...על חיות. הוא מתאר את תהליך השיפוט של ערך, ויוצר את השאלה המהותית: מהו הערך האמיתי של משהו? אם לא ברור לנו מהי איכותו או יכולתו של תוקי מסוים, האם זה אומר שהוא שווה פחות? התהליך שבו אנשים שופטים את הערך של הדברים, הוא לא תמיד הגיוני. פעמים רבות אנחנו נוטים להאמין במשהו כי אחרים אמרו לנו שהוא חשוב, גם אם אין לנו הבנה מלאה לגבי הערך האמיתי שלו. כיצד השופטות את הערך של תוקי? התהליך שבו אנשים קובעים את הערך של התוקי, כמו גם כל דבר אחר, נשען על ההשפעה של אחרים עלינו. התוקי הראשון אולי ידע את התורה, אבל...
...הוא האמצעי הפנימי לזיהוי הסכנה ולהגנה עליה. האנשים שמתנגדים או תומכים במגנומטר הם בעצם קולות פנימיים בתוך האדם - חלקם רוצים להגן ולשמור על השלווה, וחלקם טוענים שזה פוגע בחופש או בדברים החשובים והקדושים לאדם. מה הקשר בין דמויות חיצוניות לתהליכים פנימיים? אליעד נותן דוגמה נוספת של אדם שנפגע בקשר זוגי. אם מישהו נפגע מאדם אחר בקשר זוגי ומחליט לא להתקרב יותר לאף אחד כדי לא להיפגע שוב, זו דוגמה למנגנון הגנה - המגנומטר הנפשי שלו מופעל ולא מאפשר התקרבות שעלולה להוביל לפגיעה נוספת. הוא מדגיש שהדמויות, האירועים...
...שהסיבה המרכזית לכך שתלמידים אינם מתעניינים בשיעורים היא שהמורה עצמו אינו מוצא עניין אמיתי בחומר שהוא מלמד. הדוגמה שניתנה היא מורה לגיאוגרפיה שמרגישה שהתלמידים אינם מתעניינים בנושא. אליעד מציע שאם המורה רוצה שהשיעור יעניין את התלמידים, עליו בעצמו לראות את העניין בחומר שהוא מלמד. אם המורה משתעמם ומקרין זאת לתלמידים, הם בהכרח ירגישו ויזדהו עם חוסר העניין שלו. במקום זאת, המורה צריך לשדר את החוויה שלו, להסביר מדוע דווקא הוא מתעניין בנושא, וכך לגרום לתלמידים להזדהות עם החוויה שלו. מה הקשר בין שיעור גיאוגרפיה...
...לבדוק האם באמת האדם למד משהו חדש מהחוויה, או שרק ייחס לה משמעות מלאכותית. כיצד מתרגלים את הלימוד האמיתי מכל דבר? אליעד מסביר שצריך להתחיל מתרגול בדברים שקל יותר להבין מהם תובנות, ובהדרגה לעבור לדברים שהם יותר קשים ופחות ברורים. ככל שאדם מתאמן יותר, הוא מסוגל למצוא שכל עמוק ומשמעותי אפילו בדברים הכי סתמיים, כמו להסתכל על קיר ריק. אליעד כהן מדגיש שזה אומנם קשה, אך אפשרי, כיוון שהשכל של המציאות נמצא בכל דבר ממש. לסיום, אליעד מציין כי רוב האנשים מתפעלים מאוד ממי שמסוגל למצוא עומק בשיחות או בטקסטים פשוטים...
...ההשכל המרכזי מהניתוח של דמותה של טהוניה? אליעד כהן מסכם שהסיפור של טהוניה הוא למעשה מראה שמשקפת את איך שאנשים תופסים את עצמם ואת המציאות סביבם. הוא מדגיש שאם אדם מחליט מראש שמשהו או מישהו לא בסדר, הוא תמיד ימצא ראיות לכך. באותה מידה, אם יחליט שהמציאות או האדם שמולו הם כן בסדר, הוא יוכל למצוא את ההוכחות המתאימות. מוסר ההשכל המרכזי הוא שהיכולת לראות את המציאות בצורה רחבה יותר, לקבל את העובדה שלכל התנהגות יש הסבר אפשרי חיובי ושלילי, מאפשרת לאדם גמישות בחשיבה ויכולת להכיל ולהבין טוב יותר את המציאות...
...אמיתית בניתוח דברים שנראים לא חשובים? אליעד כהן מדגיש שהמשמעות הגדולה של ניתוח סיטואציות חסרות משמעות לכאורה, היא באימון של השכל לראות מעבר למובן מאליו. הוא מסביר שכאשר אדם מנתח סיטואציה טריוויאלית, כמו אמירה בנאום פוליטי או מצב פשוט מהחיים היומיומיים, הוא מאלץ את עצמו להפעיל את השכל ולראות היבטים שהוא בדרך כלל מתעלם מהם. כך האדם לומד להבין את המהות שמאחורי כל פעולה, אמירה או אירוע, ומפתח את היכולת לראות פרטים ומורכבויות חדשים. אליעד משתמש בדימוי של תחרות קרוספיט כדי להמחיש את הרעיון הזה. הוא מסביר...
...אך למעשה אתה מושפע בדיוק כמו אותו אדם שטעה. כלומר, האדם שטעה הוא רק דוגמה חיצונית שמשקפת משהו פנימי אצלך, ולכן חשוב כל כך להשתמש בטעות שלו כדי להתבונן פנימה אל תוך עצמך. איך ללמוד גם מההצלחות של אחרים ולא רק מהטעויות? אליעד כהן לא מגביל את הלמידה לטעויות בלבד, אלא מציין שגם מהצלחות של אחרים אפשר ללמוד באותה צורה. כאשר רואים מישהו מצליח בצורה יוצאת דופן, יש לבדוק מה בדיוק גרם לו להצליח כל כך, ולבחון באיזה אופן התכונות והפעולות שהובילו להצלחתו קיימות גם אצלך. גם אם אינך בדיוק כמו האדם שהצליח, עצם...
...עמוקה ולא חגים של עמים אחרים? אליעד מעיר שאנשים נוטים לתת משמעות מיוחדת לחגים היהודיים מכיוון שהם חלק מהזהות והתרבות שלהם. אבל הוא שואל מדוע שלא ייקחו באותה מידה את חגי העמים האחרים או אפילו ימציאו חג חדש ויעשו ממנו סיפור חשוב ומשמעותי. לדבריו, הסיבה האמיתית שאנשים מעניקים משמעות מיוחדת לחגים יהודיים היא רק בגלל ההרגל והאמונה התרבותית שכבר קיימת אצלם. אין באמת הבדל מהותי בין חג הפסח לבין כל חג דמיוני אחר, מלבד העובדה שהאדם התרגל להאמין שיש לו משמעות מיוחדת. מהי הסכנה באמונה שלסיפורים מסוימים יש...
...אליעד נותן דוגמה נוספת כדי להמחיש את הרעיון: אדם שיושב מול הים ומנסה להבין כיצד להתחבר לאחדות או לאלוהים, ורואה לפתע סירה שטובעת. הוא צריך להבין שהסירה מסמלת אותו עצמו. בתחילה, הסירה נפרדת מהים וצפה מעליו, אך לבסוף טובעת ומתחברת לים. זה מסמל את התהליך שבו האדם, המופרד לכאורה מאלוהים, יכול להתחבר אליו באופן מוחלט, אם רק יסיר את המחיצה בינו לבין האחדות. הוא מסביר שההפרדה בין הסירה לים (האדם לאחדות) נוצרת על ידי משהו שמונע חיבור מוחלט. ברגע שהדבר הזה מתבטל (כמו חור קטן בסירה שמאפשר למים לחדור פנימה)...
...מאחורי כל אירוע ולהעביר את ההבנה הזאת לתחומים אחרים בחיים. אליעד מסביר כי ברגע שהמוח לומד לקחת כל אירוע, לזהות את המהות שלו, להפשיט אותו מצורתו החיצונית ולהבין את החוק הפנימי שלו, הוא יכול להשליך את אותו החוק על מצבים אחרים. למשל, אם ראית ברחוב תאונת דרכים שבה רכב אחד עף שמאלה לאחר פגיעה, תוכל לשאול את עצמך: מהו התהליך שקורה כאן? מדוע דווקא שמאלה? איפה בחיים שלי יש תהליך דומה, שבו כוח מסוים גורם לי לסטות מהמסלול שלי? זיהוי החוקיות הזו יעזור לך להבין טוב יותר את עצמך ואת המציאות שסביבך. אליעד ממליץ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: סיפורי הרשלה, האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: סיפורי הרשלה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, אימון אישי לחיים, מאמן אישי לקשב וריכוז בנושאי סיפורי הרשלה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331