אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלמיד ✔איך להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨️ איך להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד, יחסי תלמיד ומורה
וכאן אסביר, איך אתה יכול לדעת האם וכמה הבנת נושא מסוים? ואיך אתה יכול לשפר את ההבנה שלך של נושא מסוים? ואם אתה מסביר למישהו משהו והוא לא מבין אותך, האם זה באחריות שלך או שלו או של שניכם?

והתשובה היא, שזה אפשרי בכל מיני דרכים. ואחת הדרכים לדעת האם ועד כמה אתה מבין משהו, היא באמצעות זה שאתה בודק את היכולת שלך להסביר אותו לאנשים אחרים. דהיינו, אם אתה חושב שהבנת משהו טוב לעומק, קח מישהו אחר ותנסה להסביר לו את מה שהבנת.

כאשר באים להסביר למישהו משהו, בדרך כלל הוא שואל שאלות הבהרה וכולי, שמאלצות אותך להבין יותר טוב את עצמך ואת מה שאתה מבין.

במילים אחרות, מי שרוצה להבין יותר טוב את מה שהוא כבר מבין ועל הדרך גם להבין האם ועד כמה הוא מבין את הידע שלו, לעומק בצורה שהוא באמת בטוח בה, הוא יכול לבדוק את זה, גם באמצעות יכולת ההסברה שלו, להסביר את מה שהוא יודע למישהו אחר.

ובהקשר הזה יש כמה היבטים. יש את ההיבט שאומר, שאם אתה לא מסוגל להסביר משהו, כנראה שלא הבנת אותו מספיק טוב. ובמהות, הרעיון הוא, שההבנה של האדם האחר, תלויה ביכולת ההסברה שלך. יחד עם זאת, יש גם נקודת מבט שאומרת, שאם מישהו לא מבין אותך, זה תלוי בו / גם בו / רק בו וכיו"ב. לדוגמה, אם אבן לא מבינה אותך, האם בהכרח שזה תלוי ביכולת ההסברה שלך? אולי זה תלוי רק באבן?!

בכל מקרה, בטוח נכון, שאם תבוא להסביר למישהו משהו, זה יעזור לך להבין את עצמך יותר טוב, זה יעזור לך להבין דברים שלא הבנת, זה יגדיל את יכולת ההבנה שלך. שוב, במידה ולא תזרוק את האחריות על כך שזה שהמישהו לא מבין אותך, שזה רק ואך ורק באחריות שלו ולא לכל הפחות גם באחריות שלך.
רעיונות ללמד שאלה יחסי תלמיד ומורה להסביר למישהו משהו לדעת האם למה אני לא מצליח למידה להבין משהו יותר טוב להבין דברים למה אני לא איך לדעת איך לדעת אם איך לדעת האם איך לדעת האם הבנת משהו איך לדעת כמה איך לדעת כמה הבנת איך לדעת כמה הבנת משהו איך לדעת שהבנת איך לדעת שהבנת משהו איך להבין איך להבין משהו איך להבין משהו יותר טוב איך להבין משהו לעומק אני לא מבין משהו אני לא מצליח אני לא מצליח להסביר משהו אתה יכול האם אתה יכול האם אתה יכול להסביר משהו הבנה הסבר הסברה הסברים הצלחה יחסי מורה ותלמיד יחסי תלמיד ומורה יכולות יכולת יכולת הבנה יכולת ההבנה יכולת הסברה כמה לא מצליח להסביר לדעת לדעת האם לדעת האם הבנת משהו לדעת כמה לדעת כמה הבנת לדעת כמה הבנת משהו לדעת שהבנת לדעת שהבנת משהו להבין להבין משהו להבין משהו יותר טוב להבין משהו לעומק להסביר להסביר משהו ללמד ללמד תלמידים למה אני לא למה אני לא מבין משהו למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח להסביר משהו למה מישהו לא מבין אותך למידה מורה ותלמיד מישהו לא מבין אותך משהו יחסי עומק תלמיד תלמידים
תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך?
תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך? ובו יתבארו סוגים שונים של תלמידים, ומיהו ומהו תלמיד אמיתי? ואיך להיות תלמיד אמיתי? ועל סוגי רבנים ומורים שונים. ועניין אילו ידעתיו הייתיו. ונאיר: כי כל מה שיוסבר להלן, מתייחס גם לגבי השכל של האדם, ביחס לשכל של המציאות. שהאדם הוא התלמיד, והאמת של המציאות, היא המורה דרך וכולי. כי יש כאלו שנדמה להם, שהם תלמידים של זה שהוא חכם בעיניהם (כי החכם, הוא חכם רק בעיני המתבונן בו), אך הם אינם תלמידיו כלל. ותלמיד אמיתי, הוא רק זה שאין חילוק בין דעתו של התלמיד לבין דעתו של רבו. כי כל זמן שהתלמיד הוא עדיין תלמיד, הרי שהוא תלמיד של טעות. כי הוא רק טועה לחשוב, שהוא לומד את דעת רבו האמיתית. ואילו היה האדם לומד את דעת רבו באמת, הרי שדעתו הייתה נכללת בדעת רבו, ולא היה שום חילוק בינו לבין דעת רבו. ושלמות התלמיד, היא כאשר אין שום חילוק, בין דעתו לבין דעת רבו. כי כל זמן שדעת הרב נפרדת מדעת התלמיד, דהיינו, שהתלמיד רואה את דעת הרב, כחיצונית וכנפרדת מדעתו האישית שלו, הרי שזהו תלמיד של טעות. כי הוא עוד לא מבין את האמת, ועוד לא רואה את ההתגלות שלה, מתוכו עצמו. וכל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום, שאם הידע הוא חיצוני לאדם, הרי שזה רק משום שהאדם רחוק מהאמת. ורק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת שנכלל ברבו. ונדגיש, כי התלמיד של אמת, הוא לומד משלמות השכל של עצמו. ולמרות שיש כאן דבר והיפוכו, כי כיצד ילמד התלמיד, אם שכלו הוא כבר מושלם, אעפכ, רק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת. כי כל זמן שהשכל של האדם הוא לא שלם, הרי שהשכל השלם, הוא נפרד מהפנימיות של האדם, והאדם עדיין לא נקרא תלמיד אמיתי של אמת. ולכן, כל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום שאם האדם עדיין יכול ללמוד משהו, הרי שזה אומר שדעתו עוד לא התאחדה עם השכל של המציאות. והרי שהוא תלמיד של טעות, כי הוא עדיין לא באמת מחובר לרבו, שהוא הידיעה השלמה. ותלמיד של אמת, הוא מי שזכה לשלמות השכל שהכל אחד. שידיעת האחדות, אין ידיעה שגדולה ממנה, משום שאין בה שום הגדרה ושום הפרדה כלל. ותלמיד כזה, הוא עדיין יכול ללמוד טוב יותר, אחדות גדולה עוד ... גם נפרד וגם אחד במהותו, בחינת ריבוי האלוהים וריבוי המקיפים שמעל האין סוף. וכל זמן שהאדם עדיין לומד את השכל של האחדות, ושהשכל של האחדות נפרד ממנו, הרי שהוא עדיין תלמיד של טעות. משום שדעתו, עדיין נפרדת מדעת רבו. וגם בתוך ...
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 1
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 1
... אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק ... חולין, שנראות לכאורה חסרות תכלית. הוא מתייחס לכך שלפעמים בשיחות שבהן מדברים לכאורה על שום דבר, אפשר למצוא הרבה מאוד חוכמה וערך, במיוחד כשמדובר בשיחה עם תלמיד חכם. אליעד נותן כדוגמה את הסיפור של רבי נחמן מברסלב, שמסופר עליו שהיה משוחח בשבת על שיחות חולין לאחר התפילה. בשיחות אלו הוא ... משמשת ככלי להתפתחות והעמקה של התובנות הרוחניות שלו. למה כדאי לשמוע דווקא שיחות חולין של חכם אמיתי? אליעד כהן מסביר שיש ערך רב לשמיעת שיחות חולין של תלמיד חכם או של מורה רוחני אמיתי, הרבה יותר מאשר להקשיב להרצאות או לשיעורים פורמאליים. הסיבה לכך היא שדווקא בשיחה רגילה ולא ...
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
... מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב מה מוכיח שאתה באמת תלמיד של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי שלפיו רבים מחשיבים את עצמם לתלמידים של רבי נחמן מברסלב וטוענים שהם מיישמים את העצות שלו. לדבריו, ישנה דרך פשוטה לבדוק האם הם באמת מיישמים את העצות הללו. רבי נחמן עצמו טען שמי שייקח אפילו עצה אחת שלו ויישם אותה עד הסוף, יהפוך לצדיק גמור כמוהו. מכאן, שאליעד כהן מציע לבדוק האם האדם שטוען שהוא תלמיד של רבי נחמן הגיע למדרגת צדיק גמור. הוא מציין כי רבי נחמן עצמו אמר שהצדיק הבא שיהיה ברמתו הוא למעשה המשיח. לכן, אם אדם לא הגיע למדרגת ... ולייצר בעצמו את אותו סוג של תובנות מקוריות. אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, כנראה שהבנתו לא מלאה. האם מישהו שלומד הרבה שנים הופך לתלמיד אמיתי? אליעד כהן מסביר גם לגבי הטעות הנפוצה של אנשים הטוענים שהם תלמידים שלו או של כל מורה אחר, רק בגלל שהם לומדים הרבה זמן. לדבריו, הזמן שלומדים אינו הופך אדם לתלמיד . למשל, אדם יכול להחזיק אנציקלופדיה במשך שנים רבות אך לא להבין ממנה דבר, וכך הוא לא יכול להיחשב תלמיד אמיתי של האנציקלופדיה. לכן הוא מדגיש שהמהות היא לא כמות הזמן שמשקיעים בלמידה אלא מידת ההבנה והיישום האמיתי של התוכן הנלמד. הוא מציג דוגמה נוספת של אדם שטוען שהוא תלמיד של אליעד כהן, משום שהוא קרא את ספריו וצפה בהרצאותיו מאות פעמים. אליעד כהן מדגיש שזה עדיין לא מוכיח כלום, כי תלמיד אמיתי הוא מי שבאמת חוקר ומיישם את העצות באופן עמוק ומוחלט. אדם אחר יכול להיות תלמיד אמיתי של אליעד כהן, אפילו אם מעולם לא פגש אותו או לא קרא את הספרים שלו, פשוט משום שהוא באמת מיישם את הגישה ואת העקרונות הללו בפועל. האם להיות תלמיד זו פונקציה של זמן? אליעד כהן מסביר שהיותו של אדם תלמיד אמיתי אינה קשורה כלל לפונקציה של זמן או להיכרות אישית עם המורה. לדבריו, אדם יכול ליישם עצה אחת בצורה מושלמת, ללא קשר למשך הזמן שהשקיע בכך, ולהיות תלמיד אמיתי. בעוד שאדם אחר יכול לבלות שנים רבות בלמידה אך לא ליישם אף עצה אחת במלואה. הוא מדגיש שהקריטריון האמיתי הוא עומק ההבנה והיישום בפועל של הדברים ולא כמה זמן האדם נמצא בסביבה של התוכן או המורה. הוא מסכם את הנקודה בכך שאדם יכול להיות תלמיד שלו או של כל מורה אחר, מבלי בכלל לפגוש אותו פיזית, כל עוד הוא מבין ומיישם את העצות באמת לעומקן. מצד שני, אדם שמכיר את החומרים מבחינה תאורטית בלבד, בלי יישום ממשי, אינו נחשב לתלמיד אמיתי גם אם הוא לומד עשרות שנים. לסיום, אליעד מדגיש שהמדד האמיתי להיותו של אדם תלמיד הוא המידה שבה האדם חוקר את עצמו, מבין את הרצונות, התחושות והמחשבות שלו לעומק, מטיל ספק בהם, ומיישם את העקרונות הללו באופן פרקטי וממשי בחיי היומיום שלו. האם אתה באמת תלמיד של אליעד כהן? איך מיישמים את העצות של רבי נחמן? מה זה אומר להיות צדיק גמור? איך יודעים שמבינים רעיון עד הסוף? האם הזמן הופך אדם לתלמיד אמיתי? ...
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד , כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ... למדת מאליעד כהן? אליעד כהן מסביר, כי אדם יכול להגיד שהוא תלמיד שלו, שהוא למד את ספריו, קרא את ... מסביר שישנה רק דרך אחת אמיתית למדוד את ההבנה האמיתית של התלמיד. זה לא נמדד על ידי יכולת לדקלם בעל - ... לדעתו של אליעד, ההבנה האמיתית נמדדת ביכולת השכלית של התלמיד לנתח ולפרק נושאים חדשים שאותם הוא לא מכיר כלל, בזמן קצר וביעילות. מהו המבחן האמיתי לתלמיד של אליעד כהן? המבחן האמיתי לפי ... טוב יותר מאנשים מנוסים - סימן שהתפתחת שכלית ושאתה באמת תלמיד אמיתי של אליעד כהן. מה ההבדל בין ... ויכולת להסיק מסקנות לוגיות ומדויקות. איך לדעת אם אני תלמיד אמיתי של אליעד כהן? מהי יכולת שכלית ... מה ההבדל בין זיכרון להבנה שכלית אמיתית? מה המבחן האמיתי של תלמיד רוחני? ...
חברים, איך לבחור חברים? האם כדאי להיות חבר של מישהו? אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, מי החברים שלך? נגינה ממנגן רשע, להיות חבר של רבי נחמן מברסלב, להתחבר לאלוהים, שיחת חולין של תלמיד חכם, השפעת הסביבה על האדם, השפעת החברים על האדם, איך להיות חבר של מישהו? צריכת תכנים ברשתות חברתיות, רבי נתן מברסלב, פרשנות פוליטית, בחירת חברים, להתחבר לאנשים מוצלחים, צפייה בטלוויזיה, הניגון של הצדיק, השפעת תת המודע של מישהו עליך, הניגון של אליעד, ממי לקבל עצות?
... נחמן מברסלב, להתחבר לאלוהים, שיחת חולין של תלמיד חכם, השפעת הסביבה על האדם, השפעת החברים על האדם, איך להיות חבר של מישהו? צריכת תכנים ברשתות ... מושפע ממנו. ולמען הדיוק, אתה תהיה חבר של התלמיד של רבי נחמן מברסלב (רבי נתן מברסלב), שהוא זה שכתב את רוב הספרים של רבי נחמן מברסלב. וכאשר אתה ... איתך, לא משנה על מה. ולכן שיחת חולין של תלמיד חכם ושיחת חולין של הצדיק, עוזרת לאדם בהתפתחות האישית שלו. כי האדם שומע את הניגון של צורת החשיבה ...
הזוכה באח הגדול, טהוניה, שיחת היפוכים, ניתוח האח הגדול, ניתוח דמויות האח הגדול, שיחת חולין של תלמיד חכם, לצפות באח הגדול, ללמוד מהאח הגדול, להבין את האח הגדול, מוסר השכל
הזוכה באח הגדול, טהוניה, שיחת היפוכים, ניתוח האח הגדול, ניתוח דמויות האח הגדול, שיחת חולין של תלמיד חכם, לצפות באח הגדול, ללמוד מהאח הגדול, להבין את האח הגדול, מוסר השכל
... באח הגדול, טהוניה, שיחת היפוכים, ניתוח האח הגדול, ניתוח דמויות האח הגדול, שיחת חולין של תלמיד חכם, לצפות באח הגדול, ללמוד מהאח הגדול, להבין את האח הגדול, מוסר השכל למה טהוניה זכתה בהאח הגדול למרות ההתנגדות כלפיה? אליעד כהן מנתח שיחה מורכבת שעסקה ...
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 2
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 2
... אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 2 למה אנשים רוצים לדעת כמה הצליחו בשיטה של ... הוא לא היה זקוק לשמוע עדויות או לקבל הוכחות מאחרים. האם עדויות של תלמידים אחרים באמת עוזרות למישהו להצליח? אליעד מסביר באריכות כי לדעתו, אדם שמחפש הצלחות של אנשים אחרים בעצם מנסה לקבל אישור חיצוני כדי להרגיש יותר ביטחון בדרך שהוא בוחר. אבל ... פנימית ולברור עצמי. האם לאליעד כהן יש אינטרס להציג הצלחות של תלמידים שלו? אליעד טוען שיש לאנשים נטייה להניח שיש לו אינטרס לשווק או למכור את השיטה שלו ולכן הוא אמור לפרסם עדויות של תלמידים שהצליחו. עם זאת, הוא מסביר כי זוהי הנחה שגויה ומאוד בסיסית שלא בטוח שנכונה. אליעד מבהיר כי אם היה לו אינטרס כזה, הוא היה יכול בקלות להביא יותר עדויות ולהציג הצלחות ... מאליהם. כיצד להפיק את המירב מהלימודים אצל אליעד כהן? אליעד מסביר שתלמיד צריך להיות ממוקד אך ורק בעצמו ולא במה שאנשים אחרים אומרים או עושים. הדגש שלו הוא ברור: במקום לבדוק האם השיטה של אליעד עובדת עבור אחרים, על התלמיד לבדוק האם הדברים עובדים עבורו עצמו. הוא מספר על עצמו, שכאשר למד את רבי נחמן, לא עניין אותו אם רבי נחמן עצמו הגיע או לא הגיע לסוף הדרך הרוחנית. כל שעניין אותו זה האם יש ...
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
... רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית מהם סיפורי מעשיות של רבי נחמן ומה מטרתם? הנושא המרכזי שאליעד כהן מתייחס ... בלי הסבר מעמיק כיצד באמת ליישם זאת. לעומת זאת, אליעד מציע הסברים מפורטים ורציונליים שמאפשרים לתלמיד להבין באופן מלא ועמוק את מהות המציאות, הבחירה, ואחדות הניגודים. כך, האדם יכול להתקרב באמת להבנת האמת המוחלטת. הוא גם מדגים זאת באמצעות ההשוואה בין ספרים ...
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
... גורמת לכך שכאשר המורה הרוחני עושה דבר שנראה לא הגיוני או לא מתאים, התלמידים מוצאים עצמם מבולבלים ושואלים את עצמם למה הוא עשה את זה?. מורים רוחניים רבים מנצלים את המבוכה הזאת ומסבירים לתלמידים שלהם: אתה לא מבין אותי, אתה לא בדרגה שלי, אתה במקום שלך. אם היית בדרגה שלי, היית מבין שזה מושלם. כך, התלמיד מתרצה ואומר לעצמו שהוא כנראה לא מבין מספיק, וממשיך להאמין בצורה עיוורת. אך לדברי ... קשר לדימוי הכללי של המורה. לדוגמה, אם המורה עשה משהו שלילי כמו פשע, תלמיד שרוצה רק להאמין יתאכזב מאוד, כי הוא לא יכול לתפוס איך המורה הרוחני שלו עשה דבר כזה. אבל תלמיד שמטרתו היא ללמוד ולחדש ידע לעצמו יגיד: האם אני יכול ללמוד משהו מהמורה הזה למרות ... שאדם צריך לבדוק קודם כל את עצמו ולא את פעולות המורה הרוחני. כאשר התלמיד מתמקד רק במה שהמורה עשה או לא עשה, הוא מחמיץ את המטרה העיקרית, שהיא ההתקדמות ... ללמוד ולהתפתח, אז מעשיו של המורה הרוחני אינם אמורים להטריד אותו. התלמיד אמור להמשיך לבדוק בכל פעם מחדש האם יש לו משהו ללמוד מהתוכן או הרעיונות שהמורה ... רוחני בצורה עיוורת, הוא בבעיה גדולה. ברגע שהמורה עושה משהו שנראה לתלמיד לא מתאים, התלמיד מיד מתבלבל ומאבד אמון. לכן, צריך תמיד להגיע מתוך עמדה של בחינה וביקורת עניינית, ... שהמורה אומר או עושה. מורה רוחני אינו אמור להיות קדוש או מושלם בעיני תלמידיו. הוא צריך להיות מקור ללמידה והתפתחות, גם אם לפעמים הוא עושה דברים שגורמים לתלמידים להרגיש אי נוחות או אי הבנה. מה קורה כאשר התלמיד מזהה שהמורה רוחני טעה? כאשר תלמיד מגלה שהמורה הרוחני שלו עשה טעות, לעיתים קרובות המורה אומר לו שזה ניסיון לבדוק אם התלמיד ימשיך להאמין בו למרות הטעות. אליעד מדגיש שזו טעות חמורה - הניסיון האמיתי הוא דווקא הפוך. מטרת הניסיון היא לבדוק אם התלמיד יצליח להשתחרר מהצורך להאמין במורה בצורה עיוורת, או שהוא ימשיך לתת למורה הרוחני לדפוק אותו. לפי אליעד, תלמיד שמצליח להבין שהמורה שלו לא מושלם ושהוא יכול לטעות, יהיה תלמיד שמתקרב יותר לאמת. לעומת זאת, תלמיד שמתעקש להמשיך להאמין בצורה עיוורת, ימצא את עצמו תמיד מאוכזב ופגוע כאשר המורה ... בצורה גלויה וברורה את המניעים למעשיו. הוא לא ינסה להתחמק בטענה שהתלמיד לא בדרגה המתאימה להבין אותו. בנוסף, מורה רוחני אמיתי לא אמור ליצור תלות של התלמידים בו. הוא אמור לעזור לתלמידים להיות עצמאיים בבדיקת האמת הפנימית שלהם, ולהגיע למסקנות בעצמם, בלי קשר לשאלה מה ... להיות נחמדים. המציאות כוללת הכל, גם דברים שליליים כמו כעס או אכזבה. תלמידים שמתעקשים שהמציאות צריכה להיות רק חיובית, או שהמורה צריך להיות קדוש, תמיד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד, יחסי תלמיד ומורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלמיד, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלמיד, איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לימודים, גישור בנושאי תלמיד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4683 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 01:18:04 - wesi1