אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תצפיות ✔הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
איך להסיק מסקנות על בסיס ניסיון או היגיון?

כיצד אדם לומד בחיים? האם באמצעות ניסיון אישי, ניסיון של אחרים או דרך ההיגיון? אליעד מסביר את היתרונות והחסרונות של כל שיטה ומציע איך להימנע ממסקנות שגויות.

מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך?

למידה מהניסיון של עצמך מתבצעת כאשר אתה מבצע פעולה כלשהי ומקבל תוצאה. לדוגמה, אם אדם מכניס את ידו לאש ונפגע, הוא ילמד להימנע מכך. החוויה האישית מלמדת אותו לא לחזור על הטעות הזו. עם זאת, יש למידה מהניסיון רק אם פעולה מסוימת מביאה לתוצאה חוזרת ועקבית. לדוגמה, אם אדם זכה בהגרלת לוטו, לא ניתן להסיק מהניסיון איזה מספרים עליו למלא בפעם הבאה, מכיוון שהזכייה הייתה מקרית ולא נבעה מחוקיות קבועה. לכן, כדי ללמוד מהניסיון, יש לזהות תבניות חוזרות.

מה זה ללמוד מניסיון של אחרים?

למידה מניסיון של אחרים מאפשרת חיסכון בטעויות. לדוגמה, אם אדם ראה מישהו רץ לכביש ונפגע בתאונה, הוא יימנע מלעשות את אותו הדבר. היתרון בשיטה זו הוא שאין צורך לחוות את הכאב או התוצאה בעצמך, אך יש בעיה בכך שהניסיון של אחרים לא תמיד מתאים לכל אחד. לדוגמה, אם מישהו הצליח בדיאטה מסוימת, לא תמיד ניתן להניח שזו תהיה המתאימה גם לנו, משום שיכולים להיות גורמים נוספים שלא נלקחו בחשבון.

הבעייתיות בלמידה מהניסיון

הניסיון חשוב, אך יש לו מגבלות. ישנם כמה בעיות עיקריות בלמידה מניסיון:
  • חוסר בניסיון מספק:

    לפעמים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם ביצע פעולה שלוש פעמים והגיע לאותה תוצאה, זה לא בהכרח מעיד על חוקיות.
  • השפעה של זמן:

    דברים יכולים להיראות חיוביים בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הם מזיקים. למשל, אדם עם סוכרת ששותה קולה כשמרגיש עייף יכול להרגיש טוב מיידית, אך בטווח הארוך יפגע בבריאותו.
  • השפעה של נסיבות:

    לא כל ניסיון מתאים לכל מצב. לדוגמה, השקעה בבורסה עשויה להיות רווחית בשנה מסוימת, אך לא בהכרח תוביל לרווח תמיד.
למה עדיף ללמוד מההיגיון?

בעוד שלמידה מהניסיון יכולה להיות מוגבלת, הבנת ההיגיון שמאחורי פעולה מסוימת יכולה להוביל למסקנות מדויקות יותר. הבנת הסיבה מאחורי פעולה מסוימת מספקת בסיס טוב יותר לקבלת החלטות. לדוגמה, אם אדם מבין כיצד סוכר משפיע על הגוף, הוא יידע מדוע קולה עוזרת לו באופן זמני אך מזיקה בטווח הארוך.

סוגי היגיון

ישנם מספר סוגי היגיון:
  • היגיון המבוסס על תצפיות:

    כאן אנו מבינים חוקיות על בסיס חזרות של מקרים.
  • היגיון לוגי:

    מסקנות המתקבלות על בסיס חוקים לוגיים, כמו מתמטיקה או פיזיקה.
  • היגיון מוחלט:

    מסקנה שהיא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או תצפיות, אלא מתוך מבנה החשיבה עצמו.
סיכום

לימוד מהניסיון הוא כלי חשוב, אך יש לו מגבלות רבות. ניסיון אישי מוגבל על ידי מספר המקרים והזמן. למידה מניסיון של אחרים מועילה אך לא תמיד מתאימה לכל מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת להגיע למסקנות עקביות ועמידות יותר לאורך זמן.

לפני שמסיקים מסקנה, יש לוודא שהיא מבוססת על הבנת ההיגיון ולא רק על ניסיון. הבנת ההיגיון תעזור לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות בטווח הארוך.
ללמוד מהניסיון מול ללמוד מההיגיון

במהלך החיים, כל אדם לומד דברים שונים בדרכים שונות. ניתן ללמוד דרך הניסיון האישי, דרך הניסיון של אחרים, או דרך ההיגיון. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות, ולכל אחת יש את המקומות שבהם היא מתאימה יותר או פחות. נעמיק בהבנה של כל אחת מהדרכים ונבין מהי הדרך היעילה ביותר ללמידה.

ללמוד מהניסיון של עצמך

כאשר אדם מתנסה בפעולה כלשהי ומקבל תוצאה מסוימת, הוא לומד מכך. לדוגמה, אם אדם מכניס את ידו לאש והיא נשרפת, הוא מבין שלא כדאי לו לעשות זאת שוב. החוויה האישית שלו לימדה אותו שיעור משמעותי, ולכן הוא זוכר לא לחזור על אותה טעות.

אך כאן עולה שאלה: האם כל ניסיון מאפשר לנו ללמוד משהו משמעותי? לדוגמה, אם אדם מילא מספרים בהגרלת לוטו וזכה, האם הוא יכול להסיק מהניסיון איזה מספרים עליו למלא בפעם הבאה? ברור שלא, כיוון שהזכייה הייתה מקרית ואין חוקיות קבועה מאחוריה. כדי שנוכל ללמוד מהניסיון, עלינו להבחין בתבניות חוזרות - כלומר, אם בכל פעם שנבצע פעולה מסוימת נקבל תוצאה דומה, נוכל להסיק שיש קשר סיבתי ביניהם.

ללמוד מהניסיון של אחרים

דרך נוספת ללמוד היא באמצעות צפייה באחרים ולמידה מהתוצאות שלהם. לדוגמה, אם אדם רואה מישהו רץ לכביש ונפגע בתאונה, הוא מבין שעליו להימנע מכך. כאן אין צורך שהאדם יחווה את הכאב בעצמו כדי ללמוד את הלקח.

לימוד מהניסיון של אחרים חוסך טעויות וכאב אישי, אך יש בעיה משמעותית בשיטה הזו: לא תמיד ניתן לדעת אם הניסיון של מישהו אחר תקף גם לנו. יכול להיות שמישהו הצליח בדיאטה מסוימת, אך האם זה אומר שאותה דיאטה תתאים גם לנו? ייתכן שיש גורמים נוספים שלא לקחנו בחשבון, ולכן למידה מניסיונם של אחרים אינה תמיד מספיקה.

הבעייתיות בלמידה מניסיון

בעוד שניסיון מספק לנו מידע רב, הוא גם עלול להטעות אותנו. כמה בעיות עיקריות קיימות בלימוד מהניסיון:
  • חוסר בניסיון מספק - לעיתים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם עשה משהו שלוש פעמים וקיבל את אותה תוצאה, זה לא בהכרח אומר שכך זה תמיד יהיה.
  • השפעה של זמן - יש דברים שנראים חיוביים בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הם מזיקים. למשל, אדם עם סוכרת ששותה משקה ממותק כשהוא מרגיש עייפות עשוי להרגיש טוב בטווח המיידי, אך בטווח הארוך זה יפגע בבריאותו.
  • השפעה של נסיבות - לא כל ניסיון מתאים לכל מצב. לדוגמה, ייתכן שמישהו הרוויח כסף בבורסה בשנה מסוימת, אך זה לא אומר שהשקעה זהירה תניב רווח תמיד.
למה עדיף ללמוד מההיגיון?

במקום להסתמך רק על הניסיון, עדיף להבין את ההיגיון שמאחורי הדברים. כאשר אנו מבינים את הסיבה האמיתית לכך שמשהו עובד או לא עובד, יש לנו בסיס טוב יותר לקבלת החלטות. לדוגמה, אם אדם מבין כיצד משפיע סוכר על הגוף, הוא יוכל לדעת מדוע קולה עוזרת לו זמנית אך מזיקה בטווח הארוך.

כאשר לומדים מההיגיון, ניתן להגיע למסקנות מדויקות יותר, מכיוון שהן אינן תלויות במספר מוגבל של תצפיות. הבנת ההיגיון מאפשרת לנו להסביר דברים בצורה עקבית ולצפות מה יקרה בעתיד.

סוגי היגיון

ישנם כמה סוגים של היגיון:
  • היגיון המבוסס על תצפיות

    - כאן אנו מבינים חוקיות מסוימת על בסיס הרבה מאוד מקרים שחזרו על עצמם.
  • היגיון לוגי

    - כאשר אנו מסיקים מסקנות על בסיס חוקים לוגיים שאינם משתנים, כמו מתמטיקה וחוקי הפיזיקה.
  • היגיון מוחלט

    - כאשר מסקנה היא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או בתצפיות, אלא מתוך מבנה החשיבה עצמו.
סיכום

למידה מהניסיון היא דרך טובה לצבור ידע, אך יש לה מגבלות רבות. ניסיון אישי מוגבל על ידי זמן, נסיבות, ומספר המקרים שבהם נתקלנו. ניסיון של אחרים מועיל, אך לא תמיד תקף לכל מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת לנו להגיע למסקנות חזקות יותר ועמידות לאורך זמן.

לכן, בכל פעם שמסיקים מסקנה, רצוי לבדוק אם היא מבוססת על ניסיון בלבד, או שהיא נובעת מהבנה עמוקה של ההיגיון. הבנה זו תסייע לנו לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות שעלולות לפגוע בנו בטווח הארוך.
האם אפשר ללמוד מניסיון? מה זה להבין את ההיגיון של הניסיון? מחקרים מדעיים, תצפיות מדעיות, איך ללמוד מהניסיון של עצמך? איך ללמוד מניסיונם של אחרים? תהליכי למידה, תהליכי הסקת מסקנות, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, דיאטה קטוגנית, אין מספיק תצפיות, בעיתיות בלמידה מניסיון, סוגים של היגיון, עצות מבוססות ניסיון, עצות מבוססות היגיון, מה זה ללמוד מניסיון של אחרים? מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? התנסות עצמית, התנסות אישית, הסקת מסקנות לוגיות, איך לנתח תצפיות? לוגיקה והסקת מסקנות, איך לא להסיק מסקנות שגויות? איך לא להסיק מסקנות לא נכונות? איך לא לטעות בהסקת מסקנות? איך להסיק מסקנות נכונות? איך להגיע למסקנות נכונות? איך לנתח סיבתיות? האם יש מספיק תצפיות? תצפיות לאורך זמן, הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, מסקנה שגויה, מסקנה נכונה, מסקנה לא נכונה
טיפול בהתמכרות אכילת מתוקים זהיר להסיק מסקנות סיבה ותוצאה לנתח נתונים מוגבל ניסיון אישי סיבות חשיבה לוגית להימנע מטעויות איך להסיק מסקנות איך להסיק מסקנות נכונות איך ללמוד איך ללמוד מהניסיון איך ללמוד מניסיון איך לנתח איך לנתח נתונים היגיון הסקת מסקנות הסקת מסקנות על בסיס תצפיות חשיבה חשיבה לוגית להסיק מסקנות להסיק מסקנות נכונות לוגיקה לימוד מנסיון ללמוד ללמוד מההיגיון ללמוד מהיגיון ללמוד מהניסיון ללמוד מניסיון ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון למידה לנתח לנתח נתונים מה זה ללמוד מההיגיון מה רע בללמוד מהניסיון ממי ללמוד מסקנה מסקנות ניסיון ניסיון אישי תהליך תהליך הסקת מסקנות תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי תהליכים תצפיות תצפית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
... מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית מה ההבדל בין מחקר מדעי למחקר ארכיאולוגי? ההבדל בין מחקר מדעי למחקר ארכיאולוגי טמון בכך שלימודי ארכיאולוגיה מבוססים על תצפיות שנעשות בשטח, בעוד שמחקר מדעי יכול להגיע למסקנות שקשורות לעקרונות לוגיים שאין להם קשר ישיר לתצפיות הפיזיות. בהסבר זה, אליעד מסביר כיצד המסקנות במחקר מדעי מבוססות על חוקים ומתודולוגיות מדעיות שנעשות על פי תצפיות שנעשו, ולא על הסכמות שמבוססות על שיפוט סובייקטיבי. אליעד מסביר דוגמה שמבהירה את ההבדל: המחקר המדעי נשען על עקרונות מתודולוגיים שנעשו מתוך תצפיות מדעיות מחמירות, ואילו מחקר ארכיאולוגי מתבצע על פי ממצאים שמצביעים על השערות שמניחים ארכיאולוגים על סמך חפירות, חוקים ותיאוריה ארכיאולוגית. איך תיאוריה מדעית יכולה להתפתח? בהמשך, אליעד מדבר על תיאוריה מדעית שמבוססת על תצפיות ואירועים שנמדדים. הוא מבהיר שבאמצעות מדידה ושקלול תצפיות, מדענים יכולים להגיע למסקנות שמבססות תיאוריה מדעית. אולם, מה שמייחד את התיאוריה המדעית הוא שהיא לא הוכחה מוחלטת, אלא הוכחה יחסית. הכוונה היא שמסקנה מדעית תמיד נשארת ניתנת לשינוי ככל שמתקבלות תצפיות חדשות שיכולות לשנות את התמונה. מהי הוכחה לוגית ואיך היא שונה מהוכחה מדעית? ההבדל בין הוכחה לוגית להוכחה מדעית ... הוא לא יכול להיכנס לחדר בגודלו. לעומת זאת, הוכחה מדעית עשויה להיות יחסית ואינה בהכרח מוחלטת. מהן המסקנות הנובעות מתצפיות? כאשר אנחנו בודקים תיאוריה מדעית או מסקנה ארכיאולוגית, צריך להבחין אם התוצאה היא תוצאה של תצפיות פיזיות (כמו תצפית שטחית, ניתוח של ממצאים ארכיאולוגיים) או שהיא תוצאה של חישוביות או חוקים אובייקטיביים. אליעד מציין דוגמה שבה אדם נמצא ... שנכונות גם אם לא ראה או חווה את החוויות בעצמו, זאת בהנחה שהמסקנה מתבססת על חוקים אובייקטיביים ולא על תצפיות חיצוניות בלבד. האם תמיד אפשר להגיע למסקנות מוחלטות במדע? הנושא של מסקנות מוחלטות הוא עניין מרכזי בהרצאה. אליעד טוען ... תמיד נותרות יחסיות, לא מוחלטות. לדוגמה, כאשר אתה אומר העולם קיים 14 מיליארד שנה, יש תיאוריה שמתבססת על מדידות ותצפיות, אך אין הוכחה מוחלטת שמדבר על כך באופן מתמטי. הכוחות המדעיים משקפים את התצפיות בלבד, ואין שום אפשרות להוכיח את הדבר בצורה מוחלטת. האם נוכל להבין את העולם מבלי להסתמך על תצפיות? אליעד מסביר גם את ההיבט הפילוסופי של העניין - האם אנחנו יכולים להסתמך רק על תיאוריה אובייקטיבית, או האם התצפיות החיצוניות תמיד משפיעות על השיפוט שלנו. הוא טוען שבניגוד למדע, שבו הוכחות נבדקות על פי מבנים מדעיים מוגדרים, בפילוסופיה ... נבדקות גם בלי התנסות פיזית ישירה. איך נבחין בין מחקרים שנעשים על פי היגיון לעומת כאלה שנעשים על פי תצפיות? אליעד מציין את ההבדל בין חקירות שעוסקות בשאלות של היגיון לבין אלו שמתבססות על תצפיות חיצוניות. כלומר, המחקרים הארגוניים וההיסטוריים מבוססים יותר על חוקים או רגולציות שנמצאות בתוך המערכת המדעית הקיימת, בעוד שמחקרים מדעיים ... ארכיאולוגי? מהי הוכחה לוגית? האם תמיד אפשר להגיע למסקנות מוחלטות במדע? האם נוכל להבין את העולם מבלי להסתמך על תצפיות? האם כל השאלות יכולות לקבל תשובות מוחלטות?
רמות של וודאות, ספק וודאי, אמונה במדע, הסתברות מדעית, מחקרים מדעיים, גיל העולם, היווצרות היקום, תזונה קטוגנית, תצפיות מדעיות, הסתברות מדעית, הסתברות סטטיסטית, מחקר מדעי, מחקר סטטיסטי, דיאטה קטוגנית
רמות של וודאות, ספק וודאי, אמונה במדע, הסתברות מדעית, מחקרים מדעיים, גיל העולם, היווצרות היקום, תזונה קטוגנית, תצפיות מדעיות, הסתברות מדעית, הסתברות סטטיסטית, מחקר מדעי, מחקר סטטיסטי, דיאטה קטוגנית
רמות של וודאות, ספק וודאי, אמונה במדע, הסתברות מדעית, מחקרים מדעיים, גיל העולם, היווצרות היקום, תזונה קטוגנית, תצפיות מדעיות, הסתברות מדעית, הסתברות סטטיסטית, מחקר מדעי, מחקר סטטיסטי, דיאטה קטוגנית מהן רמות הוודאות והספק ואיך הן משפיעות על ... החוקים הפיזיקליים שהיו נכונים אז, עדיין נכונים היום. בהמשך, אליעד עובר לנושא של תזונה קטוגנית, ומתאר את הקשר שבין תצפיות מדעיות ותוצאות לא תמיד ברורות מהן. הוא מציין כי המחקרים שבדקו את יתרונותיה של הדיאטה הקטוגנית לא תמיד מספקים ... זה לא בהכרח אומר שהמסקנות נכונות, כיוון שתיאוריה מדעית יכולה להיות נכונה רק בהנחה שהנתונים שנמדדו נכונים ושלא שגינו בתצפיות. כיצד ספק, מדע ואמונה משפיעים על הבחירות בחיי היום - יום? ההרצאה של אליעד כהן מספקת תובנות עמוקות על ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה ... ידיעה ישירה (לוגית) - הבנה דרך מחשבה, הסקת מסקנות, היגיון ומתמטיקה. ידיעה עקיפה (ניסיון) - הבנה המבוססת על ניסוי ותצפית ישירה. לדוגמה, אדם שרוצה לדעת מה קורה בחלל החיצון יכול לנסוע לשם ולראות בעצמו, או לחילופין, יכול להבין זאת ... בודקים קבוצות שונות של אנשים כדי להסיק מסקנות, למשל על ירידה במשקל. גם כאשר המחקר המדעי מתבסס על ניסוי ותצפית, התוצאות אינן בהכרח נכונות, מכיוון שהניסיון אינו מאפשר ודאות מוחלטת. תמיד קיימת אפשרות לטעות, ולכן הניסיון כשלעצמו אינו מקור ...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 6
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 6
... אותה, תמיד תהיה נכונה בכל מקום ובכל זמן. כל מה שאנו רואים כהכרחי הוא בעצם רק תוצאה של כמות התצפיות שהאדם עשה. מהם המגבלות בהבנת סיבתיות בחוקי הטבע? החוקיות של העולם, כפי שהיא נתפסת על ידי האדם, מבוססת על ... אף אחד לא יכול באמת לדעת בוודאות מה קורה ברגעים אחרים, במקומות אחרים. גם אם יש לך את כל התצפיות בעולם, אתה לא יכול להבטיח שהן יכוסו את כל המציאות. לכן, תודעת האדם היא רק חלק מהתמונה הרחבה, שהיא ... שקורה בעקבות משהו אחר - הוא לא בהכרח חוק. כל מה שהאדם תופס כחוק הוא בעצם רק רצף של תצפיות, והוא לא אומר דבר על המציאות האמיתית. אם האדם תופס את הדברים כרצף של סיבות ותוצאות, הוא עשוי לחשוב ... אין סופיות, אבל האדם חושב שיש חוקי טבע, למשל האש שורפת את הנייר, אבל חוקי הטבע נוצרו בגלל כמות התצפיות של האדם. האדם רואה שתמיד האש שורפת את הנייר, ולכן הוא אומר שזה חוק שהאש שורפת את הנייר, אבל ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
... שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה, מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן מוחלטות. הוא טוען שכדי להשיג ודאות גבוהה יותר לגבי המציאות, על האדם לנסות לבסס את תפיסתו על טיעונים לוגיים, פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות, משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או חלקיים. האם ניתן להגיע לידע מוחלט? אליעד מדגיש שאין שום ... ועל הבחירה החופשית שלך. אליעד טוען שהדרך לוודאות כזו צריכה לעבור בחקירה פנימית של תהליכים לוגיים בסיסיים שאינם תלויים בתצפית חיצונית כלל. האם תהליך האבולוציה הוא התפתחות או רק שינוי? אליעד מציע לחשוב מחדש על המושג התפתחות. הוא שואל ...
מבוא ללימוד אימוני כושר ותזונה - ההבדל שבין הידע על תזונה לבין הידע על אימוני הכושר, איזו תזונה הכי בריאה? איזה תרגיל הכי מומלץ? מה בין לימודי תזונה לבין לימודי אימוני כושר? על מה יש הסכמה ועל מה אין? דיאטה
מבוא ללימוד אימוני כושר ותזונה - ההבדל שבין הידע על תזונה לבין הידע על אימוני הכושר, איזו תזונה הכי בריאה? איזה תרגיל הכי מומלץ? מה בין לימודי תזונה לבין לימודי אימוני כושר? על מה יש הסכמה ועל מה אין? דיאטה
... שומן (תזונה קטוגנית), ואילו אחרים סבורים ששומנים מזיקים. הסיבה המרכזית לחוסר ההסכמה היא שתזונה מבוססת בעיקר על ניסיונות ומחקרים תצפיתיים. המנגנונים המדויקים של איך המזון משפיע על הגוף עדיין לא מובנים באופן מלא. לדוגמה, המחלוקת סביב שאלת הצורך של המוח בסוכר אינה נובעת מתוך היגיון ברור, אלא מתבססת בעיקר על ניסיון ומחקרים תצפיתיים. אין דרך להוכיח את הטענות הללו מבחינה לוגית באופן מוחלט, ולכן תמיד יישאר מקום לוויכוח ולהבדלי דעות. האם כל ... על מה מתבסס כל מידע שמקבלים בתחום הכושר והתזונה. חשוב לשאול האם המידע נשען על היגיון, על מחקרים, על תצפיות או על ניסיון אישי. צריך לבחון גם עד כמה המידע מוסכם בקהילה המדעית והאם הוא מתאים באופן אישי לאדם. ...
מחקר מדעי, מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית
מחקר מדעי, מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית
... מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית מה גברים אוהבים? האם קיים אידיאל יופי מדעי? הסיכום הבא מתבסס על תוכן מפורט מהרצאה של אליעד כהן, ... דוגמה פשוטה של הדלקת אור: אם כל פעם שאתה לוחץ על מתג האור הוא נדלק, אתה יכול לסמוך על התצפית הזו. עם זאת, במחקרים חברתיים, כמו שאלת אידיאל היופי, הדבר הרבה יותר מורכב. זה שהרוב בחרו בתמונה מסוימת לא ... מדוע תוצאה מסוימת חוזרת על עצמה ואינה יכולה להיות אחרת, אך במחקרים מסוג זה, אין הסבר כזה. יש רק תצפית פשוטה, שאינה מלמדת אותנו בהכרח על העתיד או על האמת האבסולוטית. הוא מדגיש שוב כי תוצאות סטטיסטיות הן בעלות ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... למקום ולצורה מוגדרים. זו תיאוריה מדעית הקשורה לפיזיקה קוונטית, שלפיה כל החלקיקים נמצאים במצב לא מוגדר עד שיש עליהם תצפית. הדוגמה שניתנה היא הסתכלות על קיר: כשהאדם מביט בקיר, הוא רואה קיר אחד מוגדר. אבל ברגע שהוא מפסיק להסתכל, ... נוצר עכשיו, אז איך הוא נוצר עכשיו? היה צריך לקרות משהו בעבר כדי שהוא יוצר, אז מה שהם טוענים שהתצפית של האדם בהווה יוצרת את האירועים בעבר, זה מה שהסברתי לך שגם העבר נוצר עכשיו. עכשיו את למשל מסתכלת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תצפיות, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תצפיות, איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, יועץ טיפולי, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושאי תצפיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6719 שניות - עכשיו 30_08_2025 השעה 21:49:20 - wesi1