אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כישורים ✔ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית?

הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, תציב לעצמך אתגר לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון, ולהפוך את מחשבותיהם. כל אחד מהאנשים שתפגוש יחשוב על נושא מסוים, והמשימה שלך היא לשכנע אותו בהפך. לדוגמה, אם מישהו בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה.

אליעד מסביר שברגע שאתה עושה זאת, אתה נכנס לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. אין זה משנה אם מה שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים.

מהו תרגול ההיפוכים?

ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה.

עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק בשכנוע של אחרים, אלא לתרגל את המחשבות שלנו ולנסות לשנות את עמדותינו האישיות, כלומר, ללמוד לא רק לשנות דעות של אחרים אלא גם את דעתנו האישית על נושאים שונים.

מהם הרמות השונות של קושי בשכנוע?

בזמן שאנחנו מבצעים את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל היא - מה יותר קל לשכנע? האם קל יותר לשכנע אדם שמה שהוא ראה אינו קיים, או שמה שהוא זכר הוא לא נכון? לדוגמה, אם אדם ראה מישהו במצב מסוים, אנחנו יכולים לשכנע אותו שלא כך היה, אך אם הוא זוכר סיטואציה, זה הרבה יותר קשה לשנות את זיכרונו.

אליעד מציין עוד כי קשה יותר לשכנע אדם במציאות שהוא חווה - לדוגמה, מישהו שמרגיש כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו אדם חושב על משהו במנותק מהמציאות המיידית.

האם צריך לשנות את דעתנו באופן מוחלט?

מהלך השיחה עם אליעד מבהיר שבסופו של דבר, המשימה לא תמיד היא לשנות את הדעה של מישהו במאה אחוז, אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך "למה אני חושב ככה?", עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא באמת מחויב או אם יש מקום לראות את הדברים אחרת. לדוגמה, אם אתה מביא טענה כלשהי - אל תתייחס אליה כאל דבר מוחלט, אלא בדוק את ההגדרות שמאחוריה, ואת השפעתן על המצב. האם זה בהכרח נכון? אם לא, אז יש מקום לשינוי.

במהלך השיחה, אליעד מציע לנו לבדוק כל טענה שמובאת לנו, ולשאול האם זה באמת מחויב או שזו סתם דעה. כל טענה שאנחנו שומעים צריכה להיבדק בעין ביקורתית, ואם היא לא מחויבת, אפשר להציג את ההפך שלה, מה שעוזר...
איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע?

הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של "היפוכים", שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים.

הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון. לא משנה על איזו נושא מדובר, המטרה היא לקחת עמדות שכולן נכונות לדעתם של אחרים ולהתעקש על העמדה ההפוכה. אליעד נותן דוגמה לפוסטים בפייסבוק, שבהם קיימת קונצנזוס דעות. במקום להסכים עם הדעות הרווחות, הוא מציע דווקא להיכנס לשיחה ולהביע את הדעה ההפוכה, לא משנה איך זה יתקבל. התוצאה תהיה תמיד עימות מעניין שיכול לפתח את יכולת השכנוע והיצירתיות של האדם.

באמצעות אותו תרגיל, אפשר לתרגל את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך?

איך מגדילים את הרף של השכנוע?

אליעד מציין שניתן להעלות את הרף במאמץ ולבחון את רמת הקושי של השכנוע. יש דרגות שונות של קושי בשכנוע - מה קל יותר לשנות? האם קל יותר לשכנע אדם במה שהוא זוכר לעומת מה שהוא רואה או מרגיש? האם קל לשכנע אדם בתיאוריה או במציאות?

מה שמוביל לרעיון המרכזי: תרגול השכנוע לא רק כלפי אחרים אלא גם כלפי עצמנו. אם אנו מצליחים לשכנע אנשים, מה מונע מאיתנו לשכנע את עצמנו?

האם תמיד יש תשובה נכונה לשכנוע?

אליעד מדבר על שאלת האמת בשכנוע. האם באמת כל דעה או מחשבה חייבת להיות נכונה או שהיא פשוט סובייקטיבית? הוא מסביר שלפעמים כל מה שאנחנו עושים זה לשחק עם דעות, ורק התעקשות על דעה אחת גורמת לנו להרגיש שאנחנו צודקים. לכן, אם אנחנו רוצים לשפר...
הנושא הוא איך לפתח את השכל. אם יהיה לך יותר שכל מה תקבל בתמורה? מה שתרצה.

ש: למה?

אליעד: למה אתה לא יודע את התשובה? כי אין לך מספיק שכל. יפה, הנה כבר ראינו תשובה. אתה שואל אותי למה, אם היה לך יותר שכל תקבל תשובה למה שאתה רוצה ואז יהיה לך פחות שאלה, נכון?

ש: כן.

אליעד: הנה הוא חכם מיידי. עכשיו אוקי, עכשיו השאלה היא זה איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל, איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל אז אני רוצה לתת לכם טיפ איך בן אדם יכול לעשות שיהיה לו יותר שכל. הטיפ אומר כזה דבר, כל יום אתה וגם אתה, וגם אתה, עכשיו אם אמרתי פעמיים "וגם אתה" המסקנה שצריך לעשות את זה פעמיים כי אתה כאילו שני אנשים, בכל מקרה ללכת, אתה צריך להציב לעצמך מטרה "אני היום צריך לשכנע שלושה אנשים שמשהו שהם חושבים זה לא נכון" לשכנע בההפך, לא משנה סתם אקראי תקח שלושה אנשים, אקראי סתם לא משנה, נכנס לפייסבוק ואתה רואה נגיד פוסט שכולם מגיבים נגיד משהו מסוים, אתה אומר "מה הם אמרו? יפה, אני עכשיו אומר את העמדה ההפוכה, לא משנה מה הם אמרו אני אומר את ההפך".

יש הרי את הפוסטים האלו שיש כולם בעדר הזה איזה תמונה או מישהו וכולם כותבים גם נכנסים, אתה צריך לעשות "אני אומר ההפך" ואז כולם יקפצו עליך, ואתה אומר "או עכשיו יש פה קרב מעניין" ואז אתה מביא להם את ההפך, וכל מה שהם אומרים אתה אומר להם את ההפך "לא נכון, מי אמר", יגידו "אתה משוגע" תגיד "נכון אולי אני משוגע ואני צודק, ואתם משוגעים". לא משנה כלום אין, אומרים לך "מה אתה מטורף, צריך לאשפז אותך" אתה אומר "לא נכון, צריך לאשפז אתכם", זהו ככה עד הסוף לא משנה מה אומרים לך אתה אומר ההפך. זהו אומרים לך "אתה השתגעת" תגיד "לא נכון אתה השתגעת, "אתה לא רואה אבל שככה וזה" תגיד "לא נכון, זה יותר טוב", עד הסוף.

עכשיו, מה אני אומר, אני אומר ככה, כל יום לקחת שלושה אנשים סתם אנשים, תבדוק מה הוא חושב, איך אני גורם לו לחשוב הפוך. זה בעצם לתרגל את השכל של ההיפוכים, לתרגל את ההיפוכים, סתם אנשים, סתם מחשבות, לקחת בן אדם תשכנע אותו לחשוב הפוך. עכשיו, פה יש, ודרך אגב אתה יכול לעשות גם הרבה דברים, לדוגמה נגיד בן אדם עצוב, אתה אומר "אני אשכנע אותו" נגיד הוא אומר "עצוב, כי קרה לי משהו רע", אתה אומר "איך אני עכשיו משכנע אותו להיות שמח שזה קרה", זה גם דוגמה של היפוך נגיד הוא עצוב כי הוא עשה תאונה, איך אני אומר לו "וואלה, אבל זה שעשית תאונה זה בכלל טוב, צריך להיות שמח" ותשכנע אותו בזה. בא נגיד מישהו חושב איזה דעה פוליטית איך אני משכנע אותו בהפך.

עכשיו תראו, פה יש רף, אפשר לעלות את הרף לכמה דרגות. קודם כל, במקום שלושה אנשים שישה אנשים וכבר העלנו את הרף. דבר שני גם ברמת קושי לשכנע, מה זאת אומרת, אתה יכול לבדוק, מה יותר קל לשכנע בן אדם שמה שהוא רואה זה לא קיים, או שדבר שהוא זוכר זה לא קיים? דבר שהוא זוכר. מה יותר קל דבר שהוא מרגיש או דבר שהוא זוכר שהוא הרגיש, או שהוא כרגע מרגיש? שכרגע מרגיש זה יותר קשה נגיד. אני אומר שגם כשאתה משכנע בן אדם אתה יכול להגיד "רגע, בא ניקח, ננסה להפוך לו אמונה, ננסה להפוך לו מחשבה, ננסה להפוך לו דעה. כאילו כמה זה מחויב אצלו ולפי זה נעלה את רמת הקושי כי אתה יכול לשכנע אנשים להחליף את הדעות שלהם, השאלה באיזה רמת קושי, כמה הוא בטוח שזה ככה.

עכשיו מה תקבל בתמורה את זה שאתה, עכשיו, מה השכל שעומד מאחורי התרגיל הזה, השכל שאומר שאתה בעצם צריך להיות יותר יצירתי, צריך להיות יצירתי, צריך להיות מתוחכם, צריך לראות כל דבר את ההפך שלו, להביא היפוכים, לראות עוד צדדים וכו'. והדבר הזה מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, מה אתה אומר? מה אתה חושב? אתה, אתה.

ש: מה זאת אומרת אני חושב.

אליעד: מה אתה חושב על הרעיון הזה, על התרגיל הזה, מה אתה אומר עליו?

ש: רעיון טוב, מה אני יכול להגיד על זה.

אליעד: יפה, עכשיו אתה תשכנע אותו, עכשיו תשכנע את עצמך למה זה רעיון רע מאוד.

ש: אני, אני יכול, סתם.

אליעד: אוקי, תשכנע בוא תמצא למה זה רע נו.

ש: אני יכול, למה זה לשכנע אחרים לא בהכרח יעזור לך לשכנע את עצמך. כאילו זה שאתה מצליח לעשות היפוכים לא אומר בהכרח שתצליח לעשות היפוכים על עצמך.

אליעד: אבל למה זה רעיון רע בכלל, הרעיון הזה?

ש: כי למה בכלל לשנות לאנשים את הדעה שלהם, אולי זה טוב שישארו בדעה שלהם.

אליעד: בשביל לפתח את החשיבה שלך.

ש: אבל אולי עדיף לא לפתח את החשיבה שלי.

אליעד: איך יכול להיות שעדיף לא לפתח את החשיבה שלך?

ש: כי יש יתרונות גם בחשיבה שהיא לא מפותחת.

אליעד: איזה לדוגמה יש יתרונות בחשיבה לא מפותחת?

ש: שאתה, יש יותר דברים שאתה בטוח בהם ואז אתה יותר...

אליעד: סובל.

ש: לא, אבל במציאות שלך, איך שהמציאות שלך יותר...

אליעד: תראה, הבן אדם סובל רק בגלל שהחשיבה שלו לא מפותחת מספיק.

ש: אוקי, אבל יכול להיות שהוא גם יסבול ברבדים אחרים שהוא יחשוב שהיא תהיה יותר מפותחת.

אליעד: תראה, תקשיב זה לא באמת משנה, בא נדבר על משהו אחר. תקשיב לעיקרון, מה הרעיון שעומד מאחורה? הרעיון שעומד מאחורה שכל פעם שאתה שומע רעיון אתה צריך לשאול את עצמך "האם זה מחויב או לא, האם מה שהוא אמר זה מחויב או לא?". נגיד שעכשיו אני מביא פה טענה שאומרת "אם תעשה ככה וככה זה יפתח לך את השכל, וזה יותר טוב" ואתה אומר "רגע יש לזה הפך או אין לזה היפך?" תשובה, תבדוק את ההגדרות, מה ההגדרה של לפתח את השכל, מה ההגדרה של טוב, מה ההגדרה של התרגיל והאם זה בהכרח אותו דבר.

אם זה בהכרח אותו דבר אז אין לזה היפך אם זה לא אותו דבר יש לזה הפך אבל המטרה היא כשמישהו אומר טענה, שאתה ישר שומע נגיד "הוא אמר ככה כי ככה, רגע רגע, למה הוא חושב ככה? כי ככה. האם זה שמשהו מסוים, אם זה מחייב את זה לחשוב ככה וככה? אם לא אני אביא לו את ההפך". המטרה היא שבן אדם תהיה לו כמה שיותר גמישות מחשבתית.

עכשיו אני אתן לכם עוד רעיון לא רק לשכנע בן אדם לשנות את את דעתו להפך של מה שהוא חושב גם לשכנע בן אדם, תרגיל יותר קל, לשכנע בן אדם להסכים שמה שהוא חושב זה לא רק נכון, זה גם נכון. שימו לב יש את רמת הקושי היותר גדולה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו את ההפך" ויש רמת קושי יותר נמוכה "מה הוא חושב, אני אשכנע אותו שמה שהוא חושב זה נכון, אבל שאפשר להסתכל על זה בעוד דרך", נגיד סוג של זווית. ואפשר או נגיד לפחות לגרום לו לחשוב שאולי אפשר לחשוב על זה בעוד זווית, או נגיד כשמישהו אומר נגיד משהו אתה צריך לשכנע אותו שמה שהוא אומר זה רק לדעתו ושזה לא מחויב שזה יהיה ככה לדוגמה.

עכשיו, הדברים האלה זה בעצם לתרגל על מישהו אחר את מה שאתה בעצם רוצה לתרגל על עצמך כי בסופו של דבר המטרה היא שתהיה לך יכולת לשחק עם הכל, אם אתה יכול לשכנע מישהו אתה גם יכול לשכנע את עצמך, אותו דבר אין הבדל. ואם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך, תבדוק מה הכי קשה לי לחשוב, איך אני חושב הפוך אבל זה קשה מאוד, אז מה אמרו, אמרו לך תשכנע מישהו אחר זה יותר קל.

ש: אבל אין הבדל משמעותי, מבחינת לשכנע אחרים, לשכנע את עצמי, כשמישהו אחר לא מזוהה עם האמונות שלו והמחשבות שלו. מחשבות שלי אני מאוד מזוהה איתן.

אליעד: מסקנה שזה הרבה יותר קשה אז אם אתה רוצה להעלות את הרף תשכנע את עצמך. זאת אומרת שכל יותר תמצא במקום שלושה אנשים בחוץ, תמצא שלושה מחשבות בתוכך, "איך אני הופך אותן, איך אני רואה את ההפך שלהן".

ש: מה זאת אומרת הופך אותן?

אליעד: לדוגמה יש לי שלושה אמונות אמונה אחת אומרת "אני רוצה שיאהבו אותי", אמונה שניה אחת אומרת "אני רוצה ש...", "אני חושבת שמי שמתייחס אלי ככה וככה הוא לא אוהב אותי, אמונה שלישית אומרת "אם לא אוהבים אותי זה אסון", שזה כמו האמונה הראשונה זה אותו דבר. ועכשיו איך הופכים את זה, "למה אני לא רוצה שיאהבו אותי", "למה אם לא אוהבים אותי זה לא אסון ולמה גם אם מתנהגים אלי ככה זה לא סימן שלא אוהבים אותי". את אומרת "איך אני יכולה להפוך כזה דבר זה קשה עכשיו" נכון? יפה, אז לכן אמרתי במקום להתחיל בלהפוך את המחשבות שלך תתחילי להפוך מחשבות של אחרים. קחי סתם אנשים שחושבים משהו "איך אני יכולה לשכנע אותו לחשוב אחרת".

נגיד לדוגמה שאת נמצאת נגיב באיזה מקום ומישהו רוצה לסדר את החדר בצורה מסוימת ואת אומרת "בוא ננסה לשכנע אותו אחרת". מישהו נגיד אומר לך "אני רוצה לקנות חולצה בצבע מסוים", "איך אני יכולה", והוא אומר "אני חייב לקנות את הצבע הזה", "איך אני משכנעת אותו לקנות בדיוק צבע אחר" ושלא שיאשים אותך שאת שכנעת אותו אלא שהוא באמת יחשוב שזה נכון עוד, נגיד הוא אומר "תודה רבה שאמרת לי, איך לא שמתי לב".

ש: איך זה שאני עושה את זה עם אחרים בסוף...

אליעד: כי זה מפתח "פה" את היכולת לראות היפוכים. אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך.

ש: איזה היפוכים מקלים?

אליעד: אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך, ותחפשי שזה לא מחויב שזה יהיה רק, זה רק אפשרי, זה יהיה לך קשה. אז אני אומר לך תקחי את הדברים שאת רואה שהם רעים לאחרים ותגידי "אני צריכה לשכנע שלושה אנשים ביום, שמה שרע להם שזה בכלל טוב או שמה שרע להם זה לא רק רע, זה גם טוב", זה יותר קל. או שמה שרע להם זה לא משנה, שזה כמו לשכנע שזה גם טוב וגם רע. כמו לדוגמה כשמישהו אומר לך משהו ואת אומרת "לא, לדעתך כרגע", נגיד "ה - לדעתך כרגע" הזה זה בעצם, ואז הוא אומר לך "לא נכון", את אומרת לו "לא לא, זה לדעתך כרגע". בעצם את מנסה לשכנע אותו שמה שהוא חושב זה רק סובייקטיבי ולא אובייקטיבי ואז בעצם את דוחפת לעצמך במוח שזה.

ש: ואז אני דוחפת לעצמי במוח שהמחשבות לא מחויבות.

אליעד: שגם מה שאת חושבת. נכון, ואז הוא אומר לך "לדעתך כרגע", נראה לך שזה לדעתי כרגע אבל באמת זה באמת ככה. טוב הבנו? מה את הבנת?

ש: אני לא הבנתי הרבה.

אליעד: תגידי מה שכן הבנת.

ש: שמהאמת היא מה שאני הבנתי בכלל.

אליעד: רק את האמת.

ש: כאילו בשביל לשכנע מישהו אחר אני בעצם צריכה לחשוב איך אני הייתי משכנעת את עצמי שבכל מקרה אני באה לשכנע את עצמי.

אליעד: נכון, הנה הביא עוד היבט. כדי לשכנע אותו אתה אומר "אם אני הייתי חושב ככה איך אני הייתי גורם לעצמי לחשוב ההפך" אלא מה שבאופן יחסי זה יותר קל כי זה כאילו חיצוני לך.

ש: כן, אבל אם אני הייתי רוצה לחשוב על משהו באמת משכנע אז הייתי חייבת לחשוב מה היה משכנע אותי.

אליעד: אוקי הלאה, מה אתה רצית לשאול?

ש: רציתי לשאול שבתרגילים האלו לפעמים יש תופעה, זאת גם תופעה שאני ראיתי שיש הטעיה, אני עושה היפוך אבל זה אני מותה לצד אחד הצדדים.

אליעד: נכון.

ש: השאלה אם מהצד האופטימלי זה שלא תהיה הטעיה. או שאיך אני יכול, מתי, מה גורם לכך שיש הטעיה.

אליעד: המצב האופטימלי זה שלא תבדיל בין אופטימלי ללא אופטימלי, הבנת?

ש: שניה, לא כי אם משהו שיש ההפך צריך להיות בלי הטעיה.

אליעד: אין אופטימלי, עזוב אותי מאופטימלי, מה שאלת, מה האופטימלי? אופטימלי שלא תשאל מה אופטימלי. שאלת מה אופטימלי, מה אתה שואל בסוף, מה בסוף של "ה..." ולכן השאלה שלי היא מה יותר טוב, נכון?

ש: לא, אני מדבר עכשיו על העניין הזה.

אליעד: אוקי, ומה השאלה? אז מה השאלה שלך?

ש: השאלה מה פשר התופעה או איך לנטרל את התופעה הזאת, בכל אופן ההנחה שלי שצריך הפך בלי הטעיה, אני אומר אם זה הפך אז הוא צריך להיות בלי הטעיה. נגיד אני רוצה לשכנע מישהו שזה טוב נגיד, אני צריך להשתכנע בזה באמת.

אליעד: תראה מה האמת, תראה, לשכנע מישהו שמה שהוא חושב זה הפוך מהיבט מסוים זה לשקר אותו. למה זה לשקר אותו, כי אם אתה לוקח מישהו שחושב רק משהו ואתה אומר לו "לא נכון, רק ההפך" מהיבט מסוים שיקרת אותו וזה גם לא רק ההפך זה שניהם, זה גם לא שניהם זה אף אחד מהם, אוקי? אבל, אתה איתי?

ש: בערך.

אליעד: אם מישהו חושב משהו, אתה משכנע אותו שזה רק לא נכון, שרק ההפך של זה נכון מהיבט מסוים שיקרת אותו, למה שיקרת אותו? כי מצד האמת שני ההפכים נכונים ואין הבדל ביניהם בכלל, וזה לא משנה מה הוא בכלל חושב אז מה הטעם לומר לו שזה לא זה, זה ההפך, אוקי? אבל מצד שני גם מה שאני אומר, ואז לכאורה למה לשכנע אנשים שרק ההפך בוא נשכנע אותם שגם וגם, נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה, אבל המחשבה הזאת גם היא מבוססת על שקר כי היא בעצם מניחה שבסופו של דבר זה "גם וגם" ולא "רק". כשאין שכל אולי "זה רק זה" גם להגיד "לא נכון ובסוף זה גם וגם" מי החליט שזה גם וגם, השכל שלך אבל מי אמר שהשכל שלך צודק אולי בסוף זה שניהם ביחד, אולי בסוף זה לא אף אחד מהם, אולי בסוף זה רק צד אחד.

עוד פעם, מהצד שאתה מפעיל את השכל אז אתה אומר "האמת היא שבסופו של דבר אין הבדל בין הדברים" אז למה שאני אשכנע אותו שרק צד אחד צודק אם שני הצדדים צודקים. אבל אם אתה מפעיל את השכל עוד יותר, אתה מבין שזה רק משחק ואתה יכול להגיד ששני הצדדים צודקים, ואתה יכול להגיד רק צד אחד צודק. אם אתה רוצה להיות יותר מתוחכם האמת היא "שגם רק זה צודק וגם רק זה צודק".

ש: אם אפשר לאט לאט קצת, קודם כל לגבי הצעד הראשון, אותו צעד ראשון אני צריך לשאוף שההיפוכים יהיו מאוזנים או לא?

אליעד: אתה צריך לשאוף להגיד למצב, שלא תשאף אם ההיפוכים יהיו מאוזנים או לא. אני אומר לך את האמת. אתה רוצה את האמת? מה אכפת לך אם הם מאוזנים או לא.

ש: לא כי אני מרגיש שזה סתם רמייה כאילו מה יש.

אליעד: אתה רוצה לדעת את האמת? אתה בסוף צריך להגיע למצב שלא אכפת לך אם זה רמייה או לא רמייה.

ש: כאילו מה כי אין לזה שום משמעות בעצם.

אליעד: כי אתה לא תבדיל כבר בין רמייה ללא רמייה, בין מאוזן ללא מאוזן, בין ככה לככה, מה זה משנה לך, מה אכפת לך אם זה מאוזן או לא מאוזן.

ש - 1: אלא אם כן הוא רוצה לזוז.

ש - 2: לא, כי אני רוצה להרגיש שאני, שיש בזה משהו.

אליעד: תקשיב, בכל דבר יש תכלית. אני מסביר עוד פעם, בא נניח שיש לך מטרה בחיים לצאת מהמחויבים שלך, שמה שנתפס בעיניך כמחויב יהפוך לאפשרי. אוקי יפה, עכשיו איך עושים את זה, איך גורמים לקח שהדברים שאתה בטוח בהם שתצליח לראות עוד זוויות שלהם. איך עושים את זה, אז אני נתתי לך דוגמה לתרגיל, תקח אנשים שהם בטוחים בדברים ותשכנע אותם ההפך. למה, כי ככה זה מאלץ אותך להתמודד עם קונפליקטים, "מה הוא אמר, איך אני משכנע אותו הפוך".

אני אומר לכם יש מקום שקוראים לו "Facebook". "Facebook" יש את הפוסטים שהם מתווכחים עליהם, יש את הפוסטים שלא מתווכחים עליהם. יש פוסטים שכאלה כותבים ככה, כאלה כותבים ככה, יש פוסטים ש 99.999% מסכימים על אותה דעה. עכשיו, מי שאמיץ אומר "אין בעיה אני נוקט את העמדה ההפוכה", ככה, ככה דעה הפוכה, מה כולם חושבים אני חושב הפוך, זהו זה מה יש. מי שלא אמיץ אומר "יחשבו שהשתגעתי, יחשבו".

עכשיו, מקסימום אפשר לפתוח פרופיל נוסף ועל הפרופיל הנוסף הזה להתפרע לעשות מה שאתם רוצים. פותחים עוד פרופיל, לעשות לו סיומת היפוך משהו, בסדר? כאילו שיהיה ברור שזה כאילו שייך לאותו גור, סתם אני צוחק, והרעיון שלא משנה מה אנשים כותבים אתה כותב להם את ההפך, לא משנה מה הם אומרים אתה אומר להם את ההפך, לא משנה מה. ואם יש פוסט שכולם מסכימים על דעה מסוימת אתה עובר אחד אחד, אתה כותב את השמות שלהם כדי שהם יגיבו לך, לא בשביל לברוח מעימות, תחפש את העימות.

ש:...
יכולה להיות מהות חשיבה טוב ורע תרגול קוגניטיבי החלטות להסביר איך גורמים לאמן את השכל ללא היגיון התאמצות facebook אומנות אומנות המכירה אומנות השכנוע איך לגרום לאנשים איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אמנות המכירה אמנות השכנוע דיבייט דיבייטינג התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית חשיבה יצירתית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יכולת שכנוע יצירתי יצירתיות כושר כושר שכנוע כיצד לשכנע אנשים כישורי חשיבה כישורי שכנוע כישורים כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל לגרום לאנשים להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון ללמוד ללמוד דיבייט ללמוד דיבייטינג ללמוד לשכנע ללמוד לשכנע אנשים ללמוד רטוריקה למידה לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכנע לשכנע אנשים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנויות שכנוע מיומנות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פייסבוק פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח חשיבה יצירתית פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית רטוריקה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכנוע תגובות תגובות בפייסבוק תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
כישורים, איך לדעת מה הכישורים שלי? איך לדעת במה אני טוב? במה אני יותר טוב מאחרים? איזה כישורים יש לי? מה זה כישורים? סוגים של כישורים, איזה תפקיד מתאים לי? זיהוי כישורים, מימוש עצמי, כישורים ייחודיים, כישורים נפוצים, האם אני מוכשר?
כישורים, איך לדעת מה הכישורים שלי? איך לדעת במה אני טוב? במה אני יותר טוב מאחרים? איזה כישורים יש לי? מה זה כישורים? סוגים של כישורים, איזה תפקיד מתאים לי? זיהוי כישורים, מימוש עצמי, כישורים ייחודיים, כישורים נפוצים, האם אני מוכשר?
כישורים, איך לדעת מה הכישורים שלי? איך לדעת במה אני טוב? במה אני יותר טוב מאחרים? איזה כישורים יש לי? מה זה כישורים? סוגים של כישורים, איזה תפקיד מתאים לי? זיהוי כישורים, מימוש עצמי, כישורים ייחודיים, כישורים נפוצים, האם אני מוכשר? איך אפשר לדעת מהם הכישורים שלי? הרבה אנשים שואלים את עצמם שאלות כמו במה אני טוב?, איך לדעת במה אני יותר טוב מאחרים?, איזה תפקיד מתאים לכישורים שלי?, או איך לזהות את הכישורים הייחודיים שלי?. אליעד כהן מסביר שכדי לענות על שאלות אלו, קודם כל צריך להבין מה המשמעות של המושג כישורים. מה זה בעצם כישורים? כישורים הם דברים שאתה יכול לעשות, פעולות שאתה מסוגל לבצע בצורה טובה. זה יכול להיות כל דבר שאתה מסוגל לבצע, אפילו ... ביותר כמו להרים יד, לדבר עם אנשים, לקרוא ספר, או ללכת. אם אתה יכול לעשות פעולה מסוימת, זה כבר נחשב כישור. עם זאת, חשוב להבין שכישורים לא נמדדים רק ביכולת הכללית שלך לבצע פעולות, אלא גם ביחס שלך לאחרים: אם אתה מסוגל לעשות פעולה כלשהי טוב יותר מאדם אחר, זו אינדיקציה שיש לך כישור בתחום הזה. האם יש הבדל בין כישורים נפוצים לכישורים ייחודיים? אליעד כהן מסביר שיש כישורים נפוצים וכישורים ייחודיים. לדוגמה, היכולת ללעוס מזון היא כישור נפוץ מאוד שיש לרוב האנשים, ולכן אינו נחשב מיוחד. לעומת זאת, היכולת לאכול אבנים ... אף אחד לא מסוגל לעשות זאת. ההבחנה הזו עוזרת להבין מה הופך את הכישור שלך למשמעותי או יוצא דופן בהשוואה לסביבה. כיצד לזהות את הכישורים שלי ביחס לאנשים אחרים? הדרך הטובה ביותר להבין מהם הכישורים שלך, על פי אליעד כהן, היא להסתכל על האנשים שסביבך ולשאול את עצמך: מה אני יודע לעשות יותר טוב מהם?. יכול להיות שאתה מתקשר טוב ... יותר. כל פעולה שבה אתה מרגיש שאתה עולה על אחרים, אפילו בדבר קטן ושולי לכאורה, היא למעשה כישור שלך. איך למצוא את התפקיד המתאים לכישורים שלי? לאחר זיהוי הכישורים שלך, השלב הבא הוא להבין באילו תפקידים אפשר להשתמש בהם. אם הכנת רשימה של הדברים שבהם אתה טוב יותר מאחרים, אתה יכול להתחיל לחפש איזה מקצוע או תפקיד זקוק לכישורים האלו. לדוגמה, אם אתה טוב בתקשורת עם אנשים, אולי מתאים לך תפקיד בתחום המכירות או השירות. אם אתה יודע לחקור דברים בצורה טובה, אולי מתאים לך תפקיד של חוקר או אנליסט. האם יכול להיות שאין לי כישורים בכלל? אליעד כהן מתייחס לאפשרות שמישהו יחשוב שאין לו שום כישורים. הוא טוען שמבחינה הגיונית, לא יכול להיות מצב של אדם שאין לו שום כישורים כלל, מכיוון שעצם היכולת שלך לבצע פעולה כלשהי כבר מגדירה אותך כבעל כישור מסוים. לכן, גם אם אדם חושב שאין לו שום כישורים, בפועל זה לא אפשרי. תמיד יהיו לפחות דברים קטנים שאתה יכול לעשות, ואפילו דבר קטן ביותר שבו אתה עולה על אחרים, כבר נחשב לכישור. מה לעשות אם עדיין קשה לי לזהות את הכישורים שלי? אם למרות ההסברים עדיין קשה לך לזהות את הכישורים שלך, אליעד ממליץ להמשיך להתבונן ולבחון את עצמך ביחס לאנשים בסביבתך. אפילו פעולות פשוטות מאוד יכולות להיות
הצלחה חברתית, מערכות יחסים, להצליח חברתית, כישורים חברתיים, למגנט אנשים, להיות מקובל חברתית, אישיות ממגנטת, כריזמה, למשוך אליך אנשים, אישיות מושכת, להיות אהוב על כולם, תכונות מושכות, אישיות מושכת, להיות חברתי, להתקדם חברתית
הצלחה חברתית, מערכות יחסים, להצליח חברתית, כישורים חברתיים, למגנט אנשים, להיות מקובל חברתית, אישיות ממגנטת, כריזמה, למשוך אליך אנשים, אישיות מושכת, להיות אהוב על כולם, תכונות מושכות, אישיות מושכת, להיות חברתי, להתקדם חברתית
... יחסים, להצליח חברתית, כישורים חברתיים, למגנט אנשים, להיות מקובל חברתית, אישיות ממגנטת, כריזמה, למשוך אליך אנשים, אישיות מושכת, להיות אהוב על כולם, תכונות מושכות, אישיות מושכת, ... ממנו, גם אם הוא מאוד מוכשר או מוצלח מקצועית. בסיכומו של דבר, הצלחה חברתית היא תוצאה של יצירת חוויות חיוביות אצל אחרים, כך שיזכרו אותך לטובה וירצו להמשיך להיות איתך בקשר. איך ... להימנע ממך, גם אם יש לך כישורים יוצאי דופן בתחומך. דוגמאות לתחושות שאנשים יכולים לחוות בעקבות שיחה איתך: אם אתה מביע חיוביות ואנרגיה טובה - האדם שמולך ירצה להמשיך לשוחח איתך. אם אתה ... כמה אתה חכם, או כמה כישורים יש לך - אם אנשים לא מרגישים טוב איתך, הם יתרחקו ממך. לעומת זאת, אם הם נהנים מהנוכחות שלך, מעריכים את התמיכה שלך ומרגישים שאתה מוסיף להם ערך, הם ירצו ... ומוערך? איך לשפר את כישורי התקשורת? איך להתמודד עם דחייה חברתית? איך לגרום למישהו לחזור אליך? אני בודד בלי חברים, מה לעשות כדי שיהיו לי חברים? מה לעשות שאין לי חברים? אני בודד ... קשה לי חברתית? איך לשפר כישורים חברתיים? איך לפתח כישורים חברתיים? איך לגרום לאנשים להתחבר אליך? איך ליצור קשרים חברתיים? איך להתקדם בחיים? איך להתקדם בעבודה? איך להתקדם בארגון? איך להתקדם בהייטק? איך להתקדם ... לרכוש חברים? איך מפתחים כישורים חברתיים? ביקורת בונה, ביקורת שלילית, ביקורת חיובית, לא חשוב מה אומרים חשוב איך אומרים, יופמיזם, להיות פוליטיקאי, מערכות יחסים במשפחה, מערכות יחסים ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
... תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, ... של איך לתקשר בצורה נכונה. יכולת רגשית ונפשית לממש את הידע הזה בפועל. מה החשיבות של ידע בשיפור כישורי תקשורת בין אישית? הגורם הראשון בשיפור יכולת בין אישית הוא ... רק כאשר האדם משלב את שני האלמנטים הללו, ידע ויכולת רגשית, הוא יוכל באמת לפתח ולשפר את כישורי התקשורת שלו וליצור מערכות יחסים בינאישיות בריאות ומוצלחות. ... בינאישיות, מיומנויות תקשורת, שיפור יכולות בין אישיות, מיומנויות רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות ... עם אנשים בעבודה, איך להסתדר עם אנשים בעבודה? 2 רכיבים בתקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? כישורים מקצועיים, מיומנויות קשות ורכות, מיומנויות ניהול שיחות ...
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 2
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 2
... על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 2 איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? ההרצאה מתמקדת בשאלות של בריונות, כיצד להתמודד עם מצבים שבהם אנשים מציקים לך, למה צוחקים על אנשים ... הרחב של תגובות וגישות שניתן לנקוט כדי להתמודד עם דינמיקות של בריונות ותחושת חולשה. כל אחד מהנושאים הללו קשור באופן ישיר לרווחה נפשית, התמודדות עם חרדה חברתית, כישורים חברתיים, ובעיקר כיצד אפשר לשדר חוסן כדי לא להיתפס כילד כאפות. למה צוחקים על חלשים? ההרצאה מתחילה בשאלת היסוד: למה צוחקים על אנשים חלשים? כאן מציין אליעד כהן ... את הגבולות שלהם מתוך פחד מהדחייה ומהסיכון להיתפס כלא פופולריים או מוזרים. כהן מציע להבין שחרדה חברתית היא לא גורם חסם אלא אתגר שדורש התמודדות אקטיבית. השימוש בכישורים חברתיים כמו שמירה על שפת גוף פתוחה ומאוזנת, תיקון הדימוי העצמי, והשדר הפנימי של אני לא פגיע, הם כלים חשובים בפתרון הבעיה. מהו המצב האידיאלי של תגובה לבריון? ... לא חייב להילחם כל הזמן כדי להוכיח שאתה חזק, אבל אתה בהחלט יכול להראות חוסן נפשי, עמידות ויכולת להתמודד עם אתגרים בצורה יציבה ושקולה. איך להתמודד עם בריונות? מהם כישורים חברתיים? כיצד להתמודד עם חרדה חברתית? מהו דימוי עצמי חזק? כיצד להגיב להתעללות? האם לסלוח זו חוזקה? למה אנשים צוחקים עלי? למה אנשים מציקים לי? למה מסתלבטים עלי? ...
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1
איך לא להיות ילד כאפות? למה צוחקים על חלשים? למה צוחקים עלי? למה מציקים לי? למה מתעללים בי? ילד שמרביצים לו בגן, מה לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1
... לעשות כשמציקים לילד שלך? כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? חרדה חברתית, כישורים חברתיים, חלק 1 מהם הגורמים להתנהגויות בריוניות ואיך ניתן להתמודד עם מצבים ... עם המצבים הללו בצורה יציבה יותר. תחושת כבוד עצמי חשובה מאוד בתהליך הזה. כישורים חברתיים איך להתמודד עם בריונות? התגובה הנכונה להצקות חולשה מול עוצמה ...
איך להתחבר לאנשים? איך להשיג חברים אמיתיים? איך לרכוש חברים חדשים? איך ליצור קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים
איך להתחבר לאנשים? איך להשיג חברים אמיתיים? איך לרכוש חברים חדשים? איך ליצור קשרים חברתיים? איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים
... איך ליצור חברויות? איך להכיר אנשים? איך לפתח קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות, כישורים חברתיים איך ליצור חברויות חדשות בגיל מבוגר? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה החשובה: איך יוצרים חברויות חדשות, במיוחד בגילאים מאוחרים יותר, כמו בגילאי 30 ... חברתיות בצורה פרקטית? אליעד מתאר גם באופן פרקטי איך לשפר מיומנויות חברתיות וכישורים חברתיים. הוא מציע לנתח סיטואציות חברתיות באופן פרטני ולשאול את עצמך שאלות ספציפיות, כמו: מה הייתי צריך לומר? או איך הייתי צריך להגיב כדי להעניק לאדם האחר ... איך ליצור קשרים חברתיים? איך להשיג חברים בגיל מבוגר? מיומנויות חברתיות וכישורים חברתיים איך לגרום לאנשים לאהוב אותי? איך לפתח שיחה מעניינת? איך ליצור אינטראקציה חיובית עם אנשים? ...
איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? איזה מקצוע מתאים לי? איזו קריירה מתאימה לך? באיזה מקצוע תרוויח הכי הרבה כסף? איך לבחור קריירה? איך לבחור מקצוע? באיזה תפקיד אפשר לעשות הכי הרבה כסף? באיזה מקצוע עושים הכי הרבה כסף? פיתוח קריירה
איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? איזה מקצוע מתאים לי? איזו קריירה מתאימה לך? באיזה מקצוע תרוויח הכי הרבה כסף? איך לבחור קריירה? איך לבחור מקצוע? באיזה תפקיד אפשר לעשות הכי הרבה כסף? באיזה מקצוע עושים הכי הרבה כסף? פיתוח קריירה
... גבוהים, צריך קודם להבין את שני הגורמים המרכזיים שמשפיעים על ההנאה וההכנסה שלך: התאמה בין הכישורים שלך לבין דרישות העבודה, ועקרונות ההיצע והביקוש בשוק העבודה. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת איך בדיוק למצוא את העבודה האידיאלית עבורך, ומה צריך לקחת בחשבון כדי להשיג את שתי המטרות האלו. מהם כישורים ואיך הם משפיעים על ההנאה בעבודה? כישורים הם היכולות והמיומנויות שאתה שולט בהם היטב. אלו יכולים להיות כישורים שונים ומגוונים כמו בישול, ציור, ניהול זמן, דיבור מול אנשים, עבודה ממושכת מול מחשב, או נהיגה ממושכת בדרכים. ככל שהכישורים שלך מתאימים יותר לדרישות העבודה, כך תרגיש יותר סיפוק והנאה בעבודה. לדוגמה, אם אתה יודע גם לשיר וגם לרקוד, ועובד בתפקיד שדורש רק לשיר או רק לרקוד, תחושת הסיפוק שלך תהיה נמוכה יותר, מכיוון שאתה לא מממש את כל הכישורים שיש לך. לעומת זאת, אם תעבוד במקום שבו נדרשות שתי היכולות האלו במלואן, תחוש הרבה יותר סיפוק והנאה, כי אתה מביא לידי ביטוי את מירב היכולות שלך. מנגד, עבודה ... להעדיף עבודה מאתגרת יותר, כי שם יש אפשרות להתפתח ולצמוח. איך למצוא את העבודה המתאימה לכישורים שלך בפועל? אליעד ממליץ לבצע שלושה שלבים עיקריים כדי למצוא את העבודה המתאימה ביותר לכישוריך : רשום את כל הכישורים שלך על דף באופן מפורט: מה אתה יודע לעשות טוב מאחרים, במה אתה מתמחה, מה קל לך לעשות לעומת אנשים אחרים. זהה איזה סוג של עבודה מתאים לכישורים שלך: אם אתה אוהב לדבר עם אנשים, כדאי לך לעבוד במשרות של שירות לקוחות או מכירות. אם אתה מעדיף עבודה עצמאית ושקטה, אולי תפקיד משרדי או עבודה מול מחשב יתאימו לך יותר. חפש משרה שדורשת שימוש בכמה שיותר מהכישורים שלך, ולא רק בחלק מהם. ככל שהמשרה תנצל יותר מהיכולות שלך, כך תהנה יותר מהעבודה ולא תחוש שעמום. לדוגמה, אם יש לך כישורים בנהיגה, דיבור עם אנשים וניהול זמן, כדאי לך לבחור בעבודה כמו ניהול מכירות שטח, כי היא משלבת נסיעות בדרכים, תקשורת עם אנשים, וניהול זמן באופן אפקטיבי. איך להרוויח יותר כסף מהכישורים שלך? מעבר להנאה, יש גם את ההיבט של הכנסה כספית. אליעד כהן מסביר שכדי להרוויח יותר כסף בעבודה, חשוב להבין את עקרונות ההיצע והביקוש בשוק העבודה בשוק ... וככל שפחות אנשים מסוגלים לספק את השירות שאתה נותן, כך תרוויח יותר כסף. לכן, אם יש לך מספר כישורים מיוחדים, עדיף לך לחפש תפקיד שמשלב את כולם יחד, ולא תפקיד שמשתמש רק באחד מהם. לדוגמה, אם אתה גם זמר וגם רקדן, תהיה שווה יותר בשוק העבודה מאשר מי שיודע רק ... להגדיל את ההכנסה והערך שלך בשוק העבודה, אליעד מציע את הצעדים הבאים: פיתוח של כמה שיותר כישורים מגוונים: ככל שיש לך יותר מיומנויות, כך יהיה לך קל יותר למצוא עבודה שתשלב כמה שיותר מהכישורים שלך. חיפוש תפקידים שבהם תוכל לממש כמה שיותר מהיכולות שלך: כך תגדיל את הערך שלך בעיני המעסיקים. העדפת עבודה שתשתמש במירב הכישורים שלך, מכיוון שכך תוכל לדרוש שכר גבוה יותר, כיוון שיש פחות אנשים המסוגלים למלא תפקידים אלו. האם כדאי לבחור עבודה קלה או מאתגרת? אם אתה מתלבט בין עבודה קלה ... מצליחה ומהנה בסופו של דבר, כדי לבחור עבודה מהנה ומתגמלת כלכלית, עליך: לרשום בפירוט את הכישורים שלך. לחפש משרה שתואמת למרבית הכישורים שלך. להבין את הביקוש ליכולות שלך בשוק ולבחור במשרות שמשלבות כמה שיותר מהן. להעדיף משרה מאתגרת שמאפשרת לך לצמוח, על פני משרה קלה שלא תאפשר התקדמות. בדרך ... איך לבחור מקצוע מתאים? עקרונות היצע וביקוש בשוק העבודה איך להגדיל את הערך שלי בעבודה? מה הכישורים שלי? איך לפתח קריירה מצליחה? איך למצוא עבודה שמתאימה לך ושתהיה לך מהנה? כדי למצוא עבודה שתהיה לך כיף לעבוד בה, צריך להבין קודם כל במה תלוי אם תיהנה ... שעבודה מסוימת יכולה להיות מהנה או משעממת, אבל אחד הגורמים המרכזיים ביותר הוא ההתאמה בין הכישורים שלך לבין דרישות העבודה. מהם כישורים? כישורים הם היכולות והמיומנויות שיש לך. זה יכול להיות כל דבר שאתה יודע לעשות טוב - לדוגמה, ריקוד, בישול, ציור, דיבור עם אנשים, תמחור מוצרים או סידור מדפים. ככל שיש חפיפה גבוהה יותר בין הכישורים שלך לבין הצרכים של העבודה, כך תיהנה ממנה יותר. התאמה בין הכישורים שלך לבין הדרישות של העבודה אם תבחר עבודה שמתאימה בדיוק לכישורים שלך, כלומר, עבודה שמנצלת את כל היכולות שלך, אתה תיהנה ממנה יותר. לעומת זאת, אם העבודה תדרוש רק חלק קטן מהכישורים שלך, היא תיראה לך משעממת ולא מאתגרת מספיק. לדוגמה, אם אתה יודע לשיר ולרקוד, אך תעבוד רק כזמר בלי לרקוד, תחושת הסיפוק שלך תהיה פחותה כי אתה לא מביא לידי ... הוא קריטי - למצוא עבודה שלא קלה מדי ולא קשה מדי. מה לעשות בפועל כדי למצוא עבודה שמתאימה לכישורים שלך? לרשום על דף מהם הכישורים שלך. לדוגמה: בישול, ניהול זמן, דיבור עם אנשים, עבודה ממושכת מול מחשב, נהיגה בדרכים ועוד. לזהות אילו סוגי עבודות תואמים לכישורים שלך. האם אתה טיפוס שאוהב עבודה עם אנשים, או שאתה מעדיף לעבוד לבד מול מחשב? האם נוח לך לנסוע כל היום בדרכים, או שאתה מעדיף עבודה משרדית? לחפש עבודה שדורשת את מירב הכישורים שלך - לא רק חלק מהם, אלא כמה שיותר. עבודה כזו תספק לך עניין ואתגר, ולא תשעמם אותך. אם צריך לבחור בין עבודה קלה מדי לקשה מדי - עדיף לבחור בעבודה קשה יותר, ...
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על ביטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על ביטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
... תהליך קבלת החלטות במנהיגות ומה תפקידיו של שר הביטחון? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה מה הופך אדם למנהיג טוב, מהי מנהיגות, ומהם הכישורים החשובים שצריך שיהיו לו. אחת הדוגמאות המרכזיות שנבחנו הייתה תהליך קבלת ההחלטות של שר הביטחון, ותפקידים שונים שמנהיגים בתפקידים ציבוריים, כמו שר הביטחון, נדרשים לקחת על עצמם. השאלה המרכזית היא: איך קובעים מי הוא מנהיג טוב? האם חשוב יותר ניסיון צבאי או כישורים ניהוליים? כיצד לבחור מנהיג ומה חשוב יותר - ניסיון צבאי או כישורים ניהוליים? המרצה מציין כי בעת בחירת מנהיג יש לשים דגש על כישורים ניהוליים ויכולת קבלת החלטות נכונה ולא דווקא על ניסיון צבאי. הכישורים הדרושים למנהיג הם לאו דווקא על פי עקרונות צבאיים אלא על פי יכולת לנהל את המצב בצורה חכמה ולבחור את האופציות הטובות ביותר למען המדינה. אליעד כהן מסביר כי תהליך ... כדי להיות טובים? לסיום, אליעד כהן משלב דוגמה מתוך התנך, בהתייחסו לדמותו של משה. כהן מבקש להראות כי המנהיגות נבחנת לא רק על פי הכישורים הגלויים אלא גם על פי היכולת לעמוד בתנאים מורכבים ובמצבים לא צפויים. השאלה היא אם מנכל, לדוגמה, או ראש צוות צריכים להיות בעלי ניסיון קודם בתחום כדי לנהל את הצוות בצורה הטובה ביותר. אליעד טוען כי מישהו עם כישורים ניהוליים ויכולת לנהל את האנשים בצורה טובה יכול להצליח גם אם לא היה בתחום לפני כן, כל עוד הוא מבין את המהות של האתגרים ומנהל את המשאבים באופן הנכון. תהליך קבלת החלטות מנהיגות ומשא ומתן תפקיד שר הביטחון מהות מול צורה כישורים ניהוליים בחירת מנהיג מהו תהליך קבלת החלטות במנהיגות ומה תפקידיו של שר הביטחון? בהרצאה, נדונה השאלה איך קובעים מי הוא מנהיג טוב, מהי המנהיגות ומהם התכונות ... ההחלטות של שר הביטחון, והתפקידים שמנהיגים בתפקידים ציבוריים נדרשים לקחת על עצמם. המרצה עוסק בשאלה מה חשוב יותר - ניסיון צבאי או כישורים מנהיגותיים כאשר מדובר במנהיג כמו שר הביטחון. אחד הנושאים המרכזיים היה האם אדם שמעולם לא שימש בתפקיד ביטחוני יכול להיות שר ביטחון, והאם הניסיון הצבאי חשוב יותר מהבנה אסטרטגית או יכולת קבלת החלטות נכונה. איך יש לבחור מנהיג? האם הניסיון הצבאי הכרחי? לגבי בחירת מנהיג, המרצה מציע כי הכישורים הדרושים הם לאו דווקא ניסיון צבאי, אלא היכולת לנהל את המצב בצורה חכמה ולבחור את האופציות הטובות ביותר למען המדינה. התהליך של קבלת החלטות נעשה תוך מחשבה מעמיקה על ... שר הביטחון, למשל, צריך להיות מסוגל להבין את הצרכים הביטחוניים של המדינה, אך לא בהכרח להיות בעל רקע צבאי, אלא יכול להיות גם אזרח עם כישורים ניהוליים ויכולת קבלת החלטות נכונה. הוא מסביר כי הבחירה במנהיגות צריכה להיות על פי היכולת להבין את המהות של האתגרים ולבחור את הדרך הטובה ביותר לפתרונם. האם חשוב ... בה המרצה מציין את דמותו של משה בתנך כמנהיג. כאן, שאלת המנהיגות נדונה גם מתוך מיתוסים דתיים, וההבנה שמנהיגים נבחנים לא רק לפי כישוריהם הגלויים, אלא גם לפי היכולת שלהם לעמוד בתנאים מורכבים ובמצבים לא צפויים. תהליך קבלת החלטות מנהיגות ומשא ומתן תפקיד שר הביטחון מהות מול צורה כישורים ניהוליים בחירת מנהיג ...
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
... להרגיש כך, דבר שמחמיר את התחושה שהוא עובר טראומה. במקום זאת, חשוב לשדר לילד שזו לא בעיה בלתי ניתנת להתמודדות, ולהבהיר לו שניתן לעבוד על כישורים חברתיים כדי למצוא חברים חדשים או להתגבר על הצחוק. איך לחזק את הילד בעולם האמיתי? בדיוק כמו מבוגרים שלפעמים מרגישים לבד או מנותקים חברתית, ילדים יכולים להרגיש לבד כשעושים להם חרם. עם זאת, בעולם האמיתי, לא פונים לראש העיר כדי שיכפו על אחרים להיות חברים שלך. במקום זאת, לומדים לפתח כישורים חברתיים, להקרין ביטחון ולהתמודד עם סיטואציות חברתיות בצורה בריאה. תהליך זה כולל לימוד לא לפחד ממה שאחרים חושבים ולהתמקד בהפיכת עצמך לחבר טוב יותר. כיצד לפעול ברמה ... לו שזה לא אסון שאין לו חברים כרגע. לבדוק אם יש סיבה התנהגותית או אופי שגורמת לו להיות קורבן לחרם (כגון רגישות גבוהה מדי). ללמד את הילד כישורים חברתיים: איך להצטרף לחבורות, איך לפתח קשרים חיוביים. אם יש צורך, לפנות לגורמים חיצוניים, כמו מורים או הורים של ילדים אחרים, רק בשלב מאוחר יותר, אם הסיטואציה קשה מדי. ... הילד, כדי שיוכל הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי מדוע לא כדאי לשדר לחץ לילד כאשר עושים עליו חרם? כאשר הורים מגלים שעושים חרם על הילד ... אין בו כל אשמה, ויש מניעים אחרים לחרם. בכל מקרה, כדאי לנתח את הסיטואציה לעומק ולראות מה הילד עצמו יכול לשפר, הן בביטחון העצמי שלו והן בכישורים החברתיים שלו, כדי למנוע מצבים דומים בעתיד. מה לא לעשות כשמנסים להציל את הילד מהחרם? הטעות הנפוצה היא להעצים את הרגש השלילי וליצור דרמה גדולה. כאשר הילד רואה שההורה ... לו חברים והוא בודד, כך ילד עלול להרגיש בחרם שהוא לבד. אבל בעולם האמיתי לא הולכים לראש העיר לבקש שיכפו על אחרים להיות חברים שלך. לומדים לפתח כישורים חברתיים, לומדים להקרין ביטחון, לומדים לקבל סיטואציות חברתיות מורכבות ולפתח כוחות נפש. כיצד לפעול ברמה הפרקטית כדי לפתור את החרם? 1. קודם כל, לא משדרים בהלה לילד. ... מסוים שגרם לו להיות קורבן נוח לחרם. אם הוא משדר רגישות גבוהה או פגיעות, עובדים איתו על פיתוח חוזק נפשי ודרכים לתגובה רגועה. 3. מקנים לילד כישורים חברתיים: איך לדבר, איך להצטרף לחבורה, איך לפתח קשרים חיוביים. 4. רק בשלב מאוחר יותר פונים לגורמים חיצוניים (למשל, מורים או הורים של ילדים אחרים) ומשתדלים לפעול מול ... הילד, כדי שיוכל הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי איך לעזור לילד רגיש? איך לעזור לילד חלש? האשמת הקורבן, ילדה שעברה חרם, ילדים שעברו חרם, ...
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
... כן תואר באוניברסיטה. וכדי לריב על שטויות של ילדים, לא צריך לשם כך כישורים מיוחדים. וכאשר האדם מתבגר, אז הוא כל הזמן רוכש כישורים חדשים ויכולות חדשות, וכל הזמן הוא משדרג את רמת המשחקים, שבהם הוא משחק. ורמת המורכבות של הדברים שבהם האדם מתעסק, היא עולה כל הזמן, לפי רמת הכישורים האישיים של האדם, שהם בדכ משתפרים כל הזמן. ועל האדם חובה להבין ולזכור, שכמו שהוא מייחס חשיבות גדולה לעיסוקים המהותיים שלו, כך גם הילד מייחס חשיבות גדולה לעיסוקים השטותיים ... את המשחקים וברמת המורכבות של המשחקים והעיסוקים. וככל שנדרשים יותר כישורים כדי לשחק במשחק, וככל שהמשחק הופך להיות יותר מורכב, כך זה יוצר את הרושם, שהמשחק הוא יותר חשוב ויותר רציני ומהותי. וכאשר מחנכים ילד, הרי שבעצם מנסים להקנות לו את היכולות המתאימות ואת הכישורים המתאימים, כדי שהוא יוכל באמצעותם לשחק בבא הזמן, בעולם המשחקים של המבוגרים. כאשר הדגש המרכזי הוא, שאנחנו מנסים להקנות לו, הרגלי התנהגות וצורת חשיבה בוגרת. ויש לשים לב לכך, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כישורים, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כישורים, איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי לימודים, מאמן אישי בנושא כישורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 16:50:53 - wesi1