אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוצה לאכול ✔הדרכת הורים, הילד לא רוצה ללכת לבית ספר, הילד עושה בעיות בבוקר, הילד לא קם בבוקר, הילד לא רוצה ללכת לגן, הילד לא רוצה להתקלח, הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:52הדרכת הורים, הילד לא רוצה ללכת לבית ספר, הילד עושה בעיות בבוקר, הילד לא קם בבוקר, הילד לא רוצה ללכת לגן, הילד לא רוצה להתקלח, הילד לא רוצה לאכול, איך לשכנע ילד? חינוך ילדים, למה הילד לא מקשיב לי? בעיות משמעת אצל ילדים
למה הילד לא רוצה ללכת לבית הספר בבוקר?

הורים רבים נתקלים בבעיה שילדים לא רוצים ללכת לבית הספר או לגן, בעיקר בשעות הבוקר. אליעד כהן מסביר לעומק שהקושי נובע בדרך כלל מרצון סמוי או גלוי של הילד להשיג משהו - תשומת לב, אהבה, שליטה או ניסיון להעניש את ההורה על דבר כלשהו. הדוגמה הנפוצה ביותר היא שהילד לא רוצה לקשור את הנעליים בבוקר, ומעכב בכך את ההורה שיוצא לעבודה.

אליעד מפרט כי חשוב להבין קודם כל האם הילד יכול לעשות את מה שמצופה ממנו. אם הילד באמת לא יודע איך לקשור נעליים - אזי מדובר בבעיה שונה לחלוטין ממצב שבו הוא יודע אך פשוט מסרב. ההבחנה הראשונה והחשובה ביותר, לפיכך, היא בין חוסר יכולת לבין חוסר רצון. אם הילד יודע לקשור אך לא עושה זאת, סימן שהוא לא רוצה לקשור את הנעליים.

האם הילד מנסה להעניש את ההורה?

הסבר אחד שאליעד מציג הוא שלילד יש מחשבה שהוא רוצה "לדפוק" או להעניש את ההורה. הילד, מסיבה כלשהי, עשוי לכעוס על ההורה ומבטא זאת דרך הסירוב שלו לשתף פעולה בבוקר. לדוגמה, הילד יכול לכעוס על כך שההורה לא הקדיש לו מספיק תשומת לב בערב, ולכן בבוקר הוא מנסה להעניש אותו.

כדי לפתור את הבעיה הזאת, אליעד מדגיש שחובה להבין לעומק את הסיבה האמיתית. אם הילד רוצה להעניש את ההורה, ההורה חייב לברר מדוע הילד מרגיש צורך להעניש. ייתכן והילד נפגע ממשהו שההורה עשה או לא עשה, וחשוב לפתור זאת על ידי שיחה פתוחה והקשבה אמיתית לרגשות הילד.

האם הילד מחפש תשומת לב ואהבה?

אפשרות אחרת שאליעד כהן מציג היא שהילד פשוט רוצה לקבל יותר תשומת לב ואהבה. הוא משתמש בהתנהגות הבעייתית כדי שההורה ישים לב אליו. לדוגמה, הילד לא רוצה לקשור את הנעליים ומצפה שההורה יעזור לו כי אז הוא ירגיש נאהב ומוערך. אליעד מציין שהדרך הטובה ביותר לפתור זאת היא לתת לילד יותר תשומת לב ואהבה באופן כללי, לא רק במצב הבעייתי עצמו, אלא גם בזמנים אחרים, מחוץ לסיטואציה הבעייתית.

האם הילד רוצה להרגיש שליטה וכוח?

אליעד כהן מציע גם את האפשרות שהילד מתנגד מפני שהוא רוצה להרגיש תחושה של שליטה וכוח. לעיתים ילדים מרגישים חלשים וחסרי כוח, והסירוב שלהם הוא הדרך להרגיש שהם בשליטה. במקרה כזה, חשוב לתת לילד תחושה של שליטה במקומות אחרים בחיים, לאו דווקא במאבק על קשירת הנעליים בבוקר. למשל, לתת לילד לבחור לבד מה ללבוש או מה לאכול, כך שיקבל את תחושת השליטה ממקום אחר.

איך לשאול את הילד למה הוא מתנהג כך?

אליעד מדגיש כי הדרך שבה ההורה ישאל את הילד על סיבת ההתנגדות היא קריטית. אסור לשאול את הילד בצורה שתגרום לו להרגיש שהוא חייב לשתף פעולה. במקום זאת, חשוב מאוד לומר לילד בצורה ברורה שהוא לא חייב לעשות את הדבר שהוא מתנגד לו, ושההורה מקבל אותו כמו שהוא, גם אם הוא לא משתף פעולה.

לדוגמה, אם הילד מסרב לקשור את הנעליים, במקום להכריח או לשאול באופן שיפוטי ("למה אתה לא קושר את הנעליים?"), עדיף להגיד לילד בצורה אוהבת ומקבלת: "זה בסדר, אל תקשור את הנעליים, אני לא כועס עליך, הכל טוב. אני באמת רק רוצה להבין, איך אתה מרגיש לגבי זה? מה מפריע לך? למה זה קשה לך?"

הסיבה לכך היא שאם הילד יחשוב שההורה מנסה לגרום לו לקשור את הנעליים בסופו של דבר, הוא עלול שלא להגיד את הסיבה האמיתית. רק כאשר הילד באמת מאמין שאין על ההורה לחץ או אינטרס סמוי לגרום לו לעשות משהו בניגוד לרצונו, אז הוא יוכל להיפתח ולספר את האמת לגבי מה שמפריע לו.

לסיכום, איך לפתור בעיות משמעת עם ילדים?

אליעד כהן מסכם כי הטעות הגדולה ביותר היא להתייחס רק להתנהגות החיצונית בלי להבין את הסיבות העמוקות של הילד. כדי לפתור את הבעיה באמת, חובה להבין לעומק מה הילד מרגיש, למה הוא מתנגד, ולספק לו את הצורך האמיתי שלו (אהבה, תשומת לב, שליטה או פתירת כעסים פנימיים). רק אחרי שההורה יבין באמת את המניע של הילד ויטפל בו ברגישות ואהבה, התנהגות הילד תשתנה מהותית ולאורך זמן.
רוצה להרגיש רוצה לקבל יותר תשומת לב הוא לא רוצה להרגיש רגש בחירה לטפל בילדים כועסת עליך לרצון איך לגרום לילד הטובה ביותר חוויות אוכל איך לגרום לילד איך לגרום לילדים איך לשכנע איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים אכילה אצל ילדים בית ספר בעיה בעיות בעיות משמעת בעיות משמעת אצל ילדים בעיות משמעת של ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא מקשיב הילד לא מקשיב לי הילד לא קם בבוקר הילד לא רוצה הילד לא רוצה לאכול הילד לא רוצה להתקלח הילד לא רוצה ללכת לבית ספר הילד לא רוצה ללכת לגן הילד עושה בעיות הילד עושה בעיות בבוקר הקשבה חינוך חינוך ילדים ילד ילד לא רוצה ילד לא רוצה ללכת לבית ספר ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא מקשיב לי לא קם בבוקר לא רוצה לאכול לא רוצה להתקלח לא רוצה ללכת לבית ספר לא רוצה ללכת לגן לאכול לבית ספר לגרום לילד לגרום לילדים להתקלח לחנך לחנך ילדים ללכת ללכת לבית ספר ללכת לגן למה הילד למה הילד לא למה הילד לא מקשיב למה הילד לא מקשיב לי לשכנע לשכנע ילד לשכנע ילדים מחנך מחנכים משמעת עושה בעיות בבוקר רוצה רוצה לאכול רוצה ללכת רצון שכנוע
איך לעמוד בהחלטה? איך לקבל החלטה ולעמוד בה? למה קשה לקבל החלטה? לא מצליח לשמור על הדיאטה, לא מצליח להפסיק לעשן, שינוי התנהגותי, למה קשה להבין מה אני רוצה? איך להיצמד להחלטה? הפסקת עישון, ירידה במשקל
איך לעמוד בהחלטה? איך לקבל החלטה ולעמוד בה? למה קשה לקבל החלטה? לא מצליח לשמור על הדיאטה, לא מצליח להפסיק לעשן, שינוי התנהגותי, למה קשה להבין מה אני רוצה? איך להיצמד להחלטה? הפסקת עישון, ירידה במשקל
... שלו. אותו אדם עדיין רוצה לאכול את העוגה, וההחלטה להימנע ממנה לא באה מתוך הבנה פנימית, אלא מתוך ניסיון לכפות על עצמו ... אלא כי הוא באמת לא רוצה לאכול רעל, ברור לו לגמרי שאין בזה שום יתרונות, אלא רק סכנה. לעומת זאת, בעוגה יש יתרונות ... ממגבלה אחרת. האדם לא רוצה לאכול כי ירגיש רע, ולא רוצה להימנע כי גם אז ירגיש רע. הוא בעצם תקוע בין שני דברים שהוא לא רוצה ... אליעד: אני באמת לא רוצה לאכול את העוגות למה הוא אוכל את העוגות? ש: כן אבל אם הוא היה מבין את מה שהוא אמר מה ההשלכות ... אוכל אתה לא אוכל אתה רוצה לאכול אתה לא רוצה לאכול אתה מרגיש רע מזה שאסור לך לאכול רעל אתה לא מרגיש רע מזה שאסור לך לאכול רעל, אתה לא אומר ... על עצמך שאתה באמת לא רוצה לאכול את זה אתה אומר אני לא רוצה לאכול את הרעל אין בזה יתרונות אני אמות מזה וזהו אבל לעומת זאת בעוגה אתה עדיין רוצה לאכול אותה אתה לא באמת לא רוצה לאכול אותה ולכן אתה מרגיש רע מזה שהחלטת לא לאכול כי זה כאילו לא היגיון שלך אלא זה כאילו איך ... לעצמו את האמת מה אני רוצה לאכול את העוגה או לא רוצה לאכול את העוגה למה זה קשה שב תברר תבדוק אתה רוצה לאכול תאכל לא רוצה לאכול אל תאכל וזהו. ש: הרגילו אותו לחשוב לא נכון. אליעד: אז אין בעיה אז הנה הוא למד לחשוב נכון ... ש: הוא בתוכו עדיין רוצה לאכול והוא לא רוצה להראות לעצמו את האמת. אליעד: למה אבל למה מההתחלה שנייה, בא בן אדם אומר טוב ... את עצמך באמת למה אתה רוצה לאכול מתוק מה הסיבות מה ההיגיון מה היתרונות מה החסרונות ואז או שתגיע למסקנה שזה בסדר לאכול ... שתגיע למסקנה שאתה לא רוצה לאכול מתוק ולא תהיה בעיה כי אתה באמת לא תרצה לאכול מתוק. ש: יש מאמץ. אליעד: לא רק בגלל המאמץ ... יגיע למסקנה שהוא לא רוצה לאכול את העוגה והוא לא יאכל כי הוא לא רוצה או שהוא יגיע למסקנה של תראה אני לא סגור על עצמי אבל ... בודק מה האמת שלך אתה רוצה לאכול תאכל לא רוצה לאכול אל תאכל וסע לשלום למה הוא לא בודק ומגיע למסקנות. ש: כי יכול להיות שהוא רוצה לעשות דיאטה ... שב עם עצמך תבדוק אני רוצה לאכול את העוגה הזאת שתהיה שם או לא רוצה תחליט שב תחליט מה שהחלטת תעשה למה אתה צריך טוב אני לא ... של אין לי מושג אם אני רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא אבל אני זוכר שאמרתי לעצמי לא לאכול או אני יודע אם אני רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא או אני לא יודע אם אני רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא, המחשבה שאומרת אני לא יודע מה אני רוצה ומישהו אמר לי לא לעשות זה ... אני לא יודע אם אני רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא, וואלה אני לא יודע הכל בסדר כאילו לא יודע אין לי מושג אני אוכל לא ... כל רגע להחליט שהוא רוצה לאכול את העוגה ואז הוא ירגיש עוד פעם מושפל כי הוא אכל את העוגה. אליעד: אז מה עדיף לשקר את עצמך ... לך תברר מה האמת אם אתה רוצה לאכול את העוגה או לא רוצה לאכול את העוגה ואז תפעל לפי זה מה הבעיה בזה תברר את האמת ואז תהיה שלם עם עצמך נכון אז מה האמת, ... שאם בן אדם יברר אם הוא רוצה לאכול את העוגה או לא האמת היא שהוא יגיע למסקנה וכשהוא יגיע למסקנה הוא יהיה שלם עם עצמו פי ... האמת לדעת אם אתה יותר רוצה לאכול את העוגה או לא זה עושה לך מאוד רע לברר את האמת לברר את האמת עושה לך רע, למה לברר את האמת ...
NLP / שכנוע - איך להשתמש בשאלות הסחה? איך להשתמש בשאלות הטעייה? איך לעשות מניפולציה? איך ליצור ספק אלטרנטיבי? איך לעשות הסחת הדעת? איך לשתול מחשבות בת מודע? איך לגרום למישהו להאמין לך?
... עצמה הבעת אמון ברעיון שלך. לדוגמה (חינוך ילדים): נניח שאתה רוצה שהילד שלך יאכל ארוחת צהריים. עכשיו, אם תשאל אותו האם אתה רוצה לאכול צהריים?, או אפילו לדוגמה תאמר לו בא לאכול ... אחד מהמקרים בתת המודע של הילד, תהיה תחושת ספק לגבי הרצון לאכול צהריים. דהיינו, תת המודע של הילד ישאל את עצמו, האם אני רוצה לאכול צהריים. לעומת זאת, באפשרותך לשאול את הילד שאלה ... ולומר לילד משפט אחר, שיעביר את הספק של הילד, למקום שבו בכל מקרה הוא מסכים עם מה שבאמת חשוב לך שהוא יסכים. לדוגמה: מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים?, שאז אתה בעצם מעביר מסר לתת ... והיא שבאפשרותך עוד יותר להרחיק את הספק מהמקום שבו אתה לא רוצה שהאדם השני יטיל ספק. כגון לדוגמה, המשפט שאומר מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים, שהוא בעצם מעביר את הפוקוס של השומע, מהשאלה האם אתה רוצה לאכול, לשאלה מה אתה רוצה לאכול, שההתלבטות בה, בכל מקרה מסכימה עם זה שהוא רוצה לאכול. אבל עדיין יש בה חיסרון. כי כאשר האדם חושב על ... שאתה מוכן שהוא יחשוב עליו, אל הספק שאתה לא מוכן שהוא יחשוב עליו, המרחק הזה הוא לא ככ גדול. וכאשר אתה אומר לילד מה אתה רוצה לאכול, עדיין אתה לא מספיק מרחיק אותו מהספק של האם ... לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את הספק האלטרנטיבי שאתה מציג בפניו, ליותר ממשי וליותר מוחשי. לדוגמה: במקום לשאול מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים, תשאל מה אתה רוצה מעדיף לאכול ... ואתה משלב אותו בתוך משפט שאלה, כאשר בעצם השאלה עצמה, יש הסכמה מהותית עם מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. כי בשאלה מה אתה רוצה לאכול X או Y? יש בעצם הסכמה מהותית שהוא באמת רוצה לאכול . ומה לאכול, זאת בעצם צורה, של המהות שהיא ... המהותית של האדם, עם הדבר שאתה רוצה שהא יסכים איתך. ועוד אוסיף, שמי שישים לב לדוגמה שהבאתי קודם, שבמקום לשאול מה אתה רוצה לאכול לארוחת צהריים, תשאל מה אתה מעדיף לאכול לארוחת צהריים X Y Z כנל, יש בה עוד טכניקה נוספת, שבה המילה רוצה הוחלפה למילה מעדיף. זא במקום מה אתה רוצה לאכול לצהריים, נעשה שימוש במילה מה אתה מעדיף לאכול לצהריים. כאשר היתרון היחסי של השימוש במילה מעדיף, הוא שהוא מרחיק ברמה האסוציאטיבית את השומע מלשמוע את המילים רוצה לאכול. כי כאשר האדם שומע את המילים מה אתה רוצה לאכול, ישר הוא יכול לחשוב על האם בכלל הוא רוצה לאכול. וכאשר אתה אומר למישהו, מה אתה מעדיף לאכול, המילה מעדיף יש בתוכה מסר סמוי נוסף, שאומר בעצם שזה שאתה רוצה לאכול, זה כמובן ברור. והשאלה היא רק לגבי ההעדפה שלך ...
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
... להימנע מאכילת עוגה, אבל הוא מתקשה להתאפק, הוא יכול להשתמש בשיטה הזו על עצמו ולשאול: האם אני בטוח ב - 100% שאני רוצה לאכול את העוגה הזאת? האם אין שום אפשרות שאני בעצם לא רוצה לאכול אותה?. השאלה הזו יוצרת ספקות לגבי הוודאות הראשונית של הרצון, ומאפשרת לאדם לקבל החלטה שלא לאכול את העוגה ... לדוגמה, אדם בדיאטה שמחליט לאכול עוגה אינו חייב להיות בטוח לחלוטין שזה מה שהוא רוצה, אלא מספיק שהוא חושב יותר שהוא רוצה לאכול מאשר לא רוצה. באופן דומה, אם אדם פוטר מעבודתו ומרגיש רע, הוא יכול לבדוק עם עצמו: האם אני בטוח במאה אחוז ... יכול להיות שיהיו לו ספקות אבל עדיין הוא בסוף ילך עם זה למה כי ב51% הוא חושב את מה שהוא חושב, לדוגמה נגיד בן אדם רוצה לאכול את העוגה ורוצה גם לא לאכול את העוגה בן אדם בדיאטה לדוגמה גם רוצה לאכול את העוגה וגם לא רוצה לאכול את העוגה בסוף אם הוא יחליט לאכול את העוגה זה לא בגלל שהוא בטוח שהוא רוצה לאכול את העוגה זה בגלל שהוא באופן יחסי יותר רוצה לאכול את העוגה מאשר לא רוצה לאכול אותה. אוקי זאת אומרת ההחלטות בסופו של דבר מתקבלות לאו דווקא לפי ביטחון של 100% אחוז אלא לפי ביטחון של אחוז אחד יותר מאשר ההפך ולכן כששואלים בן אדם לדוגמה בן אדם נגיד בדיאטה, אוקי והוא רוצה לאכול נגיד את העוגה ואנחנו רוצים שהוא לא יאכל את העוגה ואז לדוגמה נגיד שואלים אותו אתה בטוח ב100% שאתה רוצה לאכול את העוגה הזאת, עכשיו מה בעצם עשינו לו פה שתלנו לו מחשבה בראש שאומרת לו זה יהיה בסדר שתאכל את העוגה הזאת רק אם אתה בטוח ב100% שאתה רוצה לאכול אותה, אבל האמת שזה לא נכון כי מצד האמת הוא יכול לאכול את העוגה והתשובה שאמורה להתקבל היא אני לא בטוח במאה אחוז שאני רוצה לאכול את העוגה אבל עדיין אני יותר רוצה לאכול אותה מלא רוצה לאכול אותה. אוקי זאת אומרת שימו לב יש שתי דרכים לקבל החלטה דרך אחת אומרת אני יותר רוצה את זה ולכן אני עושה את ... מה שבן אדם יכול לעשות כדי לגרום לעצמו לא לאכול את העוגה ולשמור על הדיאטה זה לשאול את עצמו האם אני בטוח ב100% שאני רוצה לאכול את העוגה אין אפשרות שהמוח יגיד כן, אוקי ואם בן אדם אומר כן שאלתי את עצמי אם אני בטוח והמוח אמר כן אז הוא ... יותר ממחשבה אחרת הוא יכול לשכנע את עצמו בדיוק בשיטה הזאת נגיד שהמוח אומר לו תאכל את העוגה, אתה בטוח ב100% שאתה רוצה לאכול את העוגה. נגיד דוגמה אחרת נגיד שבן אדם רע לו מאיזה משהו נגיד בן אדם פיטרו אותו אוקי ועכשיו רע לו, בן אדם ...
חופש אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי
... היא לוקחת את החופש של הדבר. כי כאשר הדבר אינו מוגדר, כגון לדוגמה, כאשר האדם לא מגדיר מה הוא רוצה לאכול , אז הוא חופשי לאכול מה שהוא רוצה. אבל ברגע שהאדם כן מגדיר מה הוא רוצה לאכול, אז הוא כבר לא ממש חופשי לאכול מה שיתנו לו ... לא תהיה כרצונו, אבל הוא גם לא יכול ליהנות מכך שהמציאות היא כרצונו. וכאשר האדם לא מגדיר מה הוא רוצה לאכול, אז הוא יכול ליהנות מכל אוכל שהוא, רק אם הוא כן מגדיר, שהוא כן רוצה לאכול. אבל אם האדם לא יגדיר מה הוא רוצה לאכול , והוא גם לא יגדיר שהוא בכלל רוצה לאכול, אז הוא כבר לא ייהנה מהאוכל בכלל. והוא לא יסבול ממנו, אבל גם לא ייהנה ממנו. ובנוסף, מי שכן מגדיר שהוא רוצה לאכול, והוא כן מגדיר מה בדיוק הוא רוצה לאכול, הוא ייהנה יותר מכך שהוא יאכל את האוכל המוגדר שהוא רוצה לאכול, יותר מאשר מי שלא הגדיר מה הוא רוצה לאכול. כי כאשר יש הגדרת רצון, אז יש גם מילוי רצון, ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... יש תירוץ אלא יש תירוץ שהוא יבוא. אבל הוא אמר נכון, שלפעמים אני אומר למישהו מה אתה רוצה לאכול?. מי אמר שאני רוצה לאכול, עכשיו לא רוצה לאכול על הפרנציפ. יש גם את זה צריך לשים לב. אבל פה זה שונה כי אתה מנסה לשכנע את ... יכולתי לא לאכול?, הוא היה על האמצע אז תגיד לו תאכל. ויש מצב שהבן אדם אומר אני לא רוצה לאכול. אז אם אתה תשתוק אז הוא לא יאכל אם תגיד לו תאכל הוא יהיה חלש מדי. אבל הוא ... נושאים שיש לי מחשבה מסויימת וזה בסדר, זאת אומרת לא עולה לי. אליעד: יש לדוגמה, אני רוצה לאכול ולא מיד בא לך אני רוצה להישאר רעבה, ויש אני רוצה ללכת לעשות משהו ויש קופץ לך לא בא לי. הבנתם את השאלה שלה? היא אומרת לפעמים יש אני רוצה לאכול בסדר, היא אומרת אם כל דבר קופץ ההפך שלו, למה יש דברים שקופץ ההפך שהוא מהר ... תאכלי וישר קופץ לך לא, אל תאכלי. אבל אם את בכל מקרה לא כל כך רוצה להיות רעבה כי את רוצה לאכול, אז כשאת אומרת בוא נלך לאכול לא קופץ לך האני רוצה למות ברעב. עכשיו לעומת זאת ... אותו. זאת אומרת הרצון בכל מקרה קיים. יש אני כרגע רוצה לקום לאכול ואז את אומרת אני רוצה לאכול אוקי, את כבר רוצה לאכול לכן לא עולה לך ההפך. אבל יש אני לא יודעת מה אני רוצה ואז את אומרת טוב אני ...
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 2
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 2
... רזים או אנורקטים? אליעד ממחיש זאת דרך הסרט השמן והרזה ודרך ניתוח התנהגות של אנשים בעלי הרגלי אכילה שונים: אדם שמן אוכל משום שהוא פשוט רוצה לאכול, בא לו, ואין לו סיבה מיוחדת. אם יש אוכל, והוא יכול לאכול - הוא יאכל. ... רגיל אליה. כלומר, במקום לאכול מתוך רצון סתמי (כי בא לי), עליו להכניס לעצמו כלל חדש: אני אוכל רק אם יש לי סיבה טובה לכך. בכל פעם שהוא רוצה לאכול, עליו לשאול את עצמו: האם אני חייב לאכול עכשיו? ואם אין לו סיבה משכנעת ... כשבא לו או כשאי אפשר להמשיך. לעומת זאת בן אדם אנורקטי נגיד הוא הפוך מה הוא עושה הוא אומר אני לא אוכל בכלל למה אתה לא אוכל לא בא לי לא רוצה לאכול לא אוכל כלום מתי הוא אוכל כשהוא חייב לאכול טוב אין מה לעשות חייב לאכול ... חייב לאכול אני לא אוכל הראשון אומר אני אוכל כי בא לי אני אפסיק רק אם אני לא אוכל להמשיך האנורקטי אומר אני לא אוכל אף פעם עזוב אותי לא רוצה לאכול אני אוכל רק אם אני חייב. עכשיו מה אני בסך הכל אמרתי אמרתי אתה שמן כן ... מעניין אותי הרזה הוא לא נושא השיחה אתה צודק נכון הוא לא נושא השיחה עכשיו השמן התעורר לך רצון לאכול יפה אז ביומיום אתה אוכל למה כי אני רוצה לאכול אומר לך אדוני אין יותר אני אוכל כי אני רוצה לאכול אין נגמר אוכל כי רוצה לאכול אתה חייב לאכול אתה צריך להוכיח שאתה צריך לאכול אם אתה לא מסוגל להוכיח ... אוכל. אליעד: בא לו כי הוא אוכל הוא אוכל בא לי לאכול אני אוכל אם תגיד לו אתה לא יכול לאכול הוא יפסיק אבל אם הוא יכול לאכול למה לא הוא רוצה לאכול. הבנו את זה? ש: שנייה בוידאו השני הדגשת יותר את הקשר בין רצון לסיבה אמרת שזה שהוא רוצה לאכול זאת לא סיבה זאת אומרת זאת סיבה אבל היא לא סיבה שבגללה כאילו פרטת את זה ...
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
... מצליחים להגדיר מהי המטרה שלהם, או במילים אחרות, מה הם באמת רוצים. אליעד נותן דוגמה פשוטה להבנת העניין: אם אדם לא מגדיר כלל מה הוא רוצה לאכול, הוא לא יוכל להתאכזב מהאוכל. אם האדם אומר לא אכפת לי מה אני אוכל, אז מה שיקבל יהיה בסדר מבחינתו. אך אם האדם מגדיר מראש מה הוא רוצה לאכול, נוצר פוטנציאל לאכזבה, כי יתכן שלא יקבל בדיוק את מה שרצה. מהו המצב שמעורר את הקונפליקט ... לי מה אני אוכל אז לא יכול להיות שיהיה לך רע ממה שאתה אוכל אבל אם אתה רוצה שתהיה אפשרות שתתאכזב מהארוחה אתה פשוט צריך להגדיר מה אתה רוצה לאכול לפני שאתה אוכל ואז יש אופציה שתתאכזב יש אופציה שתהנה ויש גם אופציה שתתאכזב. עכשיו אז זאת אומרת שההיגיון אומר שאם אתה לא מגדיר בכלל מה אתה רוצה לאכול אתה לא יכול להתאכזב אבל אם אתה מגדיר מה אתה רוצה לאכול אתה יכול להתאכזב. אבל מה כתוב פה, פה כתוב שיש מצב מעורבב שאתה גם לא מגדיר מה אתה רוצה לאכול אבל אתה גם מגדיר חלקית שאתה רוצה לאכול כאילו יש לך חצי רצון מוגדר וחצי רצון לא מוגדר ואז מי שאין לו שום רצון מוגדר, מי שקם ...
איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר?
איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר?
... כלל מופיעות התנגדויות רבות. רוב האנשים נוטים להתמודד עם ההתנגדות באמצעות ניסיון להפריך אותה או להקטין את חשיבותה. למשל, אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התגובה הרגילה תהיה להסביר לו מדוע זה לא באמת מזיק, או מדוע ההנאה מהטעם ... במקום לנסות להפריך או למזער את החשיבות של ההתנגדות, צריך להשתמש בה בדיוק כפי שהיא כדי לחזק את הטיעון ההפוך. לדוגמה: אם מישהו אומר: אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התגובה תהיה: אתה צודק, בדיוק בגלל שזה לא בריא אתה צריך לאכול את הציפס. ... שבגללה הוא אינו רוצה לעשות את מה שמנסים לשכנע אותו לעשות. הדרך האינסטינקטיבית להגיב היא לנסות להפריך את ההתנגדות, למשל אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התגובה הטבעית תהיה לנסות להראות לו שזה לא כזה לא בריא, או שזה לא משנה כי זה טעים, או שצריך ליהנות בחיים. הגישה הרגילה לשכנוע מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא. התגובה הרגילה היא להסביר לו למה זה לא באמת לא בריא או למה זה לא משנה. ... בעמדה ההפוכה. כלומר, לקחת את הסיבה שבגללה הוא לא רוצה ולעשות ממנה את הסיבה שבגללה הוא כן צריך לעשות את זה. דוגמאות: אם מישהו אומר אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, התשובה תהיה נכון, ולכן אתה צריך לאכול ציפס. אם מישהו אומר המוצר יקר לי, ... ליתרון פסיכולוגיה של מכירות עוד משהו בנושא הזה של שכנוע אתה בא לשכנע מישהו במשהו לדוגמה אתה בא לשכנע מישהו לאכול ציפס ואז הוא אומר לך אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא, עכשיו מה ה - default אומר שמה עושים בדרך כלל כשמישהו אומר לך אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא אז מה אומרים לו מה האינסטינקטיבי שאתה אומר לו? אומרים לו כל מיני דברים ... הדרך האידיאלית יותר לשכנע היא אחרת. ש: אידיאלית. אליעד: אידיאלית לפחות שתהיה לך ב - memory אחר כך תבחר מה לשכנע, נגיד שמישהו אומר לך אני לא רוצה לאכול ציפס כי זה לא בריא אז הוא בעצם רוצה שתסכים איתו שזה שזה לא בריא זה רע ומהסיבה הזאת עדיף שלא ... ואתה חושב אולי זה לא נכון לא רק אולי זה לא נכון גם אולי ההפך המוחלט של זה הנכון, כשאתה עושה את זה אז המוח מתפתח ואז כשמישהו אומר לך אני לא רוצה לאכול כי x אז אתה אומר לו בגלל זה אתה צריך לאכול, אני לא רוצה לעשות את זה כי משהו אתה אומר לו ...
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
הספר להיות אלוהים - האני ושורש הרצון - איך נוצר הרצון איך נוצר האני של האדם, כלום, אין, המקום והזמן, חלק 2
... האדם, יש תחילה להבין מהו בכלל רצון. כאשר אדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, חשוב להבין מה גרם לו לרצות דווקא תפוח ולא משהו אחר. אליעד מסביר שהרצון של האדם מורכב מכמה שלבים, ובמקום לשאול מיד למה אני רוצה ... עמוקה יותר של מושג הרצון עצמו. לפי אליעד, המשפט אני רוצה לאכול תפוח מורכב מרובדים רבים: הצורה החיצונית: אני רוצה לאכול תפוח. מתחת לזה: אני רוצה לאכול. ומתחת לזה עוד רובד כללי יותר: אני רוצה. ובתחתית: אני. כלומר, לפני שתשאל למה אתה רוצה משהו מסוים, עליך להבין תחילה מי הוא אותו אני ... הקודמת. הנושא כאן, הוא איך נוצר הרצון? כשאדם אומר אני רוצה לאכול תפוח, מה גרם לכך שתרצה לאכול תפוח? איך נוצר הרצון? למשל לאדם יש התלבטות בחיים, אז השאלה היא, למה אני רוצה את זה או את זה? אבל לפני ... מה אתה רוצה. והסברנו שלכל דבר יש מחויב ואפשרי. למשל אני רוצה לאכול, לאכול זה אפשרי, והמחויב זה אני רוצה. ובמשפט, אני רוצה, האני זה המחויב והרוצה זה האפשרי. ואז נשאלת השאלה איך נבין מי זה האני. ואז ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הילד לא רוצה ללכת לבית ספר, הילד עושה בעיות בבוקר, הילד לא קם בבוקר, הילד לא רוצה ללכת לגן, הילד לא רוצה להתקלח, הילד לא רוצה לאכול, איך לשכנע ילד? חינוך ילדים, למה הילד לא מקשיב לי? בעיות משמעת אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: רוצה לאכול, מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רוצה לאכול, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, אימון אישי להפרעות קשב, אימון אישי בטלפון בנושא רוצה לאכול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 5.3281 שניות - עכשיו 27_05_2025 השעה 22:15:07 - wesi1