...לפיתוח החשיבה הלוגית והיכולת לפתור בעיות. אליעד מסביר שצריך לשנות את הגישה כלפי הלמידה - לא כל דבר צריך להיות מעניין כדי ללמוד אותו, אך על הילד להבין את הערך של מה שהוא לומד. בהקשר הזה, הוא מציין שצריך לחפש דרכים להפוך את הלמידה למשהו שמעניין את הילד, גם אם מדובר בנושאים שבעיניו הם משעממים. הוא טוען שכל ילד יכול למצוא עניין בלמידה אם הוא מבין את התועלת האישית שמגיעה מהשקעה בה. לסיום, אליעד מציע להורים את החשיבות בהבנת המניעים של הילד, ולהתנהל עם הילד בגישה שמכבדת את תחושותיו. הוא ממליץ להורים לשוחח...
...להסביר לילד מדוע חשוב ללמוד, כדאי שלא נבוא בגישה של אתה חייב ללמוד כי זה חשוב. גישה כזו יכולה לגרום לו להרגיש שאנחנו לא מבינים אותו ושאנו מצמצמים את האפשרויות העומדות בפניו. במקום זאת, כדאי להציג לו את הלמידה כדרך להרחיב את אופקיו ולתת לו יותר כלים להתמודד עם אתגרים עתידיים. כשאנחנו מבקשים מהילד ללמוד, חשוב שנהיה מודעים לכך שזו לא תמיד הדרך הכי ישירה שהוא רואה בהצלחה. הילד עשוי להרגיש שהלמידה היא לא עבורו, ולכן כדאי להציג את הלמידה כמשהו שיכול לשדרג אותו ולא להגביל אותו. אם אנחנו מראים לו איך הלמידה...
...מהילד שלך? הילד שלך הוא השתקפות שלך, לא תמיד באופן ישיר, אבל הוא בהחלט משפיע עליך מבחינה רגשית והתנהגותית. כאשר תבין את הבעיות שלך ותטפל בהן, תוכל להבין איך לגשת לילד שלך בצורה טובה יותר. תתמודד עם הקשיים שלך ואל תברח מהם. הילד שלך יראה את ההתמודדות שלך וילמד ממך איך להתמודד גם עם הקשיים שלו. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. אם תתמודד עם הבעיות שלך, תוכל להעניק לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות...
...במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו מלמדים? כדי להסביר בצורה טובה יש להקפיד על הבנת החומר קודם כל. אליעד מדבר על ההבדל בין לידע את הנושא לבין לדעת להסביר אותו לאחרים. ההסבר הנכון תלוי בהבנה מעמיקה של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר. מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות? בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה...
...האם הוא מסוגל לנסוע אחורה בקו ישר, וכן הלאה. אם האדם שולט בכל אחד מהשלבים הטכניים בנפרד אך עדיין לא מצליח לבצע את הפעולה השלמה, כנראה שיש מחסום רגשי או חרדה שמונעים ממנו להשלים את המשימה. מה הקשר בין פירוק תהליכים להנחות יסוד? אליעד כהן מסביר שהיכולת לפצל תהליך גדול לתהליכים קטנים היא למעשה יכולת לזהות את הנחות היסוד שמרכיבות כל פעולה או רעיון. הוא נותן דוגמה נוספת: אם אומרים על שולחן מסוים שהוא יפה, יש כאן מספר הנחות יסוד - שקיים מושג של יופי, שהיופי הזה מתייחס לשולחן, ועוד. כלומר, כל רעיון מורכב...
...החברים, או אולי הילד פשוט רוצה ליהנות יותר בשיעור. מה לעשות אם הילד אומר אני לא רוצה ללמוד? אליעד מציין שכאשר ילד אומר אני לא רוצה ללמוד, בדרך כלל הכוונה היא קשה לי מדי או לא מעניין אותי מספיק. אליעד ממליץ למורה לא ללכת נגד התלמיד ולא לומר לו אתה חייב ללמוד, כי הדבר רק יוצר התנגדות פנימית אצל התלמיד. במקום זאת, הוא ממליץ לגשת אל התלמיד מתוך מקום של הבנה ואמפתיה, ולנסות לגרום לתלמיד לראות את הלימודים ככלי לפיתוח יכולות שכליות, שיכולות לסייע לו גם בתחומים אחרים בחיים. למשל, המורה יכול להסביר לתלמיד...
...להתמודד עם אתגרים לבד. כשילד נופל, אפשר לומר לו: נפלת? זה בסדר, תקום ותמשיך, במקום להילחץ ולרוץ להרים אותו. כך הילד לומד שהוא יכול להתמודד בעצמו עם נפילות, קשיים ואי - נעימות, והופך עצמאי וחזק יותר נפשית. האם קיימת דרך מושלמת לחינוך ילדים? אליעד מבהיר שאין דרך מושלמת אחת לחנך ילדים. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא המודעות של ההורים למה שהם עושים. חשוב להיות מודעים לכך שחינוך מגונן מדי פוגע ביכולת הילד להתמודד בעתיד, וחשוב לדעת לשלב בין אהבה ללא תנאי ובין הצבת גבולות. הורים...
...על הכרה מלאה ברגשות האלימים של הילד, בלי לנסות להדחיק אותם או להתעלם מהם. ההורה או המחנך יכולים אפילו להודות שגם הם מבינים את הרצון הזה, אך מציעים לבחור בדרך אחרת בגלל המחיר הגבוה של האלימות. ילד שחש שרגשותיו מובנים ומקובלים, פחות ירגיש צורך להוכיח את עצמו דרך האלימות. למה חשוב לא להתעלם מרגשות הילד או להדחיק אותם? הדחקה או התעלמות מהרצון של הילד להיות אלים רק יחזקו את הצורך שלו לפעול באלימות בפעם הבאה. הילד חייב להרגיש שמקבלים אותו, ושההורה מבין את הרצון שלו, ורק אחרי שלב זה אפשר להתקדם לשלב שבו...
...של בית הספר אינם תואמים לחלוטין את אלו של הבית. אפשרות שנייה היא להישאר בבית הספר ולהתמודד עם הקונפליקט באופן מודע. אפשרות שלישית היא לנסות לשנות את המערכת או לשכנע את בית הספר לקבל את הגישה השונה שלכם. אפשרות רביעית היא להכיר בכך שבכל אפשרות יש מחיר, ולבחור בצורה מודעת מהו המחיר המועדף עליכם כהורים וכמשפחה. אליעד מדגיש שגם החלטה זו צריכה להיות מתוך מודעות מלאה למחיר שלה, ולא מתוך התעלמות מהמציאות. האם יש הצדקה לפעול באלימות כדי למנוע אלימות גדולה יותר? ההרצאה מציגה דילמה אמיתית - האם ילד רשאי לפעול...
...בשעות הבוקר. אליעד כהן מסביר לעומק שהקושי נובע בדרך כלל מרצון סמוי או גלוי של הילד להשיג משהו - תשומת לב, אהבה, שליטה או ניסיון להעניש את ההורה על דבר כלשהו. הדוגמה הנפוצה ביותר היא שהילד לא רוצה לקשור את הנעליים בבוקר, ומעכב בכך את ההורה שיוצא לעבודה. אליעד מפרט כי חשוב להבין קודם כל האם הילד יכול לעשות את מה שמצופה ממנו. אם הילד באמת לא יודע איך לקשור נעליים - אזי מדובר בבעיה שונה לחלוטין ממצב שבו הוא יודע אך פשוט מסרב. ההבחנה הראשונה והחשובה ביותר, לפיכך, היא בין חוסר יכולת לבין חוסר רצון. אם...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: איזה חינוך הכי טוב?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איזה חינוך הכי טוב?, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, מאמן מכירות, טיפול אישי מומלץ בתחום איזה חינוך הכי טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331