אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלמיד ✔תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך? ✔ובו יתבארו סוגים שונים של תלמידים, ומיהו ומהו תלמיד אמיתי? ואיך להיות תלמיד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך?
ובו יתבארו סוגים שונים של תלמידים, ומיהו ומהו תלמיד אמיתי? ואיך להיות תלמיד אמיתי? ועל סוגי רבנים ומורים שונים. ועניין אילו ידעתיו הייתיו. ונאיר: כי כל מה שיוסבר להלן, מתייחס גם לגבי השכל של האדם, ביחס לשכל של המציאות. שהאדם הוא התלמיד, והאמת של המציאות, היא המורה דרך וכולי.

כי יש כאלו שנדמה להם, שהם תלמידים של זה שהוא חכם בעיניהם (כי החכם, הוא חכם רק בעיני המתבונן בו), אך הם אינם תלמידיו כלל.

ותלמיד אמיתי, הוא רק זה שאין חילוק בין דעתו של התלמיד לבין דעתו של רבו. כי כל זמן שהתלמיד הוא עדיין תלמיד, הרי שהוא תלמיד של טעות. כי הוא רק טועה לחשוב, שהוא לומד את דעת רבו האמיתית. ואילו היה האדם לומד את דעת רבו באמת, הרי שדעתו הייתה נכללת בדעת רבו, ולא היה שום חילוק בינו לבין דעת רבו. ושלמות התלמיד, היא כאשר אין שום חילוק, בין דעתו לבין דעת רבו.

כי כל זמן שדעת הרב נפרדת מדעת התלמיד, דהיינו, שהתלמיד רואה את דעת הרב, כחיצונית וכנפרדת מדעתו האישית שלו, הרי שזהו תלמיד של טעות. כי הוא עוד לא מבין את האמת, ועוד לא רואה את ההתגלות שלה, מתוכו עצמו.

וכל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום, שאם הידע הוא חיצוני לאדם, הרי שזה רק משום שהאדם רחוק מהאמת. ורק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת שנכלל ברבו. ונדגיש, כי התלמיד של אמת, הוא לומד משלמות השכל של עצמו. ולמרות שיש כאן דבר והיפוכו, כי כיצד ילמד התלמיד, אם שכלו הוא כבר מושלם, אעפ"כ, רק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת.

כי כל זמן שהשכל של האדם הוא לא שלם, הרי שהשכל השלם, הוא נפרד מהפנימיות של האדם, והאדם עדיין לא נקרא תלמיד אמיתי של אמת. ולכן, כל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום שאם האדם עדיין יכול ללמוד משהו, הרי שזה אומר שדעתו עוד לא התאחדה עם השכל של המציאות. והרי שהוא תלמיד של טעות, כי הוא עדיין לא באמת מחובר לרבו, שהוא הידיעה השלמה.

ותלמיד של אמת, הוא מי שזכה לשלמות השכל שהכל אחד. שידיעת האחדות, אין ידיעה שגדולה ממנה, משום שאין בה שום הגדרה ושום הפרדה כלל. ותלמיד כזה, הוא עדיין יכול ללמוד טוב יותר, אחדות גדולה עוד יותר, בבחינת אין סוף אין סופי, שהוא גם נפרד וגם אחד במהותו, בחינת ריבוי האלוהים וריבוי המקיפים שמעל האין סוף.

וכל זמן שהאדם עדיין לומד את השכל של האחדות, ושהשכל של האחדות נפרד ממנו, הרי שהוא עדיין תלמיד של טעות. משום שדעתו, עדיין נפרדת מדעת רבו.

וגם בתוך תלמידי הטעות, יש מדרגות שונות. ותלמיד של אמת, בתוך תלמידי הטעות, הוא רק מי שמבין, שהשכל של רבו הוא השכל היחיד החכם + הטוב בעולם. כי כל זמן שנדמה לאדם, שיש עוד שכל מלבד השכל של רבו, שגם הוא שכל של אמת אפילו בטיפה אחת, הרי שהאדם הוא עדיין לא תלמיד של אמת, אפילו לא בתוך בחינת תלמידי הטעות.

כי החכם האמיתי (שהוא בחינה אחת עם השכל האמיתי), הוא מלמד את האדם, שכל שהוא נפרד מכל השכל שיש בעולם. ושהוא לא דומה לשום שכל שיש בעולם, בשום צורה שהיא. כי כל השכל שיש בעולם, הוא שכל של נפרדות. שכל אחד מהשכלים שבעולם, מפריד את עצמו ומגדיר ומבדיל את עצמו, משאר השכלים ששונים ממנו ומנוגדים והפוכים לו.

אבל החכם האמיתי, הוא מלמד את האדם שכל אחר לגמרי. שכל שנמצא מחוץ לכל השכלים שבעולם, שכל שמכיל בתוכו בשלמות מוחלטת, את עצמו וגם את הניגודיות של עצמו, כישות אחת ממש.

וכל זמן שנדמה לאדם, שיש עוד שכל בעולם, שיכול להועיל לו בצורה כלשהי, מלבד השכל של האחדות, הרי שהאדם הזה, הוא תלמיד של טעות. כי הוא לא מבין את דעת רבו, אפילו לא ברמת האמונה והדמיון בלבד.

כי תלמיד של אמת, הוא רק זה שמשיג בשכלו את שכל האחדות, שאז דעת התלמיד, מתאחדת עם דעת הרב. אבל עד שדעת התלמיד ודעת הרב מתאחדות, עד אז, התלמיד משיג בכח המדמה שלו ובדמיון ובאמונה שלו, את דעתו של רבו. שבעיניו של התלמיד, היא עדיין נפרדת מהשכל שלו, של התלמיד.

ורק כאשר התלמיד מכוון את כל עומק מחשבתו ורצונו, להבין את דעת רבו, שנפרדת מכל שאר השכלים שבעולם, רק אז האדם הוא בבחינת תלמיד אמיתי, בתוך כל תלמידי הטעות. אבל כל זמן שהאדם חושב, שהשכל של רבו הוא חכם, אבל יש עוד סוגי שכל חכמים בעולם, הרי שהאדם הוא תלמיד של טעות. משום שהוא לא מבין ולא באמת לומד את דעת רבו.

כי האדם, לא לומד את דעת רבו מנקודת המבט של רבו, אלא את דעת רבו, מנקודת המבט האישית שלו (של התלמיד). והשגת הרב, את דעת עצמו, רחוקה כרחוק מזרח ממערב, מהשגת התלמיד את דעת רבו. והתלמיד לומד את דעת רבו, כפי מה שהוא משיג אותה. למרות שהיא בכלל רחוקה, ממה שדעת רבו באמת.

ואיך יזכה האדם להיות תלמיד של אמת, שדעתו נכללת בדעת רבו באמת, והתלמיד והרב הופכים להיות ישות אחת ממש? תשובה: על ידי זה שהאדם יכפור ולא יאמין לרבו, אפילו לא כחוט השערה.

כי כל זמן שיש לתלמיד אמונה ברבו או בכל שכל שהוא בעולם, (שכל השכלים שבעולם הם בחינת רבו של האדם. וכל זמן שיש לאדם אמונה בשכל כלשהו), הרי שהאדם נשאר בבחינת עבד. שהוא עבד מתחת לשכל של רבו. והוא יישאר שם בבחינת תלמיד, שמקבל את החיות שלו, מבחינה שחיצונית לו, שהיא השכל של רבו.

והתכלית היא, שהאדם עצמו יתאחד עם רבו. כי הטועים אומרים, ש"אין לאדם להשתדל להיעשות זה הצדיק", אלא על האדם לקבל את חיותו, מהצדיק שנפרד ממנו. והטועים הגדולים עוד יותר, מאמינים לאותם הטועים שאומרים, שאל לו לאדם להיות זה הצדיק ממש.

והוא עניין הצמצום. שהטועים אומרים "במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור" ו"במה שהורשית התבונן, אין לך עסק בנסתרות". כי הטועים האלו חושבים, שאילו ידעתיו הייתיו. ומאחר שהבורא הגביל את שכל האדם, הרי שאל לו לתלמיד להיות כמו רבו, ואל לו לתלמיד לנסות לחקור את מהות ועצמיות הבורא. ועל האדם להישאר, עבד עבדים לנצח נצחים.

ולמה עבד "עבדים" ולא עבד של מלך מלכי המלכים? משום שכל זמן שאין לאדם השגה במהותו ועצמיותו של הבורא, הרי שהוא תופש את הבורא, בתפישה שגויה ומצומצמת, והוא הופך את מלך מלכי המלכים, לעבד עבדים. והוא האדם עצמו, עובד את העבד של העבדים, שהוא האלוהים בתפישה השגויה שלו.

וכל אדם שמפחד לחקור, מה יש לפני ואחרי ומעל ומתחת לשכל של עצמו, דהיינו, כל אדם שמגביל את ההתבוננות שלו הפנימית בצורה כלשהי, הוא עבד עבדים, שעובד את העבד עצמו. כי תפישת מציאות שגויה, היא עבד. והאדם עובד, את תפישת המציאות השגויה.

והטועים שוכחים, שמהות ועצמיות הבורא, למרות שהיא נשמעת כאיזה דבר רחוק מהאדם, הרי שהיא לא יותר, מאשר המהות והעצמיות של האדם עצמו. ואם האדם לא יבין את מהותו העצמית בשלמות, שהיא בעצם מהות הכל, שהיא בעצם מהותו של הבורא, כיצד יבין האדם את עצמו?!

והתכלית, היא בהחלט שהאדם כן יהפוך להיות רבו. ואילו ידעתיו הייתיו - על דרך החיוב. כי הטועה חושב, שלא הייתיו, ולכן לא ידעתיו. אבל החכם יודע, שכבר...
חכם אמיתי ריבוי אלוהים הבדל אמונה בשכל האין סוף בני אדם בשלמות ישות אחת להבין את האמת להציל מישהו להשיג איך להשיג אמת דעת הישגים להשיג תלמיד תלמיד אמיתי תלמידים
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
... מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב מה מוכיח שאתה באמת תלמיד של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי שלפיו רבים מחשיבים את עצמם לתלמידים של רבי נחמן מברסלב וטוענים שהם מיישמים את העצות שלו. לדבריו, ישנה דרך פשוטה לבדוק האם הם באמת מיישמים את העצות הללו. רבי נחמן עצמו טען שמי שייקח אפילו עצה אחת שלו ויישם אותה עד הסוף, יהפוך לצדיק גמור כמוהו. מכאן, שאליעד כהן מציע לבדוק האם האדם שטוען שהוא תלמיד של רבי נחמן הגיע למדרגת צדיק גמור. הוא מציין כי רבי נחמן עצמו אמר שהצדיק הבא שיהיה ברמתו הוא למעשה המשיח. לכן, אם אדם לא הגיע למדרגת ... ולייצר בעצמו את אותו סוג של תובנות מקוריות. אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, כנראה שהבנתו לא מלאה. האם מישהו שלומד הרבה שנים הופך לתלמיד אמיתי? אליעד כהן מסביר גם לגבי הטעות הנפוצה של אנשים הטוענים שהם תלמידים שלו או של כל מורה אחר, רק בגלל שהם לומדים הרבה זמן. לדבריו, הזמן שלומדים אינו הופך אדם לתלמיד. למשל, אדם יכול להחזיק אנציקלופדיה במשך שנים רבות אך לא להבין ממנה דבר, וכך הוא לא יכול להיחשב תלמיד אמיתי של האנציקלופדיה. לכן הוא מדגיש שהמהות היא לא כמות הזמן שמשקיעים בלמידה אלא מידת ההבנה והיישום האמיתי של התוכן הנלמד. הוא מציג דוגמה נוספת של אדם שטוען שהוא תלמיד של אליעד כהן, משום שהוא קרא את ספריו וצפה בהרצאותיו מאות פעמים. אליעד כהן מדגיש שזה עדיין לא מוכיח כלום, כי תלמיד אמיתי הוא מי שבאמת חוקר ומיישם את העצות באופן עמוק ומוחלט. אדם אחר יכול להיות תלמיד אמיתי של אליעד כהן, אפילו אם מעולם לא פגש אותו או לא קרא את הספרים שלו, פשוט משום שהוא באמת מיישם את הגישה ואת העקרונות הללו בפועל. האם להיות תלמיד זו פונקציה של זמן? אליעד כהן מסביר שהיותו של אדם תלמיד אמיתי אינה קשורה כלל לפונקציה של זמן או להיכרות אישית עם המורה. לדבריו, אדם יכול ליישם עצה אחת בצורה מושלמת, ללא קשר למשך הזמן שהשקיע בכך, ולהיות תלמיד אמיתי. בעוד שאדם אחר יכול לבלות שנים רבות בלמידה אך לא ליישם אף עצה אחת במלואה. הוא מדגיש שהקריטריון האמיתי הוא עומק ההבנה והיישום בפועל של הדברים ולא כמה זמן האדם נמצא בסביבה של התוכן או המורה. הוא מסכם את הנקודה בכך שאדם יכול להיות תלמיד שלו או של כל מורה אחר, מבלי בכלל לפגוש אותו פיזית, כל עוד הוא מבין ומיישם את העצות באמת לעומקן. מצד שני, אדם שמכיר את החומרים מבחינה תאורטית בלבד, בלי יישום ממשי, אינו נחשב לתלמיד אמיתי גם אם הוא לומד עשרות שנים. לסיום, אליעד מדגיש שהמדד האמיתי להיותו של אדם תלמיד הוא המידה שבה האדם חוקר את עצמו, מבין את הרצונות, התחושות והמחשבות שלו לעומק, מטיל ספק בהם, ומיישם את העקרונות הללו באופן פרקטי וממשי בחיי היומיום שלו. האם אתה באמת תלמיד של אליעד כהן? איך מיישמים את העצות של רבי נחמן? מה זה אומר להיות צדיק גמור? איך יודעים שמבינים רעיון עד הסוף? האם הזמן הופך אדם לתלמיד אמיתי? ...
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית?
תלמידים של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, המבחן של המורה הרוחני, המבחן של התלמיד, כמה אתה חכם? האם אתה חכם? תלמיד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ספרים של אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, מהי יכולת שכלית? איך אפשר לדעת אם באמת למדת מאליעד כהן? אליעד כהן מסביר, כי אדם יכול להגיד שהוא תלמיד שלו, שהוא למד את ספריו, קרא את המאמרים וצפה בהרצאות הווידאו שלו. אותו אדם יכול אפילו לחשוב שהוא הבין את כל מה שנאמר ולהיות בטוח שהוא מסכים עם כל ... שישנה רק דרך אחת אמיתית למדוד את ההבנה האמיתית של התלמיד. זה לא נמדד על ידי יכולת לדקלם בעל - פה את ספריו, או לזכור כל ציטוט מהרצאה מסוימת. גוגל או מחשב יכולים גם לעשות את זה, ואין בכך להעיד על הבנה ... לדעתו של אליעד, ההבנה האמיתית נמדדת ביכולת השכלית של התלמיד לנתח ולפרק נושאים חדשים שאותם הוא לא מכיר כלל, בזמן קצר וביעילות. מהו המבחן האמיתי לתלמיד של אליעד כהן? המבחן האמיתי לפי אליעד, הוא ביכולת שכלית גבוהה וביכולת ניתוח מהירה של כל נושא נתון, גם אם האדם לא למד עליו מעולם. אליעד מדגיש, ... יותר מאנשים מנוסים - סימן שהתפתחת שכלית ושאתה באמת תלמיד אמיתי של אליעד כהן. מה ההבדל בין מבחני IQ ליכולת שכלית אמיתית? אליעד נותן דוגמה לגבי מבחני IQ ומסביר כי מבחנים אלו בדרך כלל לא באמת מעידים על ... ויכולת להסיק מסקנות לוגיות ומדויקות. איך לדעת אם אני תלמיד אמיתי של אליעד כהן? מהי יכולת שכלית אמיתית לפי אליעד כהן? איך לבדוק הנחות יסוד של טענה? מה ההבדל בין זיכרון להבנה שכלית אמיתית? מה המבחן האמיתי של תלמיד רוחני? ...
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 1
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 1
... אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 1 מה המשמעות של שיחת חולין לפי אליעד ... דווקא בשיחות חולין, שנראות לכאורה חסרות תכלית. הוא מתייחס לכך שלפעמים בשיחות שבהן מדברים לכאורה על שום דבר, אפשר למצוא הרבה מאוד חוכמה וערך, במיוחד כשמדובר בשיחה עם תלמיד חכם. אליעד נותן כדוגמה את הסיפור של רבי נחמן מברסלב, שמסופר עליו שהיה משוחח בשבת על שיחות חולין לאחר התפילה. בשיחות אלו הוא היה עובר בין אנשים ומקשיב למה שהם ... הדברים. למעשה, הביקורת משמשת ככלי להתפתחות והעמקה של התובנות הרוחניות שלו. למה כדאי לשמוע דווקא שיחות חולין של חכם אמיתי? אליעד כהן מסביר שיש ערך רב לשמיעת שיחות חולין של תלמיד חכם או של מורה רוחני אמיתי, הרבה יותר מאשר להקשיב להרצאות או לשיעורים פורמאליים. הסיבה לכך היא שדווקא בשיחה רגילה ולא רשמית, האדם החכם מגלה את עומק ההבנה שלו ...
חברים, איך לבחור חברים? האם כדאי להיות חבר של מישהו? אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, מי החברים שלך? נגינה ממנגן רשע, להיות חבר של רבי נחמן מברסלב, להתחבר לאלוהים, שיחת חולין של תלמיד חכם, השפעת הסביבה על האדם, השפעת החברים על האדם, איך להיות חבר של מישהו? צריכת תכנים ברשתות חברתיות, רבי נתן מברסלב, פרשנות פוליטית, בחירת חברים, להתחבר לאנשים מוצלחים, צפייה בטלוויזיה, הניגון של הצדיק, השפעת תת המודע של מישהו עליך, הניגון של אליעד, ממי לקבל עצות?
... חבר של רבי נחמן מברסלב, להתחבר לאלוהים, שיחת חולין של תלמיד חכם, השפעת הסביבה על האדם, השפעת החברים ... ואתה תהיה מושפע ממנו. ולמען הדיוק, אתה תהיה חבר של התלמיד של רבי נחמן מברסלב (רבי נתן מברסלב), ... אותו האדם שמדבר איתך, לא משנה על מה. ולכן שיחת חולין של תלמיד חכם ושיחת חולין של הצדיק, עוזרת לאדם ...
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 2
כמה אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, חלק 2
... אנשים הגיעו? כמה אנשים סיימו? שיחת חולין של תלמיד חכם, שיחת היפוכים, שיחה על שום דבר, לפתח שיחה, דיבייטינג, קושיות על מורה רוחני, קושיות על ... שהוא לא בטוח בעצמו או בשיטה. הטענה של אליעד היא שאם אדם היה באמת מתרכז במטרה האמיתית שלו, הוא לא היה זקוק לשמוע עדויות או לקבל הוכחות מאחרים. האם עדויות של תלמידים אחרים באמת עוזרות למישהו להצליח? אליעד מסביר באריכות כי לדעתו, אדם שמחפש הצלחות של ... לא מספיק כדי לשכנע אדם שיש בו ספק. ההוכחות החיצוניות הן תמיד מוגבלות ואינן תחליף להתבוננות פנימית ולברור עצמי. האם לאליעד כהן יש אינטרס להציג הצלחות של תלמידים שלו? אליעד טוען שיש לאנשים נטייה להניח שיש לו אינטרס לשווק או למכור את השיטה שלו ולכן הוא אמור לפרסם עדויות של תלמידים שהצליחו. עם זאת, הוא מסביר כי זוהי הנחה שגויה ומאוד בסיסית שלא בטוח שנכונה. אליעד מבהיר ... מפוקס במטרה האמיתית שלו, ורק אז כל השאלות, ההתלבטויות והצורך באישורים חיצוניים יתמוססו מאליהם. כיצד להפיק את המירב מהלימודים אצל אליעד כהן? אליעד מסביר שתלמיד צריך להיות ממוקד אך ורק בעצמו ולא במה שאנשים אחרים אומרים או עושים. הדגש שלו הוא ברור: במקום לבדוק האם השיטה של אליעד עובדת עבור אחרים, על התלמיד לבדוק האם הדברים עובדים עבורו עצמו. הוא מספר על עצמו, שכאשר למד את רבי נחמן, לא עניין ...
הזוכה באח הגדול, טהוניה, שיחת היפוכים, ניתוח האח הגדול, ניתוח דמויות האח הגדול, שיחת חולין של תלמיד חכם, לצפות באח הגדול, ללמוד מהאח הגדול, להבין את האח הגדול, מוסר השכל
הזוכה באח הגדול, טהוניה, שיחת היפוכים, ניתוח האח הגדול, ניתוח דמויות האח הגדול, שיחת חולין של תלמיד חכם, לצפות באח הגדול, ללמוד מהאח הגדול, להבין את האח הגדול, מוסר השכל
... טהוניה, שיחת היפוכים, ניתוח האח הגדול, ניתוח דמויות האח הגדול, שיחת חולין של תלמיד חכם, לצפות באח הגדול, ללמוד מהאח הגדול, להבין את האח הגדול, מוסר השכל למה טהוניה זכתה בהאח הגדול למרות ההתנגדות כלפיה? אליעד ...
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
... רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית מהם סיפורי מעשיות של ... ואל תחיה את הרגע, בלי הסבר מעמיק כיצד באמת ליישם זאת. לעומת זאת, אליעד מציע הסברים מפורטים ורציונליים שמאפשרים לתלמיד להבין באופן מלא ועמוק את מהות המציאות, הבחירה, ואחדות הניגודים. כך, האדם יכול להתקרב באמת להבנת האמת ...
איך להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד, יחסי תלמיד ומורה
... האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד, יחסי תלמיד ומורה וכאן אסביר, איך אתה יכול לדעת האם וכמה הבנת נושא מסוים? ואיך אתה יכול לשפר את ההבנה שלך של נושא מסוים? ואם אתה מסביר ...
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
... לו על מנת להצליח להעביר את המסרים לתלמידיו. זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות להוביל לתסכול, בלבול או חוסר סבלנות. לכן, מורה רוחני חייב להיות סבלני גם כאשר התלמיד לא מבין או מתעקש על עמדתו. מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן? כאשר המורה מסביר רעיון מתוך תחושת חוסר סבלנות או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע על התלמיד בצורה שלילית. אם המורה נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות, התלמידים יכולים לקלוט את המסרים בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר חובה, אלא כמשהו ... לו הנאה. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, התלמיד מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות. כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם? תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות מתקשים לפעמים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מציע להימנע מהגדרה של תלמיד כסגור מחשבתית או טועה, אלא להכיר ולהבין את ההיגיון הפנימי שמנחה את התלמיד. אם אדם מאמין שהמציאות חייבת להיות כפי שהוא תופס אותה, כל שינוי בתפיסתו עשוי להתקל בהתנגדות פנימית. המפתח, לדבריו, ... מזווית שיכולה להתחבר להבנה שכבר יש לתלמיד. מדוע אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים? כאשר אדם מחזיק בעמדה מסוימת כל חייו, שינוי בתפיסה יכול ... את הקושי הזה ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שלא תרגיש מאיימת. כיצד ניתן להפוך כל דיון למעניין ולא לשקוע בשעמום? שעמום בדיונים נובע לעיתים מחוסר התחדשות. כאשר המורה או התלמידים מרגישים שהם שומעים את אותו דבר שוב ושוב, הם עלולים לאבד עניין. הפתרון לשעמום הוא שינוי זווית ההסתכלות על הדברים. ... להגיע ליתרון. לדוגמה, חוסר הבנה של תלמיד מאפשר למורה לספק לו יתרון על ידי ההסבר. למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שהוא יכול להוסיף לו ידע. המעגל הזה, שבו אחד יוצר את החיסרון והשני מספק את היתרון, הופך ... להפוך גם קושי בתקשורת להזדמנות? כאשר תלמיד לא מבין משהו, זוהי למעשה הזדמנות עבור המורה לשפר את יכולת ההסבר שלו. במקום לראות בכך מכשול, ניתן לראות זאת כאתגר ... הדברים מוסברים. כאשר מורה מצליח לגרום לתלמיד להבין רעיון חדש, הוא יוצא נשכר מהתהליך גם כן. מהי המסקנה המרכזית? המסקנה המרכזית היא שסבלנות אינה רק תכונה שחשובה ... זקוק לו על מנת להצליח להעביר מסרים לתלמידים. מדובר לא רק ביכולת להקשיב ולתת לאחרים לדבר, אלא גם בהבנה עמוקה של הקושי שהתלמיד חווה במהלך הלימוד. אליעד מסביר שכאשר אדם בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות ... המורה חייב להיות סבלני גם כאשר נראה שהתלמיד לא מבין או מתעקש על עמדתו. מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן? כאשר אדם מסביר משהו מתוך חוסר סבלנות, או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע ישירות על התלמיד שמולו. אם המורה עצמו נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות שוב ושוב, הרי שהתלמידים יוכלו לקלוט את המסרים שלו בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר כחובה אלא ... יותר לרעיונות. כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם? ישנם תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות ומתקשים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מסביר שחשוב להבין את ההיגיון הפנימי של האדם שמולך. ... לקחת זאת בחשבון ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שתהיה נעימה ולא מאיימת. כיצד ניתן להפוך כל דיון למעניין ולא לשקוע בשעמום? אחד הגורמים העיקריים לשעמום ... באמצעות ההסבר. למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שיש לו ידע שיכול להוסיף לאחרים. כך נוצר מעגל שבו אחד מייצר את החיסרון והשני מספק לו ... להפוך גם קושי בתקשורת להזדמנות? כאשר תלמיד לא מבין משהו, זו למעשה הזדמנות עבור המורה לשפר את יכולת ההסבר שלו. במקום לראות בכך מכשול, ניתן לראות בכך אתגר שמעודד ... טובה יותר. כאשר מורה מצליח לגרום לתלמיד להבין משהו חדש, גם הוא עצמו יוצא נשכר מהתהליך. מהי המסקנה המרכזית? המסקנה היא שסבלנות היא לא רק תכונה שחשובה למורה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תלמיד, איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלמיד, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רוחני, מאמן אישי למתבגרים, רטוריקה בתחום תלמיד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 02:40:11 - wesi1