... למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על האדם ... שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על האדם ...
... לשכבות החלשות / אני לא אשב בקואליציה שלא תפעל למיגור השחיתות השלטונית / אני לא אשב בממשלה שלא תפעל לשיפור מערכת החינוך. וכיוב ניתן להביא עוד מאות רבות של משפטים שונים דומים למשפטים האלו, שכולם אומרים כלום אחד גדול ללא כל ...
...של משמעות, ייעוד, ערך עצמי, קרבה לאלוהים או תחושת השתייכות חזקה. בדיוק כפי שהגמילה מהסיגריה או מהסוכר היא קשה, כך גם הגמילה מהתלות הרגשית שמספקת הכת היא מורכבת וקשה מאוד. מה ההבדל בין כת לבין מצב של שבי? כדי להמחיש את ההבדל בין אנשים הנמצאים בכת לבין מי שנמצא בשבי אמיתי, אליעד כהן נותן דוגמה של אדם שנמצא בשבי חמאס. אם מציעים לאדם שבוי אפשרות לברוח, הוא לרוב יסכים מיד, כי הוא מוחזק בכוח ללא בחירה חופשית וללא שום תועלת רגשית. לעומת זאת, אנשים בכתות, למרות שהם אולי נתפסים כמי שמוחזקים בניגוד לרצונם...
...בתהליך של חיפוש האמת. הוא נותן דוגמה של אדם שמנסה לחפש את האמת ואומר לעצמו הנה, מצאתי את האמת. לפי אליעד, ברגע שהאדם אומר לעצמו שהוא מצא את האמת, הוא למעשה עדיין שבוי באגו שלו. האגו יוצר אשליה שהאמת נמצאה, בעוד שבפועל האדם ממשיך להיות בתוך נקודת מבט סובייקטיבית. אליעד מדגיש שכל ניסיון להגיד אני בטוח שזו האמת הוא ביטוי נוסף של שליטת האגו. הביטחון הזה לכאורה הוא לא סימן לשחרור, אלא הוכחה לכך שהאגו עדיין קיים ושולט באדם. האגו מייצר מצב שבו האדם חושב שהוא מצא את האמת, אך למעשה הוא נשאר בדיוק באותו מצב...
...אליעד כהן, הדבר הכי חשוב שאפשר לעשות הוא קודם כל לוודא שהשאלה מובנת לחלוטין לפני שנותנים לה תשובה. הסיבה לכך היא שכשאדם עונה מבלי להבין עד הסוף, הוא מגדיל משמעותית את הסיכון לתת תשובה לא נכונה או לא מתאימה, וכך הוא נראה גרוע בהרבה מאשר אם היה מודה שהוא לא הבין את השאלה. מה הקשר בין שאלות לתחושת חוסר? שאלה מייצגת תחושה של חיסרון. אדם שנשאל שאלה חווה אוטומטית מצב שבו הוא צריך להשלים פער ידע או אי - בהירות. התשובה, לעומת זאת, אמורה למלא את החיסרון. לכן, התגובה האינסטינקטיבית של רוב האנשים היא לספק...
...נראה הדבר שנותנים לו, מחויבות היא סוג של כלא. מחויבות כמגבלה קחו אדם רגיל ותשאלו אותו מה המאכל הכי טעים בעיניו. הבטיחו לו שהוא יוכל לאכול אותו תמיד, אך בתנאי שהוא לא יאכל שום דבר אחר עד סוף חייו. האם הוא ירצה בכך? אדם נורמלי לא יסכים. אותו הדבר לגבי רכב: תדמיינו שאתם מקבלים את הרכב הכי טוב בעולם, אבל בתנאי שאתם מחויבים לנסוע בו ורק בו, ללא אפשרות לשנות. גם כאן, התחושה היא של הגבלה. כך גם לגבי כל דבר אחר - גם אם אדם אוהב שוקולד, אם הוא ייאלץ לאכול אך ורק שוקולד, זה יהפוך למגעיל. ברגע שמתווספת המילה...
...מבחינה פיזיקלית, אבל הוא יכול לדמיין את זה. באותו אופן, האדם יכול לדמיין מצב שהוא רק טוב, ללא רע בכלל, גם אם זה לא מסתדר לו לוגית. מה עוצר אותך מלחוות רק טוב בלי רע? אליעד מסביר כי ישנן שתי סיבות עיקריות שבגללן אנשים לא מצליחים להגיע לתחושת טוב מוחלט ללא רע: סיבה ראשונה היא האמונה שזה בלתי אפשרי. אליעד מדגיש כי לעיתים קרובות האדם לא באמת ניסה באופן מעשי לחוות רק טוב, אלא רק מקשיב למוח שאומר לו שזה לא אפשרי. הוא משווה זאת למצב בו אדם מגיע לדלת סגורה ולא מנסה לפתוח אותה או לבדוק לעומק אם יש דרך לעבור...
...מבלי להיתמך בטקסטים מוכנים? כיצד נאומים וההרצאות משתנים כאשר מדובר בדיבור אותנטי מול דיבור מתוכנן מראש? אליעד כהן מתאר את השפעת האותנטיות וההכנה המוקדמת בנאומים, ומדגיש את ההבדלים בין דיבור טבעי לדיבור מנותק, כזה המתבצע באמצעות פרומפטר או נייר כתוב. האם נדרש לעקוב אחרי פרומפטר? כאשר אתם צופים בנאום או בהרצאה, שימו לב לשאלה הבסיסית: האם הדובר מדבר מהזיכרון ומההבנה האישית שלו או שהוא מבצע חזרה על טקסטים מוכנים מראש? פעמים רבות, במיוחד כאשר מדובר בנאומים פוליטיים או נאומים בתקשורת, הדובר לא יכול להימנע...
...וגם מרגיש שלא אכפת לו. זאת לעומת מצב אידיאלי שבו האדם רק מרגיש לא אכפת לי, אז החרדה מתבטלת לחלוטין. הדוגמה של הבקבוק מבהירה זאת כך: בקבוק מלא מים מייצג מצב שבו האדם תלוי לחלוטין בהערכת הסביבה. כאשר אדם מתחיל לפקפק ברצון הזה, כאילו שפך קצת מים מהבקבוק, הוא חווה לראשונה לא אכפת לי. אך אם נשארו מים בבקבוק, כלומר, אם עדיין קיים רצון לקבל הערכה, אז החרדה לא תיעלם לגמרי. לכן, לא מספיק רק להגיע להרגשת לא אכפת לי - צריך לוודא שתחושה זו ממלאת את כל שטח הנפש, ללא שום שאריות של רצון לקבל הערכה. מה חשוב להבין...
...את הטוב המושלם במה שיש לו. להסתכל על הדשא של השכן = לחשוב על עתיד טוב יותר = לא להבין שהטוב ביותר כבר נמצא אצלך כרגע. הסתכלות על הדשא של השכן = דמיון שהדשא של השכן טוב יותר. מחשבה על עתיד טוב יותר = הסתכלות על הדשא של השכן שהוא האדם עצמו בזמן אחר. נוסטלגיה = התרפקות על זמן אחר בעבר שהיה בו משהו טוב יותר ממה שיש ברגע הזה = הסתכלות על הדשא של השכן שהוא האדם עצמו בזמן עבר מוקדם יותר. אדם שחי טוב באמת, לעולם אינו מתרפק על העבר, מאחר שבכל רגע טוב לו לפחות כמו ברגע הקודם. (במאמר מוסגר: הביטוי נוסטלגיה...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: שיפור מערכת החינוך, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: שיפור מערכת החינוך, איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, קואצ'ר מומלץ, מאמן פרטי בנושא שיפור מערכת החינוך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331