אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים?

כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות.

הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת "יש" (קיום, חיות) או תחושת "אין" (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר "יש", וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת ל"אין".

לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב ("אני משפשף רצפה"). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו "למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר?" או "למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?", תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות.

מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום?

לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט.

האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט.

איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של "להיות כלום"?

כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת.

כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית?

אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה פוגע בתחושת העצמאות והבחירה שלו - מבחינתו זה סוג של השפלה או אובדן של תחושת קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם...
שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה?

אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת.

אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו?

להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב.

מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך.

מה זה מועיל לי? אם הוא ממלא את רצוני, הוא מועיל לי, ואם הוא לא ממלא את רצוני, הוא לא מועיל לי.

תועלת פירושו מילוי רצון.

זאת אומרת שלהפיק תועלת ממשהו זה לגרום לדבר למלא את רצונך באופן כללי.

כמו למשל שאתה עובד, וזה ממלא את רצונך בכך שאתה מרויח כסף. העבודה מועילה לו בכך שהוא מקבל כסף, שזה דבר אחר. למעשה היא גם מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד.

מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם הילד?

שאלה: ללמוד עם הילד.

אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי דרכים.

בתחושה - שתי המילים הבסיסיות שהכי קיימות אצלנו זה יש ואין, או שיש או שאין.

כול פעולה שאתה עושה, כל קשר שלך עם כל דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש או יותר יש או להרגיש יותר אין.

או שזה גורם לך להרגיש שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח.

מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה.

זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר למחשבה, לשפשף רצפה זאת מחשבה, והתודעה שלך נדבקת למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה.

אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה?

מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר.

הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה.

יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה.

לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט.

ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב.

אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה.

אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה.

כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר.

כול דבר שאתה עושה, הוא יכול לגרום לכך שתרגיש יותר יש או להרגיש יותר אין. או שתרגיש שאתה יותר קיים, או שתרגיש שאתה פחות קיים.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו.

ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך.

וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות.

אבל גם הפוך נכון.

לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו.

זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך.

אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים.

כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד גדול ואתה יכול לצמצם אותו כדי שתוכל להכיל אותו.

מה שאני מסביר לך כאן מתאים לכל המצבים בחיים.

מה זה אומר? אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר.

אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי.

כול דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש יש ויכול לגרום לך להרגיש אין. אם יש בו שכל לפי המינון שאתה רוצה, אתה מרגיש יש, ואם אין בו שכל לפי המינון שאתה מרגיש אלא יש בו יותר מדי שכל או פחות מדי שכל, זה גורם לך להרגיש אין.

זה כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות.

כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות.

עכשיו נלך על טוב ורע.

אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע.

עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר.

מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות.

ואם אתה מכין שיעורים עם הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין.

השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך.

אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש.

שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות מעניין.

שאלה: השאלות גם גורמות לאחדות.

אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות.

בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים.

מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב.

מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר.

דרך הצמצום אתה משיג את האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב.

אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל?

כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה.

לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה.

למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה.

כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש.

אתה קיים? גם קיים בצורה ולא קיים במהות.

שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים.

אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם לך להרגיש שאתה כלום.

זאת אומרת, שכאשר את עושה משהו, ואתה לא מצליח ליהנות ממנו, אתה יכול ליהנות מזה שזה משפיל אותך, ומזה שזה גורם לך להרגיש כלום.

נסה להרגיש כלום, אם אתה חושב שאתה בשום אופן לא רוצה להרגיש כלום אז אתה סובל.

אבל אם אתה חושב שיש יתרונות בזה שאתה כלום, ויש יתרונות בזה שאתה משהו. וגם הפוך, שיש חסרונות בזה שאתה כלום ויש חסרונות בזה שאתה משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול.

לדוגמה, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום לעשות כלים. איך ליהנות מזה?

יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי זה שאתה מנסה להפיק משם שכל, שכל חדש, לשאול שאלות, למה הצלחת נראית כך, למה הלכלוך נמצא פה ולא שם? שואל המון שאלות, ואתה יכול לחוות חוויה רוחנית שאתה בריכוז גבוה ובעיון.

ודרך שנייה, שאם אתה לא מצליח להפיק שכל משטיפת כלים, אתה אומר לעצמך שאתה כלום, אתה הופך להיות אפס, משחרר את כל הגאווה, אני כמו כיסא וזהו, בלי רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, בלי העדפות, בלי טוב ורע, עושה כלים כמו רובוט, אתה מבטל את הגאווה, אתה באחדות עם המציאות.

איפה כאן הבעייה? כאשר האדם מתנגד.

אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם.

אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות.

מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך.

אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל.

אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי צורות של אותו הדבר.

הדבר הזה שאני מסביר לך הוא מאוד עמוק, ומתאים לכל התהליכים של הטוב והרע.

כי דבר יכול לגרום לך להרגיש טוב, או כאשר הוא גורם לך להרגיש יותר יש, או...
פיתוח יכולת חשיבה לקפל כביסה הרצון שלך איך למצוא עניין מילוי רצון רוחניות מספיק שכל חינוך איך ליהנות מהחיים שיטות לפיתוח חשיבה קיפול כביסה איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך ליהנות מהחיים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הנאה חיים חיים משעממים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לגרום לילד לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים להכין להכין שיעורי בית להכין שיעורי בית עם הילד לחנך לחנך ילדים ליהנות ליהנות מהחיים ליהנות מכל רגע לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לקפל כביסה לשטוף כלים לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים מחנך מחנכים קיפול כביסה שטיפת כלים שיעורי בית שיעורי בית עם הילד שלום שלום בית שעמום
הדחקה וניתוק, ניתוק והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות?
הדחקה וניתוק, ניתוק והדחקה, איך נוצר ניתוק? מה זה ניתוק? אני מרגיש מנותק, אני לא מחובר לעצמי, אני לא מחובר למציאות, אני מנותק מהמציאות, הפרעת ניתוק, תחושת ניתוק, תחושת ריחוף, חולם בהקיץ, למה לא להדחיק? איך לטפל בניתוק מהמציאות?
... הוא ניתוק. לדוגמה, אדם רעב שלא מצליח להתרכז בעבודה, כי הוא חושב על אוכל, אינו נמצא בהכרח במצב של ניתוק. זאת משום שהוא יודע במפורש על מה הוא חושב , והוא מודע לסיבת ההסחה שלו. לעומת זאת, אדם שחווה תחושת ניתוק בדרך כלל אינו יודע במדויק על מה הוא חושב , ואין לו מודעות למה שגורם לו להרגיש כך. הניתוק האמיתי מתרחש כאשר האדם חושב על משהו לא מוגדר, ...
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
... מה הוא חושב ביום הראשון, מה הוא חושב ביום הראשון על העבר על ההווה או על העתיד על מה הוא חושב? ש: איך הוא יוצא מזה. אליעד: איך הוא יוצא מזה אם עכשיו אתה נופל לבור מה אתה חושב איך לצאת מפה מכניסים אותך לכלא איך אני יוצא מפה לא, מה אתה חושב קודם איך לצאת מפה או למה נכנסתי ...
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
... לא חשב על שום דבר. אך אין הדבר כך! אלא, האדם חושב ומרוכז תמיד בדבר כלשהו, גם אם הוא לא מסוגל להגדיר על מה הוא חושב ובמה הוא מרוכז. והילד, שלא מצליח להתרכז בלימודים, או האדם הבוגר, שלא מצליח להתרכז בדבר כזה או אחר, זה רק משום, שבאותו הרגע הוא מרוכז במשהו אחר. שבתת המודע שלו, נראה לו שאותו ...
שלום / הרמוניה - איך לעשות שלום עם המציאות ולחיות בהרמוניה?
שלום הרמוניה - איך לעשות שלום עם המציאות ולחיות בהרמוניה? כדי לעשות שלום עם המציאות, על האדם לדבק את עצמו ולהתקרב אל האמת שיש בכל דבר. מי ... עם המציאות. האמת והמציאות מסכימות על הכל. ככל שהאדם קרוב יותר אל האמת, כך הוא בשלום יותר ובתחושת אהבה ואחדות עם המציאות. ברמה המעשית: על האדם לחפש את ... כולן, ורואה ומבין את הטוב שיש בכל דבר. חפש את האמת ותמנע ממאבק עם המציאות. אמת = שלום = אהבה. ...
שלום / מלחמה / גוג ומגוג - מה *טוב* במלחמה וכיצד ממנה צומח השלום?
שלום מלחמה גוג ומגוג - מה טוב במלחמה וכיצד ממנה צומח השלום? מלחמה. שלום . שדה הקרב של החיים. מה טוב במלחמות וכיצד מהן דווקא יגיע השלום? כל המלחמות כולן שיש בעולם, כולן נובעות מהמלחמה ... פחדים כעס צער וכולי, כולם הם סוג של מלחמה. הקורבן כמובן הוא האדם עצמו. אז מה טוב במלחמה וכיצד דווקא ממנה יצמח השלום המיוחל? תשובה: מלחמה גורמת לכל אחד מהצדדים לחדד ... עד שמרוב המלחמה, כל הצדדים שנלחמים הורגים זה את זה והאדם שהיה באמצע שדה הקרב, ניצל ומגיע אל המנוחה ואל הנחלה, אל השלום המיוחל, שבו כל אלו שרבו זה עם זה כבר אינם. וכיצד זה קורה בפועל? על ידי המחלוקת והמלחמה שיש בין הדעות המנוגדות, בסופו של תהליך האמת מנצחת. שלום קר = מצב שבו הדעות המנוגדות שוכנות זו לצד זו אצל ... האמת האחת, שהיא השורש של הדעות המנוגדות שבו. מחשבות סותרות = צמצומים של האמת = אמת חלקית = ספקות. אמת מלאה = שלום בין כל הדעות ההפוכות. ברמה המעשית: כאשר מתרחשת ... בו זמנית = כל החלקים השונים של האמת שיש בכל אחת מהאפשרויות השונות = האמת המלאה. לסיכום: מתוך המלחמה עצמה יצמח השלום. משום שהמלחמה גורמת לכל אחד מהצדדים להקצין את ... התמונה המלאה, שבה לכולם יש מקום. מלחמה = שקר = תמונה חלקית = חלק של האמת המלאה = פירוד = שוני בין דבר לחברו = רע. שלום = אמת = תמונה מלאה = כל האמת כולה בשלמות = אחדות = דמיון בין דבר לחברו = טוב. אל תתפשר על שלום קר בין הדעות השונות שלך. חפש שלום מלא או מלחמה מלאה. כאשר תיערך מלחמה מלאה בין הדעות המנוגדות שבך, בסופו של דבר יגיע השלום המלא, כאשר האמת תצא לאור. אל תפחד מהמלחמה, כי האמת תביא לך את השלום המלא. ...
שלום עולמי / תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 1
שלום עולמי תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 1 המאמר הזה עוסק במה שאחראי לתסכול העמוק של בני האדם מהחיים שלהם, שזה מה שיוצר את המלחמות בעולם. בשאלת משמעות החיים והמוות. בסיבות לכך שיש מלחמות בעולם הפנימי והחיצוני של האדם. ובאיך להשיג שלום פנימי וחיצוני. ובמאמר הזה ניתן את התשובה לאחת השאלות שמעסיקות חלקים גדולים של בני האדם בעולם, והיא השאלה כיצד ניתן להביא שלום לעולם? ואיך אפשר לעשות שלום עולמי? ולא רק שניתן את הנוסחה המדויקת לאיך לעשות שלום בעולם, אלא גם נסביר כיצד כל אחד ואחד באופן אישי יכול לקדם את הסכם השלום העולמי הזה. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מחלוקות ומלחמות נוצרות, כאשר אין מטרות משותפות. כי כאשר יש מטרה אחת שכולם מסכימים עליה, ממילא אין שום מקום למלחמות. כי המלחמה נוצרת ... לא מפעיל את השכל שלו. כי מי שישתמש בשכל שלו בחוכמה, הוא בהחלט כן יכול להגיע אל האושר, ואל השלום הפנימי. וכדי שהאדם ימצא את השלום הפנימי שלו באופן אישי, לשם כך בשלב הראשון על האדם להפסיק לרוץ כמו משוגע אחרי דברים שלא מביאים לו תועלת. ובכל פעם שיש לאדם איזו מטרה להשיג בחיים, על האדם לשאול את עצמו, ... כדי להשיג את המטרות שלו. ומילא אם בסוף הייתה איזו תחנת עצירה שבה הרצון נירגע והאדם מתחיל ליהנות מהחיים כפי מה שהם בלי להרגיש כל הזמן חסר, אבל הרצון העצמי לעולם לא נירגע. אלא הוא רק מתחזק ומתחזק כל הזמן. כי בהתחלה האדם רוצה דברים קטנים, ומתאמץ עבורם מעט. ואחכ ... וכפי שאמרנו, למרוץ הזה של בני האדם, אין סוף. כי אף אחד לא הגיע לנקודה הסופית שבה נחים מהמרוץ ונהנים מהחיים. וכולם רצים כמו משוגעים להשיג מטרות שונות. וכל אחד מפנטז על איזו מציאות אחרת, שבה אולי יהיה לו טוב. ואף אחד לא קולט את התרמית העולמית של הרצון העצמי, שהוא לעולם לא ... את השאלה הפשוטה, למה בכלל אני רוצה את הרצונות שלי? האם לא היה עדיף יותר לא לרצות שום דבר ופשוט ליהנות מהחיים איך שהם? האם אני בכלל יכול לבחור לא לרצות? האם אני בוחר לרצות את הרצונות שלי? האם אני יכול לבחור להפסיק לרצות? האם אני מסוגל פשוט להשתיק את הרצון לגמרי ובאמת? ... לכל בעיה יש פתרון, והתשובות בהמשך). כי כל אחד יודע שלבסוף הוא ימות. ולא רק שהוא ימות, אלא שגם ילדיו לבסוף ימותו. ובסופו של התהליך, כולם ימותו. ומאחר שהאדם בתוך תוכו יודע שבסוף הוא ימות, גם זה יוצר אצל האדם תסכול מאוד עמוק. כי האדם בתוך תוכו מבין שהוא מתאמץ ככ קשה להשיג ...
שלום עולמי / תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 2
שלום עולמי תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 2 וברגע שתינוק נולד, כולם חוגגים ושמחים כמו משוגעים על כך שהתינוק נולד, ואף אחד לא קולט שהתינוק הזה הולך למות. כי מיד ברגע שהאדם נולד, מיד הוא מתחיל למות. והחיים הם מחלה סופנית. ואף אחד לא יצא מהם בחיים. כי סוף האדם למות. וכאשר הילד גדל בשנה, כולם חוגגים לו שהוא גדל בשנה, ושחייו התקצרו בעוד שנה, ושהוא התקרב למוות שלו בעוד שנה. וכאן זה בית משוגעים מאוד גדול. ... על כל בני האדם סביבו, כולל על עצמו במראה, ולראות בני אדם שהולכים למות. כי כולם הולכים למות כל הזמן. וכאשר האדם מסתכל על ילד שגדל, או על אדם שמקים משפחה וכיוב, האדם החכם רואה מולו אדם שהולך למות. כי כולם הולכים למות כל הזמן. ובכל רגע ורגע האדם ... שהוא לא מבין את תכלית קיומה של המציאות. וממילא הוא לא מבין את תכלית הקיום העצמי שלו. ועל ידי זה נוצרות מלחמות וכולי... ושלום עולמי הוא לא מטרה ולא תכלית, אלא הוא תוצאה. כי גם האושר הוא לא המטרה, אלא הוא התוצאה. כי כל זמן שיש לאדם מטרה להיות מאושר, הוא ... של האדם להיות מאושר, נעלמת לגמרי. והאדם הופך להיות מאושר, ברגע שהוא מפסיק לרצות להיות מאושר. ואושר הוא דבר שבא מעצמו. וגם שלום עולמי הוא דבר שבא מעצמו. והוא בא כאשר לבני האדם יהיה טוב עם עצמם. שזה יקרה כאשר בני האדם בעולם יבינו מהי התכלית של הקיום של ... קיימים, על ידי זה לא יהיו התנגשויות רצון בין בני אדם שונים, ועל ידי זה לא יהיו יותר מלחמות בעולם וכיוב. והדרך היחידה להביא שלום לעולם, היא על ידי זה שגורמים לבני האדם בעולם להשתמש בשכל של עצמם בצורה כמה שיותר נכונה. ומי שרוצה להביא שלום לעולם ושלום לעצמו, עליו להפיץ בכל מקום בעולם שכל אמיתי, שיגרום לבני האדם בעולם להיות בשלום עם עצמם. כי יש בעולם גם שכל אמיתי. שאותו מגלה החכם האמיתי. כי החיים הם טובים, אם האדם רק מבין אותם. והכל תלוי בדבר אחד, בכך שבני האדם בעולם יבינו את המציאות וממילא גם את עצמם. שאז זה יפסיק את כל המלחמות שיש בעולם, ויאפשר לבני האדם לחיות בשלום זה עם זה. והכל תלוי בשכל ובצורת החשיבה הנכונה של החכם האמיתי. והחכם האמיתי הוא זה שהצליח לנצח את המשחק, ולהיות בשלום פנימי עם עצמו ועם סביבתו, על ידי זה שהוא מבין את המציאות, ומבין את תכלית קיומה של המציאות, וממילא הוא מבין את תכלית הקיום של כל ...
שלום עולמי / תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 3
שלום עולמי תסכול עולמי - איך לעשות שלום בעולם? איך לקדם שלום בעולם? חלק 3 כי יש בעולם שלנו המון נוכלים ורמאים. שהם מטעים את האדם בהטעיות שונות. ואחת ההטעיות הכי מפורסמות שהם מטעים את האדם, היא בכך ... את האמת, שהוא עצמו מלך. ותת המודע של האדם יודע שהאדם בשורשו הוא מלך. ולכן האדם כל הזמן רוצה למלוך, לקבל כבוד ולשלוט. ואפילו ילדים קטנים מחפשים כבוד ורוצים למלוך ולשלוט. וזה משום שמצד האמת האדם הוא באמת מלך, מלך גדול מאוד. אבל המלך נמצא כרגע בבית ... הם נמצאים, ולקלוט שגם אם הם יקבלו את כל כולל כל מה שהם רוצים, עדיין הם לא יהיה מאושרים. ולכן ממילא המרוץ מיותר וחסר תכלית. ושלום עולמי הוא תוצאה של השכל של החכם האמיתי שמתפשט בעולם. כי החכם האמיתי נותן לאדם שכל ומעודד את האדם לשאול שאלות, כמה שיותר שאלות, מכל ... שהאדם יכול, כדי שהאדם יקבל שכל ויצליח להבין מה התכלית של המציאות ועל ידי זה יבין גם את התכלית העצמית של עצמו. ועל ידי זה גם השלום העולמי יבוא כבר מעצמו. וכל אחד ואחד בעולם יכול לקדם את השלום העולמי הזה ואת הטוב הזה בעולם, על ידי זה שהוא לוקח את השכל של החכם האמיתי ומפיץ ומפרסם אותו לעצמו וגם לאחרים ולכמה שיותר אנשים בעולם. עד שבני האדם בעולם יקבלו שכל, וממילא יהיה בעולם שלום בכל הרמות השונות. ...
סיפורי מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם
סיפורי מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם
... מעשיות ברסלב, המלך שבזמנו היה שלום, גן המבוכה, השיגעונות שמרביצים לאדם מה המשמעות של המלך שבזמנו היה שלום בסיפורי מעשיות ברסלב? המשפט היה מלך שבזמנו היה שלום מסיפורי מעשיות ברסלב, לפי אליעד כהן, אינו סיפור היסטורי אלא משל שמבטא עיקרון רוחני עמוק. כאשר אדם נתקל בקושיות וקשיים, הוא צריך לרוץ ולעמוד ליד השכל של האחדות, שהוא בעצם ... מגיע לתפיסה של אחדות אמיתית ללא סתירות. השלווה הזאת, השלום, נמצאת אצל המלך דווקא משום שהוא נמצא מעל לכל הניגודים והסתירות של המציאות. זהו המצב שבו האדם מצליח לראות שאין הבדל אמיתי בין מצבים סותרים לכאורה. הרעיון המרכזי הוא שבכל ... שיש אופציה אחרת - להגיע לשכל של המלך שבזמנו היה שלום , כלומר, לבחור בשכל של האחדות. לפי אליעד כהן, זוהי הדרך היחידה להשתחרר מהסבל והמבוכה של החקירה השכלית הרגילה. כיצד האדם אמור להתמודד עם תחושת המכות הרוחניות שהוא חווה? ... להפסיק לסבול מחקירות רוחניות? מי הוא המלך שבזמנו היה שלום בסיפורי מעשיות ברסלב? כיצד להגיע לתפיסת האחדות? מה לעשות כשמחשבות שליליות תוקפות? ...
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
... רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות מהי תלות רגשית ולמה היא טובה או רעה? אליעד כהן מסביר ... רגשית יכולה להיות טובה מאוד, אך בהסתייגות חשובה: אם אין לאדם שום תלות רגשית, הוא נמצא במצב של מושלמות מוחלטת. כאשר יש תלות רגשית, האדם יכול לחוות יותר הנאה בדברים מסוימים, אך זה בא עם מחיר של פגיעות או סבל במקרה שלא יקבל את מה שהוא תלוי בו ... רגשית יכולה להיות טובה? אליעד נותן דוגמה על אדם שאוהב לאכול אוכל מסוים באופן מובהק יותר מאשר אוכל אחר. מצד אחד, זו בעיה חמורה עבורו כי הוא לא יכול ליהנות באופן שווה מכל סוגי המזון, ואם אין את האוכל שהוא אוהב, הוא סובל יותר. מצד שני, הוא נהנה הרבה יותר כאשר האוכל שהוא אוהב זמין. בדומה לכך, הוא מביא דוגמה על אדם שאכפת לו מאוד מהלבוש שלו: מצד אחד, הוא יכול לסבול אם אין לו את הבגד המיוחד, אך מצד שני, הוא חווה הנאה גדולה יותר כאשר הוא מצליח ללבוש בדיוק את מה שהוא אוהב. מה זה טוב מאוד ומה הבעיה בו? ... אין שום צורך במלחמה או בקונפליקט, מכיוון שהכל אחד ומושלם. אך מנקודת המבט של הנפרדות, האדם יוצר במכוון קונפליקטים פנימיים ומלחמות, כי רק כך ניתן לחוש הנאה או התקדמות, והדבר מונע שעמום. המלחמה או הקונפליקט הפנימי נובעים מכך שהאדם אינו שלם עם עצמו ולכן הוא זקוק למשהו ... הוא לא היה זקוק לשום מלחמה או שום שינוי. אבל כל עוד האדם אינו נמצא בשלמות מוחלטת, הוא תמיד יחפש ליצור בעיות וקונפליקטים כדי להשיג תחושה של התקדמות והנאה. כיצד חוויית האלוהות קשורה לתלות רגשית? אליעד מתאר את האדם שהיה פעם אלוהים, כלומר, במצב של שלמות מוחלטת. במצב זה הכל היה מושלם והוא לא היה יכול ליהנות באופן ספציפי או אינדיבידואלי משום דבר. כעת, במצב הנפרדות, אותו אדם יכול ליהנות יותר מדברים ספציפיים בגלל הקונטרסט וההשוואה בין מצבים שונים. מצד האלוהים הכל עדיין מושלם, אבל מצד האדם במצב הנפרדות, הוא חווה את ההנאה יותר מאשר במצב השלמות, וזאת בגלל ההבדלים שהוא חווה. אליעד מציין כאן את הניגוד בין סם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: על מה הוא חושב, האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: על מה הוא חושב, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, קאוצינג, קואצ'ר לילדים בנושאי על מה הוא חושב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 03:24:17 - wesi1