אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניתוח מקרה טיפולי ✔ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:08ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
למה אנשים מקטרים על אחרים בעבודה?

אנשים רבים נוהגים לקטר ולהתלונן על אחרים במסגרת העבודה, בין אם מדובר בעובדים, ספקים, לקוחות או שותפים עסקיים. לפי אליעד כהן, כאשר אדם מגיע עם תלונות רבות על אנשים אחרים, למשל לקטר על עובד או לקוח, יש לכך סיבה פסיכולוגית עמוקה שמניעה אותו לפעול כך, גם אם האדם עצמו לא מודע לכך באופן מלא. אליעד מציג את הניתוח דרך דוגמה מפורטת, שבה אדם מסוים מקטר על העובד שלו בפני השותף העסקי, ומציג אותו באור שלילי מאוד, אף מעבר למצב בפועל.

מה קורה כשאדם מנפח את התלונה שלו?

אליעד מסביר שכאשר אדם בוחר לנפח את התלונות, למשל להגזים ולומר שהעובד שלו "בן אדם בעייתי", "מניאק" וכדומה, אף על פי שאולי המציאות אינה כזו קיצונית, זה סימן שהוא מנסה להרוויח משהו מהמצב. במילים אחרות, האדם שמקטר מאמין באופן לא מודע שההשמצה תעזור לו או תעשה לו טוב בצורה כלשהי.

הוא ממשיך ומסביר שישנן שאלות שחשוב לשאול כאשר מנתחים מקרה כזה:
  • למה האדם בוחר לקטר דווקא בפני השותף ולא בפני העובד עצמו?
  • למה הוא מנפח את התלונות בצורה מוגזמת ולא מספר פשוט את העובדות?
  • מה המטרה הסמויה שלו בהצגת העובד באור כל כך שלילי?
האם תלונה היא בעצם דרך להגן על הדימוי העצמי?

לפי אליעד כהן, במקרים רבים התלונות המוגזמות נועדו לשמש מנגנון הגנה על האגו של האדם שמקטר. כאשר האדם נתקל במצב בעייתי עם עובד או לקוח ואינו מצליח להתמודד עם הסיטואציה בכוחות עצמו, עולה אצלו תחושה של חוסר מסוגלות או של חולשה. במקום להודות שאולי הוא אינו יודע כיצד להתמודד עם הבעיה, הוא פונה לשותף העסקי שלו ומתלונן בפניו באופן מוגזם. כך, הוא מנסה להעביר את האחריות למישהו אחר, וגם להציג את העובד או הלקוח כאשם עיקרי.

בדרך כלל, כשהאדם עושה זאת, הוא מראש מנסה להצדיק את חוסר יכולתו להתמודד לבד. כלומר, בתוך תוכו, הוא חושש שהשותף העסקי יחשוב עליו שהוא לא מקצועי או לא מסוגל להתמודד לבד, ולכן הוא "מתגונן מראש" ומציג את הצד השני כאשם וכבעיה המרכזית.

מה באמת האדם רוצה כאשר הוא מקטר?

אליעד מדגיש נקודה חשובה מאוד: כשאדם משמיץ עובד או לקוח בצורה מוגזמת בפני שותף, הוא מחפש הסכמה וחיזוק לעמדתו. אם האדם היה בטוח לחלוטין שהעובד הוא אכן בעייתי, הוא לא היה זקוק לאישור או הסכמה מהשותף. הצורך באישור ובחיזוק מעיד על כך שבתוך תוכו הוא דווקא לא בטוח שהעובד או הלקוח אכן כל כך גרוע. לכן הוא זקוק לאישור חיצוני ש"יצדיק" את עמדתו.

זה מצביע על קונפליקט פנימי - האדם עצמו חושב עמוק בפנים שהעובד או הלקוח לא כל כך גרוע, או שהוא מבין שהבעיה האמיתית היא חוסר היכולת שלו להתמודד עם המצב. ולכן, כשהוא משמיץ, הוא מנסה להרגיש טוב יותר עם עצמו ולהסיר את תחושת האשמה או האחריות מהכתפיים שלו.

כיצד מתמודדים נכון עם הנטייה להשמצות?

אליעד מתאר תהליך שנעשה במסגרת האימון והייעוץ העסקי, בו האדם מתבקש תחילה להכיר במניעים שלו. תחילה יש לברר:
  • את מי בדיוק הוא נוטה להשמיץ ולמה?
  • באילו סיטואציות התופעה הזו חוזרת על עצמה?
  • האם הוא נוהג כך רק עם שותף מסוים או עם אנשים נוספים?
בהמשך, האדם לומד להבין שההשמצה אינה פותרת את הבעיה אלא יוצרת תחושת אשליה של שליטה והרגשה טובה זמנית בלבד. בפועל, האדם צריך להתמודד ישירות עם הבעיה, להכיר במגבלות שלו ולנסות לפתור אותה בצורה עניינית מבלי להעצים את השליליות של הצד השני.

מהי מסקנת השיחה של השותפים?

אליעד מסכם את המקרה בעזרת דוגמה אמיתית שהסתיימה בהסכמה בין שני שותפים: להימנע בעתיד מהשמצות יתר. השותפים הגיעו למסקנה ברורה - אם אחד מהם נתקל בבעיה עם עובד או עם לקוח, עליו לומר ישירות שהוא אינו מסתדר עם אותו אדם במקום להוסיף השמצות מיותרות.

הרעיון הוא לקחת אחריות אמיתית ולא להעביר את האשמה לאחרים, להכיר בכך שהבעיה היא גם של האדם עצמו ולא רק של הסביבה שלו. ההתמודדות הישירה והכנה עם המציאות, ללא ניסיון להסיר את האחריות, היא המפתח לשינוי אמיתי ולשיפור המצב.

מדוע חשוב להפסיק להשמיץ ולהתחיל להתמודד?

לבסוף, אליעד מדגיש כי השמצת יתר היא למעשה מניפולציה עצמית ואשליה של שליטה, שיכולה ליצור רק נזק לטווח ארוך, משום שהאדם אינו פותר את הבעיות האמיתיות אלא רק דוחה את ההתמודדות איתן. הפתרון האמיתי הוא להפסיק להשתמש בתלונות מוגזמות כהגנה, לקחת אחריות ולהתמודד עם בעיות באופן ישיר וברור. רק כך האדם יכול להתקדם ולהשתפר באופן אמיתי ולא להמשיך להיתקע במעגל שלילי של השמצות ובריחה מאחריות.
להעריך את עצמי מודעות להתקדם מתי להתלונן לשאול שאלות התמודדות עם בעיה ניסיון שלילי איך להתאמן איך להרגיש טוב יותר עם עצמך עסק אחריות אחריות אישית איך להסיר אחריות איך להתאמן איך לנהל איך לקחת אחריות אימון אימון למנהלים אימון עסקי אימון עסקים אימונים ביקורת ביקורתי ביקורתיות ביקורתיות יתר האם להסיר אחריות האם לקחת אחריות הסרת אחריות השמצת יתר התגוננות התקפה התקפה כהתגוננות טיפול טיפולים יועץ יעוץ יעוץ לשותפים כמה להתאמן כמה לקחת אחריות להסיר אחריות להתאמן למה להתאמן למה לקחת אחריות לנהל לקחת אחריות לקיחת אחריות מטופל מטופלים מטפל מנהל מנהלים מקרה טיפולי מתי להסיר אחריות מתי לקחת אחריות ניהול ניתוח מקרה ניתוח מקרה טיפולי עסק עסקים שותפות שותפים
שיטות לטיפול בחרדה, גישות טיפוליות בפחד, לטפל בסיכוי, לטפל בסיכון, סיכוי או סיכון, מה הסיכוי שיקרה? מה הסיכון שיקרה? ניתוח מקרה חרדה, ניתוח מקרה טיפולי, איך לטפל בפחד? איך לטפל בחרדה?
שיטות לטיפול בחרדה, גישות טיפוליות בפחד, לטפל בסיכוי, לטפל בסיכון, סיכוי או סיכון, מה הסיכוי שיקרה? מה הסיכון שיקרה? ניתוח מקרה חרדה, ניתוח מקרה טיפולי, איך לטפל בפחד? איך לטפל בחרדה?
... גישות טיפוליות בפחד, לטפל בסיכוי, לטפל בסיכון, סיכוי או סיכון, מה הסיכוי שיקרה? מה הסיכון שיקרה? ניתוח מקרה חרדה, ניתוח מקרה טיפולי, איך לטפל בפחד? איך לטפל בחרדה? מהן שתי המחשבות המרכזיות שיוצרות חרדה? כל חרדה שאדם חווה בנויה על שתי ...
למה אני חסר מוטיבציה? חוסר מוטיבציה בעבודה, חוסר מוטיבציה לצאת מחובות, חוסר מוטיבציה לא לפשוט רגל, חוסר מוטיבציה לא להגיע לחדלות פירעון, איך לצאת מחובות? איך לא לפשוט רגל? איך לא להגיע לפשיטת רגל? למה אין לי מוטיבציה? איך להבין את עצמי? למה אני חסר מוטיבציה? איך לייצר מוטיבציה? איך ליצור מוטיבציה? איך להגדיל מוטיבציה? תיאור מקרה טיפולי, ניתוח מקרה טיפולי
... להבין את עצמי? למה אני חסר מוטיבציה? איך לייצר מוטיבציה? איך ליצור מוטיבציה? איך להגדיל מוטיבציה? תיאור מקרה טיפולי, ניתוח מקרה טיפולי תיאור מקרה טיפולי: בן אדם בעל עסק שנקלע לחובות של מיליונים רבים. בפני אותו אדם עמדה הברירה להתייאש ולהתחיל ...
איך לגרום לעובד לא להסיר אחריות? בקשת עדכון לסטאטוס משימה מעובד, איך לדבר נכון עם עובד? איך לשאול עובד שאלה? איך לנהל עובדים? הסרת אחריות של עובד, אימון למנהלים, ניהול עובדים, הסרת אחריות של עובדים, לקיחת אחריות של עובדים, יעוץ למנהלים, אימון עסקי
...שואל את העובד שלך לקבל ממנו סטאטוס על ביצוע המשימה שלו, זה גורם לו לחשוב כאילו לקחת את האחריות אליך על ביצוע המשימה שלו וזה גורם לו להסיר מעצמו אחריות? לדוגמה: אתה שואל את העובד שלך, מה קורה עם התקלה שיש אצל לקוח X. ואז העובד מעדכן אותך. ואז לפעמים העובד שלך מפרש את זה ששאלת אותו לגבי התקלה אצל הלקוח, כאילו העברת את המשימה אליך. כי כאשר מישהו מעביר אליו משימה, הוא באמת שואל לקבל עדכון על סטאטוס המשימה, לפני שהוא מעביר אותה אליו. אז מה לעשות במקרה שכזה, כדי לא לגרום לעובד שלך להסיר מעצמו אחריות?...
ניתוח מחשבה לא הגיונית, תיאור מקרה טיפולי, מאשים את עצמי בהתנהגות של אחרים, לוקח אחריות על התנהגות של אחרים, איך לא להאשים את עצמי? למה אני חושב מחשבה לא הגיונית? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? טיפול במחשבות אובססיביות
ניתוח מחשבה לא הגיונית, תיאור מקרה טיפולי, מאשים את עצמי בהתנהגות של אחרים, לוקח אחריות על התנהגות של אחרים, איך לא להאשים את עצמי? למה אני חושב מחשבה לא הגיונית? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? טיפול במחשבות אובססיביות
...האדם כלל לא מפחד שהשכן יהיה אלים כלפיו, אלא שהוא חושש שהשכן יפגע במישהו אחר, למשל באשתו של השכן, בגלל שהכלב שלו נובח. זה נשמע אפילו פחות הגיוני, כי לכאורה לא ברור מדוע אכפת לו מהשכן ואשתו. כשבודקים זאת לעומק מתברר שהאדם מרגיש אחריות אישית על ההתנהגות של השכן. מדוע הוא מרגיש אחריות כזו? כי בתוך תוכו הוא מזהה בעצמו דפוס דומה של התנהגות. לפעמים הוא עצמו מתנהג באופן לא יפה לאחרים כשהוא עצבני או כועס, והוא מצדיק את ההתנהגות הזאת בטענה שמישהו אחר הכעיס אותי. לדוגמה, כאשר אדם מתעלל בכלב, וכששואלים אותו...
אימון למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים
אימון למנהלים, פיטורי עובדים, הגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות, ניהול עסק, לפטר עובדים, לנהל עובדים, אימון עסקי, הגדלת רווחים, להרוויח יותר כסף, לעשות יותר כסף, לנהל נכון, אימון לעסקים
...או מפריע לעבודה השוטפת בעסק. לכאורה, התגובה האינסטינקטיבית של מנהל היא לפטר אותו כדי להימנע מאי - נעימות וכאוס בארגון. אך אליעד ממליץ לעצור לרגע ולשאול מה האמת האובייקטיבית: האם באמת כדאי לפטר את העובד או שאולי משתלם יותר לדבר איתו, לנסות להבין מה גורם להתנהגות שלו ולמצוא פתרון יעיל יותר. לדוגמה, הוא אומר שאולי יהיה משתלם יותר להשקיע כמה שעות של שיחות איתו כדי לפתור את הבעיה מהשורש, במקום לפטר אותו ולחפש עובד חדש שאולי יעלה יותר כסף ויצריך משאבים וזמן נוספים לגיוס ולהכשרה. אליעד מסביר שהטעות הגדולה...
יעוץ למנהלים, תחרות בין עובדים, תחרות בארגון, מוטיבציה לעובדים, חוסר מוטיבציה אצל עובדים, יצירת מוטיבציה בארגון, קונפליקטים בארגון, יעוץ ארגוני, אימון עסקי, אימון למנהלים, גישור עסקי
יעוץ למנהלים, תחרות בין עובדים, תחרות בארגון, מוטיבציה לעובדים, חוסר מוטיבציה אצל עובדים, יצירת מוטיבציה בארגון, קונפליקטים בארגון, יעוץ ארגוני, אימון עסקי, אימון למנהלים, גישור עסקי
...העובד חושש לתת מידע שגוי או שאינו מרגיש בטוח בתפקידו. לנהל שיחה אישית עם העובד כדי להבין מה הסיבות האמיתיות למצב. להסביר לו באופן אישי את חשיבות מתן תשובות ברורות ומדויקות ולנסות להוריד את רמת הלחץ שהוא חווה. במידה והשיחה האישית לא עזרה, לשקול צעדים נוספים כגון שליחת מייל רשמי או פנייה מנהלית מסודרת שתדגיש בפני העובד את הצורך בשינוי התנהגות. אליעד מדגיש כי יש להיזהר משימוש בתקשורת אלקטרונית במקום שיחות אישיות. לדבריו, אימייל או הודעות הן כלי תיעוד ולא דרך מומלצת לתקשורת אישית ופתרון בעיות רגישות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ניתוח מקרה טיפולי, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ניתוח מקרה טיפולי, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להצליח למצוא עבודה טובה? להפסיק להתגעגע סצנת הבחירה של סופי אהוד אולמרט מי ברא את המקום והזמן? פיתוח שרירים פחד להתעמת בעיות חרדה איך אהבה עצמית משפיעה על האמונה שאוהבים אותך? למה לא לאהוב את עצמך? אוהבת בלי תנאים מחשבות שווא על אהבה איך להיות מאושר באמצעות תיאום ציפיות עם המציאות? האם אפשר להגיע לאושר מוחלט? בחורה לא בתולה יחסים וזוגיות קושי להחליט החלטה של לקוח התמודדות עם שטיפת מוח להתמודד עם אסון להצליח כמו אנשים מצליחים מוטיבציה חברתית להציע ללקוח מספר הצעות לשכנע מישהי לרצות לשכב איתך חינוך או שתלטנות להתמודד עם ילד חצוף ההבדל בין המודע לתת מודע תורה רוחנית האם לטפל במחלת נפש? שאלות פילוסופיות והפרעות נפשיות האקסית רוצה מישהו אחר לגרום לאקסית להתאהב בך מחדש אימון אסימטרי או אימון סימטרי מאמץ שכלי נקודת המבט של אלוהים לפני אלוהים בן אדם מואר רוחנית הארה שנעלמה קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים להיות אלוהים לעשות כסף בלי לעבוד להיות מסוגל לעשות הרבה כסף משמעות החיים שגויה ייעוד ומטרת החיים חשיבה חיובית עוזרת איך לעשות כסף וליהנות מהעבודה? תחושה של הבחירה החופשית פחד מחוסר בחירה חופשית נצחיות העולם מי ברא את המקום והזמן? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, מאמן עסקי, מאמן אישי קואצ'ינג בתחום ניתוח מקרה טיפולי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.2031 שניות - עכשיו 16_10_2025 השעה 14:44:38 - wesi1