... והיא שמבחינה לוגית לא ניתן להבין את התכלית הסופית של כל האירועים שיש בעולם. ומי שרוצה להבין מהי התכלית הסופית של כל האירועים שיש בעולם, עליו לנסות להבין מהי
הסיבה הראשונה שהתחילה את כל האירועים שיש בעולם. אבל גם הסיבה הזאת נמצאת במרחק אין סופי מהאדם. כי כל סיבה, תמיד אפשר לשאול מה הסיבה של עצמה. עד אין סוף. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר, עליו להגיע להיות מסוגל להסתכל על כל ציר הזמן כולו בבת אחת, ולראות את נקודת ההתחלה שלו שהיא
הסיבה הראשונה ואת נקודת הסוף של כל האירועים כולם. ועל האדם לנסות להבין מהי התכלית של כל האירועים כולם. אבל ראשית כל האדם לא יכול להסתכל במחשבה שלו על כל ציר הזמן כולו. כי ציר הזמן הוא אין סופי. אבל גם אם היה יכול האדם כן להסתכל על כל ציר הזמן כולו וכן לראות את
הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, גם אז האדם לא באמת היה מסוגל להבין את תכלית החיים. כי נניח לדוגמה שהאדם יראה בעיני שכלו את
הסיבה הראשונה ואת התוצאה האחרונה, עכשיו האדם ימשיך לשאול את עצמו, מהי התכלית של התהליך הזה עצמו. כי גם יצירת
הסיבה הראשונה וגם התוצאה האחרונה, גם הן עצמן חלק מתהליך אחר גדול עוד יותר. כי כל אירוע, הוא חלק מרצף אירועים אחר גדול עוד יותר. וכל הסבר שהאדם ייתן, תמיד יהיה ניתן לשאול, מהי התכלית והמטרה שבגללה קיימת
הסיבה הראשונה. כי שום דבר הוא לא מחויב המציאות. וכל דבר שהוא קיים, הוא יכול גם להיות לא קיים. וכל סיבה שקיימת, בדיוק כמו שהיא קיימת, כך גם היא יכולה לא להיות קיימת. ותמיד ... גם מהי התכלית של החיים האישיים שלו. אך כיצד עושים זאת? הרי אי אפשר לעשות זאת? אלא, שיש חכם גדול מאוד, שהוא החכם האמיתי והוא יודע מהי התכלית של כל האירועים ומהי
הסיבה הראשונה. והחכם האמיתי מסוגל לתפוס במחשבתו את
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, משום שצורת החשיבה שלו היא שונה. כי למרות שיש כשל לוגי ופרדוקס מחשבתי שמונע מהאדם להכיל בתוכו את נקודת ההתחלה, הרי שקיימת דרך בכל זאת להכיל את
הסיבה הראשונה, למרות שהיא במרחק אין סופי. והכל תלוי אך ורק בצורת החשיבה של האדם בלבד. ומי שרוצה להגיע לצורת החשיבה הזאת, הדרך היחידה שלו לעשות זאת, היא על ידי זה שהוא מחפש ומוצא חכם אמיתי גדול ככ שבאמת יודע מהי
הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ועל ידי זה שהאדם מנסה להתחבר לצורת המחשבה של אותו החכם האמיתי הגדול במעלה. ועל ידי זה שהאדם מתחבר לצורת המחשבה של החכם האמיתי, על ידי זה האדם יוצר אצל עצמו כלי קיבול מחשבתי, שמאפשר לו לתפוס במחשבתו את
הסיבה הראשונה ואת תכלית המציאות כולה ואת התכלית האמיתית של החיים האישיים שלו. ואחרי שהאדם מגלה את התכלית של הכל, על ידי זה השאלה של מהי תכלית החיים מפסיקה לעניין את האדם, ... הכל טוב, אז אין משמעות לחיפוש של האושר. וזהו הסימן שהאדם מאושר, כאשר אין שום משמעות עבורו לאושר. ולכל זה האדם יכול להגיע, על ידי זה שהוא מוצא חכם אמיתי שיודע את
הסיבה הראשונה ואת התכלית של כל הדברים בעולם. ואחכ האדם לומד בעיון את דבריו של החכם האמיתי, עד שדרכם הוא מגלה את צורת החשיבה שמאפשרת לאדם להבין מהי הסיבה והתכלית של כל ...