אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מסקנה ✔תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
איך מתבצע תהליך של הסקת מסקנות לוגיות?

תהליך של הסקת מסקנות לוגיות כולל בדיקת ההנחות, הכללים והמשמעויות שעומדות מאחורי כל טענה וכל מקרה פרטני. אליעד כהן מדגים את התהליך באמצעות הדוגמה: "אם כל בני האדם הם בני תמותה, ומשה הוא בן אדם, האם משה חייב להיות בן תמותה?" לכאורה התשובה היא שכן, מכיוון שלפי ההיגיון הפשוט, אם הגדרנו שכל בני האדם מתים ומשה הוא אדם, אזי בהכרח משה ימות. אך אליעד מדגיש נקודה חשובה: התוקף של ההוכחה הלוגית הזאת תלוי בהגדרות המדויקות של המילים וההנחות שלנו.

מה ההבדל בין ההנחה "רק אדם" לבין "גם אדם" בהסקת מסקנה?

אליעד מסביר שהבעיה מתחילה כאשר לא ברור האם הכלל מתייחס למישהו שהוא רק אדם או למישהו שהוא גם אדם. אם נאמר "כל בני האדם הם בני תמותה", השאלה היא האם הכלל מתייחס אך ורק למי שהוא רק אדם, או שהוא מתייחס גם למישהו שהוא אדם פלוס עוד תכונות אחרות. לדוגמה, אם משה הוא אדם אבל הוא גם אלוהים או ישות על - טבעית, ייתכן שהוא אינו בן תמותה. לכן, המסקנה שמשה חייב למות תהיה תלויה בהבנה המדויקת של ההנחה הראשונה.

מדוע הכללת תכונות נוספות יכולה לשנות את המסקנה?

אליעד מסביר שכשאנחנו אומרים "כל בני האדם", יש שתי אפשרויות להבנת המשפט:
  1. המשפט מתייחס רק למי שהוא אך ורק אדם, בלי תכונות נוספות.
  2. המשפט מתייחס לכל מי שהוא אדם, גם אם יש לו תכונות נוספות אחרות.
למשל, אם ההנחה שלנו היא שכל אדם הוא בן תמותה, אבל משה הוא לא רק אדם אלא יש לו גם תכונה נוספת כמו אלוהות, המסקנה שמשה חייב למות כבר אינה מחויבת. יכול להיות שהוא אדם פלוס אלוהים, למשל, ולכן לא חל עליו הכלל שנאמר על "רק אדם". יוצא מכך, שהוספת תכונות או מאפיינים נוספים לאובייקט משנה לחלוטין את המסקנה הלוגית.

איך אליעד מדגים את הנושא באמצעות דוגמת הרשאות במחשב?

אליעד כהן נותן דוגמה נוספת על הסקת מסקנות לוגיות מעולם המחשבים. למשל, כשיש תיקייה שבתוכה קובץ מסוים, ואנחנו מגדירים שבתוך התיקייה הזאת רק אדם ספציפי (למשל איציק) רשאי לגשת לקובץ. במצב כזה, גם אם הרשאות כלליות היו מאפשרות למישהו אחר לראות את הקובץ, הוא לא יוכל לעשות זאת, כי הכלל הספציפי יותר ("רק איציק יכול") מגביל ומבטל את הכלל הכללי.

זוהי דוגמה לדרך שבה כלל או הגדרה לוגית יכולה להשתנות כאשר אנחנו מוסיפים או משנים את ההקשר או מגדירים במדויק יותר מהו ה"רק" או ה"גם". כך גם בלוגיקה, אם נאמר שכל אובייקט בעל תכונה מסוימת (נגיד "צורה") חייב להיות בעל חיסרון מסוים, אנחנו צריכים לשאול האם זה מתייחס רק לאובייקטים שהם אך ורק "צורה", או שזה כולל גם אובייקטים שהם "צורה ועוד משהו נוסף". מכאן המסקנה הלוגית תשתנה בהתאם לפרשנות זו.

מה ההבדל בין "רק" ל"גם" בהוכחות לוגיות?

המושגים "רק" ו"גם" קריטיים להבנת מסקנות לוגיות, לפי אליעד. כשאנו אומרים "כל מי שיש לו רק תכונה זו", אנו מגבילים את הכלל לקבוצה ספציפית מאוד שאין לה תכונות אחרות. אם האדם הוא אך ורק בעל התכונה המדוברת, המסקנה שלנו ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, אם אומרים "כל מי שיש לו גם את התכונה הזו", הכלל מתרחב לכל מי שיש לו את התכונה הנ"ל, גם אם הוא בעל תכונות נוספות, ואז ההשלכות הלוגיות משתנות.

איך ניתן לזהות הוכחה שגויה בהסקת...
איך להסיק מסקנות תהליך להבדיל להפוך ודאות מוחלטות אובייקט להתייחס למישהו בעיה הבנה מושגים גם רק הוכחה הוכחה שגויה הוכחות הוכחות לוגיות הוכחות מתמטיות הסקת מסקנה הסקת מסקנות יוצא מן הכלל יש יוצא מן הכלל כלל ופרט כלל ללא יוצא מן הכלל להביא הוכחות להוכיח להסיק מסקנה להסיק מסקנות לוגיקה לכל כלל יש יוצא מן הכלל ללא יוצא מן הכלל מסקנה מסקנה לוגית מסקנות שגויה תהליך תהליך הסקת מסקנות תהליכים
NLP / שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון מודרך? רטוריקה
... שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון מודרך? רטוריקה וכאן אבאר עוד ... אנשים וכדי לשכנע אנשים. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את המסקנה שהיא וודאית ומחויבת, למסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד. ועל ידי זה שאתה הופך את המסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד, למסקנה שקיומה הוא מחויב. ואסביר: בתהליך הסקת מסקנות, מוצגים טיעונים שונים וראיות שונות, ומהם האדם מנסה להוכיח טענה כזו או אחרת. ומי שיתבונן יראה, כי יש מסקנות שהן מוכחות בוודאות, ויש מסקנות שהן רק אפשריות בלבד, אך הן אינן מוכחות. דהיינו, כאשר יש לנו עובדות וראיות שקרה דבר כזה או אחר, אז לפעמים אפשר להסיק מכך בוודאות שקרה דבר כזה או אחר. ... וודאית. דהיינו, שהוא מביא הוכחה כלשהי לדבריו, שבטוח בוודאות שהמסקנה שלו היא אכן אמת. ולפעמים אדם מבין הוכחות כלשהן לטענתו, וגם אחרי כל ההוכחות שלו, עדיין הטענה שלו היא רק בגדר של אפשרות בלבד, אך היא אינה מוכחת. וכאן יש ... במקרה כזה, לומר בצורה גלויה שההוכחה שלו היא לא הוכחה חותכת, ושהמסקנה שלו היא רק אפשרית בלבד, זה עלול ליצור בעיה. כי זה עלול ליצור את הפעולה ההפוכה, להדגיש עוד יותר עד כמה הטענה שלו, היא אכן מסקנה מוכחת בוודאות, והיא לא סתם טענה אפשרית בלבד. ובמקרה כזה לדוגמה, באפשרותך לעשות סוגסטיה ודמיון מודרך ולהשפיע על תת המודע של השומעים, באמצעות זה שאתה תתייחס אל המסקנה החותכת, כאילו היא רק אפשרות בלבד. ואת זה אתה עושה, על ידי זה שאתה מוסיף מילים מסוימות, שגורמות לרעיון להפוך להיות רעיון אפשרי, אך לא רעיון מחויב. ... יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, במקום לומר אנחנו מסיקים או המסקנה היא ש, שזאת צורת דיבור וודאית, במקום זה תאמר אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, המסקנה היא לא מחויבת, אלא רק יש יכולת ואפשרות להסיק כך או אחרת. או לדוגמה עפ מה שאתה אומר, קיימת האפשרות להבין שכך או אחרת. דהיינו, זה לא מובן מאליו, אלא רק ... מובן שכך או אחרת, אתה מחליש את הרעיון, שזה רק אפשר להבין את המסקנה, אך המסקנה היא רק אפשרית ולא מחויבת. או לדוגמה אז לפי מה שאתה מספר, לפי זה אולי אפשר להבין כך או אחרת. כאשר המילה אולי מחלישה עוד יותר את העוצמה של ההוכחה. כי זה ... שקרה כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך את ההוכחה, לטענה. דהיינו, המסקנה היא לא מסקנה וודאית, אלא היא רק טענה בלבד. או לדוגמה אתה טוען שאפשר להסיק כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך ההוכחה עצמה, לטענה אישית של זה שטוען אותה, במקום שהיא תוצג ... יראה שזה בצורה גלויה, ואז הצד הנגדי עלול להדגיש עוד יותר, שהמסקנה שלו היא מסקנה מוכחת ולא מסקנה אפשרית בלבד. וכמובן שאת אותו הדבר בדיוק, עושים לכיוון ההפוך, כאשר רוצים לחזק רעיון כלשהו. זא שכאשר אתה מציג מסקנה שהיא רק אפשרית בלבד, אם אתה רוצה לשכנע את השומעים, אז עליך להיזהר ולהישמר שלא להתייחס אל הרעיון כאל רעיון אפשרי בלבד, אלא להציג אותו כאילו הוא עובדה ...
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
... לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים איך אפשר לדעת האם שתי טענות סותרות אחת את השנייה? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לזהות האם שתי טענות סותרות אחת את השנייה, וכיצד לעשות זאת באופן מדויק. ...
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
... מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית איך להסיק מסקנות על בסיס ניסיון או היגיון? כיצד אדם לומד בחיים? ... אליעד מסביר את היתרונות והחסרונות של כל שיטה ומציע איך להימנע ממסקנות שגויות. מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? למידה ... מניסיון: חוסר בניסיון מספק: לפעמים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם ביצע פעולה שלוש פעמים ... להיות מוגבלת, הבנת ההיגיון שמאחורי פעולה מסוימת יכולה להוביל למסקנות מדויקות יותר. הבנת הסיבה מאחורי פעולה מסוימת ... תצפיות: כאן אנו מבינים חוקיות על בסיס חזרות של מקרים. היגיון לוגי: מסקנות המתקבלות על בסיס חוקים לוגיים, כמו מתמטיקה או פיזיקה. היגיון מוחלט: מסקנה שהיא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או תצפיות, ... לכל מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת להגיע למסקנות עקביות ועמידות יותר לאורך זמן. לפני שמסיקים מסקנה, יש לוודא שהיא מבוססת על הבנת ההיגיון ולא רק על ... להבין את ההיגיון של הניסיון? איך ללמוד מניסיון של אחרים? איך להסיק מסקנות נכונות? לוגיקה והסקת מסקנות איך לא להסיק מסקנות שגויות? ללמוד מהניסיון מול ללמוד מההיגיון במהלך ... מהניסיון: חוסר בניסיון מספק - לעיתים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם עשה משהו שלוש פעמים וקיבל ... לו זמנית אך מזיקה בטווח הארוך. כאשר לומדים מההיגיון, ניתן להגיע למסקנות מדויקות יותר, מכיוון שהן אינן תלויות במספר מוגבל ... בסיס הרבה מאוד מקרים שחזרו על עצמם. היגיון לוגי - כאשר אנו מסיקים מסקנות על בסיס חוקים לוגיים שאינם משתנים, כמו מתמטיקה וחוקי הפיזיקה. היגיון מוחלט - כאשר מסקנה היא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או בתצפיות, ... לכל מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת לנו להגיע למסקנות חזקות יותר ועמידות לאורך זמן. לכן, בכל פעם שמסיקים מסקנה, רצוי לבדוק אם היא מבוססת על ניסיון בלבד, או ... של עצמך? איך ללמוד מניסיונם של אחרים? תהליכי למידה, תהליכי הסקת מסקנות, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, דיאטה קטוגנית, ... מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? התנסות עצמית, התנסות אישית, הסקת מסקנות לוגיות, איך לנתח תצפיות? לוגיקה והסקת מסקנות, איך לא להסיק מסקנות שגויות? איך לא להסיק מסקנות לא נכונות? איך לא לטעות בהסקת מסקנות? איך להסיק מסקנות נכונות? איך להגיע למסקנות נכונות? איך לנתח סיבתיות? האם יש מספיק תצפיות? תצפיות לאורך זמן, הסקת מסקנות על בסיס תצפיות,
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3
... שאני לא שווה כלום אני לא רוצה לחשוב שאני לא שווה כלום אם אחשוב שאני לא שווה כלום, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי ... רוצה שאנשים לא יעריכו אותי אני רוצה שאנשים יעריכו אותי יהיה לי רע אם אנשים לא יעריכו אותי אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי ... פחות טוב מאחרים אני רוצה להיות כמו אחרים או יותר טוב מהם אם אהיה פחות טוב מאחרים, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי ... אם אכשל במבחן אני אאכזב את עצמי אני לא רוצה לאכזב את עצמי אם אאכזב את עצמי ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי ... שלי אני לא רוצה להרגיש שאני מאכזב את ההורים שלי אם ארגיש שאני מאכזב את ההורים שלי ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי ... העצמי שלי אני לא רוצה לאבד את הביטחון העצמי שלי אם אאבד את הביטחון העצמי שלי, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי ... לא למדתי מספיק טוב למבחן מאחר שלא למדתי מספיק טוב למבחן אכשל במבחן אני לא רוצה להיכשל בבחינה, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל ... של הבחינה מאחר שאני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה, אכשל בבחינה אני לא רוצה להיכשל בבחינה, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל ...
פחד מכישלון בלימודים / חרדה מכישלון בלימודים / פחד להיכשל בלימודים / חרדת כישלון בלימודים - איך לטפל בפחד מכישלון בלימודים, מפחד להיכשל בלימודים, איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים, לא רוצה להיכשל בלימודים, חושש מכישלון בלימודים, טיפול בלחץ מכישלון בלימודים, להתגבר על דאגה מכישלון בלימודים, לשלוט בלחץ בלימודים - הדרכה למטפלים / תיאור מקרה טיפולי @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 2
... בלימודים זה שנכשלתי עד עכשיו המון בלימודים, זה אומר שזה יחזור על עצמו אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... אני תמיד נכשל בדברים זה שאני תמיד נכשל בדברים, יגרום לכך שאכשל גם עכשיו אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... הלימודים מאוד קשים מאחר שהלימודים מאוד קשים, זה אומר שאכשל בלימודים אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... לי חרדת בחינות, לא אצליח במבחנים אם לא אצליח במבחנים, לא אצליח בלימודים אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... יאהבו אותי אני רוצה שיאהבו אותי ואני לא רוצה שלא יאהבו אותי אם לא יאהבו אותי יהיה לי רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ... בלימודים אשנא את עצמי אני לא רוצה לשנוא את עצמי אני חושב שאם אשנא את עצמי יהיה לי רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ... כלום אני לא רוצה להיות בטוח שלא יצא ממני כלום אם אהיה בטוח שלא יצא ממני כלום, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ...
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
... שואל אותן. גם כל התשובות נובעות מהאני, כי האני משיב עליהן תשובה. שום תשובה לא יכולה להגיע משום מקום שנמצא מחוץ לאני. התשובות כולן מגיעות מתוך האני של האדם. מסקנה : התשובה לכל השאלות האפשריות נמצאת בתוך האני. האני של האדם מכיל בתוכו כל תשובה שהאדם יוכל אי פעם לדעת אותה. מסקנה: אם יבין האדם את מהות האני בשלמות, הרי שממילא הוא יודע את כל התשובות לכל השאלות. אם האדם מבין את מהות האני שמכיל את כל התשובות ושממנו באות כל התשובות, הרי שממילא יש לו תשובות לכל השאלות. מסקנה מעשית: על האדם לשבת ולחקור עם עצמו את משמעות ... סופית. בכל מקרה, האני של האדם וכל הדברים כולם, נמצאים בתוך המציאות. המציאות עצמה מהווה בכל רגע את כל הדברים כולם. מהותה של המציאות ממלאת את כל הדברים כולם. מסקנה: מהותו של האני = מהותה של המציאות = מהותם של ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 12 - האם לכל מוגבל יש מגביל עד המגביל הראשון שאינו מוגבל?! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... את העולם בצורה אחרת? נשאל גם: האם הבורא בכלל היה מוכרח לברוא את העולם, או שמא הוא היה יכול שלא לברוא אותו? מסקנה: או שהבורא לא ברא את העולם, או שהבורא הוגבל לברוא את העולם בכלל, ודווקא כפי מה שהוא בפרט. הוכחה 3: רצונו של הבורא, מעיד על ... מוגבל על ידי ההפך של עצמו השונה ממנו. ברגע שהבורא מוגדר כבלתי מוגבל, הרי שהוא מוגבל על ידי ההגדרה של עצמו. מסקנה: גם בורא בלתי מוגבל הוא מוגבל בצורה כלשהי, ואם כן מי הגביל אותו?! הוכחה בכיוון הנגדי: כל דבר בעולם הוא אינו מוגבל, אלא ... אחר. לדוגמה נגר שמאפשר לשולחן לא להיות מוגבל להיות עץ, אלא מאפשר לו להיות בלתי מוגבל ולהיות גם שולחן כנל. מסקנה: לכל בלתי מוגבל יש מאפשר, דהיינו, גורם שמאפשר לו להיות מה שהוא ולא משהו אחר. ואכ גם אם נאמר שאלוהים הוא אינו מוגבל, הרי ... הוא אינו מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא לא. ולכן, כל דבר בעולם, מסוגל להיות מה שהוא כפי מה שהוא ולא אחרת. מסקנה: כל דבר בעולם הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל. מוגבל להיות מה שהוא. לא מוגבל ולא מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא אינו הוא. ומכאן ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... אלא להדגיש את הפעולה שהיא מנסה למנוע. מסקנות ההסבר של אליעד מראה כיצד השימוש במילים ובניסוחים מניפולטיביים יכול ליצור אשליות של ... נכון שאתם מסתכלים? אז המילה לא לא עובדת. מסקנה, המילה לא לא עובדת כי בלתי אפשרי לעמוד בפיתוי ולכן אם האמא אומרת לילד אל תאכל מהרצפה, ... זאת האמת ויש אני חושב וזה. ש: נו אז מה המסקנות? אליעד: כי אתה רוצה לשכנע אותו. אם את רבה עם מישהו שהוא חשוב לך אף פעם אל תגידי לו לא ... כן. אליעד: אל תראי אותו, את רואה אותו? מסקנה המילה אל לא אפקטיבית. המוח לא תופס את המילה אל או לא. למה זה קישקושציה? טוב, מישהו ... הנה אמרתי לך את המילה לא קרה כן, הגעתי למסקנה המוח שלך לא תופס את המילה לא. ש: כן, הוא עשה את הסיטואציה הזאת ספציפית והוכיח אותה. ... אגיד לך תדפוק את הראש בקיר גם לא עובד, מסקנה, המוח לא תופס את המילה כן. זה משהו אחר זה בכלל לא קשור לסיפור. ש: למרות שיש עניין גם ... פרטי, אמר אתה רואה? המילה לא לא עובדת. מסקנה, המוח לא מעבד את המילה לא. מזה שהמילה לא לא הקשבתי לה. זה שאתה אומר למישהו אל תעשה ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
... אמת, אבל אני לא רוצה את זה ובאופן יחסי אני יותר לא רוצה את זה, אם היא תגיד לך לא אין בזה אפילו טיפה אחת של אמת. ש: זה מה שהיא אומרת. אליעד: תגיד בסדר אוקי, מסקנה אם את אומרת שמופיעות לך בראש מחשבות שאין בהם אפילו טיפה אחת של אמת מסקנה את שקרנית, נכון יפה היא תגיד תראה אני שקרנית ואני צריכה לטפל בזה, יפה בבקשה מהיום תחליטי החלטה עקרונית אני יותר לא משקרת בכלום תתחייב לה אם תחליטי שאת לא משקרת יותר בכלום גם המחשבה הזאת תלך זאת העסקת חבילה, אם את בטוחה שהמחשבה הזאת היא שקר מסקנה אם אתה תחשוב מחשבות שהם רק אמת משאר התחומים גם המחשבה הזאת תעוף, תגיד לה את יודעת למה המחשבה הזאת באה למרות שהיא שקר היא תגיד לך למה היא באה תגיד ... אני אומר אבל ביחס אליה מה שאתה צריך להגיד לה אם מישהו אומר לא זאת לא האמת, אין בעיה אתה בטוח שזאת לא האמת?, כן, אתה בטוח שאין בזה אפילו טיפה אמת?, כן אוקי מסקנה אתה צריך להרגיל את עצמך בכל שאר תחומי החיים לא לשקר בכלל, אתה אומר לה אם מעכשיו תרגילי את עצמך לא לשקר בשום דבר תראי שגם המחשבה הזאת הולכת ואם ...
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... עלול לחשוב שהרעיונות היו שלו מלכתחילה. היתרון בשכנוע עקיף הוא שאנשים בדרך כלל פחות מתנגדים לו, כיוון שהם לא מרגישים שהכריחו אותם, אלא שהם בעצמם הגיעו למסקנה הרצויה. איך בדיוק עובד שכנוע עקיף? העיקרון המרכזי של שכנוע עקיף הוא קודם כל להגדיר את הפעולה שרוצים שהאדם יבצע, ... לשכנע אנשים להצביע לה יכולה להשתמש בשכנוע ישיר ולומר: תצביעו לנו, או להשתמש בשכנוע עקיף ולומר: מאוד רע במדינה. האדם ששומע שרע במדינה עשוי בעצמו להגיע למסקנה שכדאי להחליף את ההנהגה, ולכן יצביע לאופוזיציה. במקרה זה, המפלגה השתמשה בשכנוע עקיף - לא אמרה ישירות תצביעו לנו, אלא גרמה לאנשים להגיע למסקנה זו בעצמם. איך ליישם שכנוע עקיף בצורה מתוחכמת יותר? קיימים מקרים בהם השכנוע העקיף עלול להיות ברור מדי והאדם עשוי ... ידי הרחקת המסר המרכזי כמה שיותר. למשל, אפשר להגיד לאדם: תראה איך אנשים עשירים חיים טוב, לאחר מכן לומר לו: גם אתה ראוי לחיות טוב, וכך לגרום לו להגיע לבד למסקנה שרע לו ולשאוף להחליף את מי שאחראי על מצבו. איך להבין מה אדם אחר צריך לחשוב כדי להשתכנע? כדי לשכנע מישהו בעקיפין, ... על האדם שרוצים לשכנע - מה טוב לו, מה רע לו, במה הוא מאמין, מה חשוב לו ומה לא. לאחר מכן, אפשר להבין מהן ההנחות שאם אותו אדם יחשוב עליהן, הוא יגיע לבד למסקנה הרצויה. למה חשוב לבדוק את ההנחות של עצמך לפני שכנוע אחרים? הדבר החשוב ביותר לשיפור יכולת השכנוע, הוא בדיקה עצמית ... שלו לעומק. ככל שאדם בודק יותר את הנחות היסוד של עצמו, הוא מבין טוב יותר איך עובד מנגנון המחשבה שלו ושל אחרים. יש גם לבדוק אם ההנחות שלו מחייבות את המסקנה או רק מאפשרות אותה. לפעמים אנשים חושבים שרעיון אחד מחייב רעיון אחר, אבל בפועל הוא רק מאפשר אותו. לכן, חשוב תמיד לשאול האם הרעיון שאתה מאמין בו מחייב אותך לחשוב בדרך מסוימת, או שאולי אפשר להגיע ממנו למסקנות שונות. כיצד לזהות מסרים סמויים ולחשוב בצורה ביקורתית? כאשר אדם שומע סיפור כלשהו, בין אם זה בעיתון, בטלוויזיה או ... משפיע על דעתו לגבי נושא מסוים. כמו כן, כשמישהו מספר סיפור, כדאי לחשוב למה הוא סיפר אותו, מה המסר הסמוי שנמצא מאחורי הסיפור, והאם בכלל הסיפור מחייב להסיק מסקנה כלשהי. כך, אדם יכול להגן על עצמו מפני שכנוע עקיף או מניפולציה, ולפתח מודעות מוגברת למסר תת הכרתי ולהנחות היסוד ... את השאלה הבאה, זה דומה למה שאמרתי קודם אבל שונה טיפה, בן אדם צריך לשאול את עצמו האם זה שאני מניח את הנחת היסוד 1,2,3,4,5 האם זה מחייב אותי להסיק את המסקנה שהסקתי או לא מחייב אותי? אם זה מחייב אותי למה זה מחייב אותי אולי זה לא מחייב אותי. כי הרבה פעמים בן אדם אומר אוקי ... והשלכה שהוא עושה לבן אדם השני היא לא תהיה נכונה כי אצל הבן אדם השני זה לא עובד ואז הבן אדם אומר לעצמו רגע אבל מה אם אני חושב ככה וזה גרם לי להסיק את המסקנה הזאת והזאת, למה הבן אדם השני למרות שהוא חושב ככה אז זה לא גורם לו להסיק את המסקנה הזאת שרציתי שהוא יסיק?, תשובה כי הנחת היסוד שחשבת שהובילה אותך למסקנה הנחת היסוד הזאת לא חייבה אותך להגיע למסקנה או היא בפני עצמה לא הכריחה אותך להגיע למסקנה שאותה חשבת היא רק אפשרה לך, היא רק עזרה לך רק הייתה חלק ממשהו שגרם לך להסיק את המסקנה. ולכן אני מחדד עוד פעם בן אדם לוקח את מה שהוא חושב שזה נכון ובן אדם שואל את עצמו מי אמר שמה שאני חושב שזה נכון ... וככה ואז הבן אדם צריך לשאול את עצמו, אם בן אדם רוצה להיות בטוח ב100% שהוא יכול לקחת את הנחות היסוד האלה ולהלביש אותם על מישהו אחר והוא יגיע בדיוק לאותה מסקנה שהוא הגיע, אוקי מה שהוא צריך לעשות זה לשאול את עצמו האם הנחות היסוד האלה מחייבות את מי שחושב אותן להסיק את המסקנה הזאת, האם יכול להיות שאם בן אדם אחד בעולם שיניח את אותן הנחות יסוד ויגיע למסקנה אחרת?, לפעמים התשובה תהיה לא, מי שמניח את הנחות היסוד האלה מחויב ב100% אחוז להסיק את המסקנה הזאת והזאת. במקרה כזה זה אומר שאם אתה רוצה לגרום למישהו להסיק איזו מסקנה אתה יכול לקחת את הנחות היסוד האלה לשכנע אותו בהנחות היסוד האלה והוא יסיק את המסקנה. יחד עם זאת יש מצבים שבהם הוא יגיד לא, למרות שאני חושב את זה ואת זה וזה הוביל אותי למסקנה כזאת וכזאת זה לא מחויב שגם בן אדם אחר שיחשוב את המחשבות האלה שגם הוא יסיק את המסקנה הזאת אולי הוא יסיק מסקנה אחרת, ואז צריך לקלוט רגע אבל למה שהוא יחשוב אחרת כי אולי יש פה עוד הנחת יסוד שלא רלוונטית לגביו, אולי איזו הנחת יסוד מסוימת אפשר לפרש אותה בכמה דרכים, אולי אפשר להסיק ממנה כמה מסקנות וכו. בשורה התחתונה ככל שבן אדם לוקח יותר מסקנות שהוא בכבודו ובעצמו חושב שהן נכונות ושואל את עצמו למה אני חושב שהן נכונות, מה ההנחות יסוד שלי, מה האמונות שאני ... לשאול למה הוא חושב את זה ואת זה, למה אני חושב אחרת, למה הוא חושב ככה? כי ככה וככה. ולמה הוא חושב ככה זה שהוא חושב את זה ואת זה, זה מחייב אותו להסיק את המסקנה הזאת, מה אין לו בחירה חופשית הוא לא יכול בכל זאת לחשוב אחרת? כן הוא יכול לחשוב אחרת, אז למה הוא חושב את זה אם הוא ... בשכנוע ישיר ובשכנוע עקיף איך שהוא רוצה כי אז הוא אומר התוצאה הזאת יש סיבות כאלה ואחרות שיכולות להוביל אליה, בוא נשכנע אותו בסיבות האלה ונוביל אותו למסקנה הזאת והזאת. אוקי כל מה שדיברתי עד עכשיו רלוונטי גם מהיבט נוסף, מה זאת אומרת מהיבט נוסף נגיד שבן אדם שומע איזה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסקנה, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסקנה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, מאמן אישי קריירה, מאמן אישי לימודים בתחום מסקנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:22:18 - wesi1