אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הנאה ✔ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים?

כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות.

הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת "יש" (קיום, חיות) או תחושת "אין" (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר "יש", וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת ל"אין".

לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב ("אני משפשף רצפה"). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו "למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר?" או "למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?", תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות.

מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום?

לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט.

האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט.

איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של "להיות כלום"?

כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת.

כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית?

אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה פוגע בתחושת העצמאות והבחירה שלו - מבחינתו זה סוג של השפלה או אובדן של תחושת קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם...
שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה?

אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת.

אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו?

להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב.

מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך.

מה זה מועיל לי? אם הוא ממלא את רצוני, הוא מועיל לי, ואם הוא לא ממלא את רצוני, הוא לא מועיל לי.

תועלת פירושו מילוי רצון.

זאת אומרת שלהפיק תועלת ממשהו זה לגרום לדבר למלא את רצונך באופן כללי.

כמו למשל שאתה עובד, וזה ממלא את רצונך בכך שאתה מרויח כסף. העבודה מועילה לו בכך שהוא מקבל כסף, שזה דבר אחר. למעשה היא גם מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד.

מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם הילד?

שאלה: ללמוד עם הילד.

אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי דרכים.

בתחושה - שתי המילים הבסיסיות שהכי קיימות אצלנו זה יש ואין, או שיש או שאין.

כול פעולה שאתה עושה, כל קשר שלך עם כל דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש או יותר יש או להרגיש יותר אין.

או שזה גורם לך להרגיש שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח.

מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה.

זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר למחשבה, לשפשף רצפה זאת מחשבה, והתודעה שלך נדבקת למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה.

אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה?

מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר.

הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה.

יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה.

לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט.

ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב.

אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה.

אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה.

כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר.

כול דבר שאתה עושה, הוא יכול לגרום לכך שתרגיש יותר יש או להרגיש יותר אין. או שתרגיש שאתה יותר קיים, או שתרגיש שאתה פחות קיים.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו.

ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך.

וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות.

אבל גם הפוך נכון.

לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו.

זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך.

אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים.

כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד גדול ואתה יכול לצמצם אותו כדי שתוכל להכיל אותו.

מה שאני מסביר לך כאן מתאים לכל המצבים בחיים.

מה זה אומר? אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר.

אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי.

כול דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש יש ויכול לגרום לך להרגיש אין. אם יש בו שכל לפי המינון שאתה רוצה, אתה מרגיש יש, ואם אין בו שכל לפי המינון שאתה מרגיש אלא יש בו יותר מדי שכל או פחות מדי שכל, זה גורם לך להרגיש אין.

זה כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות.

כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות.

עכשיו נלך על טוב ורע.

אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע.

עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר.

מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות.

ואם אתה מכין שיעורים עם הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין.

השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך.

אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש.

שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות מעניין.

שאלה: השאלות גם גורמות לאחדות.

אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות.

בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים.

מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב.

מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר.

דרך הצמצום אתה משיג את האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב.

אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל?

כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה.

לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה.

למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה.

כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש.

אתה קיים? גם קיים בצורה ולא קיים במהות.

שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים.

אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם לך להרגיש שאתה כלום.

זאת אומרת, שכאשר את עושה משהו, ואתה לא מצליח ליהנות ממנו, אתה יכול ליהנות מזה שזה משפיל אותך, ומזה שזה גורם לך להרגיש כלום.

נסה להרגיש כלום, אם אתה חושב שאתה בשום אופן לא רוצה להרגיש כלום אז אתה סובל.

אבל אם אתה חושב שיש יתרונות בזה שאתה כלום, ויש יתרונות בזה שאתה משהו. וגם הפוך, שיש חסרונות בזה שאתה כלום ויש חסרונות בזה שאתה משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול.

לדוגמה, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום לעשות כלים. איך ליהנות מזה?

יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי זה שאתה מנסה להפיק משם שכל, שכל חדש, לשאול שאלות, למה הצלחת נראית כך, למה הלכלוך נמצא פה ולא שם? שואל המון שאלות, ואתה יכול לחוות חוויה רוחנית שאתה בריכוז גבוה ובעיון.

ודרך שנייה, שאם אתה לא מצליח להפיק שכל משטיפת כלים, אתה אומר לעצמך שאתה כלום, אתה הופך להיות אפס, משחרר את כל הגאווה, אני כמו כיסא וזהו, בלי רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, בלי העדפות, בלי טוב ורע, עושה כלים כמו רובוט, אתה מבטל את הגאווה, אתה באחדות עם המציאות.

איפה כאן הבעייה? כאשר האדם מתנגד.

אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם.

אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות.

מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך.

אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל.

אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי צורות של אותו הדבר.

הדבר הזה שאני מסביר לך הוא מאוד עמוק, ומתאים לכל התהליכים של הטוב והרע.

כי דבר יכול לגרום לך להרגיש טוב, או כאשר הוא גורם לך להרגיש יותר יש, או...
שאלות טוב ורע איך לשכנע את הילד לראות אידיאל איך אפשר הצמצום קונפליקטים להרגיע להצליח בחיים איזון איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך ליהנות איך ליהנות מהחיים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הנאה חיים חיים משעממים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגרום לגרום לילד לגרום לילד לעשות לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים להכין להכין שיעורי בית להכין שיעורי בית עם הילד לחנך לחנך ילדים ליהנות ליהנות מהחיים ליהנות מכל רגע לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לקפל כביסה לשטוף כלים לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים מחנך מחנכים קיפול כביסה שטיפת כלים שיעורי בית שיעורי בית עם הילד שלום שלום בית שעמום
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית הנאה רוחנית ההנאה של החכם האמיתי ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות? והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי ... מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה. והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר ... היא כרצונו. כגון לדוגמה, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. שהבית הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית. ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמה, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי. והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את הסיבה שבגללה קורים כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, ... עושה, מאחר שהוא עושה את הכל כרצונו (וגם כאן יש היבטים שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי). ועפ הנל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב? מה זו הנאה שקרית והאם כדאי ליהנות ממנה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הנאה שקרית לעומת הנאה אמיתית. הנאה שקרית היא מצב שבו אדם נהנה ממשהו רק באמצעות כך שהוא משקר לעצמו. למשל, אם בחור עיוור יגיד לבחורה שהיא יפה, והיא נהנית מזה, זו הנאה שקרית כי היא יודעת שהוא כלל לא רואה אותה. אליעד נותן דוגמה נוספת, כאשר בחורה אומרת לגבר שהיא אוהבת אותו, והוא נהנה מכך כי הוא משקר לעצמו וחושב שהאהבה שלה מעידה על כך שהוא אדם מוצלח וראוי, על אף שהוא יודע שהבחורה בכלל לא מכירה אותו לעומק ולא יודעת מי הוא באמת. הנאה שקרית מוגדרת על ידי אליעד כהנאה שדורשת מהאדם לשקר לעצמו כדי ליהנות, וזאת בניגוד להנאה אמיתית, לכאורה, שאמורה להישען רק על אמת מוחלטת. האם יש אפשרות ליהנות באמת בלי לשקר? אליעד כהן מסביר שהנאה אמיתית, הנאה שלא מבוססת על שקרים, היא דבר בלתי אפשרי. הסיבה לכך היא שהנאה בהכרח מבוססת על תחושה של חיסרון כלשהו. בשביל שאדם ייהנה, חייב להיות לו חיסרון שהוא מרגיש שמתמלא על ידי ההנאה. כאשר אדם נאחז באמת האבסולוטית, הוא מבין שאין שום חיסרון אמיתי בשום דבר, ובכך נשללת ממנו האפשרות ליהנות באמת. במילים אחרות, לפי אליעד, כל סוג של הנאה שמתקיים בעולם הוא למעשה שקרי. אי אפשר ליהנות ממשהו אלא אם כן האדם משקר לעצמו ומאמין שיש איזשהו חיסרון שממולא באמצעות אותה ההנאה. במצב של אמת מוחלטת, שאין בו חסרונות, גם לא יכולה להיות הנאה אמיתית. במובן זה, אליעד טוען שהדרך היחידה
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
... ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני? האם ניתן להגיע לסיפוק מיני ללא אקט מיני? השאלה המרכזית שאליעד כהן מנתח כאן היא: האם ניתן להגיע לסיפוק מיני או להנאה מינית, בלי לבצע אקט מיני ספציפי? או האם ישנה דרך ליהנות מאותה תחושה של הנאה וסיפוק שמקבלים מאקט מיני, גם מבלי לקיים אקט כזה בפועל? השאלה הזו מבוססת על הנחת יסוד מסוימת של ... המיני הוא אך ורק לקיים אקט מיני ספציפי, אזי ברור שלא יוכל להגיע לסיפוק המיני שלו ללא ביצוע אותו אקט מדויק. לעומת זאת, אם הרצון שלו רחב יותר, וכולל הנאה או תחושה מסוימת שאינה תלויה באופן בלעדי באקט מיני ספציפי, אזי יהיה ניתן להגיע לסיפוק מיני גם ... אך ורק לעצם הפעולה הפיזית עצמה, אלא לפרשנויות ולמשמעויות שהאדם מעניק לאותה פעולה. הפעולה הפיזית עצמה היא נייטרלית לחלוטין וחסרת משמעות בפני עצמה, וההנאה מגיעה למעשה מהפירושים שהאדם מייחס לאקט הזה. לדוגמה, הוא אומר שאותו אקט בדיוק יכול להיות מהנה או לא מהנה, בהתאם לפרשנות שנותן לו האדם. במילים אחרות, ההנאה איננה נובעת באופן מחויב מהאקט עצמו, אלא מהמשמעות שהאדם מייחס לאקט. המשמעות הזו היא תוצר של ... פנימיות, ולכן, באופן עקרוני, אותה תחושה בדיוק יכולה להיות מושגת בדרכים שונות לחלוטין, כל עוד האדם נותן להן את אותו פירוש ומשמעות. איך מתרחשת ההנאה מאקט מיני? כדי להבהיר את הנקודה הזו לעומק, אליעד נותן דוגמה נוספת שבה הוא מסביר כי אנשים רבים מניחים שההנאה נובעת רק מהאקט המיני עצמו, אבל בפועל, היא נובעת מהפרשנות האישית ומהמשמעות הרגשית שהם נותנים לאותו אקט. הוא מתאר מצב היפותטי שבו האדם מבצע בדיוק אותה פעולה פיזית של אקט מיני, אך ללא הפירושים הרגשיים והמשמעויות הנלוות, ולא מרגיש הנאה בכלל. מאידך, פעולה אחרת לחלוטין יכולה לגרום לו להרגיש אותה תחושה של סיפוק, אם הוא מייחס לה משמעות דומה לזו שהוא מייחס לאקט המיני. בנוסף, אליעד מציין שאפילו אם מניחים שחלק מההנאה מגיע מהפעולה הפיזית עצמה, עדיין נותר חלק משמעותי הנובע אך ורק מהפירושים והמשמעויות האישיות. חלק זה ניתן להשיג ללא ביצוע הפעולה עצמה, אלא דרך מתן פירוש חיובי אחר לפעולה אחרת לגמרי. כיצד ניתן להבין את מקור ההנאה באופן מעשי? אליעד מציע שיטה מעשית להתבונן בתחושות ההנאה : הוא ממליץ לבדוק באופן מודע ומפורט אילו פירושים ומחשבות מתעוררים בכל פעם שהאדם חווה הנאה כלשהי, ובמיוחד הנאה מינית. על האדם לשאול את עצמו מה המשמעויות שהוא נותן לכל פעולה, לכל תחושה ולכל מחשבה שמופיעה אצלו. על ידי תהליך מודעות זה, האדם יכול להבין באופן ברור ומדויק את מקור ההנאה , ומתוך כך להבין האם אותה הנאה אפשרית גם בדרכים אחרות. הוא מסכם ואומר שכל תחושה וכל הנאה נובעות באופן מוחלט מהפירושים האישיים של האדם, ושההנאה אינה תלויה באמת בפעולה מסוימת, אלא במשמעות האישית שהוא מעניק לה. בסיכומו של דבר, אליעד כהן עונה בבירור על השאלה: ניתן בהחלט להגיע לסיפוק ולהנאה מינית גם ללא אקט מיני, משום שההנאה תלויה לחלוטין במשמעויות שהאדם מייחס לפעולותיו ולא בעצם הפעולה עצמה. האם ניתן להגיע לסיפוק בלי סקס? איך נוצרת הנאה מינית? מה גורם להנאה מינית? האם הנאה תלויה רק באקט עצמו? איך מגיעים לסיפוק מיני ללא אקט מיני? ...
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר מה באמת גורם לך להרגיש הנאה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא: מה באמת גורם לאדם להרגיש הנאה? כשאדם קונה משהו חדש כמו חולצה או רכב, הוא בדרך כלל חווה תחושה של הנאה וסיפוק. השאלה שנשאלת היא האם ההנאה הזו מגיעה מהדבר עצמו, או שאולי מדובר במשהו פנימי ועמוק יותר שמתרחש בתוך התודעה או בתת המודע, כאשר הוא משיג את אותו דבר. האם עצם השגת הדבר הוא מקור ההנאה? אליעד מסביר באמצעות דוגמה את העובדה שלא בהכרח עצם הדבר עצמו הוא הגורם להנאה. הוא מביא דוגמה של לימוד תורה, שם אדם אחד נהנה מהלימוד ורואה בו משמעות, בעוד שאדם אחר, העוסק באותו לימוד בדיוק, סובל ורואה בכך עונש. אם עצם הלימוד היה מקור להנאה, אזי כולם היו נהנים באותה מידה, דבר שכידוע אינו קורה במציאות. לכן, ברור שקיים גורם פנימי נוסף שמשפיע על תחושת ההנאה או הסבל, גורם שלעתים הוא תת - הכרתי. מדוע אנשים שונים נהנים או סובלים מאותם דברים בדיוק? אליעד מדגים בעזרת סיפור רכישת רכב חדש. אדם קונה רכב ומרגיש מאושר ומסופק, אך לאחר זמן מה הוא נעשה אדיש כלפי הרכב ואף רוצה למכור אותו. הדבר מוכיח שההנאה אינה קשורה בהכרח לצורה החיצונית של הדבר. אם עצם הרכב היה גורם להנאה, האדם היה אמור ליהנות ממנו תמיד, ללא שינוי. מכיוון שזה לא המצב, אליעד מדגיש שקיימת מערכת פנימית שמשפיעה על ההנאה באופן מתחלף. איך ניתן להסביר שינויים בהנאה אצל אותו אדם עצמו? ההוכחה המעניינת ביותר שאליעד מביא לכך שקיימת מערכת פנימית שמשנה את תחושת ההנאה היא שאותו אדם עצמו יכול לחוש הנאה מדבר מסוים בזמן מסוים, ולאחר זמן להפסיק ליהנות ממנו. לדוגמה, אדם נהנה מתוכנית טלוויזיה בשלב מסוים, מאבד עניין, ובהמשך שוב מתעניין בה. אם התוכנית עצמה הייתה מקור ההנאה, היא הייתה אמורה לעניין אותו כל הזמן באופן יציב. השינוי בתחושת ההנאה מוכיח את קיומו של גורם פנימי עמוק יותר שמנהל את התהליך. האם ההנאה מושפעת מהסביבה החיצונית? נשאלת שאלה לגבי האפשרות שההנאה מושפעת מהסביבה. לפעמים אדם חושב שמשהו יפה או מושך, אך כאשר הסביבה טוענת אחרת, הוא עשוי ... את הדבר אפילו יותר כשהסביבה מתנגדת. כך, ההחלטה הפנימית של האדם היא שקובעת בסופו של דבר האם הוא ייהנה או לא. האם שינויים בהנאה מעידים על חוסר החלטיות או על מנגנון עמוק יותר? אליעד מתייחס לטענה שהשינויים התכופים בתחושת ...
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות? למה אנשים מעדיפים הנאה רוחנית על פני הנאה גשמית? אנשים רבים מחפשים הנאה רוחנית, וטוענים שהנאה רוחנית אחת קטנה שווה יותר מכל חיי העולם הזה. דוגמה לכך היא אנשי דת שמנסים לשכנע את מאמיניהם שכף רגל אחת בעולם הבא שווה יותר מכל הנאות העולם הזה יחד. הם טוענים שכדי ליהנות מהנאות רוחניות אלה, האדם ... מאושרים באמת. ההוכחה לכך היא שהם כל הזמן מבקשים מאלוהים לשלוח להם את המשיח ולהביא את העולם הבא. אדם שטוב לו באמת בחייו לא יחפש עתיד טוב יותר במקום אחר. מדוע ההנאה הגשמית היא ההנאה הגדולה ביותר? אליעד כהן מסביר שההנאה הגדולה ביותר בעולם היא הנאה גשמית מושלמת. הוא מגדיר הנאה כתחושת מילוי רצון. ככל שהרצון גדול יותר, כך ההנאה מההתמלאות של אותו הרצון תהיה גדולה יותר. ההנאה הגשמית האמיתית מושגת כאשר האדם חווה שכל הרצונות שלו מתמלאים בו זמנית בדבר אחד קטן, ספציפי ומדויק. מה הקושי הגדול ביותר בליהנות באמת מהגשמיות? הדבר הכי קשה בעולם, ... האדם. להכניס את האינסוף לתוך דבר סופי ומוגבל הוא האתגר הגדול ביותר שקיים, מכיוון שהגשמיות מטבעה מצומצמת, ולכן תמיד יש תחושה של חיסרון או ריקנות בכל חוויה. איך ליהנות באמת ובשלמות מכל פעולה? אליעד כהן נותן דוגמה של אדם השותה מים. כאשר האדם צמא מאוד, שתיית מים תספק לו הנאה גדולה יותר מאשר כשהוא שותה סתם מתוך הרגל. מדוע? כי כשהוא צמא, כל רצונו מתרכז בדבר אחד בלבד - המים. ככל שהרצון ממוקד יותר, כך ההנאה גדלה משמעותית. למשל, אדם שזוכה בלוטו חש הנאה עצומה משום שהזכייה ממלאת המון רצונות ... אחת. כך גם לגבי מים כשאתה צמא מאוד. אולם בפועל, קשה להגיע למצב שבו כל הרצונות שלך ממוקדים בדבר אחד, משום שלכל אדם תמיד ישנם רצונות נוספים. הדבר הקשה ביותר הוא ליהנות בצורה אינסופית בכל פעולה ופעולה, כי באופן טבעי תמיד קיימים רצונות נוספים, ולכן האדם אף פעם לא נהנה בשלמות מוחלטת. איך אפשר ליהנות כמו אלוהים? אליעד כהן מסביר שהישות שנהנית בצורה הכי מושלמת היא אלוהים, משום שאלוהים אינו פועל עבור מטרה אחרת. כל פעולה של אלוהים היא תכלית בפני עצמה, ולכן הוא נהנה מההתגלות השלמה של רצונו בכל רגע ורגע. האדם יכול להגיע לרמת ההנאה הזו אם יסתכל על העולם מנקודת מבט של הבנה שכל דבר הוא שלם בפני עצמו. כלומר, ליהנות בשלמות זה לראות בכל פעולה שאתה עושה תכלית שלמה, כאילו אתה עצמך יצרת אותה, ממש כמו אלוהים. מהי ההוכחה שהנאה גשמית עדיפה על הנאה רוחנית? אליעד מביא כדוגמה את אלוהים ...
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
... של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר מהו השכל מאחורי מיניות ומהם ... שמעצבים את הדרך בה אדם חווה ומבצע פעילות מינית, ואלו עשויים להשתנות מיום ליום ומאדם לאדם. כיצד משפיע הזמן, המצב הנפשי והסיטואציה על הנאה מינית? הבנת הנאה מינית אינה פשוטה או חד - משמעית. כפי שמסביר אליעד כהן, ... שבה הוא נמצא. לדוגמה, כאשר אדם נמצא במצב נפשי לא טוב - כמו כאשר הוא חווה יום קשה או סבל - ישנה סבירות גבוהה שהוא לא ירגיש את אותה הנאה ממיניות בהשוואה לסיטואציה בה הוא במצב נפשי טוב. בנוסף, ... ולהפסיק לרדוף אחרי תשוקות שטחיות או חיצוניות. מהו השכל מאחורי מיניות? כיצד תשוקה מינית נובעת מרצון לשלוט? מהם הגורמים המשפיעים על הנאה מינית? מהם המניעים האמיתיים שמובילים אותנו למין? כיצד הזמן והמיקום משפיעים על תחושת הנאה מינית? ...
מודעות עצמית, התקדמות רוחנית, התפתחות אישית, בסוף הכל מתאזן, להציב מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל
מודעות עצמית, התקדמות רוחנית, התפתחות אישית, בסוף הכל מתאזן, להציב מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל
... עצמית, התקדמות רוחנית, התפתחות אישית, בסוף הכל מתאזן, להציב מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל האם אפשר להשתחרר מהשכל מבלי לעבור את כל הדרך? אליעד מסביר שאחת השאלות המרכזיות בהתפתחות רוחנית ... לשינוי הצורה היא בעצם גם יצירת פחד וסבל עתידי, כי היא יוצרת תלות בהיפך שלה. לדוגמה, כשאדם רעב והוא אוכל, הוא אמנם נהנה באותו רגע, אבל באותו זמן הוא גם מחזק את הפחד שיבוא הרעב הבא. כלומר, ההנאה הנוכחית תמיד תלווה בסבל עתידי, והסבל הנוכחי תמיד נשען על זיכרון של הנאה בעבר. אין שום מצב שבו אפשר ליהנות בלי לסבול, ואין שום אפשרות לסבול מבלי שנהנית קודם. מדוע תמיד חייב להיות איזון בין סבל להנאה? אליעד מסביר שברגע שאדם סובל, הסבל נובע מכך שהוא מדמיין את ההנאה ההפוכה. למשל, מי שסובל מכך שהוא לבד, בעצם סובל רק משום שבעבר הוא חווה הנאה מכך שהיה ביחד, והוא מדמיין את ההנאה הזו ורוצה לחזור אליה. לכן אי אפשר לסבול אם לא הייתה קיימת הנאה קודמת. באותו אופן, אם אדם נהנה ממשהו, הוא נהנה רק כי הוא זוכר או מדמיין את המצב ההפוך, של הסבל. הוא נותן דוגמה על אדם שמדליק מזגן בגלל שחם לו. באותו רגע שהוא נהנה מהקרירות, הוא גם זוכר שסבל קודם מהחום, ולכן גם יוצר לעצמו פחד עתידי, מכיוון שבפעם הבאה שיהיה לו חם, הוא יסבול יותר. כך הסבל וההנאה תמיד חייבים לאזן אחד את השני. האם כדאי ללכת ישר למטרה הגדולה ביותר או להתקדם לאט? אליעד טוען בצורה נחרצת ... לצאת מהמלכודת הזו של הרצונות והסבל, חייבים להבין קודם כל שהרצון עצמו מבוסס על השוואה בין מצבים. כלומר, כל רצון והנאה נוצרים מתוך השוואה של מצב נתון למצב אחר (שנחשב טוב יותר או רע יותר). הדרך להשתחרר לחלוטין מהפלונטר הזה היא ... בלבד. איך להשתחרר מהשכל? האם אפשר להטיל ספק בכל? איך לחשוב בצורה לא הגיונית? האם כדאי להציב מטרה גדולה? למה יש סבל והנאה? איך לצאת מהמלכודת של הרצונות? האם יש משמעות להשגת מטרות? ...
הנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויה
הנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויה מדוע להנאה דמיונית יש מחיר של סבל דמיוני? אליעד כהן מסביר שכל סוג של הנאה שאדם חווה בחייו, מלווה במחיר כלשהו. יש שני סוגים של הנאה - הנאה מדברים שקורים במציאות, והנאה מדברים שלא באמת מתרחשים אלא קיימים רק בדמיון. הנאה אמיתית היא כאשר האדם משיג את מה שהוא רוצה בפועל במציאות. לעומת זאת, הנאה דמיונית היא כאשר האדם מדמיין שמשהו קורה, והוא נהנה מהחוויה כאילו זה באמת התרחש. לדוגמה, אדם יכול לצפות בסרט, בפרסומת או לעבור ליד חלון ראווה, לדמיין את עצמו קונה משהו, ומעצם הדמיון כבר להרגיש טוב. למרות ששום דבר מזה לא קרה בפועל, האדם נהנה כאילו זה קורה ממש ברגע זה. אך אליעד מדגיש שחשוב להבין שלכל סוג הנאה יש מחיר. כאשר האדם מתרגל ליהנות מדברים שלא באמת קורים במציאות, המוח שלו מתחיל באופן טבעי להתרגל לעסוק גם בדברים שליליים שאינם מתרחשים באמת. כלומר, האדם מתחיל לסבול ולפחד מדברים דמיוניים, בדיוק באותו האופן שבו הוא נהנה מדברים דמיוניים. האדם עלול לפתח פחדים, חרדות ופרנויות מדברים שלא ... לסרטי פורנו ופנטזיות מיניות? אליעד מדבר באופן ספציפי על ההתמכרות לסרטי פורנו ולפנטזיות מיניות, ומסביר שההתמכרות הזו היא למעשה סוג של הנאה דמיונית אינטנסיבית. כאשר האדם מתרגל ליהנות רק מדמיונות מיניים ולא ממציאות ממשית, הוא למעשה מאבד את היכולת ליהנות מחוויות מיניות אמיתיות. המוח שלו מתרגל לעוצמת גירוי גבוהה מאוד ... רק בדמיון, וכאשר הוא ניגש למציאות, הוא עלול לחוות אכזבה או חוסר סיפוק, כי המציאות לעולם אינה יכולה להשתוות לדמיון הפרוע והאידיאלי. כך, ההנאה הדמיונית מסרטי פורנו ופנטזיות מיניות הופכת לסבל במציאות, שכן האדם נעשה תלוי בדמיונות הללו ומאבד את היכולת ליהנות מיחסים אותנטיים ומציאותיים. זאת אחת הסיבות לכך שאנשים רבים מתמודדים ... לסוג מסוים מאוד של גירוי שהמציאות אינה מסוגלת לספק. כיצד נוסטלגיה וזיכרונות משפיעים על הרגשות שלנו? אליעד מסביר שגם נוסטלגיה, שהיא למעשה הנאה מזיכרונות מהעבר, היא דוגמה נוספת להנאה דמיונית. האדם נזכר באירוע נעים שקרה לו, ונהנה ממנו שוב, למרות שהאירוע עצמו אינו קורה עכשיו. מצד שני, בדיוק כמו הנאה דמיונית מפנטזיות עתידיות, גם ההנאה הנוסטלגית באה במחיר של כאב על דברים טובים שחלפו ואינם עוד. האדם עלול ... ממליץ לחיות את הרגע הזה בצורה מודעת, בלי להזדהות יתר עם דמיונות ופחדים. על האדם להבין שהדמיון הוא כלי עוצמתי אך מסוכן - הוא יכול להביא הנאה גדולה, אך באותו זמן הוא גם מקור לסבל ופחדים אינסופיים. לכן, מומלץ להתייחס לדמיונות ולפחדים בפרופורציה, ולא לתת להם להשתלט על החיים. ככל שהאדם יהיה מודע יותר למנגנון של הנאה וסבל דמיוני, כך הוא יוכל לחיות חיים יותר מאוזנים ורגועים, ללא התלות ברגשות השליליים שנוצרים מתוך דמיון פרוע. מהי הנאה דמיונית? כיצד מתמודדים עם פחדים לא הגיוניים? נזקים מצפייה בסרטי ...
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
... להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית למה אני רוצה דווקא את מי שלא רוצה אותי? הרבה אנשים שואלים את עצמם מדוע הם נמשכים דווקא לאדם שמשחק קשה להשגה. בהרצאה זו אליעד כהן מסביר לעומק את ... במינון נכון - להיות לפעמים לא צפוי, ליצור מתח קל, אבל לא להגזים. מהי הנאה שקרית ומהי הנאה אמיתית בזוגיות ובחיים? אליעד כהן מבחין בין הנאה שקרית להנאה אמיתית. הנאה שקרית היא זו שמבוססת על מילוי חסרונות זמניים: לדוגמה, ההנאה שנגרמת מהשגת מישהו שהיה קשה להשגה היא זמנית בלבד, כי אחרי שמתקבלת התחושה שהשגנו את המטרה, ההנאה מתפוגגת מהר. לעומת זאת, הנאה אמיתית היא כזו שאינה תלויה במילוי חיסרון מסוים, אלא מבוססת על תחושת שלמות אמיתית, קבלה עצמית ואהבה עצמית ללא תנאים, שלמעשה קשה מאוד להגיע אליה, אך אם מגיעים אליה, זו הנאה מתמשכת ואמיתית. למה אי אפשר להרגיש טוב באמת באופן מוחלט לאורך זמן? אליעד כהן טוען כי התחושה של טוב מוחלט לא יכולה להתקיים לאורך זמן, משום שכל תחושת ... על מילוי חיסרון כלשהו. ברגע שהחיסרון מתמלא, האדם כבר לא מרגיש את אותה הנאה. ההנאה תמיד נמדדת ביחס לחיסרון שקדם לה. לכן, כל מצב של סיפוק מושלם מוביל מהר מאוד לתחושת שעמום או חוסר משמעות. התשוקה והמשיכה נשמרות לאורך ... אהבה עם תנאים או בלי תנאים? איך להיות קשה להשגה? מה ההבדל בין הנאה שקרית לאמיתית? להיות קשה להשגה בתוך זוגיות, להיות קל להשגה בזוגיות, לשחק משחקים בזוגיות, איך ליצור משיכה? איך להיות גבר מושך? איך להיות אישה מושכת? למה ...
הנאה אין סופית / ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים?
הנאה אין סופית ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים? אין סוף. לכל הנאה שיש בעולם יש סוף. כיצד ניתן להגיע להנאה שאין לה סוף? תשובה: על ידי שהופכים את ההנאה לאמיתית באמת. הסבר: יש 2 סוגים של הנאה. 1 - הנאה סופית. 2 - הנאה אין סופית. הנאה סופית = הנאה שתלויה בסיבה כלשהי. הנאה סופית = הנאה שמתחילה ברמה X. יכולה לעלות או לרדת. אך ... דבר אחרי השיא, היא תמיד תדעך. הנאה אין סופית = הנאה שאינה תלויה בדבר. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מעצמה. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מצד המהות של המציאות שנמצאת בכל דבר. הנאה אין סופית = הנאה שנמצאת כל רגע. מצד המהות של הרגע הזה. איך מגיעים להנאה אין סופית שאינה תלויה בדבר? תשובה: על ידי ... עדיין תלוי בכך שלא רע. זא ההנאה עדיין תלויה בכך המציאות לא תהיה רעה. כאשר ... שום רע בעולם כלל, הרי שנוצרת הנאה של שלמות. כאשר אין שום רע בעולם כלל, האדם חווה שלמות והנאה אין סופית. איך מגיעים לזה? תשובה: על ידי ... האמיתי שיש בכל דבר בשלמות = הנאה אין סופית. ההנאה אינה יכולה להסתיים, מאחר שכל דבר הוא טוב ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הנאה, דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הנאה, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי לחיים בתחום הנאה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3135 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 03:52:27 - wesi1