שאפתנות, האידיאל הכי
שאפתני בעולם, להיות
שאפתן, חוסר
שאפתנות, להצליח לא לעשות ולא לרצות כלום, הכל צפוי,
שאפתנות מתוך אחדות מהו האידיאל הכי
שאפתני בעולם? האידיאל הכי
שאפתני בעולם, לפי אליעד כהן, הוא מצב שבו האדם ... על הפחד מהרעה והרצון להשיג מצב טוב יותר. אבל האידיאל האמיתי, שאותו אליעד מציג כאידיאל
השאפתני ביותר, הוא להגיע למצב שבו האדם לא ירצה ... מוחלטת הוא מצב שבו האדם לא חווה שום סבל. הוא מדגיש שהמצב הזה אינו מבטל לחלוטין את
השאפתנות, אלא מאפשר לאדם להיות
שאפתן ללא פחד מכישלון או אכזבה. כלומר, כאשר ... עצמו בכך. אליעד מדגיש שהמצב הזה קשה מאוד להשגה, אך זהו האידיאל האולטימטיבי. מה הקשר בין
שאפתנות וחוסר
שאפתנות? אליעד מסביר
שהשאפתנות האמיתית נובעת ממצב של שלמות ואחדות. במצב זה, האדם אינו מונע מפחד או מחוסר שביעות רצון. אדם שנמצא באחדות מוחלטת יכול להיות
השאפתן הגדול ביותר, מכיוון שאין לו פחד מכישלון או מסבל. לעומת זאת, חוסר
שאפתנות נובע מתוך פחד או חוסר ביטחון. לדוגמה, אדם יכול להיות חסר
שאפתנות בגלל שהוא מפחד שלא יצליח או שיחווה סבל מכישלון. לדברי אליעד, חוסר
השאפתנות אינו מצב טבעי לאדם אלא מצב שנובע מפחדים. ברגע שהאדם משוחרר לחלוטין מפחדים אלו, הוא יכול להרשות לעצמו להיות
שאפתן ברמה הגבוהה ביותר. האם הכל באמת צפוי ... פועל בעצמו, אך בפועל הכל נקבע מראש. למרות זאת, אליעד מסביר כי הבנה זו אינה סותרת את
השאפתנות, אלא להפך - היא מאפשרת לאדם להיות
שאפתן באמת, ללא פחד או חשש מתוצאות הפעולות שלו. מהי הדרך להשגת האידיאל
השאפתני ביותר? אליעד טוען כי הדרך להשיג את האידיאל
השאפתני ביותר היא על ידי הבנה עמוקה של המציאות, יותר מכל
שאפתנות אחרת. הוא מסביר שמטרת
השאפתנות הזו היא לא רק השגת יעדים חיצוניים ... מההפרדה שבין האני לבין הלא אני ולחוות את כל המציאות כיחידה אחת. הפרויקט האולטימטיבי של
השאפתנות, לפי אליעד, הוא לשנות את עצם קיומו ... דורש מהאדם לשנות את עצם ההגדרה הבסיסית ביותר שלו כישות נפרדת. האם אפשר להגיע למצב של
שאפתנות ללא פחד? לפי אליעד, אפשר להיות
שאפתן ללא פחד רק כאשר האדם מגיע למצב של ... אינו מונע מתוך פחד לאבד משהו או מתוך רצון להשיג משהו, אלא מתוך חופש מוחלט. במצב כזה
השאפתנות הופכת לאותנטית ומלאה, משום שהיא אינה תלויה בתוצאות או בכישלונות. איך ניתן לחיות
בשאפתנות מתוך אחדות? אליעד מתאר מצב שבו
השאפתנות אינה נובעת מפחד או מחוסר שביעות ...