... המבט של האמת האמיתית של המציאות. וכאשר האדם מחפש את האמת
ורוצה לדעת את האמת, אז שואלים אותו (המציאות שואלת אותו) למה ומה הסיבה שבגללה הוא
רוצה לדעת את האמת? ואם יש לאדם תשובה כלשהי וסיבה מדוע הוא
רוצה לדעת את האמת, אז הוא לא ראוי עדיין לדעת את האמת. כי כדי לדעת את האמת, לשם כך צריך לרצות לדעת אותה באמת. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו מלבד הרצון לדעת את ... שהוא עוד לא ראוי לדעת את האמת. וכאשר יש לאדם סיבה מדוע הוא
רוצה לדעת את האמת, אז זה אומר שיש בעיניו דבר שיותר חשוב מאשר ידיעת האמת. כי הסיבה של הרצון לדעת את האמת, היא תכלית ידיעת האמת, וממילא היא חשובה אצל האדם יותר מאשר הרצון לדעת את האמת. כי כל זמן שהאדם
רוצה לדעת את האמת כדי להשיג לעצמו טובה כלשהי, הרי שהאמת עדיין לא מספיק חשובה לאדם. או במילים אחרות, האדם עדיין לא באמת
רוצה לדעת את האמת. כי כאשר שואלים את האדם מדוע הוא
רוצה לדעת את האמת, התשובה היחידה שצריכה להיות היא כדי לדעת את האמת. דהיינו, שהרצון של האדם לדעת את האמת, צריך להיות כדי לדעת את האמת ולא למען כל סיבה אחרת. וכאשר האדם
רוצה לדעת את האמת כדי לדעת את האמת ולא מכל סיבה אחרת כלשהי, אז ורק אז האדם יודע את האמת. והחיבור הזה של הסיבה לתוצאה, הוא החיבור החזק ביותר שיש בעולם, שבו התוצאה ... את האמת, כדי לדעת את האמת ולא בגלל שום סיבה אחרת. כי אם האדם
רוצה לדעת את האמת בגללה סיבה כלשהי, מלבד בגלל רצון אמיתי לדעת את האמת, הרי שהאדם לא מספיק
רוצה לדעת את האמת, והוא לא ידע את האמת. ולכן, על האדם לנסות לברר תמיד מהי האמת, גם בלי קשר לאם זה יביא לו תועלת כלשהי. כי ידיעת האמת, היא עצמה התועלת. ומצד האמת, ... תשובה. וידיעת התשובה, היא בניית האמת והשכל של האדם. ומי
שרוצה לדעת את האמת, עליו כל הזמן לשאול שאלות ולא לקבל שום דבר כמובן מאליו. ועל האדם להטיל ספק בכל דבר, עד שהוא יגיע לנקודת הוודאות של האמת עצמה. ויש כאלו שמפחדים ... בעצם חוסם את האפשרות של האמת הגדולה יותר להתחבר אליו. ומי
שרוצה לדעת את האמת, עליו לא להניח שום הנחת יסוד כלשהי, אלא לרצות ברצון אמיתי להבין את המציאות ויהי מה. ולטובת הכלל נחדד: כי זה בסדר גמור לחיות מתוך ספק. ועל האדם ...