אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ביקורתי ✔ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:08ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
למה אנשים מקטרים על אחרים בעבודה?

אנשים רבים נוהגים לקטר ולהתלונן על אחרים במסגרת העבודה, בין אם מדובר בעובדים, ספקים, לקוחות או שותפים עסקיים. לפי אליעד כהן, כאשר אדם מגיע עם תלונות רבות על אנשים אחרים, למשל לקטר על עובד או לקוח, יש לכך סיבה פסיכולוגית עמוקה שמניעה אותו לפעול כך, גם אם האדם עצמו לא מודע לכך באופן מלא. אליעד מציג את הניתוח דרך דוגמה מפורטת, שבה אדם מסוים מקטר על העובד שלו בפני השותף העסקי, ומציג אותו באור שלילי מאוד, אף מעבר למצב בפועל.

מה קורה כשאדם מנפח את התלונה שלו?

אליעד מסביר שכאשר אדם בוחר לנפח את התלונות, למשל להגזים ולומר שהעובד שלו "בן אדם בעייתי", "מניאק" וכדומה, אף על פי שאולי המציאות אינה כזו קיצונית, זה סימן שהוא מנסה להרוויח משהו מהמצב. במילים אחרות, האדם שמקטר מאמין באופן לא מודע שההשמצה תעזור לו או תעשה לו טוב בצורה כלשהי.

הוא ממשיך ומסביר שישנן שאלות שחשוב לשאול כאשר מנתחים מקרה כזה:
  • למה האדם בוחר לקטר דווקא בפני השותף ולא בפני העובד עצמו?
  • למה הוא מנפח את התלונות בצורה מוגזמת ולא מספר פשוט את העובדות?
  • מה המטרה הסמויה שלו בהצגת העובד באור כל כך שלילי?
האם תלונה היא בעצם דרך להגן על הדימוי העצמי?

לפי אליעד כהן, במקרים רבים התלונות המוגזמות נועדו לשמש מנגנון הגנה על האגו של האדם שמקטר. כאשר האדם נתקל במצב בעייתי עם עובד או לקוח ואינו מצליח להתמודד עם הסיטואציה בכוחות עצמו, עולה אצלו תחושה של חוסר מסוגלות או של חולשה. במקום להודות שאולי הוא אינו יודע כיצד להתמודד עם הבעיה, הוא פונה לשותף העסקי שלו ומתלונן בפניו באופן מוגזם. כך, הוא מנסה להעביר את האחריות למישהו אחר, וגם להציג את העובד או הלקוח כאשם עיקרי.

בדרך כלל, כשהאדם עושה זאת, הוא מראש מנסה להצדיק את חוסר יכולתו להתמודד לבד. כלומר, בתוך תוכו, הוא חושש שהשותף העסקי יחשוב עליו שהוא לא מקצועי או לא מסוגל להתמודד לבד, ולכן הוא "מתגונן מראש" ומציג את הצד השני כאשם וכבעיה המרכזית.

מה באמת האדם רוצה כאשר הוא מקטר?

אליעד מדגיש נקודה חשובה מאוד: כשאדם משמיץ עובד או לקוח בצורה מוגזמת בפני שותף, הוא מחפש הסכמה וחיזוק לעמדתו. אם האדם היה בטוח לחלוטין שהעובד הוא אכן בעייתי, הוא לא היה זקוק לאישור או הסכמה מהשותף. הצורך באישור ובחיזוק מעיד על כך שבתוך תוכו הוא דווקא לא בטוח שהעובד או הלקוח אכן כל כך גרוע. לכן הוא זקוק לאישור חיצוני ש"יצדיק" את עמדתו.

זה מצביע על קונפליקט פנימי - האדם עצמו חושב עמוק בפנים שהעובד או הלקוח לא כל כך גרוע, או שהוא מבין שהבעיה האמיתית היא חוסר היכולת שלו להתמודד עם המצב. ולכן, כשהוא משמיץ, הוא מנסה להרגיש טוב יותר עם עצמו ולהסיר את תחושת האשמה או האחריות מהכתפיים שלו.

כיצד מתמודדים נכון עם הנטייה להשמצות?

אליעד מתאר תהליך שנעשה במסגרת האימון והייעוץ העסקי, בו האדם מתבקש תחילה להכיר במניעים שלו. תחילה יש לברר:
  • את מי בדיוק הוא נוטה להשמיץ ולמה?
  • באילו סיטואציות התופעה הזו חוזרת על עצמה?
  • האם הוא נוהג כך רק עם שותף מסוים או עם אנשים נוספים?
בהמשך, האדם לומד להבין שההשמצה אינה פותרת את הבעיה אלא יוצרת תחושת אשליה של שליטה והרגשה טובה זמנית בלבד. בפועל, האדם צריך להתמודד ישירות עם הבעיה, להכיר במגבלות שלו ולנסות לפתור אותה בצורה עניינית מבלי להעצים את השליליות של הצד השני.

מהי מסקנת השיחה של השותפים?

אליעד מסכם את המקרה בעזרת דוגמה אמיתית שהסתיימה בהסכמה בין שני שותפים: להימנע בעתיד מהשמצות יתר. השותפים הגיעו למסקנה ברורה - אם אחד מהם נתקל בבעיה עם עובד או עם לקוח, עליו לומר ישירות שהוא אינו מסתדר עם אותו אדם במקום להוסיף השמצות מיותרות.

הרעיון הוא לקחת אחריות אמיתית ולא להעביר את האשמה לאחרים, להכיר בכך שהבעיה היא גם של האדם עצמו ולא רק של הסביבה שלו. ההתמודדות הישירה והכנה עם המציאות, ללא ניסיון להסיר את האחריות, היא המפתח לשינוי אמיתי ולשיפור המצב.

מדוע חשוב להפסיק להשמיץ ולהתחיל להתמודד?

לבסוף, אליעד מדגיש כי השמצת יתר היא למעשה מניפולציה עצמית ואשליה של שליטה, שיכולה ליצור רק נזק לטווח ארוך, משום שהאדם אינו פותר את הבעיות האמיתיות אלא רק דוחה את ההתמודדות איתן. הפתרון האמיתי הוא להפסיק להשתמש בתלונות מוגזמות כהגנה, לקחת אחריות ולהתמודד עם בעיות באופן ישיר וברור. רק כך האדם יכול להתקדם ולהשתפר באופן אמיתי ולא להמשיך להיתקע במעגל שלילי של השמצות ובריחה מאחריות.
מניפולציות מטרה פסיכולוגיה אחריות מאיפה להתחיל פתירת בעיות ישירות שינויים רגשות אשם איך להתלונן איך להתמודד עם בעיות אחריות אחריות אישית איך להסיר אחריות איך להתאמן איך לנהל איך לקחת אחריות אימון אימון למנהלים אימון עסקי אימון עסקים אימונים ביקורת ביקורתי ביקורתיות ביקורתיות יתר האם להסיר אחריות האם לקחת אחריות הסרת אחריות השמצת יתר התגוננות התקפה התקפה כהתגוננות טיפול טיפולים יועץ יעוץ יעוץ לשותפים כמה להתאמן כמה לקחת אחריות להסיר אחריות להתאמן למה להתאמן למה לקחת אחריות לנהל לקחת אחריות לקיחת אחריות מטופל מטופלים מטפל מנהל מנהלים מקרה טיפולי מתי להסיר אחריות מתי לקחת אחריות ניהול ניתוח מקרה ניתוח מקרה טיפולי עסק עסקים שותפות שותפים
למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
... בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר. למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר? אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח ... ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב. הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא ... שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך לתקן משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: רגע, האם אני ... משתלם לי? ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר. כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא ... לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה. איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות? כדי להימנע ... יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא. השפעת מצבי רוח על ...
טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
טכניקת שכנוע, שיטת NLP, טכניקת NLP, לימוד NLP, טכניקת מכירות, טכניקת שיווק, יצירת התניה, לתת כדי לקבל, ללמוד NLP, ללמוד מכירות, איום סמוי, תגמול סמוי, ללמוד לשכנע, סודות השכנוע
... האם לעשות או לא לעשות. כאשר אתה מזהה שאתה מעדיף רגשית את אחת האפשרויות, עליך לחשוד בה יותר ולהיות ביקורתי יותר כלפיה, כי זה סימן שאתה משוחד לכיוון זה. ככל שחשוב לך האמת, עליך להיות ערני לסיבה האמיתית שבגללה ... יותר בזה שאתה חושב שצריך לעשות. אם היו לך שתי מחשבות, אתה כאילו אומרים לך תבדוק יותר, תהיה יותר ביקורתי, תהיה יותר ערני. ש: תהיה יותר ביקורתי כלפי זה. אליעד: כלפי המחשבה, כן, כלפי המחשבה הזאת כי אתה יודע ששיחדו אותך, אתה יודע שיש אינטרס. אם ...
הסיבה של חיפוש הסיבה, למה האדם מחפש את הסיבה שבגללה העולם נברא, אינטרס לחפש את האמת
הסיבה של חיפוש הסיבה, למה האדם מחפש את הסיבה שבגללה העולם נברא, אינטרס לחפש את האמת
... חיפוש לא מודע. כאשר אדם מודע לכך שהוא מחפש את האמת מתוך אינטרס, הוא מסוגל לבחון את המציאות באופן ביקורתי יותר. לעומת זאת, כאשר האדם אינו מודע לכך שהוא מחפש מתוך אינטרס, הוא עלול להיות מונע על ידי העדפותיו ... תהליך שדורש מודעות עצמית ויכולת להתמודד עם האינטרסים האישיים שמניעים אותו. כל חיפוש אחר תשובה חייב להיות מלווה בבחינה ביקורתית של המניעים האישיים, תוך הבנה שלפעמים התשובות לא יתאימו לציפיות שלנו. הדרך הטובה ביותר לחפש את האמת היא להישאר ... מתוך חוסר מודעות. כאשר האדם מודע לכך שיש לו אינטרס בחיפוש, הוא מסוגל להתמודד איתו ולבחון את המציאות באופן ביקורתי יותר. לעומת זאת, אם הוא אינו מודע לאינטרס שלו, הוא עלול להטות את המסקנות שלו מבלי לשים לב. האם ...
הכל חוזר אליך, למה לא לעשות רע לאחרים? למה לעשות טוב לאחרים? למה לא לבגוד? מה העונש על בגידה? מה יקרה לך אם תבגוד? למה אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך? האם כדאי לבגוד? האם לבגוד או לא לבגוד? למה לא לפגוע באנשים? עזרה לזולת
הכל חוזר אליך, למה לא לעשות רע לאחרים? למה לעשות טוב לאחרים? למה לא לבגוד? מה העונש על בגידה? מה יקרה לך אם תבגוד? למה אל תעשה לחברך את מה ששנוא עליך? האם כדאי לבגוד? האם לבגוד או לא לבגוד? למה לא לפגוע באנשים? עזרה לזולת
... המציאות? אליעד מסביר שהעיקרון הזה תקף לא רק במערכות יחסים אישיות אלא גם ביחס של האדם למציאות כולה. כשהאדם ביקורתי כלפי המציאות וכל הזמן מעיר לה הערות (מה לא בסדר, מה לא מספיק טוב וכדומה), הוא ירגיש שגם המציאות נגדו. לעומת זאת, אם האדם מתייחס באופן חיובי למציאות, מפרש את הדברים בסלחנות ובאופן פחות ביקורתי, הוא ירגיש שהמציאות טובה יותר, נעימה יותר, ובעדו. הנקודה החשובה שאליעד מדגיש היא שהתחושה הזאת אינה בהכרח משקפת את ...
העברת מסרים לתת מודע, העברת מסרים באמצעות השלכה בתת מודע, לדבר עם מישהו על מישהו אחר, להעביר מסרים בצורה עקיפה, שיחה על צד ג, רכילות על אנשים, מסרים עקיפים, מסרים סמויים, מסרים ישירים, ניהול שיחה, איך לנהל שיחה? תקשורת בין אישית
העברת מסרים לתת מודע, העברת מסרים באמצעות השלכה בתת מודע, לדבר עם מישהו על מישהו אחר, להעביר מסרים בצורה עקיפה, שיחה על צד ג, רכילות על אנשים, מסרים עקיפים, מסרים סמויים, מסרים ישירים, ניהול שיחה, איך לנהל שיחה? תקשורת בין אישית
... השומע מבצע השוואה בין עצמו לבין אותו צד שלישי. כל מה שתאמרו על האדם האחר, במיוחד תכונות שליליות או ביקורתיות, יגרום לשומע באופן אוטומטי לשאול את עצמו האם הדברים נכונים גם לגביו. ככל שהשומע מזהה יותר תכונות משותפות עם ... בתת - המודע, שפועל גם ללא כוונתכם או ידיעתכם, ולכן יש להיזהר במילים שנאמרות, במיוחד אם הן בעלות אופי ביקורתי. כיצד להשתמש במנגנון ההשלכה להעברת מסרים? מצד אחד, ניתן להשתמש במנגנון זה כטכניקה להעברת מסרים סמויים בצורה חיובית. לדוגמה, ... אתם מדברים על אדם שלישי בנוכחות מישהו, עליכם לשים לב היטב למילים שאתם בוחרים. אם תאמרו משהו שלילי או ביקורתי, האדם שמולכם עלול להשליך את הדברים על עצמו, ולהיפגע אפילו אם לא התכוונתם לכך בכלל. לדוגמה, נניח שאתם יושבים ...
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
מחלות נפש, בריאות הנפש, ממה נובעת מחלת נפש? מהי בריאות נפשית? איך לעקור אמונה ולקבל שכל של אמת?
... שבאמת קיימת, והדרך אליה עוברת דווקא דרך בירור האמת הסובייקטיבית של כל אדם. כאשר האדם משתמש בשכלו ובודק באופן ביקורתי כל אמונה, הוא משתחרר מהאשליות ומגיע להבנה אמיתית של המציאות. אליעד מדגיש שכל עוד האדם נשען על אמונה, הוא ...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
... שלו. כל דעה, גם המשונה ביותר, מבטאת אמת אפשרית. השורה התחתונה של דברי אליעד היא שצריך להתבונן בשכל באופן ביקורתי ולהטיל ספק בתפיסת האמת האחת. הוא מעודד לשאול: האם השכל האנושי באמת משקף אמת מוחלטת? או שאולי המציאות עצמה ...
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
אהבה ללא גבולות, אהבה בלי סוף, אהבה ללא מגבלות, מהי אהבה ללא תנאים, אהבה אין סופית, אהבה בלי גבולות, מהי אהבה ללא סיבה, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה
... אוהב משהו אחד באופן מוחלט וללא שום תנאים, לא ייתכן שיאהב רק את הדבר האחד הזה באופן כזה ויהיה ביקורתי או שיפוטי כלפי דברים אחרים. כי ברגע שהוא משתחרר מהשיפוטיות ומהתנאים לגבי דבר אחד באופן מוחלט, בהכרח הוא כבר ...
נקמנות, רוצה לנקום, דימוי עצמי, חוסר ביטחון עצמי, אהבה עצמית, לסלוח, שלום בית, גישור משפחתי, מגשר משפחתי, לעשות שלום, רצון לנקמה, בעיות זוגיות, מריבות בזוגיות, ניטרול כעסים, חינוך ילדים
נקמנות, רוצה לנקום, דימוי עצמי, חוסר ביטחון עצמי, אהבה עצמית, לסלוח, שלום בית, גישור משפחתי, מגשר משפחתי, לעשות שלום, רצון לנקמה, בעיות זוגיות, מריבות בזוגיות, ניטרול כעסים, חינוך ילדים
... תתקבל ולא תגרור התנגדות, חשוב מאוד להבין את המנגנון הפסיכולוגי שפועל אצל האדם מולכם. אליעד מסביר שהדרך להעביר מסר ביקורתי באופן שיתקבל תלויה בהבנה של מה שהצד השני באמת רוצה לשמוע. צריך לקחת את הרעיון שאתם רוצים להעביר, לעטוף ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ביקורתי, איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ביקורתי, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי רוחני, אימון אישי לעסקים, אימון אישי מומלץ בנושא ביקורתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 07:12:22 - wesi1