אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
איך מתבצע תהליך של הסקת מסקנות לוגיות?

תהליך של הסקת מסקנות לוגיות כולל בדיקת ההנחות, הכללים והמשמעויות שעומדות מאחורי כל טענה וכל מקרה פרטני. אליעד כהן מדגים את התהליך באמצעות הדוגמה: "אם כל בני האדם הם בני תמותה, ומשה הוא בן אדם, האם משה חייב להיות בן תמותה?" לכאורה התשובה היא שכן, מכיוון שלפי ההיגיון הפשוט, אם הגדרנו שכל בני האדם מתים ומשה הוא אדם, אזי בהכרח משה ימות. אך אליעד מדגיש נקודה חשובה: התוקף של ההוכחה הלוגית הזאת תלוי בהגדרות המדויקות של המילים וההנחות שלנו.

מה ההבדל בין ההנחה "רק אדם" לבין "גם אדם" בהסקת מסקנה?

אליעד מסביר שהבעיה מתחילה כאשר לא ברור האם הכלל מתייחס למישהו שהוא רק אדם או למישהו שהוא גם אדם. אם נאמר "כל בני האדם הם בני תמותה", השאלה היא האם הכלל מתייחס אך ורק למי שהוא רק אדם, או שהוא מתייחס גם למישהו שהוא אדם פלוס עוד תכונות אחרות. לדוגמה, אם משה הוא אדם אבל הוא גם אלוהים או ישות על - טבעית, ייתכן שהוא אינו בן תמותה. לכן, המסקנה שמשה חייב למות תהיה תלויה בהבנה המדויקת של ההנחה הראשונה.

מדוע הכללת תכונות נוספות יכולה לשנות את המסקנה?

אליעד מסביר שכשאנחנו אומרים "כל בני האדם", יש שתי אפשרויות להבנת המשפט:
  1. המשפט מתייחס רק למי שהוא אך ורק אדם, בלי תכונות נוספות.
  2. המשפט מתייחס לכל מי שהוא אדם, גם אם יש לו תכונות נוספות אחרות.
למשל, אם ההנחה שלנו היא שכל אדם הוא בן תמותה, אבל משה הוא לא רק אדם אלא יש לו גם תכונה נוספת כמו אלוהות, המסקנה שמשה חייב למות כבר אינה מחויבת. יכול להיות שהוא אדם פלוס אלוהים, למשל, ולכן לא חל עליו הכלל שנאמר על "רק אדם". יוצא מכך, שהוספת תכונות או מאפיינים נוספים לאובייקט משנה לחלוטין את המסקנה הלוגית.

איך אליעד מדגים את הנושא באמצעות דוגמת הרשאות במחשב?

אליעד כהן נותן דוגמה נוספת על הסקת מסקנות לוגיות מעולם המחשבים. למשל, כשיש תיקייה שבתוכה קובץ מסוים, ואנחנו מגדירים שבתוך התיקייה הזאת רק אדם ספציפי (למשל איציק) רשאי לגשת לקובץ. במצב כזה, גם אם הרשאות כלליות היו מאפשרות למישהו אחר לראות את הקובץ, הוא לא יוכל לעשות זאת, כי הכלל הספציפי יותר ("רק איציק יכול") מגביל ומבטל את הכלל הכללי.

זוהי דוגמה לדרך שבה כלל או הגדרה לוגית יכולה להשתנות כאשר אנחנו מוסיפים או משנים את ההקשר או מגדירים במדויק יותר מהו ה"רק" או ה"גם". כך גם בלוגיקה, אם נאמר שכל אובייקט בעל תכונה מסוימת (נגיד "צורה") חייב להיות בעל חיסרון מסוים, אנחנו צריכים לשאול האם זה מתייחס רק לאובייקטים שהם אך ורק "צורה", או שזה כולל גם אובייקטים שהם "צורה ועוד משהו נוסף". מכאן המסקנה הלוגית תשתנה בהתאם לפרשנות זו.

מה ההבדל בין "רק" ל"גם" בהוכחות לוגיות?

המושגים "רק" ו"גם" קריטיים להבנת מסקנות לוגיות, לפי אליעד. כשאנו אומרים "כל מי שיש לו רק תכונה זו", אנו מגבילים את הכלל לקבוצה ספציפית מאוד שאין לה תכונות אחרות. אם האדם הוא אך ורק בעל התכונה המדוברת, המסקנה שלנו ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, אם אומרים "כל מי שיש לו גם את התכונה הזו", הכלל מתרחב לכל מי שיש לו את התכונה הנ"ל, גם אם הוא בעל תכונות נוספות, ואז ההשלכות הלוגיות משתנות.

איך ניתן לזהות הוכחה שגויה בהסקת...
תהליכים לזהות עקרונות חסרונות אליעד כהן מסקנה איך להשתנות הבדל חריג חיסרון איך לפרש איך להסיק מסקנות גם רק הוכחה הוכחה שגויה הוכחות הוכחות לוגיות הוכחות מתמטיות הסקת מסקנה הסקת מסקנות יוצא מן הכלל יש יוצא מן הכלל כלל ופרט כלל ללא יוצא מן הכלל להביא הוכחות להוכיח להסיק מסקנה להסיק מסקנות לוגיקה לכל כלל יש יוצא מן הכלל מסקנה מסקנה לוגית מסקנות רק גם שגויה תהליך תהליך הסקת מסקנות תהליכים
אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה
...האם תינוק בבטן אימו חושב על אני? האם בעלי חיים חושבים אני ומודעים לעצמם? האם צמחים מודעים לעצם קיומם? והאם הדומם מודע לעצמו? האם זה שהדומם שותק ואינו מתלונן על דבר, האם זה הופך אותו לחסר מודעות עצמית? האם יתכן שרובוט חושב אני? האם יתכן מהצד השני שאדם יאמר אני, אך ירגיש כמו רובוט שאומר אני? האם אדם שהיה גדל לבדו במדבר ללא בני אדם, האם הוא היה חושב אני? האם תינוק שלא היו מלמדים אותו על האני שלו, האם הוא היה חושב שיש הבדל בין אני לבין אתה? מה בעצם מאפיין את ידיעתו של האדם את האני שלו, מאשר את ידיעתו...
פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?
...כי גם חוקי הלוגיקה עצמם הם הנחת יסוד שאינה וודאית. מאחר שהשכל של האדם הוא רק חלק מהמציאות ואינו המציאות עצמה, ממילא ניתן להבין כי מגבלת השכל האנושי אינה משקפת בהכרח את מהותה האמיתית של המציאות. המציאות עצמה היא אין סופית. השכל של האדם אינו מסוגל לתפוס בתוכו אין סוף. כל מה שנכנס לתוך המחשבה הרי שיש לו סוף. מסקנה: השכל כחלק בתוך המציאות אינו מסוגל לתפוס את מהותה האמיתי של המציאות מבחוץ. לעומת זאת, הדמיון של האדם מסוגל לדמיין אין סוף. אומנם לא בשלמות, אך ברמה של דמיון. בכל מקרה על האדם לזכור כאשר הוא...
האם על אלוהים לא חלים חוקי הלוגיקה? ומה המשמעות של זה?
...אינה לוגית, ובכך הוא מתחמק אפילו להבין את השאלה על הישות הנל. שאלה: ומה בדיוק אדם מעמיק צריך לעשות? תשובה: אדם מעמיק צריך לנסות להבין את חוסר הלוגיקה של הישות שאינה לוגית שהוא מאמין בקיומה. זא, זה לגיטימי לגמרי לומר שקיימת ישות שאינה כפופה לחוקי הלוגיקה. אך לכל הפחות על האדם להבין מה המשמעות של כך. לאיזה חוקי לוגיקה היא לא כפופה ואיך בדיוק זה בא לידי ביטוי. מאחר שהאדם עצמו לא מבין בכלל את הפרדוקסים הלוגיים שיש בישות שבה הוא מאמין, משום כך הוא לא מבין כי קיומה של הישות הזו, שולל מכל וכל את חוקי הלוגיקה...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
...נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם עצמי, ממילא אין צורך לומר אני זה עצמי. או מאחר שהאבן היא אחד עם עצמה, אין צורך לומר שהאבן היא אחת עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד עם שאר הרעיונות, הרי שלא היה ניתן להבדיל ביניהם. מכך שניתן לומר על דבר כלשהו שהוא אחד עם דבר אחר, זה עצמו ההוכחה...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
...להגיע למוחלטות בשכל שלו, תמיד יהיה אפשר לשאול אולי ההפך הוא נכון? לכן השכל לא יכול לברר את האמת, אם השכל היה כל כך טוב, כולם היו מסכימים על הכל. ואפשר לבוא להגיד, רגע, למשוגעים, אין שכל, והאמת האמיתית צריכה להיאמר, האמת שהשכל של המשוגע ושל האדם החכם הוא אותו שכל בדיוק, ושניהם משתמשים בשכל שלהם באותה מידה. מצד האמת שניהם משתמשים בשכל באותה מידה, ויכולים להגיד, כן אנחנו חושבים עם השכל והמשוגע טועה! אבל המשוגע גם כן חושב עם השכל וחושב שאחרים טועים! אם כן מי צודק? אי אפשר לדעת מי צודק, מבחינה אובייקטיבית...
לוגיקה - למרוד במוסכמות ולצאת אל המוסכמה האמיתית
...אחר וכולי. והנפרדות הזאת, היא העונש של האדם, כל זמן שהוא לא מחובר אל האחדות. כי האלוהות, היא חוויית האין סוף. שהאדם חווה חוויה של שחרור מוחלט ואמיתי, ללא כל חוויית צמצום כלל. (וכמובן שהשחרור הוא ככ גדול, עד שהוא באחדות, עם הצמצום של הנפרדות). וככל שהאדם, חי יותר בעולם של הגדרות והתניות שכליות ורגשיות בתוכו, כך האדם סובל יותר. כי כל אמת שהאדם נאחז בה, היא בעצם עוד חוויה של צמצום, שהיא עונש אמיתי עבור האדם. כי האמיתות של האדם, הן כולן הגדרות. וכל הגדרה, היא חוויה של צמצום והגבלה. וככל שהאדם, נאחז...
הספר להיות אלוהים - השכל הלא הגיוני שיש בספר להיות אלוהים, שטיפת מוח, לוגיקה, אור מקיף של הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - השכל הלא הגיוני שיש בספר להיות אלוהים, שטיפת מוח, לוגיקה, אור מקיף של הספר להיות אלוהים
...ומובילה לסבל. האור המקיף שבספר עוזר לאדם להבין שאין צורך בנפרדות, ומוביל אותו להכיר באפשרות של אחדות מוחלטת ושלמה, מעבר לכל ניגוד אפשרי. כיצד פועל האנטי - וירוס התודעתי של הספר להיות אלוהים? אליעד כהן מסביר את המושג אנטי - וירוס תודעתי כסוג של התערבות חיובית במערכת המחשבה של האדם. הוא מדגים זאת בכך שאנשים רגילים להאמין שנפרדות היא הדרך להשיג את מה שהם רוצים בחיים, כמו הצלחה, אושר, או סיפוק. הספר, לעומת זאת, שותל במוחו של האדם רעיונות הפוכים ומנקה את המוח מהאמונות המוטעות הללו. האדם בהתחלה חושב שהספר...
גבולות השכל האנושי, יכולת תפישה, להכיל דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים
...דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים מדוע המוח האנושי מתקשה לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית? המוח האנושי מוגבל מטבעו ביכולת להבין דבר והיפוכו בו זמנית. אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה פשוטה של שני חפצים, עגבנייה וגזיה, כשהוא שואל איזה מהם שוקל יותר. האדם מסוגל לתפוס שלוש אפשרויות בסיסיות: או שהעגבנייה כבדה יותר, או שהגזיה כבדה יותר, או שהם שווים במשקלם. המוח יכול גם להיות במצב של חוסר וודאות, אך הוא אינו מסוגל לתפוס מצב שבו העגבנייה בו זמנית כבדה יותר, קלה יותר...
יש ואין כאחד, אין שכל, לצאת מהשכל, מחויב המציאות, לוגיקה, קיים או לא קיים, לא לדעת כלום, לדעת שום דבר
יש ואין כאחד, אין שכל, לצאת מהשכל, מחויב המציאות, לוגיקה, קיים או לא קיים, לא לדעת כלום, לדעת שום דבר
...- ידיעה זהות במהותן. כשאדם מבין זאת לעומק, הוא משתחרר מהמלחמה הפנימית הזאת, כיוון שהוא כבר לא נאחז באף צד. איך להתמודד עם חוסר הוודאות ביום - יום? אליעד מסביר שאין פתרון קסם לחוסר הוודאות של החיים, אלא הבנה עמוקה שהכל אפשרי. לדעתו, דווקא ההבנה שאנחנו לא יכולים לדעת בוודאות שום דבר, היא זו שמשחררת את האדם מהפחד ומהסבל. מי שחי כך לא בהכרח יפסיק לפעול או לחיות חיים נורמליים, אלא יוכל לחיות בתחושה עמוקה יותר של חופש פנימי. ההבדל הוא שבתוך העשייה שלו, הוא יודע בעומק שכל זה לא מחויב. לבסוף, אליעד מסכם...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
...איך מיישמים את עקרון ההבנה המלאה במציאות היומיומית? אליעד מדגיש שיישום נכון של רעיונות מופשטים תלוי ברמת ההבנה שלהם. ככל שההבנה עמוקה יותר, כך קל יותר ליישם את הרעיונות למציאות היומיומית. הוא מציין שאנשים רבים מבינים רעיונות בסיסיים רק באופן חלקי, ולכן מתקשים ליישמם. אם האדם יצליח להבין רעיון אחד לעומק ובאופן מלא, הוא יוכל להשליך אותו להרבה תחומים בחייו ולהשתמש בו לפתרון בעיות שונות ומגוונות. מה ההבדל בין להעלות לבין להוריד את היראה? אליעד מציין שלעיתים יש צורך להוריד את היראה לשורשה ולא רק להעלות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול נפשי, אימון אישי בתל אביב, מאמן אישי לתזונה נכונה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 29_08_2025 השעה 02:20:12 - wesi1