אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליהנות ✔ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים?

כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות.

הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת "יש" (קיום, חיות) או תחושת "אין" (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר "יש", וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת ל"אין".

לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב ("אני משפשף רצפה"). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו "למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר?" או "למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?", תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות.

מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום?

לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט.

האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט.

איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של "להיות כלום"?

כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת.

כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית?

אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה פוגע בתחושת העצמאות והבחירה שלו - מבחינתו זה סוג של השפלה או אובדן של תחושת קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם...
שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה?

אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת.

אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו?

להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב.

מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך.

מה זה מועיל לי? אם הוא ממלא את רצוני, הוא מועיל לי, ואם הוא לא ממלא את רצוני, הוא לא מועיל לי.

תועלת פירושו מילוי רצון.

זאת אומרת שלהפיק תועלת ממשהו זה לגרום לדבר למלא את רצונך באופן כללי.

כמו למשל שאתה עובד, וזה ממלא את רצונך בכך שאתה מרויח כסף. העבודה מועילה לו בכך שהוא מקבל כסף, שזה דבר אחר. למעשה היא גם מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד.

מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם הילד?

שאלה: ללמוד עם הילד.

אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי דרכים.

בתחושה - שתי המילים הבסיסיות שהכי קיימות אצלנו זה יש ואין, או שיש או שאין.

כול פעולה שאתה עושה, כל קשר שלך עם כל דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש או יותר יש או להרגיש יותר אין.

או שזה גורם לך להרגיש שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח.

מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה.

זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר למחשבה, לשפשף רצפה זאת מחשבה, והתודעה שלך נדבקת למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה.

אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה?

מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר.

הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה.

יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה.

לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט.

ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב.

אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה.

אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה.

כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר.

כול דבר שאתה עושה, הוא יכול לגרום לכך שתרגיש יותר יש או להרגיש יותר אין. או שתרגיש שאתה יותר קיים, או שתרגיש שאתה פחות קיים.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו.

ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך.

וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות.

אבל גם הפוך נכון.

לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו.

זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך.

אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים.

כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד גדול ואתה יכול לצמצם אותו כדי שתוכל להכיל אותו.

מה שאני מסביר לך כאן מתאים לכל המצבים בחיים.

מה זה אומר? אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר.

אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי.

כול דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש יש ויכול לגרום לך להרגיש אין. אם יש בו שכל לפי המינון שאתה רוצה, אתה מרגיש יש, ואם אין בו שכל לפי המינון שאתה מרגיש אלא יש בו יותר מדי שכל או פחות מדי שכל, זה גורם לך להרגיש אין.

זה כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות.

כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות.

עכשיו נלך על טוב ורע.

אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע.

עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר.

מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות.

ואם אתה מכין שיעורים עם הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין.

השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך.

אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש.

שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות מעניין.

שאלה: השאלות גם גורמות לאחדות.

אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות.

בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים.

מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב.

מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר.

דרך הצמצום אתה משיג את האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב.

אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל?

כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה.

לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה.

למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה.

כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש.

אתה קיים? גם קיים בצורה ולא קיים במהות.

שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים.

אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם לך להרגיש שאתה כלום.

זאת אומרת, שכאשר את עושה משהו, ואתה לא מצליח ליהנות ממנו, אתה יכול ליהנות מזה שזה משפיל אותך, ומזה שזה גורם לך להרגיש כלום.

נסה להרגיש כלום, אם אתה חושב שאתה בשום אופן לא רוצה להרגיש כלום אז אתה סובל.

אבל אם אתה חושב שיש יתרונות בזה שאתה כלום, ויש יתרונות בזה שאתה משהו. וגם הפוך, שיש חסרונות בזה שאתה כלום ויש חסרונות בזה שאתה משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול.

לדוגמה, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום לעשות כלים. איך ליהנות מזה?

יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי זה שאתה מנסה להפיק משם שכל, שכל חדש, לשאול שאלות, למה הצלחת נראית כך, למה הלכלוך נמצא פה ולא שם? שואל המון שאלות, ואתה יכול לחוות חוויה רוחנית שאתה בריכוז גבוה ובעיון.

ודרך שנייה, שאם אתה לא מצליח להפיק שכל משטיפת כלים, אתה אומר לעצמך שאתה כלום, אתה הופך להיות אפס, משחרר את כל הגאווה, אני כמו כיסא וזהו, בלי רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, בלי העדפות, בלי טוב ורע, עושה כלים כמו רובוט, אתה מבטל את הגאווה, אתה באחדות עם המציאות.

איפה כאן הבעייה? כאשר האדם מתנגד.

אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם.

אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות.

מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך.

אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל.

אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי צורות של אותו הדבר.

הדבר הזה שאני מסביר לך הוא מאוד עמוק, ומתאים לכל התהליכים של הטוב והרע.

כי דבר יכול לגרום לך להרגיש טוב, או כאשר הוא גורם לך להרגיש יותר יש,...
איך לשכנע ילד הבדל לחשוב מחשבות אין סוף אלוהים עשייה הרגשה סוג של מוות יש שכל בחירה חופשית לא רוצה כלום מספיק שכל איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך ליהנות איך ליהנות מהחיים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים החיים הנאה חיים חיים משעממים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כל רגע לגרום לגרום לילד לגרום לילד לעשות לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים להכין להכין שיעורי בית להכין שיעורי בית עם הילד לחנך לחנך ילדים ליהנות ליהנות מהחיים ליהנות מכל רגע לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לקפל כביסה לשטוף כלים לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים מהחיים מחנך מחנכים קיפול כביסה שטיפת כלים שיעורי בית שיעורי בית עם הילד שלום שלום בית שעמום
לגרום למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות
לגרום למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות
... למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות איך לגרום למישהו ליהנות או לסבול מפעילות מסוימת? כאשר רוצים לגרום למישהו ליהנות מפעילות כלשהי או לחלופין לגרום לו לא ליהנות ממנה, חשוב להבין את המהות שעומדת מאחורי ההנאה או חוסר ההנאה שלו, ולא להתרכז בפעולות ספציפיות או ... חבר, יתכן שהוא רוצה שהחבר ייהנה כדי שירצה לבוא שוב בעתיד, או שהוא רוצה שהחבר לא ייהנה כדי להימנע מהשתתפות חוזרת. הסיבה שלרצות לגרום למישהו ליהנות או לא ליהנות יכולה להיות מגוונת - למשל, בילוי עם ילד בפארק, הליכה משותפת או אפילו לצאת לקולנוע עם בת זוג. הדרך הנכונה היא להבין מה האדם השני מנסה להשיג או לחוות דרך הפעילות. יש לברר ולשאול, מה הדבר הבסיסי שגורם לאותו אדם ליהנות או לסבול בפעילות, מה מניע אותו ומהן הציפיות שלו. רק אחרי שמזהים את המהות של ההנאה שלו ניתן יהיה ... כגון לשים מוזיקה בדרך או להתלונן על האוכל במסעדה אינם תמיד נכונים או מתאימים לכולם, כי כל אדם חווה אחרת כל סיטואציה. למשל, אדם אחד עשוי ליהנות דווקא מכך שאומרים לו שהאוכל גרוע, בעוד שאחר יסבול מכך מאוד. לכן, חשוב תמיד לשאול את עצמך את השאלה המהותית - מה יגרום לאדם השני ליהנות? ולא מה אני הייתי רוצה? איך מגלים מה יגרום לאדם ליהנות? השלב הראשון הוא הבנה של הסיבה המהותית של האדם ליהנות ממשהו. לדוגמה, אם יוצאים לסרט, יש לנסות להבין מדוע האדם רוצה לצאת לסרט מלכתחילה - אולי כדי להתנתק ... שתאפשר לו את הניתוק הזה, לא לדבר על עבודה או לא להזכיר נושאים שעלולים להזכיר לו את הלחץ שהוא בורח ממנו. מה לעשות כאשר רוצים לגרום לאדם לא ליהנות? במצב הפוך, כאשר רוצים שהאדם לא ייהנה מפעילות, חשוב לזהות את אותה המהות, ואז לפעול בצורה הפוכה. ... אוכל להגיש, באילו כלים, באיזו אווירה וכדומה. איך אפשר להשתמש בשיטה זו מול עצמך? השיטה תקפה גם לשינוי התנהגויות של האדם עצמו. אם מישהו רוצה ליהנות פחות מעישון כדי להיגמל, הוא יכול לזהות מה ההנאה בעישון (למשל רוגע), ואז לבצע את הפעולה באופן שימנע את התחושה הזאת (למשל לעשן בהליכה ולא עם קפה). באופן דומה, מי שרוצה ליהנות יותר מעבודתו יכול למצוא דרכים להדגיש את התועלת שהעבודה מספקת לו, כמו לדמיין את הכסף שהוא מרוויח ... על ההנאה או הסבל של האחר תלויה בזיהוי נכון של הרצונות, הצרכים והחוויה האישית שלו, ולא בהנחות כלליות או פתרונות שטחיים. איך לגרום למישהו ליהנות? איך לגרום לאדם לסבול? מה משפיע על ההנאה של אדם? איך לשלוט בחוויית ההנאה? איך לשנות הרגלים בצורה יעילה? עכשיו הנושא הוא כזה נניח יש מצבים שרוצים לגרום למישהו ליהנות ממשהו, אוקי ויש מצבים שרוצים לגרום למישהו לא ליהנות ממשהו עד כאן זה הגיוני? ש: יש מצבים כאלה. אליעד: אוקי, עכשיו בהנחה שהמשהו הזה קורה בכל מקרה ... מזה כל דבר, את אומרת למישהו בוא ביחד נעשה הליכה את רוצה שהוא ייהנה מזה או את רוצה שהוא לא ייהנה מזה. עכשיו השאלה היא איך גורמים למישהו ליהנות ממשהו ואיך גורמים לו לא ליהנות ממשהו זאת השאלה. ש: אבל למה כל ההקדמה הזאתי לא הבנתי. אליעד: איזה הקדמה שאלתי שאלה כדי שתבין שיש ... תשובה מהותית. אליעד: בדיוק אני רוצה את התשובה המהותית, והן גם לא בהכרח נכונות דרך אגב. ש: מה? אליעד: התשובות של מה לעשות כדי לגרום למישהו ליהנות או לא ליהנות הן גם לא בהכרח נכונות אולי יש מישהו שנהנה כשאומרים לו שהאוכל לא טעים, אולי יש מישהו שנהנה ... אז את אומרת אני אספר לו את זה בשקט, מחויב שאם נספר לו את זה בשקט הוא ייהנה יותר? לא מחויב, אז אני צריך תשובה מה הדרך לדעת איך לגרום למישהו ליהנות יותר או ליהנות פחות ממשהו. ש: נגיד אנשים נוסעים לחול בחג ואתה רוצה שהם יסבלו שם. אליעד: לא בא נלך קודם כל על ... מה זה לא נכון. ש: איך שני אנשים שעושים פעילות משותפת. אליעד: אתה הולך עם הבן שלך עכשיו לרשום אותו ללימודים ואתה יש לך אפשרות לגרום לו ליהנות מזה, אתה יכול להגיד איך אני גורם לו ליהנות יותר מזה שאני רושם אותו ללימודים? ואתה יכול להגיד איך אני גורם לו ליהנות פחות מזה שאני רושם אותו ללימודים? שאלה לגיטימית. מה צריך לשאול כדי להגיע לתשובה? ש: מה גורם לבן ... אם הוא ייהנה או לא ייהנה מהדבר שאתה הולך לעשות איתו, או אני אנסח את זה יותר מדויק מה אתה חושב בעיניך שהוא חושב שבעיניו שיגרום לו יותר ליהנות או פחות ליהנות, יפה עכשיו ופה התשובה תהיה גרועה. ש: ואני אוסיף מה מחייב. אליעד: כן רגע ופה התשובה תהיה גרועה ויש ...
הנאה, איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול?
הנאה, איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול?
... איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול? איך אפשר ליהנות יותר בחיים? הדרך ליהנות יותר בחיים מתחילה בשאלה פשוטה אך חשובה: מה זה בכלל ליהנות עבורך? אליעד מסביר שקודם כל ... להגדיר לעצמך בצורה ברורה מהי הנאה עבורך. עבור חלק מהאנשים, ליהנות משמעותו לצאת לבלות, להרגיש ... הם נהנים מפעולות מסוימות ולא מפעולות אחרות, ולכן הם מתקשים ליהנות מדברים כמו עבודה או לימודים. ... הוא לא מרגיש חופשי ולכן סובל או נהנה פחות. אליעד טוען שהמפתח ליהנות בכל מצב, הוא להבין מדוע אתה ... שזה גוזל ממנו את תחושת החופש ואת הזמן הפנוי שבו הוא יכול ליהנות. הוא נמצא במצב של סתירה פנימית: מצד אחד רוצה ליהנות ומצד שני רוצה להצליח ... לשנות את האמונה שאומרת: רק כשאני חופשי אני נהנה, ולאפשר לעצמך ליהנות גם כאשר אתה לא חופשי. מתוך ... פנוי, פחות עבודה, פחות לימודים), במקום להקדיש זמן למחשבה איך ליהנות גם בלי להרגיש חופש מוחלט. לדבריו, אם תצליח לפתור את המנגנון הפנימי הזה, תוכל ליהנות בכל מצב, גם כאשר אתה כביכול ... הקצר. הוא מסביר שאם תחסוך כסף בגיל צעיר, יהיה לך יותר כסף ליהנות ממנו מאוחר יותר בחיים. למשל, ... אלף שקלים בכל חודש בגילאי 20-30, יהיו לך יותר כספים וזמן ליהנות מהם בגיל מאוחר יותר מאשר אם ... הוא מדגיש שהשקעה בלימודים או בעבודה בצעירותך יכולה לאפשר לך ליהנות הרבה יותר בעתיד. מהו המנגנון הפנימי שמונע ממך ליהנות? אליעד מסביר שהמנגנון הפנימי שמונע מאנשים ליהנות הוא אמונה פנימית בסיסית ... לא חופשי (למשל, אתה חייב ללמוד או לעבוד), אתה עדיין יכול ליהנות. איך אפשר ליהנות גם כשלא מרגישים חופשיים? ... את החשיבות שבחקירת האמונה הבסיסית שלך: למה בעצם אתה לא יכול ליהנות בלי להרגיש חופשי? מה גורם לך ... ככל שתשקיע זמן בשאלות האלו, כך תוכל להשתחרר מהתלות בחופש כדי ליהנות. במקום לחשוב כל הזמן איך להרגיש יותר חופשי, נסה לחשוב איך ליהנות גם במצבים שבהם אתה לא מרגיש ... טוען שזה האתגר האמיתי: לפרוץ את הגבולות הפנימיים שלך וללמוד ליהנות בלי קשר לנסיבות החיצוניות. ... יותר, ותהנה הרבה יותר, גם כאשר התנאים אינם אידיאליים. איך ליהנות בלימודים? למה קשה ליהנות בעבודה? איך
איך ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב
איך ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב
... ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב איך ליהנות מהחיים גם כשהכל נראה רע? אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות מהחיים, אפילו כאשר הדברים נראים רעים מאוד, חשוב תחילה להבין שדווקא ההתמקדות בניסיון ליהנות היא זו שגורמת לתסכול ולסבל. במקום לנסות ליהנות ישירות מהמציאות, ההצעה של אליעד היא להתמקד בצעד ראשון, שהוא לנסות לא לסבול ממנה. זאת אומרת, במקום לשאול את עצמך איך אני יכול ליהנות מכך שפיטרו אותי מהעבודה? או איך אני יכול ליהנות מזה שיש לי מחלה קשה? - שאל את עצמך כיצד לא לסבול מהמצב הקיים. איך אפשר שלא לסבול במצבים קשים? אליעד נותן דוגמה ספציפית: אם פוטרת מהעבודה, או אם חלית במחלה ... לראות את המצב כדבר רע, אזי באופן אוטומטי תוכל להתחיל ליהנות. למה כל כך קשה ליהנות ממה שנתפס כרע? הקושי ליהנות מדברים שנתפסים כרעים מגיע בעיקר מהאמונה שהחיים הם לא משחק, אלא מציאות רצינית, מאיימת, ומלחיצה. האדם בטוח שהבעיה או הקושי שלו הם דבר גרוע ואמיתי. כשאדם חושב בצורה כזאת, הוא לא יכול ליהנות משום דבר שנחשב לשלילי. אך אליעד מסביר שברגע שאדם יבין שהחיים הם למעשה רק משחק, הוא יוכל ליהנות מכל שלב ושלב במשחק הזה - מהניצחון, מההפסד, וגם מהקשיים שעוברים בדרך. המשחק הוא משחק, ולכן יש מקום להנאה תמיד, בלי קשר לתוצאות. איך לראות את החיים כמשחק וליהנות מהם תמיד? לפי אליעד כהן, כדי ליהנות מהחיים כמשחק, צריך קודם כל להפסיק לסבול. רק אחרי שתחדל מלסבול, תוכל לאמץ את נקודת המבט החדשה של החיים כמשחק. הוא נותן את הדוגמה של אדם שמשחק במשחק: כאשר השחקן יודע שהוא בתוך משחק, הוא יכול ליהנות מכל רגע, בין אם הוא מנצח ובין אם הוא מפסיד. הוא יכול ליהנות אפילו כשהוא נתקל בקושי, כי הוא מבין שכל זה חלק מהמשחק עצמו. למה לא כדאי לנסות לאהוב את המציאות ישירות? אליעד מסביר שלא כדאי לנסות לאהוב את המציאות או לאהוב ... והקלה, ואז תוכל לצמוח גם ההנאה. לסיכום, מהי הדרך הכי טובה ליהנות מהחיים בכל מצב? לפי אליעד כהן, הדרך הכי טובה ליהנות מהחיים היא להבין תחילה איך לא לסבול, במקום לנסות ליהנות באופן ישיר. כאשר אדם מצליח להפחית את תחושת הסבל, כאשר הוא מפסיק לתייג את המציאות כרעה או כבעיה גדולה - הוא יכול בקלות להתחיל לראות את החיים כמשחק. מרגע ... כל דבר, טוב או רע, הופך להיות חלק מההנאה הכוללת. כך אפשר ליהנות גם מהקשיים, גם מהבעיות, וגם מההפסדים והכישלונות, כי בסופו של דבר הכל חלק ממשחק גדול. איך ליהנות מהחיים? איך להפסיק לסבול? איך לראות את החיים כמשחק? איך להרגיש טוב בכל מצב? איך לאהוב את החיים? איך להפסיק לשנוא את עצמי? איך להתמודד עם קשיים בחיים? ...
איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? איך נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה?
... ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? איך נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאה, מדוע אנשים לא מצליחים ליהנות מהחיים הרגילים שלהם. הנקודה המרכזית שהוא מציג היא שלאנשים רבים יש שאיפה גדולה, לפעמים בלתי מושגת, שלוכדת את תשומת הלב שלהם עד כדי כך שהם לא מסוגלים ליהנות מדברים פשוטים ויומיומיים. הוא מביא כדוגמה אנשים עשירים או מצליחים מאוד, שאינם נהנים מהצלחתם כי הם עדיין ... עד כדי רצון לנצח את המוות. אליעד מבהיר שזה קורה כי אנשים נושאים עמם פקודה פנימית שאומרת להם שהם צריכים להיות משהו מיוחד או גרנדיוזי כדי ליהנות. הפקודה הזו יכולה להגיע מהסביבה, מהמשפחה או אפילו מאיזושהי שאיפה פנימית עמוקה. כל עוד אדם לא משיג את הדבר הגרנדיוזי הזה, הוא לא מסוגל ליהנות מהדברים הפשוטים שבחיים, כמו קפה בבוקר, שיחה נעימה או אפילו הנאה פשוטה מריח של פרחים. איך נוצרות השאיפות ... לפקודה פנימית שכמעט בלתי אפשרי לממש, כי תמיד אפשר להיות יותר מוצלח. לדוגמה, אדם עשוי להיות מנהל עסק מצליח עם המון לקוחות, אבל הוא לא מסוגל ליהנות מכך כי הוא עדיין לא סלבריטי עולמי. אליעד נותן דוגמה של אנשים שהיו יכולים ליהנות בקלות כשהיו ילדים, למשל מלאכול פיצה או לבלות עם חברים, אך היום הם איבדו את היכולת ליהנות מאותם דברים פשוטים כי המטרה הגדולה תמיד עומדת מול עיניהם, ומונעת מהם את ההנאות הרגילות. איך אפשר לצאת ... לשנות זאת, אליעד ממליץ לנסות לראות את הפקודה הפנימית הזו מבחוץ. כלומר, האדם צריך לזהות את המחשבה שאומרת לו אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, ולהבין שזאת בסך הכל מחשבה ולא עובדה מוחלטת. כאשר אדם מתחיל לראות את זה מבחוץ, הוא יכול להטיל ספק בכך ולהחליט לשנות את הפרשנות שלו. אליעד מסביר שהשינוי מתרחש כאשר האדם מפסיק לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים ומצליח לחזור ליהנות מדברים פשוטים ורגילים. ההבנה שאפשר ליהנות גם בלי לכבוש את העולם היא מהותית בדרך לשלווה פנימית. אליעד מדגיש שזו לא החלטה פשוטה, כי הפקודה הפנימית טבועה עמוק בתת מודע. מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? אליעד מראה שגם אנשים עם כל המשאבים וההצלחה יכולים להיות אומללים, כי הם מחפשים דבר נוסף ... ממשיך להרגיש חוסר משמעות, אפילו אם הוא מוקף בשפע. מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? אליעד כהן מציע לשאול את עצמך בצורה כנה: האם אני יכול ליהנות מחיים רגילים? המטרה אינה בהכרח לוותר על השאיפות הגדולות אלא להחזיר את היכולת ליהנות גם מדברים פשוטים. אם אדם יבין שהוא יכול ליהנות מחיים רגילים ופשוטים, הוא יוכל להרגיש טוב גם כשהוא לא משיג את המטרות הגרנדיוזיות שלו. לדוגמה, אדם שיש לו שאיפות להיות מפורסם או אהוב על ידי כולם, צריך להבין שמותר לו ליהנות מקפה טוב, מחברה של חברים, או אפילו מהליכה בפארק, גם בלי שהוא כוכב על. כלומר, המטרה היא להגיע לשלווה ... צעיר החל ללמוד מקצוע מסוים, יכול להיות שבאותו רגע הוא החליט שהוא חייב להיות הכי טוב בעולם במקצוע הזה, וזו בדיוק הפקודה שגורמת לו היום לא ליהנות משום דבר פחות מזה. ברגע שהאדם מזהה את השורש הזה, הוא יכול להתחיל להשתחרר. השחרור מתרחש כשהוא מבין שהוא לא חייב להיות מיוחד או גרנדיוזי כדי ליהנות, אלא מותר לו ליהנות מחיים פשוטים ורגילים, ומותר לו פשוט להיות. איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי ...
איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה?
איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה?
... לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה? איך לפתח רצון אמיתי לתת? בני אדם רבים מתקשים ליהנות מנתינה ומתקשים להשתחרר מהרצון המתמיד לקבל. אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגרום למישהו שלא נהנה לתת, להתחיל להרגיש הנאה אמיתית מנתינה, ולא לתת רק מתוך חובה או מתוך הרגשה שאין ברירה. מה מונע מאנשים ליהנות מנתינה? ראשית, אליעד מדגיש שאנשים אוהבים לקבל כי הם חווים בכך שליטה, והנתינה נתפסת בעיניהם כוויתור על שליטה, חולשה או ניצול. אדם שלא נהנה לתת מרגיש שנותנים לו תנאים ומגבלות, ... בלבד. הם לא באמת נהנים מכך, מכיוון שהם תופסים זאת כאיבוד שליטה. איך ליהנות מכך ששולטים בך? כדי להמחיש את הרעיון, אליעד מביא דוגמה של אדם שאוהב לשלוט באחרים, ושונא כששולטים בו. אדם כזה לא יוכל ליהנות ממצב שבו הוא נשלט. אך אם יצליח להבין שכאשר הוא מנסה לשלוט כל הזמן, הוא בעצם נשלט על ידי הצורך שלו לשלוט, הוא יוכל להתחיל ליהנות מחוסר שליטה. כלומר, אליעד מסביר, ברגע שאדם מבין שהוא כלוא ברצון שלו לשלוט באחרים, הוא יבין שהכוח האמיתי הוא דווקא בחופש מלא משליטה - ביכולת לקבל גם את ההפך, ולהרגיש חופשי גם ... תועלת מוגדרת. מי שנותן רק מתוך ציפייה לקבל משהו בתמורה, לעולם לא יוכל ליהנות מנתינה עצמה. הוא יחשב באופן תמידי מה יוצא לי מזה?, ולכן הוא יהיה מאוכזב אם לא יקבל את מה שרצה. כדי ליהנות מנתינה, אליעד מציע שאדם ישאל את עצמו למה הוא לא נהנה לתת. כשאדם יבין שלנתינה יש ערך אחר מעבר לקבלה הפיזית, הוא יוכל להתחיל ליהנות מעצם פעולת הנתינה, ולא רק ממה שהיא מעניקה לו בחזרה. הרעיון המרכזי כאן הוא שינוי בתפיסת הערך: במקום לחשוב שנתינה היא הפסד, האדם צריך לראות בה פעולה שנותנת לו כוח פנימי ושלווה ... מנתינה. אדם שאוהב רק עם תנאים תמיד תלוי בקבלת תנאים אלו, ולכן אינו יכול ליהנות באופן מלא. לעומת זאת, כשאדם מצליח לאהוב בלי שום תנאי, הוא יכול ליהנות באופן אמיתי מנתינה. הוא כבר אינו תלוי במה שהאחר עושה או לא עושה, ולכן גם הנתינה שלו לא תלויה במה שיקבל בחזרה. אך אליעד גם מציין שאם אדם יהיה במצב של אהבה ללא תנאים באופן מוחלט ... חופשית. איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מהרצון לקבל? איך לגרום למישהו ליהנות מנתינה? איך לאהוב בלי תנאים? איך ליהנות מחוסר שליטה? איך ליהנות מנתינה בלי תנאים? איך לגרום לאדם לאהוב לתת בלי תנאים? ...
איך ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני
איך ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני
... ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני איך ליהנות מתחושת צמצום ומתחושות רעות? תחושת צמצום היא מצב שבו האדם מרגיש מוגבל. למשל, אדם שחייב להגיע ... הכללים שלו, ובסופו של דבר מרגיש תסכול או פחד מההשלכות של ההתנהגות הזו. איך ליהנות מתחושת השיעבוד וההגבלה? אליעד כהן מציע גישה אחרת, שבה האדם מתייחס למציאות כאל משחק. כאשר ... שזה רע. למה צריך קודם להפסיק לסבול לפני שנהנים? אליעד מסביר שכשאדם רוצה ליהנות ממשהו (לדוגמה מזוגיות או מעבודה), הוא צריך להתחיל קודם כל בלחקור למה הוא בכלל סובל מזה. ... עליהן. רק לאחר מכן, האדם יכול למצוא הנאה במצבים השונים. לדוגמה, אדם שרוצה ליהנות מזוגיות, צריך קודם כל להבין מה מפריע לו. אולי מפריע לו שהוא צריך לתת מעצמו לצד השני. אליעד ... אליעד מסביר שהנתינה עצמה נתפסת לעיתים כהגבלה, כי חייבים לתת כדי לקבל. איך ליהנות מהנתינה ומהתחושה של מוגבלות? אליעד נותן דוגמה של אדם שהולך לעבוד. מצד אחד העבודה משעבדת ... היא מגבילה במובנים מסוימים אך מעניקה חופש במובנים אחרים. לדעת אליעד, אפשר ליהנות מתחושת ההגבלה על ידי ההבנה שגם המצב ההפוך של חופש מוחלט הוא בעצם סוג של שיעבוד. אדם שמנסה ... בכל מקרה משועבד, הוא יכול להחליט באיזה סוג של שיעבוד לבחור, וזה מאפשר לו ליהנות מהבחירה עצמה. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם שנמצא בזוגיות לעומת אדם שחי לבד. בשני המקרים יש ... בכך שהוא לא לבד, אבל אדם לבד מוגבל בכך שאין לו זוגיות. אדם צריך למצוא דרך ליהנות משני המצבים. הוא מסביר שהאדם צריך להרגיש מושלם גם במצב שהוא לבד וגם במצב שהוא בזוגיות, בלי ... התחושות הרעות בכלל הכרחיות. רק אחרי שהוא מפסיק לסבול מהסרט, הוא יכול להתחיל ליהנות ממנו. אליעד מדגיש את החשיבות של שאילת שאלות. האדם צריך לשאול את עצמו: מי אמר שזה רע? מי ... שהתחושה הזו רעה, הוא משתחרר ממנה באופן מוחלט. ברגע שזה קורה, הוא יכול ליהנות מכל מצב, גם מתחושת הצמצום. איך ליהנות מתחושת צמצום? איך לא לסבול מחוקים ומגבולות? האם חופש מוחלט אפשרי? איך להפסיק להרגיש רע? למה אני מרגיש כלוא? איך ליהנות מתחושה של הגבלה? ...
הנאה - למה קשה ליהנות? איך ליהנות מכל דבר? איך ליצור הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר?
... - למה קשה ליהנות? איך ליהנות מכל דבר? איך ליצור הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר? מי שיתבונן בעניין יראה, שכל אדם רודף כל הזמן אחרי הנאות. וגם מי שנדמה לו שהוא מתנזר מהעולם והוא מסגף את עצמו, ושאין לו עניין בהנאות, הרי שהוא בסך הכל רודף אחרי הנאות מסוג אחר. אבל כל בני האדם בעולם, הם נהנתנים, וכולם מנסים כל הזמן ליהנות. אאכ האדם הוא מגיע לשלמות ההנאה, שאז ההנאה רודפת אחריו, והוא כבר לא צריך לרדוף אחריה. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמאוד קשה לאדם למצוא הנאה. כי אם זה היה ככ קל, הרי שכולם היו נהנים כל הזמן. וליהנות בחיים צריך לדעת. ולא כל אחד יודע ליהנות. ומי שיודע איך ליהנות מכל דבר, הוא מאושר אמיתי. משום שהוא מפסיק לחפש את האושר. כי האושר הוא ההנאה המתמדת והאין סופית. ומי שיודע ליהנות מכל דבר, הוא מאושר באמת, כי הוא כבר לא רודף אחרי האושר. והשאלה הנשאלת היא, מהו שורש הקושי ליהנות? מדוע קשה ככ ליהנות? ולמה לא משנה מה יהיה לאדם, עדיין הוא לא ירגיש שלמות של הנאה? כי לא משנה מה יהיה לאדם, הוא תמיד ירגיש חסר כלשהו. והשאלה היא, מהו שורש עניין החסר והקושי ליהנות? איך להגיע להנאה שלמה? וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר שיש בעולם, יש בו חיסרון כלשהו. משום שכל דבר שיש בעולם, הוא לא כל שאר הדברים שהוא לא. דהיינו, כל דבר ... את כל שאר הדברים. ומי שיש לו הכל, אז משעמם לו. ומי שאין לו כלום, גם הוא לא טוב לו. כך שתמיד האדם מרגיש חסר כלשהו. ושורש עניין הקושי של האדם ליהנות בחיים, הוא בכך שבכל דבר שיש בעולם, יש בו חיסרון מצד ישותו. כי הישות של הדבר, מפרידה את הדבר מכל שאר הדברים, וזה החיסרון שלו. ולכן, קשה ככ ליהנות. אבל אף על פי כן, יש דרך ליהנות. וליהנות בשלמות. ולהפיק הנאה בשלמות מכל דבר. ואיך? כי כל הדברים שבעולם, למרות שהם נפרדים זה מזה, הרי שיש גם משהו מאחד בין כל הדברים. כי כל הדברים שיש בעולם, מצד הפנימיות שלהם, הכל אחד והם כולם אחד. ובכל דבר שיש בעולם, כלולים בו כל שאר הדברים שיש בעולם. וכדי ליהנות בשלמות מכל דבר, לשם כך על האדם להתחבר לנקודה הפנימית שיש בכל דבר, שהיא מחברת את הדבר עם כל שאר הדברים. וכאשר האדם מתחבר לנקודה הפנימית שיש בכל דבר, על ...
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
... שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב? מה זו הנאה שקרית והאם כדאי ליהנות ממנה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הנאה שקרית לעומת הנאה אמיתית. הנאה שקרית היא מצב שבו אדם נהנה ... שדורשת מהאדם לשקר לעצמו כדי ליהנות, וזאת בניגוד להנאה אמיתית, לכאורה, שאמורה להישען רק על אמת מוחלטת. האם יש אפשרות ליהנות באמת בלי לשקר? אליעד כהן מסביר שהנאה אמיתית, הנאה שלא מבוססת על שקרים, היא דבר בלתי אפשרי. הסיבה לכך היא ... דבר, ובכך נשללת ממנו האפשרות ליהנות באמת. במילים אחרות, לפי אליעד, כל סוג של הנאה שמתקיים בעולם הוא למעשה שקרי. אי אפשר ליהנות ממשהו אלא אם כן האדם משקר לעצמו ומאמין שיש איזשהו חיסרון שממולא באמצעות אותה ההנאה. במצב של אמת מוחלטת, ... זה, אליעד טוען שהדרך היחידה ליהנות היא דרך הנאה שקרית. מה המחיר של הנאה שקרית? אליעד כהן מדגיש כי אף על פי שהנאה שקרית נותנת תחושה טובה, היא ... חד - משמעית לשאלה האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית. לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות. ההנאה השקרית מאפשרת לאדם להרגיש טוב, ליהנות ולהיות שמח, אך המחיר הוא פגיעות וסבל כאשר המציאות השקרית מופנית נגדו. החיים עצמם, לדברי אליעד, הם משחק של ... בעצמו מה הוא מעדיף - האם ליהנות מההנאה השקרית תוך שהוא מודע למחיר הסבל הצפוי, או לוותר על ההנאה כדי להימנע מסבל. הוא מוסיף ואומר שיש ... שקרית האם יש הנאה אמיתית? איך ליהנות באמת? מה המחיר של הנאה שקרית? האם אפשר ליהנות בלי לשקר? איך להרגיש טוב בלי רע? ...
הדרך היא המטרה, הדרך היא האושר, ליהנות מהדרך, ליהנות מכל דבר, להפיק הנאה מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, להתחבר לאמת מכל דבר, שלמות מכל דבר, לרצות להרגיש רע, ליהנות מהרע
הדרך היא המטרה, הדרך היא האושר, ליהנות מהדרך, ליהנות מכל דבר, להפיק הנאה מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, להתחבר לאמת מכל דבר, שלמות מכל דבר, לרצות להרגיש רע, ליהנות מהרע
... היא המטרה, הדרך היא האושר, ליהנות מהדרך, ליהנות מכל דבר, להפיק הנאה מכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, להתחבר לאמת מכל דבר, שלמות מכל דבר, לרצות להרגיש רע, ליהנות מהרע מה המשמעות האמיתית של ליהנות מהדרך ולא מהמטרה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהדרך עצמה ... כי טבעו של האדם הוא תמיד לחפש דבר נוסף. לכן האדם צריך ללמוד ליהנות מהבעיות ומהתהליך של הפתרון שלהן, ולא לראות אותן רק כמכשול. האם ... כך הוא ישמור על איזון נכון בין פעולה לבין קבלה פנימית, ויוכל ליהנות משני העולמות בו זמנית - גם מהמאבק וגם מהרוגע הפנימי. איך שאלת ... הדרך הנכונה לפי אליעד היא לדעת לקבל את המציאות כפי שהיא וליהנות ממנה, ובמקביל להמשיך לפעול כדי לשפר או לשנות את המציאות. השילוב הזה מאפשר ליהנות מהחיים בצורה עמוקה ואמיתית, ולמצוא סיפוק ושלמות גם ברגעים קשים או מאתגרים. איך ליהנות מהדרך? למה הקונפליקט חשוב בחיים? מהי שאלת האמת של אליעד כהן? איך למצוא משמעות בכל פעולה? האם אפשר ליהנות מבעיות? מה קורה כשהכל מושלם? למה לא להיפטר מהבעיות לגמרי? ...
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות?
... - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות? אם נתבונן על עניין המוזיקה, נראה שלפעמים באפשרותו של האדם ליהנות ממוזיקה טובה, גם בלי להבין את המילים של השיר. כי לא כל נעימה מוזיקאלית היא עם ... המוזיקאלית היא עם מילים, דהיינו, שיר רגיל, גם אז לא תמיד האדם חייב להבין את המילים כדי ליהנות מהשיר. והחיים הם סוג של מוזיקה. כי כמו שלכל שיר מוזיקאלי יש את הקצב שלו, כך ... שבו האדם מבין את המילים ונהנה מהמוזיקה. אבל, לא תמיד חייבים להבין את המילים של השיר, כדי ליהנות ממנו. כי השלמות האישית של האדם, היא כאשר הוא נהנה מהחיים כפי מה שהם, גם בלי ... יש בחירה חופשית לבחור, האם הוא רוצה להתעקש דווקא להבין את הדברים, או פשוט לשתוק ולנסות ליהנות מהדברים כפי מה שהם. ואף אחד לא מכריח את האדם להבין את המילים, כדי ליהנות מהמוזיקה. והאדם יכול לבחור ליהנות מהמוזיקה, גם בלי להבין את המילים. כי השלמות היא, כאשר האדם לא צריך להתאמץ ... המילים של השיר, אלא, אם הוא מבין אז הוא מבין, ואם לא, גם אז הוא נהנה מהשיר. כי האדם יכול ליהנות מהחיים, גם בלי להבין אותם. והטעם המוזיקאלי של האדם, מעיד על צורת החשיבה שלו. כי מי שהחשיבה שלו טובה, הוא יודע ליהנות מכל דבר. וככל שהחשיבה של האדם יותר טובה, כך הוא יודע להפיק הנאה מיותר דברים, משום שהוא רואה את הטוב שיש בכל דבר. ולא כל אחד יודע ליהנות מכל סוג של מוזיקה. כי לכל אחד יש את הטעם שלו. דהיינו, לא כל אחד יודע ליהנות בחיים בכל מצב, כי לכל אחד יש את ההעדפות האישיות שלו, באיזה קצב הוא רוצה את ... שיקרו לו. וככל שהאדם יותר חכם באמת, כך הוא יודע להתאים את עצמו ליותר מצבים, והוא לומד ליהנות מהדברים השונים. וכך גם הוא יודע ליהנות מיותר סגנונות מוזיקאליים. ואף על פי כן, גם כאן צריך צמצום. כי אם האדם ייהנה ... סוג של מוזיקה בעולם באותה העוצמה, הרי שכבר לא תהיה משמעות למוזיקה עבורו. כי גם מי שיודע ליהנות מהמון סוגים שונים של מוזיקה, עדיין גם הוא יש סגנונות מסוימים של מוזיקה, שהוא ... ואם האדם ייהנה מכל סוגי הקולות שיש בעולם באותה המידה, הרי שהוא בעצם כבר לא ממש יכול ליהנות ממוזיקה. כי כבר אין משמעות למוזיקה רגילה עבורו. מאחר שכל הצלילים נשמעים עבורו ... שלו, ואת יכולת ההנאה שלו. כמו החירש שאצלו כל הצלילים אותו הדבר, אבל הוא גם לא יכול ליהנות מהם. ומי שבעיניו הכל טוב באותה המידה ממש, הרי שהוא כבר לא יכול ליהנות בחיים, כי הכל זה אותו הדבר. ולכן, גם כאן צריך צמצום. כי יש שני רבדים, הפנימי ... ייהנה מכל סוג של רעש מוזיקאלי. כי רק חירש נהנה מכל סוג של צליל באותה המידה. וגם מי שיודע ליהנות מכל דבר, הרי שגם הוא צריך צמצום כלשהו, כדי שהוא יוכל להמשיך ליהנות ממוזיקה. ולמרות שצריך צמצום כנל, נשאל, איך אפשר ליהנות מכל הצלילים באותה המידה בדיוק? וכאן יש שתי תשובות. והתשובה הראשונה היא, ... שאותה הוא רוצה לחשוב, ועל ידי זה הוא כאילו חירש ועיוור למה שקורה איתו. דהיינו, האדם יכול ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו. כי האדם יכול ... אבל, יש בזה גם חיסרון. כי האדם בעצם לא מנצל את יכולת השמיעה שלו. ולכן, יש דרך נוספת ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, גם בלי לסתום את האוזניים ובלי לשתוק. ואיך? על ידי זה ... והקצב של הצלילים השונים, בפרט כאשר יש איתם מילים, הוא יוצר שיר. ובאפשרותו של האדם ליהנות מכל רצף של צלילים, על ידי זה שהוא מתבונן על הקצב של הצליל, ומתחבר אליו רגשית. ... מחריש אוזניים או לכל צליל צורמני אחר, גם לו יש את הקצב המוזיקאלי שלו. והאדם פשוט לא רגיל ליהנות מהקצב של הצלילים שאותו הוא לא אוהב. אבל, באפשרותו של האדם להתבונן על הקצב של ... על ידי זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של צליל. והמשמעות הרוחנית של זה היא, שהאדם יכול ליהנות מכל דבר, לא רק על ידי זה שהוא פשוט יתעלם מהכל וישתוק, אלא גם על ידי זה שהוא ... את כל הדברים, על ידי זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של אירוע. ונחדד: כי יש שתי דרכים ליהנות מכל דבר. הדרך האחת היא הדרך של השתיקה, כמו החירש שהוא לא שומע דבר. דהיינו, ... והדרך השנייה היא, על ידי ההבנה וההסתכלות על הפנימיות של כל דבר, כמו המוזיקאי שהוא יכול ליהנות מהקצב של המוזיקה, בלי להתייחס לצלילים שהיא יוצרת. כי החכם יכול ליהנות מכל האירועים, על ידי זה שהוא מסתכל על היופי שיוצר אותם, בלי להתייחס לצורה ... ביחס ליכולת השתיקה של האדם, שהיא היכולת להכיל את הכל. והאדם צריך להשתמש גם בשכל שלו, כדי ליהנות גם באמצעותו. וכאשר יש לאדם את שתי היכולות האלו, אז מצד הפנימיות שלו, הוא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ליהנות, איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ליהנות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, קאוצינג, מאמן אישי למנהלים בנושאי ליהנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6094 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 10:00:08 - wesi1