אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שאלות ✔מחיר ללקוח, מתי הכי כדאי להציג ללקוח את המחיר של המוצר? מתי להציג ללקוח את המחיר? מתי לומר ללקוח את המחיר? מתי לומר את המחיר ללקוח? הצגת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 מחיר ללקוח, מתי הכי כדאי להציג ללקוח את המחיר של המוצר? מתי להציג ללקוח את המחיר? מתי לומר ללקוח את המחיר? מתי לומר את המחיר ללקוח? הצגת המחיר ללקוח בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח כמה זה עולה? מתי לחשוף ללקוח את המחיר? מתי לחשוף את המחיר ללקוח? שיקולים בהצגת המחיר ללקוח, שיקולים מתי להציג את המחיר ללקוח, האם לפרסם את המחיר ללקוח? להציג מראש את המחיר ללקוח, לפרסם מראש את המחיר ללקוח, איך לענות לשאלה כמה זה עולה? מחיר בשיחת מכירה, מחיר בשיחת טלפון
וכאן נדבר על הנושא של הצגת המחיר ללקוח בתהליך המכירה. כי בכל עסקה, יש מחיר שהלקוח צריך לשלם. ומתישהו צריכים להציג ללקוח את המחיר, כדי שתיסגר עסקה. והשאלה היא, מתי נכון ומתי הכי כדאי להציג ללקוח את המחיר של המוצר, להציג ללקוח את המחיר של העסקה וכולי? והאם לדוגמה לתת את המחיר בשיחת טלפון? האם להציג את המחיר בפרסום? האם לתת את המחיר אחרי פגישה? מתי להציג את המחיר ללקוח?

ויש בזה כל מיני היבטים וכל מיני נושאים שצריכים להתבונן בהם.

אז קודם כל נתחיל ממה שבטוח נכון. בטוח נכון שאין תשובה ברורה וחד משמעית לשאלה הזאת. אבל יש כל מיני שיקולים וכל מיני יתרונות וחסרונות לגבי מתי להציג את המחיר ללקוח. וכאן נדבר על השיקולים השונים והיתרונות והחסרונות שיש לגבי השלב שמציגים ללקוח את המחיר.


אז קודם כל ברמת העיקרון

מתי טכנית אפשרי להציג ללקוח את המחיר?

אז השלב הראשון שניתן להציג ללקוח את המחיר, הוא כמובן בהתחלת המשפך השיווקי ובהתחלת מסע הלקוח. דהיינו, שתהליך המכירה בכללותו הוא בצורה של משפך. שמתחיל בנקודה הראשונה שבה הלקוח נחשף לשירות / למוצר, בהמשך הלקוח פונה לעסק לקבלת מידע נוסף, לאחר מכן תתכן פגישה וכיו"ב, ובסוף יש חתימה על הסכם כלשהו, שלאחריו יש אספקת שירות בהתאם.

אז ברמת העיקרון, בכל אחת מהנקודות בתהליך המכירה שהלקוח עובר, בכל אחת מהנקודות האלו, ניתן טכנית להציג את המחיר ללקוח. דהיינו, ניתן להציג ללקוח את המחיר מיד בפעם הראשונה שהלקוח שומע על השירות ועל המוצר שלנו, עוד בשלב הפרסום הראשוני. ניתן להציג את המחיר ללקוח, בשלב הבא אחרי שהלקוח יוצר איתנו קשר ראשוני, וניתן להציג ללקוח את המחיר בטלפון לפני הפגישה, או להציג ללקוח את המחיר רק בפגישה עצמה וניתן להציג ללקוח את המחיר רק אחרי הפגישה. וכמובן שאני מדבר כאן באופן כללי, כי כל שירות תהליך המכירה שלו שונה, ולפעמים כל העסקה כולה היא בטלפון ולפעמים יש או אין פגישות עם הלקוח וכולי.

כמו כן ברמת העיקרון, אפשרי להציג ללקוח את המחיר לפני או אחרי איתור צרכי הלקוח. דהיינו, אם לדוגמה הלקוח שואל בכל שלב, כמה זה עולה, אפשרי לחלק את כל התהליך לשלב של לפני איתור צרכי הלקוח ולשלב של אחרי איתור צרכי הלקוח.

ועד כאן בעצם הסברנו, מתי טכנית ניתן להציג את המחיר ללקוח, בלי קשר לשאלה של מתי כדאי להציג ללקוח את המחיר.

אוסיף ואומר, כי בתרחיש הטוב ביותר, אתה מציג ללקוח את המחיר אחרי שסיפקת לו את המוצר, כאשר אתה מראש יודע עם הלקוח, שהוא מאשר לך לבקש כמה כסף שאתה רוצה עבור השירות שאתה מספק לו. וכמובן שזהו תרחיש יחסית נדיר, שבו הלקוח כל כך סומך עליך, עד כדי כך שמבחינתו תספק לו את השירות ואחר כך תגיד לו כמה כסף מגיע לך. והמהות היא לחדד, שלפעמים יש גם מקרים שבהם המחיר מוצג ללקוח רק אחרי ביצוע העסקה, אבל זה נושא אחר.


נקודה נוספת שצריכים להתבונן בה, היא על

האם בכלל ניתן טכנית להציג את המחיר ללקוח

. במובן, שיש מוצרים שהמחיר שלהם הוא ידוע מראש, לא משנה מה, בלי קשר לשום דבר. אבל יש מחירים, שמושפעים מכל מיני גורמים ובהם לא תמיד ניתן לדעת מראש מה המחיר הסופי ללקוח. וכמובן שתמיד אפשרי לזרוק מחיר גבוה שלעולם לא תפסיד בו כסף, אבל כנראה שהלקוח לא יאשר לך את העבודה. ולכן לפעמים יש מצבים שלא ניתן לדעת את המחיר הסופי מראש. כי המחיר יכול להיות תלוי במפרט הטכני ובהכנת כתב כמויות בהתאם לצרכים של הלקוח ובהתאם לזה לבנות ללקוח הצעת מחיר, שהמחיר בה לא יהיה גבוה מידי כדי שיהיה מחיר תחרותי אבל גם לא יהיה זול מידי, כדי שלא תפסיד כסף בעסקה וכולי.

ולכן ברמת העיקרון צריכים לעשות הפרדה ואבחנה, בין מוצרים שבהם המחיר ידוע מראש באופן סופי לא משנה מה, לבין מוצרים שהמחיר שלהם עשוי להשתנות אחרי אפיון צרכים כזה או אחר עם הלקוח ואחרי הכנת כתב כמויות שממנו נוכל לתמחר באופן נכון את המוצר ללקוח.


נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, היא העניין של

האם אנחנו מדברים על הצגת מחיר סופי ספציפי

או על הצגת מחיר ממוצע או על הצגת טווח מחיר או על הצגת מחיר החל מ וכיו"ב. כי אפשרי להציג מחיר מדויק, אפשרי להציג טווח מחירים, אפשרי להציג מחיר החל מ ואפשרי להציג מחיר ממוצע. ככה שגם את זה צריכים לקחת בחשבון, כאשר מדברים על הצגת המחיר ללקוח, על איזה צורת הצגת מחיר מדובר, האם מחיר מדויק וסופי או מחיר אחר?


נקודה נוספת שאפשרי לקחת בחשבון, היא

מה מקובל באותו שוק

. כי יש מוצרים שמקובל להציג להם את המחיר מראש, לדוגמה במקרה של מוצר מדף כזה או אחר, שבדרך כלל המחיר שלו הוא מחיר סופי, מחיר ידוע מראש שלא תלוי בשום דבר. לבין ענפים ותחומים שבהם לא הגיוני להציג את המחיר מראש, כי זה הכל בהתאם לצרכי הלקוח. בפרט במקרה של עסקה מורכבת שיש בה המון פרטים שמשפיעים על המחיר, שבה לא הגיוני להציג מראש את המחיר ללקוח.


נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, היא כמובן

איך הצגת המחיר ללקוח, תשפיע

על האם בסוף הלקוח ירצה לסגור עסקה או לא. וקביעת מחיר, היא אומנות בפני עצמה ויש בה המון שיקולים, כמו שניתן לראות כאן. כי המחיר יכול להשפיע על הלקוח, לא רק ברמת השיקול הכלכלי של האם יש לו או אין לו כסף לבצע את העסקה, אלא המחיר יכול להשפיע גם על התדמית של העסק, על עסקאות אחרות עם לקוחות אחרים, והמחיר בעיקרון יכול להשפיע על המון דברים נוספים שצריכים לקחת בחשבון, כמו שניתן לראות כאן.

ולכן כאשר מדברים על מתי רוצים להציג את המחיר ללקוח, צריך לשאול, איך הלקוח יתפוש את המחיר ואיך זה ישפיע על כל אחד מהשיקולים. לדוגמה, האם הלקוח יחשוב שהמחיר הזה הוא מאוד זול ולכן הוא יראה במחיר הזה יתרון. או שאולי הלקוח יחשוב שהמחיר הזה מאוד זול והלקוח אולי יראה בזה חיסרון. כי הלקוח יכול להאמין, שאם המוצר זול מידי, אולי זה אומר שהמוצר גרוע וכיו"ב. ואם הלקוח יחשוב שהמחיר יקר בעיניו, איך זה ישפיע על הלקוח, האם זה מגדיל או מקטין את הסיכוי שהלקוח ירצה לרכוש את המוצר. ולכן יש כאן כל מיני שיקולים נוספים שצריכים לקחת בחשבון, לגבי השלב של מתי להציג את המחיר ללקוח.


נקודה נוספת שצריכים להתבונן בה, היא איך זה שהלקוח לא יודע את המחיר, ואיך זה שהלקוח חושב שאתה לא רוצה לתת לו עדיין את המחיר, שאתה מסתיר את המחיר מהלקוח

איך הלקוח מפרש

את זה ואיך הלקוח מבין את זה.

אז מה בטוח נכון? בטוח נכון שהלקוח חושב, שאם אתה היית חושב, שאם תציג את המחיר ללקוח, אז זה יגדיל את הסיכוי שתהיה עסקה, כנראה שהיית מציג את המחיר ללקוח. במילים אחרות, כשאתה מספר על המוצר, אתה בדרך כלל תספר על היתרונות של המוצר ולא על החסרונות של המוצר.

דהיינו, אם המחיר של המוצר, היה אחד מהיתרונות של המוצר, כנראה שהיית חושף את המחיר ללקוח, בשלב כמה שיותר מוקדם. ואם אתה מסתיר את המחיר מהלקוח לשלב מאוחר, כנראה שאתה חושב שהלקוח יחשוב, שהמחיר הוא חיסרון ולא יתרון.

כמו כן כשלקוח לא רואה מחיר, הוא מבין שמתישהו יצטרכו לתת לו את המחיר. וכאן ללקוח יכולים להיות כל מיני סיפורים אפשריים בראש שלו. לדוגמה, יכול להיות לקוח שיחשוב, שאתה רוצה קודם כל לדבר איתו, לפני שאתה נותן לו את המחיר, כדי שתוכל לעשות עליו מניפולציה או לנסות לרמות אותו או לנסות לשכנע אותו אולי אפילו נגד רצונו. כי גם הדברים האלו קורים מעת לעת. ולכן יתכן שהלקוח יחשוב, שאתה מסתיר את המחיר עד לשלב יותר מתקדם בעסקה, כדי שבהמשך יהיה לך יותר קל לרמות אותו, להתיש את הלקוח וכיו"ב, כדי לגרום לו לרצות את המוצר, במחיר שאתה חושב שחיסרון להציג אותו מראש.

פירוש נוסף אפשרי, שהלקוח יחשוב שאתה לא מציג את המחיר, בגלל שאתה צריך לעשות התאמה אישית של המוצר עבור הלקוח ובגלל שאתה רוצה להיות יותר מדויק עבור הלקוח, במחיר שאתה נותן לו. ומנקודת המבט הזו, הלקוח אולי יעריך את זה שאתה עדיין לא נותן לו את המחיר. כי הוא מבין שאתה רוצה להיות יותר מדויק ולא להטעות אותו, לא במחיר נמוך מידי ולא במחיר גבוה מידי.

ובמה תלוי מה שהלקוח יפרש? במה תלוי אם הלקוח יפרש לטובה או לרעה את זה שלא מציגים לו את המחיר?

זה תלוי בכל מיני גורמים: זה תלוי לדוגמה בסוג המוצר ובהאם מקובל או לא מקובל בשוק של אותו המוצר, לפרסם את המחיר בגלוי מראש. זה תלוי גם באם הלקוח חושב שהמחיר הסופי ידוע מראש, או שהמחיר עשוי להשתנות אחרי איתור הצרכי הלקוח. זה גם תלוי באם הלקוח לא יודע שום דבר על המחיר, או שהוא כן יודע טווח מחיר כלשהו וכיו"ב. בקיצור, זה תלוי בכל מיני גורמים.

אבל בטוח נכון, שהלקוח חושב, שאם המחיר היה אחד מהיתרונות של המוצר, הרי שכנראה היו מפרסמים את המחיר ללקוח, כבר מהתחלה בראש כל חוצות.


ועד כאן אלו היו שיקולים, שבעיקרם עוסקים בשאלה, של איך תזמון הצגת המחיר ללקוח, משפיעה על סגירת עסקה עם הלקוח. אבל כאשר באים להחליט לגבי תזמון הצגת המחיר ללקוח, צריכים לקחת בחשבון גם את ניתוח משפך המכירות ואת ניתוח משפך השיווקי, דהיינו

ניתוח תהליך המכירה בכללותו

שבו צריכים לקחת בחשבון, שיש עוד עלות ועוד תועלת בכך שחושפים ללקוח את המחיר בהתחלה, בהנחה שהמחיר הוא לא אחד מהיתרונות של המוצר.

כי ברמת העיקרון אם נפרסם ללקוח את המחיר מיד בהתחלה, אז כנראה שזה יסנן החוצה כבר בהתחלה לקוחות שלא מתאימים למוצר בגלל המחיר שלו. בדגש על לקוחות שהמחיר לא מתאים להם, לפני שהם הבינו את הבידול העסקי של המוצר במה הוא שונה מהמוצרים המתחרים ולפני שהם בדקו את היכולת האמיתית שלהם לבצע את העסקה, כגון בדיקת יכולת פיננסית / יכולת מימון / משכנתא וכיו"ב. אבל בטוח נכון, שאם לקוח יחשוב שהמוצר לא מתאים לו בגלל המחיר, הרי שבהמשך המשפך השיווקי, יישארו רק אנשים שהמחיר אולי מתאים להם. במילים אחרות, הלידים יהיו יותר איכותיים, כי מראש סיננו החוצה את מי שחושב שהמחיר לא מתאים לו. וככה מי שהמשיך בתהליך, הוא רק מי שהמחיר אולי מתאים לו.

וזה שיש פחות לידים מצד אחד, אבל לידים יותר איכותיים במובן של התנגדות המחיר, הרי שזה יתרון וגם חיסרון מצד שני.

ולכן צריכים לעשות ניתוח של כל תהליך השיווק והמכירה ולהבין האם חסרים לנו לידים? האם ומה איכות הלידים? כמה לקוחות לא רוכשים בגלל התנגדות מחיר וכמה בגלל התנגדות אחרת? כמה המחיר משפיע על היכולת לסגור עסקה? איך המחיר נתפש בעיני הלקוח? והאם אנחנו חושבים שאחרי פגישה / שיחה, יש יותר סיכוי שהמחיר יתאים ללקוח או לא? ובהתאם לכל אלו, צריכים לקבל החלטה, האם ואיך ומתי לפרסם את המחיר של המוצר בהתאם.

כמו כן אזכיר, שיש מצבים שגם הלקוח לא יודע מה היכולת הכלכלית שלו. וגם בהיבט הזה, לפעמים צריכים לעזור ללקוח להבין את היכולת הכלכלית שלו. וגם מנקודת המבט הזו, יתכן שלתת ללקוח את המחיר מההתחלה, בלי להסביר לו שאולי כן יש לו יכולת כלכלית (לדוגמה: יעוץ מימוני / יעוץ משכנתא), גם זה יכול להיות עוד שיקול בתהליך.


לסיכום: לגבי השאלה, האם ומתי כדאי להציג את המחיר ללקוח? התשובה היא, שכל מקרה לגופו. זה תלוי בתהליך השיווק, בסוג המוצר, תלוי בלקוח, תלוי בתהליך המכירה, תלוי בציפיות של הלקוח, תלוי בדינאמיקה עם הלקוח, תלוי בהתנגדויות המכירה של לקוחות, תלוי האם אפשרי לחשוף ללקוח טווח מחירים אפשרי וכיו"ב, בקיצור, זה תלוי בכל מיני גורמים וכל מקרה לגופו.

ישנם מצבים שהגיוני שהמחיר יוצג מראש, בפרט כאשר המחיר לא הולך להשתנות בשום דרך, בפרט כאשר המחיר הוא יתרון בעיני הלקוח, בפרט כאשר מקובל באותו ענף לפרסם את המחיר מראש, בפרט כאשר הצגת המחיר לא תפגע בעסקה.

וישנם מצבים שאולי הגיוני לא לפרסם מראש את המחיר בכלל, אלא אולי רק טווח מחיר וכיו"ב, בפרט כאשר המחיר לא ניתן לדעת אותו מראש, בפרט כאשר המחיר משתנה בהתאם לצרכי הלקוח, בפרט כאשר צריכים לבדוק לעומק את הצרכים של הלקוח, בפרט כאשר הלקוח לא מבין את המוצר ביחס למחיר, בפרט כאשר הצגת המחיר ללקוח עשויה להיות חיסרון עבור הלקוח וכיו"ב. בקיצור, כל מקרה לגופו.
יעוץ משכנתאות שיקולים בהצגת המחיר ללקוח נקודות להציג ללקוח את המחיר לדוגמה שיחה התנגדות במכירות בטלפון דוגמה איתור צרכי לקוח להשתנות תהליך המכירה איך לענות איך לענות ללקוח איך לענות ללקוח כמה זה עולה איך לענות לשאלה איך לענות לשאלה כמה זה עולה איך לענות לשאלות בהצגת המחיר ללקוח בתהליך מכירה האם לפרסם את המחיר ללקוח המוצר המוצר שלך הצגת המחיר ללקוח הצגת המחיר ללקוח בתהליך מכירה הצגת מחיר ללקוח טלפון כמה כמה זה עולה להציג להציג את המחיר להציג את המחיר ללקוח להציג ללקוח להציג ללקוח את המחיר להציג ללקוח את המחיר של המוצר להציג מראש את המחיר ללקוח לומר ללקוח לחשוף לחשוף את המחיר ללקוח לחשוף ללקוח את המחיר לענות לענות ללקוח לענות ללקוח כמה זה עולה לענות לשאלה לענות לשאלה כמה זה עולה לענות לשאלות לפרסם לפרסם את המחיר ללקוח לפרסם מראש את המחיר ללקוח לקוח לקוחות לשאול מוצר מחיר מחיר בשיחת טלפון מחיר בשיחת מכירה מחיר ללקוח מחיר ללקוח בתהליך מכירה מחיר של מוצרים מכירה מתי הכי כדאי להציג ללקוח מתי להציג את המחיר מתי להציג את המחיר ללקוח מתי להציג ללקוח מתי להציג ללקוח את המחיר מתי לומר את המחיר ללקוח מתי לומר ללקוח את המחיר מתי לחשוף את המחיר ללקוח מתי לחשוף ללקוח את המחיר שאלה שאלות שיחת טלפון שיחת מכירה שיחת מכירות שיקולים שיקולים בהצגת המחיר ללקוח שיקולים מתי להציג את המחיר שיקולים מתי להציג את המחיר ללקוח תהליך תהליך מכירה תהליך מכירות תהליכי מכירה תהליכים
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי מכירות, הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי מכירות, הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב והפעם נדבר על סוגים שונים של שאלות של לקוח פוטנציאלי, שהלקוח הפוטנציאלי שואל את עצמו, לפני שהוא רוכש מאיתנו מוצר כלשהו. וצריכים לדעת להבדיל בין הסוגים השונים של השאלות, ולתת לכל סוג את ההתייחסות שלו. וסוג אחד של שאלות שלקוח שואל את עצמו, נקרא להן השאלות של הכאבים של הלקוח. דהיינו, שהלקוח רוכש את המוצר, בהתאם לכאבים של הלקוח ובהתאם לצרכים של הלקוח. ... הוא רוכש רכב חדש, זה בגלל שכואב לו שכרגע אין לו רכב מספיק יפה. אז הכאב של הלקוח, יהיה, האם וכמה הרכב יפה. דהיינו, הלקוח שואל שאלות שקשורות לכאב שלו, שבהתאם להן הוא מקבל החלטה אם לרכוש או לא את המוצר שלנו. או לדוגמה בן ... שהוא רוצה דירה יותר גדולה מהדירה הקיימת שלו, אז הכאב של הלקוח, הוא הגודל של הדירה שהוא רוכש. והלקוח כנראה ישאל אותנו שאלות שקשורות לכאב שלו, שהוא גודל הדירה. ועד כאן הבנו, שיש שאלות שקשורות לכאב של הלקוח. באותו הקשר נזכיר, כי לפעמים עלינו ללמד את הלקוח לשאול את השאלות, שאנחנו חושבים שאם הוא ישאל אותן, זה יגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר. לדוגמה נניח שאנחנו יודעים ... לו לרכוש את המוצר שלנו, הרי שבמקרה כזה, אנחנו בעצם נכאיב ללקוח, ניצור ללקוח כאב חדש, לגבי הבטיחות של הרכב, נגרום ללקוח לשאול שאלות שהוא לא חשב עליהן, כדי שהוא ירכוש את המוצר. אבל יש עוד סוג של שאלות, שגם אותן צריך להכיר, והוא שאלות סינון ראשוניות, שאלות של רושם ראשוני, שגם אותן שואל הלקוח, בלי קשר לשאלות שקשורות לכאבים ולצרכים של הלקוח. דהיינו, שיש שאלות שהלקוח שואל את עצמו בכל מקרה, כדי לסנן אותנו בסינון ראשוני, כדי לדעת אם בכלל לעבור
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... ושאלות , שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות , לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי ... הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות. המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ... מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת החשיבה, להעמקה ולהבנה טובה יותר של המציאות. למה חשוב לשאול שאלות מכל סוג, אפילו לא הגיוניות? כאשר אנו נמנעים מלשאול שאלה בטענה שהיא לא ... הוא האמת היחידה. אבל המטרה בשאילת שאלות היא דווקא לאתגר את ההיגיון הקיים שלנו ולבדוק אותו. לכן, חשוב לשאול גם שאלות שנראות מוזרות או טיפשיות. לדוגמה, שאלות כמו למה אין לנו קרניים על ... מטופשות במבט ראשון, אבל דווקא השאלות האלה יכולות לפתוח חשיבה חדשה, ... ולהוביל לתובנות מעניינות. אילו שאלות כדאי לשאול ואיך להתחיל לשאול? כל נושא בעולם יכול לשמש כבסיס לשאילת שאלות. אין נושא שהוא מחוץ לתחום. כדאי להתחיל לשאול שאלות פתוחות כמו למה?, איך?, מה יקרה אם? - אלו שאלות שמעודדות חשיבה עמוקה יותר. לדוגמה, אפשר לשאול: איך עובד החשמל? למה המים ...
חוקי האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט
... האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט וכאן נדבר על אחת הבעיות הגדולות ביותר של בני האדם, והיא הבעיה שהם מנסים למצוא תשובה לשאלות שאין להן תשובה. דהיינו, בן אדם שמנסה למצוא תשובה לשאלה שאין לה תשובה, מנסה למצוא פתרון לבעיה שאין לה פתרון וכיוב, עד שהוא מתחרפן משתגע וכולי. ואסביר למה יש שאלות שאין להן תשובה? ואיך לזהות שאלה שאין לה תשובה? ומה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? ועוד... כי האדם במשך כל יום כל היום, מנסה למצוא תשובות לשאלות ופתרון לבעיות. והאדם כל הזמן מחפש לפתור בעיות ולמלא רצונות. וזה המשחק של החיים. לפתור בעיה אחרי בעיה, עד אין סוף. המרוץ אחרי פתרון בעיות, המרוץ אחרי מילוי רצונות וכולי. ועד כאן הכל טוב וזה משחק החיים וכולי. אבל בחיים יש בעיות שאין להן פתרון ויש שאלות שאין להן תשובה. דהיינו, שאפשרי לחלק את כל הבעיות שיש בעולם, ל 2 סוגים של בעיות. הסוג הראשון של הבעיות, הוא בעיות שאפשרי למצוא להן פתרון. בעיות עם פתרון שעונה לבעיה. שאלות שאפשרי למצוא להן תשובה. אבל יש סוג נוסף של בעיות, שאין שום אפשרות בעולם כולו למצוא להן תשובה. ואין שום שכל אנושי או על אנושי, ואין שום יצור קיים או לא קיים, ואין שום ישות גשמית או ישות רוחנית, שיכולה למצוא תשובות לשאלות האלו. כי יש שאלות שאין להן תשובה. והשאלות האלו נקראות בשפת רבי נחמן מברסלב, שאלות שבאות מהחלל הפנוי (ראה כאן: https: breslev.eip.co.il ?key=335). דהיינו, שהמציאות בנויה בצורה כזאת, שיהיו בה שאלות שאין להן תשובה. כי אם תהיה להן תשובה, המציאות לא תהיה קיימת. ואין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם תהיה תשובה לכל השאלות. ויש בעיות שבהכרח שלא יהיה להן פתרון. כי אם יהיה להן פתרון, המציאות לא תהיה קיימת. וכאשר האדם נתקל בבעיה שמצד האמת אין לה פתרון, אז אם האדם ינסה למצוא לה פתרון, הוא יקבל סחרחורת, ילך לאיבוד, ישתגע, יאבד את השפיות שלו וכולי. הכל כמובן באופן יחסי, תלוי כמה האדם יתעקש למצוא תשובה לשאלה שאין לה פתרון. ויש כאן כמה נושאים שצריכים לחקור. 1 - למה בעצם יש שאלות שאין להן תשובה? ולמה אין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם לכל השאלות תהיה תשובה? ולמה מוכרחות להיות קיימות שאלות בלי תשובה, כדי שהמציאות תהיה קיימת? זה נושא אחד. 2 - איך לזהות שאלות שאין להן תשובה? איך לדעת שאין תשובה, ל
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד איך לגרום למישהו להבין אותך ולשאול שאלות הבהרה? כאשר אנו מסבירים משהו למישהו, ... מלא. לעיתים קרובות, אנשים נמנעים מלשאול שאלות הבהרה מתוך בושה או פחד להיתפס כלא חכמים מספיק. השאלה היא: איך אפשר לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות ולוודא שהוא מבין אותנו כראוי? למה אנשים נמנעים מלשאול שאלות? ישנם שני גורמים עיקריים שבגלל הם נמנעים מלשאול שאלות: בושה: אנשים לעיתים לא רוצים להיראות לא ... בזלזול או יקפידו עליהם אם ישאלו שאלה שנראית פשוטה או טריוויאלית. איך לעודד אנשים לשאול שאלות? הדרך היעילה ביותר לעודד אנשים לשאול שאלות היא להסיר מהם את האחריות לחוסר ההבנה ... ברור דיו, אז האדם מרגיש יותר בנוח לשאול שאלות. כדי לעודד את השומע לשאול שאלות, אפשר לומר את הדברים הבאים לפני ההסבר: ... לא הסברתי טוב - ולכן אני מבקש ממך לשאול שאלות, כי אני רוצה לוודא שהצלחתי להסביר כמו ... אם הוא לא מבין, ומרגיש חופשי יותר לשאול שאלות. איך לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה? כדי ... את המסר, אפשר להשתמש בשיטות הבאות: שאלות מנחות: שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? ... להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות השאלות: הדגש את החשיבות של שאילת שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת שאלות? כשהשומע מרגיש בנוח לשאול שאלות, התקשורת בין הצדדים משתפרת. זה לא רק ... המורה הוא זה שצריך להרגיש בנוח עם השאלות, ולא המאזין. כמו שאומרים: לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. כלומר, מי שמתבייש לשאול, לא ילמד את מה שמוסבר לו, ומי שמקפיד על כל דבר קטן, לא ... כדי לגרום למישהו להבין אותנו ולשאול שאלות הבהרה, יש לבצע את הצעדים הבאים: להעביר ... לא ברור. ליצור אווירה שמעודדת שאלות ולתת לגיטימציה לשאילת שאלות. להשתמש בדוגמאות ושאלות מנחות כדי לוודא שהמסר הובן. כאשר מיישמים את השיטה הזו, ...
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך ללמוד מדעי המחשב? פתרון סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, איך להתכונן לראיונות ליטקוד? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? ליטקוד בעברית, Hebrew LeetCode, חידות היגיון
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך ללמוד מדעי המחשב? פתרון סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, איך להתכונן לראיונות ליטקוד? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? ליטקוד בעברית, Hebrew LeetCode, חידות היגיון כאשר אנחנו מדברים על לפתור ... עלינו לנסות להבין את השאלה וכולי ולמצוא את החוקיות שבה ניתן לפתור את השאלה, בצורה היעילה ביותר. אבל ישנם מצבים, שבהם אין איזו חוקיות כלשהי ושאין איזה קיצור דרך כלשהו שיכול לפתור את הבעיה. ישנם מצבים שבהם לדוגמה באמת צריך לעבור ולבדוק את ... המצבים באיזה קיצור דרך. והשאלה היא, איך בעצם צריכים להתמודד עם שאלות כאלו, שאנחנו לא מוצאים להם איזו חוקיות שאיתה יהיה ניתן לעשות איזה קיצור דרך ולקצר את זמני הריצה? והתשובה היא, שאכן ישנן שאלות שיש אפשרות למצוא להן קיצור דרך כדי לקצר את זמני הריצה וכולי, אבל ישנן שאלות שאכן באמת אין אפשרות לקצר בהן את זמני הריצה וכיוב. וכאשר אנחנו מגיעים לשאלה שאנחנו לא מוצאים איזה קיצור דרך איך לקצר את זמני הריצה, הרי שעלינו לקחת כל השאלה ולחלק אותה לחלקים ולתתי תהליכים. ועבור כל תהליך בפתרון של השאלה, עלינו להתייחס אליו בנפרד, ועלינו לראות אולי כן יש איזה קיצור דרך חלקי לתת תהליך כלשהו, בפתרון המלא של השאלה. דהיינו, גם אם באמת אין איזה קיצור דרך שיקצר באופן רציני את זמן הריצה, אולי יש איזה קיצור דרך שיקצר חלק כלשהו בפתרון השאלה. דהיינו, 1- קח את השאלה, תחלק אותה לחלקים, ותמצא קיצור דרך גם לחלק מתתי התהליכים, גם זה טוב. גם אם התהליך הראשי של הפונקציה, לא ניתן למצוא לו קיצור דרך. עניין נוסף, גם קיצור דרך חלקי, גם ... דרך גם לתתי חלקים בפתרון השאלה. 2 - חפש קיצרי דרך חלקיים שעוזרים אפילו קצת לפתרון השאלה. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, שהיא אולי הקריטית ביותר כאשר פותרים שאלה שאין לה איזה טריק שאפשרי לפתור אותה, הוא שמי שפותר שאלה בלי קיצור דרך ובלי טריק, הוא חייב להיות מסוגל להוכיח שאין אפשרות לקיצור דרך. דהיינו, אם לדוגמה הגעת לשאלה שאתה לא מוצא איזו חוקיות כלשהי לפתור את כל המקרים האפשריים, בלי לעבור על כל המקרים האפשריים, הרי שעליך להיות מסוגל להוכיח שאין אפשרות למצוא קיצור דרך ולהיות מסוגל ... שלך, אין אפשרות לפתור את השאלה, בצורה שיותר טובה ממנו. לסיכום: אם הגעת לשאלת ליטקוד שאתה לא מצליח למצוא לה איזה פתרון בקיצור דרך לזמני הריצה וכיוב, אז עליך להוכיח שאין אפשרות למצוא קיצור דרך, ... למצוא לחלקים בתוך פתרון השאלה.
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים? איך לזהות שאלות טיפשיות ולמה הן קיימות בכלל? אליעד כהן מסביר ששאלות טיפשיות, כפי שהן נקראות לעיתים, לא באמת קיימות. השאלות שנראות טיפשיות או לא הגיוניות למישהו אחד, עשויות להיות הגיוניות מאוד לאחר. זה תלוי במידה שבה אנחנו מבינים את ההנחות שעליהן מתבססת השאלה. כאשר מישהו שואל שאלה ואדם אחר חושב שהיא טיפשית, זה בדרך כלל מפני שהוא לא מבין או לא מכיר את הנחות היסוד של השואל. לכן, כדי להבין למה שאלה מסוימת נשמעת טיפשית לאדם אחד ולאדם אחר נשמעת הגיונית, צריך לבדוק את הנחות היסוד שהובילו את השואל לשאול אותה מלכתחילה. מדוע אנשים חושבים שיש שאלות טיפשיות? כשאדם אומר על שאלה מסוימת שהיא טיפשית, הוא בעצם מניח שהתשובה לשאלה הזאת היא פשוטה ומובנת מאליה. אליעד נותן דוגמה לכך שאם מישהו ישאל מה זה?, ויצביע על שולחן, האדם ששומע את השאלה יחשוב מיד שזו שאלה טיפשית, מכיוון שהתשובה פשוטה מדי - ברור שזה שולחן ולא תרנגול, ולכן הוא לא מבין למה בכלל נשאלה השאלה הזו. אבל כדי להבין את ההיגיון של השאלה, עלינו להבין את מה שקדם לה: מה היו הנחות היסוד של השואל? ייתכן שהשואל הניח שיש יותר מאפשרות אחת למה שהוא רואה, ולכן שאלתו לגיטימית מבחינתו. איך למצוא את ההיגיון בכל שאלה שנראית לא הגיונית? הדרך להבין שאלה שנראית לא הגיונית היא להתעמק בהנחות היסוד שלה. אליעד מסביר שההיגיון של כל שאלה מסתתר דווקא בהנחות היסוד שלה, ולא בהכרח בתשובות האפשריות לשאלה. גם אם תשובה מסוימת נראית פשוטה מאוד, עדיין ייתכן שהשואל חשב על הנחות יסוד אחרות לגמרי. למשל, אדם יכול
4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי
... תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, ... איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי וכאן נסביר מהן 4 האפשרויות העומדות בפני האדם ששואל את עצמו שאלות קיומיות, שאלות בסגנון של: מהי משמעות החיים, למה אני חי? למה ... מה היעוד שלי בחיים וכיוב? שאלות שונות שניתן להגדיר אותן כשאלות קיומיות שאלות פילוסופיות שאלות משמעות החיים וכולי. ונסביר איך למצוא תשובות לשאלות שאין להן תשובה, ואיך לענות לשאלה שאין לה תשובה, והאם באמת יש תשובה לשאלות קיומיות ועוד. אז ברמת העיקרון, יש 4 דרכים איך להתמודד עם שאלות קיומיות. אפשרות 1 - היא לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, במקום לנסות לענות על השאלה ובמקום לנסות לנתח את השאלה, במקום זה לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, לחקור למה יש לך את השאלות הקיומיות. לדוגמה לשאול, למה זה משנה לי למה אני חי? מה אכפת לי למה אני ...
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
... לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע? איך לשאול שאלות בצורה נכונה ולמנוע ספקות? איך לשאול את השאלות הנכונות בזמן אמת? אליעד פותח את ההרצאה בשאלה כיצד להימנע מהמקרה שבו אחרי ששאלתם מישהו שאלות, הוא ענה לכם, אך אתם מוצאים את עצמכם עם ספקות שלא הצלחתם למנוע. אלו ספקות כמו: האם הוא התכוון להגיד את זה או את זה? או מה לגבי הנושא הזה?. אליעד מתאר את הסיטואציה בה אתם שואלים אדם שאלות, ויכול להיות שהוא עונה לכם בתשובות שבעצם לא לגמרי ברור אם הבנתם אותן כראוי. הסיטואציה יכולה לקרות במגוון הקשרים: ראיון ... שיחה עם בעל מקצוע או כל שיחה בה אתם מנסים לקבל תשובות לשאלותכם. אחרי השיחה, אתם עשויים להישאר עם ספקות - למשל, מה לגבי זה? לא ברור לי אם הוא התכוון כך או אחרת. השאלה היא: איך ניתן למנוע מצב כזה שבו אתם לא מבינים את התשובות לשאלות שנשאלו? מה הדרך להימנע משאלות פתוחות אחרי תשובות? התשובה המוצעת כאן היא שכשאתם שואלים שאלות , עליכם לוודא כי אתם שואלים את כל השאלות שאתם באמת רוצים לשאול, מבלי להמתין לאחר השיחה כדי לגלות שהיו עוד שאלות שיכלתם לשאול בזמן אמת. אליעד מדגיש כי אם אתם שואלים שאלה, ובסוף קיבלתם תשובה שלא ברורה לכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם - למה לא שאלתי את השאלות בזמן אמת? מה לא עשיתם בזמן השיחה? כדי להימנע מהמצב הזה, אליעד מציע לכם לנצל את השיחה או הראיון לשאול את כל השאלות שיכולות לעלות בראשכם. אם השאלה לא הובנה או התשובה לא הייתה מספקת, אל תחכו עם זה - תשאלו מיד. למה אתם לא
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה מה היתרון של שאלות מופשטות? אליעד כהן דן בנושא של שאלות מופשטות מול שאלות פרקטיות, ומסביר שיש יתרון משמעותי בחקירת שאלות מופשטות. לדוגמה, שאלות כמו האם יש הבדל בין אין הבדל ליש הבדל? יכולות להיראות חסרות תכלית או משחקי מילים, אך אליעד מסביר שהשאלות האלו מאפשרות חקירה אובייקטיבית ונטולת חיבור רגשי. בשאלות מסוג זה, החוקר יכול להתרחק מהרגשות והאינטרסים האישיים שלו, ובכך להסתכל על הדברים מזווית נקייה יותר. ... נוספת שבה אדם סובל מכאב ברגלו. הוא מציג מצב שבו אדם אחד שואל שאלה מעשית: איך לפתור את הכאב ברגל?, ואדם שני שואל שאלה מופשטת: האם יש הבדל בין הכאב ברגל לבין משהו אחר?. לכאורה, השאלה השנייה נשמעת פחות רלוונטית, אבל אליעד מסביר שאם מבינים שהכאב ברגל אינו הבעיה האמיתית אלא סימפטום של משהו עמוק יותר, אז דווקא השאלה המופשטת הופכת לפרקטית יותר בטווח הארוך. כלומר, השאלה המופשטת היא כלי לחקור את הסיבות העמוקות יותר לסבל של האדם. מה החשיבות של ריחוק רגשי בשאלות מופשטות? אליעד מסביר ששאלות מופשטות מאפשרות ריחוק רגשי, שהוא יתרון גדול לחוקר שרוצה להגיע להבנה אובייקטיבית יותר של המציאות. כאשר שואלים שאלות שקרובות אלינו באופן רגשי, קשה מאוד לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית. לעומת זאת, ... מאוד למעשה קשורים אלינו באופן הדוק. לדוגמה, אדם יכול לשאול: מה אעשה אם יכאב לי ברגל? - שזו שאלה מאוד פרקטית ומיידית. אבל אם הוא שואל שאלה מופשטת כמו מה ההבדל בין הכאב הזה לבין תחושות אחרות? - הוא יכול לגלות שהבעיה שלו אינה ... שלו לכאב או תפיסות עמוקות יותר שלו לגבי החיים. באופן כזה, שאלות מופשטות הופכות להיות כלי עזר חשוב מאוד בדרך לפיתוח מודעות עצמית. האם שאלות פילוסופיות הן תמיד לא פרקטיות? לפי אליעד, שאלות פילוסופיות אינן בהכרח לא פרקטיות, אף שבתחילה הן עשויות להיראות רחוקות מהחיים. הוא מסביר שבסופו של דבר, השאלות האלו עוזרות לאדם להגיע לתובנות על חייו, כיוון שהן מכריחות אותו לחקור לעומק את ההנחות הבסיסיות שלו. ... לבסוף כקרוב מאוד ומשמעותי לחיים האישיים. מה החסרונות של שאלות מופשטות? למרות היתרונות הברורים, אליעד מציין גם חסרונות מסוימים בשאלות מופשטות. חיסרון מרכזי הוא שבגלל הריחוק שלהן מהמציאות המיידית, הן עשויות להיראות קשות להבנה, ומכך נובע ... לבדוק אם התשובות אליהן נכונות או לא. הוא נותן דוגמה שאם נשאל כמה זה תפוז ועוד תפוז? כשאנחנו ממש מחזיקים תפוזים ביד, קל לנו לענות נכון. אבל אם אנחנו רק מדמיינים את ...
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית האם יש דבר כזה שאלות טיפשיות? אליעד מסביר שאין באמת שאלות טיפשיות, אלא רק אנשים טיפשים. הוא משתמש בציטוט מתוך הסדרה סאות פארק: אין שאלה טיפשית, יש רק אנשים טיפשים, כדי להדגיש נקודה חשובה מאוד: כל שאלה שאדם שואל היא לגיטימית וחכמה בפני עצמה. מי שטוען ששאלה מסוימת היא טיפשית, עושה זאת בדרך כלל כי הוא לא יודע איך לענות, ומפחד להיראות טיפש בעצמו. לכן, במקום להודות בחוסר ידיעה, אותו אדם יעדיף להפיל את האשמה על השואל ולומר לו שהשאלה טיפשית או לא ראויה. מדוע אנשים מתייגים שאלות כטיפשיות? אליעד מסביר שאדם המעמיד פני חכם עלול להשתמש בתירוץ של שאלה טיפשית כאשר אין לו תשובה לשאלה שנשאלה. לדוגמה, אם מישהו השקיע שנים רבות בלימוד טיפול בהפרעות נפשיות, אך הוא לא יודע איך לעזור למישהו עם בעיה נפשית, במקום להודות בכך שאין לו פתרון, הוא יעדיף לומר ... מחלה הדורשת כדורים, וכך להימנע מלהודות בחוסר ידע או בחוסר יכולת לעזור. במילים אחרות, הטענה ששאלת שאלה טיפשית משמשת כמנגנון הגנה, שמאפשר לאדם להמשיך להיראות חכם, גם כאשר הוא בעצם לא יודע דבר. האם יש באמת הבדל בין שאלות טיפשיות לשאלות חכמות? אליעד מדגיש שבמציאות אין הבדל אמיתי בין שאלה חכמה לשאלה טיפשית. הוא נותן כדוגמה את השאלה: מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?. על פניו, זו נראית השאלה הכי טיפשית בעולם, כי כל אדם רואה שיש הבדל ברור בין יש לאין. אבל למעשה, זו גם השאלה הכי חכמה בעולם, משום שהיא חותרת לעומק המציאות, ושואלת את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מחיר ללקוח, מתי הכי כדאי להציג ללקוח את המחיר של המוצר? מתי להציג ללקוח את המחיר? מתי לומר ללקוח את המחיר? מתי לומר את המחיר ללקוח? הצגת המחיר ללקוח בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח כמה זה עולה? מתי לחשוף ללקוח את המחיר? מתי לחשוף את המחיר ללקוח? שיקולים בהצגת המחיר ללקוח, שיקולים מתי להציג את המחיר ללקוח, האם לפרסם את המחיר ללקוח? להציג מראש את המחיר ללקוח, לפרסם מראש את המחיר ללקוח, איך לענות לשאלה כמה זה עולה? מחיר בשיחת מכירה, מחיר בשיחת טלפון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שאלות, האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי להרזיה, אימון אישי למתבגרים בתחום שאלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7656 שניות - עכשיו 22_05_2025 השעה 22:26:01 - wesi1