אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צלילים ✔סודות הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סודות הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו?
איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח שלנו?

מוזיקה היא משהו שמלווה אותנו בחיים, אבל מה הופך אותה לכל כך משפיעה על מצב הרוח שלנו? האם אנחנו באמת יודעים למה צלילים מסוימים משפיעים עלינו כך?

במהלך ההרצאה, דיברו על איך צלילים משפיעים עלינו בצורה כזו או אחרת. המוזיקה לא בהכרח חייבת להיות עם מילים, כלומר, כל צליל, אפילו אם הוא מגיע מתוך רעש אקראי, עשוי להיתפס כמוזיקה. הרצף של הצלילים הוא זה שיוצר את התחושה שהמוזיקה מעוררת בנו.

מה הופך צלילים מסוימים למוזיקה?

לפי דברי אליעד, המוזיקה מורכבת לא רק מצלילים בפני עצמם, אלא גם מהסדר שלהם. חשוב להבין את המשמעות של כל צליל ביחס לצלילים האחרים. כלומר, לא כל צליל בפני עצמו יוצר את ההשפעה, אלא הדרך בה הוא משתלב בתוך רצף. הוא נותן דוגמה על רעש חזק שנשמע חזק יותר כאשר נשמע אחרי צליל חלש, לעומת רעש חזק לבד שיכול להיתפס כמתחיל במעט פחות חזק או מלחיץ.

למה אנחנו אוהבים מוזיקה מסוימת?

לא מדובר רק במוזיקה כז'אנר ספציפי כמו מוזיקה קלאסית או מזרחית, אלא כל צליל שמגיע אלינו דרך חוש השמיעה עשוי להיות מוזיקה. אליעד מציין כי אפילו רעשים שמגיעים מכל מיני מקורות, כמו כוס שמנפלת או ילד שורק, עשויים להיחשב למוזיקה. יש קשר עמוק בין המוזיקה והתחושות שאנחנו חווים, תופעה שהיא למעשה שילוב של זיכרונות ותחושות מהעבר.

מהו האפקט של המוזיקה על תחושותיו של האדם?

כפי שמוסבר בהרצאה, כאשר אדם שומע מוזיקה מסוימת, הוא עשוי לחוות תחושות של טוב או רע, וזה לא בהכרח נובע מהמוזיקה עצמה, אלא מהקשר שלה לחוויות האישיות של אותו אדם. לדוגמה, אם אדם זוכר תקופה מסוימת בחיים שקשורה לסוג מוזיקה מסוים, המוזיקה הזו עשויה לעורר בו תחושות של שמחה או עצב, לפי הזיכרונות שהיא מעוררת.

איך מוזיקה יכולה לשפר או לשנות את מצב הרוח שלנו?

תשובה לשאלה זו היא שבסופו של דבר, כל אדם מגיב לצלילים בצורה שונה, ומוזיקה מסוימת עשויה להרגיע אותנו, בעוד אחרת עשויה להלחיץ אותנו. ההשפעה תלויה בתחושות האישיות של כל אדם...
טוב ורע אליעד אקראיות למה אוהבים מוזיקה מוזיקה משפיעה עלינו לשפר להשתנות משפיעה על האדם חלש עייף יכולת אהבה איך מוזיקה איך מוזיקה משפיעה איך מוזיקה משפיעה על האדם איך מוזיקה משפיעה על המוח איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח איך מוזיקה משפיעה עלינו המוח למה אוהבים למה אוהבים מוזיקה למה אנחנו אוהבים מוזיקה מוזיקה מוזיקה משפיעה מוזיקה משפיעה על האדם מוזיקה משפיעה על המוח מוזיקה משפיעה על מצב הרוח מוזיקה משפיעה עלינו מוח מוסיקה מצב רוח משפיעה על האדם סוד סודות סודות המוסיקה סודות הצלילים צליל צלילים
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... בתודעה האנושית. המילים הן לא רק אוסף של צלילים אלא קשרים בין ישויות שונות שנוצרו. לדוגמה, הצלילים שמציין אליעד כהן, כמו המילה שולחן, אינם רק אוסף של צלילים - הם מחברים אותנו לפסיכולוגיה שלנו, למילים שאנחנו תופסים כאמיתיות ומבנים את העולם דרך השפה. הדוגמה של איך תינוק לומד לדבר ממחישה את תהליך הלמידה הבסיסי של השפה: תינוק שומע את הצלילים אמא ובסופו של תהליך, צלילים אלה מקבלים משמעות אצל התינוק. אליעד כהן מסביר כיצד הילד לומד דרך תהליך של חיבור צלילים למילים, בהדרגה מגלה את משמעות המילים ומחבר אותן למציאות היומיומית. בהמשך, הוא עובר להסביר את השלב בו התינוק מתחיל להשתמש בשפה לא רק כהעתקה של צלילים, אלא גם בתהליך של למידת הקשרים המורכבים של השפה. אליעד כהן מדבר על איך מילים חדשות נכנסות לשפה, על ידי אנשים שממציאים מילים שמתחברות באופן אסוציאטיבי לתודעה של האנשים ... אליעד כהן מביא את הדימוי של שפות שמתחילות בצלילים פשוטים אך בהדרגה נבנות ונתפסות כשפה שלמה בעיני המשתמשים בה. הדיון מסתיים בשאלה עמוקה נוספת: האם השפות תמיד היו קיימות? האם יש סיבה לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו ... לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין הצלילים שהאדם שומע לבין הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של הצלילים ומחבר אותם עם האסוציאציות האישיות והתרבותיות של הפרט. כמו כן, המוח מפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כדי ליצור קשרים ולקבל משמעויות מתוך התקשורת המילולית. איך נוצרות שפות ... בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים שממציאים צלילים חדשים, ומבצע חיבור בין הצלילים למילים. לאורך זמן, מילים חדשות שנוצרות נופלות לאנשים על לוגיקה אסוציאטיבית מסוימת, ומשם הן מתחילות להישאר בתודעה הקולקטיבית ולהפוך לחלק מהשפה. בהמשך ההרצאה, נוגעים גם ... הוא מתחיל ללמוד את השפה על ידי חיבור של צלילים למובנים. התהליך מתחיל בצלילים חסרי משמעות - למשל אמא, אמא, שם הצליל הזה מתחבר אצל הילד למשמעות של דמות האם. כך, תינוקות מתחילים ללמוד שפה בעזרת חזרות של מילים וצלילים שמקשרות אותם לדימויים. כאשר התינוק שומע את הצלילים הללו חוזרים על עצמם בהקשרים שונים, הוא מתחיל לזהות את משמעותם. הבנה של שפה מתבצעת לא בהכרח דרך מחשבה לוגית או רעיונית, אלא דרך האמונה שהמשמעות של המילה היא מה שנסמכה ... שוב ושוב בהקשר של דמות האם, הוא מתחיל להאמין שהצליל הזה שווה לאם, גם אם אין הסבר לוגי או רעיוני ברגע זה של הזמן. איך נוצרת שפה? האם יש מקום לתיאוריה של אמונה? הבנת השפה איננה תמיד דבר שמבוסס על לוגיקה, אלא יותר על אמונה. כאשר אנחנו שומעים צליל מסוים ומקשרים אותו עם אובייקט או רעיון כלשהו, אנו מאמינים באמיתותו, גם אם אין הסבר לוגי למה דווקא הצליל הזה מתאר את הדבר הזה. זו אמונה שנבנית עם הזמן, בתהליך של חזרה והסכמה בתוך חברה. ההסבר לגבי הדרך בה נוצרת שפה קשור לתהליך הדרגתי - כל פעם נוצר קשר נוסף בין הצליל למובן, עד שהתינוק או הילד מצליח להבין את המשמעות המלאה של מילים. כל מילה מתחילה כצליל שמקושר לרגש או אובייקט, ומתוך כך נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את השפה כתהליך שהוא כמעט אקראי, מה שאומר שאין ... מתוך סדר לוגי, אלא מתוך תהליך של חיבור בין הצלילים למובנים. בסופו של דבר, כל מילה בונה שפה שלמה על בסיס חוקים שמבוססים על אמונה. איך נוצרות שפות חדשות? הדרך בה שפות נוצרות חדשה היא דרך חיבור של מילים והמצאה של צלילים חדשים. לדוגמה, אם נכניס אדם חדש לקבוצה של ילדים, הם ילמדו אותו מילים כמו כיסא, שולחן, אמא - וכך תיווצר שפה חדשה. אף על פי שהשפה החדשה עשויה להיבנות לא מתוך סדר לוגי, ישנם ...
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות?
... הקצב שלו, כך גם לחיים יש את קצב האירועים שלהם. והאירועים השונים שמתרחשים לאדם, הם סוג של מוזיקה. וכאשר קורים לאדם דברים קשים נגד רצונו, הרי שהדבר דומה לשיר עם צלילים צורמים. שגם אם האדם מבין את המילים של השיר, אף על פי כן האדם לא נהנה מהשיר, משום שהאדם לא אוהב את הצלילים של השיר. וכאשר קורים לאדם דברים כפי מה שהוא רוצה, הדבר דומה ... של המכוניות שנוסעות בכביש, גם הוא סוג של מוזיקה. וגם כל רעש ורעש שיש בעולם, הוא סוג של מוזיקה. ולאהוב את כל סוגי המוזיקה שבעולם, פירושו שהאדם יאהב את כל סוגי הצלילים שיש בעולם, בכל שילוב שלהם. דהיינו, שהאדם ייהנה ממוזיקה ... המידה. ואם האדם ייהנה מכל סוגי הקולות שיש בעולם באותה המידה, הרי שהוא בעצם כבר לא ממש יכול ליהנות ממוזיקה. כי כבר אין משמעות למוזיקה רגילה עבורו. מאחר שכל הצלילים נשמעים עבורו אותו הדבר. ומי שבעיניו כל הצלילים הם אותו הדבר, הוא אדם חירש שאין לו יכולת שמיעה. כי הוא מפיק את אותה ההנאה מכל סוגי הצלילים שיש בעולם. ומי שייהנה מכל הדברים באותה המידה בדיוק, הוא בעצם מאבד את יכולת השמיעה שלו, ואת יכולת ההנאה שלו. כמו החירש שאצלו כל הצלילים אותו הדבר, אבל הוא גם לא יכול ליהנות מהם. ומי שבעיניו הכל טוב ... כי גם המציאות כלפי חוץ, יש בה שינויים שונים. וגם מי שנהנה ממוזיקה בלי להבין את המילים, גם הוא לא ייהנה מכל סוג של רעש מוזיקאלי. כי רק חירש נהנה מכל סוג של צליל באותה המידה. וגם מי שיודע ליהנות מכל דבר, הרי שגם הוא צריך צמצום כלשהו, כדי שהוא יוכל להמשיך ליהנות ממוזיקה. ולמרות שצריך צמצום כנל, נשאל, איך אפשר ליהנות מכל הצלילים באותה המידה בדיוק? וכאן יש שתי תשובות. והתשובה הראשונה היא, שבאפשרותו של האדם להיות חירש לצלילים, וכך הוא ייהנה מכל הצלילים באותה המידה. דהיינו, כי באפשרותו של האדם לברוח מחשבתית מהמציאות שבה הוא נמצא, דהיינו, לחשוב על מחשבה כלשהי שאותה הוא רוצה לחשוב, ועל ידי זה הוא כאילו חירש ועיוור למה שקורה איתו. דהיינו, האדם יכול ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו. כי האדם יכול ... האוזניים שלו לאירועים השונים, וממילא טוב לו באותה המידה תמיד. אבל, יש בזה גם חיסרון. כי האדם בעצם לא מנצל את יכולת השמיעה שלו. ולכן, יש דרך נוספת ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, גם בלי לסתום את האוזניים ובלי לשתוק. ואיך? על ידי זה שהאדם מתחבר לדבר הפנימי שיש בכל הצלילים שבעולם. כי לכל חלקיק של צליל בפני עצמו אין שום משמעות. והמשמעות נוצרת כאשר יש רצף וקצב של צלילים. והקצב של הצלילים השונים, בפרט כאשר יש איתם מילים, הוא יוצר שיר. ובאפשרותו של האדם ליהנות מכל רצף של צלילים, על ידי זה שהוא מתבונן על הקצב של הצליל, ומתחבר אליו רגשית. כי גם לצעקות וגם לרעש מחריש אוזניים או לכל צליל צורמני אחר, גם לו יש את הקצב המוזיקאלי שלו. והאדם פשוט לא רגיל ליהנות מהקצב של הצלילים שאותו הוא לא אוהב. אבל, באפשרותו של האדם להתבונן על הקצב של ... נתבונן לרגע אחד רק על עניין הרעש שמשמיע היתוש, הרי שהאדם יכול להתבונן על הרעש של היתוש, ולנסות לחוות אותו, כמו סוג של מוזיקה בקצב מסוים. כי בסופו של דבר, כל הצלילים השונים שיש בעולם, הם כולם ביטוי של אותו הדבר. כי לכל צליל יש את העוצמה שלו וכולי. וההבדל בין הצלילים השונים, הוא רק במינון של הדברים שיוצרים את הצליל. אבל מצד האמת, כל הצלילים וכל הרעשים, את כולם ניתן להגדיר באותה הצורה. והמשמעות היא, שברמה העקרונית, האדם יכול להתחבר רגשית לכל סוג של רעש ומוזיקה, לא רק על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו, אלא גם על ידי זה שהוא מסתכל על המהות של הצלילים, ולא על איך שהם נשמעים בפועל. כי מי שהוא מוזיקאי אמיתי, הוא באמת יודע להפיק הנאה גם מצלילים מוזרים. כי כאשר מומחה במוזיקה שומע איזה שיר, הוא מתעניין לעומק גם בקצב של השיר, ובצורה שבה יצרו את הצלילים של השיר. ומי שהוא מעבד מוזיקאלי, והוא עוסק בלייצר צלילים, אותו מאוד מעניינים
פחד מנפצים, פחד מרעשים חזקים, פחד מכלבים, טיפול בהלם קרב, טיפול בטראומה, נפגעי הלם קרב, התמודדות עם טראומה, להתמודד עם טראומה, פוסט טראומה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעת חרדה
פחד מנפצים, פחד מרעשים חזקים, פחד מכלבים, טיפול בהלם קרב, טיפול בטראומה, נפגעי הלם קרב, התמודדות עם טראומה, להתמודד עם טראומה, פוסט טראומה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעת חרדה
... מוזיקה של שקט מאוד חזק, נגיד של ציפורים מצייצות חזק זה היה מפחיד אותך? ש: לא כי זה משהו אחר. אליעד: יפה אז לא רק ווליום זה גם הצליל עצמו נכון? ש: כן צלילים חזקים ומקוטעים. אליעד: יפה עכשיו אתה זוכר מה שדיברנו על צלילים אדוני? יפה, תסביר לה מה הסברנו על צלילים. ש: שצליל כל הרעיון בו זה שיש בו חלקים שהם מרגיעים ויש בו חלקים שהם גורמים לך לעצבנות והשילוב שלהם. אליעד: ולפי מה זה עובד, למה דבר אחד מרגיע אותך ודבר שני מלחיץ אותך, מה דיברנו? ש: הצליל . אליעד: לפי מה שזה מזכיר לך אבל, צלילים מתחברים אצלך לאירועים נגיד. ש: רק צלילים? גם ריחות. אליעד: לא, בסדר אנחנו אבל עכשיו מדברים על צלילים, עכשיו תראי אם עושים ככה זה לא מפחיד אותך אם יש משהו זה לא ... פסיכולוג אל תתני לי פה סיפורים תני דברים רגילים. ש: אולי מנקודת המחשבה בגלל שזה מסוכן. אליעד: מה מסוכן למה שזה יהיה מסוכן זה סתם צליל. ש1: אולי יש לה מחשבה שזה מסוכן. ש2: זה משהו שקשור אצלי ל... ...
שפות / עולם הדממה / עולם המוזיקה - מהי השפה הרוחנית של עולם הרוחניות?
... נראה, כי השפה של בני האדם עם כל החשיבות שלה, היא לא יותר מאשר אוסף של צלילים בלבד. ואם לדוגמה יקשיב האדם לשפה אחרת זרה שאותה הוא לא מכיר, הרי שבעיניו אותם בני האדם שדוברים שפה אחרת, הם בסך הכל משמיעים כל מיני קולות מוזרים, אך לא ... הרבה שפות, שמי שלא מכיר את השפה, נדמה לו שהשפה הזאת כולה יש בה רק כמה צלילים כלשהם. וקשה מאוד להאמין, שבאמצעות הצלילים האלו, אותם בני האדם האחרים שדוברים שפה אחרת, הם יכולים לבטא את כל אותה כמות רעיונות שניתן לבטא בכל שפה אחרת. וגם שאר בעלי החיים שיש בעולם, גם הם משמיעים את הצלילים שלהם. והאדם לא באמת מבין את שפת בעלי החיים. וכלפי חוץ זה נדמה שבעלי החיים בסך הכל משמיעים כל מיני קולות. אבל לכל קול של בעלי החיים, יש משמעות אחרת. ובעלי ... כאן עולם שלם של משמעויות שונות. אבל מצד מי שלא מבין את השפה, מבחינתו כל הצלילים האלו הם בכך הכל צלילים ולא יותר מכך. ויש גם לדוגמה את שפת המורס. שבאמצעות רצף של נקישות, ניתן להעביר מסרים שונים מאחד לשני. וכיוב יש שפות שונות של תנועות שונות. כגון שפת החרשים. ... שלה, הוא מבין את משמעות העניין. ונמצא אם כן, כי מה שנראה לאדם אחד ככמה צלילים חסרי משמעות, נראה עבור האדם האחר כעולם ומלואו עם מלא אפשרויות להעביר ולבטא רעיונות שונים. ומה שנדמה לאדם אחד, כטקסט שעוסק בנושא אחד סתמי, נראה לאדם אחר ... כל הדברים שקורים בעולם, הם ביטוי של היופי שיש בעולם. ומה שנדמה לאדם אחד כצלילים צורמים, נדמה לשני כמוזיקה נעימה בעלת המון משמעות. ולפעמים קורים בעולם כל מיני דברים, שעבור מי שלא מבין את שפת העולם, עבורו הדברים האלו נתפשים כסוג של ... משמעות אחרת לדברים. והמסר המרכזי הוא, שכמו ששפה היא מצד אחד רק אוסף של צלילים בלבד, שלא כל אחד שומע את הצלילים האלו כגון מי שהוא חירש, ולא כל אחד מבין את הצלילים האלו, כגון מי שלא דובר את השפה. ואף על פי כן, הצלילים האלו הם מלאי משמעות וכולי. כך גם כל הדברים שבעולם. שיש כאלו שבכלל לא מתבוננים על מה שקורה סביבם. ויש כאלו שמתבוננים על מה שקורה סביבם, אבל הם לא מבינים את ...
איך לדעת מה יותר טוב? איך להחליט החלטה? איזה צליל לבחור? איזה צליל להשמיע? איזה צליל עדיף? איזה צליל יותר טוב? איך לקבל החלטה? איך לדעת מה הכי טוב? סודות הצלילים, סודות המוזיקה
איך לדעת מה יותר טוב? איך להחליט החלטה? איזה צליל לבחור? איזה צליל להשמיע? איזה צליל עדיף? איזה צליל יותר טוב? איך לקבל החלטה? איך לדעת מה הכי טוב? סודות הצלילים, סודות המוזיקה
... לדעת מה יותר טוב? איך להחליט החלטה? איזה צליל לבחור? איזה צליל להשמיע? איזה צליל עדיף? איזה צליל יותר טוב? איך לקבל החלטה? איך לדעת מה הכי טוב? סודות הצלילים, סודות המוזיקה הרצאה זו עוסקת בקבלת החלטות, במיוחד בהקשר של בחירת צלילים והשפעתם על אנשים. אליעד כהן מתאר את התהליך שבו אנשים בוחרים מה טוב ביותר, מה מתאים ביותר ומה יביא לתוצאה הרצויה ביותר. הוא מסביר כיצד הבחירה בצליל או במוזיקה עשויה להשתנות, תלוי בהקשר ובמצב הנפשי של האדם, והשפעתם של צלילים שונים על תחושותיהם והתנהגותם. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את המורכבות שבבחירת צליל מתאים במצבים שונים, על פי המטרה שאלו עומדים בפניה. לדוגמה, כאשר יש צורך להפעיל סירנה במצבים שונים בבית, השאלה היא איזה צליל יהיה היעיל ביותר בהבאת תוצאה מסוימת. הוא שואל אם הצליל אמור למשוך את תשומת הלב או אם הוא אמור להפחיד, ולמה חשוב להבין את הקשר הספציפי של הסיטואציה. אליעד כהן מוסיף כי לא ניתן להחליט באופן חד משמעי מהו הצליל הטוב ביותר מבלי לדעת את כל הגורמים המשפיעים. אם לדוגמה, אנחנו מדברים על צליל במערכת התרעה בבניין, התשובה תלויה בהבנת מי שעתיד לשמוע את הצליל, אופי הסביבה, פרטי ההתרעה, ומגוון משתנים נוספים. הוא מדגיש כי כל אדם יגיב לצלילים בצורה שונה, ולכן לא ניתן לקבוע באופן כללי איזה צליל הוא הכי טוב. ההרצאה ממשיכה בהסברים על תהליך קבלת החלטות בכלל. הוא מציין שמי שמתמודד עם החלטות שונות, בין אם זה בבחירת צליל או כל החלטה אחרת, חייב לקחת בחשבון את כל הגורמים האפשריים, ולהבין שאי אפשר ... ניסויים וטעויות כדי להבין מה עובד ביותר. אליעד מציין גם את החשיבות של הבחירה האישית של האדם בבחירת צלילים, ומסביר כיצד צלילים שונים מעוררים תחושות שונות בהתאם למצב הרוח, לסיטואציה ולרקע האישי של כל אחד. הוא נותן דוגמה כיצד אנשים יכולים לבחור צלילים או מוזיקה כשתוך כדי הם מנסים להשפיע על רגשותיהם, כמו בחירת שיר שגורם להם להרגיש שמח או עצוב. בהקשר של הצלילים, הוא עוסק גם בעקרונות הפיזיקליים של הצלילים, וכולל את המושג של קודים - כלומר, איך הצלילים עצמם עשויים להעביר מסר או ליצור תגובה ספציפית אצל אנשים. הוא מסביר כיצד לעיתים כל צליל משדר קוד מסוים שמובן לאנשים באופן אינסטינקטיבי, ומדובר בניסיון להתאים את הצליל למטרה הרצויה. לסיום, אליעד מציין שבמקרים רבים, לא ניתן להוציא מסקנות חד משמעיות לגבי מה עובד הכי טוב עד שנראה את התוצאה בשטח. הרבה פעמים התשובה לשאלה איך לבחור צליל או כיצד לקבל החלטה תהיה מבוססת על ניסיון וטעויות, תוך כדי שמירה על הגמישות להבין ולהגיב בהתאם למצב. איך לבחור את הצליל המתאים? הבחירה בצלילים וההשפעה על רגשות איך לקבל החלטות נכונות? הקשר בין הצלילים לבין התחושות מהו הצליל הכי טוב במצבים שונים? איך לבחור את המוזיקה הנכונה? הסודות של ה
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... זה שהוא כאילו מדבר בצורה תקינה. כי השפה, היא דרך לתקשר בין בני אדם. והשפה, היא בסך הכל אוסף של צלילים, שהאדם משמיע את הצלילים האלו, באמצעות הפה שלו. ובני האדם, מייחסים משמעות כלשהי, לצלילים כלשהם. ובני האדם, לומדים להשמיע צלילים כלשהם, כדי שהם יוכלו להבין אחד את השני טוב יותר. בדיוק כמו שהחיות לומדות להשמיע צלילים כלשהם, כדי לתקשר אחת עם השנייה. והילד לומד להשמיע צלילים מסוימים. דהיינו, לומד את שפת אימו, כדי שהוא יוכל, להשיג את המטרות שלו טוב יותר. כי ...
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
... אפשר ללמוד בזמן שינה או תוך כדי חלימה. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם ישן והאוזניים שלו קולטות צלילים , יש חלק קטן במוח שכן ממשיך לקלוט ולעבד מידע. למשל, אם מישהו יישן ויקראו בשמו בקול, סביר להניח שהוא ... לתודעה. מה קורה כשאנשים חולמים על דברים ששמעו בשנתם? אליעד מביא דוגמה נפוצה שאנשים שומעים צלילים או מילים תוך כדי שינה, ואז משלבים אותם בתוך החלומות שלהם. למשל, אם אדם ישן ויש ברקע שיר, יתכן שהוא ... הוא לא באמת ילמד את השפה. הסיבה לכך היא שהמוח בזמן שינה לא מבצע פעולות מורכבות של פענוח צלילים לא מוכרים ויצירת קשרים בין צלילים ומשמעויות. הפעולה המורכבת הזו מתבצעת רק בזמן ערות, ולכן מידע זר לחלוטין לא נקלט ולא נלמד במלואו. ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... יותר מי הוא ומה הוא חווה. לעומת זאת, מדיטציית מנטרות מבוססת על חזרה על מילים או צלילים, במטרה לצאת מגבולות השכל ולחוות מצבים של אין או של שקט פנימי מוחלט. מדוע מנטרה יכולה להיות מועילה למרות שהיא נראית מזויפת? למרות שיש כאלה הטוענים ששינון מנטרה הוא ... לתת לשכל מקום מרכזי בתהליך. לעומת זאת, בשינון מנטרות האדם חוזר שוב ושוב על מילה או צליל במטרה להרחיק את עצמו מהשכל המוגבל. עם זאת, הוא מסביר כי גם בשינון מנטרות וגם בויפאסנה המטרה הסופית דומה: להגיע למקום של אין שכל או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה ... מה שאנחנו חווים. מה הייחודיות של מנטרה? מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של אין או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית. מה היתרונות של ... הוא תהליך שתיקה שמפנים בו את תשומת הלב למתרחש בגוף, ואילו מנטרה היא חזרה על צלילים שמובילה אותנו להתרחק מהשכל. שני תהליכים אלו שונים אך בסופו של דבר יכולים להוביל אותנו להבנה של אותו עקרון - השחרור מהשכל וכניסה לחוויות פנימיות עמוקות. האם אפשר לשלב ... אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל ...
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
... עושה זאת כי הוא מגלה שכאשר הוא מפיק צלילים מסוימים, נוצרת תגובה מסוימת בסביבה, וכך הוא לומד את השפה. האם השכל של התינוק זהה לשכל של מבוגר? לפי אליעד, לתינוק שנולד יש בדיוק את אותם האינפוטים החושיים שיש למבוגר - הוא ... המציאות. אם לא תהיה סביבו סביבה שתגיב לצלילים שלו, הוא לעולם לא יפתח שפה. האם לתינוק יש חוויות ורגשות? אליעד מדגיש שתינוק הוא אדם לכל דבר ועניין, עם שכל, רגשות, תחושות וחוויות. הוא יכול להרגיש כאב, הנאה, והוא מתקשר כבר מהרגע הראשון באמצעות שפת הגוף, צלילים, תנועות עיניים ועוד. למרות זאת, אנו לא יכולים לדעת בוודאות מוחלטת מה בדיוק עובר עליו, מאחר שהידע שלנו על התינוק מבוסס תמיד על הפירוש שאנחנו נותנים להתנהגות שלו באמצעות ...
הדרכת מטפלים, טיפול בלקויות למידה, לקויות קריאה, לקויות כתיבה, דיסגרפיה, קשיי כתיבה, קשיי קריאה, קשיי דיבור, לקויות דיבור, כיוון הכתיבה, דיסלקציה, לקות קריאה, לקות כתיבה, טיפול בילדים, הדרכת הורים
הדרכת מטפלים, טיפול בלקויות למידה, לקויות קריאה, לקויות כתיבה, דיסגרפיה, קשיי כתיבה, קשיי קריאה, קשיי דיבור, לקויות דיבור, כיוון הכתיבה, דיסלקציה, לקות קריאה, לקות כתיבה, טיפול בילדים, הדרכת הורים
... או אולי אינה מעוניינת לדבר עם זרים. אליעד ממליץ לשאול שאלות כגון: האם הילדה בכלל מסוגלת להפיק צלילים? האם היא מדברת בשקט רק כשהיא ... מציע לפרק את תהליך הדיבור לשלבים בסיסיים ולבדוק כל שלב בנפרד. למשל: האם הילדה מסוגלת פיזית להפיק צלילים? האם היא יכולה לדבר אך נמנעת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סודות הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צלילים, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: צלילים, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למציאת זוגיות, אימון אישי לנוער, מאמן אישי לעסקים בנושא צלילים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.3750 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 23:36:43 - wesi1