אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך - פרומו ✔ מהי ההוויה של המציאות והאם קיים בה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך
מהי ההוויה של המציאות והאם קיים בה פוטנציאל לנפרדות?

אליעד כהן מסביר שההוויה הראשונה, המהות של המציאות, היא המצב שבו אין שום צורה, שום נפרדות ושום אפשרות של הפרדה. בהוויה הזאת אין אפילו פוטנציאל לנפרדות, משום שפוטנציאל הוא כבר סוג של צורה, ובמציאות הבסיסית ביותר אין אפילו אפשרות שיהיו דברים נפרדים. הוא מדגים זאת בכך שאם ניקח שולחן וכיסא ונחזיר אותם למצב הראשוני שלהם (למשל חתיכת עץ אחת), אז במצב הראשוני אפילו אין פוטנציאל שיהיה כיסא ושולחן, אין מחשבה עליהם, והם לא קיימים אפילו ברמת האפשרות. הכל נמצא כישות אחת מוחלטת שאין בה שום הבדל בין הדברים. אפילו המחשבה שיש דברים נפרדים אינה קיימת שם.

מדוע האדם יוצר לעצמו סבל אף שהוא טוען שאינו רוצה לסבול?

אליעד מתאר שהאדם יוצר לעצמו סבל מכיוון שהוא אינו מבין באמת את הסיבה לסבל שלו. האדם טוען שהוא לא רוצה לסבול, אך בפועל הוא ממשיך להתעקש להיאחז בדברים שגורמים לו סבל. לדוגמה, אדם יכול לומר שהוא לא רוצה להרגיש רע, אך הוא לא באמת מבין מדוע הוא לא רוצה להרגיש רע. אם היה האדם חוקר את השאלה "למה אני לא רוצה להרגיש רע?" עד הסוף, הוא היה מגלה את שורש הבעיה. אליעד מדגיש שהבעיה אינה ברגשות או בתחושות השליליות עצמן, אלא ברצון של האדם - הרצון שלו הוא זה שיוצר את הסבל.

איך אליעד מסביר את השקר העצמי שמוביל לסבל?

אחת הנקודות המרכזיות היא שאליעד מבהיר שהאדם משקר לעצמו כל הזמן. השקר מתבטא בכך שהאדם אומר שהוא רוצה משהו למרות שהוא לא באמת מבין מדוע הוא רוצה אותו. האדם, למשל, טוען שהוא רוצה להיות מאושר, אבל הוא אינו מסוגל להסביר מדוע הוא רוצה להיות מאושר, מה זה ייתן לו, או למה בכלל יש לו רצונות. האדם משקר כשהוא אומר שהוא לא יכול להגיע להבנה או שהוא לא יכול לפתור בעיות באמצעות שכלו, בעוד שבפועל הוא לא באמת בדק זאת לעומק. כאשר האדם אומר שאין פתרון, הוא למעשה חוסם את עצמו מלמצוא פתרון וממשיך לסבול.

מהי הדרך להפסקת השקר העצמי לפי אליעד כהן?

אליעד מציע דרך מעשית וברורה להפסקת השקר העצמי. הדרך היא פשוט לשאול את עצמך באופן עקבי למה אתה עושה את מה שאתה עושה, למה אתה רוצה את מה שאתה רוצה, ולמה דברים מסוימים מפריעים לך. על האדם לחקור באופן מוחלט את הסיבה לכל רצון ולכל התנגדות שעולה בו. לדוגמה, אם לאדם יש כאב גב, עליו לשאול את עצמו: "למה אני לא רוצה את הכאב הזה?" אליעד מסביר שאם האדם יחקור זאת לעומק, הוא יגלה שאין שום סיבה ממשית לכך שהוא לא רוצה את הכאב, פרט לשקר שהוא מספר לעצמו שזה רע. אם יפסיק האדם לשקר לעצמו, הוא יפסיק לסבול.

מה המשמעות של להיות אלוהים לפי ההסבר של אליעד?

לפי אליעד, האדם חייב להגיע למצב שבו הוא חווה את המציאות ללא שום נפרדות. במצב הזה, האדם מפסיק לראות הפרדה בין "אני" לבין "לא אני". האדם מבין לעומק שההוויה שלו זהה לחלוטין להוויה של כל הדברים כולם. כאשר האדם מבין וחווה את זה, הוא חווה את עצמו כאלוהים, כי אלוהים, לפי ההסבר הזה, הוא ההוויה הראשונה והיחידה שאין בה שום הפרדה. כל סבל האדם מגיע מכך שהוא חווה נפרדות - הוא חווה דברים כטובים או רעים, כ"אני" או "לא אני". כאשר הוא חוזר להוויה האחת, הוא חווה שלמות מוחלטת.

איך אליעד מציע להתמודד עם קשיים יומיומיים?

אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות יומיומיות, אין צורך לשנות את המציאות החיצונית אלא את הפרשנות של האדם למציאות. הוא נותן דוגמה מעשית: אם מישהו מלכלך לך את הבית, במקום לכעוס או להתעצבן, תחקור מדוע זה מפריע לך. תגלה שהבעיה אינה בלכלוך אלא ברצון שלך שהמציאות תהיה שונה ממה שהיא. אם תפסיק לשקר לעצמך...
שאלה: כשאני מתבוננת אני מתחילה להטיל ספק במציאות, האם זה משנה?

אליעד: את צריכה להגיע למצב שאת מרגישה טוב מבפנים, מה זה אומר,? שתמיד טוב לך ולא משנה מה קורה, קרה או יקרה.

שאלה: אני מרגישה שתחושת המציאות שלי היא אחרת.

אליעד: ברור שהיא אחרת, אבל זה לא פותר בעיות, אלא יוצר בעיות חדשות. זה שאת קיימת זאת הבעיה, עד שלא תפתרי את זה, לא משנה איך תסובבי את המעגל.

אם תגיעי למסקנה שלאף אחד אין תודעה, אז מה?

שאלה: זה יעזור לי לא לדאוג אם אני מאחרת לעבודה.

אליעד: לאחר לעבודה זה לא בגלל התודעה של הבוס שלך, אלא בגלל התודעה שלך. אני אומר לך עכשיו, שלאף אחד אין תודעה, את עובדת אצל רובוטים, אם תאחרי לעבודה, הרובוטים לא יתנו לך אוכל. את פועלת לפי מה שקורה אצלך, את תמיד פועלת לפי השיקולים שלך. הבעיה שלך היא עם עצמך, זה לא משנה אם המציאות אמיתית או לא. למשל יש לך חלום בלילה וזה הרי לא אמיתי, האם זה משנה לך? לא. למרות שאם את יודעת שזה לא אמיתי את מתייחסת לזה אחרת, וזה משחרר אותך, אבל, זה מעביר את הבעיה למקום אחר, כי כל זמן שיש משהו אמיתי, אז כל הבעיות עברו אליו. כל זמן שיש משהו אמיתי בעינייך, את חווה חוויית צמצום כל שהיא. אם שום דבר לא יראה בעינייך כממשי, אז הסתדרת. אם כל הנפרדות לא תראה בעינייך כממשית, אם זה שאת קיימת לא יהיה ממשי בעינייך, אז הסתדרת.

שאלה: איך היא תוכל להעלים את עצמה?

אליעד: אם היא תשאל את עצמה מספיק פעמים, מה אני? נניח שאני קיימת, אבל מה אני? ממה אני עשויה? אז היא תראה שהיא לא קיימת.

שאלה: למעשה כל מחשבה היא צורה.

אליעד: עד שתגיע למקום שאין בו צורה. אם תהיה בטוח שזה לא זה, ולא זה, ולא זה, אז בסוף תבין מה זה.

כאשר אתה מחפש את המהות, מה אתה מחפש? את הדבר הראשון, המצוי הראשון, את ההוויה של המקום והזמן. שום דבר זה לא המהות. אז שום דבר זה המהות. מה חייב להיות קיים? המהות. אנו מחפשים מה הדבר שיהיה קיים אפילו אם אני לא יהיה קיים. מה הדבר שממלא אותי.

עכשיו בפשיטות זה לא מורכב, יש אני ויש לא אני. מה זה כולל? אותי ואת השאר שזה הצומח, הדומם, המחשבות וכו'. עכשיו מה שהיה לפני האני היה גם לפני הלא אני. אז אנו מחפשים מה היה לפני האני. האני זה משהו - תחושה, רגש, תודעה. ומה לא אני - השאר, שזה המקום, הזמן, המחשבות וכו'. למעשה בחבילה של הלא אני נכנסות כל האפשרויות, האופציות, הצורות והכל. אז ההוויה של האני היא גם ההוויה של הלא אני. למעשה בהוויה אין אני ולא אני. אנחנו מנסים להבין מה יקרה כאשר לא תהיי. תישאר רק ההוויה.

ההוויה שלי היא סך כל הדברים. כי יש הוויה אחת שהיא ההוויה של הכל. ההוויה הראשונה היא דבר שאין בו שום צורה. בהוויה לא היה הבדל בין אני ולא אני. אז ההוויה היא החיבור של כל הדברים בבת אחת. ההוויה היא הכלום.

האדם הוא כל כך שקרן, שאת הממשי הוא הופך ללא ממשי. הכלום הוא כל כך לא ממשי בעיני האדם, שהאדם לא יכול אפילו לחשוב עליו, אתה כל כך בטוח שהכלום לא קיים, שאתה אפילו לא יכול לחשוב עליו ואפילו לא לדמיין את זה. למעשה הכלום, קיים יותר מכל מה שקיים. אבל המוח של האדם כל כך מעוות ועקום, זה אפילו לא מעוות, זה הפוך לגמרי, הממשות עצמה היא הכלום. והממשות עצמה, שהיא כל כך ממשית, עליה אף אחד לא יכול לחשוב.

בהוויה הראשונה אין כלום. אין שום צורה. זה לא כמו שלוקחים כסא ושולחן ומפרקים אותם ויש ערמה של עצים או שאפשר לומר שזה כסא ושולחן בצורה אחרת, הכסא והשולחן שינו את הצורה שלהם. אבל בהוויה הראשונה אין שום צורה וזמן. במהות של המציאות אין צורות, אין שום הפרדה.

שאלה: האם גם הכלום הוא משהו?

אליעד: אני אתן לך דוגמה, האם את יכולה להסתכל בבת אחת על כל החדר? לא. הכלום הוא גדול, את לא יכולה להסתכל עליו בבת אחת, אם תדמייני את הכל בבת אחת, זה יהיה הכלום. הכלום הוא מאוד גדול, אתה שואל, איך אני אבין את הכלום? אם תחבר את הכל לדבר אחד, את כל הצורות, כל הדברים, כל המחשבות, הכל הכל אז תקבלו את הכלום.

שאלה: אם העולם נוצר מהכלום, אז איך נוצר הפוטנציאל?

אליעד: זה שהעולם קיים זה לא אומר שהוא נוצר מפוטנציאל. בואי נבדוק. במהות של המציאות אין שום הפרדה. אפילו לא כפוטנציאל, אם את אומרת שיש פוטנציאל, זה אומר שיש צורה, אבל במהות אין אפילו צורה. אין אופציה שיהיה משהו. ההגדרה של מהות היא, שאין בה צורה.

אחרי שנוצרו הצורות, אז אנחנו אומרים כנראה שבמהות היה פוטנציאל, נגיד שאת לוקחת מיקרוסקופ ומסתכלת ואם תגדילי את זה פי מיליון, את תראי דברים קופצים, את לא תראי בכלל חדר. אבל אם תגדילי את זה פי אין סוף, נניח שהגעת לראשון, שהוא מחוץ למקום ומחוץ לזמן, מה את רואה? אין מקום וזמן, אין כלום, אז אין בכלל פוטנציאל. כדי שיהיה פוטנציאל צריך שיהיה שינוי במקום או בזמן, פוטנציאל תופס מקום. ולכן במהות הראשונה אין פוטנציאל. אבל יש בה הכל אך לא כדברים נפרדים. אם נערבב הרבה צבעים ביחד, נקבל צבע אחר, אבל נגיד יש כאן אדום למרות שלא רואים אותו. הצבעים נמצאים אבל לא בהפרדה.

בהתחלה אתה לוקח את כל המקומות ומסיר את המקום. לוקח את כל הזמנים, ומחבר את האירועים של אתמול היום ומחר, וגורם להם לקרות עכשיו, מה יקרה? יהיה אירוע חדש, צורה חדשה. אבל אם ניקח את כל האירועים שהיו אי פעם, ונדחוס הכל למקום אחד, מה נקבל באותה נקודה? יש בה הכל, אבל נקבל כלום. ותוסיפו לזה גם את מה שלא קרה, בראשון יש גם את כל מה שיש וגם את מה שאיננו. כל האפשרויות, אז יש לך כלום מוחלט.

כלום פירושו דבר שאני לא יכול להגדיר אותו. אולי זה בגלל שהוא גדול מאוד ולא קטן מאוד. רבי נחמן אמר, שהשקר הוא, שעל אחד אומרים שזה שניים, ועל הגדול אומרים שהוא קטן. הגדול שהוא הכלום, אתה אומר עליו שהוא הכי קטן. ועל אחד שהוא הכי גדול, אתה חושב שהוא הכי קטן. כלום פירושו, הדבר שאני לא מסוגל להגדיר אותו, הדבר שאני לא מסוגל לחשוב עליו.

זה כמו שאומרים לך תחשוב על הכל, האם אפשר לחשוב על הכל בו זמנית? וגם אי אפשר לחשוב על כלום. מה יותר גדול מהמקום והזמן? המציאות. השלם שהוא מושג מופשט מכיל בתוכו את המקום והזמן, השלם הוא המהות, לסך כל הדברים ביחד אנו קוראים השלם וגם כלום.

האם לאהוב הכל זה טוב? זה רע, למה? נניח שאת אוהבת את הכל, אבל בכל זאת סובלת, למה? כי את קיימת. עצם זה שאת חווה זה אני וזה לא אני, את חווה חסר. חסר לו את השאר. כשאת חווה שאת אוהבת את הכל, למעשה את חווה, זה אני וזה לא אני. אז אם את חווה לא אני, אז את חווה חסר, זה לא השלמות עצמה.

שאלה: אז האם המטרה היא להיעלם?

אליעד: משהו כזה. אני אגיד לכם איך להתחיל. האדם צריך לשאול את האמת, מה הכוונה? מה כרגע מציק לך? משם צריך להתחיל, מהדבר שהכי מוחשי. מה מציק לך?

שאלה: שרבתי עם הורי לפני שעתיים.

אליעד: מה מציק לך? אתה כרגע יושב ורואה תמונה שלך עם הוריך, ואתה חווה אי שלמות בגלל שכרגע יש לך זיכרון שקרה? למה זה גורם לך להרגיש רע? אנחנו בסך הכל רוצים להבין את הבעיה. אם תבין את הבעיה תבין שאין בעיה, אבל קודם נבין מה הבעיה. למה התמונה מציקה לך?

שאלה: אין תשובה.

אליעד: מישהו עכשיו בא ומרביץ לך, אתה שואל למה? הוא אומר, אין תשובה, מה תעשה? תברח, אבל אתה לא יכול לברוח, מה תעשה? אז תנסה לברר למה הוא מרביץ. כך המחשבה מרביצה לך. למעשה זה לא המחשבה שמרביצה, זה אתה שמרביץ לעצמך. השאלה היא למה אתה מרביץ לעצמך באמצעות המחשבה הזאת?

לך למשל משהו מציק? לך יש כאב גב. לך יש רעב לסיגריות. ולי מציק שזה מציק לכם. עכשיו בואו ונתקדם. למשל עכשיו מישהו פורץ לך הביתה ומלכלך לך אותו, זה מציק לך, נכון? למה זה מציק? יש כאלה מאות דברים כאלה שמציקים לך, והם למעשה הורסים את חוויית המציאות של האדם. אז אם נצליח להיפטר מהם אז הכל בסדר, נכון? למשל מישהו שופך לך זפת על הרצפה, למה זה מציק לך?

שאלה: כי אני צריך לנקות אחר כך.

אליעד: האם אתה חייב לנקות? לא, אז תשאיר את הבית מלוכלך, אז למה אתה כועס? ואפילו שאתה מוכרח לנקות, מדוע זה מפריע לך? אז מה, מה הבעיה?

שאלה: אני מנקה כי אני רוצה שיהיה לי טוב.

אליעד: אז אם אתה רוצה שיהיה לך טוב, כל מה שאתה צריך להגיד, שלא אכפת לך מכלום, אז טוב לך?

שאלה: מהבחינה הזאת טוב לי, אבל יש לי בעיה אחרת, שאני לא חווה את המציאות בשלמות.

אליעד: אתה בבעיה חמורה, למה? כי אם היה אכפת לך מהניקיון, אז היה אפשר להבין מדוע רע לך, אבל כאשר אתה רוצה להבין את המציאות בשלמות, אתה עדיין אפילו לא יודע מה חסר לך. אז איך רע לך אם אתה אפילו לא יודע מה חסר לך? מה זה אומר? מה זה נותן? איך רע לך אם אתה אפילו לא יודע מה זה? אז למה אתה סובל?

שאלה: אני לא יודע למה?

אליעד: אם אתה לא יודע למה אתה סובל, אז למה רע לך? אם מישהו אומר שאין לו מושג מה הוא רוצה, האם יכול להיות לו רע?

שאלה: אבל יש תשוקה פנימית.

אליעד: אני מנסה להוכיח לך שאת משוגעת. זה כבר ברור, אבל אני רוצה לתת לך עוד הוכחה, כדי שיום אחד ימאס לך להאמין לעצמך. תגידי די אני לא מאמינה לעצמי.

יש משהו שאתה בטוח לא רוצה אותו, אז אתה צריך לבקש את ההפך שלו. כדי שיהיה רע, צריך להיות משהו שאתה לא רוצה אותו. אז מה הבעיה? אולי אתה לא רוצה כלום, ואתה סתם מתעתע בעצמך, כי כאשר אנו מחפשים מה אתה לא רוצה, אנחנו לא מוצאים אותו. אז אתה סתם דופק את עצמך.

שאלה: אולי בגלל תחושת הנפרדות.

אליעד: אני לא מקבל את האולי שלך. אין אולי, מה זה אולי, אם את מבינה תגידי, אם את לא מבינה תגידי אני לא מבינה. ולך לא מפריעה תחושה הנפרדות, כי מפריע לך כאב הגב. אם היית באמת מבינה שהבעיה שלך היא לא בכאב גב אלא בתחושה הנפרדות, אז היית אומרת זאת מההתחלה.

אני מנסה להבין מה מונע ממך לרצות את כל המציאות? השאלה הראשונה היא מה מציק לך? אתה רואה תמונה שאתה רב עם הוריך, ואתה סובל מזה, למה?

שאלה: כשאני חושב על זה, אני לא מוצא תשובה.

אליעד: מה אתה משוגע? אתה לא אדם רציונאלי. עדיין רע לך מהריב עם הוריך, למה? למה אתה נגד העולם? האנשים כל הזמן מתלוננים, אז אני שואל אותם למה אתם מקטרים? אתה יודע למה רע לך? כי אתה לא באמת רוצה את הטוב, ואתה יודע למה אתה לא באמת רוצה את הטוב? כי אתה לא באמת משוכנע שאתה לא מאושר. אם אתה לא מסוגל להסביר לי מדוע רע לך, זה אומר שאתה לא באמת בטוח שרע לך. לכן אתה לא באמת רוצה להרגיש טוב, ולכן אתה לא יכול להרגיש טוב.

נפתור בעיה למישהו אחר, לך יש כאב גב, למה את לא רוצה את זה? זה כואב, ברור לנו שזה כואב, אבל מדוע את לא רוצה את הכאב? הדבר הכי מדהים פה, שהאנשים משוגעים לגמרי, סובלים ואין להם מושג למה. אבל עוד משהו, שאני שואל שאלה ואתם עונים על משהו אחר. אני שואל אותך למה את לא רוצה את זה? את אומרת כי זה מציק, אבל זה מציק לך בגלל שאת לא רוצה את זה. אם היית רוצה את זה, האם זה היה מציק לך? לא. לכן כל הבעיה היא בזה שאת לא רוצה את הכאב גב.

שאלה: השאלה היא, איך אפשר להגיע למצב שבאמת תרצה את מה שקורה?

אליעד: על ידי זה שתשאל את עצמך, למה אני לא רוצה אותו. קודם תבין למה אתה לא רוצה אותו. אני לא רוצה להביא אותך למצב שתרצה את הרע, אני רוצה להביא אותך למצב שתבין למה אתה לא רוצה את הרע.

אז מה את אומרת, למה את לא רוצה את הכאב גב?

שאלה: מה שאגיד, אז שוב נשאל למה. זה שאני לא רוצה, גורם להתנגדות בתוכי, וגורם לי להרגיש יותר רע. המוח משוגע.

שאלה: אולי זה מעלה פחדים.

אליעד: אפילו שהיא לא רוצה, זה לא יעזור לה עם הגב. אני מנסה להבין, אתה לא חווה הנאה מושלמת מהמציאות, בגלל שיש לך זיכרון שרבת עם מישהו, למה? מה מציק לך?

שאלה: ריקנות, כי אני חושבת שזה רע.

אליעד: את יושבת על הכורסא, וחושבת שאת חשה ריקנות, חוסר תכלית, איפה פה הבעיה? למה את לא רוצה את הריקנות? אולי יש סיבה מוצדקת למה זה גורם לך להרגיש רע. אבל עד שאתה לא בטוח במאה אחוז שאין סיבה, למה אתה מרגיש רע, אז אתה לא יכול להגיד שהמוח משוגע.

אז למה מציקה לך תחושה הריקנות? את רוצה תכלית, למה?

שאלה: גם אני רוצה תכלית.

אליעד: מה התכלית שלשמה אתה רוצה תכלית? מה זה ייתן לך? אתה קם בבוקר, העולם מושלם, אתה אומר, לא מקובל עלי שהעולם מושלם בוא נמציא משהו, חסר לי תכלית, ועכשיו אתה אומר לעצמך, רע לי, אני ריקני, אין לי תכלית, הכל סיפורים, אבל למה? אני לא מבין, אתם כל כך טיפשים שאתם לא מבינים איך מתקדמים.

שאלה: רגע, אני רק רוצה להרגיש טוב כל הזמן.

אליעד: אם אתה רוצה להרגיש טוב כל הזמן, מה שאתה צריך לעשות, זה להפסיק לרצות להרגיש טוב, ואז תראה שיהיה לך טוב כל הזמן. אז אני רוצה להבין למה אתה לא מרגיש טוב כל הזמן?

שאלה: כי המחשבה שלי מפרשת את המציאות פעם כטובה ופעם כרעה.

אליעד: אבל לא ענית על השאלה שלי, השאלה היא למה אתה פעם מרגיש טוב ופעם מרגיש רע?

שאלה: אבל אין תשובה.

אליעד: מה זה אין תשובה, יש תשובה, אלו דברים פשוטים, שאלות פשוטות במסגרת ההיגיון הרגיל.

בא נבין, מה זה רע,? שאני לא רוצה את מה שקורה. עכשיו השאלה היא, למה אתם לא רוצים את מה שקורה? מה רע לך במציאות הזאת? למשל אתה יושב ואז זז, למה אתה זז? כי היה לך רע בתנוחה הקודמת. כל שינוי שאתה עושה, זה בגלל שרע לך. למה אתה לא יכול לשבת רגוע, למה אתה צריך לשנות?

הפרופסור יגיד שזה בגלל גלים חשמליים וכימיים במוח. אבל אם ירביצו לו, האם גם יגיד שאלו גלים במוח? הוא לא חווה את המציאות כגלים במוח.

שאלה: אבל כך לא נמצא תשובה.

אליעד: אתה יודע מה יגרום לך להפסיק לסבול. אם תפסיק לשקר ולהגיד שאין תשובה, זה יביא אותך להבין למה רע לך. יש לך מחסום במוח, שלא נותן לך לראות את התשובה, שגורם לך להגיד שזה טוב וזה רע. מה זה? השקר שאומר שאין תשובה. אתה חווה שאין תשובה, אבל זה שקר, לפחות תגיד שאולי, אבל יש תשובה. מה הבנת?

שאלה: שאני צריך לזכור להגיד את האמת.

אליעד: רגע, זה שוב שקר, איש אמת לא צריך לזכור, איש אמת לא משקר, לכן הוא לא צריך להיזכר. אם תחליט להיות איש אמת לא תשקר יותר.

לשאול באמת, זה כשאתה באמת לא יודע, ואז אתה רוצה לדעת. איך לגרום לכך שלא תדע? זה שאני שואל אותך מספיק שאלות. אם אני אשאל אותך הרבה שאלות, זה יגרום לך להבין שאתה לא מבין שום דבר. ואז תשאל את השאלה האמיתית, ותבין שזה בכלל אחד, ואז אין שאלה. כי אתה בא ממקום שאתה באמת רוצה להבין. הבעיה היא שאתה חושב שאתה מבין לפחות חלק מהדברים. אז נשאל אותך דברים עד שלא תדע כלום. הוא למשל בטוח שהוא לא רוצה לריב עם אנשים, אז אם אני מטיל ספק ברצון שלו, אז הוא ישאל מה אני באמת רוצה?

כאשר אני מטיל ספק, ברצונות שלך, בהגדרות שלך, אני מביא אותך למקום של לפני ההגדרות, ואז אתה שואל, מה באמת אני רוצה. כשבאמת תשאל, אז תבין, כי באמת תרצה לדעת מה אתה רוצה.

את אומרת שאת לא יכולה לדעת מתי תביני את המציאות, ולכן לא משנה אם תישארי בהרצאה. אבל אם תתחילי לחפש את האוכל עכשיו, אז יש סיכוי שתמצאי אותו יותר מהר. אם אתה רעב היום, אז תתחיל לחפש אוכל היום. אם אתה מספיק רעב אז תתחיל לחפש עכשיו אוכל. והשאלה היא האם את מספיק רעבה, כדי לחפש עכשיו?

תבינו, האדם משוגע, ממה את מפחדת? את מפחדת שאם את תחפשי, אז לא תוכלי לעבוד טוב, ואז יפטרו אותך מהעבודה, ואז לא יהיה לך כסף, ואז לא תאכלי וכו'. למה הדבר דומה? לאדם שטוען שהוא סובל כי הוא נלחם בפילים. אבל אני אומר לו, אין כאן פילים. אבל הוא אומר, אבל אני צריך להילחם בהם, קודם אני אסיים להילחם עם הפילים ואחר כך אני אתפנה אליך. אבל אני אומר לו, אין כאן פילים, את לא צריכה לפחד מכלום.

אני טוען שאת לא צריכה לפחד מכלום, ואז את אומרת, יופי, אין כאן בכלל בעיה. ואת אפילו רוצה לעבור לצד השני, אבל את אומרת קודם אני צריכה לפתור את הבעיה. את רבה עם שיגעון, החלטת שיש רע בעולם ואת רוצה לפתור אותו, אבל אין בכלל רע ולכן את לא צריכה להילחץ. והגרוע מכל שאת לא יודעת להסביר מדוע את לא רוצה את הרע הזה. את עושה פעולות מפחד ומלחץ ואת אפילו לא מבינה למה זה רע לך. ואם את חושבת על זה, את מבינה שאת בכלל לא צריכה להיות מוטרדת מזה.

מי שולט עליכם, הדיקטטור, האדם עצמו הוא הדיקטטור של עצמו. רבי נחמן אומר, מה העצה שנוכל להתקרב לקדושה? על יד עזות פנים. מה זה עזות פנים? חוצפה. כאשר השיגעון בא למוח שלך ואומר לך, זה טוב וזה רע, והשיגעון הזה מתעלל בך, כי הוא גורם לך להרגיש רע. והאדם מרגיש כל כך נחות, שיש לו ענווה פסולה, והוא מסכים לטוב ולרע.

אם אתה חושב על משהו שהוא טוב, תשאל מדוע הוא טוב, כי בכל טוב יש גם רע. גם כאשר המוח שלך אומר לך, זה טוב, תעשה את זה, זה גם השטן שגורם לך להרגיש רע. כשהוא אומר זה טוב, אז הוא גם אומר שמשהו אחר פחות טוב. תשאל, מי החליט שזה טוב? תנסי להתמרד. אם את רוצה להיות מלך? אז תתחילי לחשוב כמו מלך. מלך לא מקבל פקודות, המלך עושה מה שהוא רוצה. מה זה אומר פרקטית? שאת לא אמורה לקבל את זה שהראש שלך אומר שזה טוב וזה רע.

למשל אתה צריך לאכול, תאכל, אבל תתמרד, תגיד שאתה לא רוצה לאכול סתם, אני רוצה להבין מדוע אני אוכל. מה הכוונה...
השאלה האמיתית לשקר את עצמך רגשות שאלות להתבוננות מחשבות אין סוף למה אתה לא רוצה כאבי גב הרגשת צמצום היעלמות האם באמת אפשר איך לא לשקר את עצמי איך לא לשקר את עצמך איך לשקר איך לשקר את עצמי בלי פוטנציאל של נפרדות ההוויה של המציאות הוויה לא רוצה לסבול למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול לסבול לשקר לשקר את עצמי לשקר את עצמך מתי לשקר את עצמי מתי לשקר את עצמך נפרדות סבל פוטנציאל פוטנציאל של נפרדות פוטנציאליות רוצה לסבול רצון שקר שקר עצמי שקרים שקרנים
בודהיזם / הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?
...הרעיון הוא כי המציאות האמיתית היא אינה כפי מה שהאדם חווה אותה באמצעות החושים, אלא מהותה היא אחרת. הסבל נוצר רק משום שהאדם נקשר למה שהחושים שלו חשים שזו אשליה ולא אמת. אם ניקח את הרעיון הזה לקצה אחרון שלו, גם השכל האנושי של האדם הוא עצמו סוג של אשליה, משום ששכל אנושי רגיל רואה את הדברים השונים בעולם כדברים שונים, למרות שכולם הם בכלל ישות אחת ודבר אחד ממש. אז מה באמת צריך לעשות כדי להגיע להארה ולהיות בודהה? תשובה: צריך לחפש את האמת. דהיינו, האדם צריך...
בודהיזם / הדוניזם (נהנתנות) - הדרך אל הסבל / הדרך לשחרור מהסבל. מהי האמת?
... ואפשר בעצם לחדד ולומר, שצד אחד של המטבע אומר, כי על האדם לנסות להתנתק רגשית מכל דבר, כדי לא לסבול וכדי להגיע להארה ולהיות מאושר באמת, ומהצד השני של המטבע, על האדם כן לנסות להיקשר רגשית אל הדברים, כי ... להתקשר רגשית והיכולת לבטא את הרגשות שלו בעוצמה חזקה, כי הוא תמיד צריך להיזהר לא להקשר רגשית כדי לא לסבול. כך שהבודהיזם חסר את ההדוניזם ואת הנהנתנות. ומהצד השני, גם הנהנתן, גם הוא בסופו של דבר ירגיש שחייו חסרי ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים במציאות? מהו ציר ההנאה האין סופי? איך להגיע לשורש של המציאות? איך לזהות שקרנים ומנהיגי שקר? ועוד נושאים נוספים. ונתחיל מהעניין הבא, והוא כי מי שרוצה ליהנות מהחיים בהנאה אין סופית שמתחדשת בכל רגע מחדש, ... הגדרת הרצון של האדם, היא שורש הרע. כי הגדרת הרצון פירושו שהאדם מעדיף דבר אחד יותר מאשר דבר אחר. ופוטנציאל האפשרויות של המציאות שלנו בכל רגע ורגע, הוא אין סופי. וכאשר יש לאדם רצון מוגדר, על ידי זה הוא יוצר גבול בין הפוטנציאל של המציאות, לבין הישות של עצמו. כי הוא בעצם מתחבר לרצון אחד יותר מאשר לאפשרות אחרת. ואיפוס הרצון, הוא ... את כל הרצונות בו זמנית בבת אחת, ללא הגדרה כלשהי. כי כל רצון שיש לאדם, הוא בעצם ביטוי של פוטנציאל הרצון. ובנקודת הפוטנציאל של הרצון, שם נמצאים כל הרצונות האפשריים בבת אחת. ובנקודת שורש הרצון ששם כל הרצונות נמצאים בבת אחת, שם ... בין כל הרצונות. כי בנקודת שורש הרצון, שם ורק שם יש את החיבור של ההפכים של כל הרצונות. כי בפוטנציאל של האדם הוא יכול גם לרצות וגם לא לרצות כל דבר ודבר שקיים במציאות. ובנקודת שורש הרצון, שם יש ... גדול יותר ממנו. כי בין השורש של כל המחשבות לבין כל מחשבה ומחשבה יש הבדל מהותי, והוא ההבדל שבין הפוטנציאל של הדבר לבין הדבר עצמו. בין הכוח לבין הפועל. כי שורש הרצון או שורש המחשבה וכיוב, הוא נבדל מהותית ... שורש כל המחשבות כשורש לא מוגדר ולא מצומצם, וגם בו זמנית הוא מכיל בתוכו את כל המחשבות כולן כישויות נפרדות זו מזו. וכפי שכבר ביארתי במקום אחר, שגם לאין יש שורש. שהוא שורש שמכיל בתוכו את היש ואת האין ...
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 2
... אני. והשורש של האני הוא התמונה המלאה של המציאות. שמנקודת מבטה הכל זה אני. והשורש של הלא אני, הוא הנפרדות של המציאות. כי רק מצד האדם עצמו יכול להיות לא אני. כי מנקודת המבט של התמונה המלאה, הכל זה ... והיא מכילה בתוכה גם את התמונה המלאה של המציאות, וגם את כל החלקים של התמונה המלאה של המציאות, כישויות נפרדות. כי המציאות שלנו כוללת גם את התמונה המלאה של עצמה כישות אחת, וגם את כל שאר חלקי התמונה כישויות נפרדות. והתמונה המלאה האמיתית, היא זו שמכילה בתוכה גם את התמונה המלאה של המציאות כישות אחת, וגם את כל שאר הישויות כישויות נפרדות והכל בו זמנית כישות אחת. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת ולהתחבר לציר ההנאה האין סופית ששם ... במקום אחר, כי כל השקרים, הם רק ביטויים שונים של האמת. ובלי האמת שנמצאת בתוך השקר, לא היה קיום לשקר כלל. ומי שרוצה להשיג במחשבתו ולהתחבר לשורש של הכל, עליו למסור את נפשו על נקודת האמת של עצמו. דהיינו, ... את עצמו תמיד אולי ההפך הוא הנכון, על ידי זה האדם חושף את האמת ומעלים את השקר. כי השקר והשקרנים ומנהיגי השקר, הם מפחדים משאלות. כי כאשר האדם שואל שאלות, אז הוא חושף את האמת. והדרך המהירה ביותר של ... כאשר האדם מגיע למקום שבו לא מעודדים את האדם לשאול שאלות, על האדם להבין מיד שהוא הגיע למקום של שקרנים ומנהיגי שקר. כי השאלות הן גזר דין המוות של השקר. כי השאלות מבררות את האמת ומוציאות את השקר להורג. ... השכל. והוא השכל של החכם, שמאחד את שני סוגי השכל. כי בשכל הגדול יותר, שם גם אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות. כי יש את השכל האנושי שבו לדוגמה יש הבדל בין רגעי הזמן ובין המקומות השונים ובין הזמן ... השכל של החכם האמיתי, שם גם אין הבדל בין שני סוגי השכל האלו. שהיא השלמות והחיבור של האחדות ושל הנפרדות. שבו בבת אחת האדם מסוגל להכיל בתוכו גם את שיא האחדות של השכל שמעל השכל, וגם את שיא הנפרדות שהיא השכל האנושי. וזאת שלמות השכל וכולי. וכדי לזכות אליה, לשם כך על האדם להעמיק את עיונו בשכל של ...
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... והצד השני של סבל. ובשורש של השכל שהוא השכל שמעל השכל, שם הכל אחד והכל טוב. כי שם אין נפרדות בין רצונו של האדם לבין המציאות, וממילא הכל טוב תמיד. אלא, שיש דבר יותר טוב מאשר הכל טוב, והוא ... על שום דבר. מאחר שהוא האמת. והאמת לא מבוססת על שום דבר, כי היא לא תלויה בשום דבר. כי השקר מבוסס על השכל ועל הוכחות שכליות וכיוב, אך האמת היא אמת גם בלי הוכחות שכליות וכיוב. והשכל של האדם ... השכל שבא לידי ביטוי בשכל האנושי, על ידי זה האדם רואה את האחדות שיש בכל דבר, שבאה לידי ביטוי בנפרדות שבה השכל האנושי חושב. ואז ורק אז האדם בעצם נמצא במדרגה שבה אין שכל אין דאגות, ושבה יש גם ...
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
... נכון, אך אינני יודע זאת בוודאות מוחלטת. רק כשאדם מודה באמת באי - הידיעה שלו, הוא יכול להשתחרר מתחושת השקר והסבל. הוא מוסיף דוגמאות לשאלות שעל האדם לשאול את עצמו: מי אמר שצריך לחפש את האמת ולא את השקר? אולי חוסר שלמות הוא דווקא טוב? אולי בכלל אי אפשר להבין את המציאות? אולי עדיף לשקר ולא להודות באמת? כל השאלות הללו ממחישות את החשיבות של חקירה עצמית, מתוך כוונה להגיע לידיעה מוחלטת ולא סתם ... לחיים טובים באמת. מהו הפתרון לסבל? הדרך היחידה לצאת מהסבל היא להבין את המציאות כפי שהיא באמת, ללא אמונות שקריות. על האדם לבדוק את עצמו שוב ושוב, לשאול שאלות, ולא להאמין לכלום עד שיגיע לתשובה מוחלטת שאינה ניתנת לערעור. ... או כל אמונה שהיא הוא יסבול לנצח. ואדם יכול להגיד עד מחר שהוא מאמין שככה ומאמין שככה, הוא יכול לשקר לעצמו כי כל עוד יש באדם אמונה כלשהי אפילו הקטנה ביותר, יסבול! ולמה יסבול? כי בתוכו יחשוב תמיד, אבל ... החכם הגדול, לא מצליח לחשוב על כך שהן בכלל נמצאות באותו המקום ושהן אחד. והאדם ממשיך להאמין לנצח באמונות שקריות, ולנצח הוא יסבול מהאמונות השקריות שלו כי האמונה היא דבר היא לא אובייקטיבית, היא תמיד סובייקטיבית, והאדם שמאמין תמיד יהיה לו ספק, ותמיד היה ... היש והאין הם אחד? ומי אמר שבכלל צריך לחפש? ואולי אי אפשר להבין הכל, ואולי בכלל טוב לחפש את השקר וללכת לפי השקר? מי אמר מה צריך ומה רצוי? וכבר אמרתי כמה פעמים שהאליל הגדול ביותר של האדם הוא השכל שלו, אליו ... אז תגיד שאתה מאמין שזה כך, אבל אתה לא באמת יודע אם זה טוב או רע וכו. האם עדיף לשקר ולהגיד שאתה יודע, ואתה לא באמת יודע אלא רק מאמין? וכל אחד ואחד צריך לחפש, ויגיע למחויב המציאות, ומחויב ...
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
...אדם כזה עדיין צריך לגלות את ההבנה העמוקה והסופית, שכוללת את ההכרה שהכל, כולל סבל ואומללות, הוא שלם ומושלם לחלוטין. אליעד מזהיר את הקהל להיות ערניים לאנשים שמתיימרים להציל את העולם. מי שחושב שהוא באמת צריך להציל אחרים הוא בעצמו עדיין זקוק להצלה. הרעיון המרכזי הוא להגיע למצב שבו הצלת העולם נעשית אך ורק מתוך משחק והנאה, ולא מתוך צורך פנימי. איך לדעת אם אני מאושר באמת? מדוע אי אפשר להציל את העולם? איך להפוך למאושר באמת? מהי שלמות פנימית? למה אנשים סובלים...
כסף הוא רע ויוצר סבל וחוסר אושר - למה כסף רע?
כסף הוא רע ויוצר סבל וחוסר אושר - למה כסף רע?
... לרע. הרצון העז לכסף והרדיפה אחריו מונעים מהאדם להשתחרר מתפיסות מוטעות לגבי המציאות, וכך בעצם האדם נשאר כלוא בתפיסת הנפרדות ובתחושת הסבל. לדברי אליעד, כל זמן שהאדם עסוק בלרדוף אחרי כסף, הוא לעולם לא יצא מבית הכלא של הרצונות ...
פוסט טראומה - למה כולם סובלים מפוסט טראומה?
פוסט טראומה - למה כולם סובלים מפוסט טראומה?
... אותו, כי הזיכרון עצמו נתפס כדבר טוב. לפי אליעד, אדם יודע שהגיע להשתוות אמיתית רק כאשר כל הדברים הרעים שקרו לו בעבר, הופכים להיות דברים טובים באמת בזיכרונו. לדוגמה, גם אם בעבר קרה לאדם אירוע מאוד קשה או כואב, ברגע שהוא מגיע לתודעת השתוות אמיתית, הוא יחווה את הזיכרון של האירוע הזה כדבר חיובי לא פחות מאירוע טוב שקרה לו. הוא מסביר שכאשר האדם מבטל לגמרי את הרצון העצמי שלו - כלומר, לא אכפת לו באמת אם קורים ... אחת, והטוב והרע הם זהים לחלוטין. הוא מסביר שכאשר האדם מבטל את הרצון העצמי שלו באופן מלא, כל מה שקרה לו בעבר נתפס כטוב, כי אין לו עוד שום העדפה כלפי המציאות, ואז גם אם הוא נזכר בדבר רע שקרה לו בעבר, הזיכרון עצמו יהיה חיובי ומכיל באופן מוחלט. כך, לדבריו, ניתן להגיע למצב שבו האדם חי בעולם שבו ... יזכור את זה, וזה ישבש לו את כל החופשה, ואי אפשר להשוות חופשה שלא השתבש בה משהו, לעומת חופשה שקרה משהו טראומטי אפילו הקטן ביותר, שהאדם יזכור. וכל אדם קרה לו לפחות משהו אחד נגד רצונך, פחות טוב ממה ... וזו דרך ההשתוות, כלומר, להגיע לתפישת מציאות של אחדות של השתוות הטוב והרע. השתוות פירושה שגם שתיזכר בדבר הרע שקרה לך, אתה תזכור אותו גם כדבר טוב. וכל עוד האדם לא זוכר את העבר, לא חווה את כל מה שקרה לו מאז ומעולם כדבר טוב הוא לא הגיע לאחדות והשתוות. ולא משנה מה קרה, וגם אם קרו הדברים הכי ...
חשיבה חיובית, לחשוב חיובי, מחשבה חיובית - למה חשיבה חיובית היא סבל ושקר?
חשיבה חיובית, לחשוב חיובי, מחשבה חיובית - למה חשיבה חיובית היא סבל ושקר?
... חשיבה אמיתית, לא חשיבה חיובית. אליעד מציע שאדם יפסיק להיאבק במחשבות שלו ויתחיל להבין את המציאות כפי שהיא. במקום לשקר לעצמו, על האדם לשאול שאלות אמיתיות כמו מה אני באמת מרגיש?, למה אני מרגיש כך?, מה מניע אותי?. האדם ... מושג באמצעות חשיבה חיובית או שלילית, אלא דרך הבנה אמיתית של המציאות. אליעד מדגיש את הצורך להיות אמיתי ולא לשקר לעצמך. האדם יכול להיות מאושר אפילו בזמן שהוא חווה רגשות כמו עצב או פחד, כל עוד הוא מבין את ... לא באמת חווה את הרגשות שלו באופן טבעי. הוא לא מסוגל פשוט להיות, אלא כל הזמן צריך לתקן, לשנות, לשקר לעצמו. למה תחשוב טוב יהיה טוב הוא שקר? כאשר האדם אומר לעצמו יהיה טוב, הוא למעשה אומר לעצמו דבר ... בסופו של דבר, אין צורך לחשוב חיובי, ואין צורך לחשוב שלילי. הדבר היחיד שצריך לעשות הוא להיות אמיתי. לא לשקר לעצמך, לא לנסות להדחיק את הרגשות שלך, לא להיאבק במציאות - אלא פשוט להבין. הבנה אמיתית של המציאות מביאה ... כל הזמן במאבק הוא במאבק אומר האם זה באמת נכון, האם זה לא נכון כי האדם מנסה כל הזמן לשקר את עצמו האדם צריך לשקר את עצמו, האדם קורה לו דבר רע והוא משקר את עצמו אומר זה טוב זה לטובה, חצי הכוס המלאה כן אבל יצא לי מזה משהו טוב. כמו נגיד הדתיים שהם ... מה זה נקרא תחשוב אמיתי תנסה להבין את המציאות, זה הכל רק תנסה להבין את המציאות אתה לא צריך לשקר אתה לא צריך להגיד שטוב לך, אתה לא צריך להגיד שזה לטובה אתה לא צריך להגיד שזה לרעה, אתה ... ומי שרוצה להרגיש טוב באמת לא צריך לחשוב חיובי ולא צריך לחשוב שלילי ולא צריך כלום רק צריך לא לשקר, מה זה נקרא לא לשקר להתבונן לתוכך פנימה תגיד לעצמך מה אני באמת רוצה, למה אני רוצה את הדבר הזה, למה אני לא מסוגל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רוצה להבין את המציאות, דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוצה להבין את המציאות, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, מטפל רגשי, אימון אישי לירידה במשקל בתחום רוצה להבין את המציאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2188 שניות - עכשיו 06_08_2025 השעה 16:44:44 - wesi1