אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר - פרומו ✔ איך להבין לעומק כל טקסט...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר
איך להבין לעומק כל טקסט וכל אירוע שקורה לנו?

כל אדם נתקל מדי יום במידע רב - זה יכול להיות טקסט כמו "ליקוטי מוהר"ן" של רבי נחמן, סרט בטלוויזיה או אירוע שהוא עד לו, אך כיצד ניתן להבין לעומק את מה שמתרחש סביבנו? בשיחה של אליעד כהן הוא מסביר כיצד לפרק כל דבר לחלקים בסיסיים, להבין את הפשט, ולאחר מכן לחשוף את המשמעויות הנסתרות וללמוד מזה על עצמנו.

איך לומדים מספר כמו ליקוטי מוהר"ן?

אליעד מסביר שכדי ללמוד את "ליקוטי מוהר"ן" של רבי נחמן, או כל טקסט אחר, יש לפרק אותו קודם כל לפשט שלו. הוא נותן את הדוגמה מתוך התורה "חותם בתוך חותם". בפשט מדובר בשני חותמות, כלומר, שני דברים שנמצאים אחד בתוך השני. אליעד ממליץ תחילה לרשום בצורה פשוטה את כל המונחים שמופיעים, למשל: חותם, חותם פנימי, חותם חיצוני, ידיים, רגליים וכדומה, ורק לאחר מכן לנסות להבין את היחסים ביניהם.

מה זה חותם בתוך חותם?

אליעד מתייחס לדברי רבי נחמן על "חותם בתוך חותם". לדבריו, "חותם" מסמל דבר שמוסתר, כמו חותמת על מעטפה שמסתירה תוכן פנימי. רבי נחמן מכנה את האנשים שמוכיחים ומלמדים את הדור "חותם". מדוע? כי הם למעשה מסתירים דבר עמוק יותר מאחורי הדברים הפשוטים שהם אומרים. לדוגמה, כאשר אדם שואל שאלה, הרבה פעמים הוא מסתיר מאחוריה שאלה אחרת, עמוקה יותר. כאשר משיבים לו, יש לתת לו את התשובה בצורה מוסתרת, כך שהתשובה הפנימית תגיע אליו בעקיפין.

איך דוגמת החותם מתחברת לחיי היום - יום?

אליעד נותן דוגמה פשוטה מעולם הטבע: "אריה טורף פיל". בטלוויזיה, נראה לכאורה רק אירוע פשוט של חיה טורפת חיה אחרת, אך אם נחשוב על זה, נבין שמדובר בעצם בתהליך פנימי שבו כוח אחד (חזק) מתגבר על כוח אחר (חלש). כלומר, כל אירוע חיצוני הוא אנלוגיה לתהליך שמתרחש אצלנו בנפש פנימה.

מה הקשר בין ידיים, רגליים והבנת המציאות?

אליעד מסביר שרבי נחמן מחלק את האנשים שמלמדים אותנו לשתי קטגוריות: אלה שהם בבחינת רגליים ואלה שהם בבחינת ידיים. ה"רגליים" הם המוכיחים, המלמדים והמתווכים לנו את המציאות באופן מעשי ויומיומי. ה"ידיים" הן הצורה שבה אנו קולטים ומפנימים את השכל שמגיע אלינו מהמוכיחים. הידיים מסמלות את הכלי דרכו נקלט המוסר או השכל, והרגליים מסמלות את השליחים שמביאים את השכל אלינו.

מה הקשר בין אמונה לשמירה על השכל?

אליעד מסביר לפי רבי נחמן, שהחותם החיצוני מסמל את האמונה, והחותם הפנימי מסמל את השכל וההבנה העמוקה. הוא מתאר מצב שבו החותם החיצוני (האמונה) מגן על החותם הפנימי (השכל). אם החותם החיצוני יפגע או יתקלקל, האדם עלול לאבד גם את החותם הפנימי ולהגיע לכפירה, לבלבול ולמחשבות שליליות.

הוא משתמש במשל של שני מעגלים - מעגל חיצוני (האמונה) המגן על מעגל פנימי (השכל). אליעד מדגים זאת בצורה ציורית: אם יש בית עם שני שומרים, אחד בדלת החיצונית ואחד בפנימית, אם השומר החיצוני נכשל, הפנימי לא יוכל לעמוד לבד. לכן חשוב לשמור...
נפרדות מוחלט המציאות נפש שאלות לשמור מופנמות הפרדה פנימיות אפשר ללמוד תורה איך ללמוד איך ללמוד מכל דבר הבנת המציאות המציאות השכל טקסט ללמוד ללמוד מכל דבר למידה מציאות שכל שכל שבכל דבר
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... הראשונה שבגללה המציאות היא כפי שהיא. חפש את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. תחקור לעומק של הסיבות, עד שתבין גם אתה את ההיגיון של המציאות. כאשר תבין את השכל של המציאות, תרגיש טוב תמיד. ...
לימוד - מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים?
...לא מסכימים עם מה שקוראים? לימוד. מה לעשות כאשר אינך מבין מסכים עם מה שאתה קורא? תשובה: חפש תמיד את נקודת האמת שיש בדבר שקראת ותתעלם מכל השאר. אם תחפש את האמת, לבסוף תגיע אליה. אם תמיד תחפש את האמת, בסוף תדע אותה. העיקר שתיצמד אליו הוא אל האמת. חפש תמיד את נקודת האמת במה שקראת. נסה להבין מהו החלק האמיתי במה שקראת. מכל השאר תתעלם. אל תפחד לאבד את האמת, כי אם תחפש אותה, לבסוף תמצא אותה גם אם זה יהיה ממקום אחר. אל תפחד להתעלם ממשהו שאינו נראה לך כאמת...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד ... את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד על כל שאר הנושאים. כי כל ... את הקשר שיש בין כל הדברים שיש בעולם, אז בכל דבר חדש שהוא לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר בעולם, בכל נושא שהוא, הוא בעצם רואה את המבנה הפנימי שלו, ולא רק את המעטפת החיצונית שלו. ודרך המבנה והשכל הפנימי של הדבר, דרך זה החכם מבין טוב יותר גם את שאר הדברים. כי כל הדברים עובדים באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב יותר את השורש עצמו שכבר ידוע לו. וכאשר האדם ... מסוגל לומר כל דבר, באמצעות אמירת כל דבר. עד כדי כך שהחכם האמיתי מסוגל לומר איזה דבר, באמצעות אמירת ההפך שלו. והחכם האמיתי, מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת מחשבה כלשהי. כפי שכבר ביארתי עניין זה בהרחבה. ומי שהוא מספיק חכם, שהוא מבין את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל הגדול ביותר. כי יש קשר בין כל הדברים שיש בעולם. והחכם יכול לקחת את השכל הגדול ביותר בעולם, ולהלביש ולהסתיר אותו בתוך כל מיני דברים שהם נראים כחמים בעיני המשוגע. ועל ידי זה החכם יכול להפוך את המשוגע הגדול ביותר, לחכם הגדול ביותר. ... ראוי להנהיג, הוא יכול להוביל את האדם אל השלמות האישית שלו, עפ צורת המחשבה של האדם עצמו. כי החכם האמיתי יודע להאיר לאדם את דרכו, ולקשר אותו לשורש של השכל של העולם, שנמצא בכל דבר ודבר שיש בעולם. ומי שהוא מנהיג שלא ראוי להנהיג, דהיינו, מי שעדיין לא יודע את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, הוא יכול להוביל ... היחסית שיש למנהיג עצמו, רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד ו
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... על הבריאה, כלומר, איך הרוחני (הבורא) מחובר לגשמי (הבריאה) ומקיים אותו. מה משמעות ארבע הבחינות בפרדס? אליעד כהן מפרט על המשמעות של ארבע הבחינות ומסביר שכל אדם בעולם מחזיק בתוכו את ארבע הבחינות הללו, המשקפות את השלבים השונים של ההבנה הרוחנית: הראשון שנכנס בשלום ויצא בשלום - אדם שהגיע להבנה מלאה של החיבור בין הבורא והבריאה. הוא הבין לעומק את אחדות המציאות ואת הקשר בינו לבין הבורא. השני שקיצץ בנטיעות - מתאר אדם שהתחיל להבין את האמת הרוחנית אך נעצר בשכל האנושי ולא הצליח להתעלות לשכל האלוהי. הוא טועה לחשוב שיש שתי רשויות (שכל אנושי ושכל אלוהי) במקום להבין שהכל אחד, ולכן נקרא כופר בעיקר. השלישי שהשתגע - זהו אדם שנתקל בשאלות הגדולות אך לא הצליח למצוא להן פתרונות, והשאלות האלו הובילו ... לו, ומי שמנסה להיכנס לגן צריך להסתכל על תמונה של מלך שבימיו היה שלום. הגן מסמל את גן העדן האמיתי, לא גן העדן הדתי המסורתי, אלא מצב רוחני של חיבור שכל האדם לשכל האלוהי, ולחוות את המציאות כמו שהבורא חווה אותה - אחדות מוחלטת. אליעד מסביר כי כאשר אדם מנסה להיכנס לגן עדן, מרביצים לו השיגעונות והספקות של השכל שלו. הדרך להתגבר על השיגעונות האלו היא לזכור תמיד את המלך שבימיו היה שלום, כלומר, את המצב המקורי לפני הבריאה, שבו הכל היה אחד והייתה אחדות ... מסיים בכך שהוא מדגיש כי לכל אחד יש את כל ארבע הבחינות - גם את היכולת להתחבר בשלום וגם את הסיכון להשתגע, למות או לכפור. אך מי שזוכה להבין לעומק, זוכה לכך שכל הבחינות האחרות מתמתקות אצלו והופכות אותו לבעל חיבור עמוק למציאות האמיתית ולאחדות האלוהית. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא ... להבין את תכלית הבריאה, את החיבור האמיתי עם הבורא, והוא מצליח להבין את הדרך שבה הוא חלק מהמציאות האלוהית. 2. השני שקיצץ בנטיעות - מדובר באדם שמבין חלק מהשכל האלוהי אך נתקל בבעיות כשעוצר להתעמק בשכל האנושי. הוא לא מצליח להבין את האחדות שבין השכל האנושי לשכל האלוהי ומתחיל לערבב בין המושגים. 3. השלישי שהתבלבל והשתגע - אדם זה נתקל במבוי סתום, ושם עליו את השאלות הגדולות, אך הוא לא מצליח להבין את המשמעות ... שלי?, הוא מתחיל לקצץ בנטיעות ומפריד את הבריאה מהבורא, מה שמוביל אותו לטעויות ולסבל רוחני. הבעיה היא שבני אדם רבים לא מבינים שיש שני רשויות, כלומר, את השכל של האדם והשכל האלוהי. ברגע שמפסיקים לראות את השכל האלוהי שמאחורי הכל, מתחילים לשגות, וזה המהות של קיצוץ בנטיעות. מי שמאחז בשכל האנושי בלבד, נפרד מן השכל האמיתי. מהו הפתרון להתעלות רוחנית? על מנת להגיע לחיבור מלא עם הבורא ולהבין את הבריאה באמת, אדם צריך לא רק לחקור את השאלות הגדולות, אלא גם לשאול את השאלה מי ברא את אלוהים?. בסופו של דבר, התשובה לשאלות אלו תביא אותו לחוויה עמוקה של אחדות, בה האדם מבין שכל המציאות מחוברת ומגולמת באותו רצון אלוהי. הסיפור של רבי נחמן על בן המלך והבן שפחה מדגיש את ההבנה שהדרך לגילוי האמת הרוחנית היא לא בהבנת השאלות אלא ... בחייהם קוראים מתים והאפיקורוס ההוא שקיצץ בנטיעות, ולמה כך? כי הוא ראה את המטטרון יושב ואז הוא ערבב אותו לאלוהים, מה זה אומר? כי אלוהים כביכול, הוא השכל שמעל השכל אבל אלוהים ברא את מטטרון שינהל את העולם, הוא בעצם מטה האלוהים, הוא בעצם הטבע הוא בעצם השכל האנושי, ואלישע בן אבויה לצורך העניין, ניסה להבין, אבל שוב, זה רק לצורך האנלוגיה, כי מצד האמת אף אחד מהם לא מצא את התשובה, זא לא ניתן את הקרדיט ... הוא לא מצא את התשובה, ולא ניקח את הקרדיט לאף אחד אחר כי כולם כבר יודעים את התשובה. והעניין הוא, שמה מרמזות הבחינות האלו, כי להבין מעשה מרכבה זה להבין את השכל שמעל השכל וברגע שאדם מנסה להבין, והוא רואה מטטרון מולו, הוא רואה את השכל שדרכו מתנהל העולם כי מטטרון הוא השכל שדרכו מתנהל העולם, וברגע שהאדם מגיע לשכל האנושי, והוא נאחז בשכל האנושי, אז הוא עושה החלפת רשויות, הוא לא קולט שמעל השכל האנושי יש עוד משהו. ולכן הוא נקרא מקצץ בנטיעות, למה זה? כי מי שחושב שהשכל הוא תכלית הכל, הוא בעצם כופר בעיקר. כי מעל
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב ... ביקורת. הקול הזה לא מוביל לפתרונות אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב ... האדם חייב להפסיק להצדיק את הטעויות שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו ...
הספר להיות אלוהים - מה תקבל מהלימוד של הספר להיות אלוהים?
הספר להיות אלוהים - מה תקבל מהלימוד של הספר להיות אלוהים?
... כל מה שתרצה, לא משנה באיזה תחום או נושא. לפי אליעד כהן, אם תיקח את הספר ברצינות ותחליט ללמוד אותו לעומק, הוא יסייע לך להשיג כל יעד או רצון שיש לך, בכל תחום אפשרי. לדוגמה, אם אתה מעוניין להצליח ... אלוהים הוא כלי אוניברסלי שמתאים לכל אדם ולכל סוג של שאיפה או רצון. אליעד כהן מבטיח שכל מי שילמד את הספר בצורה אמיתית, פתוחה ויסודית, יוכל להגיע בדיוק לתוצאות שאליהן הוא שואף - ולא משנה ...
הספר להיות אלוהים - לימוד וקריאה בקול ולא רק בעיניים, לקרוא בקול, לשמוע את הקריאה
הספר להיות אלוהים - לימוד וקריאה בקול ולא רק בעיניים, לקרוא בקול, לשמוע את הקריאה
... כדי למנוע זאת, הוא מדגיש כי ישנה חשיבות רבה דווקא לקריאה בקול רם של הטקסט. מהם היתרונות של קריאה בקול על פני קריאה שקטה? היתרון העיקרי שאליעד מסביר הוא שקריאה בקול עוזרת לשמור על מיקוד וריכוז גבוה יותר בתוכן. כאשר אדם ... קל מאוד שהוא יאבד ריכוז ויגיע למחשבות אחרות ולנושאים שאינם קשורים לטקסט. לעומת זאת, כאשר האדם אומר את המילים בקול, תשומת ליבו מופנית בצורה מלאה אל המילים, מה שמונע הסחות דעת. אליעד מציין כי קריאה בקול היא בעצם דרך לשמור על עירנות במהלך הקריאה, וכך האדם נשאר מחובר לטקסט שהוא לומד, ובמיוחד כאשר מדובר בתכנים עמוקים ומורכבים, כמו אלו המופיעים בספר להיות אלוהים. מהי הדרך המומלצת ביותר ללימוד הספר לפי אליעד כהן? לפי ... לקרוא ולהשמיע את המילים, גם אם לא מבינים כל מילה או רעיון שמופיעים בטקסט. הקריאה הראשונה לא צריכה להיות קריאה מעמיקה במיוחד, ואין צורך להתעקש על הבנה מלאה בשלב הזה. אפילו אם הקורא מרגיש שהוא לא מבין חלק מסוים או אפילו ... אין צורך לעצור או להתעכב כדי להבין כל פרט. מה עושים אם לא מבינים את הטקסט בזמן הקריאה הראשונה? אליעד כהן מסביר שאם במהלך הקריאה הראשונה יש קטע או מילה שהאדם לא מבין, אין צורך לעצור ולהתעכב על כך. ההמלצה שלו היא פשוט ... הוא מציין באופן ברור שלא צריך להטריד את עצמך אם לא מבינים חלקים מהטקסט במהלך הקריאה הראשונית, כי מטרת הקריאה הראשונה היא להכיר את החומר בצורה כללית בלבד. ההסבר לכך הוא פסיכולוגי ופדגוגי: כאשר האדם עוצר כל רגע כדי ... דברים לעומק כבר בקריאה הראשונה, הוא עלול לאבד את החוט המקשר של כל הטקסט, וכתוצאה מכך לאבד את הרצף. לכן, אליעד מציע להמשיך הלאה כדי לא להיכנס למצב של תסכול או בלבול, ובשלב מאוחר יותר, לאחר שהאדם כבר מכיר את התוכן ... המעורבות הרב - חושית הזו עוזרת ליצור קשר חזק יותר בין הקורא לבין הטקסט, ומכינה את הקרקע להבנה מעמיקה יותר בהמשך. כאשר אדם קורא בקול, הוא יוצר מעין אקו פנימי של הטקסט בתוך עצמו, והדבר מסייע לקליטה טובה יותר של המסרים ושל התוכן. יתרה מכך, כאשר האדם שומע את המילים שהוא בעצמו מקריא, הוא מקבל הזדמנות לתפוס רבדים ... כדאי לקרוא בקול? טיפים ללימוד נכון מספרים מה עושים אם לא מבינים את הטקסט? איך להתרכז בזמן הקריאה? קריאה בקול מול קריאה שקטה ...
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
... לאדם למצוא פתרונות ושכל לכל בעיה או רצון שיש לו בכל רגע נתון ובכל מצב. אליעד כהן מסביר כי המפתח ללימוד אפקטיבי מתוך הספר הוא שהאדם ימצא את עצמו ממש בכל משפט ובכל רעיון שמוצג בספר, ללא יוצא מן הכלל. ... של אליעד כהן, כל שכל, רעיון או משפט בספר קשור באופן ישיר ואישי לכל אדם ובכל רגע בחייו. הוא מדגיש שהקשר הוא לא כללי או ערטילאי, אלא ספציפי ומדויק לרצון או לבעיה האישית שיש לך כרגע. לדוגמה, אם ברגע ... מכאב ראש, עליו להבין שכל משפט בספר קשור ישירות למה שהוא מרגיש או צריך כעת. איך למצוא את עצמך באופן מעשי בטקסט? אליעד מסביר כי האדם לא צריך לנסות למצוא את עצמו בטקסט, אלא עליו ממש למצוא. ההבדל בין לנסות למצוא לבין למצוא הוא קריטי. כשאתה מנסה למצוא, אתה עדיין מאפשר לעצמך אפשרות של כישלון, אבל ההנחיה כאן ברורה - עליך למצוא את הקשר באופן ... מדובר בהבנה עמוקה שכל פסקה וכל רעיון באים לפתור חוויה של חיסרון או בעיה מסוימת שהאדם חווה. גם אם הרעיון נראה רחוק מאוד מהחוויה האישית שלך, אליעד מציין שזה רק עניין של הבנה עמוקה יותר. לדוגמה, אם ברגע נתון נראה לך שהטקסט עוסק ברעיון מופשט או בנושאים רוחניים גבוהים מדי, או אפילו בטיפול שעברת בבוקר, חשוב להתעקש ולבדוק כיצד בכל זאת הדברים קשורים אליך באופן אישי ומיידי. הספר מיועד לתת לך שכל מדויק לגבי כל בעיה או רצון שאתה חווה ברגע זה ממש. האם יש רעיון שאינו קשור למצבך הנוכחי? אליעד כהן מבהיר חד - משמעית כי אין דבר כזה רעיון שאינו קשור למצבך הנוכחי. הוא מסביר ... לך חוויה מסוימת, והטקסט, בכל רעיון ורעיון, אמור לפתור לך בדיוק את החוויה הספציפית הזו. לא משנה באיזה מצב או סיטואציה אתה נמצא - אם כואב לך הראש, אם אתה רוצה זוגיות, או אם יש לך כל בעיה אחרת - לכל דבר יש שכל ופתרון מדויק שמסתתר מאחורי הטקסט. כל פסקה וכל משפט מכילים בתוכם את השכל שדרוש לך לפתור את החסר שאתה מרגיש. מה ההבדל בין לימוד תיאורטי ללימוד מעשי? אליעד מדגיש שהלימוד בספר חייב להיות לימוד מעשי ולא רק תיאורטי. המטרה איננה להעשיר את הידע בלבד ... או להיפטר מכאב ראש, הטקסט מיועד לתת לך שכל מדויק שיכול לפתור את הבעיה או לענות על הרצון באופן מעשי. עליך לקחת כל משפט ולהפוך אותו לכלי ממשי להתמודדות עם המצב הנוכחי שלך. מה הגישה הנכונה ללימוד בספר להיות אלוהים? הגישה ... כהן היא לא לקרוא את הטקסט באופן פסיבי, אלא לגשת לטקסט מתוך התבוננות מתמדת כיצד כל משפט קשור למצב הנוכחי שלך. אליעד מציין כי הלימוד היעיל ביותר הוא כזה שבו האדם מנסה באופן פעיל לחבר בין הטקסט לבין החוויה האישית שלו כרגע. התוצאה היא הבנה עמוקה של העצמי ושל היכולת לפתור כל בעיה שעולה בכל רגע נתון. בסיכומו של דבר, הלימוד בספר להיות אלוהים על פי אליעד כהן דורש מהאדם ... עצמו, מתוך ידיעה שכל משפט וכל רעיון בטקסט מיועדים לפתור לו בעיה קיימת. הסוד הוא לא רק לקרוא, אלא להפוך כל מילה ושכל לכלי עבודה מעשי לחיים. איך למצוא את עצמי בטקסט? איך ללמוד מתוך הספר להיות אלוהים? איך הטקסט קשור למצב הנוכחי שלי? האם יש רעיון שלא קשור אליי? איך להפוך לימוד לתהליך מעשי? איך לפתור בעיות באמצעות ספרים? האם הספר להיות אלוהים מתאים לכל אדם? ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
... התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... לגרום לכמה שיותר אנשים להגיע להבנת האמת. הוא מסביר שאין באמת מכנה משותף אחד שמתאים לכל האנשים בעולם, משום שכל אדם שונה ברמת ההבנה ובצרכים שלו. לכן, כל ניסיון לכתוב או להסביר את המושג אמת באופן שיהיה ברור לכולם ייכשל, מכיוון שלכל אחד יש נקודת הבנה שונה. כדי להמחיש את הרעיון ... לכולם יש צורך לאכול. אבל אם יוצרים משהו מופשט יותר, כמו ספר שעוסק באמת מוחלטת, לא ניתן להנגיש אותו בצורה שכל אדם יתחבר אליה. ככל שהרעיון מופשט יותר, כך קשה יותר ליצור לו מכנה משותף ברור ורחב. האם עדיף להסביר דברים באופן ישיר או דרך רמזים? הנושא הבא שאליעד דן בו הוא האם עדיף ... את התוכן עצמו אלא גם לנסות להבין למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד. לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת המשמעות הזו תורמת להבנת המהות של האירוע עצמו. כך גם בספר של אליעד, ההבנה מדוע הטקסט מסודר בדרך מסוימת, היא חלק בלתי נפרד מהלמידה. האם אפשר להגיע לאחדות באופן מוחלט? אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית בסוף היא להגיע למצב של אחדות, מצב שבו האדם לא חווה שום ... כי אין שום דבר מוחלט, ואין דרך אחת מוחלטת שמובילה בהכרח את כולם לאחדות הזו. לכל דרך, לכל הסבר, ולכל מבנה טקסטואלי יש יתרונות וחסרונות משלו, ולכן לא קיים פתרון אחד ויחיד שיתאים לכל בני האדם. הוא מדגים זאת בכך שאפילו התנך, שהוא הטקסט הנפוץ בעולם, אינו מובן ואינו מוכר לכל האנשים בעולם. זה מוכיח שאין שיטה אחת או רעיון אחד שמתאים באופן מוחלט לכולם. מה המשמעות של לדעת שההפך הוא נכון? אליעד מתייחס גם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הבנת המציאות, ניתוח מבנה של טקסט, ניתוח אירועים, איך ללמוד מכל דבר, חותם בתוך חותם, ספינה בים, השכל שבכל דבר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, אימון אישי לזוגיות, הכוונה אישית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6875 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:35:02 - wesi1