...דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים - חלק 2 מה עושים כאשר ילד לא רוצה ללמוד? איך לשכנע ילדים ללמוד? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשיטות חינוך והוראה על מנת לשכנע ילדים ללמוד ולרצות להשקיע בלימודים. הוא מציע מספר רעיונות ועקרונות שמסייעים בהבנת הדרך בה ילד חושב ומרגיש כלפי לימודים, וכיצד הורים יכולים להתנהל מול ילדים במצבים כאלה. החלק הראשון בהרצאה מתאר דיאלוג בין שני אנשים, אחד מהם מייצג...
...יכולה לשפר את הסיכוי להצלחה, והכי חשוב - לא להיכנס למצב של איום או הצגת הלמידה כמשהו שהוא לא יכול בלעדיו. יש להראות לו את הערך שבבלמידה באופן שיתחבר אליו ולא מתוך לחץ. מה אפשר ללמוד מהתפיסות השונות של הילד? לפעמים, כשהילד מסרב ללמוד, הוא מונע מתוך אמונה פנימית שאין צורך בלמידה או שהוא יכול למצוא דרך אחרת להצליח. זה חשוב לזהות את האמונה הזו ולהתייחס אליה, מבלי לשפוט אותה. אם נבוא מתוך מקום של אמפתיה ונראה לו שאנחנו מבינים את האמונה שלו, הוא יהיה יותר פתוח לקבל את ההסבר שלנו. בכל מקרה, ההתנגדות לא...
...דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי. מה הקשר בין חינוך עצמי לבין חינוך ילדים? הילדים שלנו סופגים לא רק את מה שאנו אומרים, אלא גם את מה שאנחנו עושים. אם אנחנו כועסים, עצלים או לא אחראיים, אז סביר להניח שגם הילדים שלנו יציגו תכונות דומות, גם אם לא נרצה בכך. פעמים רבות, אנחנו לא מודעים לתכונות האלה בעצמנו, ולכן עלינו ללמוד לזהות את הבעיות האישיות שלנו. לדוגמה, אם אנחנו מתעכבים במשימות שלנו, הילד שלנו עשוי להתעצל גם כן. אם אנחנו...
...טובה? ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם בעיות חדשות בקלות רבה יותר. לכן, כשמורים מסבירים על משולש, הם צריכים לוודא שהתלמיד מבין את המהות של הצלעות והזוויות ולא רק את הדרך בה יש לפתור את הבעיה. מה עושים כשהתלמיד לא מבין את החוק הבסיסי? ההסבר האינטואיטיבי בלבד לא תמיד מספיק. על המורה לוודא שהתלמיד מבין את החוק הבסיסי בצורה מאוד ברורה. אליעד מציע להשתמש בהסברים נוספים ובדוגמאות...
...חשוב שיהיה לו מבחר מילים מספיק גדול כך שכאשר יצטרך למצוא חרוז או מילה נרדפת, זה יבוא לו בקלות ויגיע באופן טבעי. למשל, כדי לכתוב משפטים על הכפית, האדם צריך לדעת את התכונות שלה (צבע, צורה, שימוש וכדומה). ללא ידע זה הוא לא יוכל לאלתר משפטים משמעותיים או מעניינים. איך יודעים להבדיל בין מחסום רגשי לבין בעיית מיומנות? חלק משמעותי נוסף שאליעד כהן מתייחס אליו הוא ההבדל בין בעיה רגשית (כמו חרדת קהל או פחד במה) לבין בעיה טכנית במיומנות. אליעד מסביר כיצד ניתן להבחין בין השניים באמצעות פירוק התהליך הגדול לתת...
...של הילד. לעיתים יש קונפליקט בין רצון ההורים לרצון התלמיד, והמורה הפרטי צריך להיות מתווך ולהציע פתרונות מותאמים אישית לשני הצדדים. הוא ממליץ לשאול את ההורים שאלות מכוונות, כמו: מה לדעתכם הילד באמת רוצה?, איך אתם מרגישים לגבי הדרך שבה מתבצעים השיעורים? ובהתאם לתשובות שלהם לבנות תכנית לימודים אישית ומותאמת. מה עושים אם התלמיד מתנגד מאוד לשיעורים? גם כאן אליעד ממליץ לגשת ברגישות ולהסביר לתלמיד שהלימוד לא מגיע מתוך כפייה, אלא מתוך בחירה שלו. לדבריו, כאשר המורה משדר לתלמיד שיש לו אפשרות בחירה אמיתית והוא...
...אפשר להציע לו לנסות קודם בעצמו, כדי שיתרגל להתמודד עם אתגרים לבד. כשילד נופל, אפשר לומר לו: נפלת? זה בסדר, תקום ותמשיך, במקום להילחץ ולרוץ להרים אותו. כך הילד לומד שהוא יכול להתמודד בעצמו עם נפילות, קשיים ואי - נעימות, והופך עצמאי וחזק יותר נפשית. האם קיימת דרך מושלמת לחינוך ילדים? אליעד מבהיר שאין דרך מושלמת אחת לחנך ילדים. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא המודעות של ההורים למה שהם עושים. חשוב להיות מודעים לכך שחינוך מגונן מדי פוגע ביכולת הילד להתמודד בעתיד, וחשוב לדעת לשלב...
...שבתנאים האלה אולי היה לו הגיוני לפעול באלימות. לאחר שהילד מבין שמכבדים את ההיגיון מאחורי ההתנהגות שלו, הוא מוכן יותר לשמוע על חסרונותיה של האלימות, ולבחון חלופות אחרות. מה החשיבות של השוואה בין היתרונות והחסרונות של אלימות? אליעד מסביר שיש חשיבות עליונה לכך שהילד יעשה בעצמו השוואה בין היתרונות והחסרונות. במהלך השיחה, יש ליצור רשימה ברורה של סיבות שבעדן הילד רוצה לפעול באלימות (כמו לקבל מיד את מה שאני רוצה או להפסיק העלבות מהירות), ולמולן רשימה של חסרונות משמעותיים (כמו יכול לפגוע בי בחזרה או לא...
...למנוע נזק גדול יותר, בעוד בתי הספר בדרך כלל מתנגדים בתוקף לכל אלימות שהיא. אליעד מוסיף שהבעיה מתחדדת כאשר מדובר בהגנה על בעלי חיים, שהחברה לא תמיד רואה כשווי ערך לבני אדם. אם המשפחה מאמינה בשוויון ערך בין בעלי חיים לאנשים, עליה לקחת בחשבון שזו עשויה להיות עמדה חריגה בבית הספר, וכך נוצר קונפליקט נוסף שיש לקחת בחשבון. כיצד להתמודד עם הנהלת בית הספר במקרים של אלימות מוצדקת בעיני הילד? כאשר הורה מגיע לפגישה עם הנהלת בית הספר לאחר אירוע כזה, אליעד ממליץ להכין מראש את ההסברים ולהיות מוכנים לשאלה: מה האינטרס...
...לגן, בעיקר בשעות הבוקר. אליעד כהן מסביר לעומק שהקושי נובע בדרך כלל מרצון סמוי או גלוי של הילד להשיג משהו - תשומת לב, אהבה, שליטה או ניסיון להעניש את ההורה על דבר כלשהו. הדוגמה הנפוצה ביותר היא שהילד לא רוצה לקשור את הנעליים בבוקר, ומעכב בכך את ההורה שיוצא לעבודה. אליעד מפרט כי חשוב להבין קודם כל האם הילד יכול לעשות את מה שמצופה ממנו. אם הילד באמת לא יודע איך לקשור נעליים - אזי מדובר בבעיה שונה לחלוטין ממצב שבו הוא יודע אך פשוט מסרב. ההבחנה הראשונה והחשובה ביותר, לפיכך, היא בין חוסר יכולת לבין חוסר...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: משרד החינוך, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: משרד החינוך, איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, אימון אישי לקשב וריכוז, מטפל רוחני בנושאי משרד החינוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331