אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סמכות ✔אחריות ניהולית, סמכות ואחריות של מנהל, האצלת סמכויות ואחריות, אחריות בלי יכולת, לתת למישהו אחריות, לתת למישהו סמכות, לקחת אחריות, איך להאציל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחריות ניהולית, סמכות ואחריות של מנהל, האצלת סמכויות ואחריות, אחריות בלי יכולת, לתת למישהו אחריות, לתת למישהו סמכות, לקחת אחריות, איך להאציל סמכויות? להטיל משימות, הטלת משימות, אין אחריות בלי סמכות, אין אחריות ללא סמכות
מהי אחריות ניהולית, וכיצד היא קשורה לסמכות?

כאשר נותנים לאדם אחריות לבצע משימה מסוימת, הכרחי לבדוק האם בנוסף לאחריות שניתנה לו יש בידיו גם את הסמכות הדרושה כדי להבטיח שהתוצאה הרצויה אכן תתרחש. אחריות ניהולית היא מושג מרכזי המגדיר שאדם חייב להיות מסוגל להשפיע על הגורמים הרלוונטיים על מנת לעמוד באחריות שלו.

לדוגמה, אם אומרים לאדם שהוא אחראי שהבית ייבנה, יש לשאול: האם יש לו את היכולת והסמכות לגייס עובדים, לרכוש חומרים, או לאשר החלטות בנייה חשובות? אם התשובה היא כן, אז האחריות שנתנו לו היא בעלת משמעות. אך אם התשובה שלילית והוא אינו יכול להשפיע על תהליך הבנייה, האחריות שניתנה לו היא ריקה מתוכן.

מה הבעיה עם אחריות שאין לה סמכות?

אחריות שאין לה סמכות נקראת גם אחריות ללא שיניים. זו אחריות ריקה, שבה האדם אחראי לתוצאה שהוא אינו יכול להשפיע עליה ישירות. דוגמה לכך היא אדם שקיבל אחריות לשמור על דלת ולמנוע כניסת אנשים. אם האדם יכול לומר לאנשים "אסור לכם להיכנס" ולהכריח אותם לצאת, אז הוא קיבל אחריות יחד עם סמכות מתאימה. במקרה זה, האחריות משמעותית והאדם יכול לעמוד בה.

אבל אם הוא רק אחראי "לוודא שאנשים לא ייכנסו", אך בפועל אין לו סמכות לגרום לכך שהאנשים יצייתו להוראותיו, למשל אם אסור לו לדבר אליהם בצורה סמכותית או שהוא אינו יכול לנעול את הדלת, אז האחריות שלו היא חסרת משמעות. זוהי אחריות מדומה שלא מאפשרת לו באמת לבצע את המשימה שעליה הוא מופקד.

כיצד להאציל סמכויות בצורה נכונה?

כדי להאציל סמכויות ואחריות בצורה נכונה, יש לבדוק היטב את הנקודות הבאות:
  • האם האדם שמקבל אחריות מקבל גם את הסמכויות הדרושות לביצוע המשימה?
  • האם האדם יכול לפעול באופן עצמאי כדי להבטיח את השגת התוצאה הרצויה?
  • האם אותו אדם יכול לקחת אחריות מלאה על המשימה ולתת דין וחשבון במקרה שהמשימה לא תושלם כראוי?
אם התשובות לכל השאלות הללו הן חיוביות, משמעות הדבר היא שהאצלת הסמכות והאחריות נעשתה בצורה נכונה. אך אם התשובה לאחת השאלות היא שלילית, אז יש כאן בעיה משמעותית של אחריות ללא סמכות.

מה עושים אם האחריות היא בלי יכולת?

במצב שבו נותנים לאדם אחריות אך לא מעניקים לו את היכולת או את הסמכות לפעול, נוצר מצב בעייתי. לדוגמה, מנהל שמטיל על עובד אחריות לנקות חדר אבל לא נותן לו גישה לכלי ניקוי או זמן מספיק לבצע את המשימה, למעשה מטיל על העובד אחריות שאין לו אפשרות לקיים. העובד יכול למצוא את עצמו מתוסכל או חסר אונים, כי למרות האחריות שהוא נושא, הוא לא יכול להשלים את המשימה.

במצבים כאלה יש לשקול מחדש את הגדרת האחריות או את מתן הסמכויות והמשאבים הנדרשים לביצוע המשימה. אין ערך להטלת אחריות אם בסופו של דבר האדם האחראי אינו מסוגל להשפיע ישירות על התוצאה.

מתי צריך לתת למישהו סמכות יחד עם אחריות?

ההחלטה האם להעניק סמכויות לצד האחריות תלויה בשאלה: האם התוצאה הרצויה תלויה באופן בלעדי באדם שקיבל את האחריות? אם התוצאה תלויה אך ורק באדם שנושא באחריות, חובה לתת לו גם סמכויות מתאימות. למשל, אם מנהל דורש מעובד להכין דוח, יש לוודא שיש לעובד גישה לכל הנתונים הרלוונטיים ולכלים הדרושים להשלמת הדוח.

אך אם האחריות תלויה בגורמים חיצוניים שאינם בשליטתו של האדם, יש להגדיר במדויק את גבולות האחריות שלו. במקרה כזה האחריות צריכה להיות מוגבלת רק להיבטים שבהם האדם יכול להשפיע באמת על התוצאה.

לקחת אחריות ולתת דין וחשבון

חלק בלתי נפרד מתהליך האצלת הסמכויות והאחריות הוא יכולת האדם לקחת אחריות על המשימה שלו. אדם שמקבל אחריות צריך לדעת שהוא יצטרך לתת דין וחשבון במקרה של כישלון או הצלחה. האחריות האמיתית מגיעה יחד עם הבנה ברורה שאותו אדם אחראי לתוצאה הסופית.

אם האדם יודע שיש לו סמכות ויכולת להשפיע על התוצאה, הוא יוכל לקבל את האחריות במלואה ולהיות אחראי אמיתי לפעולות שלו.
אחריות וסמכות - האם הן הולכות יחד?

כאשר נותנים למישהו אחריות לבצע משימה מסוימת, יש לשים לב לשאלה האם יש לו גם את הסמכות הדרושה להשיג את התוצאה הנדרשת. לדוגמה, אם אדם מקבל אחריות על בניית בית, ניקיון חדר, או שמירה על כך שלא יעברו אנשים במקום מסוים - האם יש לו גם את הכלים, המשאבים והיכולת לוודא שזה אכן יקרה?

נניח שנותנים למישהו אחריות למנוע כניסה של אנשים בדלת מסוימת. אם יש לו את הסמכות להורות לאנשים לא להיכנס ולנקוט באמצעים לאכוף זאת, האחריות שלו אפקטיבית. אך אם אין לו סמכות למנוע מאנשים להיכנס, האחריות המוטלת עליו היא למעשה ריקה מתוכן.

אחריות שאין לה סמכות - אחריות ללא שיניים

כאשר נאמר למישהו שהוא אחראי על כך שיקרה דבר מסוים, עולה השאלה: האם זה תלוי בו בלבד או בגורמים חיצוניים?

אם הצלחת המשימה אינה תלויה אך ורק באדם שקיבל את האחריות, יש בעיה בהגדרת התפקיד שלו. במקרה כזה, האחריות היא מדומה, מאחר שאין לו את האמצעים למלא אותה.

העברת אחריות בצורה נכונה

כאשר נותנים אחריות למישהו, יש לבדוק:
  • האם הוא מקבל גם סמכויות מתאימות?
  • האם הוא יכול להבטיח שהתוצאה אכן תתקיים?
  • האם הוא יוכל לתת דין וחשבון במקרה שהמשימה לא בוצעה?
אם אדם מקבל אחריות מבלי שיש לו את הסמכות למלא אותה, אין מקום לבוא אליו בתלונות אם לא הצליח לבצע את המשימה. חשוב להבין זאת כאשר מטילים אחריות על אחרים או כאשר מקבלים אחריות על עצמנו.

למידע נוסף

כדי להעמיק בנושא אחריות, סמכויות, ניהול עובדים והצלת סמכויות, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולחפש נושאים כמו אחריות אישית, נטילת אחריות, הצלת סמכויות, ניהול עובדים ועוד.

בהצלחה!
ניהול עובדים, ניהול מנהלים, אחריות עם סמכות, העברת סמכויות, יעוץ ארגוני
השגת התוצאה הרצויה יועץ משמעותיות למצוא את עצמך הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד אין אחריות ללא סמכות הישגים האם להעניק השגת תוצאה תשובה שלילית אחריות אחריות אישית אחריות בלי יכולת אחריות בלי סמכות אחריות ללא סמכות אחריות ניהולית אחריות של מנהל איך להאציל סמכויות אין אחריות בלי סמכות אין אחריות ללא סמכות האצלת סמכויות האצלת סמכויות ואחריות הטלת משימות הסרת אחריות יכולות יכולת להאציל סמכויות להטיל להטיל משימות להסיר אחריות לנהל לקחת לקחת אחריות לקיחת אחריות לתת לתת למישהו אחריות לתת למישהו סמכות מנהל משימה משימות ניהול סמכויות סמכות סמכות ואחריות של מנהל סמכותיות
אחריות ניהולית, סמכות ניהולית, אחריות בלי סמכות, אחריות ללא סמכות, מהי אחריות? איך לקבל אחריות? איך לתת אחריות? איך להעביר אחריות? איך להאציל סמכויות? איך לגייס מנהל? איך לנהל מנהלים? אחריות וסמכות, אחריות עם סמכות, יעוץ ניהולי
... ניהולית, סמכות ניהולית, אחריות בלי סמכות, אחריות ללא סמכות, מהי אחריות? איך לקבל אחריות? איך לתת אחריות? איך להעביר אחריות? איך להאציל סמכויות? איך לגייס מנהל? איך לנהל מנהלים? אחריות וסמכות, אחריות עם סמכות, יעוץ ניהולי מה זה אחריות ומהי סמכות בניהול? כאשר מדברים על אחריות ניהולית ועל סמכות ניהולית, חשוב להבין קודם כל מהי אחריות ומהי סמכות בניהול. לפי אליעד כהן, אחריות פירושה שיש משימה או תפקיד מסוים ... עליו. כאשר אומרים לאדם אתה אחראי על כך וכך, המשמעות היא שהאדם הזה אמור לוודא שהמשימה אכן מתבצעת. לעומת זאת, סמכות היא היכולת והזכות לבצע פעולות או לקבל החלטות כדי לממש את אותה האחריות. כלומר, סמכות היא הכלים או היכולות שניתנים לאדם כדי שיוכל לבצע את האחריות שהוטלה עליו. האם ניתן לקבל אחריות בלי סמכות? אחד הדגשים החשובים בהרצאה של אליעד כהן הוא שאין שום היגיון לתת לאדם אחריות בלי לתת לו גם את הסמכות המתאימה. הוא נותן דוגמה פשוטה לכך: נניח שבאים לעובד ואומרים לו אתה אחראי על העובד ההוא. הדבר הראשון שהעובד צריך לשאול את עצמו הוא האם הוא קיבל גם סמכות. האם יש לו את היכולת להעיר לעובד, לפטר אותו במקרה הצורך, או לפחות להפעיל סמכות כלשהי שתאפשר לו לנהל את אותו עובד בצורה אפקטיבית? אם התשובה לכך שלילית, אז האחריות חסרת משמעות, כיוון שאין לעובד שום כלים לבצע אותה בפועל. מדוע אחריות בלי סמכות היא בעייתית בניהול? אליעד כהן מדגיש כי אחריות בלי סמכות דומה למצב שבו אדם נדרש לבצע עבודה מסוימת אך אין לו כלי עבודה. ... על התוצאה אבל אין לו שום דרך אמיתית להגיע אליה. כך גם בניהול: אם העובד או המנהל נדרש להשיג תוצאות, אך אין לו סמכות, הוא לא יוכל לבצע את תפקידו באופן ראוי, והדבר יוביל בהכרח לתסכול ולחוסר יעילות. איך לוודא שקיבלתם סמכות מתאימה לאחריות? כדי להימנע ממצבים של אחריות ללא סמכות, אליעד כהן ממליץ באופן ברור כי כל פעם שמישהו מבקש מכם לקחת על עצמכם אחריות, עליכם מיד לבדוק האם ניתנו לכם גם הכלים המתאימים, כלומר, הסמכות לביצוע האחריות הזאת. למשל, אם הטילו עליכם אחריות לנהל צוות עובדים, עליכם לשאול: האם יש לכם סמכות לפטר, לגייס עובדים חדשים או לתת הערות והנחיות לעובדים? רק אם ... אלה שמטילים אחריות על אדם אחר, בין אם מדובר בעובד או במנהל הכפוף לכם, אליעד כהן מדגיש את החשיבות הקריטית של מתן סמכות ברורה וחד - משמעית יחד עם האחריות. אם אתם אומרים לעובד שהוא ... שהוא יודע אילו כלים יש ברשותו לביצוע התפקיד, כגון גיוס עובדים חדשים, פיטורים, ניהול תקציב או כל פעולה אחרת. מתן סמכות יחד עם אחריות הוא המפתח לניהול מוצלח ואפקטיבי. מה החשיבות של בהירות בהעברת אחריות וסמכות? נקודה נוספת שאליעד כהן מציין היא הבהירות והחדות בהעברת האחריות והסמכות. לעובד או למנהל צריכה להיות הבנה ברורה של מה בדיוק מצופה ... לבנות בית בלי לספק לו כלים וחומרים. מצב כזה הוא בלתי אפשרי ולא הגיוני, בדיוק כמו לתת לעובד או מנהל אחריות בלי סמכות מתאימה. ארגונים שחוטאים בכך ימצאו את עצמם במצבים מתמידים של ... להוביל למשבר ניהולי וארגוני עמוק. מהי אחריות ניהולית? איך להאציל סמכויות? איך לגייס מנהל מתאים? אחריות בלי סמכות בניהול איך להעביר אחריות בצורה נכונה? מהי סמכות ניהולית? ...
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
... מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, ... כאשר אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד לגרום למטופל להקשיב לעצות ולייעוץ שהוא מקבל, הוא מתייחס לשלוש גישות עיקריות: סמכות, כימיה אישית, והבנת ההיגיון. תחילה הוא מפריך את הטענה כי סמכות לבדה יכולה להוות בסיס טוב לטיפול אפקטיבי. כאשר המטופל מקשיב למטפל מתוך סמכות, הוא למעשה מקשיב לו מתוך אמונה בלבד. הוא אינו מבין באמת את מהות העצות שהוא מקבל, אלא פשוט סומך על סמכותו של המטפל. לדוגמה, מטופל יכול לראות תעודות תלויות על קיר משרד המטפל, ולחשוב שהמטפל הוא דמות סמכותית בגלל התעודות האלה, ולהאמין לו בצורה עיוורת, מבלי להבין את ההיגיון מאחורי הדברים שנאמרים לו. לפי אליעד, מצב כזה הוא גרוע, כיוון שהמטופל לא באמת לומד, לא מתפתח, ורק נשען על אמונתו בסמכות של המטפל. בנוסף לכך, אליעד גם מבקר את הרעיון שכימיה אישית, חברות או אווירה נעימה מדי יכולות להוות בסיס איתן להקשבה ... מתוך הבנה אמיתית ועמוקה של הייעוץ עצמו. גם במצב זה, המטופל לא מפנים ולא מבין לעומק את מה שנאמר לו. מדוע סמכות וכימיה אישית אינן פתרון מספיק? הסיבה לכך שסמכות או כימיה אינן מספיקות, לפי אליעד, היא פשוטה - בשני המקרים הללו המטופל לא באמת מבין את ההיגיון והסיבות שמאחורי הייעוץ. ההקשבה שלו נובעת מגורמים חיצוניים - אמונה בדמות סמכותית או רגש של חיבה וחברות - ולא מהבנה אמיתית של הבעיה, הפתרון, והסיבות לכך שהפתרון מתאים עבורו. לדוגמה, אם המטפל ... לוודא שכל עצה וכל המלצה שהוא נותן מבוססת על הסבר ברור והיגיון מובן למטופל. עליו להימנע מיצירת קשר שמבוסס על סמכות עיוורת או חברות מוגזמת. המטרה של המטפל צריכה להיות שהמטופל יקשיב מתוך הבנה פנימית עמוקה, מה שיבטיח שהעצות ייושמו לאורך זמן ובצורה עקבית. יחסי מטפל מטופל כיצד לגרום למטופל להקשיב סמכות מול כימיה בין מטפל למטופל הבנת ההיגיון של הייעוץ איך לטפל באנשים איך לגרום למטופל להקשיב לך? האם סמכות או כימיה אישית עוזרים יותר? בהרצאה זו נשאלת השאלה כיצד לגרום למטופל להקשיב למטפל ולייעוץ שהוא נותן. האם עדיף להסתמך על סמכות, כימיה אישית או על שילוב של השניים? התשובה המפתיעה היא שכל אחת מהאפשרויות לא אידיאלית בפני עצמה. המטפל מתחיל בכך שהוא מפריך את הרעיון של סמכות. סמכות היא למעשה אמונה של המטופל ביכולת של המטפל, כך שהוא מקשיב לו מתוך כבוד לדמות הסמכותית ולא מתוך הבנה אמיתית של הייעוץ. אם המטופל מקשיב למטפל רק כי הוא רואה בו דמות סמכותית, הוא לא מבין את ההיגיון מאחורי העצות, אלא פשוט סומך על המטפל. זה לא משרת את טובת המטופל, ולכן הבעיה היא שהמטופל ... לסיכום, אם אתה מטפל שרוצה שהמטופל שלך יקשיב לך, עליך להסביר את ההיגיון של העצות שלך. אל תבנה את הקשר על סמכות, ותמנע מלהסתמך על כימיה אישית. במקום זאת, נסה לבסס את הקשר על הבנה הדדית של העצות וההיגיון שמאחוריהן. יחסי מטפל מטופל כיצד לגרום למטופל להקשיב סמכות מול כימיה בין מטפל למטופל הבנת ההיגיון של הייעוץ איך לטפל באנשים ...
איך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה
איך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה
... לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם ... מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה איך נכון לדבר עם אנשים בעמדות סמכות? הדרך הנכונה לדבר עם אנשים, ובמיוחד עם אנשים הנמצאים בעמדות סמכות, כמו בוס או מנהל, תלויה באופן שבו הם היו רוצים שתפנה אליהם. כאשר רוצים ליצור אווירה נעימה וקרובה עם אדם שנמצא בעמדה של סמכות, השאלה המרכזית שיש לשאול היא: איך לגרום לו להרגיש בנוח איתך? התשובה הפשוטה ... כהן מסביר שהדבר הראשון שצריך לזכור הוא שהאדם שמולנו, ובמיוחד אדם בעל סמכות כמו בוס, תמיד ירצה יחס מורכב: מצד אחד הוא מעוניין שיתייחסו אליו בכבוד הראוי לו, ... גם ירצה שיתייחסו אליו כאל חבר וייצרו איתו קרבה אמיתית שאינה תלויה רק בסמכות או בתפקיד. אליעד מדגיש שהדרך הנכונה לשוחח עם הבוס אינה בדיוק כמו לדבר עם חבר, אך ... שאם תפנה אל הבוס שלך רק בצורה חברית מדי, הדבר עלול להעביר מסר של זלזול בסמכותו ולהוביל לכך שהוא לא יכבד אותך ולא יעריך אותך כמקצוען. מצד שני, אם תדבר אליו אך ... לחשוב שהיחסים ביניכם אינם כנים, כי הוא יבין שהכבוד כלפיו תלוי אך ורק בסמכותו ולא באישיותו. לדוגמה, אם תזמין חבר לארוחת צהריים, אתה יכול לומר לו בצורה פשוטה: ... תפקידו. לדוגמה, אם אתה מדבר עם העובד שלך רק כחבר, הוא ירגיש שאינך דמות סמכות, ולא יוכל לסמוך עליך כמנהל. אם תדבר אליו רק כבוס, הוא ירגיש שאתה מתייחס אליו רק ... נינוח איתך. הוא מעוניין להרגיש שאתה גם חבר וגם בוס, גם קרוב וגם בעל סמכות. האם חשוב להכיר אישית את האדם לפני שפונים אליו? אליעד מסביר שהעקרונות האלה ... ישתנה לרעה. אך אם העובד גם מעריך את הבוס באופן אישי, אז אפילו ללא כוח סמכותי, היחס החיובי יישאר. ולכן אליעד ממליץ תמיד למצוא את האיזון העדין הזה בין כבוד אישי לכבוד מקצועי או סמכותי. מה המסקנה לגבי מיומנויות תקשורת בין אישית? לסיכום, אליעד כהן מלמד אותנו שכדי לדבר נכון עם אנשים בכלל ועם בעלי סמכות בפרט, עלינו תמיד לשלב בין שני סוגי התקשורת. עלינו לדעת לשדר גם כבוד והערכה ... לדבר עם הבוס? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? מה להגיד בדייט? איך לפנות לבעל סמכות? איך לדבר נכון עם אנשים? איך ליצור אווירה נעימה בשיחה? ...
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ... לילדים היא אחת מהפעולות החשובות ביותר לשמירה על סמכות הורית אפקטיבית. גבולות ברורים מאפשרים לילדים להבין מה מצופה מהם, מונעים בלבול, ותורמים לכך שהילדים יכבדו את הסמכות ההורית לאורך זמן. מנגד, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים עלולה להוביל למצב שבו הילדים מזלזלים בגבולות, וכתוצאה מכך מזלזלים גם בסמכות ההורים. אליעד הדגיש כי ההורים צריכים להיות ברורים מאוד לגבי מה שהם רוצים מהילדים שלהם. הוא נתן דוגמה להורה שרוצה שילדו יגיע ללימודים בזמן, וציין כי חשוב ... מציב גבול שלא מוכן להיאבק עליו, הוא למעשה פוגע בסמכות של עצמו. הילד בודק את הגבול, מזהה שהוא רופף, ומתחיל לזלזל גם בגבולות נוספים שהוצבו לו. לדוגמה, אם הורה אמר לילד להגיע בשמונה ללימודים אבל לא מוכן לנקוט ... שלו עם הילד. גבולות ברורים ועקביים מחזקים את הסמכות של ההורה ואת הכבוד שהילד רוחש כלפיו. לעומת זאת, הצבת גבולות מטושטשים או לא עקביים מובילה לחוסר כבוד ולערעור של סמכות ההורה. לכן חשוב מאוד שכל הורה יגדיר לעצמו בדיוק מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי ... שני הסוגים ויציג גבול אפשרי כמחויב, הוא יפגע בסמכות שלו ובסופו של דבר יגרום לילד לזלזל גם בגבולות המחויבים. איך להימנע מטעויות נפוצות בהצבת גבולות? אחת הטעויות שאליעד הציג היא התופעה של כל המוסיף גורע. ... בין ההורים לילדים הופכת בריאה ואפקטיבית יותר. סמכות הורית צפצוף על גבולות חינוך ילדים קביעת גבולות ברורים הצבת גבולות לילדים בעיות התנהגות אצל ילדים איך להציב גבולות ברורים לילדים מבלי לשבור את סמכות ההורה? בהרצאה, נידונה השאלה כיצד להגדיר ולהציב גבולות לילדים בצורה אפקטיבית, תוך שמירה על סמכות ההורה והימנעות מערעור עליה. אליעד כהן הסביר את המשמעות של הצבת גבולות, את הסיבות שבגללן הגבולות לעיתים לא מתקבלים, ואת הדרך בה ניתן להימנע מטעויות ... אם ההורה לא עומד מאחוריו, הילד עשוי לא לכבד את הסמכות של ההורה. על כן, כל גבול צריך להיות מוצג באופן ברור, עם הנכונות להיאבק עליו. אם ההורה לא מוכן להתעקש על גבול מסוים, לא כדאי להציג אותו כגבול מחויב, אלא ... להקשיב ולהתבלבל בין מה שחשוב לבין מה שלא חשוב. סמכות הורית צפצוף על גבולות חינוך ילדים קביעת גבולות ברורים הצבת גבולות לילדים בעיות התנהגות אצל ילדים ...
אימון למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים
אימון למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים
... למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים מה קורה כשמנהלים עוקפים את הסמכויות של ... מאשר המנהל הזוטר. אולם אליעד מדגיש כי זוהי פעולה בעייתית מאוד לטווח הארוך, כיוון שהיא פוגעת בסמכותו של המנהל הזוטר, גורמת לעובדים להבין כי לא משנה מה המנהל הישיר אומר, תמיד אפשר לעקוף אותו ולדבר עם הבכיר יותר, וזה מוביל לזלזול ולהקטנת אחריות של המנהלים הזוטרים. ... אליעד מדגיש כי פעולה זו בעצם מנוונת את המנהלים הזוטרים, כיוון שהם מאבדים את תחושת האחריות והסמכות, ובסופו של דבר מאבדים גם את המוטיבציה לפעול ולשפר את עצמם. הוא מתאר מצב שבו העובדים כבר לא מתייחסים להוראות המנהל הישיר שלהם ברצינות, מכיוון שהם יודעים שההחלטה ... והמשמעותית היא בידי המנהל הבכיר. אליעד גם מציג סיבה נוספת ועמוקה יותר לכך שמנהלים עוקפים את סמכות המנהלים תחתיהם - הם לא יודעים איך להכשיר את המנהלים שתחתיהם לנהל בצורה אפקטיבית. כאשר המנהל הישיר פונה למנהל הבכיר עם בעיה ואומר אני לא יודע איך לגרום לעובד להקשיב ... להתמודד עם הבעיה, כיוון שהוא עצמו לא יודע איך ללמד ולהכשיר אותו. מה גורם למנהל בכיר לעקוף סמכות של מנהל אחר? ישנן כמה סיבות שאליעד כהן מציג לכך שמנהל בכיר עוקף סמכות של מנהל תחתיו: רצון להשיג תוצאות מיידיות, פתרון בעיות במהירות מבלי להתחשב בהשלכות לטווח הארוך. חוסר אמון במנהל הזוטר, הנובע מחוסר יכולת או חוסר רצון של המנהל הבכיר ... במקום להכשיר אותם הוא מעדיף לעקוף אותם ולפעול ישירות מול העובדים. רצון להמחיש לעובדים שיש סמכות עליונה מעבר למנהל הישיר, מה שיכול לגרום לכך שהעובדים יקשיבו למנהל הבכיר גם במקרים שבהם ההוראה מהמנהל הישיר נראית לא מספקת או לא מדויקת. מה ההשלכות של עקיפת סמכויות בארגון? אליעד כהן מדגיש שההשלכות של עקיפת סמכויות הן שליליות לטווח הארוך: פגיעה בסמכות ובמעמד של המנהלים הזוטרים. פגיעה ביכולת ההתפתחות האישית והניהולית של המנהלים הזוטרים. יצירת תלות של העובדים במנהל הבכיר, מה שמונע מהם לפתח עצמאות ואחריות אישית. ... בדיוק כמו ההשקעה בידע מקצועי, היא חיונית והכרחית להצלחתו של הארגון. איך לנהל מנהלים? עקיפת סמכות בעבודה טיפים לניהול עובדים האצלת סמכויות טעויות בניהול עובדים איך לשפר יחסים בין - אישיים בארגון? איך להכשיר מנהלים? ...
איך לשכנע אנשים? איך לגרום לאנשים לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לשכנע את הפקיד? איך לשכנע אנשים בעלי סמכות? איך להשפיע על אנשים חזקים? איך ליצור התניה לצורך שכנוע? איך לתת ערך למישהו? איך לגרום למישהו לרצות לעזור לך?
איך לשכנע אנשים? איך לגרום לאנשים לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לשכנע את הפקיד? איך לשכנע אנשים בעלי סמכות? איך להשפיע על אנשים חזקים? איך ליצור התניה לצורך שכנוע? איך לתת ערך למישהו? איך לגרום למישהו לרצות לעזור לך?
... הפקיד? איך לשכנע אנשים בעלי סמכות? איך להשפיע על אנשים חזקים? איך ... ערך לפקיד או לכל אדם אחר בעל סמכות, חשוב להתייחס אליו בכבוד. אליעד ... חסר רגשות. גם אם הוא בעל סמכות, הוא סובל מאותם רגשי נחיתות כמו כל ... טובה. מדוע חשוב להחמיא לבעלי סמכות כדי לשכנע אותם? אליעד כהן מסביר שאנשים בעלי כוח וסמכות רוצים להרגיש חזקים, ולכן חשוב להחמיא ... מתאר היא לפנות לאדם בעל סמכות בצורה אגרסיבית או מזלזלת. לדוגמה, אם ... את הפקיד או את האדם בעל הסמכות בשום דבר, אלא לפנות ישירות לצד ... איך להשפיע על אנשים בעלי סמכות? איך ליצור התניה חיובית בשכנוע? איך ...
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
... ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני מה זה אומר לנהל מנהלי עבודה? ניהול מנהלי עבודה שונה מניהול עובדים רגילים. כשאנו ... על התוצאה בלי לתת סמכות מלאה? נקודה חשובה נוספת היא הקשר שבין אחריות לסמכות. כאשר מנהל מקבל אחריות מלאה על התוצאה, חייבים לתת לו גם סמכות מלאה לנהל את הדרך להשגת התוצאה. אם, למשל, דורשים ממנהל להביא 100 מכירות ביום, עליו לקבל את ... אם לא נותנים לו את הסמכות הזו, המנהל למעשה מוגבל ולא יכול באמת להיות אחראי לתוצאה. מצב זה יוצר חוסר הגינות, משום שמנהל ללא סמכות מלאה לא יכול להתחייב לתוצאה סופית. לדוגמה, אם החברה אומרת למנהל, אלה העובדים שלך, לא ניתן לך ... היא לתת לו את הסמכות להחליט באילו כלים להשתמש כדי להביא את התוצאה. האם אתה מודד מנהלים לפי מאמץ או לפי תוצאה? חשוב ... ולצידה לתת לו את הסמכות המלאה לקבל החלטות בדרך להשגת התוצאה. זו הדרך שמאפשרת לו לקחת אחריות מלאה, להיות יצירתי, ... אחריות ניהולית וסמכות ניהולית ניהול מנהלי עבודה בכירים ניהול בכירים בארגון מה ההבדל בין אחריות על הדרך לאחריות על התוצאה? אחריות בלי סמכות בניהול עובדים ניהול מנהלים - נקודה למחשבה שלום חברים, הפעם נדבר על נושא של ניהול מנהלים. יש ... צריכים לתת לו גם את הסמכות לנהל את הדרך. האם הוא יכול לבחור את אנשי הצוות שלו? האם הוא יכול לשנות את שיטות העבודה? אם לא, ... התוצאה, אחריות בלי סמכות
תודה משכנעת, למה לומר תודה מראש? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו לעזור לך? איך לשכנע פקיד? איך לשכנע בעל סמכות? איך לשכנע מנהל? איך ליצור התניה משכנעת? איך לתת לפני שאתה מקבל? שכנוע, למה להודות מראש?
תודה משכנעת, למה לומר תודה מראש? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו לעזור לך? איך לשכנע פקיד? איך לשכנע בעל סמכות? איך לשכנע מנהל? איך ליצור התניה משכנעת? איך לתת לפני שאתה מקבל? שכנוע, למה להודות מראש?
... למישהו לעזור לך? איך לשכנע פקיד? איך לשכנע בעל סמכות? איך לשכנע מנהל? איך ליצור התניה משכנעת? איך לתת לפני שאתה מקבל? שכנוע, למה להודות מראש? למה כדאי להגיד תודה מראש ... מראש? כאשר אתם מבקשים עזרה, למשל מפקיד, מנהל או בעל סמכות אחרת, אליעד כהן מציע לא להתחיל ישר בבקשה. במקום זאת, עליכם לתת לו משהו, כמו מחמאה או תחושה טובה, לפני הבקשה שלכם. ... לי בנושא הזה. בכך שיצרתם לפקיד תחושה של הערכה וסמכות, יצרתם אצלו גם התניה פסיכולוגית: אם הוא יסרב לעזור לכם, הוא יאבד את התחושה הטובה של הסמכות וההערכה שנתתם לו. המוח שלו לא ירצה לוותר על תחושה זו, ולכן יש סיכוי גדול יותר שיסכים לתת לכם את העזרה. כיצד שימוש בתודה מראש יכול לשכנע בעל סמכות לעזור לכם? אליעד כהן מסביר כי לאמירת תודה מראש או מתן הערכה יש השפעה חזקה במיוחד כשאתם פונים לאדם עם סמכות. לדוגמה, כשאתם אומרים למנהל: אני פונה אליך כי אתה האדם הכי בכיר פה, ויש לך את הסמכות לעזור לי, אתם בעצם יוצרים לו אתגר. אם הוא יגיד לכם שהוא לא יכול לעזור, הוא עלול להרגיש שהוא פוגע בסמכות שלו בעיני עצמו ובעיני אחרים. כדי לא להסתכן בכך, הוא יעדיף לעזור לכם ולהוכיח שהוא אכן בעל הסמכות הראויה. איך נוסח המייל שלכם יכול לקבוע אם יעזרו לכם או לא? עוד דוגמה חשובה שאליעד כהן מביא היא דוגמת חיפוש ... על העזרה, אתם נותנים למנהל תחושה טובה של הערכה וסמכות, ובכך יוצרים אצלו התניה שמגבירה את הרצון שלו לעזור לכם. מדוע כדאי לתת לפני שמבקשים? לסיכום, אליעד מדגיש שהעיקרון ... למה חשוב להגיד תודה מראש? איך לשכנע מנהל או בעל סמכות? איך להשפיע על אנשים באמצעות מילים? ...
איך להגיב ללקוח שאומר שהוא ראה עליך דברים טובים בצאט גי פי טי? מתי לפעול הפוך מהציפיות של הלקוח? איך לגרום ללקוח להאמין בך? איך להתנהג כמו איש מקצוע ולא כמו איש מכירות? איך לשדר מקצועיות ללקוח? איך להתייחס לדעה של צאט גי פי טי? צאט גי פי טי כמקור סמכות, האם לסמוך על צאט גי פי טי? ביקורת של צאט גי פי טי, יהללך זר ולא פיך, לעשות הפוך ממה שהלקוח מצפה, לפעול הפוך מהציפיות של הלקוח, לפעול בניגוד לציפיות של הלקוח, לפעול בניגוד למה שהלקוח מצפה
... של הלקוח? איך לגרום ללקוח להאמין בך? איך להתנהג כמו איש מקצוע ולא כמו איש מכירות? איך לשדר מקצועיות ללקוח? איך להתייחס לדעה של צאט גי פי טי? צאט גי פי טי כמקור סמכות , האם לסמוך על צאט גי פי טי? ביקורת של צאט גי פי טי, יהללך זר ולא פיך, לעשות הפוך ממה שהלקוח מצפה, לפעול הפוך ... זה מהצאט גי פי טי, הרי שבעצם הלקוח אומר לך, שהוא כלקוח סומך על הצאט גי פי טי שנותן מידע חיובי עליך. דהיינו, בעצם הלקוח אומר שמבחינתו הוא חושב שאתה טוב, בזכות מקור הסמכות שנקרא צאט גי פי טי. שזה לכעצמו זה גם חיסרון. ולמה? כי נניח שהלקוח היה אומר לך, אין צורך שתגיד לי על עצמך ... חיוביים, כי גם קוף כלשהו טיפש כלשהו אמר את הדברים האלו עליך. איך היית מגיב במקרה כזה? דהיינו, במובן מסוים, זה מוריד אותך כאשר הלקוח אומר שהצאט גי פי טי הוא מקור הסמכות שנותן לך כוח מבחינתו. כי מה יקרה כאשר הלקוח יגלה שהצאט גי פי טי גם ממציא מידע שלא קיים במציאות? מה יקרה אם מחר או אפילו כבר עכשיו, הלקוח חושב מחשבות שליליות כלשהן על התוקף של המידע שמספק הצאט גי פי טי? במילים אחרות, זה גם מוריד אותך, שהלקוח משתמש בצאט גי פי טי כמקור סמכות לומר אם אתה טוב או לא. ומה יקרה אם מחר הצאט גי פי טי יגיד עליך משהו שלילי? מה תעשה אז? אז נתבונן על העניין ... מרוצה מכך שהצאט גי פי טי משבח אותו, אלא תגיב כמו איש מקצוע, שכנראה יגיד לך לא לסמוך על הצאט גי פי טי וכן לבקש מגורם אנושי מקצועי, מידע אמין. דהיינו, תחזיר את מקור הסמכות אליך ואל תישען על הצאט גי פי טי כמקור סמכות לכך שאתה טוב או לא טוב. מוסיף גם, כי אני גם לא אומר כאן מתי כן לזרום עם המחמאה של הלקוח ומתי לא לזרום אלא ... מכירות, הרי שאתה מחזק את האמונה של הלקוח בך. אפילו אם אתה תקטין את השבח של הצאט גי פי טי עליך, שזה מצד אחד מקטין אותך, אבל מצד שני מחזק אותך כאיש מקצוע וגם כמקור סמכות מעל הצאט גי פי טי. ...
האם לתת דוגמה אישית לעובדים? לאחר לעבודה כמנהל, איך לתת דוגמה אישית לעובדים? דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
... דוגמה אישית של מנהל, יצירת מוטיבציה לעובדים, בידול המנהל מהעובדים, יצירת סמכות עבור העובדים, אימון למנהלים, יעוץ ארגוני שאלה: האם חשוב לתת דוגמה אישית לעובדים. במובן של שעליך כמנהל להתנהג כפי שהיית מצפה מהעובדים שלך ... לדעת גם לתת להם דוגמה אישית שאומרת אני כאן המנהל, כדי ליצור מולם תחושה של סמכותיות. ולא באמצעות זה שתשדר להם שאתה יכול לזלזל בעבודה, אלא באמצעות זה שתשדר להם שאתה לא עובד בצורה רגילה בהכרח, אלא בצורה שונה. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחריות ניהולית, סמכות ואחריות של מנהל, האצלת סמכויות ואחריות, אחריות בלי יכולת, לתת למישהו אחריות, לתת למישהו סמכות, לקחת אחריות, איך להאציל סמכויות? להטיל משימות, הטלת משימות, אין אחריות בלי סמכות, אין אחריות ללא סמכות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סמכות, איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סמכות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, מאמן אישי מומלץ, אימון אישי למנהלים בתחום סמכות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 09:52:05 - wesi1