אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד?

ההרצאה עוסקת בשיטות יעילות ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה.

המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו מלמדים? כדי להסביר בצורה טובה יש להקפיד על הבנת החומר קודם כל. אליעד מדבר על ההבדל בין לידע את הנושא לבין לדעת להסביר אותו לאחרים. ההסבר הנכון תלוי בהבנה מעמיקה של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר.

מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות?

בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע מלהסתפק בתשובה שטחית, ולהסביר את התהליך הצפוי באופן ברור. אחד העקרונות החשובים הוא להשתמש בנוסחאות שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד מדגיש שאין צורך להעמיס על התלמיד עם יותר מדי מידע מיותר. לדוגמה, אם המשולש הוא ישר זווית, יש להבטיח שהתלמיד מבין את הקשר בין סוגי המשולשים השונים.

איך להתמודד עם תלמידים שמתקשים בהבנה?

כשמורים נתקלים בקושי להעביר את המידע, זה לא תמיד אומר שהתלמיד לא מבין, אלא לפעמים זה מצביע על כך שההסבר לא היה מספיק ברור או לא הותאם לתלמיד. אליעד מדבר על כך שבמקרים כאלה, חשוב לשאול את עצמנו אם באמת הסברנו את הבסיס, ואם לא, יש לחזור ולהסביר אותו עד שהתלמיד יבין את ההיגיון שמאחורי השיעור.

מה קורה אם תלמיד לא מבין את החומר?

במקרים כאלה, המורה צריך לבדוק אם התלמיד מבין את הנחות היסוד של הבעיה. אליעד מציין שלעיתים החסמים האמיתיים טמונים בהבנה השגויה של היסודות. לדוגמה, בהוראת גיאומטריה יש מורים שמתמקדים בנוסחאות מבלי להבטיח שהתלמידים מבינים את החוקים העומדים מאחוריהם. לעיתים, כדי לעזור לתלמיד, יש לתת דוגמה שתמחיש את הרעיון בצורה מעשית, ולוודא שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה.

איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה?

ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם...
זוויות אינטואיטיבי לפתור לפתור את הבעיות ודאות לחנך ילדים לרמות מהי הדרך לקויות אמת איך להסביר איך להסביר איך להסביר משהו איך ללמד איך ללמד גיאומטריה איך ללמד מתמטיקה איך ללמד תלמידים גיאומטריה הדרכה הדרכה להורים הדרכה למורים הדרכת הדרכת הורים הדרכת מורים הורה הורות הורים הסבר הסברים חינוך חינוך ילדים טיפים טיפים למורים טיפים למחנכים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להסביר להסביר משהו לחנך לחנך ילדים ללמד ללמד גיאומטריה ללמד מתמטיקה ללמד תלמידים למידה לקויות לקויות למידה מחנך מחנכים מתמטיקה תלמיד תלמידים
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת בצורה גלויה בספר? השאלה המרכזית שעולה מתוך ההרצאה היא מדוע אליעד לא ציין ... ישיר או דרך רמזים? הנושא הבא שאליעד דן בו הוא האם עדיף להסביר לקורא או לתלמיד דברים ישירות, בצורה ברורה, או להשאיר רמזים וסוכריות קטנות כדי שהוא יגיע להבנה בעצמו. אליעד טוען שאין דרך אחת נכונה ומוחלטת. לפעמים אם תיתן לאדם את התשובה מיד, זה ... מדוע חשוב להבין את הסיבה שמאחורי המבנה של הספר? אליעד מתייחס גם לשאלה של תלמיד ששאל אותו למה הספר כתוב דווקא באופן המסוים שבו הוא כתוב, ולא אחרת. הוא מסביר שיש חשיבות גדולה מאוד להבנת מאחורי הקלעים של הדברים. כשאתה קורא ספר, אתה לא רק צריך ... מהמושגים עצמם. איך להגיע לאחדות? האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ללמד אחרים? האם עדיף להסביר ישירות או בעקיפין? למה אליעד מסתיר את האמת בספריו? איך לגרום לאחרים להבין אותך? האם אפשר למצוא מכנה משותף לכולם? ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה? סליחה. ויתור. סלחנות. לסלוח = לאפשר לעצמך להרגיש טוב בשביל עצמך. לסלוח = לעצמך לסביבתך למציאות. לסלוח לעצמך = על טעויות ... ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות , לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ... אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את ... להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע אותו. נסה להבין מה היה הרצון הפנימי יותר אצלו ...
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים?
חינוך ילדים, לקיחת אחריות אצל ילדים, ללמד ילד לקחת אחריות, הורים וילדים, ילד לוקח אחריות, לקנות פלאפון לילדים, אהבה לילדים, אהבה ללא תנאים, איך לחנך ילדים? איך לגדל ילדים? איך ללמד ילד לקחת אחריות באופן מעשי? ההרצאה עוסקת בנושא המורכב של חינוך ילדים לאחריות ומביאה דוגמה מפורטת של ילד שאיבד את הפלאפון שלו. אליעד כהן מדגיש לאורך ההרצאה את החשיבות של הבנת המושג לקיחת אחריות לא רק כהצהרה מילולית אלא כפעולה ממשית עם השלכות מעשיות. דרך הסיפור על הילד שאיבד את הפלאפון, אליעד מסביר לעומק מדוע האופן שבו ההורה מגיב לאירוע ישפיע ישירות על יכולת הילד לקחת אחריות בעתיד. מהי המשמעות האמיתית של לקיחת אחריות אצל ילדים? אליעד מסביר שלקיחת אחריות ... בסיטואציה הזו, אליעד מפרק את מושג האחריות לכמה שאלות מרכזיות: האם הילד אחראי כי הפלאפון היה שלו? האם המאמן אחראי כי לחץ על הילדים להחליף בגדים מהר? האם ההורה אחראי כי לא לימד מספיק את הילד לשמור על חפציו? האם בכלל האחריות היא של הסביבה, של החברים, או אולי של אלוהים - נסיבות חיצוניות שאין לנו שליטה עליהן? אליעד מדגיש שהפרשנות לאירוע משתנה בהתאם לזווית שממנה מסתכלים, וכדי לחנך ילד לאחריות, ההורה חייב להחליט איזה מסר הוא רוצה להעביר. האם כדאי להורה לקנות פלאפון חדש לילד שאיבד אותו? אליעד מנתח כמה גישות אפשריות: גישה ראשונה, אהבה ללא תנאים: ההורה קונה מיד פלאפון חדש, מבלי להאשים את הילד, מתוך רצון להראות לילד אהבה וחוסר תנאים. אליעד מסביר שלגישה זו יש יתרונות, כי הילד עשוי להרגיש שהוא אהוב בכל מצב, אך מצד שני, הילד עלול לא ללמוד מזה לקחת אחריות כי אין השלכות שליליות לאובדן. גישה שנייה, אהבה עם תנאים: ההורה לא קונה פלאפון מיד, או שהוא דורש השתתפות חלקית של הילד בקניית פלאפון חדש. בצורה כזו, הילד לומד שיש מחיר למעשים שלו, וזו הדרך האמיתית לקחת אחריות. אליעד ממליץ על הדרך הזו בתור החינוך היעיל ביותר לאחריות, כיוון שהיא מדמה בצורה טובה יותר את החיים האמיתיים. אליעד מסביר שאהבה ללא תנאים מנוגדת במובן מסוים לעולם המציאותי שבו תמיד יש מחיר למעשים. בעולם האמיתי, החברה בדרך כלל לא נותנת שום דבר בחינם ולא מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות. לכן, לחנך ילד לאחריות זה במידה רבה ללמד אותו לשלם מחירים אמיתיים עבור מעשיו. איך ההורה יכול להדגים לקיחת אחריות אישית בצורה נכונה? אליעד מציין שלפעמים ההורה יכול להראות לילד דוגמה של לקיחת אחריות, אך זה צריך להיעשות בזהירות. ההורה יכול לקחת אחריות על טעויות שהוא עצמו עושה, אך אל לו לקחת אחריות על טעויות של הילד באופן אוטומטי. אם ההורה לוקח אחריות על טעות של הילד, הילד עלול להתרגל להעביר את האחריות הלאה, מה שיגרום לו להאשים אחרים בבעיות שלו בעתיד. ההורה צריך להדגים לקיחת אחריות אישית במצבים שאין לילד אינטרס אישי בהם, למשל, בסיטואציה שבה ההורה לוקח אחריות על טעות שלו מול אדם אחר, ולא במצב שבו הילד עצמו מעורב ישירות. כיצד להתמודד עם מניפולציות מצד הילד? אליעד מציין שלעתים ילדים משתמשים במניפולציות רגשיות כדי לגרום להורה לקנות להם דברים או לוותר להם. הוא מתאר כיצד הילד בסיפור יצר סיטואציה של לחץ שבה הוא אומר להורה אם אתה לא קונה לי פלאפון יקר, עדיף שלא תקנה בכלל. במצב כזה, אליעד ממליץ להורה להישאר נאמן למסר החינוכי שהוא רוצה להעביר ולא להיכנע למניפולציה. הדרך להתמודד עם זה היא להבהיר לילד שיש מחיר אמיתי לבקשות שלו ולדרישות שלו, ושהוא לא יכול ... את המחיר של אובדן הפלאפון: לתת לילד להשתמש באופן זמני בפלאפון פשוט וזול לתקופה מסוימת, על מנת שירגיש את חוסר הנוחות ואת ההשלכות של איבוד המכשיר. אם ההורה מחליט לקנות פלאפון חדש ויקר, אליעד מציע לדרוש השתתפות משמעותית של הילד, ביחס לעלות של המכשיר החדש, כדי שהילד יבין שיש קשר בין אחריותו האישית למחיר שהוא צריך לשלם. אליעד מסכם בכך שגישה חינוכית נכונה היא לשלב בין אהבה לילד לבין גבולות ברורים. הוא מבהיר שהילד חייב לחוש באופן ישיר שהבחירות שלו מובילות לתוצאות ממשיות, כדי שיגדל להיות אדם שלוקח אחריות אמיתית בחייו. איך לחנך ילד לאחריות? לקיחת אחריות אצל ילדים לקנות פלאפון לילד? מה זה אהבה ללא תנאים? האם לתת לילד כל מה שהוא רוצה? איך להתמודד עם מניפולציות של ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה ... ממנו דגים. לחלופין, אדם שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה ... לגשת לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו ... היא רק להבין את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז ... כשבודקים אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה ... אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל ... דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר. האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה? אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה יכול להסתכל על מומחה, כמו הדג ששוחה ... לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר אותו בצורה מדויקת וברורה, ולהתאים את ההסבר לצרכים הייחודיים של התלמיד. מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה ... האישיים של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת ... כשמישהו מלמד אותי לדוג? אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר. מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו? יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים ... הדג, אף שהוא שוחה במהירות מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי. האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי? ש: אולי יש ... כשבודקים אותו בשטח מתברר שהוא לא באמת יודע לבצע. כך או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע ... כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת - תהליכים של המיומנות ולהתאים אותם לתלמיד. ש: אולי התלמיד עצמו יכול לבצע את ההתאמות בלי עזרה מהמורה? ...
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
... של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני אילו סוגים של מורים רוחניים קיימים ואיך מזהים אותם? קיימים סוגים שונים של מורים רוחניים, ולכל אחד מהם יכולות שונות ... זאת. כאשר רוצים להעריך מורה רוחני או מדריך רוחני כלשהו, יש לבחון לא רק אם הוא עצמו בעל ידע ויכולות, אלא גם את היכולת שלו ללמד את אותם דברים לאחרים. אליעד כהן מסביר שבאופן כללי, ישנם שני סוגים עיקריים של מורים רוחניים או מדריכים: הסוג הראשון: אדם שטוען שיש לו יכולת מסוימת, אך אין לו אפשרות ללמד אחרים את אותה היכולת. למשל, רופא אליל או מתקשר שטוען שיש לו כוחות לראות מלאכים או לחזות עתידות. כאשר שואלים אותו אם הוא יכול ללמד אחרים לעשות זאת, הוא לרוב יאמר שלא, משום שאם יאמר שכן, כבר לא יהיה צורך בו. דוגמה לכך היא משה רבנו שאמר לא יראני האדם וחי, כלומר, רק הוא יכל לדבר עם ... היה נחוץ. במצב כזה, המיומנות של האדם אינה ניתנת להעברה לאחרים, כי הוא עצמו לא יודע כיצד הוא רכש אותה. הסוג השני: אדם שמסוגל ללמד אחרים את היכולות שלו, כיוון שהוא יודע בדיוק כיצד הוא רכש אותן. אדם כזה פיתח את היכולות שלו באופן מודע ותוך כדי תהליך ברור. דוגמה לכך היא ספורטאי, כמו אצן שהתחיל מאפס ועבר אימונים, ניסויים ותהליכים שונים עד שלמד לרוץ מהר מאוד. אדם כזה יכול להדריך אחרים וללמד אותם את השלבים המדויקים, כיוון שהוא יודע בדיוק מה התהליך שעבר. למה יש מורים רוחניים שלא מסוגלים ללמד אחרים את היכולות שלהם? לפי אליעד כהן, אם אדם קם יום אחד וגילה שיש לו יכולת מיוחדת, כמו למשל לעוף באוויר, הוא לא יוכל ללמד אחרים לעשות זאת, כי הוא לא יודע כיצד השיג את היכולת הזו. כלומר, הוא אינו מודע לתהליך שבו היכולת נרכשה. לעומת זאת, כאשר מישהו פיתח את היכולות שלו בצורה ... בהכרח שהיכולת שלו לא אמיתית, אלא פשוט שהוא לא מודע מספיק לדרך שבה היכולת הגיעה אליו. איך אפשר לזהות אם מורה רוחני באמת מסוגל ללמד? על מנת לזהות אם המורה הרוחני אכן מסוגל ללמד, צריך לשאול אותו שאלות לגבי הדרך שבה הוא השיג את הידע או היכולת שלו. אם הוא מסוגל לפרט בצורה ברורה שלבים ותהליכים שעבר כדי להשיג את מה שהשיג, יש סיכוי גבוה שהוא גם יוכל ללמד אחרים. לעומת זאת, אם הוא אומר דברים כמו זה בא לי באופן טבעי או ככה נולדתי ואין לו הסברים מדויקים לתהליך שעבר, סביר להניח שהוא לא יהיה מסוגל להעביר את ... ואילו פעולות מדויקות יש לבצע כדי להשיג את אותה מיומנות. באותו אופן, אדם שמסוגל לחשוב במהירות או להגיע למסקנות מהירות, יכול ללמד אחרים כיצד לעשות זאת, על ידי פירוק התהליך לשלבים קטנים והדרגתיים. מה התהליך המדויק שאליעד כהן מתאר כדי להגיע להבנת האמת? אליעד כהן מסביר כי כל תהליך של ...
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
... שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול האם הסנדלר יכול ללכת יחף? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול ללמד אחרים משהו שהוא עצמו לא הצליח לבצע. זו שאלה שעולה בתחומים רבים, כמו אימון אישי, הצלחה עסקית, רוחניות, ופסיכולוגיה. האם מאמן כושר חייב להיות בכושר כדי ללמד? אליעד כהן מציג את השאלה באמצעות דוגמה של מאמן כושר שמן שרוצה להיות רזה, אך אינו מצליח לרזות בעצמו. הוא שואל האם המאמן הזה יכול ללמד מישהו אחר איך להיות רזה. לפי ההסבר, אדם הנמצא במצב מסוים ולא מצליח לשנות אותו, ככל הנראה לא יוכל ללמד אדם אחר בדיוק באותו מצב להשתנות. אבל אם האדם האחר נמצא במצב שונה, אפילו במעט, עדיין קיימת אפשרות שהמאמן יוכל לעזור לו. האם פסיכולוג עם חרדה יכול ... גדולה, אך אינם יכולים ללמד אדם איך לרוץ, כי חסרה להם היכולת להסביר. כך גם אנשים מצליחים כמו סטיב גובס, דונלד טראמפ או מארק צוקרברג שהצליחו מאוד, אך ההצלחה שלהם עשויה להיות מקרית. לא תמיד הם יודעים כיצד להסביר לאחרים איך להצליח באותה הדרך. האם הצלחה היא תמיד סיבתית או שלפעמים מקרית? אליעד כהן מבהיר שקיימים שני סוגים של הצלחות: הצלחה סיבתית והצלחה אקראית. ... מאוד, לא בהכרח יכול ללמד אחרים להגיע לאותה רמה, אם הדרך שלו הייתה אקראית ולא מבוססת על הבנה סיבתית. האם אדם עני יכול ללמד אותך איך לעשות כסף? אליעד כהן מסביר שיש נטייה להניח שאדם עשיר יודע איך לעשות כסף יותר טוב מאדם עני. אך הוא טוען שלא תמיד זה נכון, כי יכול להיות ... לצאת ממנו - לא יוכל ללמד אותך לצאת מהמצב. אדם שיצא ממצב דומה לשלך בדרך סיבתית ויודע בדיוק איך עשה זאת - יוכל ללמד אותך. אדם שמצבו שונה לחלוטין, גם אם הפוך, עדיין יכול ללמד אותך, בתנאי שהוא מבין את התהליך ויודע להסביר אותו. לדוגמה, אדם נכה יכול ללמד אנשים לרוץ אם הוא חקר את הנושא והבין לעומק את העקרונות הדרושים, למרות שהוא עצמו לא מסוגל לרוץ. עם זאת, אם יש לאדם את אותה מגבלה בדיוק כמו לך והוא ... לך. האם מי שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול? לפי אליעד, התשובה מורכבת. אם אדם סובל מאותה בעיה בדיוק ולא מצליח לפתור אותה, הוא לא יוכל ללמד אותך לפתור את הבעיה שלך. אבל אם אדם סובל מבעיה דומה אך בעוצמה אחרת או מסיבה אחרת, הוא יכול לעזור לך לפתור את הבעיה שלך, גם אם הוא עצמו עדיין לא פתר ... מקרית? האם אדם עני יכול ללמד איך להתעשר? איך יודעים אם מאמן יכול באמת לעזור? ממי כדאי ללמוד דברים, איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור מטפל אישי? האם פסיכולוג צריך ללכת לפסיכולוג? ... מסוגל לעשות משהו יכול ללמד אחרים לעשות את אותו הדבר? האם הסנדלר הולך יחף? האם הרופא יכול להיות חולה? האם משה רבנו יכול ללמד אותך לראות את אלוהים? משה רבנו לא נכנס לארץ, מורים רוחנים מוארים, איך הגעת להארה? להגיע להארה בדרך אקראית, להגיע להארה בדרך סיבתית, סטיב גובס, ...
האם ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה רוחנית, האם להיות מנהיג? האם להיות מורה רוחני? האם לעזור לאחרים? האם לעשות טוב לאחרים? איך להיות מנהיג? חרדת מטפלים, קשר שריר מחשבה, 2 גישות באימון בחדר כושר
האם ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה רוחנית, האם להיות מנהיג? האם להיות מורה רוחני? האם לעזור לאחרים? האם לעשות טוב לאחרים? איך להיות מנהיג? חרדת מטפלים, קשר שריר מחשבה, 2 גישות באימון בחדר כושר
... ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה ... של להיות מנהיג? האם עלינו ללמד אחרים ולהנהיג אותם? ההרצאה מתמקדת ... והמנהיג, ומה המשמעות של ללמד אחרים . אליעד כהן מציג את הרעיון ... מהן היתרונות והחסרונות בללמד אחרים? אליעד מתאר את התפיסה ... שיכול להוביל לפגיעה במורה ובתלמידים. לכן, יש איזון עדין בין הרצון ללמד לבין הצורך בשלות רוחנית כדי ... כהן מדבר על הדרך בה כדאי ללמד אחרים, הוא מציע גישה מאוד שונה ... הוא מציין שהגישה הרווחת היא ללמד מתוך תחושת חובות - אני יודע משהו, ... כאשר אדם מרגיש שהוא צריך ללמד את אחרים כי הוא יודע משהו שהם לא ... אליעד מציע לשקול את הרצון ללמד אחרים בזהירות, ולוודא שהידע שאתה ... אחרים. איך להיות מנהיג? האם ללמד אחרים? מהם היתרונות והחסרונות בללמד אחרים? מה זה להיות מורה רוחני? ... על פעולתה? ללמוד מכל אחד, ללמד כל אחד, להיות גורו ...
יעוץ ויועצים, איזה יעוץ הכי טוב? סוגים של יעוץ, יעוץ מעשי, יעוץ פרקטי, יעוץ תיאורטי, סגנונות של יועצים, איך לבחור יועץ? איך לבחור מאמן? איך לבחור מנטור? ללמוד לדוג, ללמד מישהו לדוג, לתת למישהו דגים, בניית תוכנית אימון, תוכנית תזונה
יעוץ ויועצים, איזה יעוץ הכי טוב? סוגים של יעוץ, יעוץ מעשי, יעוץ פרקטי, יעוץ תיאורטי, סגנונות של יועצים, איך לבחור יועץ? איך לבחור מאמן? איך לבחור מנטור? ללמוד לדוג, ללמד מישהו לדוג, לתת למישהו דגים, בניית תוכנית אימון, תוכנית תזונה
... של יועצים, איך לבחור יועץ? איך לבחור מאמן? איך לבחור מנטור? ללמוד לדוג, ללמד מישהו לדוג, לתת למישהו דגים, בניית תוכנית אימון, תוכנית תזונה מה זה ייעוץ פרקטי והאם הוא תמיד טוב? ... אימוני כושר, מערכות יחסים או תזונה, כדאי מאוד לבחור ביועץ או במנטור שמסוגל ללמד אותך את ההיגיון מאחורי הפעולות. אליעד משתמש בדוגמת הדייג כדי להמחיש זאת היטב: עדיף ללמוד לדוג מאשר ...
2 סוגים של מנטורים, 2 סוגים של יועצים, יעוץ מעשי, יעוץ תיאורטי, עצות מה לעשות, עצות של שחור או לבן, עצות איך לחשוב, ללמד אותך לחשוב לבד, תלות ביועצים, לא להיות תלוי ביועץ, 2 סוגים של עצות, ללמוד לדוג, לאכול דגים
2 סוגים של מנטורים, 2 סוגים של יועצים, יעוץ מעשי, יעוץ תיאורטי, עצות מה לעשות, עצות של שחור או לבן, עצות איך לחשוב, ללמד אותך לחשוב לבד, תלות ביועצים, לא להיות תלוי ביועץ, 2 סוגים של עצות, ללמוד לדוג, לאכול דגים
... סוגים של מנטורים, 2 סוגים של יועצים, יעוץ מעשי, יעוץ תיאורטי, עצות מה לעשות, עצות של שחור או לבן, עצות איך לחשוב, ללמד אותך לחשוב לבד, תלות ביועצים, לא להיות תלוי ביועץ, 2 סוגים של עצות, ללמוד לדוג, לאכול דגים מהם שני סוגי היועצים ושני סוגי העצות? הרצאה זו עוסקת בשני ... עם מצבים משתנים. רבי נחמן, למשל, נמנע מלתת הוראות ישירות, משום שהוא הבין שאין תשובה חד משמעית לכל מצב. במקום זאת, הוא העדיף ללמד אנשים איך לחשוב ולהבין את ההיגיון מאחורי הפעולות. מדוע כדאי ללמוד כיצד לדוג ולא רק לקנות דגים? המשמעות של ללמוד לדוג ולא רק לקנות דגים היא ללמוד את ... בתחום, ולא להיות תלוי ביועצים או גורמים חיצוניים. בחירת יועץ איך בוחרים יועץ? ללמוד יעוץ איך לבחור מנטור? איך ללמוד יעוץ? ללמד מישהו לדוג תלות רגשית ביועצים מהם שני סוגי היועצים ושני סוגי העצות? יש יועצים שאומרים לך בדיוק מה לעשות, כמו תעשה כך וכך כדי להשיג מטרה מסוימת, ויש ... משקלים לבחור על פי התחושה והמטרות שלך באותו רגע. למה יש יועצים שמסתירים ממך את דרך המחשבה? יועץ שאומר לך רק מה לעשות, מבלי ללמד אותך את ההיגיון, עלול לעשות זאת משתי סיבות עיקריות: 1. הוא רוצה שתישאר תלוי בו ותתקשר אליו בכל פעם מחדש כדי לשאול מה לעשות עכשיו?. כך הוא שומר על שליטה ... טוב באמת יודע שאין תשובה מוחלטת של שחור או לבן לכל סיטואציה, ושכל עצה עלולה שלא להתאים ב - 100 אחוז לכל מצב. לכן הוא מעדיף ללמד אותך את ההיגיון ואת השיקולים כך שתוכל להבין את מגוון ההשלכות של פעולה מסוימת. רבי נחמן, למשל, נמנע מלתת לאנשים הוראות ספציפיות בענייני העולם הזה, מתוך מחשבה שבכל עצה ספציפית עלול להופיע מרכיב של טעות או נזק עתידי. במקום זאת, הוא העדיף ללמד כיצד לחשוב באופן שימנע חלק גדול מהכשלים. מדוע כדאי ללמוד כיצד לדוג ולא רק לקנות דגים? כאשר מסתפקים בתשובה מוכנה של מה לעשות, עלולים בכל בעיה חדשה לחפש מישהו שיחשוב בשבילנו. אך אם מבינים לעומק את ההיגיון, לומדים לדוג את העצות בעצמנו. אפשר עדיין לקבל הדרכה מעשית, אבל כדאי שהיא תלווה בהסבר מפורט, בסיבות ובנימוקים. כך מצמצמים שגיאות, מבינים טוב יותר את התמונה הכוללת, ומתפתחים ברמה האישית. יועצים עצות מנטורים ... התפתחות אישית בחירת יועץ, איך בוחרים יועץ? ללמוד יעוץ, איך לבחור מנטור? איך בוחרים מנטור? איך ללמוד יעוץ? למה העצה כך או אחרת? ללמד מישהו לדוג, להאכיל מישהו דגים, עצות בשחור או לבן, עצות מעשיות, עצות תיאורטיות, בכל עצה יש יתרונות וחסרונות, ההיגיון של העצות, תלות רגשית ביועצים, תלות ...
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
... שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים האם תוכל לשנות את דעתך לגבי מה שאתה מלמד? כאשר בן אדם מלמד משהו שהוא בעצמו עוד לומד, עולה השאלה המהותית האם יש סיכוי שיום אחד הוא ישנה את דעתו לגבי המידע שהוא מעביר. לדוגמה, נניח שמישהו מלמד אנשים להאמין באלוהים - מה הסיכוי שיום אחד הוא יגלה שהוא טעה לגמרי, ויחליט ללמד את ההפך, כלומר, ללמד אנשים לכפור באלוהים? זוהי שאלה חשובה משום שיש בה פוטנציאל למצב מביך (פדיחה), שבו אותו אדם יגלה שמה שהוא לימד לאורך תקופה ארוכה היה מוטעה לגמרי. העניין המרכזי הוא להבין האם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לעסקים, מאמן אישי לירידה במשקל ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:50:13 - wesi1