד: איך יכול להיות שעדיף לא לפתח את החשיבה שלך?

ש: כי יש יתרונות גם בחשיבה שהיא לא מפותחת.

אליעד: איזה לדוגמה יש יתרונות בחשיבה לא מפותחת?

ש: שאתה, יש יותר דברים שאתה בטוח בהם ואז אתה יותר...

אליעד: סובל.

ש: לא, אבל במציאות שלך, איך שהמציאות שלך יותר...

אליעד: תראה, הבן אדם סובל רק בגלל שהחשיבה שלו לא מפותחת מספיק.

ש: אוקי, אבל יכול להיות שהוא גם יסבול ברבדים אחרים שהוא יחשוב שהיא תהיה יותר מפותחת.

אליעד: תראה, תקשיב זה לא באמת משנה, בא נדבר על משהו אחר. תקשיב לעיקרון, מה הרעיון שעומד מאחורה? הרעיון שעומד מאחורה שכל פעם שאתה שומע רעיון אתה צריך לשאול את עצמך "האם זה מחויב או לא, האם מה שהוא אמר זה מחויב או לא?". נגיד שעכשיו אני מביא פה טענה שאומרת "אם תעשה ככה וככה זה יפתח לך את השכל, וזה יותר טוב" ואתה אומר "רגע יש לזה הפך או אין לזה היפך?" תשובה, תבדוק את ההגדרות, מה ההגדרה של לפתח את השכל, מה ההגדרה של טוב, מה ההגדרה של התרגיל והאם זה בהכרח אותו דבר.

אם זה בהכרח אותו דבר אז אין לזה היפך אם זה לא אותו דבר יש לזה הפך אבל המטרה היא כשמישהו אומר טענה, שאתה ישר שומע נגיד "הוא אמר ככה כי ככה, רגע רגע, למה הוא חושב ככה? כי ככה. האם זה שמשהו מסוים, אם זה מחייב את זה לחשוב ככה וככה? אם לא אני אביא לו את ההפך". המטרה היא שבן אדם תהיה לו כמה שיותר גמישות מחשבתית.

עכשיו אני אתן לכם עוד רעיון לא רק לשכנע בן אדם לשנות את את דעתו להפך של מה שהוא חושב גם לשכנע בן אדם, תרגיל יותר קל, לשכנע בן אדם להסכים שמה שהוא חושב זה לא רק נכון, זה גם נכון. שימו לב יש את רמת הקושי היותר גדולה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו את ההפך" ויש רמת קושי יותר נמוכה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו שמה שהוא חושב זה נכון, אבל שאפשר להסתכל על זה בעוד דרך", נגיד סוג של זווית. ואפשר או נגיד לפחות לגרום לו לחשוב שאולי אפשר לחשוב על זה בעוד זווית, או נגיד כשמישהו אומר נגיד משהו אתה צריך לשכנע אותו שמה שהוא אומר זה רק לדעתו ושזה לא מחויב שזה יהיה ככה לדוגמה.

עכשיו, הדברים האלה זה בעצם לתרגל על מישהו אחר את מה שאתה בעצם רוצה לתרגל על עצמך כי בסופו של דבר המטרה היא שתהיה לך יכולת לשחק עם הכל, אם אתה יכול לשכנע מישהו אתה גם יכול לשכנע את עצמך, אותו דבר אין הבדל. ואם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך, תבדוק מה הכי קשה לי לחשוב, איך אני חושב הפוך אבל זה קשה מאוד, אז מה אמרו, אמרו לך תשכנע מישהו אחר זה יותר קל.

ש: אבל אין הבדל משמעותי, מבחינת לשכנע אחרים, לשכנע את עצמי, כשמישהו אחר לא מזוהה עם האמונות שלו והמחשבות שלו. מחשבות שלי אני מאוד מזוהה איתן.

אליעד: מסקנה שזה הרבה יותר קשה אז אם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך. זאת אומרת שכל יותר תמצא במקום שלושה אנשים בחוץ, תמצא שלושה מחשבות בתוכך, "איך אני הופך אותן, איך אני רואה את ההפך שלהן".

ש: מה זאת אומרת הופך אותן?

אליעד: לדוגמה יש לי שלושה אמונות אמונה אחת אומרת "אני רוצה שיאהבו אותי", אמונה שניה אחת אומרת "אני רוצה ש...", "אני חושבת שמי שמתייחס אלי ככה וככה הוא לא אוהב אותי, אמונה שלישית אומרת "אם לא אוהבים אותי זה אסון", שזה כמו האמונה הראשונה זה אותו דבר. ועכשיו איך הופכים את זה, "למה אני לא רוצה שיאהבו אותי", "למה אם לא אוהבים אותי זה לא אסון ולמה גם אם מתנהגים אלי ככה זה לא סימן שלא אוהבים אותי". את אומרת "איך אני יכולה להפוך כזה דבר זה קשה עכשיו" נכון? יפה, אז לכן אמרתי במקום להתחיל בלהפוך את המחשבות שלך תתחילי להפוך מחשבות של אחרים. קחי סתם אנשים שחושבים משהו "איך אני יכולה לשכנע אותו לחשוב אחרת".

נגיד לדוגמה שאת נמצאת נגיב באיזה מקום ומישהו רוצה לסדר את החדר בצורה מסוימת ואת אומרת "בוא ננסה לשכנע אותו אחרת". מישהו נגיד אומר לך "אני רוצה לקנות חולצה בצבע מסוים", "איך אני יכולה", והוא אומר "אני חייב לקנות את הצבע הזה", "איך אני משכנעת אותו לקנות בדיוק צבע אחר" ושלא שיאשים אותך שאת שכנעת אותו אלא שהוא באמת יחשוב שזה נכון עוד, נגיד הוא אומר "תודה רבה שאמרת לי, איך לא שמתי לב".

ש: איך זה שאני עושה את זה עם אחרים בסוף...

אליעד: כי זה מפתח "פה" את היכולת לראות היפוכים. אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך.

ש: איזה היפוכים מקלים?

אליעד: אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך, ותחפשי שזה לא מחויב שזה יהיה רק, זה רק אפשרי, זה יהיה לך קשה. אז אני אומר לך תקחי את הדברים שאת רואה שהם רעים לאחרים ותגידי "אני צריכה לשכנע שלושה אנשים ביום, שמה שרע להם שזה בכלל טוב או שמה שרע להם זה לא רק רע, זה גם טוב", זה יותר קל. או שמה שרע להם זה לא משנה, שזה כמו לשכנע שזה גם טוב וגם רע. כמו לדוגמה כשמישהו אומר לך משהו ואת אומרת "לא, לדעתך כרגע", נגיד "ה - לדעתך כרגע" הזה זה בעצם, ואז הוא אומר לך "לא נכון", את אומרת לו "לא לא, זה לדעתך כרגע". בעצם את מנסה לשכנע אותו שמה שהוא חושב זה רק סובייקטיבי ולא אובייקטיבי ואז בעצם את דוחפת לעצמך במוח שזה.

ש: ואז אני דוחפת לעצמי במוח שהמחשבות לא מחויבות.

אליעד: שגם מה שאת חושבת. נכון, ואז הוא אומר לך "לדעתך כרגע", נראה לך שזה לדעתי כרגע אבל באמת זה באמת ככה. טוב הבנו? מה את הבנת?

ש: אני לא הבנתי הרבה.

אליעד: תגידי מה שכן הבנת.

ש: שמהאמת היא מה שאני הבנתי בכלל.

אליעד: רק את האמת.

ש: כאילו בשביל לשכנע מישהו אחר אני בעצם צריכה לחשוב איך אני הייתי משכנעת את עצמי שבכל מקרה אני באה לשכנע את עצמי.

אליעד: נכון, הנה הביא עוד היבט. כדי לשכנע אותו אתה אומר "אם אני הייתי חושב ככה איך אני הייתי גורם לעצמי לחשוב ההפך" אלא מה שבאופן יחסי זה יותר קל כי זה כאילו חיצוני לך.

ש: כן, אבל אם אני הייתי רוצה לחשוב על משהו באמת משכנע אז הייתי חייבת לחשוב מה היה משכנע אותי.

אליעד: אוקי הלאה, מה אתה רצית לשאול?

ש: רציתי לשאול שבתרגילים האלו לפעמים יש תופעה, זאת גם תופעה שאני ראיתי שיש הטעיה, אני עושה היפוך אבל זה אני מותה לצד אחד הצדדים.

אליעד: נכון.

ש: השאלה אם מהצד האופטימלי זה שלא תהיה הטעיה. או שאיך אני יכול, מתי, מה גורם לכך שיש הטעיה.

אליעד: המצב האופטימלי זה שלא תבדיל בין אופטימלי ללא אופטימלי, הבנת?

ש: שניה, לא כי אם משהו שיש ההפך צריך להיות בלי הטעיה.

אליעד: אין אופטימלי, עזוב אותי מאופטימלי, מה שאלת, מה האופטימלי? אופטימלי שלא תשאל מה אופטימלי. שאלת מה אופטימלי, מה אתה שואל בסוף, מה בסוף של "ה..." ולכן השאלה שלי היא מה יותר טוב, נכון?

ש: לא, אני מדבר עכשיו על העניין הזה.

אליעד: אוקי, ומה השאלה? אז מה השאלה שלך?

ש: השאלה מה פשר התופעה או איך לנטרל את התופעה הזאת, בכל אופן ההנחה שלי שצריך הפך בלי הטעיה, אני אומר אם זה הפך אז הוא צריך להיות בלי הטעיה. נגיד אני רוצה לשכנע מישהו שזה טוב נגיד, אני צריך להשתכנע בזה באמת.

אליעד: תראה מה האמת, תראה, לשכנע מישהו שמה שהוא חושב זה הפוך מהיבט מסוים זה לשקר אותו. למה זה לשקר אותו, כי אם אתה לוקח מישהו שחושב רק משהו ואתה אומר לו "לא נכון, רק ההפך" מהיבט מסוים שיקרת אותו וזה גם לא רק ההפך זה שניהם, זה גם לא שניהם זה אף אחד מהם, אוקי? אבל, אתה איתי?

ש: בערך.

אליעד: אם מישהו חושב משהו, אתה משכנע אותו שזה רק לא נכון, שרק ההפך של זה נכון מהיבט מסוים שיקרת אותו, למה שיקרת אותו? כי מצד האמת שני ההפכים נכונים ואין הבדל ביניהם בכלל, וזה לא משנה מה הוא בכלל חושב אז מה הטעם לומר לו שזה לא זה, זה ההפך, אוקי? אבל מצד שני גם מה שאני אומר, ואז לכאורה למה לשכנע אנשים שרק ההפך בוא נשכנע אותם שגם וגם, נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה, אבל המחשבה הזאת גם היא מבוססת על שקר כי היא בעצם מניחה שבסופו של דבר זה "גם וגם" ולא "רק". כשאין שכל אולי "זה רק זה" גם להגיד "לא נכון ובסוף זה גם וגם" מי החליט שזה גם וגם, השכל שלך אבל מי אמר שהשכל שלך צודק אולי בסוף זה שניהם ביחד, אולי בסוף זה לא אף אחד מהם, אולי בסוף זה רק צד אחד.

עוד פעם, מהצד שאתה מפעיל את השכל אז אתה אומר "האמת היא שבסופו של דבר אין הבדל בין הדברים" אז למה שאני אשכנע אותו שרק צד אחד צודק אם שני הצדדים צודקים. אבל אם אתה מפעיל את השכל עוד יותר, אתה מבין שזה רק משחק ואתה יכול להגיד ששני הצדדים צודקים, ואתה יכול להגיד רק צד אחד צודק. אם אתה רוצה להיות יותר מתוחכם האמת היא "שגם רק זה צודק וגם רק זה צודק".

ש: אם אפשר לאט לאט קצת, קודם כל לגבי הצעד הראשון, אותו צעד ראשון אני צריך לשאוף שההיפוכים יהיו מאוזנים או לא?

אליעד: אתה צריך לשאוף להגיד למצב, שלא תשאף אם ההיפוכים יהיו מאוזנים או לא. אני אומר לך את האמת. אתה רוצה את האמת? מה אכפת לך אם הם מאוזנים או לא.

ש: לא כי אני מרגיש שזה סתם רמייה כאילו מה יש.

אליעד: אתה רוצה לדעת את האמת? אתה בסוף צריך להגיע למצב שלא אכפת לך אם זה רמייה או לא רמייה.

ש: כאילו מה כי אין לזה שום משמעות בעצם.

אליעד: כי אתה לא תבדיל כבר בין רמייה ללא רמייה, בין מאוזן ללא מאוזן, בין ככה לככה, מה זה משנה לך, מה אכפת לך אם זה מאוזן או לא מאוזן.

ש - 1: אלא אם כן הוא רוצה לזוז.

ש - 2: לא, כי אני רוצה להרגיש שאני, שיש בזה משהו.

אליעד: תקשיב, בכל דבר יש תכלית. אני מסביר עוד פעם, בא נניח שיש לך מטרה בחיים לצאת מהמחויבים שלך, שמה שנתפס בעיניך כמחויב יהפוך לאפשרי. אוקי יפה, עכשיו איך עושים את זה, איך גורמים לקח שהדברים שאתה בטוח בהם שתצליח לראות עוד זוויות שלהם. איך עושים את זה, אז אני נתתי לך דוגמה לתרגיל, תקח אנשים שהם בטוחים בדברים ותשכנע אותם ההפך. למה, כי ככה זה מאלץ אותך להתמודד עם קונפליקטים, "מה הוא אמר, איך אני משכנע אותו הפוך".

אני אומר לכם יש מקום שקוראים לו "Facebook". "Facebook" יש את הפוסטים שהם מתווכחים עליהם, יש את הפוסטים שלא מתווכחים עליהם. יש פוסטים שכאלה כותבים ככה, כאלה כותבים ככה, יש פוסטים ש 99.999% מסכימים על אותה דעה. עכשיו, מי שאמיץ אומר "אין בעיה אני נוקט את העמדה ההפוכה", ככה, ככה דעה הפוכה, מה כולם חושבים אני חושב הפוך, זהו זה מה יש. מי שלא אמיץ אומר "יחשבו שהשתגעתי, יחשבו".

עכשיו, מקסימום אפשר לפתוח פרופיל נוסף ועל הפרופיל הנוסף הזה להתפרע לעשות מה שאתם רוצים. פותחים עוד פרופיל, לעשות לו סיומת היפוך משהו, בסדר? כאילו שיהיה ברור שזה כאילו שייך לאותו גור, סתם אני צוחק, והרעיון שלא משנה מה אנשים כותבים אתה כותב להם את ההפך, לא משנה מה הם אומרים אתה אומר להם את ההפך, לא משנה מה. ואם יש פוסט שכולם מסכימים על דעה מסוימת אתה עובר אחד אחד, אתה כותב את השמות שלהם כדי שהם יגיבו לך, לא בשביל לברוח מעימות, תחפש את העימות.

ש:...
לגרום למישהי לעבוד במכירות היפוכים תחושה משמעותיות למה הוא חושב להישאר שפוי שכל שיפור יכולות חשיבה איזון השתגעתי facebook אומנות אומנות המכירה אומנות השכנוע איך לגרום לאנשים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אמנות המכירה אמנות השכנוע דיבייט דיבייטינג התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה יצירתית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יכולת שכנוע יצירתי יצירתיות כושר כושר שכנוע כיצד לשכנע אנשים כישורי חשיבה כישורי שכנוע כישורים כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגרום לאנשים להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון ללמוד ללמוד דיבייט ללמוד דיבייטינג ללמוד לשכנע ללמוד לשכנע אנשים ללמוד רטוריקה למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכנע לשכנע אנשים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנויות שכנוע מיומנות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פייסבוק פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח חשיבה יצירתית פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רטוריקה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכנוע תגובות תגובות בפייסבוק תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2 איך מתייחסים נכון לחיים כחדר כושר לשכל? כדי להבין איך לפתח את השכל ואיך לדעת אם יש לך שכל אמיתי, אליעד כהן מציג דוגמה מתוך עולם הכושר, המדגישה כיצד נכון ... למטרות מוגדרות מראש. אך בפועל, החיים עצמם הם חדר הכושר האמיתי של השכל. כל מצב בחיים, כל נושא, אפילו אם הוא נראה חסר עניין או חסר תועלת ברגע זה, הוא הזדמנות לפתח את החשיבה ולהרחיב את יכולת ההבנה והשכל. האם השכל מתפתח רק בתחומים שמעניינים אותנו? לפי אליעד כהן, אם אדם ... לחלוטין, מתוך אמונה שזה חסר תועלת. האפשרות השנייה היא להסתכל על הסיטואציה כעל הזדמנות, ולהתאמץ להפעיל את השכל גם בתחום הזה. הגישה השנייה היא זו שתורמת באמת לפיתוח השכל. מי שמתאמן רק במה שהוא כבר מכיר וטוב בו, לא באמת יודע אם הוא באמת חכם או בעל שכל. ההמלצה של ... למצבים לא מוכרים, לתחומים חדשים, ולראות האם גם שם אתה מצליח להפעיל את החשיבה שלך. בדיוק כמו מבחן פתע במשהו שלא התאמנת עליו מראש. מה אפשר ללמוד מההשוואה בין פיתוח החשיבה לקרוספיט? אליעד כהן משווה את פיתוח החשיבה לשיטת האימון קרוספיט. יש מתאמנים שמעדיפים שיטת אימון מובנית ומדויקת, שבה עושים תרגיל אחד שוב ... מוכרים, לחפש להבין אותם לעומק, גם אם זה לא משהו שאתה עוסק בו ביומיום. שכל אמיתי מתבטא בגמישות מחשבתית וביכולת הסתגלות למצבים חדשים. מה המסקנה המרכזית לגבי פיתוח השכל בחיים? המסקנה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהחיים עצמם הם הזדמנות תמידית לפתח את השכל. כל מצב, גם אם הוא לא נראה מעניין או שימושי מיידית, יכול לשמש כחדר כושר לשכל. גישה זו תוביל את ... חשיבה של קרוספיט שכלי - להתנסות, לחקור, ולנסות להבין כל דבר שאתה נתקל בו, לא משנה עד כמה הוא נראה לך חסר משמעות כרגע. כך האדם יוכל לפתח שכל רחב ועמוק באמת. איך לפתח את השכל? איך לדעת אם אני חכם? מה הקשר בין קרוספיט לפיתוח החשיבה? איך להפוך כל מצב להזדמנות ללמוד? האם אני בעל שכל אמיתי? למה כדאי ללמוד מכל דבר? ...
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 1
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 1
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 1 מה הקשר בין פיתוח החשיבה לבין עניין בכל נושא? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את השכל ולהיות חכמים יותר, תוך הדגשה שכל נושא יכול להיות מעניין ומשמעותי אם ניגשים אליו מתוך רצון להבין ולחקור אותו לעומק. לטענתו, כדי לפתח את החשיבה, יש צורך לנסות להבין את מהות הדברים, גם אם הנושא המדובר ... כאשר הוא מתאר כיצד אנשים שונים מגיבים לנאום פוליטי - חלקם מוצאים בו עניין וחלקם לא, בהתאם לאופן שבו הם רואים את השפעתו האפשרית עליהם. איך לנתח סיטואציות כדי לפתח את השכל? אליעד מסביר שכדי לפתח את החשיבה, יש להתייחס לכל סיטואציה כאל הזדמנות לניתוח שכלי. המטרה ... אלא עצם הפעולה של החשיבה על הסיטואציה. הוא מציע לקחת נושא כלשהו, לטחון אותו ולנתח אותו מכל הזוויות האפשריות עד שמוצאים בו דבר חדש. פעולה זו, הוא מדגיש, מפתחת את יכולת החשיבה ומסייעת לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת העולם. כדוגמה, ... הוא מציע להסתכל על כל משפט וכל פרט בסיטואציה ולשאול האם זה באמת יתרון או חיסרון?, למי זה מועיל?, האם יש עוד זווית להסתכל על זה?. על ידי כך, האדם משפר את היכולת השכלית שלו והופך את החשיבה לתהליך דינמי וחי, ולא רק לשינון של מידע. מהי התועלת של פיתוח השכל בחיי היומיום? אליעד כהן מציין שהתועלת בפיתוח השכל היא יכולת טובה יותר להתמודד עם החיים. הוא מסביר שככל שהאדם יפתח יותר את יכולת החשיבה שלו, כך הוא יוכל להתנהל בצורה חכמה יותר בסיטואציות שונות ... המפותחת מאפשרת לאדם לקחת החלטות מדויקות יותר, להבין אנשים טוב יותר, ולהגיב בצורה נכונה למצבים מורכבים או חדשים. בסיכום דבריו, אליעד מבהיר שהמשימה העיקרית בפיתוח השכל היא ההתעקשות על ניתוח שכלי, עמוק ואובייקטיבי, של כל דבר - בין אם הוא מעניין במבט ראשון ובין אם לאו. כך האדם רוכש מיומנות חשיבתית אמיתית ולא רק מצטט ידע מוכר מראש. איך לפתח את החשיבה? מה זה פיתוח השכל? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לפתח יכולת חשיבה ביקורתית? למה חשוב ללמוד מכל דבר? מה הקשר בין קרוספיט לפיתוח השכל?
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה ... לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? כפי שנאמר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם הוא מעורב בהפעלת חשיבה והיגיון. אפילו תחומים מעשיים כמו אינסטלציה יכולים לפתח את השכל אם הם כוללים פתרון בעיות, הבנת מורכבות וניתוח של המנגנונים הפיזיים. לעיתים, ... היכולת לחשוב על דרכים חדשות לבצע משימות. האם כל מאמץ לשיפור אישי תורם לפיתוח השכל? כן. כל מאמץ אישי לשיפור עצמי, אם הוא נעשה תוך כדי חשיבה והיגיון, יכול לתרום לפיתוח השכל. לדוגמה, אם אדם מתאמן על תרגילים גופניים תוך ניתוח השפעתם על השרירים או עובד ... מחשבה על דרכים יעילות יותר לשיפור, הוא מפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, ... הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, ... כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ... את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין לפתח את השכל טמון בכך שזיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שיכולת השכל מצריכה הפעלת היגיון, ... אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש אינטליגנטי. גם תחומים שמרבים במעשיות, כמו אינסטלציה, יכולים לפתח את השכל אם הם מעורבים בהבנת המורכבות, בהמצאת פתרונות חדשים ובניתוח של המנגנונים ... מאשר תחום אינסטלציה, תלוי ברמת המורכבות. האם כל מאמץ לשיפור אישי תורם לפיתוח השכל? כן. כל מאמץ אישי לשיפור עצמי, בין אם מדובר בעבודה, זוגיות או כושר גופני, ...
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ... מתאר את החשיבה הזו כדרך להימנע מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש ... את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית יותר. האם ישנם תחומים שבהם לא ניתן לפתח את החשיבה? נראה כי אין תחום שבו לא ניתן לפתח את החשיבה, אך אליעד מדבר גם על תחומים שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם ... בצורה מעמיקה. לפעמים אנשים פועלים על פי אופי ולא על פי הבנה של הדברים. לדוגמה, כשמישהו לא מבין תחום מסוים, הוא לא יוכל לפתח את החשיבה בצורה נכונה, כי הוא פועל מתוך אופי ולא מתוך הבנה מעמיקה של הנושא. על ... מתוך הבנת הדברים או מתוך אופי בלבד, ולפתח את ההבנה והחשיבה שלנו בכל תחום על מנת להתנהל בצורה חכמה יותר. מהו הקשר בין הפיתוח השכלי לפיתוח תחומים אחרים? אליעד מציין שהפיתוח השכלי קשור גם לפיתוח תחומים אחרים בחיים. לדוגמה, אם אדם מעוניין לפתח את ... - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר. איך נוכל להפסיק לחשוב מתוך מגבלות ולפתח חשיבה חופשית? אחת מהדרכים לפתח חשיבה חופשית, היא לשאול את עצמנו כל הזמן שאלות על מה שאנחנו יודעים או ... שוורצנגר, שהיה ילד רזה ונראה לא כמתאים לספורט, אך עם עבודה קשה ותרגול התפתח להיות אחד הספורטאים הגדולים ביותר בעולם. פיתוח השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ ... הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה אצל ילדים היא ליצור עבורם מצבים שבהם הם נדרשים להפעיל את השכל ולחשוב כיצד להשיג מטרות שונות. איך מאמץ שכלי עוזר לילדים להיות חכמים יותר? ... ולכן מפתחות את החשיבה. מדוע חשוב להציב מטרות לילדים שרוצים לפתח את החשיבה שלהם? ילד שלא מציבים לו מטרות ברורות לא יפתח את החשיבה שלו מעצמו. ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית אפשר לפתח חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות שמחייבות אותו לחשוב. כיצד מציבים מטרות לילד אוטיסט או לילד שסובל מסכיזופרניה? כשמדובר בילדים עם קשיים מיוחדים ... פתרונות יצירתיים יותר. האם פעולות פיזיות כמו ריצה יכולות לפתח את החשיבה? באופן יחסי, פעולות פיזיות כמו ריצה או הרמת משקולות פחות יעילות לפיתוח החשיבה, משום שהן דורשות בעיקר מאמץ פיזי. למרות שהן עדיין דורשות חשיבה, הפעולה תיעצר כאשר הילד יגיע לקצה היכולת הגופנית שלו, ולכן הן פחות מומלצות. ... בטלוויזיה מפתחת את החשיבה של הילד? גם צפייה בטלוויזיה יכולה לפתח את החשיבה, אך רק בתנאי שהילד באמת מתעניין בתוכן ומנסה להבין אותו. אם הילד רק בוהה בטלוויזיה בלי לחשוב על התוכן, הוא לא יפתח את שכלו. כלומר, גם כאן ... במקרה זה, המטרה תהיה להבין את התוכן הנצפה. איך אדם בוגר יכול לפתח את החשיבה של עצמו? אותו עיקרון נכון גם לאדם בוגר שרוצה לפתח את שכלו. אם אדם בוגר רוצה לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלו, עליו להציב לעצמו מטרות שמחייבות חשיבה מתמדת. אפשר לשחק משחקי חשיבה, לפתור חידות, לעסוק במשימות מאתגרות שכלית ולהמשיך להציב יעדים חדשים ככל שהיכולת השכלית מתפתחת. לסיכום, מהו המפתח האמיתי לפיתוח החשיבה אצל ילדים? המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת מטרות ברורות. שכל של ילד או מבוגר מתפתח בדיוק כמו שריר בגוף: ככל שמאמנים אותו יותר במטרות מאתגרות שמתאימות לרמתו, הוא מתחזק ומתפתח בהתאם. פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים איך השכל מתפתח? איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? סכיזופרניה אצל ילדים משחקי חשיבה לילדים הצבת מטרות לילדים פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים, הזיות אצל ילדים, סכיזופרניה של הילדות, סכיזופרניה של ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, סכיזופרניה בגיל הרך, סכיזופרניה בגיל ... עיוותי חשיבה אצל ילדים, איך השכל מתפתח? הצבת מטרות לילדים, פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי, פיתוח החשיבה באמצעות הצבת מטרות, איך לאתגר את המוח באמצעות הצבת מטרות? משחקי חשיבה לילדים ...
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה מהם תהליכי החשיבה ואיך ניתן לפתח אותם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליכי חשיבה ופיתוח יכולות קוגניטיביות. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת סיבה ותוצאה בכל ... - גם אם הן נשמעות לא תמיד הגיוניות. הוא מציין לדוגמה את המיקום של התנור בסאונה, וטוען שייתכן שיש היגיון בהנחה שדווקא ממקום זה התנור פועל בצורה הטובה ביותר. כיצד ניתן לפתח את החשיבה הקוגניטיבית שלנו? אליעד מסביר שבכדי לפתח את החשיבה הקוגניטיבית, חשוב להתחיל מלשאול שאלות ולנתח כל ... תמיד יהיו ברורים מיד, וייתכן שייקח זמן עד שהלמידה תסייע לו להבין את ההיגיון או התוצאה מאחורי כל פעולה או תהליך. אבל כל תהליך חשיבה מקדם את האדם צעד נוסף לעבר פיתוח יכולת קוגניטיבית. מה השפעתה של היכולת לשלוט במינון על פיתוח החשיבה? במהלך ההרצאה, אליעד מציין גם את המהות של שליטה ... במינונים, יש גם אפשרות לשלוט בהבנת התהליך ובתוצאה. כאשר אדם מבין שהוא יכול לשלוט במינונים, הוא מסוגל להבין טוב יותר את התמונה הכוללת. איך שאלות ותשובות משפיעות על פיתוח החשיבה? אליעד מדגיש את החשיבות של השאלות בתהליך החשיבה. כל שאלה יכולה לפתוח פתח להמון אפשרויות ולקדם את החשיבה לעומק. הוא מציין שהשאלות למה? ומה היה קורה אם? הן קריטיות לפיתוח החשיבה. אליעד מסביר שהיכולת להעמיק בשאלות ולהתמקד בתשובות גורמת לפיתוח תהליכי חשיבה מתקדמים. פיתוח חשיבה תהליכי חשיבה סיבה ותוצאה שליטה במינונים פיתוח ...
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי להיות יותר חכם ולפתח את החשיבה, הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות. המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ומגוונות, השריר הזה מתחזק ומתפתח. אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת ... מערכת העצבים? ידע כזה מפעיל את החשיבה ההגיונית והביקורתית, ולכן הוא החשוב ביותר לפיתוח השכל. אליעד ממליץ להתמקד בשאלות סיבתיות כי הן אלו שמפתחות את החשיבה ההגיונית והאנליטית. מדוע ... על סוגי שאלות, דרכי ניסוח, וטכניקות לבדיקה ואימות תשובות. תהליך זה יכול לעזור לפתח חשיבה ביקורתית והבנה מעמיקה. לסיכום, מה הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ולהיות יותר חכם? שאילת שאלות ללא הפסקה, ללא מגבלה, וללא פחד היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לפתח את השכל. השאלות צריכות להיות מגוונות ככל האפשר, והתשובות חייבות להיות הגיוניות ומבוססות על ידע אמיתי. לא לתת לאף אחד למנוע מכם לשאול שאלות, כי פיתוח החשיבה הוא בשליטתכם בלבד. ככל שתשאלו יותר, כך תהיו יותר חכמים ובעלי הבנה טובה יותר של המציאות. איך לפתח את החשיבה? איך לשאול שאלות טובות? איך לבדוק אם תשובה היא נכונה? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להיות יותר חכם? איך להיות יותר חכם? פיתוח החשיבה על ידי שאילת שאלות כדי להיות יותר חכם, צריך לאמן ולפתח את היכולות השכליות שלנו, ממש כמו שמאמנים שריר בגוף. הדרך המרכזית והיעילה ביותר לעשות זאת היא על ידי שאילת ... לדוגמה, למה מים רותחים בטמפרטורה מסוימת? איך פועלת מערכת העצבים בגוף האדם? כדי לפתח את השכל, חשוב להתמקד בשאלות סיבתיות שדורשות ניתוח מעמיק יותר. מדוע אנשים מפסיקים לשאול שאלות? ... תשובות הגיוניות, ותפתחו חשיבה ביקורתית. אל תתנו לאף אחד למנוע מכם לשאול שאלות. פיתוח השכל נמצא בשליטתכם, וזהו המפתח להבנה עמוקה של העולם. איך לפתח את החשיבה? איך לשאול שאלות טובות? איך לבדוק אם תשובה היא נכונה? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להיות יותר חכם?
פיתוח עצמי, התפתחות עצמית, שיחת מוטיבציה פנימית, סודות המציאות, איך להשיג ריגושים בחיים? איך להבין את עצמך? פיתוח החשיבה, העולם שמעבר, לפתח את החשיבה, חשיבה עמוקה, להיות מאושר
פיתוח עצמי, התפתחות עצמית, שיחת מוטיבציה פנימית, סודות המציאות, איך להשיג ריגושים בחיים? איך להבין את עצמך? פיתוח החשיבה, העולם שמעבר, לפתח את החשיבה, חשיבה עמוקה, להיות מאושר
... המציאות, איך להשיג ריגושים בחיים? איך להבין את עצמך? פיתוח החשיבה , העולם שמעבר, לפתח את החשיבה, חשיבה עמוקה, להיות מאושר איך ניתן לפתח חשיבה עמוקה ולמצוא משמעות בחיים? החשיבה על ... מאתגרת כשאין תשובות מיידיות או גישות ברורות. הסוד לשיפור החשיבה ולמציאת משמעות עמוקה בחיים טמון בבחירה ... הבנה פנימית עמוקה. פיתוח עצמי הבנת המציאות חשיבה עמוקה פיתוח החשיבה להיות מאושר הכרת עצמך מניעים פנימיים ...
שיפור אינסטינקטים, פיתוח אינטואיציה, איך לפתח אינסטינקטים? התנהגויות אינסטינקטיביות, איך לשפר אינסטינקטים? התנהגות אוטומטית, לפתח אינטואיציה, שיפור מיומנויות חשיבה, פיתוח החשיבה
שיפור אינסטינקטים, פיתוח אינטואיציה, איך לפתח אינסטינקטים? התנהגויות אינסטינקטיביות, איך לשפר אינסטינקטים? התנהגות אוטומטית, לפתח אינטואיציה, שיפור מיומנויות חשיבה, פיתוח החשיבה
... פיתוח אינטואיציה, איך לפתח אינסטינקטים? התנהגויות אינסטינקטיביות, איך לשפר אינסטינקטים? התנהגות אוטומטית, לפתח אינטואיציה, שיפור מיומנויות חשיבה, פיתוח החשיבה מהם אינסטינקטים ואיך ניתן לשפר אותם? אינסטינקטים הם פעולות או תגובות שמבצע אדם באופן אוטומטי, ללא חשיבה מוקדמת או מודעות. הכוונה היא ... לדוגמה, כשאדם עוסק בספורט או באומניות לחימה, הוא מתרגל פעולות מסוימות כל הזמן עד שהן הופכות לאינסטינקטיביות. אותו עיקרון תקף גם למיומנויות חשיבה והבנת מצבים. אליעד מדבר על כך שאדם יכול לשפר את האינסטינקטים שלו על ידי תרגול והתמקדות בהבנת התהליכים שמתרחשים לפני ביצוע פעולה אינסטינקטיבית. מה הקשר בין ... את המוח לפתח חישובים מחשבתיים בצורה מהירה, כך שנוכל לשפר את היכולת לחשוב ולפעול במהירות גם במצבים חדשים. מהו הקשר בין אינסטינקטים לפיתוח חשיבה? ככל שנפנה יותר זמן לניתוח ולחישוב של פעולות, המוח יוכל לפתח את היכולת להפעיל את אינסטינקטים בצורה יותר חכמה ויעילה. השיפור במיומנויות החשיבה יוביל לשיפור התגובות האוטומטיות, כלומר, השיפור יגיע כתוצאה מהתמקדות בהבנת המהות וההיגיון שמאחורי פעולות אינסטינקטיביות. האם אפשר לפתח אינסטינקטים בצורה ... זה יתרום באופן משמעותי להצלחה במצבים החיים. שיפור אינסטינקטים פיתוח אינטואיציה התנהגויות אינסטינקטיביות כיצד לפתח אינסטינקטים? שיפור מיומנויות חשיבה פיתוח החשיבה התנהגות אוטומטית ...
לפתח את השכל מצפייה בטלוויזיה, האח הגדול, ללמוד מכל דבר, חכם לומד מכל דבר, חכם רואה את הנולד, חיזוי עתידות, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לנחש מה יקרה בעתיד
לפתח את השכל מצפייה בטלוויזיה, האח הגדול, ללמוד מכל דבר, חכם לומד מכל דבר, חכם רואה את הנולד, חיזוי עתידות, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לנחש מה יקרה בעתיד
לפתח את השכל מצפייה בטלוויזיה, האח הגדול, ללמוד מכל דבר, חכם לומד מכל דבר, חכם רואה את הנולד, חיזוי עתידות, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה , להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לנחש מה יקרה בעתיד איך אפשר לפתח את השכל מצפייה בטלוויזיה? הנושא המרכזי של ההרצאה הוא פיתוח השכל והיכולת ללמוד מכל דבר, כולל צפייה בטלוויזיה. אליעד כהן טוען שצפייה בטלוויזיה יכולה להיות פעילות חינוכית ... שמציעות תובנות והבנה עמוקה יותר של החיים וההוויה עשויות לעזור לפיתוח השכל. איך ניתן ללמוד מכל דבר שאנו רואים? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שהחכם יכול ללמוד מכל דבר, אם הוא יודע כיצד ... ומדוע הוא חשוב? אליעד מסביר את החשיבות של חיזוי העתיד כחלק בלתי נפרד מהפיתוח השכלי. החיזוי דורש הכרה בזיהוי סיבתיות. למשל, כאשר אתה רואה חתול בורח מעכבר ועולה על עץ, אתה יכול לזהות סיבתיות ... שמחייב אותך לבדוק אם אתה יכול להבין את החוקיות שמאחורי כל פעולה. איך פיתוח החשיבה עוזר לפתח את השכל? אליעד מציין שחשיבה כזו, של חיזוי והבנת סיבתיות, יכולה לשפר את יכולתנו להבין את העולם. למשל, אתה יכול לשאול ... לשיפור הכישורים השכליים ולהבנה טובה יותר של תהליכים סביבנו. איך אפשר לפתח את השכל על ידי ניתוח סיטואציות יומיומיות? על מנת לפתח את השכל, אליעד מציע להתבונן בסיטואציות יומיומיות ולנסות לחזות את מה שיקרה בהן. לדוגמה, בשיחה עם אדם אחר, ניתן לחשוב מראש מה הוא יגיד ואילו מילים ישתמש. כל שיחה כזו מציעה אתגר לפיתוח השכל, שכן אתה מתנסה בחיזוי התשובות ומבצע ניתוח של הסיבות להן. המטרה היא לזהות את ההיגיון שמאחורי כל סיטואציה ולשפר את היכולת שלנו לזהות את הסיבתיות. מה תהליך החקירה האישית שמוביל לפיתוח השכל? בסופו של דבר, כל תהליך חיזוי כזה דורש חקירה עצמית. אליעד מציע שנחקור את עצמנו כאשר אנו טועים בחיזוי, ונבדוק ... יותר? החקירה הזאת עוזרת לנו לשפר את ההבנה שלנו ולהפוך לחכמים יותר. איך לפתח את השכל? חיזוי עתידות פיתוח חשיבה ללמוד מכל דבר סיבתיות איך לחזות את העתיד? חקר עצמי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פיתוח החשיבה, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פיתוח החשיבה, איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, קואצינג, אימון אישי קריירה בתחום פיתוח החשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4839 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:45:44 - wesi1