... בעצם דיכאו אצל הילד את ההגדרה העצמית שלו. וכן, גם אם ההורה מלמד את הילד לבטא את עצמו בתוך המסגרת החברתית, הרי שעדיין זה לא אותה שלמות, כמו אילו היה אפשרי ללמד את הילד לבטא את עצמו ללא כל ... לא יקבל חינוך מתאים להתנהג עפ חוקים כלשהם. אבל זה לא סותר את האמת, שהיא שכל חינוך ילדים וכל מסגרת שיש בעולם שמגבילה את האדם לחוקים של טוב ורע וכיוב, הרי שזה סוג של בית כלא, שהוא מגביל את האדם ושולל ממנו את החופש. כי כל מסגרת חברתית כגון לדוגמה בית ספר, וכל כללי התנהגות כלשהם, כגון לא לפגוע באחרים וכיוב, למרות שהם הכרחיים עבור הילד, ... כלשהי) את ההורים והמורים / בית ספר שלהם וכיוב. משום שהם הילדים מנקודת מבטם, חווים את האמת שהיא שכל המסגרות האלו מגבילות אותם ושוללות מהם את החופש הבסיסי שלהם לעשות כרצונם, בלי הגדרת טוב ורע. וכאשר שוללים לאדם את ...
... אליעד נותן דוגמה נוספת לכך שאדם יכול להשתמש בשכל שלו בצורה אינטנסיבית ביותר, אך כל עוד השכל הזה מוגבל למסגרת של תפיסה מסוימת, לדוגמה ההפרדה בין דבר להיפוכו (שהוא מונח מרכזי אצל אליעד), הוא לא יגיע למימוש אמיתי או להבנה מלאה. כי גם השכל, בסופו של דבר, מוגבל בתוך ההגדרות והמסגרת שבה הוא עובד. כיצד ליישם את ההבנות האלו ביום - יום? אליעד מדגיש שהיישום המעשי של ההבנות הללו הוא ... דבר והיפוכו בהבנת החיים? אליעד מדגיש שכדי להגיע להבנה אמיתית של המציאות והחיים, האדם חייב להשתמש בשכל שחושב מחוץ למסגרת הרגילה. השימוש המקסימלי בשכל הרגיל, שתופס דבר והיפוכו כשני דברים נפרדים, לא יכול להביא להבנה שלמה של המציאות. אליעד ...
... שלהם לחופש. אנשים רבים אומרים לעצמם אני רוצה כסף, אבל למעשה הם רוצים משהו אחר - חופש מוחלט מעבודה, ממסגרות וממאמץ. אדם שמאוד רוצה חופש לא יהיה מסוגל לעבוד בצורה מסודרת ומאורגנת, ולכן לא יוכל להרוויח כסף באופן עקבי. ... בין הרצון לחופש לבין הרצון לכסף. מצד אחד, האדם אומר לעצמו אני רוצה חופש, הוא לא רוצה להתחייב לשום מסגרת של עבודה מסודרת. מצד שני, הוא רוצה כסף כדי להשיג דברים שהוא לא יכול להשיג ללא עבודה. אליעד מחדד ... המטרות שלך. אתה מבין אותי מה אתה מבין? אתה כל כך רוצה חופש אתה כל כך לא מוכן להתחבר למסגרות שאתה לא מצליח לשחק את המשחק. בדרך כלל ילדים קטנים אין להם כסף אתה יודע למה אין להם כסף? ...
... מהאדם להיות מוכן לשאול את עצמו שאלות על כל מה שהוא יודע. אליעד טוען כי השכל האנושי פועל בתוך מסגרת של הבדלים - הוא מבסס את הבנתו על כך שדבר אחד שונה מדבר אחר. כאשר אדם מנסה להגיע לאמת ... ולמה אני בטוח שזה כך? יכול להגיע למסקנה שכל הידיעות שיש לו הן יחסיות, כלומר, הן קיימות רק בתוך מסגרת ההבנה שהוא עצמו יצר. מה הקשר בין חיפוש אחר האמת לבין חיי היומיום? אליעד מסביר כי ישנם שני סוגים ... אנשים: האחד מחפש פתרונות יחסיים, כלומר, הוא מנסה למצוא הסברים שיסייעו לו להרגיש טוב יותר ולהתמודד עם בעיותיו מתוך המסגרת הקיימת של מחשבתו. השני מחפש פתרון מוחלט - כלומר, הוא מוכן להטיל ספק בכל דבר, גם אם זה יגרום ... ספק בקיומו של כל מושג. מה הקשר בין חיפוש האמת לבין השכל? אליעד מדגיש כי השכל האנושי פועל בתוך מסגרת של הבדלים - הוא מבסס את הבנתו על כך שדבר אחד שונה מדבר אחר. אולם, כאשר האדם חותר להבנת ... חוקר דבר מסוים, הוא יכול לבחון אותו בשני אופנים: הסתכלות יחסית - הוא בודק איך דבר מסוים מתפקד בתוך מסגרת החשיבה הקיימת שלו. הסתכלות מוחלטת - הוא בודק האם בכלל ניתן להוכיח שהדבר הזה קיים, האם ההבדל בינו לבין ... יגרום להם לאי נוחות. לכל אדם יש אפשרות לבחור איזה סוג חיפוש מתאים לו. יש אנשים המעדיפים להישאר בתוך מסגרת ההיגיון הרגילה שלהם ולבצע תיקונים קלים בחשיבתם, בעוד שאחרים מוכנים ללכת עד הסוף ולשאול שאלות עד שאין להם יותר ...
... בית. הילד יכול להרגיש עצוב או בודד מכיוון שפתאום ההורה שלו לא נמצא תמיד איתו, ויש תחושה של פירוק המסגרת המוכרת והבטוחה שהייתה קיימת. אליעד מסביר כי כאשר ההורה אומר לעצמו המשפחה שלי התפרקה, המשפחה חייבת להיות ביחד, הילד ... לקבל את השינוי במציאות בצורה בריאה יותר. דוגמה להורות משותפת ללא טראומה כדוגמה נוספת אליעד מציין ילדים שנולדים לתוך מסגרת של הורות משותפת מראש, כאשר שני ההורים כלל אינם חיים יחד ולא מגדלים את הילד במסגרת זוגית. במקרה כזה, לילד אין טראומה מכיוון שמעולם לא הועברה לו האמונה שחייבים לחיות במסגרת זוגית. מכאן שאליעד מוכיח שהפגיעה בילד נגרמת כתוצאה מתפיסות ואמונות שההורים משרישים בו, ולכן ניתן למנוע או להפחית את ...
... כך יש להבין, מהו ניהול זמן נכון. וניהול זמן נכון, הוא כאשר, האדם מפיק את הטוב ביותר שהוא יכול, במסגרת הזמן שיש לו. כאשר הזמן הוא מוגבל, ניהול זמן נכון, הוא כזה, שבו האדם עושה את הדברים הטובים ביותר, כדי להשיג את המטרות החשובות ביותר, במסגרת הזמן האפשרי. ואיך לנהל את הזמן בצורה נכונה? תשובה: על ידי שני דברים. הדבר הראשון, הוא בירור המטרות וסדר ... את המטרות, צריך גם לנסות לתת להן, איזה סדר עדיפויות כלשהו. כי מאחר שלא בהכרח ניתן להשיג את הכל במסגרת הזמן המוקצב, לכן צריך לנסות להבין טוב יותר, איזו מטרה יותר חשובה. כדי שעל ידי זה יהיה ניתן לדעת ...
... בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ... אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק לשפר שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי ...
... שאין שולחן, ולא מאפשרת לחוות בו - זמנית מצבים סותרים. מי שטוען שהוא רואה את כל המצבים, כביכול יוצא מהמסגרת הרגילה של ההיגיון. מוסיפים שכאשר אדם באמת מנסה לערער על ההנחות העמוקות ביותר שלו (כמו ההנחה או שיש דבר ... להחיות מתים, ואולי יתגלו הסברים נוספים על טבע הזמן, המקום והחומר. מה פירוש אין סוף מקום וזמן? ישנה טענה שבמסגרת ההיגיון הפשוט, המקום והזמן עצמם הם אינסופיים. לכאורה, אם נוסעים ימינה תמיד אפשר להמשיך עוד ימינה, ואם הולכים בשנים ...
... כחלק מהמציאות. אליעד מבהיר שזו היא אמת יחסית, כי אין סוף לשאלות ואין סוף לתשובות. אך אם אדם נשאר במסגרת השכל וההבנה הזו, הוא לא יוכל להיות מאושר במאה אחוז. איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון? כדי להגיע ... השכל שאומר שתמיד יש חיסרון הוא לא שכל אמיתי. כי להגיד שתמיד יש חיסרון זה אמת בתנאי שאתה פועל במסגרת השכל. אם אתה במסגרת השכל אז תמיד מחויב המציאות שיהיה חיסרון ויתרון. אבל בהבנה הזאת אי אפשר להיות מאושר במאה אחוז. ולמה זה ...
... לקיומם של רצונות מנוגדים אלו, ולאחר מכן להבין את הרצון העמוק יותר שמנהל אותם. מה הקשר בין ביטחון, שייכות ומסגרת? אליעד מדגים גם כיצד רצונות שונים, כמו ביטחון, שייכות ומסגרת, מחוברים ביניהם בצורה של פירמידה או מעגל פנימי. הוא מסביר שהרצון ללכת לאוניברסיטה נובע מרצון לביטחון כלכלי וחברתי, שזה בתורו נובע מרצון להשתייך למסגרת או לחברה מסוימת. כך אדם מוצא עצמו במצב שבו הרצונות הם לא מטרות בפני עצמם אלא אמצעים להשיג משהו ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: מסגרות, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: מסגרות, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי טלפוני בנושאי מסגרות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331