... יכולת התפישה של האדם מוגבלת להכיל בתוכה מידע סופי בלבד. אך האדם לא יכול לחשוב בבת אחת על מידע אין סופי. והנה, גם
לשכל של האדם יש שורש. כי גם
השכל של האדם הוא חלק ממשהו אחר. כי יש יכולת תפישה אין סופית, שבה ורק בה ניתן לתפוס את האמת האובייקטיבית של המציאות, ולראות את התמונה המלאה וכולי.
והשכל של האדם ויכולת התפישה של האדם וכל חוקי הלוגיקה של האדם, הם ... וכל דבר סופי, שיש לו סוף כלשהו, הוא תמיד חלק ממשהו אחר גדול יותר. וכל הדברים כולם, הם חלקים מהדבר האין סופי. וגם
השכל של האדם שאיתו האדם משתמש בחיי היום יום, הוא לא השכל האמיתי, אלא הוא רק חלק קטן וצמצום קטן של השכל הגדול יותר והאין סופי. וכל הקיום של האדם ושל העולם, הכל תלוי בצמצום
השכל של האדם. כי בשכל האין סופי שהוא שורש
השכל של האדם, גם שם יש קיום לעולם, אך שם הקיום של העולם הוא שונה ... היא החיבור של שני השכלים האלו. כי השלמות היא שיהיו סוגי קיום שונים של העולם. ויש צורך בהכרח שיהיה קיים גם
השכל של האדם , שהוא רק צמצום וחלק של השכל הגדול יותר. והנה, האדם ... שלו, ולעומק הבנת המציאות, הרי שמה שקורה בעצם, זה שהאדם מתקרב ומגיע לשורש השכל שלו, שהוא התפישה האין סופית. כי
השכל של האדם הוא צמצום וחלק של שכל אחר ויכולת תפישה אחרת אין ... מחשבתו על מהות עצמו ועל מהות העולם והמציאות וכולי, אז האדם מתקרב בעצם לשורש של כל הדברים כולם. שהוא אחד עם שורש
השכל של האדם. כי כדי שהאדם יוכל לתפוש במחשבתו את המהות של המציאות, ... וככל שהאדם מתקרב יותר אל השכל הזה, כך לאט לאט התפישה של האדם את המציאות משתנה. כי בשכל האין סופי, שהוא שורש
השכל של האדם, שם תפישת המציאות היא שונה. וכאשר האדם מגיע ומגלה את ... שכל אין סופי כנל, וכל שכן שרוב בני האדם גם לא יודעים ולא מבינים כיצד המציאות נתפשת באותו שכל גדול יותר שהוא שורש
השכל של האדם. והחכם האמיתי הוא מחובר לשורש השכל שלו, בדיוק כפי ...