אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיומנויות חשיבה ✔ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית?

הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, תציב לעצמך אתגר לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון, ולהפוך את מחשבותיהם. כל אחד מהאנשים שתפגוש יחשוב על נושא מסוים, והמשימה שלך היא לשכנע אותו בהפך. לדוגמה, אם מישהו בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה.

אליעד מסביר שברגע שאתה עושה זאת, אתה נכנס לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. אין זה משנה אם מה שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים.

מהו תרגול ההיפוכים?

ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה.

עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק בשכנוע של אחרים, אלא לתרגל את המחשבות שלנו ולנסות לשנות את עמדותינו האישיות, כלומר, ללמוד לא רק לשנות דעות של אחרים אלא גם את דעתנו האישית על נושאים שונים.

מהם הרמות השונות של קושי בשכנוע?

בזמן שאנחנו מבצעים את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל היא - מה יותר קל לשכנע? האם קל יותר לשכנע אדם שמה שהוא ראה אינו קיים, או שמה שהוא זכר הוא לא נכון? לדוגמה, אם אדם ראה מישהו במצב מסוים, אנחנו יכולים לשכנע אותו שלא כך היה, אך אם הוא זוכר סיטואציה, זה הרבה יותר קשה לשנות את זיכרונו.

אליעד מציין עוד כי קשה יותר לשכנע אדם במציאות שהוא חווה - לדוגמה, מישהו שמרגיש כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו אדם חושב על משהו במנותק מהמציאות המיידית.

האם צריך לשנות את דעתנו באופן מוחלט?

מהלך השיחה עם אליעד מבהיר שבסופו של דבר, המשימה לא תמיד היא לשנות את הדעה של מישהו במאה אחוז, אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך "למה אני חושב ככה?", עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא באמת מחויב או אם יש מקום לראות את הדברים אחרת. לדוגמה, אם אתה מביא טענה כלשהי - אל תתייחס אליה כאל דבר מוחלט, אלא בדוק את ההגדרות שמאחוריה, ואת השפעתן על המצב. האם זה בהכרח נכון? אם לא, אז יש מקום לשינוי.

במהלך השיחה, אליעד מציע לנו לבדוק כל טענה שמובאת לנו, ולשאול האם זה באמת מחויב או שזו סתם דעה. כל טענה שאנחנו שומעים צריכה להיבדק בעין ביקורתית, ואם היא לא מחויבת, אפשר להציג את ההפך שלה, מה שעוזר...
איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע?

הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של "היפוכים", שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים.

הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון. לא משנה על איזו נושא מדובר, המטרה היא לקחת עמדות שכולן נכונות לדעתם של אחרים ולהתעקש על העמדה ההפוכה. אליעד נותן דוגמה לפוסטים בפייסבוק, שבהם קיימת קונצנזוס דעות. במקום להסכים עם הדעות הרווחות, הוא מציע דווקא להיכנס לשיחה ולהביע את הדעה ההפוכה, לא משנה איך זה יתקבל. התוצאה תהיה תמיד עימות מעניין שיכול לפתח את יכולת השכנוע והיצירתיות של האדם.

באמצעות אותו תרגיל, אפשר לתרגל את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך?

איך מגדילים את הרף של השכנוע?

אליעד מציין שניתן להעלות את הרף במאמץ ולבחון את רמת הקושי של השכנוע. יש דרגות שונות של קושי בשכנוע - מה קל יותר לשנות? האם קל יותר לשכנע אדם במה שהוא זוכר לעומת מה שהוא רואה או מרגיש? האם קל לשכנע אדם בתיאוריה או במציאות?

מה שמוביל לרעיון המרכזי: תרגול השכנוע לא רק כלפי אחרים אלא גם כלפי עצמנו. אם אנו מצליחים לשכנע אנשים, מה מונע מאיתנו לשכנע את עצמנו?

האם תמיד יש תשובה נכונה לשכנוע?

אליעד מדבר על שאלת האמת בשכנוע. האם באמת כל דעה או מחשבה חייבת להיות נכונה או שהיא פשוט סובייקטיבית? הוא מסביר שלפעמים כל מה שאנחנו עושים זה לשחק עם דעות, ורק התעקשות על דעה אחת גורמת לנו להרגיש שאנחנו צודקים. לכן, אם אנחנו רוצים לשפר...
הנושא הוא איך לפתח את השכל. אם יהיה לך יותר שכל מה תקבל בתמורה? מה שתרצה.

ש: למה?

אליעד: למה אתה לא יודע את התשובה? כי אין לך מספיק שכל. יפה, הנה כבר ראינו תשובה. אתה שואל אותי למה, אם היה לך יותר שכל תקבל תשובה למה שאתה רוצה ואז יהיה לך פחות שאלה, נכון?

ש: כן.

אליעד: הנה הוא חכם מיידי. עכשיו אוקי, עכשיו השאלה היא זה איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל, איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל אז אני רוצה לתת לכם טיפ איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל. הטיפ אומר כזה דבר, כל יום אתה וגם אתה, וגם אתה, עכשיו אם אמרתי פעמיים "וגם אתה" המסקנה שצריך לעשות את זה פעמיים כי אתה כאילו שני אנשים, בכל מקרה ללכת, אתה צריך להציב לעצמך מטרה "אני היום צריך לשכנע שלושה אנשים שמשהו שהם חושבים זה לא נכון" לשכנע בההפך, לא משנה סתם אקראי תקח שלושה אנשים, אקראי סתם לא משנה, נכנס לפייסבוק ואתה רואה נגיד פוסט שכולם מגיבים נגיד משהו מסוים, אתה אומר "מה הם אמרו? יפה, אני עכשיו אומר את העמדה ההפוכה, לא משנה מה הם אמרו אני אומר את ההפך".

יש הרי את הפוסטים האלו שיש כולם בעדר הזה איזה תמונה או מישהו וכולם כותבים גם נכנסים, אתה צריך לעשות "אני אומר ההפך" ואז כולם יקפצו עליך, ואתה אומר "או עכשיו יש פה קרב מעניין" ואז אתה מביא להם את ההפך, וכל מה שהם אומרים אתה אומר להם את ההפך "לא נכון, מי אמר", יגידו "אתה משוגע" תגיד "נכון אולי אני משוגע ואני צודק, ואתם משוגעים". לא משנה כלום אין, אומרים לך "מה אתה מטורף, צריך לאשפז אותך" אתה אומר "לא נכון, צריך לאשפז אתכם", זהו ככה עד הסוף לא משנה מה אומרים לך אתה אומר ההפך. זהו אומרים לך "אתה השתגעת" תגיד "לא נכון אתה השתגעת, "אתה לא רואה אבל שככה וזה" תגיד "לא נכון, זה יותר טוב", עד הסוף.

עכשיו, מה אני אומר, אני אומר ככה, כל יום לקחת שלושה אנשים סתם אנשים, תבדוק מה הוא חושב, איך אני גורם לו לחשוב הפוך. זה בעצם לתרגל את השכל של ההיפוכים, לתרגל את ההיפוכים, סתם אנשים, סתם מחשבות, לקחת בן אדם תשכנע אותו לחשוב הפוך. עכשיו, פה יש, ודרך אגב אתה יכול לעשות גם הרבה דברים, לדוגמה נגיד בן אדם עצוב, אתה אומר "אני אשכנע אותו" נגיד הוא אומר "עצוב, כי קרה לי משהו רע", אתה אומר "איך אני עכשיו משכנע אותו להיות שמח שזה קרה", זה גם דוגמה של היפוך נגיד הוא עצוב כי הוא עשה תאונה, איך אני אומר לו "וואלה, אבל זה שעשית תאונה זה בכלל טוב, צריך להיות שמח" ותשכנע אותו בזה. בא נגיד מישהו חושב איזה דעה פוליטית איך אני משכנע אותו בהפך.

עכשיו תראו, פה יש רף, אפשר לעלות את הרף לכמה דרגות. קודם כל, במקום שלושה אנשים שישה אנשים וכבר העלנו את הרף. דבר שני גם ברמת קושי לשכנע, מה זאת אומרת, אתה יכול לבדוק, מה יותר קל לשכנע בן אדם שמה שהוא רואה זה לא קיים, או שדבר שהוא זוכר זה לא קיים? דבר שהוא זוכר. מה יותר קל דבר שהוא מרגיש או דבר שהוא זוכר שהוא הרגיש, או שהוא כרגע מרגיש? שכרגע מרגיש זה יותר קשה נגיד. אני אומר שגם כשאתה משכנע בן אדם אתה יכול להגיד "רגע, בא ניקח, ננסה להפוך לו אמונה, ננסה להפוך לו מחשבה, ננסה להפוך לו דעה. כאילו כמה זה מחויב אצלו ולפי זה נעלה את רמת הקושי כי אתה יכול לשכנע אנשים להחליף את הדעות שלהם, השאלה באיזה רמת קושי, כמה הוא בטוח שזה ככה.

עכשיו מה תקבל בתמורה את זה שאתה, עכשיו, מה השכל שעומד מאחורי התרגיל הזה, השכל שאומר שאתה בעצם צריך להיות יותר יצירתי, צריך להיות יצירתי, צריך להיות מתוחכם, צריך לראות כל דבר את ההפך שלו, להביא היפוכים, לראות עוד צדדים וכו'. והדבר הזה מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, מה אתה אומר? מה אתה חושב? אתה, אתה.

ש: מה זאת אומרת אני חושב.

אליעד: מה אתה חושב על הרעיון הזה, על התרגיל הזה, מה אתה אומר עליו?

ש: רעיון טוב, מה אני יכול להגיד על זה.

אליעד: יפה, עכשיו אתה תשכנע אותו, עכשיו תשכנע את עצמך למה זה רעיון רע מאוד.

ש: אני, אני יכול, סתם.

אליעד: אוקי, תשכנע בוא תמצא למה זה רע נו.

ש: אני יכול, למה זה לשכנע אחרים לא בהכרח יעזור לך לשכנע את עצמך. כאילו זה שאתה מצליח לעשות היפוכים לא אומר בהכרח שתצליח לעשות היפוכים על עצמך.

אליעד: אבל למה זה רעיון רע בכלל, הרעיון הזה?

ש: כי למה בכלל לשנות לאנשים את הדעה שלהם, אולי זה טוב שישארו בדעה שלהם.

אליעד: בשביל לפתח את החשיבה שלך.

ש: אבל אולי עדיף לא לפתח את החשיבה שלי.

אליעד: איך יכול להיות שעדיף לא לפתח את החשיבה שלך?

ש: כי יש יתרונות גם בחשיבה שהיא לא מפותחת.

אליעד: איזה לדוגמה יש יתרונות בחשיבה לא מפותחת?

ש: שאתה, יש יותר דברים שאתה בטוח בהם ואז אתה יותר...

אליעד: סובל.

ש: לא, אבל במציאות שלך, איך שהמציאות שלך יותר...

אליעד: תראה, הבן אדם סובל רק בגלל שהחשיבה שלו לא מפותחת מספיק.

ש: אוקי, אבל יכול להיות שהוא גם יסבול ברבדים אחרים שהוא יחשוב שהיא תהיה יותר מפותחת.

אליעד: תראה, תקשיב זה לא באמת משנה, בא נדבר על משהו אחר. תקשיב לעיקרון, מה הרעיון שעומד מאחורה? הרעיון שעומד מאחורה שכל פעם שאתה שומע רעיון אתה צריך לשאול את עצמך "האם זה מחויב או לא, האם מה שהוא אמר זה מחויב או לא?". נגיד שעכשיו אני מביא פה טענה שאומרת "אם תעשה ככה וככה זה יפתח לך את השכל, וזה יותר טוב" ואתה אומר "רגע יש לזה הפך או אין לזה היפך?" תשובה, תבדוק את ההגדרות, מה ההגדרה של לפתח את השכל, מה ההגדרה של טוב, מה ההגדרה של התרגיל והאם זה בהכרח אותו דבר.

אם זה בהכרח אותו דבר אז אין לזה היפך אם זה לא אותו דבר יש לזה הפך אבל המטרה היא כשמישהו אומר טענה, שאתה ישר שומע נגיד "הוא אמר ככה כי ככה, רגע רגע, למה הוא חושב ככה? כי ככה. האם זה שמשהו מסוים, אם זה מחייב את זה לחשוב ככה וככה? אם לא אני אביא לו את ההפך". המטרה היא שבן אדם תהיה לו כמה שיותר גמישות מחשבתית.

עכשיו אני אתן לכם עוד רעיון לא רק לשכנע בן אדם לשנות את את דעתו להפך של מה שהוא חושב גם לשכנע בן אדם, תרגיל יותר קל, לשכנע בן אדם להסכים שמה שהוא חושב זה לא רק נכון, זה גם נכון. שימו לב יש את רמת הקושי היותר גדולה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו את ההפך" ויש רמת קושי יותר נמוכה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו שמה שהוא חושב זה נכון, אבל שאפשר להסתכל על זה בעוד דרך", נגיד סוג של זווית. ואפשר או נגיד לפחות לגרום לו לחשוב שאולי אפשר לחשוב על זה בעוד זווית, או נגיד כשמישהו אומר נגיד משהו אתה צריך לשכנע אותו שמה שהוא אומר זה רק לדעתו ושזה לא מחויב שזה יהיה ככה לדוגמה.

עכשיו, הדברים האלה זה בעצם לתרגל על מישהו אחר את מה שאתה בעצם רוצה לתרגל על עצמך כי בסופו של דבר המטרה היא שתהיה לך יכולת לשחק עם הכל, אם אתה יכול לשכנע מישהו אתה גם יכול לשכנע את עצמך, אותו דבר אין הבדל. ואם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך, תבדוק מה הכי קשה לי לחשוב, איך אני חושב הפוך אבל זה קשה מאוד, אז מה אמרו, אמרו לך תשכנע מישהו אחר זה יותר קל.

ש: אבל אין הבדל משמעותי, מבחינת לשכנע אחרים, לשכנע את עצמי, כשמישהו אחר לא מזוהה עם האמונות שלו והמחשבות שלו. מחשבות שלי אני מאוד מזוהה איתן.

אליעד: מסקנה שזה הרבה יותר קשה אז אם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך. זאת אומרת שכל יותר תמצא במקום שלושה אנשים בחוץ, תמצא שלושה מחשבות בתוכך, "איך אני הופך אותן, איך אני רואה את ההפך שלהן".

ש: מה זאת אומרת הופך אותן?

אליעד: לדוגמה יש לי שלושה אמונות אמונה אחת אומרת "אני רוצה שיאהבו אותי", אמונה שניה אחת אומרת "אני רוצה ש...", "אני חושבת שמי שמתייחס אלי ככה וככה הוא לא אוהב אותי, אמונה שלישית אומרת "אם לא אוהבים אותי זה אסון", שזה כמו האמונה הראשונה זה אותו דבר. ועכשיו איך הופכים את זה, "למה אני לא רוצה שיאהבו אותי", "למה אם לא אוהבים אותי זה לא אסון ולמה גם אם מתנהגים אלי ככה זה לא סימן שלא אוהבים אותי". את אומרת "איך אני יכולה להפוך כזה דבר זה קשה עכשיו" נכון? יפה, אז לכן אמרתי במקום להתחיל בלהפוך את המחשבות שלך תתחילי להפוך מחשבות של אחרים. קחי סתם אנשים שחושבים משהו "איך אני יכולה לשכנע אותו לחשוב אחרת".

נגיד לדוגמה שאת נמצאת נגיב באיזה מקום ומישהו רוצה לסדר את החדר בצורה מסוימת ואת אומרת "בוא ננסה לשכנע אותו אחרת". מישהו נגיד אומר לך "אני רוצה לקנות חולצה בצבע מסוים", "איך אני יכולה", והוא אומר "אני חייב לקנות את הצבע הזה", "איך אני משכנעת אותו לקנות בדיוק צבע אחר" ושלא שיאשים אותך שאת שכנעת אותו אלא שהוא באמת יחשוב שזה נכון עוד, נגיד הוא אומר "תודה רבה שאמרת לי, איך לא שמתי לב".

ש: איך זה שאני עושה את זה עם אחרים בסוף...

אליעד: כי זה מפתח "פה" את היכולת לראות היפוכים. אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך.

ש: איזה היפוכים מקלים?

אליעד: אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך, ותחפשי שזה לא מחויב שזה יהיה רק, זה רק אפשרי, זה יהיה לך קשה. אז אני אומר לך תקחי את הדברים שאת רואה שהם רעים לאחרים ותגידי "אני צריכה לשכנע שלושה אנשים ביום, שמה שרע להם שזה בכלל טוב או שמה שרע להם זה לא רק רע, זה גם טוב", זה יותר קל. או שמה שרע להם זה לא משנה, שזה כמו לשכנע שזה גם טוב וגם רע. כמו לדוגמה כשמישהו אומר לך משהו ואת אומרת "לא, לדעתך כרגע", נגיד "ה - לדעתך כרגע" הזה זה בעצם, ואז הוא אומר לך "לא נכון", את אומרת לו "לא לא, זה לדעתך כרגע". בעצם את מנסה לשכנע אותו שמה שהוא חושב זה רק סובייקטיבי ולא אובייקטיבי ואז בעצם את דוחפת לעצמך במוח שזה.

ש: ואז אני דוחפת לעצמי במוח שהמחשבות לא מחויבות.

אליעד: שגם מה שאת חושבת. נכון, ואז הוא אומר לך "לדעתך כרגע", נראה לך שזה לדעתי כרגע אבל באמת זה באמת ככה. טוב הבנו? מה את הבנת?

ש: אני לא הבנתי הרבה.

אליעד: תגידי מה שכן הבנת.

ש: שמהאמת היא מה שאני הבנתי בכלל.

אליעד: רק את האמת.

ש: כאילו בשביל לשכנע מישהו אחר אני בעצם צריכה לחשוב איך אני הייתי משכנעת את עצמי שבכל מקרה אני באה לשכנע את עצמי.

אליעד: נכון, הנה הביא עוד היבט. כדי לשכנע אותו אתה אומר "אם אני הייתי חושב ככה איך אני הייתי גורם לעצמי לחשוב ההפך" אלא מה שבאופן יחסי זה יותר קל כי זה כאילו חיצוני לך.

ש: כן, אבל אם אני הייתי רוצה לחשוב על משהו באמת משכנע אז הייתי חייבת לחשוב מה היה משכנע אותי.

אליעד: אוקי הלאה, מה אתה רצית לשאול?

ש: רציתי לשאול שבתרגילים האלו לפעמים יש תופעה, זאת גם תופעה שאני ראיתי שיש הטעיה, אני עושה היפוך אבל זה אני מותה לצד אחד הצדדים.

אליעד: נכון.

ש: השאלה אם מהצד האופטימלי זה שלא תהיה הטעיה. או שאיך אני יכול, מתי, מה גורם לכך שיש הטעיה.

אליעד: המצב האופטימלי זה שלא תבדיל בין אופטימלי ללא אופטימלי, הבנת?

ש: שניה, לא כי אם משהו שיש ההפך צריך להיות בלי הטעיה.

אליעד: אין אופטימלי, עזוב אותי מאופטימלי, מה שאלת, מה האופטימלי? אופטימלי שלא תשאל מה אופטימלי. שאלת מה אופטימלי, מה אתה שואל בסוף, מה בסוף של "ה..." ולכן השאלה שלי היא מה יותר טוב, נכון?

ש: לא, אני מדבר עכשיו על העניין הזה.

אליעד: אוקי, ומה השאלה? אז מה השאלה שלך?

ש: השאלה מה פשר התופעה או איך לנטרל את התופעה הזאת, בכל אופן ההנחה שלי שצריך הפך בלי הטעיה, אני אומר אם זה הפך אז הוא צריך להיות בלי הטעיה. נגיד אני רוצה לשכנע מישהו שזה טוב נגיד, אני צריך להשתכנע בזה באמת.

אליעד: תראה מה האמת, תראה, לשכנע מישהו שמה שהוא חושב זה הפוך מהיבט מסוים זה לשקר אותו. למה זה לשקר אותו, כי אם אתה לוקח מישהו שחושב רק משהו ואתה אומר לו "לא נכון, רק ההפך" מהיבט מסוים שיקרת אותו וזה גם לא רק ההפך זה שניהם, זה גם לא שניהם זה אף אחד מהם, אוקי? אבל, אתה איתי?

ש: בערך.

אליעד: אם מישהו חושב משהו, אתה משכנע אותו שזה רק לא נכון, שרק ההפך של זה נכון מהיבט מסוים שיקרת אותו, למה שיקרת אותו? כי מצד האמת שני ההפכים נכונים ואין הבדל ביניהם בכלל, וזה לא משנה מה הוא בכלל חושב אז מה הטעם לומר לו שזה לא זה, זה ההפך, אוקי? אבל מצד שני גם מה שאני אומר, ואז לכאורה למה לשכנע אנשים שרק ההפך בוא נשכנע אותם שגם וגם, נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה, אבל המחשבה הזאת גם היא מבוססת על שקר כי היא בעצם מניחה שבסופו של דבר זה "גם וגם" ולא "רק". כשאין שכל אולי "זה רק זה" גם להגיד "לא נכון ובסוף זה גם וגם" מי החליט שזה גם וגם, השכל שלך אבל מי אמר שהשכל שלך צודק אולי בסוף זה שניהם ביחד, אולי בסוף זה לא אף אחד מהם, אולי בסוף זה רק צד אחד.

עוד פעם, מהצד שאתה מפעיל את השכל אז אתה אומר "האמת היא שבסופו של דבר אין הבדל בין הדברים" אז למה שאני אשכנע אותו שרק צד אחד צודק אם שני הצדדים צודקים. אבל אם אתה מפעיל את השכל עוד יותר, אתה מבין שזה רק משחק ואתה יכול להגיד ששני הצדדים צודקים, ואתה יכול להגיד רק צד אחד צודק. אם אתה רוצה להיות יותר מתוחכם האמת היא "שגם רק זה צודק וגם רק זה צודק".

ש: אם אפשר לאט לאט קצת, קודם כל לגבי הצעד הראשון, אותו צעד ראשון אני צריך לשאוף שההיפוכים יהיו מאוזנים או לא?

אליעד: אתה צריך לשאוף להגיד למצב, שלא תשאף אם ההיפוכים יהיו מאוזנים או לא. אני אומר לך את האמת. אתה רוצה את האמת? מה אכפת לך אם הם מאוזנים או לא.

ש: לא כי אני מרגיש שזה סתם רמייה כאילו מה יש.

אליעד: אתה רוצה לדעת את האמת? אתה בסוף צריך להגיע למצב שלא אכפת לך אם זה רמייה או לא רמייה.

ש: כאילו מה כי אין לזה שום משמעות בעצם.

אליעד: כי אתה לא תבדיל כבר בין רמייה ללא רמייה, בין מאוזן ללא מאוזן, בין ככה לככה, מה זה משנה לך, מה אכפת לך אם זה מאוזן או לא מאוזן.

ש - 1: אלא אם כן הוא רוצה לזוז.

ש - 2: לא, כי אני רוצה להרגיש שאני, שיש בזה משהו.

אליעד: תקשיב, בכל דבר יש תכלית. אני מסביר עוד פעם, בא נניח שיש לך מטרה בחיים לצאת מהמחויבים שלך, שמה שנתפס בעיניך כמחויב יהפוך לאפשרי. אוקי יפה, עכשיו איך עושים את זה, איך גורמים לקח שהדברים שאתה בטוח בהם שתצליח לראות עוד זוויות שלהם. איך עושים את זה, אז אני נתתי לך דוגמה לתרגיל, תקח אנשים שהם בטוחים בדברים ותשכנע אותם ההפך. למה, כי ככה זה מאלץ אותך להתמודד עם קונפליקטים, "מה הוא אמר, איך אני משכנע אותו הפוך".

אני אומר לכם יש מקום שקוראים לו "Facebook". "Facebook" יש את הפוסטים שהם מתווכחים עליהם, יש את הפוסטים שלא מתווכחים עליהם. יש פוסטים שכאלה כותבים ככה, כאלה כותבים ככה, יש פוסטים ש 99.999% מסכימים על אותה דעה. עכשיו, מי שאמיץ אומר "אין בעיה אני נוקט את העמדה ההפוכה", ככה, ככה דעה הפוכה, מה כולם חושבים אני חושב הפוך, זהו זה מה יש. מי שלא אמיץ אומר "יחשבו שהשתגעתי, יחשבו".

עכשיו, מקסימום אפשר לפתוח פרופיל נוסף ועל הפרופיל הנוסף הזה להתפרע לעשות מה שאתם רוצים. פותחים עוד פרופיל, לעשות לו סיומת היפוך משהו, בסדר? כאילו שיהיה ברור שזה כאילו שייך לאותו גור, סתם אני צוחק, והרעיון שלא משנה מה אנשים כותבים אתה כותב להם את ההפך, לא משנה מה הם אומרים אתה אומר להם את ההפך, לא משנה מה. ואם יש פוסט שכולם מסכימים על דעה מסוימת אתה עובר אחד אחד, אתה כותב את השמות שלהם כדי שהם יגיבו לך, לא בשביל לברוח מעימות, תחפש את העימות.

ש:...
אליעד לגרום לאישה ויכוח אתה יכול לגרום לאדם להעלות השכל רעיון טוב אשפוז טכניקה שקרנים facebook אומנות אומנות המכירה אומנות השכנוע איך לגרום לאנשים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אמנות המכירה אמנות השכנוע דיבייט דיבייטינג התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה יצירתית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יכולת שכנוע יצירתי יצירתיות כושר כושר שכנוע כיצד לשכנע אנשים כישורי חשיבה כישורי שכנוע כישורים כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגרום לאנשים להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון ללמוד ללמוד דיבייט ללמוד דיבייטינג ללמוד לשכנע ללמוד לשכנע אנשים ללמוד רטוריקה למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכנע לשכנע אנשים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנויות שכנוע מיומנות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פייסבוק פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח חשיבה יצירתית פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רטוריקה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכנוע תגובות תגובות בפייסבוק תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
אימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות
אימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות
... מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות איך לפתח את השכל ולהיות יותר חכם? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לשפר את היכולות השכליות ולהפוך לאדם חכם יותר, תוך התמקדות באימון מוחי ופיתוח מיומנויות חשיבה. הוא מתחיל בכך שהוא מתאר מצבים שבהם אדם מרגיש תקוע ... מספיק שכל להבין את המציאות לעומק. אליעד טוען שאם לאדם יהיה שכל יותר מפותח, הוא יוכל לראות את אותה השאלה מזווית חדשה, וכך לפתור אותה. הדרך לפתח את השכל הזה היא לאו דווקא לחפש ישירות את הפתרון לבעיה ... אותך? אליעד טוען שגם אם ישנם נושאים שאתה מרגיש שאינם חשובים או שאינם מעניינים אותך, כדאי לך לנסות לחקור אותם בכל זאת, משום שזה מאמן את יכולות החשיבה שלך. הוא נותן דוגמה: אם תשמע זווית חדשה לנושא ... חשבת עליה קודם. לאחר מכן כדאי לך לשאול את עצמך למה לא חשבת על כך לבד, מה שיאפשר לך להבין את נקודות החולשה בשכל שלך ולהשתפר בהן. זו דרך לאמן את המוח ולהפוך אותו לחד יותר. למה לא כדאי להתמקד ישירות ... מצליח לפתור אותה ישירות, עליו להבין שהבעיה האמיתית היא לא המצב עצמו, אלא העובדה שאין לו מספיק שכל להבין את המצב. אליעד ממליץ לאדם להתמקד בפיתוח השכל שלו, במקום להמשיך לחפש פתרונות נקודתיים לסימפטומים שהוא חווה. הוא טוען שרק כאשר השכל יהיה מפותח, הבעיות יוכלו להיפתר מעצמן. לסיכום, אליעד מדגיש שהמפתח לחיים מוצלחים וטובים יותר הוא פיתוח היכולת השכלית הכללית, ולא ההתמקדות בבעיות נקודתיות. ככל שהאדם מפתח את השכל, הוא יכול להבין את המציאות לעומק, ובכך לפתור כל בעיה ולהשיג מטרות בקלות רבה יותר. איך לפתח את השכל? מהי חשיבה נכונה? איך להיות יותר חכם? כיצד להתמודד עם בעיות בחיים? מהי החוקיות של ...
שיפור אינסטינקטים, פיתוח אינטואיציה, איך לפתח אינסטינקטים? התנהגויות אינסטינקטיביות, איך לשפר אינסטינקטים? התנהגות אוטומטית, לפתח אינטואיציה, שיפור מיומנויות חשיבה, פיתוח החשיבה
שיפור אינסטינקטים, פיתוח אינטואיציה, איך לפתח אינסטינקטים? התנהגויות אינסטינקטיביות, איך לשפר אינסטינקטים? התנהגות אוטומטית, לפתח אינטואיציה, שיפור מיומנויות חשיבה, פיתוח החשיבה
... אינסטינקטים, פיתוח אינטואיציה, איך לפתח אינסטינקטים? התנהגויות אינסטינקטיביות, איך לשפר אינסטינקטים? התנהגות אוטומטית, לפתח אינטואיציה, שיפור מיומנויות חשיבה, פיתוח החשיבה מהם אינסטינקטים ואיך ניתן לשפר אותם? ... היא באמצעות תרגול מתמיד. לדוגמה, כשאדם עוסק בספורט או באומניות לחימה, הוא מתרגל פעולות מסוימות כל הזמן עד שהן הופכות לאינסטינקטיביות. אותו עיקרון תקף גם למיומנויות חשיבה והבנת מצבים. אליעד מדבר על כך שאדם יכול לשפר את האינסטינקטים שלו על ... הסיבה שיש צורך להרגיל את המוח לפתח חישובים מחשבתיים בצורה מהירה, כך שנוכל לשפר את היכולת לחשוב ולפעול במהירות גם במצבים חדשים. מהו הקשר בין אינסטינקטים לפיתוח חשיבה? ככל שנפנה יותר זמן לניתוח ולחישוב של פעולות, המוח יוכל לפתח את היכולת להפעיל את אינסטינקטים בצורה יותר חכמה ויעילה. השיפור במיומנויות החשיבה יוביל לשיפור התגובות האוטומטיות, כלומר, השיפור יגיע כתוצאה מהתמקדות ... החלטות תוך שניות, זה יתרום באופן משמעותי להצלחה במצבים החיים. שיפור אינסטינקטים פיתוח אינטואיציה התנהגויות אינסטינקטיביות כיצד לפתח אינסטינקטים? שיפור מיומנויות חשיבה פיתוח החשיבה התנהגות אוטומטית ...
איך לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאט
איך לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאט
... לחשוב מהר? שיפור חשיבה מהירה, מיומנויות חשיבה, חשיבה איטית, איך לחדד את המחשבה? שיפור ביצועי המוח, אימון מוח, חשיבה אנליטית, מיומנויות קוגניטיביות, יכולת אנליטית גבוהה, פיתוח חשיבה מהירה, לחשוב לאט מה המשמעות האמיתית של לחשוב מהר? כאשר אדם אומר אני רוצה לחשוב מהר, בדרך כלל הכוונה שלו היא שהוא ... ובדיוק. אם אדם ישקיע זמן בלפתור את המבחן בצורה איטית אך מושלמת, יפתח את המיומנות, ובהמשך יוכל לעשות זאת גם מהר יותר, באותה איכות גבוהה. איך לשפר את החשיבה המהירה דרך חשיבה איטית? אליעד מדגים באמצעות דוגמה מוחשית: אדם שרוצה לרוץ מהר יותר לא יכול פשוט לרוץ מהר, כי ... מקורית ואנליטית, שיטת הזיכרון והתרגול האוטומטי פחות יעילה. איך לפתח יכולת אנליטית גבוהה? לסיכום, אליעד מדגיש שהמפתח לשיפור היכולת האנליטית והמיומנויות הקוגניטיביות טמון בהעמקת החשיבה ובהבנה של הדברים לעומק, גם במחיר האטה זמנית של התהליך. ככל שאדם משקיע יותר זמן בחידוד, בדיוק ובהבנת ההנחות היסודיות של כל בעיה או מחשבה, כך מיומנויות החשיבה שלו מתפתחות יותר. ככל שהמיומנויות מתפתחות, היכולת לחשוב מהר יותר משתפרת מעצמה. סיכום עיקרי השיטה של אליעד כהן ... את עצמך לחשוב נכון, מדויק ומעמיק ככל שניתן, וכך החשיבה המהירה תגיע באופן טבעי. איך לחשוב מהר? איך לשפר חשיבה מהירה? מהי חשיבה איטית? איך לפתח מיומנויות חשיבה? מהי חשיבה אנליטית? כיצד לחדד את המחשבה? איך לשפר ביצועי מוח? ...
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד ... תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה אצל ילדים היא ליצור עבורם ... כאלה מפעילות את המוח ודורשות מחשבה מתמדת, ולכן מפתחות את החשיבה. מדוע חשוב להציב מטרות לילדים שרוצים לפתח את החשיבה שלהם? ילד שלא מציבים לו מטרות ... ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית אפשר לפתח חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות ... חשיבה מתקדמים, תרגילי חשבון, או פעולות שדורשות פתרונות יצירתיים יותר. האם פעולות פיזיות כמו ריצה יכולות לפתח את החשיבה? באופן יחסי, פעולות פיזיות כמו ריצה או הרמת משקולות פחות יעילות לפיתוח החשיבה, משום שהן דורשות בעיקר מאמץ ... תשבצים או פעילויות הדורשות אסטרטגיה. האם צפייה בטלוויזיה מפתחת את החשיבה של הילד? גם צפייה בטלוויזיה יכולה לפתח את החשיבה, אך רק בתנאי שהילד באמת ... שכלו. כלומר, גם כאן החשיבות היא בהצבת מטרות - במקרה זה, המטרה תהיה להבין את התוכן הנצפה. איך אדם בוגר יכול לפתח את החשיבה של עצמו? אותו עיקרון נכון גם לאדם בוגר שרוצה לפתח את שכלו. אם אדם בוגר רוצה לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלו, עליו להציב לעצמו מטרות ... מתמדת. אפשר לשחק משחקי חשיבה, לפתור חידות, לעסוק במשימות מאתגרות שכלית ולהמשיך להציב יעדים חדשים ככל שהיכולת השכלית מתפתחת. לסיכום, מהו המפתח האמיתי לפיתוח החשיבה אצל ילדים? המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת ... מתפתח בדיוק כמו שריר בגוף: ככל שמאמנים אותו יותר במטרות מאתגרות שמתאימות לרמתו, הוא מתחזק ומתפתח בהתאם. פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים איך השכל מתפתח? איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? סכיזופרניה אצל ילדים משחקי חשיבה לילדים הצבת מטרות לילדים פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים, הזיות אצל ... להיות ילד מחונן? איך לגדל ילדים חכמים יותר? עיוותי חשיבה אצל ילדים, איך השכל מתפתח? הצבת מטרות לילדים, פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי, פיתוח החשיבה באמצעות הצבת מטרות, איך לאתגר ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
... חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות ... לחיזוק הזיכרון ויכולת השליפה של מידע, ופחות מעודדים חשיבה מופשטת ויצירתית. משחקים מבוססי חשיבה טהורה - משחקים הדורשים מהשחקן בעיקר יכולות שכליות , כגון ניתוח מצבים, הסקת מסקנות, חשיבה אסטרטגית ותכנון מהלכים קדימה. משחקים כאלה, כמו שחמט, סודוקו, חידות לוגיות ומשחקי אסטרטגיה, מחזקים את היכולות השכליות ללא תלות משמעותית בידע קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל ... יכולת פתרון בעיות וחשיבה אנליטית - משחקים המחייבים פתרון בעיות, ניתוח מצבים מורכבים, והסקת מסקנות, הם אלו המחזקים באופן משמעותי את היכולות השכליות של האדם. חשיבה לטווח ארוך - משחקים שדורשים מהשחקן לתכנן מהלכים רבים קדימה ולחזות מהלכים של היריב (כמו שחמט ומשחקי אסטרטגיה מתקדמים) ... משמעותי לחשיבה האנליטית והאסטרטגית. שימוש בזיכרון - משחקים שמסתמכים בעיקר על זיכרון, כמו משחקי טריוויה ותשבצים, אינם תורמים ישירות לפיתוח החשיבה האנליטית, אך הם בהחלט משפרים את יכולת שליפת המידע והזיכרון. דוגמאות להשוואה בין משחקי חשיבה שונים לדוגמה, ניתן להשוות בין שני משחקי ... כדי להגיע לניצחון, מה שמפתח באופן משמעותי את החשיבה האנליטית ואת יכולות הניתוח והאסטרטגיה. במקרה הזה, השחמט ייחשב כמשחק יעיל יותר לפיתוח חשיבה לוגית ואנליטית, בעוד שתשבץ ההיגיון יהיה טוב יותר לפיתוח זיכרון, ידע כללי והסקת מסקנות מתוך ידע נתון. כיצד לבחור משחק חשיבה שמתאים ... אותן הוא רוצה לשפר: אם המטרה היא לשפר את הזיכרון ושליפת מידע, משחקים כמו טריוויה או תשבצים יהיו הבחירה המומלצת. אם המטרה היא לפתח את החשיבה האנליטית, האסטרטגית ויכולת פתרון הבעיות, עדיף לבחור משחקים כמו שחמט, סודוקו או חידות מתמטיות מורכבות. משחקים הדורשים תכנון לטווח ארוך יסייעו בשיפור החשיבה האסטרטגית ויכולת החיזוי. משחקים הדורשים ידע לשוני או ידע כללי יחזקו את הזיכרון ואת יכולת השליפה. חשוב להבין שכל משחק חשיבה מכיל שילוב של מיומנויות שונות, ולכן יש להתאים את בחירת המשחק לצורך האישי ולמטרות שאותן השחקן מעוניין לקדם. משחקי חשיבה ופיתוח שכל איך לפתח את החשיבה הלוגית? אסטרטגיות לשיפור יכולת הניתוח מהם משחקי החשיבה היעילים ביותר? איך לבחור משחק חשיבה שמפתח את השכל בצורה הטובה ביותר? ... הנדרשות כדי להצליח במשחק. לכל משחק חשיבה יש דגשים שונים, ולכן חשוב להבין אילו כישורים הוא מחזק בפועל. מה משפיע על תרומת המשחק לפיתוח החשיבה? ניתן לחלק את משחקי החשיבה לפי שני סוגים עיקריים של מיומנויות: משחקים הדורשים ידע מקדים - משחקים אלה מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם שיש לו, כמו אוצר מילים, ידע כללי או חוקים מסוימים. לדוגמה, משחקי תשבצים או טריוויה מצריכים זיכרון וידע, אך פחות מאתגרים את יכולת החשיבה המופשטת והלוגית. משחקים הדורשים יכולת חשיבה טהורה - משחקים אלו פחות מבוססים על ידע קודם, אלא על יכולת ניתוח, הסקת מסקנות, פתרון בעיות וחשיבה לוגית. לדוגמה, משחקי שחמט, סודוקו, חידות מתמטיות או משחקים אסטרטגיים שמחייבים תכנון מהלכים. כיצד להעריך את תרומת המשחק? על מנת להעריך איזה משחק מחזק יותר את יכולות החשיבה, יש לבדוק: כמה ידע מקדים נדרש? - ככל שהמשחק דורש יותר מידע חיצוני, כך הוא פחות מאתגר את החשיבה היצירתית והלוגית. עד כמה המשחק מחייב ... או אסטרטגית. 2. שחמט - דורש חשיבה לוגית, תכנון קדימה, חיזוי מהלכים עתידיים של היריב ואסטרטגיה. המשחק כמעט ואינו תלוי בידע קודם אלא בכישורי חשיבה בלבד. במקרה הזה, השחמט מפתח את החשיבה במובן הלוגי - אסטרטגי יותר, בעוד שהתשבץ משלב בין חשיבה לזיכרון. לסיכום משחקי חשיבה נבדלים זה מזה במיומנויות שהם מחזקים. אם רוצים לפתח חשיבה לוגית ואסטרטגית, כדאי לבחור במשחקים שמאתגרים את היכולת האנליטית ופחות דורשים ידע קודם. אם המטרה היא חיזוק הזיכרון או ההיכרות עם ... מועילים. חשוב להיות מודעים לכך שישנם הבדלים בין סוגי המשחקים ולהתאים את הבחירה בהתאם למיומנויות שרוצים לשפר. משחקי חשיבה ופיתוח שכל איך לפתח את החשיבה הלוגית אסטרטגיות לשיפור יכולת הניתוח מהם משחקי החשיבה היעילים ביותר ...
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא ... תשובה שרירותית, אלא הסבר הגיוני על איך להתמודד עם סיטואציה כזו. מידע כזה עוזר לפתח מיומנויות חשיבה, והוא שימושי באופן רחב יותר מאשר עובדות אקראיות. איך ניתן לפתח חשיבה מכל תחום, גם מתחומים שנראים לא רלוונטיים? אליעד מדגים כיצד אפשר למצוא היגיון ... מבוססת על היגיון מסוים. התבוננות וניתוח ההיגיון מאחורי הפעולות הפשוטות האלה יכול לשפר את החשיבה האנליטית של האדם. למה כדאי להתעניין בכל דבר, גם אם הוא לא קשור ישירות לחייך? ... לאדם באופן ישיר אינו מעניין, אליעד ממליץ להתייחס לכל סיטואציה כאל תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל. כשאדם מתעניין למה מישהו בחר לעשות פעולה מסוימת בדרך אחת ולא אחרת, הוא למעשה ... להתייחס לחיים כמשעממים, ולהתחיל לחפש את ההיגיון בכל דבר. מי שעושה זאת ילמד כיצד לפתח את השכל, ימצא עניין בתחומים מגוונים, ויפתח יכולות חשיבה מועילות ושימושיות לחייו. איך למצוא עניין בכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להסתכל על ההיגיון בכל דבר? מאיפה הידע של אליעד כהן? מידע ... דומה, בקילוף אננס יש היגיון בשיטה שבה חותכים, יתרונות וחסרונות בכל שיטה, וכך לומדים לפתח חשיבה יצירתית. מדוע כדאי להתעניין גם בדברים שנראים לא קשורים? יש מי שיאמר שמה שלא קשור אליו לא מעניין אותו. אולם אפשר לראות בכל תחום תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל: לברר למה מישהו בוחר בדרך פעולה מסוימת, להשוות יתרונות וחסרונות, ולפתח מיומנויות חשיבה. אם מציירים את התקרה, יש מאה שיטות לצבוע, ובכל שיטה אפשר למצוא היגיון אחר. ... ומה לא מעניין על בסיס פונקציונליות, אבל אפשר גם לחפש את ההיגיון שבכל דבר, וכך לפתח את החשיבה. מי שרוצה להעמיק, יכול לחפש איך למצוא עניין בכל דבר, איך לפתח את השכל בכל תחום ואיך להתבונן על העקרונות השכליים שבבסיס כל פעולה. איך למצוא עניין בכל דבר איך לפתח את השכל איך להסתכל על ההיגיון בכל דבר מאיפה הידע של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין ...
ניתוח מחשבות, להבין מחשבות, ניתוח רגשות, להבין רגשות, להיות מודע לעצמך, מודעות עצמית, מבוא לניתוח טקסטים, למה לנתח טקסטים? להבין את עצמך, לנתח את המוח, איך המוח חושב?
ניתוח מחשבות, להבין מחשבות, ניתוח רגשות, להבין רגשות, להיות מודע לעצמך, מודעות עצמית, מבוא לניתוח טקסטים, למה לנתח טקסטים? להבין את עצמך, לנתח את המוח, איך המוח חושב?
... ניתוח טקסטים ומחשבות, כך הוא יהפוך ליותר מודע לעצמו ויפתח מיומנויות חשיבה מדויקות יותר. לדוגמה, אם אדם מנתח את הנסיעה שלו בכביש לאחר שצילם אותה, הוא יגלה טעויות, ישפר את יכולות ... ומכאן יכולות לנבוע גם חרדות. אך לצד החרדות, האדם יפתח גם יכולות חשיבה גבוהות יותר, בהירות מחשבתית ודיוק בתגובותיו. בנוסף, עצם היכולת להטיל ספק בצורה עמוקה בכל מחשבה או פירוש ...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
... לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה ... לא ילמד לחשוב בעצמו אלא יפעל מתוך פחד או רצון לתגמול בלבד. הדרך הנכונה והטובה ביותר לעזור לילד להצליח היא להתייחס למה שמעניין אותו כרגע ולעזור לו לפתח את השכל דרך אותו תחום עניין. למשל, אם הילד מתעניין בכדורגל, ... בו, לראות במה הוא מתעסק או במה הוא מתעניין באופן טבעי, ולהתחיל משם. הרעיון הוא להפוך את התחביב או את התחום שהילד אוהב למשהו שדרכו הוא יוכל לפתח את השכל וללמוד מיומנויות למידה וחשיבה. למה לא צריכה להיות ... יותר? אולי אני יכול לבצע את זה בפחות מאמץ או בזמן קצר יותר? כך האדם לא רק מנקה את הבית, אלא גם מפעיל את השכל ומפתח אותו תוך כדי הפעולה. איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר קטן? אליעד מסביר שכל מטרה וכל פעולה יכולה לשמש כאמצעי לפיתוח השכל, אם האדם מתייחס אליה נכון. המטרה עצמה לא משנה, בין ... את החשיבה ולהתקרב לאמת ולתובנות עמוקות יותר. איך לעזור לילד להיות הכי חכם באמצעות התחביבים שלו? אליעד ממליץ לגשת אל התחביבים של הילד כנקודת מוצא לפיתוח השכל והחשיבה שלו. במקום להתעקש שהילד ילמד דברים שלא מעניינים אותו, עדיף לקחת את מה שמושך את הילד ולהשתמש בזה ככלי לימודי. כך למשל, ילד שמתעניין בציור או בכדורגל יוכל ללמוד הרבה מיומנויות חשיבה מתוחכמות על ידי חקירה של התחביב האהוב עליו, בתנאי ... אין סתירה בין עבודה גשמית ומרדף אחרי מטרות גשמיות לבין מרדף אחרי שכל והתפתחות רוחנית? איך לעבוד בצורה נכונה בלי ליפול למלכודת גשמית שתרחיק אותך מההתפתחות השכלית שלך? איך ולמה לשאוף כל הזמן להיות כמה שיותר חכם בכל תחום? למה לשאוף כל הזמן להיות הכי טוב במה שאתה עושה? איך לעשות דברים בצורה הכי יעילה? למה לשאוף כל הזמן להתייעלות? איך אפשרי לפתח את השכל שלך ולמצוא עניין בכל דבר כגון בלנקות את הבית? איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? איך נכון לחנך ילד שלא רוצה ללמוד ושלא מעניינים אותו הלימודים? איך לגרום לילד שלך להיות הכי חכם ולעזור לו בחיים באמצעות פיתוח החשיבה שלו דרך התחביבים של הילד? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיומנויות חשיבה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מיומנויות חשיבה, איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן אישי בתל אביב בתחום מיומנויות חשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4844 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 16:17:44 - wesi1