... או לא? אליעד מציין כי כאשר מדברים על הנקודה הראשונה, הפרספקטיבה משתנה, כיוון שבשורש של הדברים, שהוא מעל לזמן ומקום, לא ניתן לדבר על רצון
ועשייה כפעולות נפרדות בזמן. במקום זה, בשורש הדברים, הרצון
והעשייה הם דבר אחד, מתרחש בו - זמנית. מדוע ... מצידה רצון כלשהו? האם היא רוצה את הרצון של עצמה? כי באמת, בסופו של דבר מי שבאמת בוחר זה לא מי שעושה, מי שבוחר זה מי שיוצר את הרצון שיוצר את
העשייה אם מישהו יוצר את הרצון הוא זה שבוחר את
העשייה. ומה בעצם יוצר את הרצון הראשון, ומה ... בשורש. ובעצם זה אומר שהרצון הראשון לא רצה, כי אם רצה ועשה הם בו זמנית, אז זה או רק רצה או רק רצה, ויש להעמיק ולהבין שבשורש אין רוצה, יש
עשייה ללא רצון כך שלא שייך להגיד שרצית לעשות בשורש של כל הדברים. והמיקוד כעת הוא ברצון, כי בשלב מסוים יש רצון,
והעשייה נעשית בגלל הרצון ונבדוק מהו הרצון ...