אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הטלת משימות ✔אחריות ניהולית, סמכות ואחריות של מנהל, האצלת סמכויות ואחריות, אחריות בלי יכולת, לתת למישהו אחריות, לתת למישהו סמכות, לקחת אחריות,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחריות ניהולית, סמכות ואחריות של מנהל, האצלת סמכויות ואחריות, אחריות בלי יכולת, לתת למישהו אחריות, לתת למישהו סמכות, לקחת אחריות, איך להאציל סמכויות? להטיל משימות, הטלת משימות, אין אחריות בלי סמכות, אין אחריות ללא סמכות
מהי אחריות ניהולית, וכיצד היא קשורה לסמכות?

כאשר נותנים לאדם אחריות לבצע משימה מסוימת, הכרחי לבדוק האם בנוסף לאחריות שניתנה לו יש בידיו גם את הסמכות הדרושה כדי להבטיח שהתוצאה הרצויה אכן תתרחש. אחריות ניהולית היא מושג מרכזי המגדיר שאדם חייב להיות מסוגל להשפיע על הגורמים הרלוונטיים על מנת לעמוד באחריות שלו.

לדוגמה, אם אומרים לאדם שהוא אחראי שהבית ייבנה, יש לשאול: האם יש לו את היכולת והסמכות לגייס עובדים, לרכוש חומרים, או לאשר החלטות בנייה חשובות? אם התשובה היא כן, אז האחריות שנתנו לו היא בעלת משמעות. אך אם התשובה שלילית והוא אינו יכול להשפיע על תהליך הבנייה, האחריות שניתנה לו היא ריקה מתוכן.

מה הבעיה עם אחריות שאין לה סמכות?

אחריות שאין לה סמכות נקראת גם אחריות ללא שיניים. זו אחריות ריקה, שבה האדם אחראי לתוצאה שהוא אינו יכול להשפיע עליה ישירות. דוגמה לכך היא אדם שקיבל אחריות לשמור על דלת ולמנוע כניסת אנשים. אם האדם יכול לומר לאנשים "אסור לכם להיכנס" ולהכריח אותם לצאת, אז הוא קיבל אחריות יחד עם סמכות מתאימה. במקרה זה, האחריות משמעותית והאדם יכול לעמוד בה.

אבל אם הוא רק אחראי "לוודא שאנשים לא ייכנסו", אך בפועל אין לו סמכות לגרום לכך שהאנשים יצייתו להוראותיו, למשל אם אסור לו לדבר אליהם בצורה סמכותית או שהוא אינו יכול לנעול את הדלת, אז האחריות שלו היא חסרת משמעות. זוהי אחריות מדומה שלא מאפשרת לו באמת לבצע את המשימה שעליה הוא מופקד.

כיצד להאציל סמכויות בצורה נכונה?

כדי להאציל סמכויות ואחריות בצורה נכונה, יש לבדוק היטב את הנקודות הבאות:
  • האם האדם שמקבל אחריות מקבל גם את הסמכויות הדרושות לביצוע המשימה?
  • האם האדם יכול לפעול באופן עצמאי כדי להבטיח את השגת התוצאה הרצויה?
  • האם אותו אדם יכול לקחת אחריות מלאה על המשימה ולתת דין וחשבון במקרה שהמשימה לא תושלם כראוי?
אם התשובות לכל השאלות הללו הן חיוביות, משמעות הדבר היא שהאצלת הסמכות והאחריות נעשתה בצורה נכונה. אך אם התשובה לאחת השאלות היא שלילית, אז יש כאן בעיה משמעותית של אחריות ללא סמכות.

מה עושים אם האחריות היא בלי יכולת?

במצב שבו נותנים לאדם אחריות אך לא מעניקים לו את היכולת או את הסמכות לפעול, נוצר מצב בעייתי. לדוגמה, מנהל שמטיל על עובד אחריות לנקות חדר אבל לא נותן לו גישה לכלי ניקוי או זמן מספיק לבצע את המשימה, למעשה מטיל על העובד אחריות שאין לו אפשרות לקיים. העובד יכול למצוא את עצמו מתוסכל או חסר אונים, כי למרות האחריות שהוא נושא, הוא לא יכול להשלים את המשימה.

במצבים כאלה יש לשקול מחדש את הגדרת האחריות או את מתן הסמכויות והמשאבים הנדרשים לביצוע המשימה. אין ערך להטלת אחריות אם בסופו של דבר האדם האחראי אינו מסוגל להשפיע ישירות על התוצאה.

מתי צריך לתת למישהו סמכות יחד עם אחריות?

ההחלטה האם להעניק סמכויות לצד האחריות תלויה בשאלה: האם התוצאה הרצויה תלויה באופן בלעדי באדם שקיבל את האחריות? אם התוצאה תלויה אך ורק באדם שנושא באחריות, חובה לתת לו גם סמכויות מתאימות. למשל, אם מנהל דורש מעובד להכין דוח, יש לוודא שיש לעובד גישה לכל הנתונים הרלוונטיים ולכלים הדרושים להשלמת הדוח.

אך אם האחריות תלויה בגורמים חיצוניים שאינם בשליטתו של האדם, יש להגדיר במדויק את גבולות האחריות שלו. במקרה כזה האחריות צריכה להיות מוגבלת רק להיבטים שבהם האדם יכול להשפיע באמת על התוצאה.

לקחת אחריות ולתת דין וחשבון

חלק בלתי נפרד מתהליך האצלת הסמכויות והאחריות הוא יכולת האדם לקחת אחריות על המשימה שלו. אדם שמקבל אחריות צריך לדעת שהוא יצטרך לתת דין וחשבון במקרה של כישלון או הצלחה. האחריות האמיתית מגיעה יחד עם הבנה ברורה שאותו אדם אחראי לתוצאה הסופית.

אם האדם יודע שיש לו סמכות ויכולת להשפיע על התוצאה, הוא יוכל לקבל את האחריות במלואה ולהיות אחראי אמיתי לפעולות שלו.
אחריות וסמכות - האם הן הולכות יחד?

כאשר נותנים למישהו אחריות לבצע משימה מסוימת, יש לשים לב לשאלה האם יש לו גם את הסמכות הדרושה להשיג את התוצאה הנדרשת. לדוגמה, אם אדם מקבל אחריות על בניית בית, ניקיון חדר, או שמירה על כך שלא יעברו אנשים במקום מסוים - האם יש לו גם את הכלים, המשאבים והיכולת לוודא שזה אכן יקרה?

נניח שנותנים למישהו אחריות למנוע כניסה של אנשים בדלת מסוימת. אם יש לו את הסמכות להורות לאנשים לא להיכנס ולנקוט באמצעים לאכוף זאת, האחריות שלו אפקטיבית. אך אם אין לו סמכות למנוע מאנשים להיכנס, האחריות המוטלת עליו היא למעשה ריקה מתוכן.

אחריות שאין לה סמכות - אחריות ללא שיניים

כאשר נאמר למישהו שהוא אחראי על כך שיקרה דבר מסוים, עולה השאלה: האם זה תלוי בו בלבד או בגורמים חיצוניים?

אם הצלחת המשימה אינה תלויה אך ורק באדם שקיבל את האחריות, יש בעיה בהגדרת התפקיד שלו. במקרה כזה, האחריות היא מדומה, מאחר שאין לו את האמצעים למלא אותה.

העברת אחריות בצורה נכונה

כאשר נותנים אחריות למישהו, יש לבדוק:
  • האם הוא מקבל גם סמכויות מתאימות?
  • האם הוא יכול להבטיח שהתוצאה אכן תתקיים?
  • האם הוא יוכל לתת דין וחשבון במקרה שהמשימה לא בוצעה?
אם אדם מקבל אחריות מבלי שיש לו את הסמכות למלא אותה, אין מקום לבוא אליו בתלונות אם לא הצליח לבצע את המשימה. חשוב להבין זאת כאשר מטילים אחריות על אחרים או כאשר מקבלים אחריות על עצמנו.

למידע נוסף

כדי להעמיק בנושא אחריות, סמכויות, ניהול עובדים והצלת סמכויות, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולחפש נושאים כמו אחריות אישית, נטילת אחריות, הצלת סמכויות, ניהול עובדים ועוד.

בהצלחה!
ניהול עובדים, ניהול מנהלים, אחריות עם סמכות, העברת סמכויות, יעוץ ארגוני
הנוסחה של אליעד כהן האצלת סמכויות חומר אפקטיבי הצלחה עצמאות הטלת משימות עצמאי סמכות אחריות של מנהל לשמור אחריות אחריות אישית אחריות בלי יכולת אחריות בלי סמכות אחריות ללא סמכות אחריות ניהולית אחריות של מנהל איך להאציל סמכויות אין אחריות בלי סמכות אין אחריות ללא סמכות האצלת סמכויות האצלת סמכויות ואחריות הטלת משימות הסרת אחריות יכולות יכולת להאציל סמכויות להטיל להטיל משימות להסיר אחריות לנהל לקחת לקחת אחריות לקיחת אחריות לתת לתת למישהו אחריות לתת למישהו סמכות מנהל משימה משימות ניהול סמכויות סמכות סמכות ואחריות של מנהל סמכותיות
כאב גופני, סבל מכאבים בגוף, לקחת תרופות, לרצות את הרצון שלא רוצה את המציאות, לרצות את תחושת הרע
כאב גופני, סבל מכאבים בגוף, לקחת תרופות, לרצות את הרצון שלא רוצה את המציאות, לרצות את תחושת הרע
... גופני, סבל מכאבים בגוף, לקחת תרופות, לרצות את הרצון שלא רוצה את המציאות, לרצות את תחושת הרע למה באמת רע ... אלא הרצון הפנימי שלו שהמציאות תהיה שונה ממה שהיא עכשיו. אליעד כהן מסביר שאדם אינו סובל בגלל שכואב לו בפועל, אלא כי הוא אינו רוצה את המצב שבו הוא סובל מכאב. אדם יכול להרגיש כאב פיזי, וזה אמנם לא נעים, אבל הכאב הזה הופך לסבל אמיתי רק כשהוא ... להרגיש את הכאב. הסבל מתחיל כשיש בתוכו התנגדות חזקה למציאות כפי שהיא כרגע. כלומר, השורש האמיתי לסבל הוא הרצון שהמציאות תהיה שונה מהרצוי לו, ולא הכאב הגופני עצמו. האם לקחת תרופות משחרר את האדם מסבל? אליעד מדגיש שהשימוש בתרופות אינו פתרון מלא ... הבסיסית של הרצון לשינוי המציאות עדיין קיימת. לכן, הפתרון היסודי והאמיתי לסבל הוא לא בכך שהכאב יעבור אלא בקבלת הרצון הפנימי של האדם, שהוא לא רוצה שיכאב לו. איך אדם יכול לרצות את המציאות שבה הוא סובל מכאב? אליעד כהן מחדד את הרעיון שהדרך להתמודד ... לך. כלומר, לקבל את העובדה שיש לך רצון שונה ממה שקורה במציאות, ולא להתנגד לרצון הזה. כאשר האדם מבין שהבעיה אינה בעצם הכאב אלא בהתנגדות שלו כלפי הרצון הפנימי, הוא יכול להפסיק להיאבק ברצון שלו, וכתוצאה מכך הסבל שלו יקטן משמעותית, גם אם הכאב ... פי ההסבר של אליעד, הכאב עצמו הוא רק תחושה פיזית, משהו שקורה במציאות. אך הבעיה העיקרית אינה הכאב עצמו, אלא הרצון של האדם לא להרגיש כאב. הסבל הגדול נובע דווקא מחוסר היכולת של האדם לקבל את העובדה שהוא רוצה לשנות את המציאות. כלומר, האדם סובל כי ... מהכאב הגופני. כיצד להתמודד בצורה נכונה עם הכאב הגופני? הדרך המעשית והיעילה ביותר להתמודד עם הכאב הגופני, לפי אליעד כהן, היא להמשיך לפעול כפי שהאדם פועל - אם צריך לקחת תרופות, שייקח תרופות, אך בו - זמנית חשוב שיבין ויקבל את הרצון הפנימי שלו ... הפנימי המומלץ הוא לזהות את הרצון הפנימי לשינוי, להבין שהוא לגיטימי וקיים, ולהפסיק להתנגד לו. כשהאדם מבין שהרצון לשינוי הוא הגורם האמיתי לסבלו ולא המציאות עצמה, הוא יכול להפסיק את המאבק הפנימי ולהשתחרר מהסבל. מדוע המאבק ברצונות גורם לסבל מוגבר? ...
יש מאין, בריאה יש מאין, קדמות העולם, חידוש העולם, בריאת העולם, איך נברא העולם, נצחיות העולם, נוצר מכלום, העולם קדמון
יש מאין, בריאה יש מאין, קדמות העולם, חידוש העולם, בריאת העולם, איך נברא העולם, נצחיות העולם, נוצר מכלום, העולם קדמון
... מסביר שברמת השכל, כלומר, ההיגיון הטהור, לא ייתכן מצב שבו משהו ממשי (יש) יכול להיווצר מחוסר מוחלט (אין). הוא מדגיש את הסתירה ההגיונית באומרו שאם ... שום פוטנציאל, ולכן לא ייתכן שהופיע ממנו היש הממשי. מכאן, שהאין המוחלט לא יכול להיות מקור ליצירת שום דבר, כי ברגע שמשהו נוצר ממנו, הוא כבר אינו ... בדוגמה פשוטה של שולחן וכיסא כדי להמחיש את הרעיון. הוא שואל האם שולחן יכול להפוך לכיסא, ומבהיר שאם זה אפשרי, זה בגלל שהשולחן עצמו כבר מכיל ... להפוך לכיסא. אבל אם השולחן לא היה מכיל שום פוטנציאל להיות כיסא, אז לא יכול היה להיווצר כיסא מתוך השולחן. באותו אופן, הוא מבהיר שהאין לא יכול ליצור את היש, כי באין מוחלט אין שום פוטנציאל, אפילו לא קטן. מה ... משום שזו הסתירה הגדולה ביותר שהשכל מסוגל להתמודד איתה. הוא מדגיש שהמוח יכול לתפוס דימויים מורכבים כגון פיל עם 30 רגליים או מכונית שעפה באוויר, אך לא יכול לתפוס יש ואין באופן מוחלט יחדיו, כיוון שהם סותרים זה את זה בצורה ... ניתן ליישם את התובנה של יש ואין בחיים היומיומיים לפי אליעד? אליעד ממליץ לקחת כל דילמה או בעיה אישית יומיומית ולחקור אותה עד הסוף, למשל ההבדל ... בין בדידות לחברה או בין כסף לחוסר כסף. לטענתו, דרך חקירה מעמיקה זו, האדם יכול להגיע להבנה האמיתית של המציאות ולחוות את הכלום המוחלט בכל דבר, מה ...
הפרעות שינה, בעיות שינה, נדודי שינה, סיוטי לילה, סיוטים בשינה, חרדה בלילה, פחד לילה, ביעותי לילה, אינסומניה, להירדם
... לא יודע על הבעיות האלו. ומשום, שהתינוק כמעט לא יודע שום דבר, שהוא יכול להיות מוטרד ממנו. וכאשר האדם ... לישון כמו תינוק, בלי סיוטי לילה כאלו ואחרים. ולפעמים האדם מוכן לתת אפילו את כל מה שיש לו, תמורת ... שאמרנו, מי שסובל מהפרעות שינה ופחד לילה וכיוב, אין פיתרון קסם מהיר, שיכול לעזור לו להירדם בקלות בבת אחת. אבל בהחלט כן יש פיתרון, של טיפול בבעיות שינה, שיכול להביא את האדם למצב, שהוא יצליח ... שונות, בו זמנית. גם כמו תינוק וגם כמו אדם בוגר. והכוונה היא, שעל האדם לקחת את המחשבה שמטרידה אותו, ולשאול ... מנקודת המבט שבה האדם כן מבדיל בין טוב לבין רע, מנקודת המבט הזו, אכן יכולות להמשיך לאדם, בעיות השינה ... ולא זו אף זו, אלא שהאדם הבוגר, שמתחבר לחשיבה של התינוק, הוא מצליח לקחת את החשיבה של התינוק עד לקצה ... ידע שום דבר באופן מוחלט, כמו ואפילו יותר מאשר תינוק. ואז ממילא האדם יכול להירדם בקלות, בלי חרדות שינה ובלי ...
אמונה מחרידה, חרדה ואמונה, אמונות וחרדות, מי שמאמין לא מפחד - על הקשר שבין אמונה לבין חרדה
... נכונים שאינם אמת. ועל האדם לקחת כל דבר שהוא בטוח בו שהוא נכון, ולשאול את עצמו, האם אכן זו האמת? והאם אני בטוח בכך, או שאני רק מאמין בכך? והאם אני בטוח צודק, ואולי אני טועה? ועד כמה אני מאמין בדבר ... למרות שבאמת, לפעמים לא יכול לקרות לאדם שום דבר רע. ואעפכ האדם מפחד בגלל האמונות השקריות שלו. ועל האדם לקחת את הדבר שמפחיד אותו, ולברר את האמת עד הסוף בנחישות ובמסירות נפש. ועל האדם לבדוק, האם הדבר הזה שאני חושב שהוא רע, ושהוא יכול לגרום לי לרע, האם אני יודע שהוא רע, או רק מאמין שהוא רע? ולמה אני חושב שהוא רע? והאם אני ב 100% בטוח שהוא רע? ואולי הוא קצת פחות רע ממה שנדמה לי? ואולי אני רק מדמיין ...
משמעות החיים, מחפש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, מהי משמעות החיים, חוסר משמעות, לחפש משמעות
משמעות החיים, מחפש משמעות לחיים, אין משמעות לחיים, יש משמעות לחיים, מהי משמעות החיים, חוסר משמעות, לחפש משמעות
... שאין שום דבר טוב יותר או פחות טוב. שום דבר לא חסר ושום דבר לא עדיף. במצב זה האדם אינו יכול להיפגע, להתאכזב או לסבול כי שום דבר לא באמת משנה לו. 2. לעומתו, אדם שאומר אין משמעות אך עדיין מרגיש חוסר, כאב, או אי נחת - לא באמת הבין שאין משמעות, אלא רק מנסה לשכנע את ... כדי להגיע למצב שבו באמת מרגישים שאין משמעות מוחלטת, אליעד ממליץ לשאול שאלות. למשל, לקחת משהו בעל משמעות עבור האדם ולבחון אותו בעזרת שאלות כגון: האם זה משמעותי? למה זה משמעותי? מי אמר שזה משמעותי? האם זה באמת כך או שאולי לא? - וכך לערער את התפיסה המקובעת. אותו ...
דיכאון וחרדה, טיפול בחרדה - הזדהות רגשית, ניתוק רגשי, דיסוציאציה, רצון אישי, התנתקות רגשית
... גם האפשרות הזאת, וצריך לדעת להשתמש בה בחכמה. והמסר הוא, שמי שלוקח את עצמו, ואת הרצונות שלו, רק באופן אישי בלבד. אז ממילא הוא סובל מחרדות ומדיכאונות באופן אישי בלבד. אבל מי שיצליח לא לקחת את עצמו ברצינות, אלא להתנתק רגשית מעצמו, ולהצליח להסתכל על הרצונות שלו, כאילו הם של אדם זר, וכאילו הם אינם שלו, אלא הם קיימים בפני ...
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
... התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה איך להתמודד עם הרצון להתקדם ... לבין ספק או חוסר אמון שקיים פתרון ממשי להשגת השלמות המבוקשת. למה אין לא יכול, אלא רק יש לא רוצה? אליעד כהן מסביר שהבעיה האמיתית אינה ... אין דבר כזה אי אפשר, יש רק לא רוצה מספיק, כלומר, הבעיה איננה בחוסר היכולת להתקדם, אלא בחוסר הרצון המוחלט ובנכונות המוחלטת להתמסר ... וישאל את עצמו לעומק מדוע הוא תופס זאת כחיסרון. הוא מציע שיטה ברורה לכך: לקחת את מה שנראה לאדם כלא מושלם ולשאול שוב ושוב: מדוע זה לא ... עם חוסר סיפוק רוחני? מהי שלמות עצמית? איך להיות אמיתי עם עצמי? למה אין לא יכול, יש לא רוצה? ...
רגשות, להביע רגשות, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, מנגנוני הגנה, הגנה או התקפה, רגשות מודחקים, שלום או מלחמה
רגשות, להביע רגשות, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, מנגנוני הגנה, הגנה או התקפה, רגשות מודחקים, שלום או מלחמה
... מה הקשר בין הדחקת רגשות למחשבות שליליות על העתיד והעבר? אליעד מבהיר שיש שלושה דברים שיכולים להפריע לאדם: אירועים מהעבר, מצבים בהווה ודאגות לגבי העתיד. הוא מציע לקחת דף ולכתוב באופן ברור את מה שמפריע כרגע. בדרך כלל, מה ... ברור וישיר. הוא מציין כי האדם חייב לומר את האמת לעצמו, לא משנה כמה היא כואבת. אם האדם מרגיש שהוא לא יודע מה הסיבה לבעיה, הוא צריך לבדוק אם יש דברים נוספים שהוא יכול לדעת בנושא, ולחקור את כל מה שהוא יכול להבין בעצמו על המצב. אליעד מדגים זאת באמצעות מצב שבו אדם ... מה קורה אם האדם לא מסוגל להתמודד עם האמת? אליעד מסכם בכך שאם האדם לא מסוגל להתמודד באופן ישיר עם האמת, לפחות שיתחבר לאמת במידה שהוא כן יכול. כלומר, אם הוא לא יכול להודות לגמרי בבעיה, שיתחיל לפחות להודות בחלקים קטנים ממנה. ...
אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות
... האמת, יאמרו שיש לו תכונת אופי של דובר אמת. אבל תכונת האופי, היא לא משהו ממשי באמת, שקיימת או לא קיימת. אלא היא רק תיאור, של ההתנהגות של האדם. זא האדם יכול לומר את האמת או לשקר. ואו שהאדם אמר את האמת, או שהוא שיקר. וכאשר האדם חוזר על אותו דפוס פעולה, פעם אחרי פעם, אז מגדירים שיש לו תכונת אופי שכזו. דהיינו, מנסים לומר, ... כחיוביות, עליו להתבונן עמוק אל תוך תת המודע שלו, ולגלות, מהו הדבר בתת המודע שלו, שגורם לכך שהוא יתנהג בדרך כזו או אחרת. ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת את תכונת האופי שאותה הוא רוצה לשנות, ולפרק אותה לאירועים בודדים, ולנתח אותם אחד אחד לעומק התת המודע. לדוגמה: אדם שרוצה לשנות תכונת אופי של כעס, ורוצה לכעוס פחות או לא לכעוס בכלל. על האדם לקחת את תכונת האופי של הכעס שלו, ולפרק אותה לאירועים שמהם היא מורכבת. דהיינו, במקום לנסות לשנות את תכונת האופי בבת אחת, לנסות לקחת אירוע אחד בודד, שאותה תכונת אופי באה בו לידי ביטוי. ולנסות להתבונן על מה שקורה בתת המודע, כאשר אותו אירוע מתרחש. דהיינו, על האדם לא לנסות להפסיק לכעוס בבת אחת. אלא על האדם לקחת אירוע מאוד ממוקד ומאוד ספציפי שבו הוא כעס, דהיינו, שבו באה לידי ביטוי אותה תכונת אופי שאותה הוא רוצה לשנות. ועל האדם לנסות לפרק ולהבין, את אותו אירוע בפני עצמו. כי כנל, תכונת האופי, לא קיימת בפני עצמה. אלא היא ביטוי של רצף של אירועים. ועל האדם לקחת אירוע כלשהו מתוך רצף האירועים, ולגלות, מהיכן הגיעה אותה התנהגות שלו, באותו אירוע ספציפי. ואם האדם יגלה מהיכן הגיעה אותה התנהגות, ממילא האדם מקרב את עצמו לאפשרות ... ממילא גם תכונת האופי תשתנה מעצמה. וכיצד יחקור האדם את אותו אירוע בודד? תשובה: על ידי התבוננות אל הרגשות שיש לו באותו הרגע. כגון לדוגמה אדם כעסן. שעליו לקחת אירוע כלשהו שהוא כעס בו. ועל האדם לשאול את עצמו, למה לכעוס עושה לי טוב! זא, כי ברור מאליו שלכעוס עושה לאדם גם רע. כי אחרת האדם לא היה רוצה לשנות את תכונת האופי של ... המודע שלו הוא חושב, שאם הוא לא יכעס, אז הוא יסבול יותר, מכך שהוא מדחיק רגשית את הרגשות שלו. ואז הוא מעדיף לכעוס, כדי להרגיש את החופש, שיש בכך שהוא יכול לכעוס, למרות שזה גורם לו גם לנזק. או אדם שיש לו תכונת אופי אובססיבית, לעשות באובססיה איזה דבר שגורם לו לנזק. שהאדם עושה את אותה הפעולה, רק משום שבאותו הרגע, בתת המודע של האדם, הוא חושב שאותה הפעולה תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. והאדם צריך לקחת אירוע בודד, שאותו הוא היה רוצה לשנות כנל, ולשאול את עצמו: למה ברגע הזה אני עושה את הפעולה הזאת. ולא לקבל את המחשבה שאומרת, שאני עושה כך כרגע, בגלל תכונת אופי כזו ... עכשיו על האדם למצוא אלטרנטיבה רגשית לאותו צורך רגשי. דהיינו, לנסות למצוא סיפוק רגשי אחר, לאותו צורך רגשי, שיוצר את אותה תכונת אופי. ואז ממילא האדם יכול לשלוט בתכונות האופי שלו, ולחיות חיים טובים באמת. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחריות ניהולית, סמכות ואחריות של מנהל, האצלת סמכויות ואחריות, אחריות בלי יכולת, לתת למישהו אחריות, לתת למישהו סמכות, לקחת אחריות, איך להאציל סמכויות? להטיל משימות, הטלת משימות, אין אחריות בלי סמכות, אין אחריות ללא סמכות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הטלת משימות, איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הטלת משימות, איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, אימון אישי קשב וריכוז, מומלץ בתחום הטלת משימות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 14:30:22 - wesi1