... מחולל ניסים, מציג את הגיהינום, מאיים בעונשים נצחיים, ואז לשאול את עצמו - האם המצב הזה אמור לגרום לי
להעריץ אותו? האם זה הופך אותו למישהו שיודע יותר טוב ממני מה נכון לי? הוא מדגיש כי אדם חכם באמת לעולם לא יקבל על עצמו סמכות רק מתוך פחד או כפייה. איזה סוג ... ובלתי תלויים, אנשים המאתגרים את הסמכות שלו ולא כאלה שמשתחווים לו מתוך חולשה. מי שזקוק לכך שישתחוו לו
ויעריצו אותו, הוא בהכרח חלש וחסר ביטחון עצמי. דווקא אנשים שאינם משתחווים ושמבינים שהם עצמם אלוהים, הם אלו שאותו אלוהים היה מעריך יותר מכל. מה המסקנה וכיצד ... בשריפתו בגיהינום, עליו להבין שמדובר בטקטיקה של מחבל טרוריסטי, ולא בהוכחה לצדק. בדיוק כפי שאדם לא היה
מעריץ מחבל המאיים עליו, כך אין סיבה
להעריץ אלוהים שמאיים על אנשים. כוח אינו קובע מוסריות או עליונות. בדיוק כפי שחיה טורפת היא חזקה אך אין בכך כדי להפוך אותה למוסרית, כך גם אלוהים - גם אם הוא ... לדמיין תרחיש שבו אלוהים מופיע מולו, מחולל ניסים ומציג גיהינום, ולשאול את עצמו: האם זה אמור לגרום לי
להעריץ אותו? האם זה מוכיח שהוא מבין טוב ממני מה נכון לי? הוא מציין כי אדם המכיר בערכו האמיתי לא ירגיש מחויבות לציית לאלוהים, גם אם זה יעמיד אותו במבחנים ... אם היה קיים אלוהים, הוא היה מעדיף אנשים חזקים שמאתגרים אותו, לא כאלה המשועבדים לו. אלוהים לא זקוק
להערצה עיוורת. אם אדם מרגיש צורך להשתחוות למישהו, הדבר מעיד על חולשתו הפנימית. לעומת זאת, מי שמבין שהוא עצמו אלוהים - כלומר, שהוא חלק מהמציאות ואינו נחות ...