אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר - פרומו ✔ איך להבין לעומק כל טקסט...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר
איך להבין לעומק כל טקסט וכל אירוע שקורה לנו?

כל אדם נתקל מדי יום במידע רב - זה יכול להיות טקסט כמו "ליקוטי מוהר"ן" של רבי נחמן, סרט בטלוויזיה או אירוע שהוא עד לו, אך כיצד ניתן להבין לעומק את מה שמתרחש סביבנו? בשיחה של אליעד כהן הוא מסביר כיצד לפרק כל דבר לחלקים בסיסיים, להבין את הפשט, ולאחר מכן לחשוף את המשמעויות הנסתרות וללמוד מזה על עצמנו.

איך לומדים מספר כמו ליקוטי מוהר"ן?

אליעד מסביר שכדי ללמוד את "ליקוטי מוהר"ן" של רבי נחמן, או כל טקסט אחר, יש לפרק אותו קודם כל לפשט שלו. הוא נותן את הדוגמה מתוך התורה "חותם בתוך חותם". בפשט מדובר בשני חותמות, כלומר, שני דברים שנמצאים אחד בתוך השני. אליעד ממליץ תחילה לרשום בצורה פשוטה את כל המונחים שמופיעים, למשל: חותם, חותם פנימי, חותם חיצוני, ידיים, רגליים וכדומה, ורק לאחר מכן לנסות להבין את היחסים ביניהם.

מה זה חותם בתוך חותם?

אליעד מתייחס לדברי רבי נחמן על "חותם בתוך חותם". לדבריו, "חותם" מסמל דבר שמוסתר, כמו חותמת על מעטפה שמסתירה תוכן פנימי. רבי נחמן מכנה את האנשים שמוכיחים ומלמדים את הדור "חותם". מדוע? כי הם למעשה מסתירים דבר עמוק יותר מאחורי הדברים הפשוטים שהם אומרים. לדוגמה, כאשר אדם שואל שאלה, הרבה פעמים הוא מסתיר מאחוריה שאלה אחרת, עמוקה יותר. כאשר משיבים לו, יש לתת לו את התשובה בצורה מוסתרת, כך שהתשובה הפנימית תגיע אליו בעקיפין.

איך דוגמת החותם מתחברת לחיי היום - יום?

אליעד נותן דוגמה פשוטה מעולם הטבע: "אריה טורף פיל". בטלוויזיה, נראה לכאורה רק אירוע פשוט של חיה טורפת חיה אחרת, אך אם נחשוב על זה, נבין שמדובר בעצם בתהליך פנימי שבו כוח אחד (חזק) מתגבר על כוח אחר (חלש). כלומר, כל אירוע חיצוני הוא אנלוגיה לתהליך שמתרחש אצלנו בנפש פנימה.

מה הקשר בין ידיים, רגליים והבנת המציאות?

אליעד מסביר שרבי נחמן מחלק את האנשים שמלמדים אותנו לשתי קטגוריות: אלה שהם בבחינת רגליים ואלה שהם בבחינת ידיים. ה"רגליים" הם המוכיחים, המלמדים והמתווכים לנו את המציאות באופן מעשי ויומיומי. ה"ידיים" הן הצורה שבה אנו קולטים ומפנימים את השכל שמגיע אלינו מהמוכיחים. הידיים מסמלות את הכלי דרכו נקלט המוסר או השכל, והרגליים מסמלות את השליחים שמביאים את השכל אלינו.

מה הקשר בין אמונה לשמירה על השכל?

אליעד מסביר לפי רבי נחמן, שהחותם החיצוני מסמל את האמונה, והחותם הפנימי מסמל את השכל וההבנה העמוקה. הוא מתאר מצב שבו החותם החיצוני (האמונה) מגן על החותם הפנימי (השכל). אם החותם החיצוני יפגע או יתקלקל, האדם עלול לאבד גם את החותם הפנימי ולהגיע לכפירה, לבלבול ולמחשבות שליליות.

הוא משתמש במשל של שני מעגלים - מעגל חיצוני (האמונה) המגן על מעגל פנימי (השכל). אליעד מדגים זאת בצורה ציורית: אם יש בית עם שני שומרים, אחד בדלת החיצונית ואחד בפנימית, אם השומר החיצוני נכשל, הפנימי לא יוכל לעמוד לבד. לכן חשוב לשמור...
שלילי איך להתחבר לאחדות טקסט הפרדה ציורים איך לומדים חיצוני תהליך ללמוד מכל דבר להתחבר מחשבות שליליות איך ללמוד איך ללמוד מכל דבר הבנת המציאות המציאות השכל טקסט ללמוד ללמוד מכל דבר למידה מציאות שכל שכל שבכל דבר
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... המציאות היא כפי שהיא. חפש את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. תחקור לעומק של הסיבות, עד שתבין גם אתה את ההיגיון של המציאות. כאשר תבין את השכל של המציאות, תרגיש טוב תמיד. ...
לימוד - מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים?
...האמת, לבסוף תגיע אליה. אם תמיד תחפש את האמת, בסוף תדע אותה. העיקר שתיצמד אליו הוא אל האמת. חפש תמיד את נקודת האמת במה שקראת. נסה להבין מהו החלק האמיתי במה שקראת. מכל השאר תתעלם. אל תפחד לאבד את האמת, כי אם תחפש אותה, לבסוף תמצא אותה גם אם זה יהיה ממקום אחר. אל תפחד להתעלם ממשהו שאינו נראה לך כאמת. אם זו האמת, אתה תגיע אליה גם אם לא תרצה. כמובן שבאפשרותך להעמיק ולהבין את השורש של מה שאתה קורא. אך אם ברצונך להתעלם ממשהו, מאחר שהוא אינו נראה לך האמת...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, ... כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד ... שיש בין כל הדברים שיש בעולם, אז בכל דבר חדש שהוא לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר בעולם, בכל נושא שהוא, הוא בעצם רואה את המבנה הפנימי שלו, ולא רק את המעטפת החיצונית שלו. ודרך המבנה והשכל הפנימי של הדבר, דרך זה החכם מבין טוב יותר גם את שאר הדברים. כי כל הדברים עובדים באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין ... לומר כל דבר, באמצעות אמירת כל דבר. עד כדי כך שהחכם האמיתי מסוגל לומר איזה דבר, באמצעות אמירת ההפך שלו. והחכם האמיתי, מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת מחשבה כלשהי. כפי שכבר ביארתי עניין זה בהרחבה. ומי שהוא מספיק חכם, שהוא מבין את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל הגדול ביותר. כי יש קשר בין כל הדברים שיש בעולם. והחכם יכול לקחת את השכל הגדול ביותר בעולם, ולהלביש ולהסתיר אותו בתוך כל מיני דברים שהם נראים כחמים בעיני המשוגע. ועל ידי זה החכם יכול ... הוא יכול להוביל את האדם אל השלמות האישית שלו, עפ צורת המחשבה של האדם עצמו. כי החכם האמיתי יודע להאיר לאדם את דרכו, ולקשר אותו לשורש של השכל של העולם, שנמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. ומי שהוא מנהיג שלא ראוי להנהיג, דהיינו, מי שעדיין לא יודע את הקשר שיש ... שיש למנהיג עצמו, רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... של ארבע הבחינות ומסביר שכל אדם בעולם מחזיק בתוכו את ארבע הבחינות הללו, המשקפות את ... האמת הרוחנית אך נעצר בשכל האנושי ולא הצליח להתעלות לשכל האלוהי. הוא טועה לחשוב שיש שתי רשויות (שכל אנושי ושכל אלוהי) במקום להבין שהכל אחד, ולכן נקרא כופר בעיקר. השלישי ... אלא מצב רוחני של חיבור שכל האדם לשכל האלוהי, ולחוות את המציאות כמו שהבורא חווה אותה - אחדות ... לו השיגעונות והספקות של השכל שלו. הדרך להתגבר על השיגעונות האלו היא לזכור תמיד את ... להבין לעומק, זוכה לכך שכל הבחינות האחרות מתמתקות אצלו והופכות אותו לבעל חיבור עמוק ... - מדובר באדם שמבין חלק מהשכל האלוהי אך נתקל בבעיות כשעוצר להתעמק בשכל האנושי. הוא לא מצליח להבין את האחדות שבין השכל האנושי לשכל האלוהי ומתחיל לערבב בין המושגים. 3. השלישי שהתבלבל והשתגע - ... שני רשויות, כלומר, את השכל של האדם והשכל האלוהי. ברגע שמפסיקים לראות את השכל האלוהי שמאחורי הכל, מתחילים לשגות, וזה המהות של קיצוץ בנטיעות. מי שמאחז בשכל האנושי בלבד, נפרד מן השכל האמיתי. מהו הפתרון להתעלות רוחנית? על מנת להגיע לחיבור ... של אחדות, בה האדם מבין שכל המציאות מחוברת ומגולמת באותו רצון אלוהי. הסיפור של רבי נחמן ... כי אלוהים כביכול, הוא השכל שמעל השכל אבל אלוהים ברא את מטטרון שינהל את העולם, הוא בעצם מטה ... הוא בעצם הטבע הוא בעצם השכל האנושי, ואלישע בן אבויה לצורך העניין, ניסה להבין, אבל ... מעשה מרכבה זה להבין את השכל שמעל השכל וברגע שאדם מנסה להבין, והוא רואה מטטרון מולו, הוא רואה את השכל שדרכו מתנהל העולם כי מטטרון הוא השכל שדרכו מתנהל העולם, וברגע שהאדם מגיע לשכל האנושי, והוא נאחז בשכל האנושי, אז הוא עושה החלפת רשויות, הוא לא קולט שמעל השכל האנושי יש עוד משהו. ולכן הוא נקרא מקצץ בנטיעות, למה זה? כי מי שחושב שהשכל הוא תכלית הכל, הוא בעצם כופר בעיקר. כי מעל
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים קרובות כהצדקה להליכה אחרי רבנים, מנהיגים ... מוביל לפתרונות אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב מסוים אלא בעצם האמת. כל אדם צריך בעצמו לחפש ולבדוק כל הזמן את ... להצדיק את הטעויות שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו הלב חפץ. לפי דעתו, אין לאדם שום סיכוי למצוא את האמת אם הוא הולך ...
הספר להיות אלוהים - מה תקבל מהלימוד של הספר להיות אלוהים?
הספר להיות אלוהים - מה תקבל מהלימוד של הספר להיות אלוהים?
... שתרצה, לא משנה באיזה תחום או נושא. לפי אליעד כהן, אם תיקח את הספר ברצינות ותחליט ללמוד אותו לעומק, הוא יסייע לך להשיג כל יעד או רצון שיש לך, בכל תחום אפשרי. לדוגמה, אם אתה מעוניין להצליח באוניברסיטה ולסיים ... הוא כלי אוניברסלי שמתאים לכל אדם ולכל סוג של שאיפה או רצון. אליעד כהן מבטיח שכל מי שילמד את הספר בצורה אמיתית, פתוחה ויסודית, יוכל להגיע בדיוק לתוצאות שאליהן הוא שואף - ולא משנה באיזה תחום מדובר. איך ...
הספר להיות אלוהים - לימוד וקריאה בקול ולא רק בעיניים, לקרוא בקול, לשמוע את הקריאה
הספר להיות אלוהים - לימוד וקריאה בקול ולא רק בעיניים, לקרוא בקול, לשמוע את הקריאה
... שהם מנסים לעבור על החומר בקריאה שקטה, ואז דעתם מוסחת בקלות והם מאבדים ריכוז במהירות. כדי למנוע זאת, הוא מדגיש כי ישנה חשיבות רבה דווקא לקריאה בקול רם של הטקסט . מהם היתרונות של קריאה בקול על פני קריאה שקטה? היתרון העיקרי שאליעד מסביר הוא שקריאה בקול עוזרת לשמור על מיקוד וריכוז גבוה יותר בתוכן. כאשר אדם קורא רק בעיניים, קל מאוד שהוא יאבד ריכוז ויגיע למחשבות אחרות ולנושאים שאינם קשורים לטקסט . לעומת זאת, כאשר האדם אומר את המילים בקול, תשומת ליבו מופנית בצורה מלאה אל המילים, מה שמונע הסחות דעת. אליעד מציין כי קריאה בקול היא בעצם דרך לשמור על עירנות במהלך הקריאה, וכך האדם נשאר מחובר לטקסט שהוא לומד, ובמיוחד כאשר מדובר בתכנים עמוקים ומורכבים, כמו אלו המופיעים בספר להיות אלוהים. מהי הדרך ... הספר והיא פשוט לקרוא אותו בקול. הוא מסביר כי בשלב ראשון, הדבר החשוב ביותר הוא פשוט לקרוא ולהשמיע את המילים, גם אם לא מבינים כל מילה או רעיון שמופיעים בטקסט. הקריאה הראשונה לא צריכה להיות קריאה מעמיקה במיוחד, ואין צורך להתעקש על הבנה מלאה בשלב הזה. אפילו אם ... עם המילים והניסוחים, וימשיך קדימה. הוא חוזר ומדגיש כי בשלב הראשוני של הקריאה בקול, אין צורך לעצור או להתעכב כדי להבין כל פרט. מה עושים אם לא מבינים את הטקסט בזמן הקריאה הראשונה? אליעד כהן מסביר שאם במהלך הקריאה הראשונה יש קטע או מילה שהאדם לא מבין, אין צורך ... ולהתעכב על כך. ההמלצה שלו היא פשוט להמשיך לקרוא, ולא לתת לחוסר ההבנה להפריע לזרימה. הוא מציין באופן ברור שלא צריך להטריד את עצמך אם לא מבינים חלקים מהטקסט במהלך הקריאה הראשונית, כי מטרת הקריאה הראשונה היא להכיר את החומר בצורה כללית בלבד. ההסבר לכך הוא פסיכולוגי ופדגוגי: כאשר האדם עוצר כל רגע כדי להבין דברים לעומק כבר בקריאה הראשונה, הוא עלול לאבד את החוט המקשר של כל הטקסט, וכתוצאה מכך לאבד את הרצף. לכן, אליעד מציע להמשיך הלאה כדי לא להיכנס למצב של תסכול או בלבול, ובשלב ... יותר של הלומד. האדם גם רואה את המילים בעיניים, גם אומר אותן בקול, וגם שומע את עצמו. המעורבות הרב - חושית הזו עוזרת ליצור קשר חזק יותר בין הקורא לבין הטקסט, ומכינה את הקרקע להבנה מעמיקה יותר בהמשך. כאשר אדם קורא בקול, הוא יוצר מעין אקו פנימי של הטקסט בתוך עצמו, והדבר מסייע לקליטה טובה יותר של המסרים ושל התוכן. יתרה מכך, כאשר האדם שומע את המילים שהוא ... הלאה בידיעה שההבנה המלאה תבוא עם הזמן והתרגול. איך לקרוא את הספר להיות אלוהים? למה כדאי לקרוא בקול? טיפים ללימוד נכון מספרים מה עושים אם לא מבינים את הטקסט? איך להתרכז בזמן הקריאה? קריאה בקול מול קריאה שקטה ...
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
... את עצמך בכל רעיון בספר להיות אלוהים? הספר להיות אלוהים הוא ספר שמטרתו לעזור לאדם למצוא פתרונות ושכל לכל בעיה או רצון שיש לו בכל רגע נתון ובכל מצב. אליעד כהן מסביר כי המפתח ללימוד ... ברורה וחד משמעית. למה כל הרעיונות בספר קשורים אליך באופן אישי? לפי ההסבר של אליעד כהן, כל שכל, רעיון או משפט בספר קשור באופן ישיר ואישי לכל אדם ובכל רגע בחייו. הוא מדגיש שהקשר ... לדוגמה, אם ברגע הנוכחי האדם מרגיש שחסר לו משהו מסוים כמו זוגיות או ריפוי מכאב ראש, עליו להבין שכל משפט בספר קשור ישירות למה שהוא מרגיש או צריך כעת. איך למצוא את עצמך באופן מעשי בטקסט? אליעד מסביר כי האדם לא צריך לנסות למצוא את עצמו בטקסט, אלא עליו ממש למצוא. ההבדל בין לנסות למצוא לבין למצוא הוא קריטי. כשאתה מנסה למצוא, ... ממנו ולא שייך למצב הנוכחי שלו, עליו להתעקש ולהעמיק כדי לראות שהקשר הזה קיים. מדובר בהבנה עמוקה שכל פסקה וכל רעיון באים לפתור חוויה של חיסרון או בעיה מסוימת שהאדם חווה. גם אם הרעיון ... מהחוויה האישית שלך, אליעד מציין שזה רק עניין של הבנה עמוקה יותר. לדוגמה, אם ברגע נתון נראה לך שהטקסט עוסק ברעיון מופשט או בנושאים רוחניים גבוהים מדי, או אפילו בטיפול שעברת בבוקר, חשוב להתעקש ולבדוק כיצד בכל זאת הדברים קשורים אליך באופן אישי ומיידי. הספר מיועד לתת לך שכל מדויק לגבי כל בעיה או רצון שאתה חווה ברגע זה ממש. האם יש רעיון שאינו קשור למצבך ... - משמעית כי אין דבר כזה רעיון שאינו קשור למצבך הנוכחי. הוא מסביר שבכל רגע יש לך חוויה מסוימת, והטקסט, בכל רעיון ורעיון, אמור לפתור לך בדיוק את החוויה הספציפית הזו. לא משנה באיזה מצב ... סיטואציה אתה נמצא - אם כואב לך הראש, אם אתה רוצה זוגיות, או אם יש לך כל בעיה אחרת - לכל דבר יש שכל ופתרון מדויק שמסתתר מאחורי הטקסט. כל פסקה וכל משפט מכילים בתוכם את השכל שדרוש לך לפתור את החסר שאתה מרגיש. מה ההבדל בין לימוד תיאורטי ללימוד מעשי? ... נמצא בה ברגע זה. לדוגמה, אם יש לך כרגע בעיה או רצון ספציפיים כמו זוגיות או להיפטר מכאב ראש, הטקסט מיועד לתת לך שכל מדויק שיכול לפתור את הבעיה או לענות על הרצון באופן מעשי. עליך לקחת כל משפט ולהפוך ... ללימוד בספר להיות אלוהים? הגישה הנכונה ללימוד בספר להיות אלוהים לפי אליעד כהן היא לא לקרוא את הטקסט באופן פסיבי, אלא לגשת לטקסט מתוך התבוננות מתמדת כיצד כל משפט קשור למצב הנוכחי שלך. אליעד מציין כי הלימוד היעיל ביותר הוא כזה שבו האדם מנסה באופן פעיל לחבר בין הטקסט לבין החוויה האישית שלו כרגע. התוצאה היא הבנה עמוקה של העצמי ושל היכולת לפתור כל ... בספר להיות אלוהים על פי אליעד כהן דורש מהאדם גישה של התבוננות מעמיקה לתוך עצמו, מתוך ידיעה שכל משפט וכל רעיון בטקסט מיועדים לפתור לו בעיה קיימת. הסוד הוא לא רק לקרוא, אלא להפוך כל מילה ושכל לכלי עבודה מעשי לחיים. איך למצוא את עצמי בטקסט? איך ללמוד מתוך הספר להיות אלוהים? איך הטקסט קשור למצב הנוכחי שלי? האם יש רעיון שלא קשור אליי? איך להפוך לימוד לתהליך מעשי? איך ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
... בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... האמת. הוא מסביר שאין באמת מכנה משותף אחד שמתאים לכל האנשים בעולם, משום שכל אדם שונה ברמת ההבנה ובצרכים שלו. לכן, כל ניסיון לכתוב או להסביר את המושג אמת באופן שיהיה ברור לכולם ייכשל, מכיוון שלכל אחד יש נקודת הבנה שונה. כדי להמחיש את הרעיון ... משהו מופשט יותר, כמו ספר שעוסק באמת מוחלטת, לא ניתן להנגיש אותו בצורה שכל אדם יתחבר אליה. ככל שהרעיון מופשט יותר, כך קשה יותר ליצור לו מכנה משותף ברור ורחב. האם עדיף להסביר דברים באופן ישיר או דרך רמזים? הנושא הבא שאליעד דן בו הוא האם ... הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד. לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת המשמעות הזו תורמת להבנת המהות של האירוע עצמו. כך גם בספר של אליעד, ההבנה מדוע הטקסט מסודר בדרך מסוימת, היא חלק בלתי נפרד מהלמידה. האם אפשר להגיע לאחדות באופן מוחלט? אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית בסוף היא להגיע למצב של אחדות, מצב שבו האדם לא חווה שום ... מוחלטת שמובילה בהכרח את כולם לאחדות הזו. לכל דרך, לכל הסבר, ולכל מבנה טקסטואלי יש יתרונות וחסרונות משלו, ולכן לא קיים פתרון אחד ויחיד שיתאים לכל בני האדם. הוא מדגים זאת בכך שאפילו התנך, שהוא הטקסט הנפוץ בעולם, אינו מובן ואינו מוכר לכל האנשים בעולם. זה מוכיח שאין שיטה אחת או רעיון אחד שמתאים באופן מוחלט לכולם. מה המשמעות של לדעת שההפך הוא נכון? אליעד מתייחס גם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, טיפול נפשי, מאמן אישי לנוער ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3477 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 11:08:50 - wesi1