אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מסקנה ✔הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
איך להסיק מסקנות על בסיס ניסיון או היגיון?

כיצד אדם לומד בחיים? האם באמצעות ניסיון אישי, ניסיון של אחרים או דרך ההיגיון? אליעד מסביר את היתרונות והחסרונות של כל שיטה ומציע איך להימנע ממסקנות שגויות.

מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך?

למידה מהניסיון של עצמך מתבצעת כאשר אתה מבצע פעולה כלשהי ומקבל תוצאה. לדוגמה, אם אדם מכניס את ידו לאש ונפגע, הוא ילמד להימנע מכך. החוויה האישית מלמדת אותו לא לחזור על הטעות הזו. עם זאת, יש למידה מהניסיון רק אם פעולה מסוימת מביאה לתוצאה חוזרת ועקבית. לדוגמה, אם אדם זכה בהגרלת לוטו, לא ניתן להסיק מהניסיון איזה מספרים עליו למלא בפעם הבאה, מכיוון שהזכייה הייתה מקרית ולא נבעה מחוקיות קבועה. לכן, כדי ללמוד מהניסיון, יש לזהות תבניות חוזרות.

מה זה ללמוד מניסיון של אחרים?

למידה מניסיון של אחרים מאפשרת חיסכון בטעויות. לדוגמה, אם אדם ראה מישהו רץ לכביש ונפגע בתאונה, הוא יימנע מלעשות את אותו הדבר. היתרון בשיטה זו הוא שאין צורך לחוות את הכאב או התוצאה בעצמך, אך יש בעיה בכך שהניסיון של אחרים לא תמיד מתאים לכל אחד. לדוגמה, אם מישהו הצליח בדיאטה מסוימת, לא תמיד ניתן להניח שזו תהיה המתאימה גם לנו, משום שיכולים להיות גורמים נוספים שלא נלקחו בחשבון.

הבעייתיות בלמידה מהניסיון

הניסיון חשוב, אך יש לו מגבלות. ישנם כמה בעיות עיקריות בלמידה מניסיון:
  • חוסר בניסיון מספק:

    לפעמים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם ביצע פעולה שלוש פעמים והגיע לאותה תוצאה, זה לא בהכרח מעיד על חוקיות.
  • השפעה של זמן:

    דברים יכולים להיראות חיוביים בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הם מזיקים. למשל, אדם עם סוכרת ששותה קולה כשמרגיש עייף יכול להרגיש טוב מיידית, אך בטווח הארוך יפגע בבריאותו.
  • השפעה של נסיבות:

    לא כל ניסיון מתאים לכל מצב. לדוגמה, השקעה בבורסה עשויה להיות רווחית בשנה מסוימת, אך לא בהכרח תוביל לרווח תמיד.
למה עדיף ללמוד מההיגיון?

בעוד שלמידה מהניסיון יכולה להיות מוגבלת, הבנת ההיגיון שמאחורי פעולה מסוימת יכולה להוביל למסקנות מדויקות יותר. הבנת הסיבה מאחורי פעולה מסוימת מספקת בסיס טוב יותר לקבלת החלטות. לדוגמה, אם אדם מבין כיצד סוכר משפיע על הגוף, הוא יידע מדוע קולה עוזרת לו באופן זמני אך מזיקה בטווח הארוך.

סוגי היגיון

ישנם מספר סוגי היגיון:
  • היגיון המבוסס על תצפיות:

    כאן אנו מבינים חוקיות על בסיס חזרות של מקרים.
  • היגיון לוגי:

    מסקנות המתקבלות על בסיס חוקים לוגיים, כמו מתמטיקה או פיזיקה.
  • היגיון מוחלט:

    מסקנה שהיא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או תצפיות, אלא מתוך מבנה החשיבה עצמו.
סיכום

לימוד מהניסיון הוא כלי חשוב, אך יש לו מגבלות רבות. ניסיון אישי מוגבל על ידי מספר המקרים והזמן. למידה מניסיון של אחרים מועילה אך לא תמיד מתאימה לכל מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת להגיע למסקנות עקביות ועמידות יותר לאורך זמן.

לפני שמסיקים מסקנה, יש לוודא שהיא מבוססת על הבנת ההיגיון ולא רק על ניסיון. הבנת ההיגיון תעזור לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות בטווח הארוך.
ללמוד מהניסיון מול ללמוד מההיגיון

במהלך החיים, כל אדם לומד דברים שונים בדרכים שונות. ניתן ללמוד דרך הניסיון האישי, דרך הניסיון של אחרים, או דרך ההיגיון. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, ולכל אחת יש את המקומות שבהם היא מתאימה יותר או פחות. נעמיק בהבנה של כל אחת מהדרכים ונבין מהי הדרך היעילה ביותר ללמידה.

ללמוד מהניסיון של עצמך

כאשר אדם מתנסה בפעולה כלשהי ומקבל תוצאה מסוימת, הוא לומד מכך. לדוגמה, אם אדם מכניס את ידו לאש והיא נשרפת, הוא מבין שלא כדאי לו לעשות זאת שוב. החוויה האישית שלו לימדה אותו שיעור משמעותי, ולכן הוא זוכר לא לחזור על אותה טעות.

אך כאן עולה שאלה: האם כל ניסיון מאפשר לנו ללמוד משהו משמעותי? לדוגמה, אם אדם מילא מספרים בהגרלת לוטו וזכה, האם הוא יכול להסיק מהניסיון איזה מספרים עליו למלא בפעם הבאה? ברור שלא, כיוון שהזכייה הייתה מקרית ואין חוקיות קבועה מאחוריה. כדי שנוכל ללמוד מהניסיון, עלינו להבחין בתבניות חוזרות - כלומר, אם בכל פעם שנבצע פעולה מסוימת נקבל תוצאה דומה, נוכל להסיק שיש קשר סיבתי ביניהם.

ללמוד מהניסיון של אחרים

דרך נוספת ללמוד היא באמצעות צפייה באחרים ולמידה מהתוצאות שלהם. לדוגמה, אם אדם רואה מישהו רץ לכביש ונפגע בתאונה, הוא מבין שעליו להימנע מכך. כאן אין צורך שהאדם יחווה את הכאב בעצמו כדי ללמוד את הלקח.

לימוד מהניסיון של אחרים חוסך טעויות וכאב אישי, אך יש בעיה משמעותית בשיטה הזו: לא תמיד ניתן לדעת אם הניסיון של מישהו אחר תקף גם לנו. יכול להיות שמישהו הצליח בדיאטה מסוימת, אך האם זה אומר שאותה דיאטה תתאים גם לנו? ייתכן שיש גורמים נוספים שלא לקחנו בחשבון, ולכן למידה מניסיונם של אחרים אינה תמיד מספיקה.

הבעייתיות בלמידה מניסיון

בעוד שניסיון מספק לנו מידע רב, הוא גם עלול להטעות אותנו. כמה בעיות עיקריות קיימות בלימוד מהניסיון:
  • חוסר בניסיון מספק - לעיתים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם עשה משהו שלוש פעמים וקיבל את אותה תוצאה, זה לא בהכרח אומר שכך זה תמיד יהיה.
  • השפעה של זמן - יש דברים שנראים חיוביים בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הם מזיקים. למשל, אדם עם סוכרת ששותה משקה ממותק כשהוא מרגיש עייפות עשוי להרגיש טוב בטווח המיידי, אך בטווח הארוך זה יפגע בבריאותו.
  • השפעה של נסיבות - לא כל ניסיון מתאים לכל מצב. לדוגמה, ייתכן שמישהו הרוויח כסף בבורסה בשנה מסוימת, אך זה לא אומר שהשקעה זהירה תניב רווח תמיד.
למה עדיף ללמוד מההיגיון?

במקום להסתמך רק על הניסיון, עדיף להבין את ההיגיון שמאחורי הדברים. כאשר אנו מבינים את הסיבה האמיתית לכך שמשהו עובד או לא עובד, יש לנו בסיס טוב יותר לקבלת החלטות. לדוגמה, אם אדם מבין כיצד משפיע סוכר על הגוף, הוא יוכל לדעת מדוע קולה עוזרת לו זמנית אך מזיקה בטווח הארוך.

כאשר לומדים מההיגיון, ניתן להגיע למסקנות מדויקות יותר, מכיוון שהן אינן תלויות במספר מוגבל של תצפיות. הבנת ההיגיון מאפשרת לנו להסביר דברים בצורה עקבית ולצפות מה יקרה בעתיד.

סוגי היגיון

ישנם כמה סוגים של היגיון:
  • היגיון המבוסס על תצפיות

    - כאן אנו מבינים חוקיות מסוימת על בסיס הרבה מאוד מקרים שחזרו על עצמם.
  • היגיון לוגי

    - כאשר אנו מסיקים מסקנות על בסיס חוקים לוגיים שאינם משתנים, כמו מתמטיקה וחוקי הפיזיקה.
  • היגיון מוחלט

    - כאשר מסקנה היא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או בתצפיות, אלא מתוך מבנה החשיבה עצמו.
סיכום

למידה מהניסיון היא דרך טובה לצבור ידע, אך יש לה מגבלות רבות. ניסיון אישי מוגבל על ידי זמן, נסיבות, ומספר המקרים שבהם נתקלנו. ניסיון של אחרים מועיל, אך לא תמיד תקף לכל מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת לנו להגיע למסקנות חזקות יותר ועמידות לאורך זמן.

לכן, בכל פעם שמסיקים מסקנה, רצוי לבדוק אם היא מבוססת על ניסיון בלבד, או שהיא נובעת מהבנה עמוקה של ההיגיון. הבנה זו תסייע לנו לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות שעלולות לפגוע בנו בטווח הארוך.
האם אפשר ללמוד מניסיון? מה זה להבין את ההיגיון של הניסיון? מחקרים מדעיים, תצפיות מדעיות, איך ללמוד מהניסיון של עצמך? איך ללמוד מניסיונם של אחרים? תהליכי למידה, תהליכי הסקת מסקנות, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, דיאטה קטוגנית, אין מספיק תצפיות, בעיתיות בלמידה מניסיון, סוגים של היגיון, עצות מבוססות ניסיון, עצות מבוססות היגיון, מה זה ללמוד מניסיון של אחרים? מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? התנסות עצמית, התנסות אישית, הסקת מסקנות לוגיות, איך לנתח תצפיות? לוגיקה והסקת מסקנות, איך לא להסיק מסקנות שגויות? איך לא להסיק מסקנות לא נכונות? איך לא לטעות בהסקת מסקנות? איך להסיק מסקנות נכונות? איך להגיע למסקנות נכונות? איך לנתח סיבתיות? האם יש מספיק תצפיות? תצפיות לאורך זמן, הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, מסקנה שגויה, מסקנה נכונה, מסקנה לא נכונה
צורך במתוק להיות מיליונר רצון למתוק מה נכון לעשות לטעות טווח קצר להצליח בדיאטה לבדוק ידע איך להגיע למסקנות נכונות עצות איך להסיק מסקנות איך להסיק מסקנות נכונות איך ללמוד איך ללמוד מניסיון איך לנתח איך לנתח נתונים היגיון הסקת מסקנות הסקת מסקנות על בסיס תצפיות חשיבה חשיבה לוגית כיצד לנתח להסיק מסקנות להסיק מסקנות נכונות לוגיקה לימוד מנסיון ללמוד ללמוד מההיגיון ללמוד מהיגיון ללמוד מהניסיון ללמוד מניסיון ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון למידה לנתח לנתח נתונים מה זה ללמוד מההיגיון מה רע בללמוד מהניסיון מסקנה מסקנות ניסיון ניסיון אישי תהליך תהליך הסקת מסקנות תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי תהליכים תצפיות תצפית
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
... הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה איך מתבצע תהליך של הסקת מסקנות לוגיות? תהליך של הסקת מסקנות לוגיות כולל בדיקת ההנחות, הכללים והמשמעויות שעומדות ... בהגדרות המדויקות של המילים וההנחות שלנו. מה ההבדל בין ההנחה רק אדם לבין גם אדם בהסקת מסקנה? אליעד מסביר שהבעיה מתחילה כאשר לא ברור האם הכלל ... אם משה הוא אדם אבל הוא גם אלוהים או ישות על - טבעית, ייתכן שהוא אינו בן תמותה. לכן, המסקנה שמשה חייב למות תהיה תלויה בהבנה המדויקת של ההנחה הראשונה. מדוע הכללת תכונות נוספות יכולה לשנות את המסקנה? אליעד מסביר שכשאנחנו אומרים כל בני האדם, יש שתי ... שכל אדם הוא בן תמותה, אבל משה הוא לא רק אדם אלא יש לו גם תכונה נוספת כמו אלוהות, המסקנה שמשה חייב למות כבר אינה מחויבת. יכול להיות שהוא אדם ... על רק אדם. יוצא מכך, שהוספת תכונות או מאפיינים נוספים לאובייקט משנה לחלוטין את המסקנה הלוגית. איך אליעד מדגים את הנושא באמצעות דוגמת הרשאות במחשב? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת על הסקת מסקנות לוגיות מעולם המחשבים. למשל, כשיש תיקייה שבתוכה קובץ ... לאובייקטים שהם אך ורק צורה, או שזה כולל גם אובייקטים שהם צורה ועוד משהו נוסף. מכאן המסקנה הלוגית תשתנה בהתאם לפרשנות זו. מה ההבדל בין רק לגם בהוכחות לוגיות? המושגים רק וגם קריטיים להבנת מסקנות לוגיות, לפי אליעד. כשאנו אומרים כל מי שיש לו רק ... לקבוצה ספציפית מאוד שאין לה תכונות אחרות. אם האדם הוא אך ורק בעל התכונה המדוברת, המסקנה שלנו ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, אם אומרים כל מי שיש ... הוא בעל תכונות נוספות, ואז ההשלכות הלוגיות משתנות. איך ניתן לזהות הוכחה שגויה בהסקת מסקנות? אליעד מדגיש שהוכחה שגויה נוצרת כאשר לא מבחינים בין ... מדגיש שחשוב מאוד לדייק בפרשנות המילים ובאופן שבו הן מוגדרות, כי רק כך ניתן להסיק מסקנות בצורה מדויקת ונכונה. איך להסיק מסקנה נכונה? מה זה הוכחה לוגית? הבדל בין רק לגם בלוגיקה איך לזהות הוכחה שגויה? האם לכל כלל יש יוצא מן הכלל? מתי מסקנה לוגית שגויה? הוכחות מתמטיות ולוגיות ...
NLP / שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון מודרך? רטוריקה
... שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות ... רטוריקה וכאן אבאר עוד דרך איך באפשרות להחליש רעיונות לחזק רעיונות שונים, כדי ליצור השפעה על אנשים וכדי לשכנע אנשים. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את המסקנה שהיא וודאית ומחויבת, למסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד. ועל ידי זה שאתה הופך את המסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד, למסקנה שקיומה הוא מחויב. ואסביר: בתהליך הסקת מסקנות, מוצגים טיעונים שונים וראיות שונות, ומהם האדם מנסה להוכיח טענה כזו או אחרת. ומי שיתבונן יראה, כי יש מסקנות שהן מוכחות בוודאות, ויש מסקנות שהן רק אפשריות בלבד, אך הן אינן מוכחות. דהיינו, כאשר יש לנו עובדות וראיות שקרה דבר כזה או אחר, אז לפעמים אפשר להסיק מכך ... שאולי קרה כך או אחרת. וכאשר מישהו מביא הוכחות כלשהן לטענה כלשהי, אז לפעמים ההוכחה שלו היא הוכחה וודאית. דהיינו, שהוא מביא הוכחה כלשהי לדבריו, שבטוח בוודאות שהמסקנה שלו היא אכן אמת. ולפעמים אדם מבין הוכחות כלשהן לטענתו, וגם אחרי כל ההוכחות שלו, עדיין הטענה שלו היא רק בגדר של אפשרות בלבד, אך היא אינה מוכחת. וכאן יש לשים לב, שכאשר מישהו טוען טענה כלשהי ומביא הוכחה חותכת כלשהי, אז במקרה כזה, לומר בצורה גלויה שההוכחה שלו היא לא הוכחה חותכת, ושהמסקנה שלו היא רק אפשרית בלבד, זה עלול ליצור בעיה. כי זה עלול ליצור את הפעולה ההפוכה, להדגיש עוד יותר עד כמה הטענה שלו, היא אכן מסקנה מוכחת בוודאות, והיא לא סתם טענה אפשרית בלבד. ובמקרה כזה לדוגמה, באפשרותך לעשות סוגסטיה ודמיון מודרך ולהשפיע על תת המודע של השומעים, באמצעות זה שאתה תתייחס אל המסקנה החותכת, כאילו היא רק אפשרות בלבד. ואת זה אתה עושה, על ידי זה שאתה מוסיף מילים מסוימות, שגורמות לרעיון להפוך להיות רעיון ... מוכיח איזו הוכחה חותכת, וברצונך להחליש את ההוכחה שלו, אז עליך לומר אז לפי מה שאתה אומר, אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, במקום לומר אנחנו מסיקים או המסקנה היא ש, שזאת צורת דיבור וודאית, במקום זה תאמר אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, המסקנה היא לא מחויבת, אלא רק יש יכולת ואפשרות להסיק כך או אחרת. או לדוגמה עפ מה שאתה אומר, קיימת האפשרות להבין שכך או אחרת. ... את הוודאות שיש בהוכחה. או לדוגמה לפי מה שאמרת, אפשר להבין שכך או אחרת. דהיינו, במקום אני מבין מובן שכך או אחרת, אתה מחליש את הרעיון, שזה רק אפשר להבין את המסקנה, אך המסקנה היא רק אפשרית ולא מחויבת. או לדוגמה אז לפי מה שאתה מספר, לפי זה אולי אפשר להבין כך או אחרת. כאשר המילה אולי מחלישה עוד ... טוען, שהופכת את ההוכחה המחויבת, לטענה אפשרית בלבד. או לדוגמה לפי מה שאתה אומר, אפשר לטעון ולומר שקרה כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך את ההוכחה, לטענה. דהיינו, המסקנה היא לא מסקנה וודאית, אלא היא רק טענה בלבד. או לדוגמה אתה טוען שאפשר להסיק כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך ההוכחה עצמה, לטענה אישית של ... השומע, וגורם לרעיון להיות הרבה יותר חלש, מאשר מה שהוא באמת. וכנל, צריך לעשות את זה בחוכמה, כדי שלא יראה שזה בצורה גלויה, ואז הצד הנגדי עלול להדגיש עוד יותר, שהמסקנה שלו היא מסקנה מוכחת ולא מסקנה אפשרית בלבד. וכמובן שאת אותו הדבר בדיוק, עושים לכיוון ההפוך, כאשר רוצים לחזק רעיון כלשהו. זא שכאשר אתה מציג מסקנה שהיא רק אפשרית בלבד, אם אתה רוצה לשכנע את השומעים, אז עליך להיזהר ולהישמר שלא להתייחס אל הרעיון כאל רעיון אפשרי בלבד, ...
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3
... את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאחשוב שאני לא שווה כלום על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 ... את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאנשים לא יעריכו אותי. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - ... את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני פחות טוב מאחרים על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - ... את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני מאכזב את עצמי על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 - האם ... את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני אאכזב את ההורים שלי על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: שאלה 1 ... את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני יאבד את הביטחון העצמי שלי על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות הבאות: ... כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בבחינה + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בבחינה. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות ... כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בבחינה + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בבחינה. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול את השאלות ...
פחד מכישלון בלימודים / חרדה מכישלון בלימודים / פחד להיכשל בלימודים / חרדת כישלון בלימודים - איך לטפל בפחד מכישלון בלימודים, מפחד להיכשל בלימודים, איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים, לא רוצה להיכשל בלימודים, חושש מכישלון בלימודים, טיפול בלחץ מכישלון בלימודים, להתגבר על דאגה מכישלון בלימודים, לשלוט בלחץ בלימודים - הדרכה למטפלים / תיאור מקרה טיפולי @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 2
... שנכשלתי עד עכשיו המון בלימודים, זה אומר שזה יחזור על עצמו אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל ... בדברים זה שאני תמיד נכשל בדברים, יגרום לכך שאכשל גם עכשיו אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל ... מאוד קשים מאחר שהלימודים מאוד קשים, זה אומר שאכשל בלימודים אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל ... לא אצליח במבחנים אם לא אצליח במבחנים, לא אצליח בלימודים אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל ... אני רוצה שיאהבו אותי ואני לא רוצה שלא יאהבו אותי אם לא יאהבו אותי יהיה לי רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ... אשנא את עצמי אני לא רוצה לשנוא את עצמי אני חושב שאם אשנא את עצמי יהיה לי רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ... רוצה להיות בטוח שלא יצא ממני כלום אם אהיה בטוח שלא יצא ממני כלום, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ...
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... עקיף הוא שאנשים בדרך כלל פחות מתנגדים לו, כיוון שהם לא מרגישים שהכריחו אותם, אלא שהם בעצמם הגיעו למסקנה הרצויה. איך בדיוק עובד שכנוע עקיף? ... תצביעו לנו, או להשתמש בשכנוע עקיף ולומר: מאוד רע במדינה. האדם ששומע שרע במדינה עשוי בעצמו להגיע למסקנה שכדאי להחליף את ההנהגה, ולכן יצביע לאופוזיציה. במקרה זה, המפלגה השתמשה בשכנוע עקיף - לא אמרה ישירות תצביעו לנו, אלא גרמה לאנשים להגיע למסקנה זו בעצמם. איך ליישם שכנוע עקיף בצורה ... תראה איך אנשים עשירים חיים טוב, לאחר מכן לומר לו: גם אתה ראוי לחיות טוב, וכך לגרום לו להגיע לבד למסקנה שרע לו ולשאוף להחליף את מי שאחראי על ... מאמין, מה חשוב לו ומה לא. לאחר מכן, אפשר להבין מהן ההנחות שאם אותו אדם יחשוב עליהן, הוא יגיע לבד למסקנה הרצויה. למה חשוב לבדוק את ההנחות של ... הוא מבין טוב יותר איך עובד מנגנון המחשבה שלו ושל אחרים. יש גם לבדוק אם ההנחות שלו מחייבות את המסקנה או רק מאפשרות אותה. לפעמים אנשים ... חשוב תמיד לשאול האם הרעיון שאתה מאמין בו מחייב אותך לחשוב בדרך מסוימת, או שאולי אפשר להגיע ממנו למסקנות שונות. כיצד לזהות מסרים סמויים ולחשוב ... כדאי לחשוב למה הוא סיפר אותו, מה המסר הסמוי שנמצא מאחורי הסיפור, והאם בכלל הסיפור מחייב להסיק מסקנה כלשהי. כך, אדם יכול להגן על עצמו מפני ... בן אדם צריך לשאול את עצמו האם זה שאני מניח את הנחת היסוד 1,2,3,4,5 האם זה מחייב אותי להסיק את המסקנה שהסקתי או לא מחייב אותי? אם זה מחייב ... אצל הבן אדם השני זה לא עובד ואז הבן אדם אומר לעצמו רגע אבל מה אם אני חושב ככה וזה גרם לי להסיק את המסקנה הזאת והזאת, למה הבן אדם השני למרות שהוא חושב ככה אז זה לא גורם לו להסיק את המסקנה הזאת שרציתי שהוא יסיק?, תשובה כי הנחת היסוד שחשבת שהובילה אותך למסקנה הנחת היסוד הזאת לא חייבה אותך להגיע למסקנה או היא בפני עצמה לא הכריחה אותך להגיע למסקנה שאותה חשבת היא רק אפשרה לך, היא רק עזרה לך רק הייתה חלק ממשהו שגרם לך להסיק את המסקנה. ולכן אני מחדד עוד פעם בן אדם לוקח את ... בטוח ב100% שהוא יכול לקחת את הנחות היסוד האלה ולהלביש אותם על מישהו אחר והוא יגיע בדיוק לאותה מסקנה שהוא הגיע, אוקי מה שהוא צריך לעשות זה לשאול את עצמו האם הנחות היסוד האלה מחייבות את מי שחושב אותן להסיק את המסקנה הזאת, האם יכול להיות שאם בן אדם אחד בעולם שיניח את אותן הנחות יסוד ויגיע למסקנה אחרת?, לפעמים התשובה תהיה לא, מי שמניח את הנחות היסוד האלה מחויב ב100% אחוז להסיק את המסקנה הזאת והזאת. במקרה כזה זה אומר שאם אתה רוצה לגרום למישהו להסיק איזו מסקנה אתה יכול לקחת את הנחות היסוד האלה לשכנע אותו בהנחות היסוד האלה והוא יסיק את המסקנה. יחד עם זאת יש מצבים שבהם הוא יגיד לא, למרות שאני חושב את זה ואת זה וזה הוביל אותי למסקנה כזאת וכזאת זה לא מחויב שגם בן אדם אחר שיחשוב את המחשבות האלה שגם הוא יסיק את המסקנה הזאת אולי הוא יסיק מסקנה אחרת, ואז צריך לקלוט רגע אבל למה שהוא ... שלא רלוונטית לגביו, אולי איזו הנחת יסוד מסוימת אפשר לפרש אותה בכמה דרכים, אולי אפשר להסיק ממנה כמה מסקנות וכו. בשורה התחתונה ככל שבן אדם לוקח יותר מסקנות שהוא בכבודו ובעצמו חושב שהן נכונות ... הוא חושב ככה? כי ככה וככה. ולמה הוא חושב ככה זה שהוא חושב את זה ואת זה, זה מחייב אותו להסיק את המסקנה הזאת, מה אין לו בחירה חופשית הוא לא ... אומר התוצאה הזאת יש סיבות כאלה ואחרות שיכולות להוביל אליה, בוא נשכנע אותו בסיבות האלה ונוביל אותו למסקנה הזאת והזאת. אוקי כל מה שדיברתי עד ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... שליליות לא גורמות למוח להימנע מהן, אלא להדגיש את הפעולה שהיא מנסה למנוע. מסקנות ההסבר של אליעד מראה כיצד השימוש ... לא עובד מולו? אל תסתכלו לו על האצבע. נכון שאתם מסתכלים? אז המילה לא לא עובדת. מסקנה , המילה לא לא עובדת כי בלתי אפשרי ... אומר לו תקשיב, זכותך לחשוב אחרת. יש זאת האמת ויש אני חושב וזה. ש: נו אז מה המסקנות? אליעד: כי אתה רוצה לשכנע אותו. אם ... על העט? את רואה אותו? ש: אני הסתכלתי, כן. אליעד: אל תראי אותו, את רואה אותו? מסקנה המילה אל לא אפקטיבית. המוח לא תופס ... מישהו הבין את ההוכחה? הוכחה, עובדה, הנה אמרתי לך את המילה לא קרה כן, הגעתי למסקנה המוח שלך לא תופס את המילה לא. ש: ... אתה רואה אתה לא דופק אותו ואם אני אגיד לך תדפוק את הראש בקיר גם לא עובד, מסקנה, המוח לא תופס את המילה כן. זה משהו ... אחר. בכל מקרה בפשטות, הוא לקח מקרה פרטי, אמר אתה רואה? המילה לא לא עובדת. מסקנה, המוח לא מעבד את המילה לא. מזה ...
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
... להגיע משום מקום שנמצא מחוץ לאני. התשובות כולן מגיעות מתוך האני של האדם. מסקנה : התשובה לכל השאלות האפשריות נמצאת בתוך האני. האני של האדם מכיל בתוכו כל תשובה שהאדם יוכל אי פעם לדעת אותה. מסקנה: אם יבין האדם את מהות האני בשלמות, הרי שממילא הוא יודע את כל התשובות לכל השאלות. אם האדם מבין את מהות האני שמכיל את כל התשובות ושממנו באות כל התשובות, הרי שממילא יש לו תשובות לכל השאלות. מסקנה מעשית: על האדם לשבת ולחקור עם עצמו את משמעות האני שלו. על האדם לנסות להבין את מהות האני שלו. הבנת מהות האני = מימוש הפוטנציאל השכלי האישי של ... בכל רגע את כל הדברים כולם. מהותה של המציאות ממלאת את כל הדברים כולם. מסקנה: מהותו של האני = מהותה של המציאות = מהותם של כל הדברים כולם. מאחר שכל דבר שקיים המציאות מהווה אותו, ממילא כל דבר שקיים מהותו היא מהותה של ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 12 - האם לכל מוגבל יש מגביל עד המגביל הראשון שאינו מוגבל?! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... גם: האם הבורא בכלל היה מוכרח לברוא את העולם, או שמא הוא היה יכול שלא לברוא אותו? מסקנה: או שהבורא לא ברא את העולם, או שהבורא הוגבל לברוא את העולם בכלל, ודווקא כפי מה שהוא בפרט. הוכחה 3: רצונו של הבורא, מעיד על מגבלתו של הבורא. הסבר: הבורא מוכרח ... השונה ממנו. ברגע שהבורא מוגדר כבלתי מוגבל, הרי שהוא מוגבל על ידי ההגדרה של עצמו. מסקנה: גם בורא בלתי מוגבל הוא מוגבל בצורה כלשהי, ואם כן מי הגביל אותו?! הוכחה בכיוון הנגדי: כל דבר בעולם הוא אינו מוגבל, אלא יכול להיות מה שהוא. וכדי שדבר לא יהיה ... לשולחן לא להיות מוגבל להיות עץ, אלא מאפשר לו להיות בלתי מוגבל ולהיות גם שולחן כנל. מסקנה : לכל בלתי מוגבל יש מאפשר, דהיינו, גורם שמאפשר לו להיות מה שהוא ולא משהו אחר. ואכ גם אם נאמר שאלוהים הוא אינו מוגבל, הרי שחייב להיות גורם אחר שקדם לו שמאפשר לו ... כל דבר אחר שהוא לא. ולכן, כל דבר בעולם, מסוגל להיות מה שהוא כפי מה שהוא ולא אחרת. מסקנה: כל דבר בעולם הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל. מוגבל להיות מה שהוא. לא מוגבל ולא מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא אינו הוא. ומכאן נוכיח, כי גם הבורא הוא כנראה מוגבל ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
... רוצה את זה, אם היא תגיד לך לא אין בזה אפילו טיפה אחת של אמת. ש: זה מה שהיא אומרת. אליעד: תגיד בסדר אוקי, מסקנה אם את אומרת שמופיעות לך בראש מחשבות שאין בהם אפילו טיפה אחת של אמת מסקנה את שקרנית, נכון יפה היא תגיד תראה אני שקרנית ואני צריכה לטפל בזה, יפה ... אם תחליטי שאת לא משקרת יותר בכלום גם המחשבה הזאת תלך זאת העסקת חבילה, אם את בטוחה שהמחשבה הזאת היא שקר מסקנה אם אתה תחשוב מחשבות שהם רק אמת משאר התחומים גם המחשבה הזאת תעוף, תגיד ... אומר לא זאת לא האמת, אין בעיה אתה בטוח שזאת לא האמת?, כן, אתה בטוח שאין בזה אפילו טיפה אמת?, כן אוקי מסקנה אתה צריך להרגיל את עצמך בכל שאר תחומי החיים לא לשקר בכלל, אתה אומר לה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסקנה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסקנה, איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, אימון אישי להצלחה, ייעוץ טיפולי בתחום מסקנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5151 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 01:17:52 - wesi1