תורת הצמצום, לימוד קבלה, תורת הקבלה, שיעורים בקבלה, החלל הפנוי, בריאת העולם, איך נוצר העולם? איך נברא העולם? סוד הצמצום, ליקוטי מוהרן חא סד, הוכחה שיש ...
... השאלה הזו פותחת אפשרויות נוספות ומפחיתה את ההתנגדות הפוטנציאלית. מהו השימוש של יכול להיות מול ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? כשהילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, ניתן לשאול אותו בצורה פחות חדה ומחויבת יכול להיות שאתה תרצה לעשות שיעורים?. השימוש ביכול להיות במקום בשפה ישירה מצמצם את תחושת הלחץ ומגביר את הסיכוי שהילד יסכים למהלך. מה ההבדל בין ... יכול להיות גבוה יותר, ואז נוצר חיבור ראשוני חיובי למכירה. איך הרעיון עובד בדוגמה עם ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? שאלה: איך אפשר ליישם את המניפולציה של יכול להיות מול ילד שאומר אני לא רוצה לעשות שיעורים!? תשובה: במקום לומר לילד בצורה מוחלטת לך תעשה שיעורים עכשיו!, אפשר לשאול אותו תגיד, יכול להיות שאתה תעשה שיעורים עוד מעט? יש סיכוי שתרצה לשבת על זה?. באופן הזה, הילד פחות מרגיש שהכריחו אותו, כי רק הציגו אפשרות. ... לא שמא הוא יסרב אז פשוט דוחפים את הרעיון שאנחנו רוצים למכור באמצעות האפשרות. נגיד אומרים לילד לך תעשה שיעורים, לא רוצה לעשות שיעורים, תגיד יכול להיות שיבוא לך לעשות שיעורים כאילו יש מצב שאתה הולך לעשות שיעורים?, יש מצב? כן, יכול להיות ש.... עכשיו אני לא בהכרח אומר שלגבי השיעורים ככה צריך להגיד את זה לילד אבל בגדול הנושא הוא די פשוט המוח יותר קל לו להגיד כן ברובד ...
... לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים מה לעשות כשהילד אומר לא בא לי או לא רוצה לעשות משהו? כאשר ילד ...
... היא יכולה להיות גם השפלה או פגיעה בערכו העצמי של האדם. לדוגמה, אם הורה אומר לילד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד, הוא בעצם מנסה לעודד ולחזק את הילד ולתת לו ביטחון עצמי, אך במקביל מעביר מסר מותנה: הערך והכבוד שהילד מקבל תלויים בכך שהוא יכין שיעורים. אם הילד לא יכין שיעורים, הוא עשוי להרגיש שאינו ראוי לכבוד, וכך למעשה נוצרת אצלו תחושת חוסר ערך. דוגמה נוספת לכך היא כשאומרים לילד ... לאחר מכן להוסיף מחמאה ספציפית על פעולה מסוימת. למשל: אני אוהב אותך כפי שאתה, ואני גם מעריך שהתאמצת להכין שיעורים. אולם גם במקרה זה יש בעייתיות, כי אם אחת האמירות מודגשת יותר מהשנייה, האמירה השנייה תאבד מכוחה ומשמעותה. דוגמה ... לכך שכל מחמאה מותנית עלולה לשדר מסר של אהבה עם תנאים. לדוגמה, כאשר הורה אומר לילד כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד, המסר שנמסר באופן גלוי הוא עידוד ובניית ביטחון עצמי, אך בו בזמן מועבר מסר סמוי שעלול לרמוז כי ללא הכנת שיעורים - אין כל כך כבוד. המשמעות היא שהילד עלול להפנים את הרעיון שערכו מותנה בעמידה בסטנדרטים מסוימים, מה שיכול ... ניתן לומר אני אוהב אותך כפי שאתה ולאחר מכן להוסיף וגם מעריך את זה שהתאמצת כל כך להכין את השיעורים. אך גם כאן, אם אחת האמירות תהיה בולטת יותר, זה יבוא על חשבון השנייה. איך ניתן לשלב אהבה ללא ... ניתן להחמיא למישהו בלי להשמיץ אותו, מה זאת אומרת נגיד שאתה מחמיא לילד שלך כל הכבוד ש...? ש: הכנת שיעורים לבד. אליעד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד מה בעצם אתה מעביר לו מסר שזה כל הכבוד נכון, למה אתה אומר לילד שלך כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד כדי לפרגן לו לעודד אותו לחזק אותו לתת לו ביטחון עצמי ערך עצמי, נכון זה דברים אבל מצד שני אתה גם כן משמיץ אותו ומשפיל אותו למה כי מה אתה אומר לו הרי טוב רק בתנאי שהכנת שיעורים כי אתה בעצם שותל לו במוח מחשבה שאם הוא לא יכין שיעורים זה לא מספיק טוב, ילד שעכשיו נגיד סתם מקשקש הוא מקשקש איך שבא לו ואז אתה מציב לו תנאים ...
... האפשרות לחיות. אנחנו לא מגבילים אותו. אנחנו מגדילים לו את כמות האפשרויות שלו. ניקח לדוגמה ילד שלא רוצה לעשות שיעורים. אז גישה שלילית תגיד לו: אתה חייב לעשות שיעורים, אסור לך לא לעשות שיעורים, אתה צריך לעשות שיעורים, אתה מוכרח לעשות שיעורים. לעומת זאת, גישה חיובית תגיד לו: אתה יכול ליהנות גם מלעשות שיעורים, שיעורים יכולים לעשות לך טוב, יכול להיות מעניין לעשות שיעורים, גם לעשות שיעורים זה כיף. כאשר בגישה הראשונה צמצמנו את כמות האפשרויות שלו ובשנייה, הגדלנו את כמות האפשרויות שלו. וכמובן שזה יעבוד, רק אם אתה כהורה באמת תחשוב שכיף לילד לעשות שיעורים. אבל זה כבר נושא אחר. אבל העיקרון הוא, שאם אומרים למישהו שהוא חייב לעשות משהו, אוטומטית, הוא ירגיש שמגבילים ...
... מה שאתה אומר נכון, וגם אפשר להסתכל אחרת, הופכים את דבריו לאפשרי, ומרגיעים את העימות. למשל, ילד מתנגד לעשות שיעורים: אני לא רוצה לעשות שיעורים, אני רוצה לשחק. במקום לומר לו אתה חייב מיד לעשות שיעורים, אפשר לומר אתה גם יכול לשחק, וגם אחר כך נעשה ביחד שיעורים. כך, הילד לא מרגיש שסותרים אותו באופן מוחלט, וההתנגדות שלו נחלשת. מה הקשר בין מחויב ואפשרי לאובייקטיבי וסובייקטיבי או ... בשביל שתבצר הסכמה צריך לקחת את מה שאנחנו רוצים שהבן אדם השני יחשוב. אנחנו רוצים שהילד יחשוב שהוא יכין שיעורים אנחנו רוצים שהילד יחשוב שמשהו מסוים, אנחנו רוצים שהלקוח יחשוב שהוא רוצה לקנות את המוצר אנחנו צריכים לקחת את ... גם וגם, תראה אני מבין שזה ככה וככה אבל גם ככה וככה. בן אדם רוצים שהוא נגיד לדוגמה יעשה שיעורים לך תעשה שיעורים במוחלטות, אוקי ואם לדוגמה נגיד הוא אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים אני רוצה ללכת לשחק, אוקי אז גם תלך לשחק וגם תעשה שיעורים לדוגמה אוקי גם וגם. עכשיו צריך לשים לב אם בן אדם בטעות מנסה למכור את המוצר שלו באמצעות דיבור ...
... את הקריטריונים שבהם הוא משתמש כדי לקבוע שהמוצר יקר. דוגמה נוספת היא כאשר ילד אומר לא בא לי להכין שיעורים. במקרה כזה, השאלה החשובה היא מה הסיבה לכך? האם יש לו סיבה אמיתית לחוסר הרצון? או שמא זו פשוט ... יכול לקבל החלטה לבד? האם זו דרך מנומסת לסרב מבלי להתעמת? כאשר מדובר בילד שאומר לא בא לי להכין שיעורים, עלינו לבדוק אם החוסר רצון הזה מצדיק את אי ביצוע המשימה. האם זה באמת אומר שהוא לא צריך להכין שיעורים? האם חוסר הרצון הוא סיבה מוצדקת לאי - עשייה? לסיכום, בשלב זה עלינו להבין אם ההתנגדות באמת מבוססת על ... לו את הערך שהוא מקבל מהמוצר, להשוות למוצרים דומים, או להציע אלטרנטיבות שמתאימות יותר לצרכיו. אם הילד מסרב להכין שיעורים, ניתן להסביר לו את ההשלכות של אי - ביצוע המשימה, או למצוא דרך להפוך את המשימה למעניינת ומאתגרת יותר. ... אילו קריטריונים הוא קובע שהמוצר יקר? אותו הדבר נכון גם במקרים אחרים. אם הילד אומר לא בא לי להכין שיעורים, יש לבדוק: למה לא בא לו? האם יש לו סיבה מוצדקת? האם הוא מבין את המשמעות של אי - הכנת שיעורים? בקיצור, לפני שמגיבים, יש להבין את ההתנגדות לעומק. השלב השני: לבדוק מה האמת אחרי שהבנו את ההתנגדות, עלינו לבדוק ... דרך מנומסת לסרב בלי להתעמת? האם הוא באמת צריך אישור ממישהו אחר? כאשר ילד אומר לא בא לי להכין שיעורים, יש לבדוק: האם באמת זה שהוא לא רוצה אומר שהוא לא צריך? האם חוסר רצון הוא סיבה מוצדקת לאי ... הערך שהוא מקבל, להשוות למוצרים דומים, או לבדוק האם יש דרך להתאים את ההצעה לצרכיו. אם הילד מסרב להכין שיעורים, ניתן להראות לו את ההשלכות של אי - הכנת שיעורים, או למצוא דרך להפוך את המשימה למעניינת יותר. לסיכום הדבר החשוב ביותר בהתמודדות עם התנגדויות הוא לא לנסות ישר ...
... כסף שזה בלשון הווה, יש לומר אמרת שאין לך כרגע כסף בלשון עבר. או לדוגמה הילד שלא רוצה להכין שיעורים, ואתה רוצה שהוא יכין שיעורים. אז במקום לומר לילד , למרות שאתה לא רוצה להכין שיעורים, אני מבקש שתכין שיעורים , יש לומר למרות שלא רצית להכין שיעורים, אני מבקש שתכין שיעורים בלשון עבר. או לדוגמה הילד שאומר קשה לי לעשות כך או אחרת, אז אפשר להחליש את הרעיון שלו על ... רעיון על ידי זה שהופכים אותו לרעיון מהעתיד, שהוא לא רעיון מהווה. לדוגמה: הילד אומר אני לא מצליח לעשות שיעורים. אז אפשר לומר אמרת שלא תצליח לעשות שיעורים. שזה בעצם מחליש את האמירה של לא מצליח בלשון הווה, והופך אותו לבעיה מהעתיד, שלא קיימת כרגע. או לדוגמה ...
... באמת מוכן לקבל כל תשובה - גם את הגרועה ביותר מבחינתו. לדוגמה, אם ההורה שואל את הילד האם הכנת שיעורים? ומתוך השאלה ברור שההורה כבר כועס או מתוח במקרה של תשובה שלילית, הילד יחוש שהוא עומד בפני ענישה או ... גם את התשובה הגרועה ביותר, ובו בזמן להמשיך לאהוב ולכבד את האדם השני. הדגמה דרך שאלה לילד: האם הכנת שיעורים? כאשר הורה שואל את ילדו אם הכין שיעורים, הילד עלול לפרש את השאלה כחלק מתקיפה: אם לא הכנתי, אקבל עונש. לכן, הילד עשוי לשקר כדי להימנע מעימות. ... אומר שצריך להסכים עם כל דבר? לא בהכרח. זה לא אומר שצריכים להסכים עם האיחורים, עם אי - הכנת שיעורים או עם בגידה חלילה. הרעיון הוא שבשעת השאלה עצמה, כדאי לשדר לבן אדם השני שאנחנו באמת רוצים להבין מה ... כל תשובה אפשרית, השיח נהיה נקי יותר. דוגמאות לכך ראינו בכל המקרים המעשיים: ילד שלא רוצה להגיד שלא הכין שיעורים, עובד שמאחר לעבודה ומפחד שיאשימו אותו, בן זוג ששואל את זוגתו על בגידה אפשרית וכולי. בכל הסיטואציות האלה, המפתח ... זה סיפור. זאת אומרת שהשאלה לא תהיה מהמקום של שיפוטיות אלא תהיה ממקום של בירור האמת תגיד יש לך שיעורים היום סתם לדעת אתה לא חייב להכין גם אל תכין זה בסדר רק לדעת יש לך או אין לך שיעורים לדעת, דוגמה נגיד שיש לך שאתה שואל מישהו מה השעה הוא נלחץ מהשאלה הזאת נגיד לא למה כי זאת ...
... לא עשה כלום, למעשה נותנים לו הזדמנות להגיד שייתכן ויתחיל לעשות דברים חיוביים בעתיד. כמו שאומרים לילד לא הכנת שיעורים, זה נשמע פחות גרוע מלומר לו הכנת שיעורים בצורה לא נכונה. במקרה של נתניהו, כשאומרים שלא עשה כלום, זה יכול להתפרש כאילו הוא יכול להתחיל לפעול מעכשיו ... כשאומרים ביבי לא עשית כלום זה בעצם להגיד גם לא עשית דברים רעים, זה כמו להגיד לילד לא הכנת שיעורים יש עשית שיעורים יש לא עשית שיעורים ויש עשית שיעורים בצורה שגויה, עשית טעויות ולהגיד לא עשית כלום זה בעצם להגיד גם לא עשית דברים רעים. בקיצור בשורה התחתונה ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: שיעורים, איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: שיעורים, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן עסקי, קאוצינג מומלץ בתחום שיעורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331