אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
איך להסתכל על נושאים שנראים לא מעניינים?

כשאדם נתקל במידע או בתוכן שלכאורה לא מעניינים אותו, הוא יכול להתייחס אליהם בשתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא להסתכל על הדברים מנקודת מבט של פונקציונליות, כלומר, האם המידע שימושי לו באופן ישיר או לא. לדוגמה, אם אדם צופה בתוכנית בישול ואין לו עניין בבישול, או שומע הרצאה על ראיונות עבודה כאשר הוא בכלל עצמאי ואינו זקוק לכך, הוא יכול לחשוב שאין טעם להקשיב, מכיוון שהמידע לא יועיל לו באופן ישיר.

אליעד כהן מדגים זאת עם הדוגמה של לימוד השפה הטורקית, למשל כיצד אומרים "סבתא" בטורקית. מי שלא מתכנן לדבר טורקית עשוי להרגיש שזה מידע מיותר, מכיוון שאין לו תועלת מיידית. כך שאם האדם חושב במונחי פונקציונליות, הוא יבחר להתרחק מהמידע הזה.

מהו מידע מבוסס ידע ומה החיסרון שבו?

אליעד מסביר שיש סוגי מידע מבוססי ידע או זיכרון בלבד, כמו שפה חדשה, שמות של פרחים, תאריכים היסטוריים, וכדומה. לדוגמה, אין שום היגיון מיוחד מדוע המילה "סבתא" בטורקית היא כך ולא אחרת, או מדוע פרח מסוים נקרא בשם כזה ולא בשם אחר. אלו עובדות שניתן היה באותה מידה להחליף אותן בעובדות אחרות. המידע הזה תלוי אך ורק בזיכרון. כאשר אדם נחשף למידע מסוג כזה ואין לו בו צורך ישיר, הוא באמת מבזבז את הזמן שלו בלימוד כזה.

מהו מידע מבוסס היגיון ולמה הוא מועיל?

לעומת זאת, יש סוג מידע אחר, המבוסס על הבנה והיגיון. מידע מסוג זה הוא לא סתם עובדות אקראיות, אלא הסברים המלמדים את השומע איך לחשוב, איך לפתור בעיות, ואיך להתמודד עם מצבים שונים. אליעד מביא כדוגמה מצב שבו לקוח מתלונן שהמוצר יקר. השאלה איך לענות לו היא שאלה המבוססת על ניתוח והיגיון: מה עובר בראש של הלקוח, איך הלקוח חושב, ומה תהיה הדרך היעילה לענות לו. זה לא מידע שרירותי, אלא שיטה של חשיבה שאפשר להשתמש בה בתחומים נוספים רבים.

דוגמה נוספת היא מקרה שבו בראיון עבודה שואלים שאלות מפתיעות. גם כאן אין תשובה שרירותית, אלא הסבר הגיוני על איך להתמודד עם סיטואציה כזו. מידע כזה עוזר לפתח מיומנויות חשיבה, והוא שימושי באופן רחב יותר מאשר עובדות אקראיות.

איך ניתן לפתח חשיבה מכל תחום, גם מתחומים שנראים לא רלוונטיים?

אליעד מדגים כיצד אפשר למצוא היגיון ועניין בכל תחום, אפילו כאלה שלכאורה אינם קשורים לחיי היומיום של האדם. למשל, כשאדם צופה בסרטון על בניית בניין, מעבר לידע הטכני (שהוא מידע אקראי), אפשר למצוא הסברים יצירתיים של שיטות עבודה. באופן דומה, כשמישהו מלמד איך לקלף אננס, יש חלק של ידע כללי, אך יש גם היגיון בשיטות השונות לקילוף - לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות שאפשר לנתח ולהשוות. התבוננות כזו מלמדת איך לחשוב בצורה יצירתית ויעילה יותר.

גם בצביעת תקרה יש עשרות שיטות שונות, וכל שיטה מבוססת על היגיון מסוים. התבוננות וניתוח ההיגיון מאחורי הפעולות הפשוטות האלה יכול לשפר את החשיבה האנליטית של האדם.

למה כדאי להתעניין בכל דבר, גם אם הוא לא קשור ישירות לחייך?

למרות שיש נטייה לחשוב שמה שלא נוגע לאדם באופן ישיר אינו מעניין, אליעד ממליץ להתייחס לכל סיטואציה כאל תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל. כשאדם מתעניין למה מישהו בחר לעשות פעולה מסוימת בדרך אחת ולא אחרת, הוא למעשה מתרגל ומפתח את כושר החשיבה שלו. כך הוא לומד להסתכל בצורה עמוקה יותר על העולם, מבין איך למצוא יתרונות וחסרונות בכל שיטה, ומפתח מיומנויות לפתרון בעיות.

אליעד מדגיש ש - 99.99% מהתכנים שהוא מעביר מבוססים על היגיון ולא על זיכרון או ידע שרירותי. גם כאשר הוא מדבר על נושאים שנראים כביכול לא קשורים, התוכן מתמקד בחשיבה ובפתרון בעיות, כך שההיגיון שמאחורי הדברים יכול להיות שימושי בכל תחום ובכל מצב בחיים.

איך אליעד כהן מצליח להבין בתחומים רבים?

אליעד מסביר שיכולת ההבנה שלו בנושאים מגוונים כל כך נובעת מכך שהוא ניגש לכל בעיה מנקודת מבט הגיונית ואנליטית. הוא לא זוכר המון עובדות אקראיות, אלא מנתח באופן שיטתי כל סיטואציה ובעיה. כאשר הוא נתקל בנושא חדש, הוא בודק כיצד אפשר לנתח אותו בצורה הגיונית, ולכן הוא מצליח ליצור רושם של הבנה ובקיאות בתחומים רבים, גם בלי ידע אקראי רב.

אליעד מעודד את השומעים להפסיק להתייחס לחיים כמשעממים, ולהתחיל לחפש את ההיגיון בכל דבר. מי שעושה זאת ילמד כיצד לפתח את השכל, ימצא עניין בתחומים מגוונים, ויפתח יכולות חשיבה מועילות ושימושיות לחייו.
איך אפשר להסתכל על נושאים שנראים לא מעניינים?

ההתבוננות הראשונה מתמקדת בשאלה האם המידע שנחשפים אליו הוא פונקציונלי או לא. לפעמים רואים תוכנית בישול בטלוויזיה אבל אין עניין בבישול, או ששומעים הסבר על ראיונות עבודה למרות שכבר לא מחפשים עבודה. בשיטה הזו, אם הנושא לא רלוונטי למי שצופה או שומע, הוא נתפס כבלתי מועיל או בזבוז זמן. לדוגמה, אם מישהו מלמד איך אומרים בטורקית 'סבתא', אבל לא מתכננים לדבר טורקית, אפשר להחליט שזו אינפורמציה מיותרת.

מהו מידע מבוסס ידע וכיצד הוא משפיע על מידת העניין?

יש מידע שהוא בעיקרו מבוסס ידע או זיכרון. דוגמאות לכך הן לימוד שפה: בטורקית אומרים 'סבתא' בדרך מסוימת, אבל זה תלוי בשינון ולא בהיגיון. כך גם כשמספרים על שמות של פרחים, תאריכים שבהם הם גדלים, או פרטים על סוג חומר מסוים במלט. מידע כזה הוא במידה רבה אקראי: באותה מידה יכלו להיות לו פרטים שונים, וזה לא היה בהכרח סותר היגיון. אם אין לאדם עניין בשפה ספציפית או בפרחים מסוימים, ייתכן שזה ירגיש כמו בזבוז זמן להמשיך ללמוד זאת.

מהו מידע מבוסס היגיון ולמה הוא חשוב?

בניגוד למידע המבוסס בעיקר על ידע כללי, יש מידע שמבוסס על הבנה והיגיון. לדוגמה, כאשר שואלים "מה כדאי לענות ללקוח שחושב שהמוצר יקר?" או "מה צריך לעשות כשהמראיין שואל שאלה מפתיעה?", התשובות כאן מבוססות על ניתוח מחשבתי: איך המוח חושב, איך מגיבים בצורה הגיונית, ואיך פותרים את הבעיה. מידע כזה הוא לא אוסף של עובדות אקראיות, אלא שיטה של חשיבה שאפשר ליישם במצבים שונים.

איך זה קשור לדוגמאות יומיומיות של בנייה, קילוף אננס או צביעת תקרה?

גם בתחומים שנראים לכאורה רחוקים מהחיים שלנו, אפשר למצוא היגיון שניתן ללמוד ממנו. אם רואים מישהו שמסביר איך בונים בניין, חלק מההסבר הוא ידע טכני על חומרי גלם. אבל יכול להיות גם הסבר מבוסס היגיון, כמו דרכים יצירתיות לערבב חומרים. באופן דומה, בקילוף אננס יש היגיון בשיטה שבה חותכים, יתרונות וחסרונות בכל שיטה, וכך לומדים לפתח חשיבה יצירתית.

מדוע כדאי להתעניין גם בדברים שנראים לא קשורים?

יש מי שיאמר שמה שלא קשור אליו לא מעניין אותו. אולם אפשר לראות בכל תחום תרגיל מחשבתי לפיתוח השכל: לברר למה מישהו בוחר בדרך פעולה מסוימת, להשוות יתרונות וחסרונות, ולפתח מיומנויות חשיבה. אם מציירים את התקרה, יש מאה שיטות לצבוע, ובכל שיטה אפשר למצוא היגיון אחר. כשמכירים את ההיגיון שבבסיס הפעולות, מגלים איך ליישם אותו גם בתחומים אחרים.

איך זה מתקשר לכך שרוב המידע שמועבר הוא מבוסס היגיון?

יש אנשים שמשיגים ידע רב בתחומים רבים בזכות התמקדות בהיגיון. במקום לשנן אינספור עובדות, הם מסתכלים על נושא באופן הגיוני, מחפשים פתרונות לבעיות ומנתחים תהליכים. כך נוצר רושם של בקיאות כללית, גם בלי שינון מרובה. אם עיקר התוכן מבוסס היגיון ולא ידע אקראי, אפשר ליישם את ההבנות בכל תחום ולמצוא עניין כמעט בכל נושא.

בסופו של דבר, אפשר להחליט מה מעניין ומה לא מעניין על בסיס פונקציונליות, אבל אפשר גם לחפש את ההיגיון שבכל דבר, וכך לפתח את החשיבה. מי שרוצה להעמיק, יכול לחפש איך למצוא עניין בכל דבר, איך לפתח את השכל בכל תחום ואיך להתבונן על העקרונות השכליים שבבסיס כל פעולה.
מאיפה הידע של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין בכל כך הרבה תחומים? השכל של אליעד כהן, החשיבה של אליעד כהן, ההיגיון של אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, 2 סוגים של מידע, מידע תלוי היגיון, מידע תלוי ידע כללי, מידע תלוי זיכרון
להרגיש להתלונן בצורה יצירתית תרגול קוגניטיבי המון עובדים עצמאים מיומנויות ידע לשפר יכולת קוגניטיבית סיטואציות למצוא איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מאליעד כהן איך ללמוד מכל דבר איך למצוא איך למצוא עניין איך למצוא עניין בכל דבר איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח את השכל מכל דבר איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אליעד כהן בכל תחום האם ללמוד מאליעד כהן היגיון השכל השכל שיש בכל דבר התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חידה חידות חידות היגיון חידת היגיון חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם להסתכל להסתכל על השכל שיש בכל דבר להתעניין להתעניין במה שלא מעניין אותך לחשוב בהיגיון ללמוד ללמוד מאליעד כהן ללמוד מכל דבר למה להתעניין במה שלא מעניין אותך למה ללמוד למה ללמוד מאליעד כהן למה לפתח את השכל למידה למצוא למצוא עניין למצוא עניין בכל דבר לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח את השכל מכל דבר לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מה ללמוד מה ללמוד מאליעד כהן מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שכל שיש בכל דבר תכנים של אליעד כהן תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
... לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר איך לקרוא ספר בצורה שתהפוך את הלימוד ... את עצמו: מה זה אומר לי? איזו משמעות אני יכול ללמוד מזה? איזה תהליך פנימי מסתתר בתוך הדבר שקרה, וכיצד אוכל ... לא באמת מועילה והוא למעשה לא למד כלום. כיצד לאמן את המוח לחשיבה אפקטיבית דרך קריאה? ההמלצה המעשית של ... וכל ידע שנצבר הופך לכלי שימושי לחיים עצמם. איך ללמוד בצורה אפקטיבית? כיצד לקשר קריאה לחיי היום - יום? איך ... כיצד ליצור דוגמאות? איך להפוך ידע ליישומי? מהי חשיבה אפקטיבית? למה הקריאה שלי לא אפקטיבית? ...
הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר
הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר
... המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר איך להבין לעומק כל טקסט וכל אירוע שקורה לנו? כל אדם נתקל מדי יום במידע רב - זה יכול ... הוא מסביר כיצד לפרק כל דבר לחלקים בסיסיים, להבין את הפשט, ולאחר מכן לחשוף את המשמעויות הנסתרות וללמוד מזה על עצמנו. איך לומדים מספר כמו ליקוטי מוהרן? אליעד מסביר שכדי ללמוד את ליקוטי מוהרן של רבי נחמן, או כל טקסט אחר, יש לפרק אותו קודם כל לפשט שלו. הוא נותן את הדוגמה ... המלמדים והמתווכים לנו את המציאות באופן מעשי ויומיומי. הידיים הן הצורה שבה אנו קולטים ומפנימים את השכל שמגיע אלינו מהמוכיחים. הידיים מסמלות את הכלי דרכו נקלט המוסר או השכל, והרגליים מסמלות את השליחים שמביאים את השכל אלינו. מה הקשר בין אמונה לשמירה על השכל? אליעד מסביר לפי רבי נחמן, שהחותם החיצוני מסמל את האמונה, והחותם הפנימי מסמל את השכל וההבנה העמוקה. הוא מתאר מצב שבו החותם החיצוני (האמונה) מגן על החותם הפנימי (השכל). אם החותם החיצוני יפגע או יתקלקל, האדם עלול לאבד גם את החותם הפנימי ולהגיע לכפירה, לבלבול ולמחשבות שליליות. הוא משתמש במשל של שני מעגלים - מעגל חיצוני (האמונה) המגן על מעגל פנימי (השכל). אליעד מדגים זאת בצורה ציורית: אם יש בית עם שני שומרים, אחד בדלת החיצונית ואחד בפנימית, אם ... הזה מתבטל (כמו חור קטן בסירה שמאפשר למים לחדור פנימה), החיבור לאחדות מתרחש. הוא מוסיף שאפשר ללמוד מהדוגמה גם את ההפך - כיצד להימנע מטביעה בנפרדות (מצבים שליליים). מהי הדרך הנכונה לנתח אירועים ... מלמדת אותנו על עצמנו ועל החיים בכלל. מה זה חותם בתוך חותם? איך מנתחים טקסטים של רבי נחמן? איך ללמוד מכל אירוע שקורה? מה הקשר בין אמונה לשכל? איך להתחבר לאחדות? איך להבין את ליקוטי מוהרן? ...
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
... החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת איך אפשר ללמוד מכל דבר במציאות? הרבה אנשים מחפשים משמעות בחיים, מנסים להבין איך כל אירוע, מצב או חפץ קשורים אליהם באופן אישי. כדי להסביר את הנושא, אליעד הציג שאלה ששאלה מישהי במהלך ההרצאה: איך אפשר לחבר כל דבר שקורה בחוץ אל המציאות הפנימית שלי? כלומר, כיצד אפשר ללמוד ולהסיק מסקנות אישיות מכל דבר שמתרחש או נמצא מסביב. אליעד הסביר שיש שתי גישות לנושא הזה: גישה אחת, נקודתית ומוגדרת: בכל דבר במציאות ניתן למצוא משמעות ... שהיא מופשטת ולא מוגדרת: אם תנסי להבין את הכל ב - 100%, תגיעי למצב שבו לא תהיה משמעות כלל, כי המשמעות קיימת רק כאשר יש דברים שאינם מובנים לך עד הסוף. ברגע שכל דבר ברור לך לחלוטין, כבר אין מה ללמוד ממנו, ואין עניין להפיק ממנו משמעות, כי הכל כבר מובן מאליו. האם באמת אפשר למצוא משמעות בכל דבר? אליעד מסביר שאמנם אפשר למצוא משמעות בכל דבר, אך יש גבול ... מושלם ומוחלט, ואין עוד שום דבר שאינך מבינה או שלא קשור אלייך. אבל אליעד מדגיש כי במצב של אחדות מוחלטת לא קיימת בכלל שאלה. אם כל דבר קשור אלייך לחלוטין, אין מה ללמוד, כי הכל ברור מאליו. רק בעולם של הפרדה, שבו יש דברים שאת עדיין לא מבינה, ניתן למצוא משמעות. אליעד מסביר שיש כאן פרדוקס: אנשים רוצים למצוא משמעות מוחלטת, אך משמעות מוחלטת היא דווקא המצב שבו אין שום משמעות. דווקא העובדה שלא הכל ברור יוצרת את ההזדמנות ללמידה, להתפתחות ולמציאת עניין בחיים. מה הקשר בין משמעות החיים לבין אלוהים? אליעד ממשיך ומרחיב את ההסבר, כשהוא משתמש בדימוי של אלוהים כמטפורה למצב של תודעה מוחלטת. הוא אומר שבתודעה מוחלטת (או במצב האלוהי), כל מה שקיים הוא ברצונך, ולכן לכאורה אין שום צורך ללמוד ממנו - הרי רצית שזה יהיה כך. מצד שני, יש גם צד בתודעה המוחלטת שמכחיש כל דבר, שטוען שזה בכלל לא רצוני, ואז עולה השאלה: אם לא רציתי את זה, אולי יש משהו ללמוד מכך? כלומר, בתוך האדם (או בתוך אלוהים) יש שני צדדים מנוגדים: צד אחד אומר: הכל הוא כרצוני, ולכן אין שום משמעות כי ככה רציתי שיהיה. הצד השני אומר: כל מה שקורה לי לא באמת רצוני, ולכן אולי אני יכול ללמוד מזה משהו. שני הצדדים האלה קיימים בו זמנית, ולכן נוצרת דינמיקה תמידית של חיפוש משמעות - לפעמים מנסים להבין מדוע דברים קורים, לפעמים מכחישים כל קשר ... הרצון לחבר את כל הדברים אל עצמך, להרגיש את האחדות עם הכל. אך האמת היא שהחיפוש עצמו מוגבל מטבעו - כי אם תצליחי באמת לחבר את עצמך לכל דבר בעולם, כבר לא יהיה לך מה ללמוד ולא תהיה לך שאלה. לכן, צריך להבין שהחיפוש הוא תמיד חלקי ולא מוחלט. הוא גם מסביר שכדי ללמוד משהו מכל דבר, צריך קודם כל לדעת מה את יודעת עליו. אם את רואה כיסא, כדי ללמוד ממנו משהו, עלייך לבדוק קודם מה את יודעת: הצבע שלו, החומר, הצורה שלו, המטרה שלו - ואז להתחיל לשאול למה זה כך. כל תשובה שתמצאי תוביל לעוד שאלות, וכך נוצרת למידה אינסופית. אך אם תגיעי באמת לתחתית של כל שאלה, בסוף לא תישאר לך שום משמעות ללמוד. במילים אחרות, המשמעות קיימת רק כל עוד יש פער בין מה שאת מבינה למה שאת עדיין לא מבינה. האם אפשר באמת להתחבר להכל? אליעד מסכם ואומר: ברמה העמוקה ביותר, ... המסר העיקרי הוא: אם את רוצה להמשיך למצוא משמעות ועניין בכל דבר במציאות, עלייך להכיר בכך שהמשמעות הזאת לעולם לא תהיה מוחלטת, וזה בעצם מה שמעניק לה את הערך. איך למצוא משמעות בכל דבר? האם יש משמעות מוחלטת? למה אנחנו מחפשים משמעות? איך ללמוד מהמציאות? שיקוף עצמי שעמום של אלוהים עניין של אלוהים ...
איזהו חכם? זה שלומד מכל האדם! איך ללמוד מכל דבר?
... חכם? זה שלומד מכל האדם! איך ללמוד מכל דבר? כל אדם רוצה להיות מאושר. והאושר הוא הבנה של המציאות. הבנה ככ גדולה, עד שאין מה להבין מרוב שהכל ברור. ולהבין את המציאות, פירושו להבין גם את הדברים שיש בה. וללמוד מכל דבר, זאת זכות. כי כאשר האדם לא יכול ללמוד מכל דבר, הרי שהוא מוגבל ביכולת שלו ליהנות. כי ההנאה הכי גדולה, היא ההתחדשות של השכל. ומי שיודע ללמוד כל הזמן, הוא כל הזמן מגלה דברים חדשים, וכך הוא כל הזמן מתחדש. והשאלה הנשאלת היא, איך בעצם אפשר ללמוד מכל דבר? ומהי מהות העניין של הלימוד מכל דבר? והנה, האושר הוא הבנת המציאות כנל. והבנת המציאות פירושו, הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל סיבה יש סיבה אחרת ... אחרת שקודמת לה. ולכל הסיבות, יש בהתחלתו של דבר, סיבה אחת, שהיא זו שמניעה את כל הדברים. והבנת המציאות, פירושו הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וכיוב ניתן לבאר, שכל הדברים שבעולם פועלים לפי חוקים כלשהם. ויש תבנית קבועה וכללים קבועים שלפיהם הדברים פועלים. וכל החוקים שיש בעולם, הם חלקים של חוקים אחרי כלליים יותר ורחבים יותר. כי כל כלל שיש בעולם, הוא חלק מכלל אחר שכולל אותו. ויש דבר אחד וחוק אחד וכלל אחד, שהוא כולל את כל החוקים. וההבנה שלו, היא הבנת המציאות. וכיוב ניתן לבאר, שכל הדברים שיש בעולם, כולם פועלים לפי שכל כלשהו. וכל דעה שיש בעולם, היא נובעת משכל כלשהו. וכל שכל שיש בעולם, הוא נובע משכל אחר שגורם לו להיות נכון. כי כל שכל, הוא מבוסס על שכל אחר. וכל הנחת יסוד, היא מבוססת על הנחת יסוד אחרת. עד שהכל מבוסס על דבר כלשהו. והבנת השכל שעליו מבוסס הכל, היא הבנת המציאות. והבנת השכל של המציאות, היא הבנת הסיבה הראשונה, והיא הבנת הכלל שעל פיו פועלת המציאות. והכל אחד. והנה, השכל הזה של המציאות, הוא נמצא בכל דבר ודבר. וכל דבר ודבר שיש בעולם, הוא פועל לפי היגיון כלשהו. והשכל של המציאות, הוא בא לידי ביטוי בכל דבר ודבר שיש בעולם. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא באה לידי ביטוי בכל האירועים שיש בעולם. כי כל האירועים שיש בעולם, הם תוצאה של הסיבה ... ולחפש את הסיבה של כל דבר, זה בצורה מאוד פשוטה. ואיך? על ידי זה שהאדם פשוט מנסה להבין את הסיבה שבגללה הדבר הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. ודרך זה האדם מגלה אין סוף שכל, עד שבסופו של דבר, האדם מגלה את הסיבה של כל הסיבות. והדבר נכון גם על הצד השני. כי הסיבה של כל הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, תכליתה היא להשיג את התוצאה האחרונה של כל ... לומד ובכל רגע ורגע הוא מתקדם אל האושר שלו. כי האושר נמצא בסוף הדרך של ההבנה. ומי שמתבונן על הדברים, ומנסה להבין את הסיבה ואת התוצאה של כל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמוד מכל דבר. כי בכל דבר יש את התלבשות הסיבה הראשונה והתוצאה האחרונה. ומי שמגיע אל הסיבה הראשונה והתוצאה הסופית, בכל דבר שהוא רואה, הוא מבין כיצד הוא מחובר להתחלה ולסוף ... עוברת לאט לאט לרמת המודעות של האדם. עד שידיעת הסיבה הראשונה, יוצאת מכח אל הפועל, והאדם מביא אותה לידי ביטוי ברמת המודעות שלו. ומי שהוא כבר מבין את הסיבה הראשונה בשכל שלו, אז הוא בכל פעם מחזק ומעמיק את העוצמה שבה הוא מבין את הסיבה הראשונה. כי היא נמצאת בכל דבר. ונסכם: חכם לומד מכל האדם ומכל דבר. וכדי ללמוד מכל דבר, על האדם פשוט לחפש את הסיבה שגורמת לדבר להיות כפי מה שהוא, ולחפש את התוצאה שאליה מוביל הדבר. עד שמגיעים אל הסיבה הראשונה והתכלית הסופית, שאז גם איתם מגיע ...
גיאוגרפיה, השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר, חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר
גיאוגרפיה, השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר, חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר
... השתקפות עצמית, הכל מדבר עליך, להזדהות עם כל דבר, השכל שיש בכל דבר , חינוך ילדים, מורה בבית ספר, שיעור בגיאוגרפיה, השכל של סיפורי מעשיות, ללמוד מכל דבר איך להפוך כל נושא למעניין ורלוונטי לתלמידים? אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך שתלמידים אינם מתעניינים בשיעורים היא שהמורה עצמו אינו מוצא ... אליעד מדגים כיצד ניתן לקחת כל נושא לימוד ולהפוך אותו למראה שמשקפת את החיים הפנימיים שלנו. למשל, בנושא של גיאוגרפיה והדגם העירוני, הוא מראה איך אפשר להסתכל על תהליך ההתפתחות של עיר, כגון דגם מעגלי או דגם גזרתי, ולפרש זאת כתהליך פנימי שמתרחש בתוך האדם עצמו. לדוגמה, הדגם המעגלי, שבו יש מרכז עסקים ואזורי מגורים שמתרחקים בהדרגה, יכול לייצג את המקום בתוכנו שהוא הליבה הרגשית, שממנה מתרחקים רגשות ומחשבות שונות. בדגם הגזרתי, העיר מתפתחת לאורך צירי תחבורה ראשיים, וזה יכול לשקף את הדרך שבה האדם מפתח יכולות והתנהגויות בהתאם לצירים החשובים בחייו, כמו יכולת ההסתגלות וההתאמה לשינויים. מדוע חשוב להזדהות גם עם דברים שליליים? אליעד טוען שכל דבר שמתרחש בעולם, גם אירועים שליליים, משקף חלק בתוכנו. לכן, אם אדם נתקל באירוע שלילי, כמו פשע או דמות שלילית בהיסטוריה, עליו לשאול את עצמו: איפה בתוכי ... דרכים להוציא לפועל את תוכניתו. הרעיון כאן הוא לא לתמוך בפעולות שליליות, אלא להבין לעומק את התהליך הרגשי והנפשי שמתרחש בתוכנו, דרך האנלוגיה. איך אפשר ללמוד מכל דבר בחיים? המסר המרכזי בהרצאה של אליעד הוא שכל תהליך שקורה במציאות, גם אם הוא נראה לכאורה חסר משמעות או לא קשור אלינו, למעשה מדבר עלינו באופן ישיר. הוא מציע שיטה לפיה, בכל פעם שאנחנו נתקלים במידע ... התלמידים יוכלו להרגיש שהחומר לא רק חשוב לבגרות, אלא ממש רלוונטי לחיים שלהם באופן אישי. ככל שהמורה יצליח להעביר את המסרים שלו בצורה אותנטית, התלמידים יפתחו יכולת לחשוב לעומק ולהתחבר לתכנים בצורה טבעית, וכך הלמידה תהפוך להיות משמעותית. מה המשמעות האמיתית של סיפורי מעשיות לפי אליעד? אליעד מתייחס לסיפורי מעשיות של רבי נחמן, ומסביר שכל סיפור, טקסט או מידע שאנו פוגשים יכול לשמש כמשל לחיים שלנו. הוא מראה איך סיפורי מעשיות אינם רק אגדות, אלא מכילים שכל עמוק שיכול ללמד אותנו על עצמנו ועל התהליכים שמתרחשים בתוכנו. הוא מדגים כיצד לקרוא טקסט בצורה שתהפוך אותו למעשי, בכך שנחשוב איפה כל דמות, אירוע או רעיון ... יוכל למצוא משמעות וסוד בכל דבר שהוא נתקל בו. איך ההבנה הזו משפיעה על חינוך ילדים? לסיום, אליעד מסביר שברגע שמורה יתחיל ללמד בצורה כזו, גם התלמידים יפתחו יכולת התבוננות וניתוח גבוהים יותר. זה יהפוך אותם לאנשים אינטליגנטיים יותר, המתעניינים יותר בתכנים ומסוגלים ליצור קשר בין הלימודים לחיים שלהם. אליעד מציין שזו גם הדרך שבה מערכת החינוך צריכה לפעול: לא ללמד את התלמידים רק כדי להצליח בבגרות, אלא כדי לפתח את החשיבה, ההבנה העצמית והיצירתיות שלהם. איך להפוך שיעור מעניין לתלמידים? מה זה השתקפות עצמית? איך ללמוד מכל דבר? מה זה סיפורי מעשיות? איך ללמד גיאוגרפיה בצורה מעניינת? למה להזדהות גם עם דברים שליליים? מה הקשר בין גיאוגרפיה לנפש האדם? ...
למצוא תשובות לשאלות, מודעות עצמית, להיות אלוהים, השתקפות עצמית, ללמוד מסרטים, ללמוד מכל דבר, לרצות את הבלתי אפשרי, להתמודד עם קשיים, להתמודד עם בעיות, התמודדות עם קושי
למצוא תשובות לשאלות, מודעות עצמית, להיות אלוהים, השתקפות עצמית, ללמוד מסרטים, ללמוד מכל דבר, לרצות את הבלתי אפשרי, להתמודד עם קשיים, להתמודד עם בעיות, התמודדות עם קושי
... תשובות לשאלות, מודעות עצמית, להיות אלוהים, השתקפות עצמית, ללמוד מסרטים, ללמוד מכל דבר, לרצות את הבלתי אפשרי, להתמודד עם קשיים, ... אינו יכול להגיע לתשובה ברורה. הפתרון, לפי אליעד, הוא לנסות להבין באופן מדויק את ההגדרות של כל מונח בשאלה, ולבדוק מאיפה הן מגיעות ומה משמעותן המדויקת. איך אפשר ללמוד על עצמך מתוך צפייה בסרטים? אליעד כהן מסביר איך אפשר ... מרגשי נחיתות והוא צופה בסרט על דמות שמצליחה להתגבר על כך, האדם יכול לשאול איפה הוא עצמו חווה נחיתות, ואיך הוא יכול להתגבר על כך בתוכו. אליעד מדגיש שהיכולת ללמוד מכל דבר קיימת אצל מי שמזהה את עצמו כאלוהים. אם האדם מבין שהוא אלוהים, הוא יכול למצוא את עצמו בכל דבר שמופיע לפניו, כי הכל הוא ביטוי של העצמי שלו. כשאדם אומר אני רוצה ללמוד מסרטים, הכוונה היא שהוא רוצה לראות באופן מודע איך כל ... מגבלה מסוימת, הוא לא היה רוצה את הבלתי אפשרי. עצם הרצון להשיג משהו בלתי אפשרי מראה על ספק לגבי קיום מגבלה. הרצון לבלתי אפשרי מאפשר לאדם לפרוץ מגבלות פנימיות ולפתח הבנה גבוהה יותר של המציאות ושל עצמו. איך למצוא תשובות לשאלות קשות? מהי מודעות עצמית גבוהה? כיצד ללמוד מסרטים על עצמי? איך להתמודד עם בעיות שאין להן פתרון? ...
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה
פיתוח החשיבה, ניתוח תהליכים, פיתוח יכולת קוגניטיבית, שיפור החשיבה, תהליכי חשיבה, ללמוד מכל דבר, להיות יותר חכם, לפתח את השכל, לפתח את המוח, לפתח את ההבנה מהם תהליכי החשיבה ואיך ניתן לפתח אותם? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליכי חשיבה ופיתוח יכולות קוגניטיביות. הוא מדגיש את החשיבות של הבנת סיבה ותוצאה בכל תחום בחיים, ומציע כיצד ניתן ללמוד מכל דבר ולהתבונן עליו בצורה ... טובה לכך, או שאולי מישהו פשוט עשה את הבחירה הזו מתוך הרגל או טעות? לאחר מכן, אליעד מציין את הקושי לזהות אם תהליך החשיבה נכון. הוא מציין שכאשר אדם מנתח דבר ... תנור ממוקם במרכז, הוא מפזר חום בצורה יותר אחידה, ולכן התוצאה היא סאונה נעימה יותר. בהמשך, אליעד מציין את האפשרות להסתכל על נושאים אחרים עם אותה גישה. הוא ... את המיקום של התנור בסאונה, וטוען שייתכן שיש היגיון בהנחה שדווקא ממקום זה התנור פועל בצורה הטובה ביותר. כיצד ניתן לפתח את החשיבה הקוגניטיבית שלנו? אליעד מסביר שבכדי לפתח את החשיבה הקוגניטיבית, חשוב להתחיל מלשאול שאלות ולנתח כל דבר בצורה מעמיקה יותר. כל תהליך חשיבה שמתחילים לנתח - כמו המיקום של ... זהו תהליך שבו כל דבר שמבצעים הוא מתוך רצון להבין את השפעתו, ולא רק מתוך הרגל או אוטומטיזם. תהליך זה מאפשר לאדם להתפתח לחשוב בצורה יותר לוגית ומובנית. ... ברורים מיד, וייתכן שייקח זמן עד שהלמידה תסייע לו להבין את ההיגיון או התוצאה מאחורי כל פעולה או תהליך. אבל כל תהליך חשיבה מקדם את האדם צעד נוסף לעבר פיתוח יכולת קוגניטיבית. מה השפעתה של היכולת לשלוט במינון על פיתוח החשיבה? במהלך ההרצאה, ... בין ניתוח סיבות ותוצאות לשליטה במינון הוא ברור: אדם שמבין את הגורמים וההשלכות יכול לשלוט בצורה טובה יותר בתהליך החשיבה שלו. כך, לא משנה מהו הנושא או הבעיה ... כאשר אדם מבין שהוא יכול לשלוט במינונים, הוא מסוגל להבין טוב יותר את התמונה הכוללת. איך שאלות ותשובות משפיעות על פיתוח החשיבה? אליעד מדגיש את החשיבות של השאלות בתהליך החשיבה. כל שאלה יכולה לפתוח פתח להמון אפשרויות ולקדם את החשיבה לעומק. הוא מציין שהשאלות למה? ומה ...
מעשה בשלושה תוכים, ניתוח בדיחה, משל ונמשל, ניתוח תהליך, ללמוד מכל דבר, ללמוד מבדיחה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר
מעשה בשלושה תוכים, ניתוח בדיחה, משל ונמשל, ניתוח תהליך, ללמוד מכל דבר, ללמוד מבדיחה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר
... בשלושה תוכים, ניתוח בדיחה, משל ונמשל, ניתוח תהליך, ללמוד מכל דבר, ללמוד מבדיחה, להסתכל בשכל שיש בכל דבר מהו המשל שבסיפור על שלושה התוקים? בהרצאה זו, אליעד מציג סיפור על שלושה תוקים שנמכרים במחירים שונים, כשכל אחד מהם מציע יכולת מיוחדת. אחד מהם יודע את כל התורה, השני ... מתוך מה שהחברה אומרת או מה שאנחנו מניחים שחשוב, אנו עלולים לשכוח לשאול את השאלות המהותיות של מה באמת חשוב לנו או מה באמת שווה. מה היה עלינו ללמוד מהבדיחה הזו? הבדיחה והמשל באים להדגיש את החשיבות של להבין את ...
הרשלה, מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור
... מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור מי היה הרשלה ומה הסיפור על הרשלה והסוכר? הרשלה הוא דמות ידועה בסיפורים עממיים, שהמטרה שלהם היא ... שהמנגנון של לרצות הוא אינסופי, ותמיד ימצא חיסרון נוסף למלא אחריו. מה אפשר ללמוד מסיפור הרשלה והגפרורים? סיפור נוסף על הרשלה מתאר איך הוא בדק גפרורים כדי לראות אם הם תקינים. הרשלה הדליק גפרור אחד, ואז ... קיום. במילים אחרות, עצם החוסר התמידי הוא המנוע לקיום החיים, ולכן כדאי לאדם להסתכל על חוסר הסיפוק בצורה קצת אחרת ולהבין שהוא חיוני לקיום שלו, ולא רק דבר שלילי. מה המסקנה המרכזית מסיפור הרשלה והסוכר? ... זה בכלל מוביל אותו לתוצאה הרצויה. מעשיות הרשלה איך לשלוט ברצונות? משל ונמשל איך ללמוד מכל דבר? למה תמיד יש חיסרון? מה מוסר ההשכל מסיפורי הרשלה? אליעד: בסיפור של הרשלה יום אחד להרשלה לא היה מה לאכול והוא ביקש שיארחו אותו, עשיר אחד אירח את הרשלה אבל ... מאוד חכמים הם לקחו את הרעל עכברים ושמו אותו בתוך הסוכר, ופירסמו מודעה שכל הסוכר שבעיר הוא רעיל. ואז בעלת הבית אמרה לו שהיא נזכרת שהעוזרת שלה קנתה היום סוכר, מה אני יעשה עכשיו עם הסוכר? אמר לה ... משהו אחר?! אם הסוכר רעיל אז מה זה משנה כפית אחת שתיים או שלש?! עכשיו מה השכל שבדבר? זה כמו עם הרצונות נגיד יש לך רצון ואתה אומר בוא נמלא את הרצון כדי להרגיש טוב, ואחרי שאתה ממלא אותו אתה מגלה ... יש הבדל בין הרצון הזה לרצון אחר? ואם הוא עושה את זה הוא יראה שזה לא שונה. והשכל שבדבר שיש יתרון לזה שיש לך רצון תמיד לא מרוצה כי בזכות זה אתה קיים. ...
ניתוח תהליך רומן זדורוב, מי רצח את תאיר ראדה? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח תהליך? איך למצוא את המהות? ללמוד מכל דבר, להזדהות עם כל דבר, למצוא את עצמך בכל דבר
ניתוח תהליך רומן זדורוב, מי רצח את תאיר ראדה? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח תהליך? איך למצוא את המהות? ללמוד מכל דבר, להזדהות עם כל דבר, למצוא את עצמך בכל דבר
... מי רצח את תאיר ראדה? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לנתח תהליך? איך למצוא את המהות? ללמוד מכל דבר, להזדהות עם כל דבר, למצוא את עצמך בכל דבר מהו הנמשל והמהות בסיפור של רומן ... רק את העובדות. יש המבקשים להסתכל על המהות של הרצח תוך כדי שהסיפור עצמו נפתח לעולמות נוספים של אכיפה וחקירה. כל נושא בפרשה יכול להתפרש במספר אופנים, ולכן השאלות שנשאלות ... שמחייבים הבנה מעמיקה על איך לפתח נמשל מהסיפור. המשתתפים מציינים שמה שנדרש הוא להבין את המהות הפנימית של כל פרט. השיח סביב ... עימות עם דמויות אחרות, תוך שכל אחד מוצא את הדמות שמזדהה איתה. מה הקשר של הסיפור לכל אחד מהמשתתפים? בהתבוננות על הסיפור, אחת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ראיונות עבודה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ראיונות עבודה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי טלפוני בנושאי ראיונות עבודה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5234 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 21:35:53 - wesi1